www1.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=4845
Jag har hört att det finns en originalversion som är 20 minuter längre än bioversionen. Den ska vara 118 minuter istället för 98 minuter. Vet någon om den är på gång på DVD, gärna R1?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 07 August 2003 - 09:42
Den fantastiska filmen Hero finns sedan ett tag att få tag på i R3 version, bl.a. på brittiska siten CD-WOW för 10.99 £ inklusive frakt;
www1.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=4845 Jag har hört att det finns en originalversion som är 20 minuter längre än bioversionen. Den ska vara 118 minuter istället för 98 minuter. Vet någon om den är på gång på DVD, gärna R1? Postad 07 August 2003 - 13:47
Den bästa versionen av Hero är HK-versionen på två discar. Den har engelska i menyerna och en disk med extramaterial. Tyvärr är förstås mycket av det inte textat. Den är dock dyrare än den Kinesiska versionen, men värt det om man gillar filmen. Det finns även en limited edition, som är samma som den Kinesiska, men i lyxbox och med booklet och annat stuff.
Det har ryktats om en "Director's Cut", men den är framskjuten, kommer kanske i höst. Miramax som har skjutit till pengar för produktionen sa enligt rykten till regissören att klippa ner filmen, så den skulle passa västerlänningar bättre. Lustigt nog har den inte gått upp på bio i USA ännu, utan gör det först sent i år. Postad 11 August 2003 - 16:43
Det bästa sättet att få tag på filmen är nog att köpa den i någon Importbutik i Stockholm. Jag såg att filmen fanns på DVD någon månad efter den Svenska biopremiären för runt 200 kr.
Postad 19 September 2003 - 23:34
De har den på kvarnvideo i malmö för endast 99kr. Köpte min där för ett år sedan. Men jag kollade idag och det är den korta versionen. Kosntigt iom att den var importerad från HK.
Postad 20 September 2003 - 12:01
Ululkai: Var ligger kvarnvideo? Bor själv i Malmö, men har aldrig hört talas om den.
Postad 22 September 2003 - 11:51
Ingen som hört nåt om fullängdsversionen? Vill inte köpa bioversionen om den ursprungliga 118 minuter långa versionen är på gång för DVD. Förstår nu att den inte dyker upp på sökningar av R1-titlar, om den ännu inte gått upp på bio i USA! Det kanske inte kommer någon "directors cut" på bra länge?
Postad 22 September 2003 - 12:52
Efter ytterligare surfning på nätet kan jag konstatera att det ryktas om en directors cut på DVD för Kina och HongKong, men att det inte verkar finnas någon i nuläget. Såg förresten på en amerikansk DVD-site att Disney (Miramax) gått in och förbjudit all försäljning av DVD-utgåvan av Hero i USA. På ett forum spyr en medlem galla över Miramax, som tydligen pressat Zhang Yimou att klippa ner filmen. Fånigt att hävda att en film under två timmar är "för lång" för västerländsk publik. Inlägg från mars 2003;
The big news this week, according to monkeypeaches.com, is that the 98-minute theatrical version of Zhang Yimou's Hero was cut to that length from the originally intended length of 116-minutes under pressure from American distributor Miramax. This was reportedly revelead during a dinner to celebrate the release of Hero. So, now it seems that Miramax is not happy enough with butchering films just for the territories that they have bought the rights to, but now want everyone in the world to have to abide by their "standards", meaning that even Chinese audiences only got a Miram-axed film in theaters. Luckily, a "director's cut" is coming out on DVD in China and Hong Kong. Unfortunately, no one, even the domestic audience, got to see the director's original vision in its full theatrical glory. Postad 22 September 2003 - 15:04
Okej, där har man svaret. Trodde den hade släppts i japan redan.
Cullipop: Är det säkert att du bor i malmö? (Nej, jag jobbbar inte där Postad 22 September 2003 - 20:41
Hehe, nä faktiskt så har jag aldrig varit där, brukar mest handla på Powerstore. Men då får man väl stick till kvarnvideo imorgon och fynda
Postad 23 September 2003 - 15:20
Allt letande efter fullängdsversionen av Hero har lett mig till den utmärkta siten Monkeypeaches, där det finns massor av nyttig info om asiatisk film. Enligt säkra källor skulle en efterlängtad 118-minuters version släppas i Kina i slutet av juli, men sedan har inget hänt. Det spekuleras i att Miramax har utövat påtryckningar för att utverka att ingen ny version kommer ut på marknaden förrän Hero gått upp på bio i USA. Miramax (Disney) har plöjt ner över hundar miljoner kronor i Zhang Yimou's mästerverk, och vill casha in så mycket som möjligt i USA. Ska man tro allt som skrivs så får vi vänta åtminstone tills nästa vår innan den "rätta versionen" (directors cut) kommer ut på DVD. Det blir med andra ord till att springa ut och köpa den nerklippta versionen bums. 199 kr på OnOff, om jag läste rätt i gårdagens reklamutskick...
Postad 25 September 2003 - 15:39
Kan bara berätta att jag såg Hero i helgen och tyckte att det sög rätt hårt, men den hade mycket fint ljud och fin bild.
Smaken är som baken... Postad 15 March 2004 - 23:04
Väcker denna tråden ur dess dvala. Är det någon som har någon info om en Director´s Cut-version av denna film? Jag är inte sugen på att skaffa R2SE och den finns inte på R1 så det lutar åt R3 2 Disc-utgåvan.
Postad 15 March 2004 - 23:32
Man vill ju inte heller köpa den version som finns nu om det senare kommer en Directors Cut.
Postad 15 March 2004 - 23:41
Exakt, med tanke på hur mycket material det är som har klippts bort så känns det verkligen trist att köpa en nedbantad utgåva av en så makalöst vacker film. Jag har letar febrilt efter information men inte hittat mycket av värde direkt.
Postad 15 March 2004 - 23:49
Guang Dong Face som äger rättigheterna till printen kunde tidigare inte släppa den från Hong Kong pga. SARS viruset (eller vad det nu hette). Men det senaste jag hört är att Face vägrat släppa printen utanför Kinas fastland och att det därför lär dröja innan vi får se den förlängda utgåvan.
Postad 15 March 2004 - 23:55
Vad trevligt, not.
Postad 16 March 2004 - 00:06
Nu vet jag ju inte med 100% säkerhet att detta stämmer, utan det kanske endast är ett rykte. Det verkar som en del har problem med vissa R3 utgåvor.
http://www.hometheat...&highlight=hero Annars har du ju den japanska SE utgåvan som snart verkar vara OOP, om den inte redan är det. Redigerat av MalcolmX7, 16 March 2004 - 00:06. Postad 16 March 2004 - 11:42 Men om han inte vill släppa den utanför Kina så är det väl bara för dem att klippa ihop den och för oss att köpa den direkt därifrån. Postad 16 March 2004 - 13:00
Den förlängda utgåvan finns inte på DVD vad jag förstått, utan endast på VCD. Sedan har det varit ett uppmärksammat bråk mellan Face och Miramax som ville klippa ner filmen ytterliggare för USA premiären. Vad jag hört så har den väl inte släppt på R1 ännu?
Men så kollade jag på Dvdcompare och ser där att det står att den kommande R1 utgåvan ska vara 120 minuter lång. Sidan är uppdaterad den nionde mars så det kanske börjar hända saker trots allt. "These current releases are "98 min" -versions, but the upcoming R1 should be the "120 min" -version." http://www.dvdcompar...ge.php?fid=3161 Postad 19 May 2004 - 00:15
Nu har trailern för USA-releasen släppts. Skall bli intressant att se hur det stora landet i väst kan påverka eventuella releaser för en Director´s Cut, jag vill verkligen inte skaffa nuvarande utgåvor som är nedklippta.
Hero amerikansk trailer på apple.com Postad 21 May 2004 - 08:20 och den har inte gått upp på bio i U.K heller.... (källa Total film May issue) Postad 15 June 2004 - 19:05
Det släpps en riktigt fin 3 diskutgåva på R3 den 25/6. Detta är INTE en förlängd version av filmen tyvärr utan bara en stabil utgåva med massa extramaterial och annat smått och gott.
Bifogad fil(er)Postad 15 June 2004 - 19:20
Det känns ändå lökigt att skaffa en utgåva av denna film när man vet att det finns så mycket mer bortklippt material att tillgå.
Postad 15 June 2004 - 21:58
Håller helt med Fredrik att det känns onödigt att köpa någon utgåva av Hero som inte innehåller den förlängda versionen. Dock så anser jag att den koreanska utgåvan är ett bättre alternativ än den japanska pga ett betydligt billigare pris ($24 hos Koreandvds), tre discar och DTS-ES ljud. Och att den fortfarande går att få tag på...
Postad 15 June 2004 - 22:17
USA är ju landet med power i filmbranschen, återstår att se vad som kommer att ske när det är dags för en USA-lansering av Hero på DVD. Tyvärr har jag Blade Runner-vibbar kring Hero dvs vi kommer kanske aldrig få se den riktiga utgåvan. Men än finns hoppet kvar.
Postad 15 June 2004 - 23:58
Jag köpte HK-utgåvan av filmen, den med 2 diskar. Riktigt bra ljud, och bilden är bra för (för att vara HK-utgåva). Visst kommer det en längre version av filmen så måste jag köpa den också. Men det kan det vara värt.
Postad 04 July 2004 - 10:59
Fick just hem Hero - Ultimate Edition vilket var en extrem trevlig sak.
Bilder: Hero - UE ...dock inte någon förlängd utgåva eller något men filmen är ju superbra som den är Postad 09 July 2004 - 20:03 Hur är det, är extramaterialet textad på Engelska på denna utgåva? Är riktigt sugen på att köpa den men det känns lite tungt om inte allt extramaterial är textat. Postad 10 July 2004 - 12:07
Nej, extramaterialet har inte text som vi västerlänningnar kan läsa för den är på koreanska. En stor del av materialet är dessutom med kinesiskt ljud vilket gör att dom två skivorna extramaterial till 95% är bara fina bilder som man inte förstår ett jota av.
Postad 10 July 2004 - 12:24
Som vanligt när det gäller R3 med andra ord. Lite synd men man vinner ofta på de läckert utformade utgåvorna till skillnad mot de andra regionerna.
Redigerat av Fredrik, 10 July 2004 - 12:31. Postad 10 July 2004 - 21:15 Håller med. I Korea har de gett ut ett antal väldigt fina boxar, och även andra R3 land har gjort det. Postad 16 July 2004 - 01:09
Uncut Hero Hits DVD in China July 16th!
I'm still looking for some details on this, but it looks as though the uncut version of Hero is finally hitting DVD in mainland China on July 16th. It's been available on EVD - a China only format - for a good while now, but this'll be the first DVD edition of the extended cut anywhere. No word yet on availablity or subtitles, but you can bet subbed boot copies will turn up a week or so after the originals if they're foolish enough not to subtitle it ... If you happen to be able to read Chinese you can find the full specs here. Woah ... hold on boys! Another update on this thanks to the kind souls on the KFC message boards who have offered up an interpretation of that page. Three releases. A DVD-5 film only version, a DVD-9 version with 32 minutes of extras and a DVD-9 version 62 minutes of extras packaged in a special edition box. And YES! ALL EDITIONS INCLUDE ENGLISH SUBTITLES!!! I know which version I'll be getting, now I just gotta find me a retailer ... Källa: http://www.themovieblog.com/ Postad 16 July 2004 - 01:13
Och här har vi en bild på de olika utgåvorna av denna kinesiska Director´s Cut.
Bifogad fil(er)Postad 23 July 2004 - 17:20
Extended utgåvan kostar endast 5$ hos Koreandvds, så lite misstänksam blir man nog...
Postad 28 July 2004 - 00:47
Det verkar onekligen vara en hel del ? kring dessa kinesiska utgåvor. Den utlovade trälådan visar sig vara en vanlig box i papp och det finns inga exakta uppgifter huruvida detta är den "riktiga" Director´s Cut. Så jag avvaktar nog tills det börjar pratas om DVD-release på R1.
Postad 28 July 2004 - 01:36
Jag beställde Hero (Limited Box Japan) DTS
idag oj vilken fet box..riktigt snygg.. som Fredrik säger finns en del utgåvor o välja mellan Postad 29 July 2004 - 18:40
DVD Beaver har gjort en jämförelse mellan de stora utgåvorna av Hero inklusive den nya kinesiska Director´s Cut. Av de bilder de postar på den kinesiska utgåvan är jag tacksam att jag har den koreanska Ultimate Edition istället. Dessutom vill man inte gärna ha en påtvingad logga som dyker upp i bild var 5:e minut.
DVDBeaver.com - Hero comparison Postad 29 July 2004 - 21:56
Jag har en limited box samt en Ultimate Edition av denna film. Slängde iväg en beställning på extended version hos axelmusic idag men ångrade mig efter att ha läst på dvdbeaver.com.
Skulle avboka filmen men då var den redan skickad, efter 5 min!!!! Ibland är det surt att de ska vara så snabba på att skicka iväg filmen. Postad 10 August 2004 - 16:27
Någon fler än jag som har problem att titta på denna version (directors cut) dvd`n verka inte hitta spåret på den från huvudmenyn,måste hoppa in i filmen ett kapitel för att sedan stega tillbaka till början,men nu tog det tvärstopp på kapitel 12 den stannar lite varstanns där (inte alltid vid samma scen) finns inga repor i skivan iallafall,vad tusan är det som gör detta? vill ju liksom se klart filmen nu när det är som mest spännande : )
Inringad i gult är den jag har. M.v.h Nicke Bifogad fil(er)Postad 12 August 2004 - 13:49
Den amerikanska trailern för Hero är nästan ofrivilligt komisk vissa stunder, väldigt.....amerikansk.
Hero trailer @ apple Postad 12 August 2004 - 15:23 Ja, suck, så typiskt amerikanskt. Samma sak med Crouching Tiger, Hidden Dragon. Titta på den "internationella" trailern på DVD:n som är ett stycke konst, titta sen på den amerikanska och få ett garv. Postad 12 August 2004 - 15:47
Jag har kollat tråden ett tag nu och undrar ifall det finns nån info om en vettig oklippt variant. Finns den att beställa nånstans?
Postad 13 August 2004 - 14:01
Vadå Quentin Taratino presents!? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |