Infected Mushroom
102 svar till detta ämne
Postad 15 January 2005 - 20:49
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1302 inlägg
Hej Hej!
Jag har alltid varit förtjust i elektronisk musik, och den CD som är min absoluta favorit i nuläget är Infected Mushroom - Converting Vegetarians. Det är främst den andra av de två skivorna jag gillar ("the other side").
Jag tycker att det är ganska svårt att hitta (elektronisk) musik som är av samma höga kvalité som den, men jag tänkte ändå fråga vilka andra skivor ni rekommenderar som liknar skivan ovan. Högkvalitativ (psy)trance är ju verkligen bristvara.
Tack på förhand.
Postad 15 January 2005 - 20:54
Unregistered662e8354
-
Unregistered662e8354
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
hmm...Infekterade Svampar..kan ju inte vara bra för systemet.
EDIT:Schysst anv. namn du har förresten
Redigerat av Unregistered662e8354, 15 January 2005 - 20:56.
Postad 15 January 2005 - 21:50
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Vet knappt om det finns något som låter lika bra som Infected alltså.
Sånt grymt ljud. Har aldrig hört något som låter mäktigare iaf
Postad 15 January 2005 - 23:07
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1302 inlägg
Vet knappt om det finns något som låter lika bra som Infected alltså. Sånt grymt ljud. Har aldrig hört något som låter mäktigare iaf 
Okej, jag kanske skulle ha frågat efter något som låter NÄSTAN lika bra då
Postad 16 January 2005 - 00:34
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Vet knappt om det finns något som låter lika bra som Infected alltså. Sånt grymt ljud. Har aldrig hört något som låter mäktigare iaf 
Ja kan bara hålla med riktigt bra musika
Postad 16 January 2005 - 00:46
softman3
-
softman3
-
Beroende
-
-
1449 inlägg
kolla upp shpongle också... dom ligger i samma liga...
Postad 16 January 2005 - 11:47
Ja, CD2 på det albumet är grymt bra, i princip alla låtar på den skivan är toppklass! Ett annat tips förutom Shpongle är hans vanliga artistnamn, Hallucinogen. Speciellt skivan : In Dub, som är mycket lik CD2 på Infected skivan. Hallucinogen - In dub
Bifogad fil(er)
-
1.jpg 16.18K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tb303, 16 January 2005 - 11:48.
Postad 16 January 2005 - 13:26
nox
-
nox
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Yahel, MFG, m.fl.
MvH /nox
Postad 19 January 2005 - 10:08
tsartiis
-
tsartiis
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Rekommenderar också Spoongle, sen så har Simon Posford (Spoongle, Hallucinogen m.m) Släppt en platta undernamnet Celtic Cross med två andra personer, kanske är värd att kolla upp, jag tycker den är helt ok!
Och missa inte Hallucinogen's Lone Deranger album, ett underbart mästerverk som inte går att tröttna på. Dock ej lugnt utan snabbt, med frenetiska synthslingor, skruvar & knorrar så det står härliga till!
Men som andra har sagt, Infected lirar i en helt egen division IMO. Det är tur att de iaf är extremt produktiva, hörde en låt från den kommande plattan igår, jäklar vad grym den var...Weeeeee!!!
Redigerat av tsartiis, 19 January 2005 - 11:40.
Postad 19 January 2005 - 11:28
Unregisteredbd4cda37
-
Unregisteredbd4cda37
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Rekommenderar också Spoongle, sen så har Simon Posford (Spoongle, Hallucinogen m.m) Släppt en platta undernamnet Celtic Cross med två andra personer, kanske är värd att kolla upp, jag tycker den är helt ok!
Japp, Spoongle är mycket bra! Måste i sammanhanget också rekommendera shoutcast-streamen http://www.philosomatika.com/ ! En del Infected Mushroom i playlisten ibland och i övrigt högkvalitativ psytrance som Growling Mad Scientists! Min absoluta favoritstream sedan flera år tillbaka som faktiskt blev inkörsporten till trancemusik för min del.
Postad 19 January 2005 - 11:31
BrickTop
-
BrickTop
-
Användare
-
-
179 inlägg
Lyssnade på Infected Mushroom första gången hos ljudmakarn, de demade Amphion Argon II, som gör rikigt bra ifrån sig.
Vi lyssnade på en av deras skivor. BP Empire. Kan varmt rekommendera andra låten på det albumet. Lät bra som f-n.
Postad 19 January 2005 - 11:36
pucken
-
pucken
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Postad 19 January 2005 - 11:38
Unregisteredbd4cda37
-
Unregisteredbd4cda37
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Oh, glömde nästan... Fractal Glider - Digital Mandala. Kan vara det bästa som släpptes under 2003!
Postad 20 January 2005 - 00:44
inphra
-
inphra
-
Användare
-
-
193 inlägg
Samtliga låtarna från CD2 är mästerverk i form av experimentaliskt och musikalisktkonst. Extremt bra inspelningskvalité.
Det finns väldigt få som kan mixtra och leka så extremt med olika musikstilar.
CD1 innehåller dock enbart ren goa.
Postad 20 January 2005 - 01:39
xxxx
-
xxxx
-
Användare
-
-
218 inlägg
har någon lyssnat något från Global Underground's NuBreed-serien (Satoshi Tomiie, Lee Burridge, Sander Kleinenberg, Steve Lawler, Danny Howells, Anthony Pappa)--- det finns väldigt bra stycken där, inte såvärst neurotiska, dock djupa och mörka och infekterande uppåt...  titta på: http://www.globalund...p?which_label=2
Postad 20 January 2005 - 04:48
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Samtliga låtarna från CD2 är mästerverk i form av experimentaliskt och musikalisktkonst. Extremt bra inspelningskvalité. Det finns väldigt få som kan mixtra och leka så extremt med olika musikstilar. CD1 innehåller dock enbart ren goa.
Är det Fractal Glider du pratar om nu?
Postad 20 January 2005 - 13:21
tsartiis
-
tsartiis
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
CD1 innehåller dock enbart ren goa.
Goa... Hmm, visst elektroniska musikgenrar är larvigt många och ganska svåra att definiera, men jag tror nog att CD1 går under benämningen PSY-trance! Satte precis på CD2 (the other side) med IM, aaah nice, det ända som fattas nu är min SVS subba! Martin får jag låna din tills min kommit  ! Såg en videointervju med infected. Tydligen skall nästa skiva innehålla ännu mer gitarrer/rockstuk än nu, dock gör det inget för mig eftersom jag tycker det är grymt när de leker med de klassiska instrumenten. Längtar redan efter den skivan! En annan sak, har lyssnat på "techno" rätt länge, men det är bara Hallucinogen & Infected som håller riktigt hög standard tycker jag. Om nån vet nån grupp i samma skruvada stil (dock ej som CD2 på Converting), så tipsa gärna. Det ska vara 4/4 beat såklart! Annars kan jag tipsa om Planet BEN's nyaste skiva om ni gillar fet bas med monotont extem driv och väldigt "cleant" ljud!
Redigerat av tsartiis, 20 January 2005 - 13:23.
Postad 20 January 2005 - 13:22
tsartiis
-
tsartiis
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
shiva chandra
Det finns även en grupp som heter Shiva Shidapu, är det en eller båda från IM som är med där, kommer inte ihåg. Men lite coola låtar har dom gjort iaf!
Postad 20 January 2005 - 14:10
Unregisteredbd4cda37
-
Unregisteredbd4cda37
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Är det Fractal Glider du pratar om nu? 
Gissar att han var inne på IM där fortfarande. Digital Mandala är mig veterligen inte en dubbeldiscare (fast jag skulle bli glad om jag hade fel).
Postad 30 January 2005 - 13:20
dimme
-
dimme
-
Beroende
-
-
1189 inlägg
Converting Vegetarians skivan är otroligt bra, speciellt "the other side".
Shpongle - Tales of the Inexpressible är också något i den stilen. Värt att lyssna på
Postad 30 January 2005 - 17:18
inphra
-
inphra
-
Användare
-
-
193 inlägg
CD1 är av den klassiska Goa stilen enligt mej, ska man prata psy-trance så är Yahel som står som reference. Vad man ska kalla CD2 för är väl lite svårare, kanske experimental psy-trance. Skivan är av högsta klass oavsett vilken stil man nu tycker det är. =)
Martin.M: Jag pratar om Converting Vegeterians. =)
Postad 02 February 2005 - 23:24
wejsfelt
-
wejsfelt
-
Amatör
-
-
69 inlägg
shiva chandra
<{POST_SNAPBACK}>
jag håller med här! shiva chandra gillar jag faktiskt! Skazi finns ju också, men vet inte om ni tycker det är av samma kvalité
Postad 03 February 2005 - 16:54
Unregistered26281
-
Unregistered26281
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
ett evigt tjat om det här med Goa och Psy...
nog om det.. Kul det hära att det FAKTISKT finns folk som är "stereobögar" men ändå känner till annat än de oftast "över-demade" Bp Empire och CV från IM...
Shpongle är i en klass för sig.. jeklitt soft att dra igång en platta tillsammans lite (läs; mycket) rökelse! (Nag Champa)
Ska titta lite där hemma o se vad ja hittar,.. har för mig ja har nåett liknande det skrufvade från CV cd.2 =)
Astrix MYCKET bra...
Spelningen på Halvandet i CHPG var så sköön..
EDIT:
*H.U.V.A Network - Distances (soft med en del skruvade stycke...) album
*Bigwigs - Fraktalik Fraterniti ]denna platta är väldigt snurrig (läs; BRA)[ spåret: Papa Gejos är en av ALLA favoriter på plattan...!
EDIT nr 2:
Hoppas ingen tog illa upp när jag skrev så om IM! Ville inte hoppa på någon, menar bara att det finns så jekla många fler aktörer på den här scenen som är BÄTTRE än IM.
Någon som ska med till Fullmoon i sommar?? Vi har nog plats i bilen till 1 el. 2 till... Räkna med latexhandskar hos tullen
Redigerat av Unregistered26281, 03 February 2005 - 20:16.
Postad 08 February 2005 - 04:45
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Infected Mushroom så gryma
Postad 29 August 2005 - 17:39
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Har converting vegetarians med dem och den e mkt bra, så min fråga e då om deras andra är lika bra (isfall vilken e bäst, lista gärna ordningen)? Samt om det finns några andra grupper som ligger i samma klass som Infected mushroom?
Postad 29 August 2005 - 18:00
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Never everland är sjukt bra, dock 3-4 år sen jag lyssnade på dom sist.
//L
Postad 29 August 2005 - 18:01
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2015 inlägg
Hej
Både Infected Mushroom - classical mushroom med ex låten Mush Mushi, None Of This Is Real,
& Infected Mushroom - The Gathering med ex låten Relise Me,
tycker jag är bra.
Men skivan Infected Mushroom - Converting Vegetarians som du skrev tycker jag är helt klart den bästa skivan. Med låtar som ex Song Pong, Opagiffa Night (vilken maffig låt) , Scorpion Fog (intro:t ger mig gåshud...fortfarande...) , Yanko Pitch, och i stort sett alla andra låtar på CD:n
De 2 Bästa låtarna är annars (enl. mig) Infected Mushroom - Dancing with kadafi & Infected Mushroom - Never Ever Land.
Mvh
Passerati
EDIT: Dancing with kadafi intro:t och efter 8:24 är ju låten helt sjukt skön... hela atmosfären känns som man vore kvar utomlands på ett party, med drinkar/brudar/varmt i havet/perfekt solnedgång... man vill helt enkelt att det aldrig ska ta slut... hehehe
Redigerat av Unregistered1041101d, 29 August 2005 - 18:08.
Postad 01 September 2005 - 07:24
Unregisterede7dd8c74
-
Unregisterede7dd8c74
-
Användare
-
-
114 inlägg
Hej
Både Infected Mushroom - classical mushroom med ex låten Mush Mushi, None Of This Is Real, & Infected Mushroom - The Gathering med ex låten Relise Me, tycker jag är bra.
Men skivan Infected Mushroom - Converting Vegetarians som du skrev tycker jag är helt klart den bästa skivan. Med låtar som ex Song Pong, Opagiffa Night (vilken maffig låt) , Scorpion Fog (intro:t ger mig gåshud...fortfarande...) , Yanko Pitch, och i stort sett alla andra låtar på CD:n
De 2 Bästa låtarna är annars (enl. mig) Infected Mushroom - Dancing with kadafi & Infected Mushroom - Never Ever Land.
Mvh Passerati
EDIT: Dancing with kadafi intro:t och efter 8:24 är ju låten helt sjukt skön... hela atmosfären känns som man vore kvar utomlands på ett party, med drinkar/brudar/varmt i havet/perfekt solnedgång... man vill helt enkelt att det aldrig ska ta slut... hehehe 
<{POST_SNAPBACK}>
Dancing with kadafi & Infected Mushroom - Never Ever Land. Grymt bra ja! Testa att lyssna lite på Bitmonx om du kan få tag på det. Låten pipemode är inte fel
Postad 06 September 2005 - 22:23
Unregisterede7dd8c74
-
Unregisterede7dd8c74
-
Användare
-
-
114 inlägg
Har svårt att tröttna på Release me och dancing with kadafi o never never land
Postad 10 September 2005 - 13:17
Asterix
-
Asterix
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Kan tillägga att Shiva chandra ganska nyligen släppt ett nytt album som heter-Change of air. Å för er som gillar shiva, infected å liknande musik kan jag även rekommendera:
Astrix, alternative control, Atmos, Beat hackers, Bamboo forest, Central processing unit, cosma, Dark soho, Deviant species, Dynamic, Echotec, Electric universe, Eskimo, Exaile, Flyh, Genetic spin, GMS, Mekkanikka, Menog, Neuromotor, Oforia, Penta, Perplex, Procs, Protoculture, Psycraft, Rastaliens, Son kite, Space monkey, Talamasca, The delta, Vibe tribe, Wizzy noise, Wrecked machines, Yahel....å många många fler =)
Redigerat av Asterix, 10 September 2005 - 16:34.
Postad 10 September 2005 - 22:40
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2015 inlägg
Testa att lyssna lite på Bitmonx om du kan få tag på det. Låten pipemode är inte fel 
<{POST_SNAPBACK}>
Tjena Hoolk Jag har väldigt svårt för att tröttna på IM och kan lyssna på samma låt, nästan hur länge som helst. Nu är det låten Disco Mushroom med IM som rullat ett tag, som jag tycker kommer igång runt 3.01 och efter det är den hur skön som helst. Känner inte alls till Bitmonx om det är en grupp ? Och låten Pipemode finns på vilken skiva ? Frågar för att jag inte har alla skivor eller hört alla spår med IM Någon som har lite mera koll på IM:s Sverige spelningar ? Förutom det som står på hemsidan ? Infected Mushroom http://infected.co.il/Tack på förhand Passerati
Redigerat av Unregistered1041101d, 10 September 2005 - 22:47.
Postad 13 September 2005 - 23:38
Unregistered1961c733
-
Unregistered1961c733
-
Användare
-
-
106 inlägg
Är det ingen som lyssnar på IMs senaste album, I´m the supervisor??
Jag har alla album med IM och tycker att The supervisor är det överlägset grymmaste albumet när vi pratar om Psy trance/Goa!! får aldrig nog av låtarna I´m the supervisor och Frog machine, hur grymma som hellst
gillar man Goa/Psy trance tycker jag att man även ska ta en titt på Eon projekt och GMS
Men the other side på CV är nog det skönaste IM har gjort ändå, och ljudkvalité så man får kalla kårar efter ryggraden!! Å ändå kör jag Cerwin vega
Postad 16 September 2005 - 04:45
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2015 inlägg
Är det ingen som lyssnar på IMs senaste album, I´m the supervisor?? Jag har alla album med IM och tycker att The supervisor är det överlägset grymmaste albumet när vi pratar om Psy trance/Goa!! får aldrig nog av låtarna I´m the supervisor och Frog machine, hur grymma som hellst
<{POST_SNAPBACK}>
Är det hälfen så bra som det verkar av din text, så måste jag bara köpa albumet. Tyvärr är det väldigt skiftande tillgång på IM i butiker runt hemstaden, då jag ogärna handlar via internet. Finns det någon sampling att ladda ner av ex frog Machine ? /Passerati
Postad 06 October 2005 - 20:18
Unregistered8cacec98
-
Unregistered8cacec98
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
En låt med Infected Mushroom som är otrolig är Classical Mushroom..
och deras nya Sharawraw (Vibe Tribe Rmx)
Redigerat av Unregistered8cacec98, 06 October 2005 - 20:19.
Postad 06 October 2005 - 21:13
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1302 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, det helt klart en av favoriterna. Det konstiga är att den inte finns med på någon av deras vanliga album!?
Postad 15 October 2005 - 10:49
Unregistered1961c733
-
Unregistered1961c733
-
Användare
-
-
106 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Ja, det helt klart en av favoriterna. Det konstiga är att den inte finns med på någon av deras vanliga album!?
<{POST_SNAPBACK}>
För Classical Mushroom är ju ett helt album, det andra i raden om man ska vara exakt... Det är inte Disco mushroom ni menar fast ni har fel namn på den ?? Det är i min mening det bästa albumet med IM med psy-trance.... Men som dom flesta andra här tycker jag ju cd2 på converting vegetarians är allra bäst, men svårt att kategorisera den musikstilen // Jag tog bort en mening som kunde uppfattas som en uppmaning till piratkopiering. Tänk på att sådana diskussioner inte är tillåtna // alpha
Redigerat av Unregistered1961c733, 15 October 2005 - 15:12.
Postad 15 October 2005 - 13:12
Unregistered8cacec98
-
Unregistered8cacec98
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
För Classical Mushroom är ju ett helt album, det andra i raden om man ska vara exakt... Det är inte Disco mushroom ni menar fast ni har fel namn på den ??
Det är i min mening det bästa albumet med IM med psy-trance.... Men som dom flesta andra här tycker jag ju cd2 på converting vegetarians är allra bäst, men svårt att kategorisera den musikstilen 
<{POST_SNAPBACK}>
Ja oj jag menade så klart Bust a move.. kollade inte upp skivan bara skrev.. Håller med om att Classical mushroom är en av de bästa... The Gathering är oxå mycket bra.. tycker att dom inte riktigt håller stilen med dom nya låterna jämfört med de gamla låtarna/albumen // Ändrade lite i citatet // alpha
Redigerat av Unregistered8cacec98, 15 October 2005 - 15:13.
Postad 15 October 2005 - 15:18
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1302 inlägg
Ja, det helt klart en av favoriterna. Det konstiga är att den inte finns med på någon av deras vanliga album!?
<{POST_SNAPBACK}>
För Classical Mushroom är ju ett helt album, det andra i raden om man ska vara exakt... Det är inte Disco mushroom ni menar fast ni har fel namn på den ??
Det är i min mening det bästa albumet med IM med psy-trance.... Men som dom flesta andra här tycker jag ju cd2 på converting vegetarians är allra bäst, men svårt att kategorisera den musikstilen 
<{POST_SNAPBACK}>
Classical Mushroom är ett album ja, men det finns även en låt som heter Classical Mushroom. Se låtlistan på Infected Mushrooms websida. Där kan man även provlyssna.
Postad 18 October 2005 - 20:25
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2015 inlägg
Classical Mushroom. Där kan man även provlyssna.
<{POST_SNAPBACK}>
Gött - att du visade en länk där man kunde provlyssna, jag efterfrågade det som sagt tidigare. Har inte hört Classical Mushroom tidigare, men den verkar onekligen rätt skön. En liten fråga är : låter låten som samplingen gör kring 00:14-00:15, eller har IM klippt in ett senare musikparti där ? Mvh Passerati
Postad 20 October 2005 - 22:33
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1302 inlägg
Har inte hört Classical Mushroom tidigare, men den verkar onekligen rätt skön. En liten fråga är : låter låten som samplingen gör kring 00:14-00:15, eller har IM klippt in ett senare musikparti där ?
<{POST_SNAPBACK}>
Precis som du misstänkte så har dom tagit två delar av den riktiga låten och klistrat ihop när dom producerade sample-filen.
Redigerat av alpha, 20 October 2005 - 22:33.
Postad 21 October 2005 - 01:38
Unregistered1961c733
-
Unregistered1961c733
-
Användare
-
-
106 inlägg
Tänkte återgå till topic nu jag  tänkte iaf rekommendera att ni som gillar IM ger holymen en chans, mycket bra musik det oxå, finns många sköna mixar på en låt som heter last universe...
Lite softare trance än IM, men ändå, värt att lyssna på!!
P.s. Holymen har även samarbetat med Infected Mushroom
Redigerat av Unregistered1961c733, 21 October 2005 - 01:40.
