Är verkligen alla mina andra papper värdelösa eller har jag fel inställningar på skrivaren? Har även prövat att skriva ut 10x15-formatspapper från Inkclub ("fotopapper") och det ser rent förjävligt ut alltså..
Men som sagt, är det verkligen sån dunderskillnad på papper?
och går det på något sätt skriva ut "bra" på fotopappren som inte håller lika bra kvalitet eller är det bara att slänga skiten? Vad ska man ställa skrivaren i för läge med sämre papper?
På nåt sätt känns det som man är dömd till att köpa svindyra papper om det ska bli bra överhuvudtaget.. Med de lite bättre pappren som jag kört blir det rent ut sagt förjävligt bra, medans det blir åt **** med alla de billigare pappren..
En fråga till.. Vad menas med g/m²
Pappren som följde med skrivaren har 245 g/m2
HP Premium photopaper har 240 g/m2 (det ger väldigt bra kvalitet också)
och sen kommer "Lead Glossy Photopaper" som har 210 g/m2 och ger inte alls samma kvalitet.. Inkclubs vet jag dessvärre inte..
Men som sagt, anger detta "kvaliteten" på pappren eller?
Hp everyday photopaper har 170 g/m2 och det gav verkligen ingen bra kvalitet.. vad ska man använda för inställningar på det pappret för att det överhuvudtaget ska se vad man skriver.. (Eller så illa är det väl inte, men nära på)
Som sagt, jättenöjd med skrivaren, men lite tråkigt att allt blir skit på dåligt papper
EDIT: Bild på det bästa, respektive sämsta fotopappret
Det bästa pappret kommer från Canon och heter "Photo paper Pro 245g/m²".. Det sämsta pappret kommer från Inkclub ´(Inga namn eller värden angedda)
Obs! Bilderna är inscannade i ganska låg upplösning, så de ser säkerligen inte särskilt bra ut, men de är bara till för att visa skillnaden..

edit2: Det är samma bild, samma inställningar, bara det att jag råkade scanna in den ena bilden upp och ner eller nåt.. Eller spegelvänt eller nåt sånt iaf..
Redigerat av widde, 18 January 2005 - 22:48.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
109 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?