Mkt vinyl på dom stora kedjorna där nu, som på HMV. Tex
Kate Bush Aerial för 19 pund.
Var f*n köper man ny vinyl i Stockholm???? Nej, inte vinylbutiken
som har har ockerpriser.....
Redigerat av Unregistered1064, 13 August 2008 - 09:53.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 August 2008 - 09:52
Morrissey - Greatest Hits på vinyl. Köpte den i London.
Mkt vinyl på dom stora kedjorna där nu, som på HMV. Tex Kate Bush Aerial för 19 pund. Var f*n köper man ny vinyl i Stockholm???? Nej, inte vinylbutiken som har har ockerpriser..... Redigerat av Unregistered1064, 13 August 2008 - 09:53. Postad 13 August 2008 - 15:23 ![]() Porcupine tree - Lightbulb Sun Med denna skiva är jag nära att fullborda min PT-samling (åtminstone de mest essensiella släppen, de har ju gjort så många "blandalbum") Lyssna på Porcupine Tree på LastFM Postad 19 August 2008 - 08:28
3 (4) skivor beställda från Midgård Records, borde komma idag
Saga - My tribute to skrewdriver 1&2 ![]() Hel - Valkyriors dom ![]() Ultima Thule - Vikingabalk
Redigerat av NinjaSatan, 19 August 2008 - 08:28. Postad 01 September 2008 - 16:34
Köpt idag, på utgivningsdagen:
gangster.jpg 33.94K
0 Antal nerladdningarHar gått hela dan! Kanonbra! Postad 01 September 2008 - 17:03
Grand Magus - Iron Will
Redigerat av Unregisterede99670b2, 01 September 2008 - 17:05. Postad 01 September 2008 - 17:27
Senaste skivan jag köpt är Metallicas nya Death Magnetic, nu är det bara o vänta tills den 12e då den dimper ner i brevlådan så man får lyssna på den också
![]() Förutom den så måste jag säga att jag inte minns vilken o när jag köpte en cd sist i dessa internet-tider Men gäller det vinyl också så köper jag en eller ett par skiva varje helg nästan. Senaste vinylen som inhandlades var Motörheads "Pussies & Beer - Rock N Roll Tour" En Liveskiva då dom spelade i/på Fryshuset, Stockholm 1987. Hittar ingen bild på nätet på Pussies & Beer vinylen. Redigerat av Baruba, 01 September 2008 - 17:31. Postad 02 September 2008 - 06:41
51GbSTDo_hL._SL500_AA240_.jpg 18.15K
0 Antal nerladdningarInhandlades i söndags på MediaMarkt i Jkpg för 99 kr Suverän skiva! Postad 24 September 2008 - 16:25
Jag har köpt 3st Lp skivor via blocket!
Saxon - wheels of steel TESTAMENT 1988 New Order Metal church - The dark Postad 24 September 2008 - 19:14
Fick idag hem från tyskland
Destruction - d.e.v.o.l.u.t.i.o.n (fanbag. limiterad till 1000x) 2st cd, tygmärke, nitbälte och annat skoj i en arméväska. Dectruction - d.e.v.o.l.u.t.i.o.n LP För någon dag sedan fick jag hem F.K.Ü - horror metal moshing machine 7" Östermalm - drömmar och sagor MCd Och på fredag får jag hem Dropkick murphys - meanest of times (deluxe) DCd Sister sin - switchblade serenade Cd samt några till som jag inte minns vilka det var i det paketet. Postad 30 September 2008 - 15:04
The Haunted - Versus (limited edition) 159kr
Slipknot - All hope is gone 99kr Blev det sist på mediamarkt Postad 30 September 2008 - 22:09
Beställde i helgen skivor från Ginza, fick hem dessa idag tisdag.
Anna-Lena Löfgren - Guldkorn: för låtarna Lyckliga gatan och Kärlek på lasarett Jail bird singers - Guldkorn: för låtarna Mördar-Anders, Laredo Det låter ganska amatörmässigt men vissa låtar har en äkta 60-tals stämning Bengt Sändh och Finn Zetterholm - Folklår (Våra fulaste visor): Vad säga denna skiva måste ingå i min samling och har gjort det. Nu har jag betalt ärliga pengar för min typ av kultur. Synd att många låtar är under minuten långa Guldkorn från Hasse och Tage revyer: Någon gång i början av 90-talet hade jag chansen att köpa en träbox med LP-skivor med höjdpunker från AB Svenska ord aka Hasse och Tage men då hade jag inte råd, den här chansen gick mig inte förbi. 3-skivs CD-box med arbetar kultur, JA! Slim Whitman - Home again: 3-skivs CD-box med denna joddlande country stjärna, Vilket är ett skändande, för vi svenskar kan knappast ana hur stor han var/är i amerika Det var forums medlemmen Trebban som hjälpte mig hitta denna artist i denna forumstråd https://www.minhembi...showtopic=78196 efter att ha sökt låten Indian love call i evigheter utan att ens veta namnet på låten Från roots to rock - flera artister: 3-skivs CD-box med artister som Bob Dylan, Harry Bellafonte, Tennessee Ernie Ford, Donovan och Kingston trio Jag har nog hört de flesta låtarna på dessa 3 skivor förut men det som lockade mig att köpa albumet var vad har Protest sång och Country musik för koppling? Det värsta är att jag inte hunnit lyssna på denna udda samling ännu, Arbetsvecka. Redigerat av Unregistered1533, 30 September 2008 - 22:15. Postad 03 October 2008 - 08:13
Köpte Saybia - Eyes On The Highway.
Helt OK, men jag måste tipsa om deras första album, The Second You Sleep. Absolut på top 3 bland de har ca 300 albummen jag har i samlingen. Redigerat av Melmac, 03 October 2008 - 08:22. Postad 17 October 2008 - 09:04
När den släpptes då...
Bloodbath - The Fathomless Mastery (Bra svensk dödsmetall) Postad 24 October 2008 - 09:07
Chockade nästan mig själv med att köpa Eva Dahlgrens - Petroleum och tång för 40 kr i Ginza.
Var tvungen att höra på låten Novemberregn på min anläggning och det är något visst med kvinnliga artister med en akustisk gitarr på en bra anläggning. Postad 24 October 2008 - 15:20
De tre senaste är:
Time Machine - Life Is Expensive Lite 60-tals stuk över skivan, inte lika stark som den förra men en 4 knep den åt iaf. Mest för det glada soundet genom skivan. Xen Cuts 3xCD Väldigt mycket blandat från Ninjatune. Det mesta var bra men några mindre bra låtar. Med tanke på att det är tre skivor och endast några få dåliga låtar så får den en 4a av 5 möjliga. Gillar man ninjatunes så är det här en jävligt bra samlingsskiva som jag egentligen borde köpt för länge sen. Ninja Cuts Funkungfusion 2xCD Har knappt hunnit lyssna på den ordentligt ännu, så den ger jag inget betyg ännu. 2 fyror av 3 är ett helt klart godkänt köp tycker jag. "bra skit" Redigerat av JetJaguarr, 24 October 2008 - 15:27. Postad 25 October 2008 - 10:47
Skivor inhandlade sen sist jag skrev här.
Tool - Undertow 15:- Millencolin/Midtown - Split 10:- Bury Your Dead - You Had Me at Hello 29:- Car Bomb - Centralia 49:- Dropkick Murphy's - Live on St. Patrick's Day 79:- Norma Jean - Redeemer 49:- Underoath - Define the Great Line 79:- Streetlight Manifesto - Somewhere in the Between - Opeth - Watershed 179:- Catch 22 - Alone in a Crowd 135:- Great Deceiver - Life is Wasted on the Living 145:- Bad Religion - New Maps of Hell (Deluxe) 169:- Toto - Kingdom of Desire 59:- Opeth - Candlelight Years 279:- Cult of Luna - Eternal Kingdom 149:- Mr. Bungle - California 159:- Less Than Jake - Pezcore 119:- Danko Jones - Sleep is the Enemy 79:- Callisto - True Nature Unfolds 29:- Metallica - Death Magnetic 219:- The Haunted - Versus 169:- Dimension Zero - He Who Shall Not Bleed 149:- Dover - I Was Dead for 7 Weeks [import] 229:- Burst - Lazarus Bird 149:- Zebrahead - Phoenix 179:- Amon Amarth - Twilight of the Thunder God 149:- Flight of the Conchords - Flight of the Concho..149:- Unearth - March 109:- Gojira - The Way of All Flesh 129:- Sludge - Lava 149:- Postad 26 October 2008 - 20:31
Kan bara instämma. grym platta! Väldigt nöjd. Postad 29 October 2008 - 17:19
Måste bara få lyfta fram denna skiva - helt underbart med en akustisk pianoversion av Metallicas 'Blackened'! Föll pladask för hela skivan! 5/5! Redigerat av MrSpokk, 29 October 2008 - 17:19. Postad 30 October 2008 - 21:50
Vart:
Kent/Boxen Katatonia/The great cold distance Tiamat/Amanethes I dag /Mats Postad 03 November 2008 - 19:55
Judas Priest - Screaming For Vengeance
Magnum - Vigilante Båda på vinyl från Storbritannien Postad 04 November 2008 - 12:01
Min senaste skiva är av och med singer/song writern Frida Hyvönen. Hon har en väldigt bra speciell röst, som gör musiken intressant. Dessutom låter skivan riktigt bra!
DN:s recension beskriver skivan på ett bra sätt; http://www.dn.se/DNe...d=2198&a=845506 Postad 21 November 2008 - 15:17
Nick Cave and the Bad Seeds - The Boatmans Call och Radiohead - OK! Computer
Postad 21 November 2008 - 15:41
Damp ner ett paket i brevlådan idag innehållandes:
Pearl Jam - Rearview Mirror The Hellacopters - By The Grace of God Joshua Radin - We Were Here Postad 21 November 2008 - 15:44
Bra musiksmak! Postad 23 November 2008 - 16:03
Tackar =) Jobbat hårt med den... Lite nya sen sist; Cdon hade rea, farligt... Iron Maiden - Brave New World (tycker faktiskt denna skiva är en av deras bästa, sen är jag inget "true Maiden-fan" heller) Mendeed - Dead Live by Love Dååth - The Hinderers Linkin Park - Hybrid Theory (skratta ni, jag gillar faktiskt den) One Man Army and the Undead Quartet - Error in Evolution Postad 26 November 2008 - 16:46
Tror att den senaste skivan jag köpte var: "Coldplay - Viva La Vida Or Death And All His Friends"
Första gången jag lyssnade igenom skivan tyckte jag att det var lite torrt, men efter ett tag tyckte jag att det var en av de bästa skivor jag hört! Älskar den! Postad 26 November 2008 - 22:42
Beställde en ny idag och detta är verkligen en jag måste rekommendera. Råkade hitta den på min hårddisk =) (kan inte för allt i världen förstå hur den hamnat där)
Fair to Midland - Fables from a Mayfly Lagom hård, progressiv, poppig rock med otroliga melodier, ibland inte helt olik Coheed and Cambria. Jag vet inte vad jag ska likna det med mer, svårt att sätta fingret på men jag tror många kan tycka detta är bra. Lyssna på "A Wolf Descends Upon the Spanish Sahara" eller "Dance of the Manatee" och smält av refrängerna. Postad 28 November 2008 - 15:27
Köpte The Best Of Jean Michel Jarre.
Riktigt bra ljud måste jag säga. Postad 29 November 2008 - 09:29
Gjorde nyss min Lundell samling komplett genom att beställa hans nya album
Omaha 2008 Postad 29 November 2008 - 09:34
senaste inköpen är:
Kix - Blow my fuse Dissection - the somberlain Metallica - and justice for all Band of horses - cease to begin Elliot smith - elliot smith Miles davis - kind of blue på vinyl såklart Redigerat av necrio, 29 November 2008 - 09:34. Postad 29 November 2008 - 20:03
så då har man varit i solnahallen i stockholm på Stockholms internationella Skivmässa 2008.
på inköpslistan hittar vi: iron maiden - seventh son of seventh son iron maiden - power slave iron maiden - piece of mind iron maiden - the number of the beast iron maiden - iron maiden amorphis - eclipse muddy waters - folk singer MFSL 1-201 limited nr. 2117. 200grams metallica - black album king diamond - them kix - hot wire ted nugent - free for all ted nugent - intensities in 10 cities ted nugent - weekend warriors acdc - flick the switch acdc - blow up your video jefferson spaceship - dragonfly (grace slick) hawkwind - choose your masques mountain - go for your life allt i vinyl såklart, riktigt nöjd, dyraste obejktet var sjäkvklart muddy waters. Postad 08 December 2008 - 21:06
Jag köpte för några dagar sedan en skiva som heter Ritchie Blackmore - Rock Profile, Vol. 1 & som verkar vara fylld med en massa outgivna låtar med han samt nån intervju ifrån början av 80talet.
Det dubbel albumet gav jag 50kr för. Men sen idag så hittade jag en skiva på tradera kanske lite överpris? Sepultura chaos A.D som Vinyl givetvis & original press. Priset landade på kring 180kr + frakt. Postad 09 December 2008 - 00:01
Köpte via en sida som jag fick nys om här på forumet.
Eagles-Hell freezes over XRCD ska vara grym inspelning. Postad 10 December 2008 - 16:52
Hej!
Hittade 3 begagnade cdskivor nere på stan idag: The best of Mike Oldfield Elements Nils Lofgren-Damaged Goods Tori Amos-Under The Pink /Mats 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |