Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips på högtalarpaket runt 4000kr?

53 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 August 2004 - 21:05

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Hej!

Efter att ha flyttat och fått ny möblering i TV-rummet så måste jag ha nya bakhögtalare som är små och behändiga. Därför tittade jag först på lite olika små satellit-högtalare, men börjar nu fundera på att byta till ett smidigt litet högtalarpaket.

Idag har jag ett par Mission 733i som frontar, Jamo Center 200 som center och ett par gamla Jamo Compact 60 som surround. Högtalarna var för sig är bra och duger, men klangmatchningen är helt åt he***te samtidigt som alla högtalare är klumpiga och stora. Då är det nog lika bra att köpa ett nytt högtalarsystem där man får alltihop som är "sammansvetsat", särskilt när jag nu vill ha smidiga små högtalare som ger hyffsat ljud när man på äldre dagar slutat spela för grannarnas grannar. :wub:

Jag har tittat lite på Canton Movie CD1 och tänkt lägga mig i den prisklassen (om högtalarna är något att ha), men tänkte även fråga om det finns ett annat bättre val i samma prisklass som jag ska titta på istället? Eller kan jag få ett "dubbelt" så bra system om jag lägger på en tusing? Vad ska man välja? Jag har inte riktigt hängt med i svängen på 4 år...

/Anders

Postad 17 August 2004 - 18:49

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Hakar på lite på denna tråden, dom systemen som jag har kollat lite närmare på är Tannoy FX 5.1 och Canton Movie 25-XL, bägge paketen finns i utlandet för runt 4000:-

Tannoy
http://www.tannoy.co....cfm?D=1&ID=170

Canton
https://ssl.kundense.....XL+=281203=29

Någon som har några synpunkter eller andra förslag.

Ljudet jag är ute efter är rätt detaljrikt men ändå med bra röj.
Ska bara se film och spela tv-spel, musik högtalarna får vara kvar.

Redigerat av Mr_Empa, 17 August 2004 - 18:56.

Postad 17 August 2004 - 18:53

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Movie 25 XL (finns bl.a. hos Hifi-Fabrik) är ett mycket bra och prisvärt system. Rekommenderas.

Postad 17 August 2004 - 18:57

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Tommypeters:
Såg att du rekomederat detta system förut (canton) så jag mailade hififabrik och frågade om paket pris på dom och en yamaha dvd-s550.
650 euro skulle dom ha inkl. frakt, blir 5941 med kursen 9,14.
Mycket bra pris.

Har du hört detta system?
Har du ett själv till och med?

Mer info :blink:

Redigerat av Mr_Empa, 17 August 2004 - 19:00.

Postad 17 August 2004 - 20:17

Boston
  • Boston
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
<<<Anders

Funderade i samma banor för ett tag sedan.
Systemet jag skulle byta ut var Boston accustics: Frontar HD8, surround HD5 + center.
Åkte runt och lyssnade på väldigt många högtalare, bland de som lät bäst tyckte jag var Canton CD1, men de lät inte särskilt bra jämfört med mina nuvarande högtalare, särskilt inte om man lyssnar på musik.

Många lifestyle system levererar väldigt lite välljud för pengarna, särskilt om man testar med ex. en Tracy Chapman skiva i "stereo mode".

Se till att ta med en favoritskiva och lyssna på högtalarna, med de frontarna du har idag så är det ett långt steg ner till ett satelitsystem ljudmässigt.

Jag har ännu så länge bara bytt ut mina surroundhögtalare, köpte ett par XTZ 70 som en ren chansning eftersom de är så små och billiga, de låter riktigt bra faktiskt.

Lycka till

Postad 17 August 2004 - 23:07

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Tommypeters:
Såg att du rekomederat detta system förut (canton) så jag mailade hififabrik och frågade om paket pris på dom och en yamaha dvd-s550.
650 euro skulle dom ha inkl. frakt, blir 5941 med kursen 9,14.
Mycket bra pris.

