Om jag sett rÀtt sÄ kan man köpa till display med fjÀrr,
anvÀnder ni denna fjÀrr eller anvÀnder ni ex PVR fjÀrren?
Kan man inte ha display om man har ett PVR150 MCE?
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
|
Postad 03 February 2005 - 07:33
Ni som kör med DIGN chassi, hur ser era konfigurationer ut?
Om jag sett rÀtt sÄ kan man köpa till display med fjÀrr, anvÀnder ni denna fjÀrr eller anvÀnder ni ex PVR fjÀrren? Kan man inte ha display om man har ett PVR150 MCE? Postad 03 February 2005 - 07:36
Köp en display med LPT-anslutning. USB-versionen har inte stöd i nÄgot program förutom Girder (vad jag vet).
Redigerat av -Emil-, 03 February 2005 - 07:36. Postad 03 February 2005 - 09:18 Finns Àven stöd för VFDn och fjÀrren i Linux. Dessutom kan man alltid köpa USB-versionen, och om man inte tycker om den, modda den till parallell, tar en 30-45 minuter med en lödkolv och voltmeter. Postad 03 February 2005 - 13:48
Ja, eller sÄ köper man en extra med LTP och vÀntar pÄ bÀttre USB-stöd.
Postad 04 February 2005 - 09:31 Inte för att nÄgon lÀr bry sig, men jag följde denna instruktion nÀr jag flyttade min Dign HV5 VFD frÄn USB till parallellporten. PinbenÀmningarna Àr de samma, sÄ man behöver inte bry sig om att displayen faktiskt ser annorlunda ut. Dessutom kan man lÄta pinne 1 & 2 vara kvar, för att slippa den extra strömsladden, VFDn fÄr dÄ fortfarande ström via USB-sladden. Postad 04 February 2005 - 13:14
Hej jag har ocksÄ ett DIGN chassie med orginal PSU. Jag har letat och letat utan att hitta ett PSU som Àr tystare. Har ni nÄgra tips pÄ var man kan köpa det tystaste mATX PSU som gÄr att finna? Och har ngn av er monterat in tvÄ eller fler hÄrddiskar i detta chassi, hur gör ni dÄ?
Annars har jag ett Asus AI moderkort med Intel P42.8 GHz och 512 MB Ram, 160 GB HD. ATI 9200 kort, Leadtek PVR 2000 tv kort. Och Àr nöjd med detta skall dock uppgradera ramminnet till 1 GB. Kopplar denna till Sanyo PL-Z2 och kör i 720p HDTV upplösning. Windows XP Prf. med Showshifter som mjukvara. Mvh, Emil Postad 04 February 2005 - 13:39 De 320W mATX PSUs bla mycom sÀljer Àr inte sÄ illa, men de ligger fortfarande över 20 dBA - http://www.mycom.se/...25db_40267.html SjÀlv kör jag med ett 300W Ener Plus PSU med en 8cms flÀkt med motstÄnd för lÀgre varvtal. I mitt chassi finns det plats för tvÄ HDs, en under, och en ovanför CD/DVD-spelaren. Postad 04 February 2005 - 15:42 Jag satte en disk pÄ vardera sida av dvd-spelaren mh a zalmans hd ljuddÀmpare (m. heatpipes) och 8 nyborrade hÄl. SÄ man kan nog fÄ in 4 diskar ganska smÀrtfritt. Postad 05 February 2005 - 11:03
Jag köpte en SilenX PSU, tystare Àn Sparklediton jag hade innan, men den Àr tyvÀrr ÀndÄ inte helt tyst. Jag bytte Àven ut de tvÄ 60mm-flÀktarna mot SilenXflÀktar. Jag har funderat pÄ att sÀtta in en stor flÀkt i botten, men Àr rÀdd att det bara kommer lÄta Ànnu mer. AM Postad 05 February 2005 - 11:57 SÀkert svÄrt att svara pÄ, men du tycker alltsÄ den lÄter mer Àn de utlovade 14 dB ? köpte du den i staterna, eller hittade du den i Europa ? funderade sjÀlv ett tag pÄ samma, men jag tyckte en 8cms flÀkt var att föredra. Jag varvade ner dom med ett motstÄnd vardera. Postad 05 February 2005 - 18:47
