Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Datorbord

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 May 2005 - 13:36

Pada
  • Pada
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Har tänkt att skaffa mig ett nytt skrivbort eftersom jag har inhandlat en ny dator, skämr samt ett par högtalare.

Har köpt mig ett Shuttle-chassi för att spara golvutrymme plus en 19'' TFT skärm samt ett Logitech Z5500 är på ingång. Undrar nu om någon av er vet ett fint skrivbord som skulle kunna passa till dessa saker?

Jag kommer att ha Shuttlen, skärmen samt 2 av Z5500:an högtalare på bordet, helst en skrivare med. Det kan vara i stort sett hur långt som helst med docke ej för brett, cirkus 80-100cm brett. Priset kan ligga på ca. 0 - 2000kr.

Tacksam för hjälp / Pada

Redigerat av Pada, 16 May 2005 - 13:38.

Postad 16 May 2005 - 14:02

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Det kan vara i stort sett hur långt som helst med docke ej för brett...

Menar du att det kan vara brett men inte djupt?

Postad 16 May 2005 - 14:07

Pada
  • Pada
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Det kan vara i stort sett hur långt som helst med docke ej för brett...

Menar du att det kan vara brett men inte djupt?

<{POST_SNAPBACK}>

Givetvis, det är jag som sitter och yrar <_<. Du har helt rätt i vad du skriver.

Vet du något?

Redigerat av Pada, 16 May 2005 - 16:05.

Postad 17 May 2005 - 01:05

EmilThaQenan
  • EmilThaQenan
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Personligen så tycker jag en mörk betsad skiva med nån stilrena ben är att föredra eller om du har andra saker i närheten i ljust trä så självklart ska du välja det. Men om du tänker på något färdig byggt "datorbord" med hållare för cd skivor och hyllor m.m.
så tänk om :o

Postad 17 May 2005 - 21:50

Pada
  • Pada
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Har nu bestämmt mig för vad det blir för något. Det blir följande skiva från IKEA:
Postad bild sedan tänkte jag givetvis ha 4 ben till och kollade in dessa Postad bild men dom kostar 198kr/st vilket jag tycker tar emot, undrar om någon vet ett par likadana för cirka 70kr/st kanske som även dom finns i justerbar höjd.

Tackam för svar!

Postad 17 May 2005 - 22:32

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Kan av egen erfarenhet säga att bordet kommer bli väldigt vingligt om du inte tar ordentliga ben! Så snåla inte på benen! :D

Postad 18 May 2005 - 08:17

Pada
  • Pada
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Kan av egen erfarenhet säga att bordet kommer bli väldigt vingligt om du inte tar ordentliga ben! Så snåla inte på benen! :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Satt och tänkte på det med, sorry att bilderna blev lite knepiga i tråden. Du har ingen bild att visa på hur du byggde ditt skrivbord? Ser inget i ditt galleri, förövrigt mycket fint :D

Postad 18 May 2005 - 13:24

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Varför ens ha ben överhuvud taget.
Själv tänkte jag en ekskiva ca 120x45cm som jag sätter upp på väggen med hjälp av 3st vinkelgärn.

Borde bli snyggt.. och väldigt luftigt. Utan ben känns det inte lika trångt.

Postad 18 May 2005 - 18:28

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0

Kan av egen erfarenhet säga att bordet kommer bli väldigt vingligt om du inte tar ordentliga ben! Så snåla inte på benen! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Satt och tänkte på det med, sorry att bilderna blev lite knepiga i tråden. Du har ingen bild att visa på hur du byggde ditt skrivbord? Ser inget i ditt galleri, förövrigt mycket fint :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jag har inga bilder, har flyttat på datorn igen till ett annat skrivbord.. Har lite svårt att bestämma mig och sedan vara nöjd :D

Tack :D

Postad 18 May 2005 - 21:58

Pada
  • Pada
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Hehe inget problem. Det stora kruxen blir att lösa frågan med sladdarna. Kommer som sagt att ha ett Barebone-chassi + en TFT skärm vilket i detta fallet är en bra lösning iom. att jag kommer att ha datorn på bordet.

Eftersom att det "bara" är en skiva plus 4 ben kommer man att se väldigt mycket av golvet och då är det inte spec. vackert med sladdar. Den enda lösningen jagh kommit på än så länge är att man skruvar upp en av ikea's sladd-hållare under bordet om sammlar sladdarna där och sedan fixar till ev. nätverkssladdar osv. med kabelrännor (dom sladdarna man inte rör så ofta) någon som har ett annat förslag?

Blir som sagt följande delar:

http://www.ikea.com/...ats=10121*10391

http://www.ikea.com/...ats=10121*10391

Förövrig undrar jag om någon har ett par ben (helst justerbara) som inte kostar 198kr styck, priset tar emot en aning :D
Ingen som vet om man kan måt-beställa skivan ifrån IKEA? Tycker den är lite för lång för mitt rum just nu och det blir inte så snygga kanter om man går ut på brädgårn och fixar till.

Redigerat av Pada, 18 May 2005 - 22:02.

Postad 20 May 2005 - 14:15

Pada
  • Pada
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
.... Ingen ide?

Postad 20 May 2005 - 15:08

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Kolla Clas Ohlson, Jula, Rusta och alla dem där.. men förmodligen är det svårt att hitta stabila justerbara ben under det priset. Vi pratar ju trots allt ikea :rolleyes:

Postad 20 May 2005 - 20:04

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Förövrig undrar jag om någon har ett par ben (helst justerbara) som inte kostar 198kr styck, priset tar emot en aning :rolleyes:

Uhm, köp inte de benen. Jag använder själv ett sådant till mitt barbord, den andra änden av bordet är fäst ordentligt i väggen med en list och vinkeljärn. Bordet måste verkligen fästas i något mer då benet är väldigt vingligt. Konstruktionen är ganska kass och vickar ganska mycket i "leden" om du förstår.

Postad 20 May 2005 - 20:14

Pada
  • Pada
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Förövrig undrar jag om någon har ett par ben (helst justerbara) som inte kostar 198kr styck, priset tar emot en aning :rolleyes:

Uhm, köp inte de benen. Jag använder själv ett sådant till mitt barbord, den andra änden av bordet är fäst ordentligt i väggen med en list och vinkeljärn. Bordet måste verkligen fästas i något mer då benet är väldigt vingligt. Konstruktionen är ganska kass och vickar ganska mycket i "leden" om du förstår.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag förstår dig. Du har ingen bild eller så att jag kan få en uppfattning om hur ditt ser ut? Var nyss ute efter jobbet och kollade på IKEA blir troligtvis en "ek-skiva" som går på cirkus 600-700 kronor på några ben frågan är bara vilka ben , någon som har en ide? Helst silvriga ben som säljs lösa.

Postad 22 May 2005 - 14:28

Pada
  • Pada
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Inget tips på hyffsat billiga justerbara ben?

Postad 02 July 2005 - 12:29

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Då jag själv skall införskaffa mig ett nytt skrivbord/databord tänkte jag höra med er vad ni tror om denna kombination.

Journalist bänkskiva 114x60
Journalist ben 4st 70cm
Summera tangentborsutdrag
Galant datorhållare

Samtliga delar från IKEA naturligtvis. Åsikter, kommentarer?

Postad 02 July 2005 - 16:58

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Kolla i mitt galleri, kör med skrivbordet mikael och matchande hutch som byggts om för att passa shuttlen. Finns i flera färger och kostar 495:- för skrivbordet och 295:- för hurtsen. Köp till en kabel upphängare.

Skrivbord

Hurts

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.