Har du hört detta system?
Har du ett själv till och med?

Mer info  :blink:

Jag har lyssnat mycket på olika Canton-högtalare, eftersom de och Infinity länge varit mina favoriter. På tidigare jobbet hade vi Canton XS (modellen mindre än Plus XL) tillsammans med samma sub som i paketet (AS 25 SC) och det lät förvånande bra i ett så stort rum som de fanns i (drivna av en Onkyo SR 500). Två kompisar har CD1, men Plus XL är ett klart steg upp. Priset är ju löjligt lågt eftersom subben som följer med kostar 3500:- bara den...

Själv har jag Ergo RC-L, AS 50 SC, Ergo CM 500 SC och Ergo 300 SC.

Postad 18 August 2004 - 20:47

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Tack för alla tips!

Jag kollade lite på Canton Movie 25-XL på HifiFabrik.de. De verkar vara riktigt bra, men jag kunde inte hitta något om dem på Cantons hemsida. Är det en utgående modell?

Postad 19 August 2004 - 04:42

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Ja jag tror att det är en utgående modell.
Inte så många som har den kvar, men jag lyckades få en lyssning av systemet på ett ställe som heter ljud och bild i göteborg.

Måste säga att jag var imponerad, trots att det inte var optimala lyssningsförhållanden.

Detta system går inte ens att jämföra med tex Canton movie 10.
Mellanregistret var mycket tydligare tycker jag och basen smälte ihop bättre med övriga systemet. Lät helt ok till musik också, får se om Kef högtalarna får stanna.
Dom var mycket stötrre än vad jag trodde.

Ska beställa ett vilken dag som helst nu.

Redigerat av Mr_Empa, 19 August 2004 - 04:49.

Postad 19 August 2004 - 06:35

Unregistered754400a0
  • Unregistered754400a0
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Jag har ett Canton-system, Movie CD 2.22 (fast med hembyggt sub)
http://www.canton.de...moviecd222,2,se
som jag driver med en Onkyo 601, och jag kan inte annat än hålla med tidigare talare, det låter RIKTIGT bra till film/musikDVD, men bara OK till 2-kanalsmusik.

CD-10 (bakhögtalarna) låter nästan lika bra som CD-100, bara aningen "tunnare" (klarare tycker en del).

Jag jämförde med KEF 2005.2, när jag köpte och jag tyckte att Canton var bättre på film och KEF bättre på musik, så jag prioriterade film.

Har ingen erfarenhet av varken Tannoy eller Canton XL.

Postad 19 August 2004 - 06:42

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Ja, Movie 25-XL är utgående på samma sätt som RC-L - därav de extremt låga priserna. Men högtalare är ju inte samma sak som recievers - det presenteras inga revolutionerande tekniska nyheter två gånger om året i den prisklassen.

Postad 19 August 2004 - 18:52

peal
  • peal
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Antar att ni pratar om detta paket. Jag tycker verkligen att det ser mycket intressant och prisvärt ut, men finns det någon centerhögtalare med i det? Min tyska är inte den bästa och på bilden så ser det mer ut som det är 5st surroundhögtalare och en sub.

Postad 19 August 2004 - 19:24

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Antar att ni pratar om detta paket. Jag tycker verkligen att det ser mycket intressant och prisvärt ut, men finns det någon centerhögtalare med i det? Min tyska är inte den bästa och på bilden så ser det mer ut som det är 5st surroundhögtalare och en sub.

Min tyska duger, och "magnetisch abgeschirmten Plus XL Center" är ju rätt klart. De fem ser likadana ut, men en av dem är skärmad och därmed kallas den center.

Postad 19 August 2004 - 19:40

peal
  • peal
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hehe, tack så mycket tommypeters.

Postad 19 August 2004 - 19:57

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Idag var jag en snabbis hos den lokala Hifi-butiken (den enda) i stan för att kolla vad de hade inne. De ville sälja ett Infinity-paket, Beta HCS. Jag tyckte av det lilla jag lyssnade att de var helt ok. Någon här som har detta paketet eller som har provlyssnat det och vill säga vad han tycker? 6500:- ville de ha för högtalarna... men det finns ju billigare ställen.

Fortfarande är jag mest sugen på Canton Movie 25-XL med tanke på priset...

Postad 19 August 2004 - 20:12

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Ja Canton movie 25-xl ligger bäst till för mig också.
Med tanke på att den lokale handlarn skulle ha 12.000:- för paketet å är det bra pris i tyskland.

Väntar bara på lönespec, sen blir det köp, hoppas dom finns kvar bara.

Postad 19 August 2004 - 21:05

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Infinity Beta HCS är också bra, jag intresserade mig för både dem och de äldre (och snyggare, men något skarpare i ljudet) Alpha HCS-modellen som säljs billigt. Men subben i Movie 25XL är mycket bättre.

Sedan kan man, om man vill, beställa t.ex. en Canton AV700 centerhögtalare (i ungefär samma klass som Plus XL-högtalarna) för 129€ (kanske Hifi-Fabrik ger någon liten rabatt vid samtidig beställning) och då ha ett 6.1-system...

Eller slå på stort med en Ergo CM 500 center för 229€ som man kan ställa TV:n på... :(

Postad 20 August 2004 - 11:02

Unregistered7d5826cc
  • Unregistered7d5826cc
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Är det nån som kan svara på vilket paket som är bäst av

Canton Movie 22-X II Länk

Canton Movie 25-XL Länk

Om man kollar lite snabbt så verkar allt vara bättre på 25an.. Men vet inte om jag är kvalificierad att avgör det, som den noob jag är.

Mer watt å grejjer på basen å högtalarna iaf.. Vad har ni som köpt detta paketet betalat i Frakt från hififabrik.de?

/johan

Postad 20 August 2004 - 11:48

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
25XL är ju från början klart dyrare, men är lite äldre grejor. Det man kan se som plus för 22-X-II är att satteliterna är mindre och därmed snyggare.

Postad 20 August 2004 - 12:24

Unregistered7d5826cc
  • Unregistered7d5826cc
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Även om själva setet 25-XL är borta från Canton så verkar dom ha kvar själva högtalarna, lösa, så att säga.. Plus XL måste ju vara samma som sateliterna och subben säljs ju som bekant.. Så Movie 25-xl behöver ju inte vara tillverkade för 2 år sen eller?

Hur tror ni movie 25-xl ställer sig mot Cerwin Vega AVP-5.1 som säljs för 4000 på Hifiklubben

ps. det ska spelas lika mkt musik som film på dom..

Postad 20 August 2004 - 12:29

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Nej, högtalarna är inte gamla utan tillverkas kontinuerligt. Även Canton RC-L, som ju helt försvunnit från Cantons egen sida, är ju inte tillverkade på 1800-talet.

Jag har inte hört just det Cerwin Vega-systemet, men ser inte att de ens tävlar i samma klass.

Postad 20 August 2004 - 12:35

Unregistered946c9b90
  • Unregistered946c9b90
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Någon som lyssnat på H/K:s nya högtalarpaket?

Postad 23 August 2004 - 13:30

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Har fått mail från hifi-fabrik idag och movie 25-xl ska kosta 500euro med frakt till göteborg.
Inte så farligt.

Postad 23 August 2004 - 20:33

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Har fått mail från hifi-fabrik idag och movie 25-xl ska kosta 500euro med frakt till göteborg.
Inte så farligt.

Nej, det är ett hyfsat pris. 400€ för subben och 100€ tillsammans för de fem Plus XL och frakten... [eller räknar man ut vad fem Plus XL kostar i Sverige och får väl då betalt för att ta emot subben...]

Postad 26 August 2004 - 13:42

Unregistered7d5826cc
  • Unregistered7d5826cc
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
okej.. jag betalade just 484 euro med frakt till göteborg.. dvs 40euro i frakt. Om man bestälde 2 set så skulle dom ha 65euro i frakt.. Hoppas jag får dom snart bara! ;)

Postad 26 August 2004 - 16:03

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
hmm 484 från hifi-fabrik?
Betalade 500 idag också till göteborg..
iofs ca. 150kr är väl inget att gnälla över.

Postad 29 August 2004 - 10:19

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Ni får gärna ge en liten recension på era 25-XL när ni får hem dem. Jag sitter fortfarande och inte kan bestämma mig mellan CD1- och 25-XL-paketet. Jag vill ha ett kompakt system som låter bra. 25-XL är nog utan tvekan bra och kraftigt ljud i, men de är på gränsen för stora. CD1 har bra storlek, men jag vill inte växa ur ljudet och längta tillbaka till det jag har idag... om jag nu kommer göra det med CD1...

Postad 30 August 2004 - 18:49

Unregistered5a3ced51
  • Unregistered5a3ced51
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur sätter man upp de där högtalarna? hänger det med något eller får man köpa till det?

Postad 31 August 2004 - 13:46

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Till 25XL får mn köpa till antingen stativ eller väggfästen, cantons orginal väggfäste kostade runt 800:- när jag hörde på ljud och bild, men dom hade även ett pirat väggfäste som kostade runt 200:- om jag inte minns fel.

Postad 31 August 2004 - 15:18

Unregistered7d5826cc
  • Unregistered7d5826cc
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Fick mitt paket från Hifi-fabrik idag. Eller rättare sagt min brors, men jag kommer nog beställa ett till snart till mig. Satte in pengar till dom förra måndagen. Rätt snabb leverans mao! Skulle fått dom igår om jag inte hade haft portkod på dörren. morr..

Gjorde en snabb lyssning med 2 sateliter och basen. Mycket imponerande bara det! Jag som är van vid mina gamla JWS skithögtalare med 2x10" element i varje högtalare blev helt euforiskt hur klart ljudet var! Ska hem till brossan å testa med film snart. Subben var ganska mullrig det lilla jag testade, mycket möjligt att man kan få den att slå lite mer om man ställer in. Passar bra till film iaf. Sateliterna är ganska stora. Bara 2 sateliter utan basen lät typ 10 ggr bättre än mina JWS. Kanske inte så konstigt ifs. :D

Vilket fall.. 4500kr är ett kap! 12000kr kostar ett såndat paket just nu på ljud&bild. Är ifs en annan center med då, men det är nog mest en kosmetisk skillnad.

Postad 01 September 2004 - 14:17

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Gahhh, jag vill också ha mina!

Har inte hört något på en vecka nu, satte in pengar förra torsdagen. :angry:

Postad 01 September 2004 - 14:24

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Gahhh, jag vill också ha mina!

Har inte hört något på en vecka nu, satte in pengar förra torsdagen.  :angry:

Maila dem och kolla upp, din order KAN ha ramlat mellan stolarna. Hifi-Fabrik brukar vara bra på att meddela sig om något inte funkar som det ska, och kanske du inte skrev något på betalningens meddelanderad - så de vet inte vem de fått pengar ifrån...?

För övrigt har Hifi-Fabrik också stativ/väggfästen till alla (?) Cantons högtalare.

Postad 01 September 2004 - 14:37

Unregistered35751
  • Unregistered35751
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Hej Kan bara säga att köpa Movie 25 XL är ett smart val. Jag har nämligen ett som snart är till salu. Men innan jag bestämde mej så lyssnade jag på Plus X
htalarna samt Cervin systemet som nämdes i tråden innan samt ett Dali system.
Jag kan bara säga att 25Xl systemet slår både Dali och Cervin riktigt stort.
Man måste dock spela in högatalarna ett bra tag innan dem släpper helt.
Jag är riktigt nöjd med systemet men nu har jag drabbats av uppgraderings djävulen som många andra.

Postad 01 September 2004 - 14:51

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

Hifi-Fabrik brukar vara bra på att meddela sig om något inte funkar som det ska, och kanske du inte skrev något på betalningens meddelanderad - så de vet inte vem de fått pengar ifrån...?

Jag mailade nu.

På meddelande raden skrev jag:
Förnamn, efternamn, stad, land, canton movie 25-XL.

Fast banken kunde tydligen inte läsa min handstil så bra så det stod mouvie, men dom förstår väl.

Postad 01 September 2004 - 15:00

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Fick svar nu att
"Your money has not arrived yet.
We inform you when the transfer is completed."

Sega nordea!

Snabbt svar från dom!

Postad 01 September 2004 - 15:17

Unregistered7d5826cc
  • Unregistered7d5826cc
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag lyssnade igår på hela setet och det va inte illa alls. Dels stereo på alla 5 högtalarna + suben (MUMMA) och på DVD DTS film.. MUMMA där med. Blir nog ett paket för mig med! hehe

Redigerat av Unregistered7d5826cc, 01 September 2004 - 15:20.

Postad 02 September 2004 - 16:07

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Har fått mail idag från hififabrik och dom skickar paketet idag :blink:

Nu bara vad ska jag ha för kablar? Räcker det med 1,5mm2 från en känd biltillbehörs firma till bakhögtalarna? Eller ska man gå upp till 2,5mm2?

Kör med 4mm2 till kef golvarna nu, men det känne lite overkill med 4mm2 till dom små.
Hembiobutiken har ju supra sky2,5mm2 för 19kr/m.
Sen subwoofer kabel då är det väl y-link som gäller, för om det följer med något laktris snöre så ska det ju bytas ut.

Postad 02 September 2004 - 16:09

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Hembiobutikens 2,5:a för 19:-/m låter väl rätt rimligt.

Postad 02 September 2004 - 16:18

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Fel av mig, 15kr/m.

Behöer bra tips på att mäta hur mycket kabel man behöver..

Postad 02 September 2004 - 19:56

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Det blev inga 25-XL för mig, inte än i alla fall. Högtalarna är lite för stora för mitt möblemang idag. Jag var inne på Ebay.de och såg en auktion på Canton Movie CD1 där startbudet låg på 269€. Firman hade fyra paket och det var bara jag som hade bjudit på ett. Jag fick systemet för 294€ med frakt till Sverige. Jag hoppas de kommer snart...

Postad 03 September 2004 - 18:48

Unregistered7d5826cc
  • Unregistered7d5826cc
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
okej det lät billigt, vad hette firman eller användarnamnet då dom du köpte av?

Postad 03 September 2004 - 23:11

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Det är lite av en chansning. Jag har aldrig beställt något från Ebay förut, så vi får väl se hur det går bra. Säljaren verkar vara omtyckt, nästan 500 positiva betyg och inga negativa. Säljaren kallar sig för schnaeppchenversand och firman heter Hickmann. Det var inte någon annan än jag som hade bjudit på de fyra paketen han då hade. Det verkar inte som de auktionerar ut något just nu, men det är bara att hålla ögonen öppna. Jag håller i alla fall på och väntar på mitt system...

Postad 03 September 2004 - 23:22

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Nu förstår jag inte riktigt efter att ha kollar lite mer...

Bankkontot jag fick gick till Hickmann GmbH. Går man in på deras hemsida så finns en länk till deras prylar på Ebay, men där kallar de sig för Versand001 och inte schnaeppchenversand... Vi får se hur det går... B)

Postad 08 September 2004 - 17:07

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Fick mina 25XL idag. ;)

Kommer en recension snart... Bild Finns i mitt galleri.

Är nöjd med ljud per krona hitils.
Ska lyssna mer nu :blink:

Postad 08 September 2004 - 17:23

Unregistered7d5826cc
  • Unregistered7d5826cc
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
ser härligt ut! Skriv gärna hur du tycker Xboxen funkar som ljudkälla till Canton högtalarna. Kör du optiskt? Funderar på att skaffa en som HTPC/mp3 spelare..

Postad 08 September 2004 - 18:39

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Ja xboxen funkar väl. Har inte haft någon "riktig" dvd så jag har inte så mycket att jämföra med, men jag antar att ljud och bild kan bli bättre, samt att man slipper surrandet från xboxen.

Jag kör med optisk kabel och det funkar till det som xboxen erbjuder (dvd, cd, mp3, svcd, xvid, radio/video streams). Det som är negativt är att media center skickar ut dolby digital när man kör en vanlig 2kanals film, så det kommer inget ljud ur centern, orkar ju inte ändra till analog input på stärkaren varje gång.

Har provat Gladiator DTS, Queen live at wembly DTS, Dire straits cd skiva, metallica black album cd skiva + lite till.

Sammanfattningsvis kan jag säga att till film och 5.1 musik är ljudet klart mycket bättre än förut.
Men till 2kanals musik så är mina kef q55 bättre, men sambon tyckte att det såg bättre ut med plus xl högtalarna så jag får ge med mig och ta bort q55:erna, så illa låter det ju inte heller med canton systemet i 2kanal, har ju trots allt spenderat mycket pengar på "leksaker" till mig den senaste tiden så jag får kompromissa lite.

(Plus XL på bilden i mitt galleri ser större ut på bild än i verkligeheten och tvn ser mindre ut på bild än i verkligheten)

Redigerat av Mr_Empa, 08 September 2004 - 18:42.

Postad 08 September 2004 - 19:25

Unregistered7d5826cc
  • Unregistered7d5826cc
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
okej. du vet om att man kan i XBMC till xboxen kan ställa in så den skickar ut 5.1 även när du spelar stereo ljud, vare sig det är mp3 eller divx. Men det e ju fejkat då förstås..

Postad 08 September 2004 - 19:49

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Fick mina 25XL idag.  ;)

Kommer en recension snart... Bild Finns i mitt galleri.

Är nöjd med ljud per krona hitils.
Ska lyssna mer nu  :blink:

Kul, jag har bara sett Plus XL i svart tidigare - men de här såg mycket bättre ut. Lite nättare intryck.

Postad 19 September 2004 - 23:14

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
I torsdags fick jag mitt Canton Movie CD1-paket som jag köpte på Ebay. Det gick helt smärtfritt och nu ska här testas och jämföras med mina gamla prylar :D

Än så länge är jag ganska imponerad. De är ju så små (precis som jag vill ha) och har ett bra ljud. Lite klent i mellanbasen kanske, men jag har inte testat ordentligt än. Det går att spela riktigt högt med dem också i ett vardagsrum på nästan 20 kvm.

Postad 20 September 2004 - 14:43

larzon_x
  • larzon_x
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tjenare !

Jag är nästan 100 procent säker på att jag också ska köpa 25-xl.
Var och snackade med en kille idag som jobbar i en butik som säljer canton
och han sa också de som du Tommypeter att man kan köpa centern(700) till därför den skulle vara bättre än den andra.

Men han ville ha typ 9000 med den centern och 25-xl osv.

Men de priset man kan få dem för i Tyskland så tycker jag valet är rätt lätt!

Skriv in om ni hör nåt annat om 25 xl el. 22:an

Ha de fint !

Postad 29 September 2004 - 11:52

JohanStrand
  • JohanStrand
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Sitter i 25 XL beställningstankar jag oxå. Efter ha läst alla inlägg här så blir man ju ganska övertygad!!
Perfekt tips om att uppgradera paketet till 6.1 med centern AV-700 om man vill!!

Redigerat av JohanStrand, 29 September 2004 - 11:57.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.