Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR
1276 svar till detta ämne
Postad 27 december 2010 - 13:51
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR
Samsung_SMT_C7160_bild.jpg 15,34K
28 Antal nerladdningar
text:
Samsung_SMT_C7160_text.jpg 47,83K
17 Antal nerladdningar
Källa:
Samsung Trend & Design Guide 2010/2011
Produkt fakta: digital-tv mottagare
hifi_fan
Postad 10 januari 2011 - 20:00
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
ingen vidare aktivitet här
Postad 10 januari 2011 - 21:53
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
 Har missat tråden, men den här produkten är i alla fall inget soom cohem har på sin hemsida så den lär inte vara kompatibel med abonnemangskorten, tyvärr  Hade nog varit först i kön annars Se sid 73 i denna länk: http://www.e-magin.s...w...&gHotspot=0så tolkar jag det som en reklamtidning från Samsung utan förankring med comhem. Än i all fall.
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 10 januari 2011 - 21:57.
Postad 27 januari 2011 - 09:52
Micca
-
Micca
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Fick info från Comhem att den skall komma i deras sortiment, dock ej någon tid.
Postad 27 januari 2011 - 17:10
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Är denna box bättre på något än den "gamla" Humax HDPVR?
Postad 27 januari 2011 - 20:04
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Är denna box bättre på något än den "gamla" Humax HDPVR?
Det verkar inte så, men det är väl ingen som vet än. Det enda jag kan tänka mig är att den nog kommer med redigeringsmöjligheter, vilket HDPVR:en saknar.
Postad 27 januari 2011 - 23:22
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
En annan sak den måste komma med, det är väl on demand tjänsterna.
Postad 28 januari 2011 - 00:53
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
En annan sak den måste komma med, det är väl on demand tjänsterna.
Inte enligt reklambladet från samsung som det länkas till ovan. Det ser rätt officiellt ut och där saknas On Demand. Håller med om att det är konstigt, ComHem borde ju vilja att folk ska kunna använda de tjänsterna.
Postad 29 januari 2011 - 13:25
Lo-Fi Heroes
-
Lo-Fi Heroes
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Själv hoppas jag att man kan välja att skicka RGB genom HDMI på denna, humaxen funkade inte alls på min tv, allt såg ut som vhs.
Postad 29 januari 2011 - 22:12
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Själv hoppas jag att man kan välja att skicka RGB genom HDMI på denna
Ja, det är riktigt handikappat när man inte kan välja sådant själv, dom nuvarande Humax-boxarna skickar ju enbart YCbCr 4:4:4 över HDMI vilket ger ett färgbortfall på typ 75% av alla tv-apparater idag, även min. Påpekade detta för Comhems "tekniska" support en gång och han trodde jag pratade raket- forskning med honom..typ.  IMO så ska man kunna _välja_ mellan att skicka som RGB, YCbCr 4:2:2 eller 4:4:4 över HDMI, och mig veterligen så finns det inte ens en sådan box på marknaden idag öht.
Postad 30 januari 2011 - 00:36
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Ja, det är riktigt handikappat när man inte kan välja sådant själv, dom nuvarande Humax-boxarna skickar ju enbart YCbCr 4:4:4 över HDMI vilket ger ett färgbortfall på typ 75% av alla tv-apparater idag, även min.
Vilka tv:s påverkas och vilka påverkas inte? Jag har då inte märkt något färgbortfall på min plasma. Hade den gamla HD-boxen tidigare och det är bättre bild med HDPVR:en.
Postad 18 februari 2011 - 13:06
virtual1
-
virtual1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Releasedatum 11:e mars för den här boxen! Kommer bli nån typ av introdeal med ComHem då den släpps! Antagligen från 30:e mars då deras nuvarande kampanj går ut!
Postad 18 februari 2011 - 16:13
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Releasedatum 11:e mars för den här boxen! Kommer bli nån typ av introdeal med ComHem då den släpps! Antagligen från 30:e mars då deras nuvarande kampanj går ut!
YES! Iskall vinner. Var på väg att köpa in mig på CI+-modul, men... Denna HDPVR+Comhems nya HD-kanaler kan inte bli bättre  Dyrt men skitbra
Postad 18 februari 2011 - 19:25
Lo-Fi Heroes
-
Lo-Fi Heroes
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Får man fråga hur du vet detta? Är det sant så är det ju kanon.
Postad 19 februari 2011 - 00:31
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
YES! Iskall vinner. Var på väg att köpa in mig på CI+-modul, men... Denna HDPVR+Comhems nya HD-kanaler kan inte bli bättre Dyrt men skitbra 
Vad är det som får dig att tycka att kommande box är "skitbra" jämfört med den gamla? Jag är nyfiken och undrande...
Postad 19 februari 2011 - 08:14
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Vad är det som får dig att tycka att kommande box är "skitbra" jämfört med den gamla? Jag är nyfiken och undrande...
Jag jämför inte med någon annan box? Vet inte vilken box du menar heller? Jag anser att en ny SAMSUNG HDPVR-box tillsammans med fler HD-kanaler blir "skitbra". I alla fall för mig
Postad 19 februari 2011 - 12:22
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Jag jämför inte med någon annan box? Vet inte vilken box du menar heller? Jag anser att en ny SAMSUNG HDPVR-box tillsammans med fler HD-kanaler blir "skitbra". I alla fall för mig 
Okej, då tolkade jag dig fel i ditt första inlägg. Jag fick intrycket av att du velat skaffa HD-box tidigare men väntat på något bättre, och att det nu plötsligt kommit. Den nya HDPVR-boxen är på pappret sämre än den gamla Humax-boxen, därför blev jag förvånad. Men det var kanske de nya HD-kanalerna som lockade dig mer än den nya boxen.
Postad 19 februari 2011 - 12:33
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Okej, då tolkade jag dig fel i ditt första inlägg. Jag fick intrycket av att du velat skaffa HD-box tidigare men väntat på något bättre, och att det nu plötsligt kommit. Den nya HDPVR-boxen är på pappret sämre än den gamla Humax-boxen, därför blev jag förvånad. Men det var kanske de nya HD-kanalerna som lockade dig mer än den nya boxen.
Nej jag har Humaxens HD-box nu, dock inte den inspelningsbara. Bilden är viktigare än inspelningsfunktionen dock, så om Samsungen inte levererar minst lika bra bild som Humaxen så får det vara  . Menar du att Humax HDPVR levererar bättre bild än Samsungen?
Postad 19 februari 2011 - 15:35
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Nej jag har Humaxens HD-box nu, dock inte den inspelningsbara. Bilden är viktigare än inspelningsfunktionen dock, så om Samsungen inte levererar minst lika bra bild som Humaxen så får det vara . Menar du att Humax HDPVR levererar bättre bild än Samsungen?
Ingen aning. Samsungen är ju inte släppt än så det är svårt att veta. För mig ger dock Humax HDPVR bättre bild än Humax 1000C utan PVR. Humax 5000C har jag aldrig provat. Vi får väl se hur Samsungen funkar i mitten av mars.
Postad 19 februari 2011 - 17:43
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Ingen aning. Samsungen är ju inte släppt än så det är svårt att veta. För mig ger dock Humax HDPVR bättre bild än Humax 1000C utan PVR. Humax 5000C har jag aldrig provat. Vi får väl se hur Samsungen funkar i mitten av mars.
Ja det skall bli spännande att se
Postad 21 februari 2011 - 17:54
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Varför säger alla att denna box är så dålig? den är väll inte ens släppt?
Postad 22 februari 2011 - 01:56
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Varför säger alla att denna box är så dålig? den är väll inte ens släppt? 
Ingen har sagt att boxen är dålig. Jag har sagt att den har sämre specifikationer på pappret* än den gamla HDPVR:en. Det behöver inte betyda att den är sämre, det vet vi inte än. Det vore konstigt om Samsungen inte slår Humaxen på fingrarna på åtminstone några områden. *) Bla mindre HDD, Humaxen har möjlighet att spela in upp till fyra program samtidigt och den kan spela upp okrypterade inspelningar via usb.
Postad 22 februari 2011 - 12:03
virtual1
-
virtual1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Får man fråga hur du vet detta? Är det sant så är det ju kanon.
Jobbar hos en av de stora kedjorna! Vår distributör har bekräftat leveransdatum den 11:e Mars! :-)
Postad 26 februari 2011 - 14:19
sirmanseman
-
sirmanseman
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Någon som har förhandsinfo om pris eller eventuella bilndningskampanjer på boxen?
