Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hockey-VM 2013

233 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 May 2013 - 16:08

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Ja då var det dags igen. Isdans med puck och klubba!

Vad tror ni om Tre Kronors chanser i år? Jag har noll koll på laget som ställer upp.

Start mot Schwiez idag och direkt en "ska_vinnas"-match. Är det bara något jag inbillar mig, men brukar det inte riktigt, riktigt ofta börja med match mot ett av de sämsta länderna för Tre Kronor?

Postad 03 May 2013 - 16:18

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
zzzZzzZzzz VM......

kanske är vid kvartsfinalerna det börjar bli lite spännande....innan dess så är det inte kul alls !!

Postad 03 May 2013 - 16:54

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Mjo, grundspelet har lite känsla av träningsmatcher.

Postad 03 May 2013 - 17:33

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Mjo, grundspelet har lite känsla av träningsmatcher.

vääääääldigt mycket speciellt när de ska mötas Vitryssland, Danmark mm :angry:

Postad 03 May 2013 - 18:11

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Ja då var det dags igen. Isdans med puck och klubba!

Vad tror ni om Tre Kronors chanser i år? Jag har noll koll på laget som ställer upp.

Start mot Schwiez idag och direkt en "ska_vinnas"-match. Är det bara något jag inbillar mig, men brukar det inte riktigt, riktigt ofta börja med match mot ett av de sämsta länderna för Tre Kronor?

Självklart. Det är ingen slump. Sverige är rankat bland de bättre och får då börja mot länder som är rankade bland de sämre (men bland de sämre är nog Schweiz, som under hela matchen garanterat kommer att uttalas Sveich, ett av de bättre lagen).

Postad 03 May 2013 - 20:20

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Självklart. Det är ingen slump. Sverige är rankat bland de bättre och får då börja mot länder som är rankade bland de sämre (men bland de sämre är nog Schweiz, som under hela matchen garanterat kommer att uttalas Sveich, ett av de bättre lagen).

Där ser man. Just nu verkar det dock inte hjälpa, Sväjtch aka Mini-Kanada, får mig att spontant börja applådera i soffan. Kan bero på god öl, men inte till 100℅.

Postad 03 May 2013 - 20:32

barkis69
  • barkis69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

....innan dess så är det inte kul alls !!

Nä inte nu heller!! :wacko:

Postad 03 May 2013 - 21:31

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Herregud... Som att se yngre juniorer spela. Men, har för mig att Tre Kronor förlorar/spelat riktigt uselt i öppningsmatchen för att senare ta guld. Det kan iaf bara bli bättre.

Postad 03 May 2013 - 21:43

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Det här måste vara ett av de svagaste lagen vi ställt på isen i ett VM. Ingen skam i att torska mot schweiz men spelet är ganska bedrövligt. Stjärnorna (loui, landeskog) har ju egentligen inte haft någon bra säsong i vår så man kanske bör sänka förväntningarna...

Postad 03 May 2013 - 22:41

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Måste kännas vansinnigt jobbigt för Granberg att vara Tre Kronors svar på Erik Karlsson... Fy s*tan så värelöst otekniska och icke-spelande backar. Kronwall över förväntan i anfallszon dock, men det är där..
Lider med Granberg som nu spelar med ett helt lag som är van med backar som bara spelar sarg-ut och således blir helt chockade när han slår en passning i egen zon. Så tragiskt. Kul VM-premiär för spolingen, liksom.

Kröntes med ett självmål.

Det värsta är att Fransson som var en av de absolut bedrövligaste på banan säkert kommer höjas till skyarna för att han för en gångs skull råkade träffa mål i fem mot tre...

Schweiz spelade ju inte ens bra. Gerber stod dessutom bara för en godkänd insats. Mjah. Hysteriskt värdelös match.

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 03 May 2013 - 22:42.

Postad 03 May 2013 - 22:43

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1
Kollar någon på den här B-lagsturneringen med 50 reklamavbrott? Jag slutade för ca 10 år sen när reklampauserna dödat det sista intresset...

Postad 03 May 2013 - 22:46

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Japp, i alla fall de flesta i den här tråden får man förmoda ;)

Postad 04 May 2013 - 00:43

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0
tror inte det blir någon medalj med det här laget, får nog hålla med wikegård som tyckte det var för mycket mellanmjölk av det här laget. det började ju inget vidare heller stryk direkt första matchen. men dom så kallade b-nationerna i hockeyvm har blivit bättre.

