http://www.neogaf.co...ad.php?t=475380
Postad 26 May 2012 - 00:26
http://www.neogaf.co...ad.php?t=475380
Postad 26 May 2012 - 16:09
Postad 26 May 2012 - 17:48
Faktum är att om du googlar lite så ser du många diskussioner likt den nedan:
http://www.gamefaqs....shadow/58294269
Det är många som tycker det är FÖR svårt.
Plus att jag vill minnas att du kallade slutbossen för en fuskare, tog hjälp av forumet, youtube och allt runtomkring
Postad 26 May 2012 - 20:10
Intressant att du tyckte att det var ok utmaning. Du tyckte även Bayonetta var svårt och i min mening var det relativt lätt. Nu när jag tänker efter tycker jag att sedan jag klarade Ninja Gaiden så har alla andra spel i den här genren känts enkla. Det var lite svettigt mot första bossen i Devil May Cry HD 1 & 3, men sedan flöt även de på.
Lägg till mig på PSN och XBL om du tvivlar på att jag klarat de.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 26 May 2012 - 20:26.
Postad 26 May 2012 - 23:54
Nu ska du inte förväxla svårt med utmanandeIntressant att du tyckte att det var ok utmaning. Du tyckte även Bayonetta var svårt och i min mening var det relativt lätt. Nu när jag tänker efter tycker jag att sedan jag klarade Ninja Gaiden så har alla andra spel i den här genren känts enkla.
Dock varvade du Bayonetta innan du varvade NG. Efter det tyckte du NG var lättare. Så du blev i så fall härdad av Bayonetta.
Dessutom ska vi inte glömma att du körde NG på Dog, jag på hard, det är en viss skillnad tbh
Klart du klarat dem (men jag kanske får lägga till dig ändå snart)Lägg till mig på PSN och XBL om du tvivlar på att jag klarat de.
Men som sagt, kolla Google, det är inte många som tycker att CV är galet enkelt kan jag säga. Jag gav ju det 10/10 och det hade jag inte gjort om det inte var någon utmaning alls (galet enkelt). Dvs, att du bara kan buttonmasha genom allt utan att göra någonting, rulla undan, blockera. Bara trycka dig vidare.
Spel som är galet enkla slutar jag spela utav tristess - se Fable 2.
Postad 27 May 2012 - 09:16
Menade Ninja Gaiden 2, men det kanske också var efter Bayonetta? Har glömt bort hur det var nu.Nu ska du inte förväxla svårt med utmanande
. När jag skriver svårt och säger att jag höjer ett varningens finger så menar jag åt läsarna, jag måste ju vara relativ. Men jag vet att jag spelade Bayonetta på fel sätt, vissa bossar kunde ta alldeles för lång tid.
Dock varvade du Bayonetta innan du varvade NG. Efter det tyckte du NG var lättare. Så du blev i så fall härdad av Bayonetta.
Sant, Ninja Gaiden Black var på Dog, men Sigma var på Normal. Har du klarat det på Hard? Jag har lurat på att ge mig på NG2 på Hard. Grejen med de här spelen är att det oftast är difficulty spikes på just bossarna, undrar hur demonbruttan (NG) version två är på Hard?Dessutom ska vi inte glömma att du körde NG på Dog, jag på hard, det är en viss skillnad tbh
. Det är ju rätt stor skillnad på att klara EDF på inferno och normal också.
magnus80aKlart du klarat dem (men jag kanske får lägga till dig ändå snart)
. DMC-serien tycker jag är enkel.
Men som sagt, kolla Google, det är inte många som tycker att CV är galet enkelt kan jag säga. Jag gav ju det 10/10 och det hade jag inte gjort om det inte var någon utmaning alls (galet enkelt). Dvs, att du bara kan buttonmasha genom allt utan att göra någonting, rulla undan, blockera. Bara trycka dig vidare.
Spel som är galet enkla slutar jag spela utav tristess - se Fable 2.
Ok, jag överdrev, när jag skriver att ett spel är enkelt så betyder det bara att jag spelar igenom det utan att köra fast här och där. Du har rätt i att man inte bara kunde knappmosa sig igenom LoS.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 May 2012 - 09:17.
Postad 27 May 2012 - 10:30
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 27 May 2012 - 10:31.
Postad 27 May 2012 - 10:38
Jag tycker Batman på Hard var svårare än LoS på Hard.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 May 2012 - 10:39.
Postad 27 May 2012 - 12:54
Jag klarde det på hard, men det är ju två nivåer från det absolut svåraste tror jag så egentligen ingen accomplishment. Nu var det ett "tag" sedan jag gjorde det men jag kommer ihåg att det var svårt men absolut inte omöjligt så det kan du säkert klara. Det var ju vissa bossar man fick försöka på flera gånger.Sant, Ninja Gaiden Black var på Dog, men Sigma var på Normal. Har du klarat det på Hard? Jag har lurat på att ge mig på NG2 på Hard. Grejen med de här spelen är att det oftast är difficulty spikes på just bossarna, undrar hur demonbruttan (NG) version två är på Hard?
Fan vad synd att serien är död
Det var det jag ville höraOk, jag överdrev, när jag skriver att ett spel är enkelt så betyder det bara att jag spelar igenom det utan att köra fast här och där. Du har rätt i att man inte bara kunde knappmosa sig igenom LoS.
Du ska köra på Paladin, det är den högsta svårighetsgraden som finns inledningsvis. Mdag kallar det hard men jag skulle nog kalla det normal. Du låser upp en svårighetsgrad till efter det som jag då skulle kalla hard. Lite dåligt att den inte finns från början.Nu blir man alldeles undrande vilken svårighetsgrad man ska köra på. Jag spelade Batman på hard och tyckte det var utmanande men kul så då kanske LoS går på lite svårare än normal också?
Postad 01 June 2012 - 07:47
Postad 01 June 2012 - 10:02
använt min DS. Men vill ha mer av LOS till ps3an!!
Postad 01 June 2012 - 12:17
Det kommer en riktig uppföljare till PS3/360 och trailern är EPISK!
http://www.youtube.c...=2&feature=plcp
Postad 01 June 2012 - 13:22
Inte så lite heller. Ser verkligen fram emot detta....och trailern är EPISK!
Postad 01 June 2012 - 16:39
Postad 17 June 2012 - 21:05
1:an sög, hade inte ett dugg med castlevania, som man känner till det, att göra. Kändes mer som nåt fristående löst försök till devil may cry klon än något annat. "Episkt"?
Postad 17 June 2012 - 21:53
Skämtar ni eller? Trailern är så jäkla intetsägande, to say the least. Nån nisse som står där och tittar, hugger lite på nå zombier eller nåt.
1:an sög, hade inte ett dugg med castlevania, som man känner till det, att göra.
Postad 18 June 2012 - 15:50
Sög det för att det var ett dåligt spel eller sög det för att det inte hade ngt med Castlevania att göra? Är en väldig skillnad, dom två alternativen emellan.Skämtar ni eller? Trailern är så jäkla intetsägande, to say the least. Nån nisse som står där och tittar, hugger lite på nå zombier eller nåt.
1:an sög, hade inte ett dugg med castlevania, som man känner till det, att göra. Kändes mer som nåt fristående löst försök till devil may cry klon än något annat. "Episkt"?
För min del så var det ett riktigt bra spel, sen om det hade ngt att göra med Castlevania kan jag inte svara på...och ärligt talat så bryr jag mig inte
EDIT: Spelet är ju trots allt en reboot på franchisen.
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 18 June 2012 - 16:07.
Postad 25 February 2013 - 13:33
Redigerat av Zoiler, 25 February 2013 - 13:33.
Postad 15 March 2013 - 22:20
http://www.neogaf.co...ad.php?t=524259
Dave Cox @CastlevaniaLOS
My favourite comment today... Wow looks amazing on your high end PC. Can we see the PS3 version?... That is the PS3 version...
Lyssna och njut. Kommer bli episkt
Postad 12 May 2013 - 14:33
Quote:
The latest edition of OPM UK includes the first actual gameplay details about Castlevania: Lords of Shadow 2. We’ve rounded up information from the magazine below. For a look at Lords of Shadow 2′s first screenshots, be sure to pick up OPM’s newest issue.
- Lords of Shadow 2 ends the story
- Less spoon-fed approach than the original
- Anchor points will be highlighted only if you ask them to be
- Anchor points won’t show up at all on harder levels
- Environment is seamless this time around
- Mission summaries have been replaced with teleporters like in Koji Igarashi’s Castlevania games
- Bosses have been changed; one is longer but more varied that what was included in the original
- Unclear if boss battle checkpoints are included
- Now have free camera control
- If you leave the camera alone, it’ll behave like it always has
- Combat Cross replaced with the Blood Whip
- The two are very much the same
- Still has extreme range attacks that fill the screen
- You’ll also still be stringing combos together from strong directed attacks, and lighter area attacks
- Magic replaced with Dracula’s blood
- Blood doesn’t regenerate
- Need to earn blood with kills and skilled fighting
- Add to your Focus gauge by evading, executing perfect blocks and counters
- When the Focus gauge is full, every hit explodes new blood into the battlefield
- If you get hit, you lose all Focus
- Channel raw blood into Void and Chaos
- Void: weapon switches to Void Sword, allowing you to regain some health with each hit
- Chaos: weapon switches to a pair of claws that can smash through enemy shields
- Dracula’s own tricks include glamouring mortals to control them and evaporating into a mist that lets him slip by unseen, or pass through grilles into secret areas
- Game has some humor
- Team debated over including a scene: “While no one’s winking at the camera, when Gabriel Belmont wrestles a crucifix out of a Golden Paladin’s grip, informing the Brotherhood that he, Dracula, has been chosen by God, what follows is an ecclesiastical nuclear blast so large that the camera cuts to a shot of the planet.”
Thought it should deserve a thread. I find details of the camera, less 'spoon-fed approach' and highlighted anchor points pretty interesting.
EDIT: https://twitter.com/....35569566052352
Postad 12 May 2013 - 15:20
För att de vill göra en ny story på nextgen?- Lords of Shadow 2 ends the story
Postad 10 June 2013 - 11:57
Då den inte är upplagd än.
Ser fram emot detta. Sitter nu och kör det sista DLC paketet till ettan efter att legat lågt med spelet ett tag. Man blir lite ringrostig när man inte lirat på ett tag.
Redigerat av Crabban, 10 June 2013 - 11:58.
Postad 01 November 2013 - 12:48
Postad 01 November 2013 - 18:50
Postad 13 January 2014 - 11:51
http://www.youtube.c...h?v=3G5i0JKzvos
Redigerat av Crabban, 24 January 2014 - 08:15.
Postad 13 January 2014 - 13:09
Postad 14 January 2014 - 07:02
Nu är det ju mediamörker som gäller fram till launch dock, inte långt kvar
Ska bli nice!
Postad 24 January 2014 - 08:15
www.youtube.com/watch?v=O4Ym9wEi0QM
Redigerat av Crabban, 24 January 2014 - 08:17.
Postad 25 January 2014 - 10:07
Är inte Alucard sonen? Ser äldre ut med sitt vita hår.
Draculas son ja, inte släkt med Belmont klanen direkt
Men jag fick för mig att
Spoiler.
Någon som löst hur de ska få ihop detta? Spelar man Gabriel i tvåan också?
Postad 25 January 2014 - 17:55
Postad 25 January 2014 - 23:50
Alucard är Trevor Belmont, btw. Son till Gabriel Belmont = Dracula.Draculas son ja, inte släkt med Belmont klanen direkt
Postad 26 January 2014 - 00:58
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
248 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?