Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gruppköp Kina är det något på gång?

512 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 February 2005 - 10:28

kimse269
  • kimse269
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det inte något gruppköp på gång har blivit väldigt sugen på att handla lite. Hur går man tillväga och så vidare.

Lägger till lite info ang. det kommande gruppköpet.
//HenrikN

Från och med idag (20:e maj) tar jag över detta gruppköp och fortsätter där Rambo slutade.
Jag inleder dock med att vara borta över helgen (på Swan's demodag).

Rambo har pratat med Norman och priserna kommer han att hålla någon vecka in i juni vilket möjliggjorde min inblandning.

Som jag nämnt tidigare närmar sig tentaperioden och jag kommer ha ganska mycket att göra. Jag kommer trots detta kunna ta emot beställningar och maila lite till Norman, men räknar med att köra hårt fr.o.m. 3:e juni.

Fraktsätt blir som väntat via flyg, med destination Örebro. Jag kommer ställa upp med att skicka via bussgods till de som önskar (max 20-35 pers, vilket antagligen inte blir några problem). Yesiwould har även anmält sig villig att hjälpa till med transporter Göteborg-Stockholm, så det ser ganska ljust ut på den fronten.

Beställningen kommer ske senast 10:e juni , men antagligen tidigare. Jag meddelar beställningsdatum senast 3 dygn innan

Betalning sker i förskott, inkl. beräknad moms och tull, till mig i samband med beställningen och justeras efter leverans.

De som nu intresseanmält sig behöver ta ställning senast på fredag den 27:e, annars är jag tvungen att ta bort denna. Övriga beställningar fr.o.m. nu är "bindande". Jag har självklart ingen laglig rätt att kräva detta, men tänk på att ni förstör för övriga om ni ångrar er i slutskedet.

Mvh
HenrikN

PS. Inom kort öppnar jag en lösenordsskyddad tråd för de som beställt DS.

Sista datum för beställning: Torsdag den 2 Juni

Redigerat av Henrikn, 30 May 2005 - 17:41.

Postad 24 February 2005 - 11:39

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Jag är på till 100% om de blir ett gruppköp ifrån Coem eller så...

Ingen som vill starta ett nytt gruppköp ?

Postad 24 February 2005 - 12:17

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Är det inte något gruppköp på gång har blivit väldigt sugen på att handla lite. Hur går man tillväga och så vidare.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi som inte hamnade rätt på det förra kanske kan hoppas på ett nytt när det nuvarande är över?

Postad 24 February 2005 - 12:22

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1330 inlägg
  • 0
Jag är också mycket intresserad av ett gruppköp från coem.

Postad 24 February 2005 - 14:11

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad.

Postad 24 February 2005 - 14:14

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Verkar som de finns ett sort intresse för ett nytt gruppköp ifrån Coem..

Verkar ju lovande.. Jag är defenitivt på som sakt!

Postad 24 February 2005 - 17:29

julian
  • julian
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag är definitivt intresserad av ett gruppköp från Coem.

Postad 24 February 2005 - 18:56

ZaGe
  • ZaGe
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Å här har ni en till som är intresserad =)

Postad 25 February 2005 - 00:29

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2218 inlägg
  • 0
Men va bra då är det bara för någon av er att ta tag i det :rolleyes: <_< .
Det är inget svårt och intresset verkar ju finnas.

Postad 25 February 2005 - 10:42

Unregistered15dabd80
  • Unregistered15dabd80
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Intresserad

Postad 25 February 2005 - 14:41

Youjimbo
  • Youjimbo
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Är också intresserad, helt klart.

Postad 25 February 2005 - 18:46

kakapo
  • kakapo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Lägg mig på listan över intresserade..:rolleyes:

Postad 25 February 2005 - 18:57

Unregistered80766140
  • Unregistered80766140
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Intresserat.

Postad 25 February 2005 - 20:57

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1705 inlägg
  • 0
oxå intresserad...

Postad 25 February 2005 - 22:56

Unregistered40ec9fa1
  • Unregistered40ec9fa1
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
jag är också intresserad.