Postad 04 May 2013 - 05:51

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Japp, i alla fall de flesta i den här tråden får man förmoda ;)

Ha, ha, så klart. Dumt av mig att komma här och dra ned stämningen. Sorry. :blush:

Postad 04 May 2013 - 06:17

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Får dock instämma med hassesolo. Hockey Vm borde spelas vartannat år (mellan OS) och under de två veckor turneringen pågår så ska resterande ligor ha paus så de bästa kan vara tillgängliga :)
Sen ska det definitivt inte visas på TV4... Att säga att "ni missar ingen hockey" för att sända reklam är att inte förstå hockey alls!

Postad 04 May 2013 - 08:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Får dock instämma med hassesolo. Hockey Vm borde spelas vartannat år (mellan OS) och under de två veckor turneringen pågår så ska resterande ligor ha paus så de bästa kan vara tillgängliga :)
Sen ska det definitivt inte visas på TV4... Att säga att "ni missar ingen hockey" för att sända reklam är att inte förstå hockey alls!

LYcka till att få NHL att pausa sin liga för VM. Det finns inte.

Det är inte TV4 som beslutat att det ska visas reklam. Det är IIHF's beslut. Det är samma oavsett vilken kanal du tittar på.

Redigerat av Unregistereddc471864, 04 May 2013 - 08:56.

Postad 04 May 2013 - 11:36

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

LYcka till att få NHL att pausa sin liga för VM. Det finns inte.

Bara att övertyga NHL-ägarna om att de kommer göra mer vinst på HVM än NHL ;)

Postad 04 May 2013 - 11:58

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Radiozo: För det första så vet jag mycket väl vilka beslut som ligger bakom. Det förskönar inte bilden av TV4 och dess mani på att sända maximalt med reklam och lite till vid varje chans! Det är en skitkanal i vanliga fall och en katastrofkanal vid sport sändningar!
Spelar man VM mindre ofta så kan den turneringen bli väldigt intressant och då kan även de förståndshandikappade Amerikanerna inse att deras raggarhockey är mindre intressant i övriga världen ;)

Postad 04 May 2013 - 12:09

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Det som jag har svårast för är Leif Boork. Tycker han är en stämmningssänkare som man alltid retar sig på. Jag gillar härenstam, Wikegård eller Granqvist mer.

Postad 04 May 2013 - 18:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 2
Bara Wikegård själv gör ju att man vill spy på hela vm, dock kommer jag nog se några Sverigematcher

Postad 04 May 2013 - 19:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Tycker också det kan vara jobbigt med alla reklampauser, men jag förstår inte riktigt vad du menar med din sista mening?

Postad 04 May 2013 - 20:58

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Svårt att avgöra om de spelar bättre idag eller inte, för Tjeckien är totalt värdelösa på isen. Vågar knappt gå in i närkamperna.

Postad 04 May 2013 - 22:50

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
SC-Zap: Det kan hända mycket under en avblåsning i hockey (eller en reklampaus) som påverkar utgången på matchen. En hockeymatch pågår även under avblåsningar. Många matcher avgörs inte under pågående spel.

Postad 04 May 2013 - 23:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2
Nej, matchen pågår inte under reklampauserna här.

Postad 05 May 2013 - 08:32

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Många matcher avgörs inte under pågående spel.

?

Många fotbollsmatcher avgörs i halvtid också men det visas inte heller?

Redigerat av Johan_i_burken, 05 May 2013 - 08:38.

Postad 05 May 2013 - 21:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Hehe, nu ser jag vad somoene2 skrev. Förstår lika lite som du verkar göra, Johan_i_burken.

Postad 05 May 2013 - 22:05

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Nej, matchen pågår inte under reklampauserna här.

Beror på hur man ser på det. Klockan står still i matchen, men tränarna får ju faktiskt tid med sitt lag, 30-40 sek minst under ett sånt där reklamavbrott. Och timeout är väl en del av matchen?
Det var kanske det somoene2 syftade på? Annars fattar jag verkligen inte vad han menar. :o :D

Redigerat av Falcy, 05 May 2013 - 22:05.

Postad 05 May 2013 - 22:07

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1
Men hur intressant är det att titta på en time-out? Vi får ju ändå inte höra vad som sägs.

Postad 06 May 2013 - 08:04

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Det händer emellanåt att det utbryter slagsmål eller liknande som resulterar i utvisningar eller inga utvisningar som har stor påverkan på nästkommande minuter. det är irriterande att de bryter för reklam i dessa fall.
Hockey pågår mer eller mindre från det att spelarna åker in på isen tills de åker av.
Sen för att återigen ge TV4 en välförtjänt smocka så 1: missade de 1-0 målet i Kanada matchen då de felaktigt visade reklam under pågående spel.
2: det blev reklam efter en utvisning (ej powerbreak) och 3: när de återkom efter reklamen så hade det gått 10s av matchen. Det har hänt flera gånger i hockey historien att lag har gjort två mål på 10 sekunder ;) Skärpning TV4! (och då har VM knappt börjat... kommer säkerligen fler misstag)

nää... visa reklam före och efter perioderna så kanske det blir mindre fel och mera roligt att titta!

Postad 06 May 2013 - 08:40

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Men hur intressant är det att titta på en time-out? Vi får ju ändå inte höra vad som sägs.

Jag citerade bara vad du skrev. Något om att det skulle vara intressant eller ej, har jag inte kommenterat.
Matchen pågår dock indirekt även under reklamavbrotten. T.ex i form av timeout och annat.

Hur som helst, Schweiz överraskar, vinst mot Kanada igår. Men idag kl 16 är det dags för Tjeckien och då lär det ta stopp.
Och kl 20 är det dags för Sverige mot Vitryssen, tuff match men jag tror/hoppas på vinst. 4-2 till Sverige. :)

Postad 06 May 2013 - 09:13

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Hur som helst, Schweiz överraskar, vinst mot Kanada igår. Men idag kl 16 är det dags för Tjeckien och då lär det ta stopp.
Och kl 20 är det dags för Sverige mot Vitryssen, tuff match men jag tror/hoppas på vinst. 4-2 till Sverige. :)

Även om Kanada inte direkt överpresterade i matchen mot Schweiz så är jag lite imponerad över schweizarnas spel.
Dom kan lika gärna slå Tjeckien om dom spelar lika mesigt som när dom mötte oss. Men mest troligt så har även dom ryckt upp sig får vi hoppas. Schweiz är ingen blåbärsnation längre. Dom har en del spetskompetens i sitt lag nu för tiden!

Redigerat av _Lucifer_, 06 May 2013 - 09:14.

Postad 06 May 2013 - 09:20

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Schweiz är ingen blåbärsnation längre. Dom har en del spetskompetens i sitt lag nu för tiden!

Nej det är sant. Men både Kanada och Sverige är egentligen bättre.
Om Sverige hade spelat lika bra mot Schweiz som de gjorde mot Tjeckien hade vinst med både 3 och 4 mål varit fakta.
Tyvärr händer det något i psyket när man möter ett "sämre" lag, det är liksom alltid samma visa.

Ska bli intressant att se båda matcherna idag faktiskt och om jag måste välja ett lag(förutom Sverige) så är det Schweiz, en intressant trupp med mycket hjärta och glädje.

Postad 06 May 2013 - 09:34

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
J laget har väl inte slagit Schweiz på ett gäng år under ordinarie tid så de verkar ha något bra på gång där nere

Postad 06 May 2013 - 10:19

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Nä det är sant, varken Kanada, Sverige eller Tjeckien verkar ha spelat på topp inledningsvis medan Schweiz varit taggade från början.
Om inte Tjeckerna vaknar till och börjar spela på allvar så tror jag att Schweiz har en god chans, för att inte tala om var tjeckernas torpeder tagit vägen. Dom har ju nästan levt på sina supersnabba och livsfarliga kontringar samt toppmålvakter! Inget av detta syntes till i matchen mot oss, däremot såg jag mer sånt hos Schweiz.

Postad 06 May 2013 - 10:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Även om Kanada inte direkt överpresterade i matchen mot Schweiz så är jag lite imponerad över schweizarnas spel.
Dom kan lika gärna slå Tjeckien om dom spelar lika mesigt som när dom mötte oss. Men mest troligt så har även dom ryckt upp sig får vi hoppas. Schweiz är ingen blåbärsnation längre. Dom har en del spetskompetens i sitt lag nu för tiden!

Nja. Håller med om att det är många år sedan de var ett blåbärsgäng men hade Sverige/Kanada spelat i normal nivå så hade de vunnit hyfsat enkelt. Det krävs att de spelar dåligt för att Schweiz ska kunna slå dem.

Postad 06 May 2013 - 11:15

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Apropå hockey

http://m.youtube.com...d&v=UdiHOogSZWU

Postad 06 May 2013 - 16:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
tror många har underskattat schweiz. dom spelar riktigt bra. dom kan nog komma långt detta år.

Postad 06 May 2013 - 17:22

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Det händer emellanåt att det utbryter slagsmål eller liknande som resulterar i utvisningar eller inga utvisningar som har stor påverkan på nästkommande minuter. det är irriterande att de bryter för reklam i dessa fall.
Hockey pågår mer eller mindre från det att spelarna åker in på isen tills de åker av.
Sen för att återigen ge TV4 en välförtjänt smocka så 1: missade de 1-0 målet i Kanada matchen då de felaktigt visade reklam under pågående spel.
2: det blev reklam efter en utvisning (ej powerbreak) och 3: när de återkom efter reklamen så hade det gått 10s av matchen. Det har hänt flera gånger i hockey historien att lag har gjort två mål på 10 sekunder ;) Skärpning TV4! (och då har VM knappt börjat... kommer säkerligen fler misstag)

nää... visa reklam före och efter perioderna så kanske det blir mindre fel och mera roligt att titta!

Att de gör såna missar är ju givetvis inte bra.

Men de här två reklampauserna i varje period är nog inte TV4s idé.

Postad 06 May 2013 - 17:24

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Nja. Håller med om att det är många år sedan de var ett blåbärsgäng men hade Sverige/Kanada spelat i normal nivå så hade de vunnit hyfsat enkelt. Det krävs att de spelar dåligt för att Schweiz ska kunna slå dem.

Vunnit, ja troligtvis. Men hyfsat enkelt? Nja, är inte så säker på det!

tror många har underskattat schweiz. dom spelar riktigt bra. dom kan nog komma långt detta år.

Absolut, det är inga turpuckar dom fått in heller!

Postad 06 May 2013 - 17:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

De åker ut i kvarten som vanligt.

Postad 06 May 2013 - 19:05

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Att de gör såna missar är ju givetvis inte bra.

Men de här två reklampauserna i varje period är nog inte TV4s idé.

Om du läser mitt första svar så ser du att jag redan svarat på att jag är medveten om att det inte är TV4 som ligger bakom det beslutet.
Nu ser vi fram mot en felfri sändning ikväll... hahaha :)

Postad 06 May 2013 - 19:29

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Vm är som de senaste 15 åren lite av en B turnering men man tittar ändå och tror sverige hamnar runt 4e plats i år tyvärr om dom inte kammar till sig.

tror på kvällens match en vinst med 3-2 till Sverige.

Postad 06 May 2013 - 20:27

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
haha fan va jag blev förbannad när dom efter reklampaus säger "det blev mål". då började man koka ihop förbannelser mot tv4, men sen visade det sig att det var det tidigare skottet. man blev lite lugnare iallafall :D

Postad 06 May 2013 - 21:27

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
kassaskåpssäker seger ;)

Postad 06 May 2013 - 21:29

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

haha fan va jag blev förbannad när dom efter reklampaus säger "det blev mål". då började man koka ihop förbannelser mot tv4, men sen visade det sig att det var det tidigare skottet. man blev lite lugnare iallafall :D

Marginellt..

Postad 06 May 2013 - 21:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

kassaskåpssäker seger ;)

Javisst var det. :P

Det här måste bli bättre, mycket bättre.

Och kan inte någon få Järnkrok att träna lite mer balansövningar?

Postad 06 May 2013 - 21:52

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Järnkrok blir ju otroligt pinsam när han kastar sig sådär. Rent skämmigt att se i landslagsdressen. OK när man tjänar pengar på det, då kan jag nästan förstå det; då är det ju bara Gävle som behöver se mellan fingrarna, men nu är det ju hela svenska folket som ser det och våndas inombords.

Postad 06 May 2013 - 23:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Verkar som att det är mycket jämnare matcher än det brukar vara överlag i hela VM. De sämre nationerna kanske börjar ta in.

Postad 07 May 2013 - 07:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Järnkrok blir ju otroligt pinsam när han kastar sig sådär. Rent skämmigt att se i landslagsdressen. OK när man tjänar pengar på det, då kan jag nästan förstå det; då är det ju bara Gävle som behöver se mellan fingrarna, men nu är det ju hela svenska folket som ser det och våndas inombords.

Ja, ska han börja spela i NHL måste han lära sig av med de där fasonerna, annars åker han på stryk (vilket vore helt rätt).

Verkar som att det är mycket jämnare matcher än det brukar vara överlag i hela VM. De sämre nationerna kanske börjar ta in.

Det verkar onekligen så.

Postad 07 May 2013 - 07:43

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Det känns och ser mer ut som att toppnationerna har sänkt sig rätt mycket i år - iaf de första matcherna. Bara Ryssland som trummar på så som de brukar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.