Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Akvarie bänk

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 February 2005 - 19:49

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag och min flickvän ska skaffa små firrar ;)

Nu skulle vi vilja ha tips på bänkar som man kan ställa akvariumet på.
Akvariumet är 50x30x30 men kanske blir uppgraderat med tiden :lol:

Vi söker en bänk som gärna har 3 st fack där man kan stoppa t.ex böcker, lite som en liggande bokhylla så att säga. Den ska helst vara i höjden 40-48cm.
Max höjden på både akvarium och bord får vara ca 77cm.

Färgval på denna bänk är vi lite delade i, men antingen körsbär eller mahogny, körsbärs färgen ska vara i samma stuk som cantons ergo serie har på sin körsbär.

Bilden här nedanför visar vart akvariumet ska stå någonstans, nu är det upp till er att hjälpa oss att hitta något snyggt :P

Mvh David & Mona

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 10 February 2005 - 19:54.

Postad 11 February 2005 - 07:10

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Ett litet tips bara...Om det är mycket solljus genom det fönstret, så hade jag valt en annan plats för akvariet...Blir ofta en hel del alger i akvariet om solen lyser in i det... :lol:

Bänk vet jag tyvärr ingen...Men mitt lilla akvarium har jag satt in i en bokhylla... ;)

Och om ni skulle satsa på ett större akvarium, så finns det fina möbler som är anpassade för just det akvariet... :P

Hur som helst, lycka till med undervattensvärlden...Finns inget snyggare eller mer rogivande än ett snyggt akvarium!

//ErOx

Postad 11 February 2005 - 07:21

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Det du säger är ju väldigt logiskt och det har iaf inte jag tänkt på. Bokhylla kanske är det bästa sättet, tror jag hittat ett annat ställe där man kan ha bänken. och det är på andra sidan väggen bredvid skrivbordet jag sitter vid nu. där finns det rätt gott om plats.

Postad 11 February 2005 - 07:27

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Det du säger är ju väldigt logiskt och det har iaf inte jag tänkt på. Bokhylla kanske är det bästa sättet, tror jag hittat ett annat ställe där man kan ha bänken. och det är på andra sidan väggen bredvid skrivbordet jag sitter vid nu. där finns det rätt gott om plats.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter inte helt fel...Hade nämligen ett innan som jag satte på en hylla mitt på en vägg...sorligt nog så lyste morgonsolen rakt in i det akvariet...Och det var inte för snyggt när algerna började växa...Just nu har jag ett lite större akvarium i hallen...Och där är ingen sol alls...Så det är rent... ;)

Akvariet som e i bokhyllan lyser solen lite på...typ 30min om dagen...Så de klarar sig rätt okej...får rengöra det lite oftare än det som står i hallen...

En grej till...Det är lättare att få "balans" i ett större akvarium än ett mindre...Tyvärr så det många som inte inser det och då ger de upp efter ett tag eftersom de inte får bukt med algerna osv...Så om du inte har ett bra tålamod till en början, så ta ett lite större akvarium med en gång... :lol:

//ErOx

Postad 11 February 2005 - 07:35

Unregistered168c8572
  • Unregistered168c8572
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Tänk på att det är lättare att ta handom och hålla rent och fint med ett större akvarium än med ett litet. Det är mkt lättare att få till bra och stabila vatten värden... sen kan man ju ha fler och större fiskar. Sen som tidigare personer har nämt ska du inte placera ditt akvarium där du får direkt soljus på akvariet dels kommer det att förvirra fiskarna sen kommer du att få problem med alger.

Allt du behöver veta för att starta ett akvarium...

Lycka till nu med ditt akvarium...

Postad bild
En bild jag hittade på nätet som kan visa hur fint det kan bli!

Redigerat av Unregistered168c8572, 11 February 2005 - 07:36.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.