Postad 26 February 2005 - 17:09

delight
  • delight
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag är oxå väldig sugen på "kinahifi" coemaudio verkar ju funka.

Postad 26 February 2005 - 17:23

SHURE
  • SHURE
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
också intresserad...

Postad 26 February 2005 - 17:28

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Har kollat igenom vad COEMs leverantörer har att erbjuda verkar vara en del schyssta prylar, men hur ser prisbilderna ut ?, finns det någon ungefärlig prislista någonstans så man kan få pris innan man köper ? :) eller det är kanske inte så ett gruppköp från dom funkar ?

Postad 26 February 2005 - 17:34

Kronoberg
  • Kronoberg
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag är oxå på gång med inköp av stärkare eller CD eller kanske både och så jag är definitivt med på ett gruppköp. Är det nån som har erfarenhet av att hålla i detta så vore det ju gott, jag har det inte tyvärr.

Postad 26 February 2005 - 17:51

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1330 inlägg
  • 0
Jag har inte heller någon erfarenhet tyvärr, men det verkar ju helt klart finnas intresse. Verkar inte bli några problem att få ihop en 20 pers iaf som det ser ut nu.

Någon som vet om Seeker AI-70 ligger inne på coem:s hemsida? Har letat runt litegrann utan att hitta.

Postad 26 February 2005 - 18:40

delight
  • delight
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har kollat igenom vad COEMs leverantörer har att erbjuda verkar vara en del schyssta prylar, men hur ser prisbilderna ut ?, finns det någon ungefärlig prislista någonstans så man kan få pris innan man köper ? :) eller det är kanske inte så ett gruppköp från dom funkar ?

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla långt ner på denna sida så går prislistan att hitta
Prisjakts forum > Köp & Sälj > Butiker & import > Kinaimport
Kinaimporterad HIFI - Länkar!, Bilder, återförsäljare, prislistor m.m

Postad 26 February 2005 - 19:02

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2218 inlägg
  • 0
Seeker AI70 finns hos COEM, MEN han kommer inte leverera någon för tillfället eftersom det har varit några som visat sig ha lite buggar..Därför har han nu tagit upp detta med fabriken och sagt åt dem att de håller på att förlora en stor marknad i Europa om de inte fixar detta snarast.
Priserna är inget som får publiceras eller diskuteras öppet utan de är endast för dem som är intresserade/skall köpa något.. Tyvärr är det även så att många visar ett intresse och sedan hoppar av. Lite tråkigt att lägga ner jobb för att de sedan skall dra sig ur. Det är lätt att skriva upp sig på en köplista men det brukar alltid bli färre när det är dags att betala :) och lite tråkigt om man har förhandlar med en lista som bas och sedan visar det sig att den totalen sjönk ganska markant...Känns lite "bluff" över det :blink:

Postad 27 February 2005 - 00:29

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Jag förstår vad du menar mr huhta.. Tyvärr är de alltid folk som drar sig ur trots att de igentligen inte har råd med inköpet.

De gör ju givetvis oss andra i dårligt dager som verkligen vill vara med i ett gruppköp.

Jag funderar lite på om jag ska samordna ett gruppköp, så bli inte förvånad om jag PM dig mr huhta :) Jag skulle nog behöva lite tips och hjälp eventuellt.

Postad 27 February 2005 - 09:35

Robban111
  • Robban111
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag är stenklar. Förstärkare DVD och mindre front står på listan.

Postad 01 March 2005 - 21:15

Unregisteredf5ad0aab
  • Unregisteredf5ad0aab
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Helt preleminärt kan jag säga att jag möjligen också kan vara intresserad.

Postad 02 March 2005 - 18:16

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Kan berätta att jag håller på och gör lite efter forskningar hur man skulle kunna frakta beställningen billigast och säkrast.

Obs. Jag tar inte på mig detta nu, innan jag kollat upp hur man kan lösa allt på ett smidigt sätt och bra givetvis :)

Mer info kommer inom en väldigt snar framtid. hehe

Jag kommer posta allt som händer i denna tråd...