Postad 28 februari 2011 - 12:40
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Samsung SMT-C7160 http://www.ljudkalla...rtnr=SASMTC7160Pris: 3 690 kr hifi_fan
Postad 15 mars 2011 - 08:54
Unregistered424cee11
-
Unregistered424cee11
-
Rookie
-
6 inlägg
Nu ligger boxen uppe på comhems sida.
Utöver att man inte kan flytta filer till extern hårddisk saknar den redigeringsfunktion.
Däremot stöder boxen 1080p vilket är bra med tanke på att comhem inte sänder några kanaler i den upplösningen.
Har den inte mycket bättre bildkvalitet än humaxboxen så har jag svårt att förstå varför man ska välja den här boxen framför den gamla boxen.
Postad 15 mars 2011 - 10:21
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Har den inte mycket bättre bildkvalitet än humaxboxen så har jag svårt att förstå varför man ska välja den här boxen framför den gamla boxen.
Kan bara hålla med. Jag gillar att Humaxen har den tekniska möjligheten att spela in/titta på upp till 3 eller 4 program samtidigt om de ligger på rätt MUXar. Ska bli intressant att läsa lite användarrapporter om Samsung-boxen nu. Helst från någon som också testat Humaxen så man får höra fördelar och nackdelar mellan de båda. edit: man får bara subventionering på priset om man binder sig för XL, det är snålt tycker jag. 3495kr med 12 månader Large  Direktlänk: Inspelningsbar HDTV-digitalbox
Redigerat av distortion2, 15 mars 2011 - 10:25.
Postad 15 mars 2011 - 10:51
Unregistered6ad43718
-
Unregistered6ad43718
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Kan bara hålla med. Jag gillar att Humaxen har den tekniska möjligheten att spela in/titta på upp till 3 eller 4 program samtidigt om de ligger på rätt MUXar.
Ska bli intressant att läsa lite användarrapporter om Samsung-boxen nu. Helst från någon som också testat Humaxen så man får höra fördelar och nackdelar mellan de båda.
edit: man får bara subventionering på priset om man binder sig för XL, det är snålt tycker jag. 3495kr med 12 månader Large 
Direktlänk: Inspelningsbar HDTV-digitalbox
Har surfat runt lite på Comhem.se och det verkar som om priset är 1495kr vid 12 månaders bindningstid oavsett abonnemang (bortsett från small). -o
Postad 15 mars 2011 - 11:03
Idealman
-
Idealman
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej alla!
Jag känner mej sjukt nöjd, har gjort en schysst deal med comhem idag, listen to this:
Jag är combo-kund hos comhem, (har 8 favoriter, 100mb bredband+ telefon)
Jag har idag förlängt mina abbonemang i 18 månader för bara 499/månad (brukar betala 560/månad + ev telefonsamtalsavgifter)
+ köpt boxen för 1499:-
sparar 2000 på boxen
sparar 1098 på abbonemangen,
sammanlagt 3098:-
Plus att jag fick BBC-HD som tillvalskanal GRATIS utan bindningstid, men det sistnämda kanske beror på vem man har turen att hamna hos av säljarna... hursomhelst jag är skitnöjd!!
Den andra boxen må va bättre, men den säljs ju bara i butiker tillsammans med dyra abbonemang för minst 2700:- och en gammal sunkig på blocket vill man ju inte ha, kundtjänst säger själv att denna är BÄTTRE, de slutade väl med den "gamla" av en anledning?
Så Ni som är Combo-kunder: Passa på!!!!
Ha en bra dag evryone!
Redigerat av Idealman, 15 mars 2011 - 11:06.
Postad 15 mars 2011 - 12:29
A.S.
-
A.S.
-
Rookie
-
9 inlägg
kundtjänst säger själv att denna är BÄTTRE, de slutade väl med den "gamla" av en anledning? 
Grattis till att du är nöjd! Men oavsett vilken box som faktiskt är bäst, hur skulle kundtjänst kunna säga till en kund att den nya boxen är sämre än den äldre boxen? - Oavsett om så faktiskt är fallet. Hur skulle man som kund reagera om supporten sa: "Nä, men alltså, den nya boxen är inte bättre än Humaxen..." Kund: "Nähe, men varför har ni då tagit bort Humaxen från ert sortiment?" Support: "Nä men du vet, den har ju ett par år på nacken och vi kände att det var dags att byta. Denna box har nästan samma specifikationer, med ett par klara nackdelar - utan att samtidigt ha några egentliga fördelar gentemot Humaxen... Så ja, det är därför." Kund: "Aha OK, men då så, jag tar en Samsung." Min poäng är att det lär finnas någon för oss okänd anledning till bytet, kanske möjlighet till bättre avtal för Comhem med Samsung jämfört med Humax, vem vet. Sen säger kundtjänst vad du som kund vill höra. Men det ska bli kul att läsa en "recension" av denna box, gärna från någon som använt båda boxar!
Postad 15 mars 2011 - 18:15
Idealman
-
Idealman
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Grattis till att du är nöjd! Men oavsett vilken box som faktiskt är bäst, hur skulle kundtjänst kunna säga till en kund att den nya boxen är sämre än den äldre boxen? - Oavsett om så faktiskt är fallet.
Hur skulle man som kund reagera om supporten sa: "Nä, men alltså, den nya boxen är inte bättre än Humaxen..." Kund: "Nähe, men varför har ni då tagit bort Humaxen från ert sortiment?" Support: "Nä men du vet, den har ju ett par år på nacken och vi kände att det var dags att byta. Denna box har nästan samma specifikationer, med ett par klara nackdelar - utan att samtidigt ha några egentliga fördelar gentemot Humaxen... Så ja, det är därför." Kund: "Aha OK, men då så, jag tar en Samsung."
Min poäng är att det lär finnas någon för oss okänd anledning till bytet, kanske möjlighet till bättre avtal för Comhem med Samsung jämfört med Humax, vem vet. Sen säger kundtjänst vad du som kund vill höra.
Men det ska bli kul att läsa en "recension" av denna box, gärna från någon som använt båda boxar!
Vet inte om den är bättre än Humaxen ellere inte, men för 1500 spänn så måste den ju iallafall vara prisvärd. Kör just nu med samsungs vanliga inspelningsbara comhem-box uppscalat via hdmi till en full-hd projetor, hoppas att bilden ska bli bättre när man kör via hdmi bara. Tror inte humaxen är så otroligt bättre att det befogar ett nästan dubbelt pris? Jag får boxen före helgen om jag har tur. isåfall återkommer jagmed lite recensioner, Ha det bra!!
Postad 16 mars 2011 - 12:57
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Ser framemot en recension av denna box!
Postad 16 mars 2011 - 12:58
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Postad 17 mars 2011 - 10:00
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Vad tror ni? kan man byta till en större disk i denna tro?
Postad 17 mars 2011 - 13:02
sirmanseman
-
sirmanseman
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har 8 fav. (159/månad) utan bindningstid kvar. Fick köpa Samsung HD PVR SMT-C7160 för 1495:- om jag band mig i 12 månader. Då sänkte hon även min abb. avgift de tre första månaderna till 99kr samtidigt som jag fick TV XL på prov under samma antal månader. Därefter är det gratis att byta tillbaka till 8 fav.
Kändes som en helt ok deal.
Postad 17 mars 2011 - 13:31
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Vet inte om den är bättre än Humaxen ellere inte, men för 1500 spänn så måste den ju iallafall vara prisvärd. Kör just nu med samsungs vanliga inspelningsbara comhem-box uppscalat via hdmi till en full-hd projetor, hoppas att bilden ska bli bättre när man kör via hdmi bara.
Tror inte humaxen är så otroligt bättre att det befogar ett nästan dubbelt pris? Jag får boxen före helgen om jag har tur. isåfall återkommer jagmed lite recensioner, Ha det bra!! 
Humax HDPVR-1000C och Samsung SMT-C7160 HD PVR har ungefär samma listpris dvs kring 3500 kr. Erbjudanden till lägre pris gör ju inte boxen billigare i sig utan ger kunden rabatt på grund av en motprestation t ex bindningstid på abonnemang. Vilken box som är "bäst" får vi se när användarrapporter kommer in på Samsung-boxen. Humax-boxens för- och nackdelar har ju luftats i flera år vid det här laget.
Postad 17 mars 2011 - 16:25
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Humax HDPVR-1000C och Samsung SMT-C7160 HD PVR har ungefär samma listpris dvs kring 3500 kr. Erbjudanden till lägre pris gör ju inte boxen billigare i sig utan ger kunden rabatt på grund av en motprestation t ex bindningstid på abonnemang. Vilken box som är "bäst" får vi se när användarrapporter kommer in på Samsung-boxen. Humax-boxens för- och nackdelar har ju luftats i flera år vid det här laget.
Japp, så vi får hoppas på att denna tråd inte blir i närheten av de trådarnas längd  Edit: Då har även jag hoppat på 1500 kr-erbjudandet. Boxen kommer i mitten på nästa vecka
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 17 mars 2011 - 18:48.
Postad 20 mars 2011 - 21:38
NickoM
-
NickoM
-
Användare
-
-
158 inlägg
Är det någon som fått hem boxen och kan skriva några ord om första intrycket. Är rätt sugen på att beställa en. Någon som vet hur länge Comhem kör 1495 kr erbjudandet?
Postad 21 mars 2011 - 12:04
Unregistered2965a9a5
-
Unregistered2965a9a5
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Då var den beställd även här. Lyckades göra en ok deal. Har 4 mån kvar på abonnemanget idag (8 favoriter), ändrade detta till 3 mån med XL för 99:-/mån. Sedan förlängde jag med 12 månader XL samt även förlängning av mitt 100mbit bredband. Detta blir 599:-/mån totalt istället för 349:- + 399:-. Boxen fick jag för 1495:- som er andra.
Ska bli intressant att se skillnaden mot min gamla samsung p850z (icke HD-box).
Postad 21 mars 2011 - 12:50
Unregistered9386964f
-
Unregistered9386964f
-
Rookie
-
3 inlägg
Känner mig lite lurad av ComHem. Ringde dem torsdag för två veckor sedan och frågade om dom hade någon inspelningsbar digitalbox för HD. "Nej, vi har bara en inspelningsbar för SD" var svaret. Så då köpte jag deras Samsung vanliga för 995 kronor... en vecka senare så dyker deras nya HD-box upp för 1495 kronor med abonnemang. Då jag redan har öppnat lådan (tydligen klassar dom själva lådan som förseglad, fast förseglad enligt distansavtal-lagen ska beröra CD-skivor och liknande) så kan jag inte returnera den.
Dom måste ha vetat att det skulle komma en HD-box vecka efter dom sålt till mig?! Och varför kunde inte bara ha sagt det så kunde jag väntat...? Känner mig tok-blåst på HD-konfekten...!
Som en extra härlig krydda så har jag bara digitala ingångar i mitt hemmabiosystem och digitalboxen har bara analoga utgångar förutom en coax men den ingången är upptagen på mitt hemmabiosystem. Mitt fel så klart, jag borde ha kollat upp det.
Någon som har stått inför liknande problem och lyckats lösa det med ComHem?
Postad 21 mars 2011 - 12:55
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Då var den beställd även här. Lyckades göra en ok deal. Har 4 mån kvar på abonnemanget idag (8 favoriter), ändrade detta till 3 mån med XL för 99:-/mån. Sedan förlängde jag med 12 månader XL samt även förlängning av mitt 100mbit bredband. Detta blir 599:-/mån totalt istället för 349:- + 399:-. Boxen fick jag för 1495:- som er andra. Ska bli intressant att se skillnaden mot min gamla samsung p850z (icke HD-box).
Betalar du 399 kr/mån för bredbandet under hela bindningstiden? Och alltså 599 kr - 399 kr = 200 kr/mån för TV-abonnemanget? Under 12 månader? Du betalar väl 3x99 kr/mån för XL under de tre första månaderna och sen, hur mycket?
Postad 21 mars 2011 - 20:16
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Känner mig lite lurad av ComHem. Ringde dem torsdag för två veckor sedan och frågade om dom hade någon inspelningsbar digitalbox för HD. "Nej, vi har bara en inspelningsbar för SD" var svaret. Så då köpte jag deras Samsung vanliga för 995 kronor... en vecka senare så dyker deras nya HD-box upp för 1495 kronor med abonnemang. Då jag redan har öppnat lådan (tydligen klassar dom själva lådan som förseglad, fast förseglad enligt distansavtal-lagen ska beröra CD-skivor och liknande) så kan jag inte returnera den.
Dom måste ha vetat att det skulle komma en HD-box vecka efter dom sålt till mig?! Och varför kunde inte bara ha sagt det så kunde jag väntat...? Känner mig tok-blåst på HD-konfekten...!
Som en extra härlig krydda så har jag bara digitala ingångar i mitt hemmabiosystem och digitalboxen har bara analoga utgångar förutom en coax men den ingången är upptagen på mitt hemmabiosystem. Mitt fel så klart, jag borde ha kollat upp det.