Postad 21 October 2005 - 15:48
Vee-Eight
-
Vee-Eight
-
Rookie
-
1 inlägg
Det kan ha varit jag som gjorde så att Ljudmakarn har IM som demoskiva. På en hifimässa för ett bra tag sen så stod en äldre herre hos Ljudmakarn och demade med gles plinkplonk på Amphions största, krypton (?). Annars var det totaltomt i salongen. Jag frågade snällt om man fick spela medhavd musik, och det gick så bra så. Efter att israelisk dunkadunka plågat lite pentod-rör och annat high-end, så var rummet smockfullt. Man fick snällt skriva på en lapp åt ett antal besökare inkl demar-gube vad det var som träffat deras hjärnor.
Kan rekommendera IM the Supervisor, och även Son Kite - Colours.
Postad 25 October 2005 - 00:59
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2015 inlägg
Gillar annars Massive Attack, rätt hifi-mässig musik. Mycket att lyssna efter i ljudbilden.
Massive Attack har elektronisk musik liknande IM, dock inte lika "rave" betonad.
 Passerati
Postad 24 November 2005 - 15:07
Unregistered7463fa9d
-
Unregistered7463fa9d
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Hux Flux - Division by zero kan vara en skiva att testa. Inte så "trög" som vanlig psy.
Postad 24 November 2005 - 15:52
Unregistered707aa2d4
-
Unregistered707aa2d4
-
Användare
-
-
133 inlägg
CJ Bolland - The Prophet, sjukt tung låt...
EDIT: Insåg att jag gick ifrån ämnet lite då det inte är riktigt samma "tyngdklass" som IM.
Redigerat av Unregistered707aa2d4, 24 November 2005 - 15:55.
Postad 02 February 2008 - 10:51
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Dags att lyfta den här tråden lite. Infected är ju alltid lika aktuella.
Vad tycker ni om nya albumet? Det växer på mig, men en del låtar gillar jag inte alls.
Såg också på deras hemsida att dom jobbar med lite material i 96/24 surround
Med tanke på att deras stereoproduktioner har mer surroundkänsla än 99% av alla surroundfilmer kan man nog vänta sig något helt sanslöst.
Postad 03 February 2008 - 14:42
Octopussy
-
Octopussy
-
Veteran
-
-
1868 inlägg
Själv älskar jag Man With No Name, konstigt att ingen annan har nämnt han.
Postad 17 April 2008 - 23:23
kapiim
-
kapiim
-
Användare
-
-
223 inlägg
Gillar deras nya skiva mycket! Har inte hört så jättemycket på deras äldre album.
Låten med samma titel som nya skivan är bra, speciellt hur den byggs upp för att sedan runt 5.50 min in på låten fullkomligt explodera! 
"Special Place" är också väldigt bra, och speciellt "Forgive Me"!
Postad 05 May 2008 - 12:46
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
IM är riktigt grymma och en av mina favoriter helt klart, jag gillar även Pendulum, men deet är ju inte alls samma stil
IM's nya skiva är riktigt bra tycker jag
Postad 06 May 2008 - 22:18
kusling
-
kusling
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
pga att någon elak person bumpade den här tråden blev jag helt enkelt tvungen att besöka psyshop och handla IM-skivor. Jag borde verkligen inte handla nånting just nu pga lite pengabrist... det är ert fel! Riktigt bra affär förresten, billigare än att köpa i Sverige, och oftast väldigt snabb leverans trots att de skickas från Tyskland. Sjukt stort sortiment på elektronisk musik, inte bara psytrance. CD och vinyl säljs. när jag ändå skriver kan jag tipsa om andra artister: Younger brother - samma artist (Simon Posford) som gjort Hallucinogen och Shpongle, fast lite mer chill. Electric universe - precis släppt en skiva som heter Burning, grymt bra psytrance i snabbt tempo samt mycket elgitarr (el/akustisk gitarr passar perfekt med psytrance, även Infected Mushroom har provat i låten Drop out). lyssna på låtar på psyshop eller om man är Simon Posford fan kan man även kolla hans egen sida: Twisted recordsedit: lyssnade just igenom IM's nya skiva... holy... schmuck... så ###### bra!! lägtar tills jag får hem den på CD!
Redigerat av kusling, 06 May 2008 - 23:17.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Musik
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|