Postad 02 March 2005 - 19:02

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1330 inlägg
  • 0
Kolla upp alternativet containerfrakt. Borde ju bli klart billigast :) Senaste gruppköpet använde sig väl av det så fråga ansvarig i den tråden.

Postad 02 March 2005 - 21:24

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2218 inlägg
  • 0
Ansvariga i den tråden/gruppköpet är här;).
Kontainer blir billigt ifall man skall ha något "tyngre" och frakten tar ju sin "lilla" tid;)(32 dagar när det väl är på båten).
En 20´går på ca 20kkr lite beroende på dollar kurs osv. Sedan tillkommer en del på kinesiska sidan(upphämting, lastning osv). Billigare blir det nog, men om det är värt det beror på vad ni köper och hur fort man vill ha hem det. Vårat gruppköp var ju av väldigt tunga grejjer som var helt orealistiskt att ta hem på något annat sätt, som stora högtalare.
Personligen så hade inte jag gått igenom "böket/väntan" med kontainerfrakt om man endast skall ha cd, förstärkare osv.

Postad 02 March 2005 - 21:42

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av ett eventuellt gruppköp. Behöver en ny cd spelare och kanske lite kablar. En prislista där tull, frakt och hela baletten är inräknad vore inte så dåligt. :)

Jag bor dock i Stockholm. Om jag minns rätt så kom allt fram till gbg förra gången, jag kan inte ta mig ner dit. ;)

Postad 02 March 2005 - 21:55

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1330 inlägg
  • 0

Jag är intresserad av ett eventuellt gruppköp. Behöver en ny cd spelare och kanske lite kablar. En prislista där tull, frakt och hela baletten är inräknad vore inte så dåligt. :)

Jag bor dock i Stockholm. Om jag minns rätt så kom allt fram till gbg förra gången, jag kan inte ta mig ner dit. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Priset på produkten gånger 10 har ju många sagt stämmer relativt bra. Köper du något för 500$ kostar det därmed cirka 5000 kr för dig totalt fram till dörren om inte några fraktkostnader i Sverige tillkommer.

Om du bor någon annanstans i Sverige än personen som tar emot varorna är inte det heller något problem, bussgods finns ju t.ex och kostar inte så mkt, mellan 200-400 beroende på vikt.

Skickar även coems prislista till dig via PM.

Postad 03 March 2005 - 11:56

Unregisteredb67ce1ee
  • Unregisteredb67ce1ee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Även jag är intresserad av ett gruppköp. En stärkare och eventuellt en CDspelare

Postad 04 March 2005 - 15:07

Unregistered1fa65143
  • Unregistered1fa65143
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
oh, en Xindak XA-6950 vore inte helt fel nej :)

Postad 04 March 2005 - 19:27

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

• 842 inlägg
  • 0
jag e intresserad. Någon som har en prislista o skicka?

Postad 04 March 2005 - 21:14

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Någon måste nog ta tag i gruppköpet först innan det dyker upp en prislista.

Postad 05 March 2005 - 15:10

Unregistered79e6e8e9
  • Unregistered79e6e8e9
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag är intresserad jag också.. skulle isf gälla förförstärkare och kanske slutsteg, ev+ kablar :)

Bor i Stockholm förresten, om det skulle ha någon betydelse

Postad 06 March 2005 - 14:01

Unregistered1b6f8dd6
  • Unregistered1b6f8dd6
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Intresserad.

Behöver försteg nu ;)

Redigerat av Unregistered1b6f8dd6, 06 March 2005 - 14:01.

Postad 07 March 2005 - 22:02

Unregisteredeea8571e
  • Unregisteredeea8571e
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Ser ut som om det är ytterligare ett gruppköp på gång.
Jag är lätt med igen, måste ha dvd och diverse kablar denna gången.
Hoppas bara nån orkar sig på "besväret" att ta tag i detta igen :(

Postad 08 March 2005 - 16:48

-=Kotten=-
  • -=Kotten=-
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Jag e nog med om det blir nått... ;)

Postad 09 March 2005 - 00:17

Unregisteredfc3d2e69
  • Unregisteredfc3d2e69
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Om vi talar båtcontainer så är jag med! Både stora och små burkar och kanske ett värmeelement finns på önskelistan.
Men låt oss för en stund bortse från tjockleken på aluminiumfronterna & annan ögonfröjd och se lite mer affärsmässigt på det hela. Jag tolkar att landet ligger ungefär så här:
- inköpspriserna (även utan grupprabatt) i förhållande till varans funktion & kvalitet är kalas i Hongkong
- hemtagningskostnaden till våra vardagsrum är däremot öken och kan i många fall överstiga varans inköpspris.....
Ergo: rabatten vid ett gruppköp handlar om 5-10% (?) men den stora poängen med gruppköp ligger i att få ned hemtagningskostnaden.

Jag gissar att bristen på $$$ är större än bristen på tid i denna församling - även om många tycks ha brist på båda - och alla vet att kinesisk hifi väger in i tungviktsklassen. Allt detta talar för båtfrakt där vikt är ointressant men volym är allt.
Målet är alltså att få ned totalkostnaden rejält jämfört med egenimport per flyg. Det får vi genom att sänka fraktkostnaden maximalt vilket dessutom minskar den moms som måste betalas (moms tas ut på varuvärde + frakt + tull + avgifter).

Eftersom jag själv bor i Sthlm så vore det kul med en container till ostkusten (om det är ekonomiskt försvarbart) men vi får inte glömma att merparten av internationell båtfrakt till Sverige angör Göteborgs hamn och fortsätter på hjul till resten av riket. Det vore också spännande om det gick att ordna samlastning av prylar från t ex Coem (stärkare) och Tim (högtalare) i samma container.

En knepigare fråga är hur hantera DOA (Dead On Arrival) och Kinabrus. Det kostar för mycket att returnera prylarna, men ersättning för reparation här i Sverige verkar rimligt. Naturligtvis ett avbräck för den som drabbas och samordnaren som måste ligga på en leverantör som befinner sig på mer än armlängds avstånd. Garantifrågan är bara att glömma - det är en kalkylerad risk som mer än väl motsvaras av det lägre priset.

För att slippa 'mycket snack och liten verkstad' så kan man t ex bifoga en handpenning på 500:- till sin intresseanmälan. Om varan inte kan levereras så får man tillbaka kulorna, annars används de till att betala kvarvarande köpares frakt. Enligt min mening borde även den/de som håller i köpet få en mindre slant för besväret. Det handlar ju inte om ideellt arbete till förmån för svältande barn, utan snarare om allas våra krampaktiga grepp om plånboken. En kväll på krogen kan väl skitgörat vara värt? ;)

Postad 09 March 2005 - 00:37

Unregistered11ab9b0a
  • Unregistered11ab9b0a
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Intresserad. Ska ha försteg, kablar & CDP.

Håller med Basswhacked i hans sista stycke, så det inte blir massa strul och avhopp ;) .

Postad 09 March 2005 - 01:11

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2218 inlägg
  • 0
Timaudio skulle jag rekomendera att ni undviker ifall ni skall dra igång ett gruppköp ;) . Han verkar vara bra att ha och göra med ifall man skall ha en eller ett fåtal prylar..Vårat gruppköp började där, men intresset ifrån hans sida var MINST SAGT svalt och helt sanslöst att han låter >50kUS gå honom förbi :unsure: . Han lät bli att svara på en del frågor, han gav oss inte priser på vissa saker, svaren drog ut på tiden, när vi väl hade fått ihop en lista så kläcker han ur sig att det är jobbigt att frakta ut ifrån Kina med båt och det vore enkalre att skicka med flyg!!!Det vi hade diskuterat från början var båt, båt båt.
Till slut fick det vara nog och offert skickades ut till andra(listan var ju klar) och viu bytte till Coem istället..Timaudio verkade inte ha några problem med att förlora denna affär??
Vi/jag lade alltså ner MASSOR med tid och jobb helt i onödan på Timaudio och beställningen kunde ha gått iväg mycket tidigare ifall vi hade gått till "rätt" handlare från början. Hade jag inte redan haft ett gruppköp igång så hade vi ju kunnat ta detta också, men nu skall ju jag själv inte ha något för tillfället.

Redigerat av mr huhta, 09 March 2005 - 01:12.

Postad 09 March 2005 - 10:09

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
De är mycke riktigt som mr_hutha säger angående Timaudio..
Ska de handlas får de bli Coemaudio från min sida, då de ä lättast att jobba med..

Dags för en lite uppdatering från min sida.. :(

Jag har nu undersökt lite gällande frakt kostnader osv.

De skiljer sig en hel del på speditör fronten, till och med ringt direkt och pratat med rederierna. Men de vill ju tyvärr inte jobba med oss privat personer..

Så här ser de ut med frakt avgifter, de biligaste jag hittat än så länge..

Från: FOB Hong Kong
Till: CFR Göteborg

Gods: 1x20', max 22 ton payload

Sjöfrakt: USD 1350.-
BAF: USD 116 (under mars månad)
CAF: 9,5 % (under mars månad)

Terminal & Hamnavgifter Göteborg: SEK 1825.-
Speditionsarvode: SEK 525.-
Förtullning: SEK 250.-

Inrikesfrakt lokalt Göteborg, transport med SIMA (ställer ner containern på backen) SEK 1500.- Man kan då ha containern ståendes hemma hos dig tex 1-2 dagar innan vi måste returnera den till hamnen.

Om man hellre önskar att de skall ordna lossning så löser de det också,
deras terminal ligger i Orrekulla.
Kostnad för lossning beror på vikt, men räkna med ca 200 kr per ton med ett minimum på 2800 kr.

Givetvis så tillkommer också kostnad för ev Tull samt införselmoms.
Dessa kostnader beräknas på varuvärde + fraktkostnaden o betalas via oss
till Tullverket.

Alla priser är EXKL MOMS. (ej moms på sjöfrakt samt BAF/CAF)

Det rekomenderas tydligen att vi ska försäkra cointainern, som de tydligen förekommer en del stölder. De kan ordna detta via deras försäkringsbolag. Premien varierar beroende på godsslag, men ligger i allmänhet runt 0,4% baserat på varuvärde + frakt + 10 %.

Har kollat upp tull på förstärkare och högtalare som de är de tyngsta sakerna.

Tull förstärkare 2 % t.o.m. 31/3-05
Tull högtalare 4.5% t.o.m. 31/3-05

Efter Mars nu så kommer de tydligen en ny tullavgift, som de uppdateras var tredje månad. Brukar inte skilja så mycket vad jag förstår. Men tänkte de kan vara bra att veta hur mycke kostnader de blir osv.

Har just nu en hel del att göra på jobbet, så för min del är de inte aktuellt att köpa något förens i Maj. Jag vill ju givetvis spara lite pengar till allt som ska handlas :blink:

Nu vet ni alla hur de ser ut en bit framöver från min sida gällande gruppköp. iallafall..
Sker de några ändringar från min sida, så kommer jag uppdatera de i denna tråd..

Med vänliga hälsningar

NeoOne

Postad 09 March 2005 - 11:22

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Hamnavgifter i HongKong tillommer åxå på ovan, De är högre än de i GBG.
Priset på sjöfrakten ser riktigt bra ut!
Räkna med att ni får in 27cbm varor i containern.

// Lyckman

Postad 09 March 2005 - 14:02

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2218 inlägg
  • 0
Japp ser ganska bra ut med fraktbiten..Dock så är en offert från fraktbolagen lika komplett som vilken "byggsnubbe" som helst :( =det tillkommer alltid något :P . Detta med kotsnader på kinesiska sidan trodde vi var inräknat, men det var det tydligen inte för oss i all fall. :blink:

Postad 09 March 2005 - 17:11

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Hur mycket tillkom från HK sidan om man får fråga, och har båten gått än?

Postad 09 March 2005 - 17:43

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2218 inlägg
  • 0
Båten har inte gått än och vi vet inte exakt hur mycket det rör sig om. Det är beroende på exakt hur mycket det blir i volym och kg på elektroniken.