Hmm, tystare Àn Sparklen som sagt, men svÄrt att sÀga exakt hur mycket den lÄter. Jag köpte frÄn SilenX.com, men man kan ju Àven handla frÄn Vendur.no. Vad Àr lagom motstÄnd för en 60mm-flÀkt? Följde med ett motstÄnd med den ena flÀkten, men inte med den andra.. Kan man köpa en sÄn komponent hos Clas Ohlson eller Àr det ELFA som gÀllet? AM Postad 05 February 2005 - 18:54 för 99$ ? Ouch ..... Orkade faktiskt inte rÀkna fram storleken pÄ motstÄnden, och löda pÄ dom sjÀlv, utan jag köpte tvÄ sÄna hÀr http://www.gtek.se/i...6f2173eb42844e4 (eller om det var 7V varianten jag hade, kommer inte ihÄg), fast över disk pÄ kylning.com. Bor du i Sthlm sÄ har bla Tricom dom fortfarande i lager .... NÀr jag satte motstÄnd pÄ den flÀkt jag har i PSUn var jag faktiskt ivÀg till ELFA, jag tror inte CO sÀljer motstÄnd styckevis (har iofs aldrig kollat). Redigerat av frollic, 06 February 2005 - 08:59. Postad 05 February 2005 - 23:37 Fixar bild imorgon.. EDIT: SÄ fixat bild, men med kameran i mobilen, eftersom den andra Àr trasig.. https://www.prisjakt...=31290&pic=.jpg Redigerat av joniS, 06 February 2005 - 02:23. Postad 07 February 2005 - 07:56
SÄ hÀr der min (tÀnkta) konfig ut, kommentera gÀrna!
Chassi: Dign HV5 Moderkort: Asus P4R800-WM CPU: P4 2.8GHz Minne: 512mb Grafikkort: Geoforce FX5500 TV-Kort: PVR150 MCE med MCE-fjÀrr HD: 200GB 7200 Detta Àr nÄgot av ett budgetbygge, jag har redan CPU, minne, grafikkort & TV-kort dÀrav konfigen! Vad tror ni om detta? Postad 07 February 2005 - 15:04 Det Àr ju nÀstan vad jag har, funkar utmÀrkt... Postad 08 February 2005 - 11:20
Tack för hjÀlpen med förslag pÄ tyst PSU. Nu har jag bestÀllt 320W mATX frÄn SilenX samt tvÄ 8db chassiflÀktar frÄn samm firma. tack för tipsen med hd monteringen ocksÄ. jag har ju tvÄ IDE kanaler och tvÄ SATA kanaler sÄ jag bör kunna ha minst 4 diskar i lÄdan. Men skall börja med att komplettera med en till 160 GB hd sÄ har jag 2*160 barracuda diskar i DignlÄdan. Och kan komplettera med SATA senare i livet.
SÄ fort denna kÀrra blir tystare sÄ kommer jag kunna lÄta den stÄ pÄ dygnet runt som en HTPC, filserver i hemmet. Frolic, sedan fattas bara girder och showshifter settings... :-) Postad 19 February 2005 - 00:05
Hola muchachos!
Har ett problem med mit DIGN HV5 chassi, har nĂ€mligen bytt PSU till ett tystare. Och dĂ„ har man ju inte lĂ€ngre den speciella strömkabel frĂ„n original-PSUn till VFDn lĂ€ngre. Vad göra? VFN Ă€r nu helt mörk och Windows hittar inte nĂ„gon hĂ„rdvara. Min VFD Ă€r kopplad till USB och jag trodde i min enfald att det skulle rĂ€ckaför att driva displayen nĂ€r datorn var igĂ„ng. Det gör ju inget om displayen Ă€r mörk nĂ€r datorn Ă€r avstĂ€ngd sĂ„ att sĂ€ga. Ăr det nĂ„gon som vet vilken spĂ€nning VFDn vill ha sĂ„ att man kan göra en fuskkoppling? Mitt problem lĂ€r ju inte vara unikt dĂ„ mĂ„nga har bytt ut sin PSU men jag hittar inga trĂ„dar hĂ€r i forumet om detta. HjĂ€lp mig! Mvh/ Johan Postad 19 February 2005 - 10:35 Du kopplar in dig pĂ„ PSUns 5V Stand by, och nĂ„gon jordpinne. http://pinouts.ru/da...er_pinout.shtml Postad 20 February 2005 - 01:21
Har lagt in bilder pÄ min modifierade DIGN HV5 i mitt galleri
https://www.minhembio.com/Radesign LÄdan Àr nedkortad till 37 cm djup. Fungerar bra, men lite bökigt att fÄ den tyst och vÀlkyld. Har fÄtt UNEED's USB VFD att fungera med MCE2005 men jag tar emot IMON RSC IR-signalen via IMONs egen IR-mottagare. LÄda: DIGN HV5 CPU: Intel P4 3.0 GHz Minne: 512MB Mainboard: ASUS P4P800S-X (endast 17 cm djup ATX med S/PDIF Grafik: ATI RADEON 9800PRO FjÀrr: IMON INSIDE RSC OS: WINDOWS XP Media Center 2005 PSU: ANIMO mATX 320W Kylning: Zalman CNPS7000B, samt en bunt ADDA 14+16 db. Postad 21 February 2005 - 09:07
Tack för beskrivningen av slimmningen av lÄdan. Jag Àr ganska sÀker pÄ att jag sjÀlv kommer göra min DIGN 5 mindre dÄ alternativet Àr att köpe en sÄ himla djup stereobÀnk. Du kapade alltsÄ lÄdan med en "vanlig" bÄgfil (metallsÄg)?