Någon som har stått inför liknande problem och lyckats lösa det med ComHem?
Surt som fan. Jag skulle prova att posta detta inlägg i ComHem-tråden. Där hänger representanter från ComHem som kanske kan fixa detta. Lite goodwill från ComHem kan de behöva på sitt PR-konto.
Postad 21 mars 2011 - 21:06
Unregistered2965a9a5
-
Unregistered2965a9a5
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Betalar du 399 kr/mån för bredbandet under hela bindningstiden? Och alltså 599 kr - 399 kr = 200 kr/mån för TV-abonnemanget? Under 12 månader? Du betalar väl 3x99 kr/mån för XL under de tre första månaderna och sen, hur mycket?
Idag betalar jag 399:- för mitt bredband, och där har jag ingen bindningstid. Jag har 3 månader kvar på mitt 8 favoriter som jag gjorde om till TV XL och betalar då 99:-/mån resterande tid. Så om 3 månader så förlängs mina abonnemang (TV+bredband) i ytterligare 12 månader. Då betalar jag totalt 599:- för TV XL samt Bredband XXL.
Postad 22 mars 2011 - 16:57
sirmanseman
-
sirmanseman
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Fick avin om att Boxen ligger Schenkerutlämningen nu, blir till att installera ikväll.
Postad 22 mars 2011 - 17:40
Vortex76
-
Vortex76
-
Rookie
-
7 inlägg
Även jag har hämtat ut boxen, har dock fullt upp med barn så kan inte säga nåt förrän efter kl 19 eller så.
Hade tidigare den gamla sd-pvren, men den totaldog förra veckan så det passade ju bra att hoppa på det här erbjudandet.
Postad 22 mars 2011 - 18:03
Unregistered2965a9a5
-
Unregistered2965a9a5
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Även jag har hämtat ut boxen, har dock fullt upp med barn så kan inte säga nåt förrän efter kl 19 eller så. Hade tidigare den gamla sd-pvren, men den totaldog förra veckan så det passade ju bra att hoppa på det här erbjudandet.
Samma hände mig. 3e gången Samsungen stendog, hoppas bara denna är av bättre kvalitet.
Postad 22 mars 2011 - 18:21
Lo-Fi Heroes
-
Lo-Fi Heroes
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Väntar med spänning! Om någon av er som köpt denna kunde kika på om det går att skicka rgb genom HDMI så vore det kanon.
Postad 22 mars 2011 - 19:17
sirmanseman
-
sirmanseman
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kan bara jämföra med min gamla Humax HD icke inspelningsbar. Menyerna är mycket bättre och funktionerna fler. Gick utmärkt att para ihop kontrollen med TV för att kunna stänga på/av med samma fjärrkontroll.
Upplever HD bilden som likvärdig men SD bilden som mycket bättre med samsungen.
Skall testa inspelningsfunktionerna senare...
Redigerat av sirmanseman, 22 mars 2011 - 19:41.
Postad 22 mars 2011 - 19:27
NickoM
-
NickoM
-
Användare
-
-
158 inlägg
Kan bara jämföra med min gamla Humax HD icke inspelningsbar. Menyerna är mycket bättre och funktionerna fler. Gick utmärkt att para ihop kontrollen med TV för att kunna stänga på/av med samma fjärrkontroll.
Upplever HD bilden som likvärdig med SD bilden som mycket bättre med samsungen.
Skall testa inspelningsfunktionerna senare...
Vad menar du med "Upplever HD bilden som likvärdig med SD bilden som mycket bättre med samsungen.". Är inte HD bilden bättre än SD bilden? Visar den SD så bra, eller vad? Hur är det med fläktljudet? Låter den mycket? (Antar att den har fläkt). Tacksam för svar, sitter nämligen med fingret på beställ knappen.
Postad 22 mars 2011 - 19:31
sirmanseman
-
sirmanseman
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Vad menar du med "Upplever HD bilden som likvärdig med SD bilden som mycket bättre med samsungen.". Är inte HD bilden bättre än SD bilden? Visar den SD så bra, eller vad?
Hur är det med fläktljudet? Låter den mycket? (Antar att den har fläkt).
Tacksam för svar, sitter nämligen med fingret på beställ knappen.
Sorry. Menade självklart "Upplever HD bilden som likvärdig med humaxen, men SD bilden som mycket bättre med samsungen"
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|