Postad 09 March 2005 - 20:16

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Jag kan inte svara på hur uppdelningen var för containern för den fick vi paketpris på. LCL-frakten däremot var uppdelad enligt:
  • 40% Kostnader i Kina
  • 35% Kostnader för sjöfrakten
  • 25% Kostnader i Sverige
// Lyckman

Postad 09 March 2005 - 22:03

Unregisteredfc3d2e69
  • Unregisteredfc3d2e69
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tråkigt att höra att Tim Audio inte värdesätter stora affärer bättre. Deras priser på högtalare krossar ju många gånger Coems, eller lyckades ni få dem att matcha Tims burkpriser i gruppköpet?

Nedan några klipp ur mail från Tim som kan sprida lite ljus över fraktfrågan:

"shipping cost by boat would be much cheaper, but problem is to get commodity inspection certificate for some brands. I think no problem for most of a/m brands you mentioned if order amount is enough, but for Cayin, Korsun etc. no way to get such certificate cause they don't allow 'grey export'."

Jag ställde några följdfrågor om papperexercisen och fick följande svar:

1. commodity inspection certificate (CIC) behövs "when shipping from mainland China"
2. men om varorna flygs ut ur landet så finns två olika alternativ:
- om en courier som DHL, TNT, Fedex, etc används så behövs inte ett CIC
- om vanlig flygfrakt används så måste de ha ett CIC
3. certifikaten utfärdas av 'China Import and Export Commodity Inspection Bureau' på begäran av tillverkaren

Punkt 3 förklarar hur tillverkare som Cayin m fl kan stoppa oönskad vidareexport. Men enstaka produkter från butikerna i Hongkong kan slinka ut med flygcourier, om jag förstått saken rätt.

En fråga till er som samordnat tidigare gruppköp: vem packar containern? Det kräver ju viss kunskap för att undvika att prylarna far runt som kläderna i en torktumlare (speciellt om den inte är knökfull). :(

Postad 09 March 2005 - 22:41

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2218 inlägg
  • 0
Jag fick samma förklaring som dig från Timaudio..Dock så var det ett fåtal produkter som var av dessa "känsliga tillverkare" och de produkterna kunde bytas mot andra. Att skeppa ifrån HongKong är mycket enklare och då är ju produkterna redan exporterade ifrån Kina.
Timaudios ovilja att svara på frågor om vissa produkter och att få priser på vissa andra är helt oförsåeligt. Fast jag påtalade att personen skulle ha just denna produkten och vill bara veta priset :( ..Skickade man ett mail med ENDAST den frågan så fick man inget svar och var frågan med i ett mail med flera så struntade han i några av dem och svarade på det han kände för..Många olika taktiker testades av mig :P .
När jag hade 4-5 mail som jag inte hade fått tillfredställande svar på så struntade jag helt i att maila honom och JAG har fortfarande inte fått ett enda mail med frågan..Vad hände, blir det något köp?
Packningen sköts av personalen på frakbolaget och de bör ju kunna sitt jobb eftersom de gör det hela dagarna..Kanske behandlar de sakerna på samma sätt som flygbolagen väskor? :blink:
Eftersom sakerna är försäkrade så kan man ju anta att de vill ha så lite skador som möjligt :lol: och därför packar ordentligt och behandlar paketen varsamt??

Postad 09 March 2005 - 23:16

Unregisteredfc3d2e69
  • Unregisteredfc3d2e69
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hur är det nu: räknas Hongkong numera till "mainland China" eller inte? Det verkar ju som att även vidareexport från Hongkong kan styras av tillverkare i Maos gamla Kina - även om det säkert är MAS enklare att exportera från Hongkong jämfört med Beijing.
Om det är professionella packare som får avdrag på lönen när försäkringsbolaget hör av sig så skulle jag känna mig trygg...... fast sen har vi ju krangubbarna som kastar varpa med containrarna.........jaja.
Fick ni till hyfsade högtalarpriser från Coem? Burkar står högst på önskelistan, så jag envisas...... :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.