Postad 21 February 2005 - 19:53
Japp, bara att sÄga av bottenplattan, sidostyckena (aluminiumprofiler) och locket. Sedan bara skruva fast bakstycket igen - behöver inte gÀngas eller nÄt dÄ du bara skruvar in i spÄren i profilen.
Men se för guds skull till att alla komponenter passar efter kapningen - dvs smalt moderkort samt inga AGP/PCI-kort bakom DVD-spelare. Det gÄr i och för sig att flytta moderkortet 2-3 cm mot vÀnster sida i lÄdan, men dÄ mÄste bakstycket modifieras ocksÄ. Sedan Àr det bara att flytta fÀstpunkterna för moderkortet. /Rickard Postad 22 February 2005 - 12:55
Hej har nu köpt och monterat SilenX PSU samt 2 st 60 MM 8dba flÀktar men Àr inte imponerad Ànnu. Det kanske Àr mission impossible att fÄ en aktivt kyld HTPS tyst?
Ăr dock nöjd med SilenX grejjerna men hade otur och fick betala 25% tull pĂ„ hela summan. Trots att SilenX hade hjĂ€lp till och redovisade Ă€n vĂ€rdehandling med relativt lĂ„gt pris för att tullen skulle bli lĂ€gre. Har en Zalman CPU kylare med resistor sĂ„ att den snurrar lĂ„ngsamt. Men kĂ€nner Ă€ndĂ„ att kĂ€rran lĂ„ter och surrar en hel del iaf. Mvh, Emil Postad 22 February 2005 - 14:58
Ingen som satt in nÄgra större flÀktar i lÄdan?
Typ en 120mm i botten eller 80mm dÀr 60mm sitter idag? ( Jag mÄste visst ha en ytterliggare en flÀkt i maskinen, den verkar bli lite för varm. Har idag följande flÀktar 1 cpu flÀkt artic cooling, som gÄr igÄng nÀr processorn blir varm. 1 mATX flÀkt ) Postad 22 February 2005 - 18:43 Du fÄr inte plats med en större flÀkt baktill Àn 2 x 60mm pga höjden, annars hade de ju givetvis gjort plats för sÄn(a) istÀllet för 60x60mm Postad 22 February 2005 - 19:11
Jag har satt en 80 under hÄrdiskarna vid gallret pÄ min dign. Det fungerar helt okey. NÀstan bara den understa HD som kylls men det Àr bÀttre Àn inget. Jag gjorde desutom en specialare i den flÀktplats som Àr rakt bakom processorflÀkten. Jag tog en ram av en 60X60 och klippte bort sjÀlva flÀktdelen, sen satte jag fast en 80 bakom som jag drog fast med metallskivor. Lite eltejp fick Àven plats. Anledningen Àr nÀstan uteslutande att fÄ ner DB...
Postad 22 February 2005 - 19:17 Hmm, borde inte en 60->80 mm övergÄng vara mer praktisk ? Vet att den *kan* fÄ plats, lite beroende pÄ var CPUn sitter pÄ moderbordet. http://kylning.com/i...products_id=133 Redigerat av frollic, 22 February 2005 - 19:18. Postad 22 February 2005 - 19:22
Nu Àr jag inte riktigt med vad du menar men... Eftersom flÀkthÄlet Àr för flÀktar 60 sÄ mÄste det ju va 60>80. Trodde jag skrev det men det gick tydligen att feltolka..
Kan tillÀga att jag inte anvÀnde nÄgon konverter som du skickade lÀnken pÄ frollic, utan en gammal flÀkt bara. Redigerat av Zeuz, 22 February 2005 - 19:23. 1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |