Vet någon om en butik i asien istället för "cattylink" jag ska köpa ett hembio 5.1 eller 7.1 på cattylink har dom inga sådana surround förstärkare hoppas det finns några förslag.
tack för alla förslag på förhand
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
vet någon en annan butik än cattylink?
Startad av
Unregistered05718b45
, Apr 02 2004 11:29
64 svar till detta ämne
Postad 02 April 2004 - 11:29
Tjena alla igen
Vet någon om en butik i asien istället för "cattylink" jag ska köpa ett hembio 5.1 eller 7.1 på cattylink har dom inga sådana surround förstärkare hoppas det finns några förslag. tack för alla förslag på förhand Postad 02 April 2004 - 12:53
Coemaudio.com tror jag även har recieverar. Men jag vet inte om någon har beställt från dem. Om det är någon som har det så är jag intresserad av resulatatet.
Prislista finns på: http://www.hififorum...93&whichpage=19 en bit ner på sidan. Exempelvis Vincent/ Shengya SV383 5.1 amp #12288; US$158. Dock vet jag ej något om den. De svarar ganska snabbt på mail (fick svar inom 24 h) om man jämför med cattylink som är ganska dåliga på det. Postad 02 April 2004 - 19:29
bobo tycker du att cattylink är dåliga med svar? har skickat 2 st mail till dom och fått svar inom 20 minuter :|
Postad 02 April 2004 - 19:31
Jag har också fått svar otroligt fort från de båda, tänk dock på att ni inte ska maila då det är natt där.
HK ligger cirka 7h före om jag inte missminner mig helt nu Postad 02 April 2004 - 19:38
Kolla in Korsun D9. Med tanke på vad V8i är för en maskin så lär D9 vara GRYM
Postad 05 April 2004 - 09:27
Jag har iofs bara mailat på dagen härifrån. Ska försöka i kväll så får jag se om det fungerar bättre.
Postad 05 April 2004 - 10:50
Den där firman hade lite fler intressanta produkter än Cattylink faktiskt. Iallafall för mig. Typ Vincent monoblocket för $97.
Postad 05 April 2004 - 19:58
Fick svar att Coemaudio inte hade 996 monoblock för 97$ som det står på några ställen(bla hifi-forum). Enligt Norman hade Cattylink haft dessa på sin hemsida men fått kritik för priset var för lågt av leverantören så den, T1 och T100(tror jag den heter) har inte Coemaudio längre.
/Boba Postad 06 April 2004 - 07:25
Mailade igår kväll till cattylink och han svarade inom 10min. Så det verkar stämma att han endast svarar på mail på hans dagtid. Tar bort lite av poängen med mail men ändå. Han var grymt hjälpsam och svarade ett par ggr inom en timme.
Redigerat av boba, 06 April 2004 - 07:26. Postad 07 April 2004 - 16:30
www.cattylink.com
www.coemaudio.com www.hi-fi-tone.com Dessa tre firmor är de jag har haft kontakt med. Det intryck jag fått av mailkonversasionerna är att seriösnivån är följande: minst seriös 1. cattylink 2. coemaudio 3. hifitone mest seriös Mvh Henrik Postad 19 July 2004 - 10:20
någon som har hifi-tones prislista?fast det kanske hade varit dumt att sabba alla drömmar
Redigerat av Unregisteredc5c121df, 19 July 2004 - 10:20. Postad 22 July 2004 - 14:23
hifi tones priser ligger en hel del över coems, ivf när det gäller de varorna jag frågade om när jag mailade dem några månader tillbaks.
Postad 29 May 2005 - 22:29 Postad 30 May 2005 - 00:03 Vad är det för sida? Är det ett seriöst företag? Bra priser var det i alla fall! Postad 30 May 2005 - 00:18
Deras sida har legat nere ett bra tag nu. De har inte svarat på mina mail som jag har skickat till dem så om de ska klassas som seriösa så behöver de allt skärpa till sig bra.
Dessutom så har datumet på första sidan ändrat sig under helgen så vem vet hur det ligger till med denna sida. Men visst, det var bra priser men sortimentet var väl inte det bästa. Postad 30 May 2005 - 06:25
Priseerna är i Euro (€) också, har någon förresten sett till några priser på frakten?
Postad 30 May 2005 - 06:57
Frågan är ju om dom skickar från england?! .. Isf så kan ju coem stänga igen direkt
Postad 31 May 2005 - 16:54
det står att sajten uppgraderas... låter lite IT-bubbla över startdatum
www.ornec.com ligger på 69.72.137.162 dvs på Whois har startat ... OrgName: Pegasus Web Technologies OrgID: PWT-5 Address: 1719 Route 10E Address: Suite 220 City: Parsippany StateProv: NJ PostalCode: 07054 Country: US Så sajten hostas i USA- telefonnummer i UK + USA- ingen information om varifrån varorna skickas tyvärr. Mvh Martin B Postad 31 May 2005 - 22:57
Jag har haft lite kontakt med ornec under dagen och de verkar helt klart seriösa. Prylarna skickas direkt från fabrik i kina med dhl och fraktpriserna är typ.. standard.
Jag kommer nog med största sannolikhet lägga en beställning på ett par xindak fs1 kablar och en G&W T2.6F som tydligen ska vara den bästa kinesiska hörlursförstärkaren på marknaden. Postad 01 June 2005 - 04:36 Den ser väl precis likadan ut som den har gjort de sista dagarna eller? De ber om ursäkt för att sidan ligger nere och att den ska vara uppe i full funktionalitet den 7 juni, innan var det iofs 27 maj så lite ändring har det ju blivit. Men man ju fortfarande kika på de produkter som de säljer, men inte mycket mer. Knepigt att någon har fått svarpå sitt mail men inte jag? Postad 01 June 2005 - 05:35
Ny design på förstasidan! Igår så var det en drop down meny med länder, sen kan man nu logga in och beställa. Igår gick det inte att logga in alls, och därmed kunde man inte kolla fraktkostnader och liknande
Postad 01 June 2005 - 07:31
Vad är fördelen med denna sida jämfört med Coem? Man får väl betala frakt/moms/tull på detta oxå, eller..?
Postad 01 June 2005 - 08:26
Eftersom det är skickat från kina så är det samma tull och moms, ja.
Fördelen är väl telefonnummer i UK och USA. Möjligen har de kontakt med reparationsfirmor där med, vem vet. Postad 01 June 2005 - 08:42
Jag har försökt att ringa båda numren många gånger men inte kommit fram. Någon som lyckas bättre?
Postad 01 June 2005 - 08:50
De fördelarna som jag ser det är, markant lägre priser (ex xindak fs1 107$ mot 169$ hos coem), att man får svar på sina mail under dagtid, att det är mycket lätt och smidigt att lägga ordrar och med en gång få reda på totalpris frakt.
Möjligheten till smidigare kontakt genom direkt servicenummer är ju inte helt fel det heller. Tror det kan bli riktigt bra det här om de är helt seriösa. Postad 01 June 2005 - 13:14
Den stora fördelen som jag set det är som Micke^ säger, man kan direkt se allting vad det kostar med frakt och så sant lägga en order direkt och betala med visa etc, inga jobbiga kontakter med kineser som skriver i gåtor på allt man frågar.
Postad 01 June 2005 - 13:48
Jag har nu varit i kontakt med dom och dom finns i Oxford i England. Dom har tillgång till "hela" det typiska kinasortimentet och pratar bra engelska. Det här kan vara nåt.
Postad 01 June 2005 - 13:58
Jag tycker priserna verkar lite väl låga. Är det nåt mer som tillkommer som vi inte har räknat med? Moms och frakt lär det ju vara, men nåt mer?
Känns lite FÖR bra... Får ni fram fraktpriser alltså? Postad 01 June 2005 - 14:03
Dom sa att det är mycket oekonomiskt att frakta mindre än 21 kg åt gången, då kostar med all sannolikhet frakten mer än varan.
Postad 01 June 2005 - 14:28
Ja man får beställa ett par 100 kg för att få till ett bra pris, annars är det lite menlöst.
Postad 01 June 2005 - 21:41
Precis, det står i den där jääääääätteeeeeeelånga harrangen sist i mailet
Postad 02 June 2005 - 20:18
Jag beställer nu en Xindak AC-03 kabel. Jag vill testa om dom kan leverera som dom lovat. Jag har pratat med dom på telefon och dom ger ett seriöst intryck.
Postad 02 June 2005 - 21:54
Är säkert trög men måste man verkligen gå igenom hela beställningsprocessen för att se vad totalsumman blir? Eller kan man få fram fraktkostnaden på ett annat (lättare) sätt?
Tull/moms spelar ingen roll, men frakten är ju högintressant om man ska beställa därifrån istället för ifrån de redan etablerade kanalerna från Kina. Postad 02 June 2005 - 22:50
Det var det jag menade med att det var bra att kunna logga in, för då kan man se frakten
Du ser det i steg 3 tror jag i processen, det skickas tyvär från kina.. men men beställer man mycket blir det ändå billigare än tex coem eller timaudio. Postad 03 June 2005 - 01:15
Då är jag med på hur man ska göra för att kunna se den eventuella frakten. Dock så kunde man ju registrera sig ett par dagar innan den senaste "uppdateringen" av sidan och då även logga in
Man tackar för svaret Martin. Postad 03 June 2005 - 06:01
Jag undrar om dom har en minimumbeställning i kronor eller vikt ?
Låter lovande. En sån kabel skulle sitta fint här hemma med...Du har PM
Krångligt sätt att få besked om frakten... Ännu billigare än gruppköpen som gått nu? D¨'r det __billigt__ Mvh 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |