* Officiell tråd - Pioneer DVR-645H *
736 svar till detta ämne
Postad 17 november 2006 - 15:15
Lagom Kräsen
-
Lagom Kräsen
-
Amatör
-
-
66 inlägg
På PioneerFAQ hittar du en guide över hur du får G-link att styra din box här i Sverige.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack!
<{POST_SNAPBACK}>
Nyinköpt DVR 545HXS Att tips finns därute ang G-link är inte helt okänt men vore mer intressant att höra ifrån ngn som fått detta att fungera enl dom tipsen. Utan G-link och med separat CanalDigital HD-box bjuds en timerinspelning som liknar sent -80 tal på VHS-maskinerna plus att det inte finns ngn kanalstyrning till den burken... Enl Pioneer.se ska det inte fungera och är också undantaget i svenska manualen... Har i övrigt inte hunnit prova min DVR545HXS så mycket men ångrar bara att jag inte behöll Boxer då EPG:en är som gjorda för varandra men som nu bara ger mig gratiskanalerna... Har ngn lösning på G-link så skriv gärna men tror du att du har lösning enligt tips som finns ute så håll inne med det... Somnar ikväll med manualen på näsan..
Postad 17 november 2006 - 17:43
spongebob
-
spongebob
-
Rookie
-
9 inlägg
Vilket färgläge ska jag mata på 545an via HDMI till en PDP-427XA? RGB eller Komponent-färgläge, och vilken av de 4.4.2, 4.4.4? Har svårt att se vilken som är absolut bäst..
Postad 18 november 2006 - 00:06
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
På PioneerFAQ hittar du en guide över hur du får G-link att styra din box här i Sverige.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack!
<{POST_SNAPBACK}>
Nyinköpt DVR 545HXS
Att tips finns därute ang G-link är inte helt okänt men vore mer intressant att höra ifrån ngn som fått detta att fungera enl dom tipsen. Utan G-link och med separat CanalDigital HD-box bjuds en timerinspelning som liknar sent -80 tal på VHS-maskinerna plus att det inte finns ngn kanalstyrning till den burken...
Enl Pioneer.se ska det inte fungera och är också undantaget i svenska manualen... Har i övrigt inte hunnit prova min DVR545HXS så mycket men ångrar bara att jag inte behöll Boxer då EPG:en är som gjorda för varandra men som nu bara ger mig gratiskanalerna...
Har ngn lösning på G-link så skriv gärna men tror du att du har lösning enligt tips som finns ute så håll inne med det...
Somnar ikväll med manualen på näsan..

<{POST_SNAPBACK}>
Om din box finns i listan över boxar som kan styras av din Pioneer DVR, du hittar listan här: Boxar som stöds!, så fungerar det. Om den inte finns med så kan den antagligen inte styras av din Pioneer, men ibland finns det koder till en annan box som kan fungera på din box. Har man egen parabol så kan man uppdatera Guide Plus+ genom att ratta in Tyska Eurosport: Channel Eurosport: ASTRA 1C: 11259 MHz / 4 V ASTRA 1H: 12226 MHz / 91 27500 H 3/4
Postad 18 november 2006 - 00:08
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Vilket färgläge ska jag mata på 545an via HDMI till en PDP-427XA? RGB eller Komponent-färgläge, och vilken av de 4.4.2, 4.4.4? Har svårt att se vilken som är absolut bäst..
<{POST_SNAPBACK}>
Kör komponent-färgläge och ställ in PDP-427XA på Auto.
Postad 18 november 2006 - 11:29
spongebob
-
spongebob
-
Rookie
-
9 inlägg
Kör komponent-färgläge och ställ in PDP-427XA på Auto.
<{POST_SNAPBACK}>
Hittar inget autoläge på plasman, kan du specificera..? Och vilken av komponenterna är bäst, om plasman klarar båda; 4.2.2 eller 4.4.4, fattar inte vad siffrorna betyder...
Postad 18 november 2006 - 11:43
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
På Plasman:
Home Menu --> Alternativ --> HDMI-ingång --> Video --> Auto
Det står lite på sidan 58 i manualen om denna inställning, tyvärr inget vad siffrorna står för, men jag tror att det finns info om dom i tråden för PDP-427/507XD(A)
Edit : Bäst är väl 4.4.4
Redigerat av HkanW, 18 november 2006 - 11:44.
Postad 18 november 2006 - 13:28
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Gömda info menyer i spelarna, skall väl fungera i dessa också:
1: Ljud ut --> Digital utgång -->På eller Av --> Tryck på [ANGLE(yellow)] knappen på fjärrkontrollen
2: ljud in -->NICAM -->NICAM eller Regular Audio-> tryck på [INFO] knappen på fjärrkontrollen
Postad 19 november 2006 - 14:12
spongebob
-
spongebob
-
Rookie
-
9 inlägg
Eftersom en PDP's scaler är bättre än 545ans kör man väl oskalat genom hdmi. Frågan är bara om man ska köra 720x576i eller 720x576p?
Upplever en viss "linjestörning" i det progressiva läget. Är interlaced att föredra i detta fall?
Postad 19 november 2006 - 20:37
mattek
-
mattek
-
Veteran
-
-
1 627 inlägg
någon med koll på hur man använder usb porten på framsidan, kopplade in min 60 gig ipod och 545:an sökte igenom den och hittade musik, men det fanns ett gäng mappar som hette typ poo1 eller något sånt så jag kan spela musik från ipoden men jag har ingen aning om vad det är, svårt att chansa bland 10000 låtar.
hur får jag fram filnamn på dom?
kan jag kopiera från ipoden till hdd?
Postad 19 november 2006 - 21:02
Lagom Kräsen
-
Lagom Kräsen
-
Amatör
-
-
66 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tack!
<{POST_SNAPBACK}>
Nyinköpt DVR 545HXS
Att tips finns därute ang G-link är inte helt okänt men vore mer intressant att höra ifrån ngn som fått detta att fungera enl dom tipsen. Utan G-link och med separat CanalDigital HD-box bjuds en timerinspelning som liknar sent -80 tal på VHS-maskinerna plus att det inte finns ngn kanalstyrning till den burken...
Enl Pioneer.se ska det inte fungera och är också undantaget i svenska manualen... Har i övrigt inte hunnit prova min DVR545HXS så mycket men ångrar bara att jag inte behöll Boxer då EPG:en är som gjorda för varandra men som nu bara ger mig gratiskanalerna...
Har ngn lösning på G-link så skriv gärna men tror du att du har lösning enligt tips som finns ute så håll inne med det...

<{POST_SNAPBACK}>
Om din box finns i listan över boxar som kan styras av din Pioneer DVR, du hittar listan här: Boxar som stöds!, så fungerar det. Om den inte finns med så kan den antagligen inte styras av din Pioneer, men ibland finns det koder till en annan box som kan fungera på din box. Har man egen parabol så kan man uppdatera Guide Plus+ genom att ratta in Tyska Eurosport: Channel Eurosport: ASTRA 1C: 11259 MHz / 4 V ASTRA 1H: 12226 MHz / 91 27500 H 3/4
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för ett tips som ser vettigt ut. Är inte expert på området men som det nu ser ut med Canal Digitals HD-box så får man väl prova först i februari då andra firmware update är klar och ASTRA inte längre är portförbjuden i den boxen... Kan inte säga att år 2006 är ett kompatibelt år..... (Har köpt en LE40M71 (tillbakalämnad), har köpt en halvstarrig HD-box från Canal Digital och slutligen en i mitt tycke bra inspelare DVR545HXS men läser man folks problem i olika sammanhang så funkar inte vissa platta TV bra ihop med vare sig HDMI eller VGA och alla skyller på alla... )
Postad 20 november 2006 - 00:34
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
någon med koll på hur man använder usb porten på framsidan, kopplade in min 60 gig ipod och 545:an sökte igenom den och hittade musik, men det fanns ett gäng mappar som hette typ poo1 eller något sånt så jag kan spela musik från ipoden men jag har ingen aning om vad det är, svårt att chansa bland 10000 låtar. hur får jag fram filnamn på dom? kan jag kopiera från ipoden till hdd?
<{POST_SNAPBACK}>
Det där har att göra med Apples namngivning av filer på din iPod. Eftersom Apple vill "tvinga" folk att använda iTunes så döps alla filer om till ett för dig obegripligt namn som bara din iPod och iTunes har koll på. (finns även annan mjukvara som t.ex SharePod som kan flytta filer till och från din iPod) iPoden bryr sig ju internt inte om filnamnen utan går bara på ID3 taggar/meta taggar. Det du ser när du pluggar in din iPod i 545:an är alltså bara de kryptiska namn som iTunes/iPoden döper om filerna till. En av de största nackdelarna med iPoden enligt mig och tyvärr ingenting du kan göra något åt.
Postad 20 november 2006 - 15:57
a_Warlock
-
a_Warlock
-
Användare
-
-
248 inlägg
Är det någon som har jämnfört bildkvaliten på DVR-545HX eller DVR-645H mot DVD spelar i
3 000kr klassen tex Denon AVR-1930 mot en projektor tex Epson TW700?
Postad 20 november 2006 - 18:49
NILOMA
-
NILOMA
-
Användare
-
-
143 inlägg
Ni som har en DVR-645H eller 545HX. Kan man ladda in MP3, DivX och DVD-filmer på hårddisken oxh sedan spela dem därifrån? Tänkte bl.a. lägga in alla ungarnas AVI-filmer så slipper man hålla på och bya skivor etc.
Har läst mycket trådar idag om olik spelare och det verkar som det alltid hittas något fel på alla produkter, ingen är prefekt precis. Ni som har 645H. Om jag ändå ska ha en Boxer med hårddisk och TwinTuners och inte behöver koppla vidare TV-signalen (RF-modulator) till annan TV, kan man då säga att 645H är en kanonspelare med bra bild?
Någon som provat att köra den med Komponent och Progressive Scan (har ingen HDMI-ingång på min Plasma, har dock Komponent, DVI och S-Video) ?
Tack på förhand för era svar.
Postad 20 november 2006 - 18:57
Unregisteredd29c1a0c
-
Unregisteredd29c1a0c
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej
Jag kör 545:ans HDMI till DVI på en Felips 37PF5520 enda nackdelen är att man får köra ljudet bredvid
För övrigt vill jag säga att Guiden funkar ruskigt bra tillsammans med Boxer
Postad 20 november 2006 - 19:11
Peter B
-
Peter B
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Hobo, hur är TV-bilden via HDMI?
Postad 20 november 2006 - 20:36
Unregisteredd29c1a0c
-
Unregisteredd29c1a0c
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Betydligt bättre när man kör "uppskalat" till 720p
faktiskt så blir det bättre bild med 545:ans mottagare än med tv:ns inbuggda
Jag upplever den som skarpare bättre svärta bättre tryck i färger etc.
Blev tillochmed tvungen att skruva ned ljusstyrkan lite trevligt eftersom svärtan / upplevda kontrasten blev ännu bättre.
Speciellt jämfört med tidigare DVD som bara hade SCART
Med scart blir bilden grådaskig även från 545:an
Postad 21 november 2006 - 14:59
NILOMA
-
NILOMA
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hej
Jag kör 545:ans HDMI till DVI på en Felips 37PF5520 enda nackdelen är att man får köra ljudet bredvid För övrigt vill jag säga att Guiden funkar ruskigt bra tillsammans med Boxer 
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för svaret hobo. Det blir perfekt för mig eftersom jag redan kör ljudet brevid på mitt surround system. Någon som har några svar till mig på mina andra frågor postade 19:49 igår?
Postad 21 november 2006 - 23:31
Unregisteredfc9c8a4c
-
Unregisteredfc9c8a4c
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej
var och handlade min DVR-545HX-S på Siba idag, allt gick bra att installera, hittade alla kanaler snabbt och smidigt, kalasbild.
men när jag skulle slå över på någon av de icke fria kanalerna blev jag förvånad, det stod att jag inte hade någon tillåtelse att se denna kanal, desamma gällde alla kanaler utom de fria. testade att vända på kortet samt ca modulen, men inget hjälpte, även installerat om allt samma problem då. någon som har något förslag på vad det kan vara....
Tacksam för snabb hjälp.
Mvh Peter
Postad 22 november 2006 - 20:27
Unregisteredfc9c8a4c
-
Unregisteredfc9c8a4c
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej
är det någon som lyckats göra sin dvr regionsfri, har testat att göra det via den bärbara med infraröd, men inte lyckats.
någon som har något annat förslag..
Mvh Peter
Postad 23 november 2006 - 11:14
Adrian
-
Adrian
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jag gav upp tankarna på 545HX och gick på Expert och köpte en 540H istället häromveckan, de reade ut den för 3995 kr. Lever man helanalogt räcker den långt och är mer prisvärd tycker jag.
Postad 23 november 2006 - 16:01
a_Warlock
-
a_Warlock
-
Användare
-
-
248 inlägg
Är det någon som har prövat DVR-645H/DVR-545HX eller kör de mot en Epson TW600/700?
Om ja, hur är bild kvaliten?
Sitter här och funderar hur dessa matchar vanliga DVD spelare i 4 000 kr klassen i bildkvaliten...
Postad 23 november 2006 - 17:32
Unregistered311d764e
-
Unregistered311d764e
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Är det någon som har prövat DVR-645H/DVR-545HX eller kör de mot en Epson TW600/700? Om ja, hur är bild kvaliten?
<{POST_SNAPBACK}>
Kopplade ihop en 545a med TW700 för en vecka sedan. Har lett sedan dess trots scartkabel, diaduk och 0 kalibrering Kan förstås bero på att det är min första proj  men jag tycker bilden är magnifik och ser fram mot att min 220 XUS-duk och Supra-HDMI skall komma
Postad 25 november 2006 - 11:42
Bamb00zle
-
Bamb00zle
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Har precis installerat min DVR-645H. Ännu bara kopplad med en scart till en gammal vanlig tv. Men visst verkar menyerna lätta att förstå, och den var lätt att installera.
Däremot sitter jag på ComHems vanliga nät, så inga guider verka fungera. Men ändå otroligt lätt att via menyerna ställa in inspelning och att "pausa" i ett tv-program.
Men över 160 sidor med menyer..... FInns en del funktioner att lära sig!
Tur att man kollade runt lite. Netonnet tog 6100:- för en regionsfri och Expert ville
ha 8000:- för samma produkt, som dessutom inte var regionsfri. 2000.- i skillnad!!!
Redigerat av Bamb00zle, 25 november 2006 - 11:43.
Postad 26 november 2006 - 14:25
Unregistered883418a4
-
Unregistered883418a4
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Om man vill använda kortäsaren för Boxer på 545:an måste man då köpa till en CA-modul eller följer en sådan med?
Postad 26 november 2006 - 15:13
mattek
-
mattek
-
Veteran
-
-
1 627 inlägg
följer inte med ca modul det får du köpa separat
Postad 27 november 2006 - 12:56
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Ni som har en DVR-645H eller 545HX. Kan man ladda in MP3, DivX och DVD-filmer på hårddisken oxh sedan spela dem därifrån? ...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag försökte att lyfta över mp3 från USB-minne till HDD men misslyckades... Ska gå enligt manualen men menyn "copy" saknas i min spelare.  Gissar att det är olika firmware i min och den som manualen beskriver. Jag har alltså en RCS-656HX som innehåller en DVR-545HX. Skrev lite kort om första intrycket (fick grejorna i fredags).
Postad 27 november 2006 - 19:01
Dragos68
-
Dragos68
-
Rookie
-
1 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tack!
<{POST_SNAPBACK}>
Nyinköpt DVR 545HXS

<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Vore trevligt om någon kunde skriva om guideplus+ fungerar med 645 och canal digital hd box. Om det fungerar skriv gärna hur man går till väga.
Postad 28 november 2006 - 00:01
KTE
-
KTE
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej
jag har kikat på denna och tror jag hittat min DVD spelare + inspelare + boxer (via CA modulen) men blev lite orolig map referensen till den 160 sidiga manualen.
En viktig sak är nämligen WAFen på denna dvs hur är den för den äkta hälften att:
- programera en inspelning
- sätta igång time slip
- plocka ut inspelat material på en DVD
- spela en vanlig DVD
- spela upp inspelat material
Vad säger ni som har en DVR-545HX? Fixar tanten att nyttja tekniken eller blir hon bara irriterad ?
/KTE
Postad 28 november 2006 - 10:48
Unregisteredfc9c8a4c
-
Unregisteredfc9c8a4c
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej
Min sambo fixar detta galant, hur enkelt som helst, hade tidigare Pioneer 530, denna var lite knepigare att programera, den nya 545HX-S är klockren, mycket enkelt, bara att gå in in EPGn och stå på det programmet man vill spela in, sedan trycka på den röda knappen på fjärren så är allt klart, vill man spela in detta program samma tid varje vecka ställer man sig på den igen och trycker på röd knapp, då kommer man in i en mer specifierad meny där man väljer hur den skall spela in. kalas tycker jag.
Det enda jag märkt av är att fläkten låter lite mer än min förra DVD, men det är helt OK....
//Peter
Postad 28 november 2006 - 11:42
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Hej
jag har kikat på denna och tror jag hittat min DVD spelare + inspelare + boxer (via CA modulen) men blev lite orolig map referensen till den 160 sidiga manualen.
En viktig sak är nämligen WAFen på denna dvs hur är den för den äkta hälften att: - programera en inspelning - sätta igång time slip - plocka ut inspelat material på en DVD - spela en vanlig DVD - spela upp inspelat material
Vad säger ni som har en DVR-545HX? Fixar tanten att nyttja tekniken eller blir hon bara irriterad ?
/KTE
<{POST_SNAPBACK}>
- Programera en inspelning via EPG är lätt som en plätt - inte ens svärmor kan misslyckas. Dessvärre är inte EPG:n någon höjdare. - Sätta igång time slip (time shift, chase play). Måste säga att jag inte har kommit så långt ännu. Har bara haft min i några dagar... Men viss kritik har riktats mot att den är lite knölig på den här punkten. - Plocka ut inspelat material - "lagom lätt" om äkta hälften är teknikintresserad så är det OK. Annars inte. Ofta vill man ju klippa bort reklam, trimma början, lägga in kapitel osv. Det tar en stund att lära sig hitta i menyerna. - Spela en vanlig DVD - också lätt. Det är bara att välja DVD/HDD (växlar), stoppa i skivan och trycka play. - Spela upp inspelat material (på hårddisken gissar jag att du menar) - lätt. Välj rätt av DVD/HDD (växlar) tryck fram menyn (direkt knapp), välj i listan och tryck play. Även om man är ointresserad av teknik så funkar det. Tanten kommer nog att fixa det men ibland blir hon nog irriterad ändå (det brukar dom ju bli)
Postad 28 november 2006 - 12:02
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
- Programera en inspelning via EPG är lätt som en plätt - inte ens svärmor kan misslyckas. Dessvärre är inte EPG:n någon höjdare. - Sätta igång time slip (time shift, chase play). Måste säga att jag inte har kommit så långt ännu. Har bara haft min i några dagar... Men viss kritik har riktats mot att den är lite knölig på den här punkten. - Plocka ut inspelat material - "lagom lätt" om äkta hälften är teknikintresserad så är det OK. Annars inte. Ofta vill man ju klippa bort reklam, trimma början, lägga in kapitel osv. Det tar en stund att lära sig hitta i menyerna. - Spela en vanlig DVD - också lätt. Det är bara att välja DVD/HDD (växlar), stoppa i skivan och trycka play. - Spela upp inspelat material (på hårddisken gissar jag att du menar) - lätt. Välj rätt av DVD/HDD (växlar) tryck fram menyn (direkt knapp), välj i listan och tryck play. Även om man är ointresserad av teknik så funkar det.
Tanten kommer nog att fixa det men ibland blir hon nog irriterad ändå (det brukar dom ju bli) 
<{POST_SNAPBACK}>
chase play/time shift är väl inte knölig? om du har en inspelning igång som du vill titta ikapp på är det bara att trycka på play så är du igång med chase play. Är det inte funktionen "pause live tv" du tänker på som är lite knölig? den kräver du att du har kopplat dvd-recordern till tv:n med scart-sladd (rätt meningslös funktion då de flest vill använda komponent eller hdmi om man har det).
Postad 28 november 2006 - 17:40
Unregisteredcead5faf
-
Unregisteredcead5faf
-
Rookie
-
9 inlägg
Kan man använda 545:an som DVD Jukebox?
Jag har en hög DVD:er med hemmavideos som jag skulle vilja lagra på hårddisken för enkel uppspelning. Frågan är om man kan kopiera över från DVD:erna till hårddisken och få med sig menyerna så att man navigerar som en vanlig DVD eller måste man sitta och kopierna titel för titel från DVD:n och sedan skapa en spelningslista på 545:ans hårdisk? Kanske den drar i sig samtliga titlar från DVD:n och skapar en lista som man sedan får sätta en "DVD-titel" på?
Oklart för mig efter att ha försökt hitta svar i manualen.
Någon lycklig ägare som provat?
Postad 29 november 2006 - 10:10
kalle222
-
kalle222
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Jag har några frågor om Pioneer DVR-545HX. Går det att både se och bränna i DivX, samma sak
med Xvid. Hur är det med ljudnivån? För den oväsen? Rekomenderas denna spelare? För och
nackdelar.
Postad 29 november 2006 - 10:36
nalleman
-
nalleman
-
Rookie
-
7 inlägg
Hi alla,
Försökte att söka på info om att få DVR-545HX som regionsfri. Visst, den säljs "färdig" som regionsfri, men inte från leverantörer jag hellst använder.
Är det någon som vet hur/vem som kan konvertera en 545HX ?
/Nalleman
Postad 29 november 2006 - 10:41
nalleman
-
nalleman
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det inte funktionen "pause live tv" du tänker på som är lite knölig? den kräver du att du har kopplat dvd-recordern till tv:n med scart-sladd (rätt meningslös funktion då de flest vill använda komponent eller hdmi om man har det).
<{POST_SNAPBACK}>
Stämmer verkligen detta Då är ju kombinationen HELT värdelös  en av funktionerna som jag såg framför mig var ju att kunna använda uppskalningen via HDMI utgången i detta fall... Räcker det inte om man kopplat en satellitbox via scart till DVD:n och att man sen kan köra HDMI ut från DVD:n till TVn. Alternativt att man använder den inbyggda DVD-T mottagaren/decodern och sen använder HDMI ut ? Nu ifrågasätter jag inte på något sätt det du skriver, men om det är sannt så skulle jag bli otroligt besviken /Nalleman
Redigerat av nalleman, 29 november 2006 - 10:52.
Postad 29 november 2006 - 11:25
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Är det inte funktionen "pause live tv" du tänker på som är lite knölig? den kräver du att du har kopplat dvd-recordern till tv:n med scart-sladd (rätt meningslös funktion då de flest vill använda komponent eller hdmi om man har det).
<{POST_SNAPBACK}>
Stämmer verkligen detta Då är ju kombinationen HELT värdelös en av funktionerna som jag såg framför mig var ju att kunna använda uppskalningen via HDMI utgången i detta fall...
Räcker det inte om man kopplat en satellitbox via scart till DVD:n och att man sen kan köra HDMI ut från DVD:n till TVn. Alternativt att man använder den inbyggda DVD-T mottagaren/decodern och sen använder HDMI ut ?
Nu ifrågasätter jag inte på något sätt det du skriver, men om det är sannt så skulle jag bli otroligt besviken
/Nalleman
<{POST_SNAPBACK}>
Inte ska du bli otroligt besviken. Funktionen som pioneer kallar "pause live tv" är 99% onödig, det enda den gör är att du kan pausa den kanal du tittar på på tv:n utan att behöva ställa in rätt kanal på dvd-recordern (dvd-recordern känner av vilken kanal du tittar på på tv:n via scart-kabeln). Du kan självklart göra samma sak (pausa det du tittar på via komponent eller hdmi på vanligt sätt), enda skillnaden är att du måste se till att dvd-recordern är inställd på att spela in (pausa) samma kanal som du tittar på. Inget konstigt och inget jobbigt. Det är snarast knappen "pause live tv" som är överflödig eftersom den endast funkar via scart. Vore bättre att låta pause-funktionen vara ointelligent och fungera likadant för alla kopplingar (det vore även mest pedagogiskt så att man inte får en massa missförstånd som att det endast skulle gå att pausa via scart-kabel). du kan och ska självklart koppla som du har tänkt ovan, enda grejen är att dvd-recordern måste vara inställd på rätt kanal när du trycker på pause-knappen.
Postad 29 november 2006 - 11:33
nalleman
-
nalleman
-
Rookie
-
7 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Stämmer verkligen detta Då är ju kombinationen HELT värdelös en av funktionerna som jag såg framför mig var ju att kunna använda uppskalningen via HDMI utgången i detta fall...
Räcker det inte om man kopplat en satellitbox via scart till DVD:n och att man sen kan köra HDMI ut från DVD:n till TVn. Alternativt att man använder den inbyggda DVD-T mottagaren/decodern och sen använder HDMI ut ?
Nu ifrågasätter jag inte på något sätt det du skriver, men om det är sannt så skulle jag bli otroligt besviken
/Nalleman
<{POST_SNAPBACK}>
Inte ska du bli otroligt besviken. Funktionen som pioneer kallar "pause live tv" är 99% onödig, det enda den gör är att du kan pausa den kanal du tittar på på tv:n utan att behöva ställa in rätt kanal på dvd-recordern (dvd-recordern känner av vilken kanal du tittar på på tv:n via scart-kabeln). Du kan självklart göra samma sak (pausa det du tittar på via komponent eller hdmi på vanligt sätt), enda skillnaden är att du måste se till att dvd-recordern är inställd på att spela in (pausa) samma kanal som du tittar på. Inget konstigt och inget jobbigt. Det är snarast knappen "pause live tv" som är överflödig eftersom den endast funkar via scart. Vore bättre att låta pause-funktionen vara ointelligent och fungera likadant för alla kopplingar (det vore även mest pedagogiskt så att man inte får en massa missförstånd som att det endast skulle gå att pausa via scart-kabel).
du kan och ska självklart koppla som du har tänkt ovan, enda grejen är att dvd-recordern måste vara inställd på rätt kanal när du trycker på pause-knappen.
<{POST_SNAPBACK}>
Pheww..... Nu är jag glad igen Sitter och bevakar just 545HX på pris och inväntar rätt tillfälle, är otroligt sugen på en så det var verkligen goda nyheter ! tack för info /Nalleman
Postad 29 november 2006 - 21:27
Unregisteredfc9c8a4c
-
Unregisteredfc9c8a4c
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej
har försökt med det mesta att göra min dvr-545hx-s regionsfri, men inte lyckats, nägon som har lyckats med detta. hade varit snällt om ni kunde dela med er om hur ni isåfall gjorde.
tack
//Peter
Postad 30 november 2006 - 11:15
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Hej
har försökt med det mesta att göra min dvr-545hx-s regionsfri, men inte lyckats, nägon som har lyckats med detta. hade varit snällt om ni kunde dela med er om hur ni isåfall gjorde.
tack //Peter 
<{POST_SNAPBACK}>
du har pm...
Postad 02 december 2006 - 12:01
spongebob
-
spongebob
-
Rookie
-
9 inlägg
Spelade in ett program från tv4 via comhem-box igår på min 545HX. Men spelaren stannade inspelningen efter ett tag, pga kopieringsskydd! Någon annan som stött på detta!? Blir riktigt sur om det ska vara så, att man inte kan lita på att programmen spelas in. Isåf måste jag ju ha kvar gamla VCR'en för att vara säker på att få med allt i inspelningen. Går utvecklingen bakåt??
Har någon koll på den här värdelösa idéen 'kopieringsskydd' som exempelvis TV4 sänder ut i idolfinalen...?
Postad 02 december 2006 - 12:35
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
jag har läst på AVForum att några har haft detta problemet på sina DVR-545HX, ingen har kommit på någon lösning ännu! Vet inte om dom har fått något svar ifrån Pioneer eller om någon har frågat dom överhuvudtaget.
Jag tycker du skall kontakta Pioneer och säga till om 'felet'.
Någonstans har ju en kopieringsskyddssignal kommit med i sädningen, frågan är vem som har skickat ut den eller om det är DVRen som tolkar en signal i sändningen fel!
Vet du när den bröt inspelningen, mitt i en sändning eller när det var dags för reklampaus? eller var reklampausen slut?
Inte har väl TV-Bolagen börjat testa kopieringskyddssignalare i sändningarna?
Redigerat av HkanW, 02 december 2006 - 12:38.
Postad 02 december 2006 - 13:13
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Är det någon mer än jag som har lip sync problem? Har bara problem när jag kör ut ljudet via recievern (Pioneer RCS-656hx). När jag kör ut samma ljud via hdmi och teven så är allt OK, märkligt...
Postad 03 december 2006 - 10:03
spongebob
-
spongebob
-
Rookie
-
9 inlägg
jag har läst på AVForum att några har haft detta problemet på sina DVR-545HX, ingen har kommit på någon lösning ännu! Vet inte om dom har fått något svar ifrån Pioneer eller om någon har frågat dom överhuvudtaget. Jag tycker du skall kontakta Pioneer och säga till om 'felet'. Någonstans har ju en kopieringsskyddssignal kommit med i sädningen, frågan är vem som har skickat ut den eller om det är DVRen som tolkar en signal i sändningen fel!
Vet du när den bröt inspelningen, mitt i en sändning eller när det var dags för reklampaus? eller var reklampausen slut?
Inte har väl TV-Bolagen börjat testa kopieringskyddssignalare i sändningarna?
<{POST_SNAPBACK}>
Ne precis, det var efter reklampauserna den började haka upp sig. Ska prova lite varianter idag, om det bara förekommer digitalt eller även analogt.. Mm, jag ska gå till botten med det här..
Postad 04 december 2006 - 20:01
Unregistered74b07a32
-
Unregistered74b07a32
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är väldigt nära att beställa en 545HX, har dock ett par frågetecken!
Har någon testat att tanka in MP3 på den, hur fungerar den som jukebox? Finns det möjlighet till Playlist? Låter fläkt alt. Hårddisk mycket i spelaren?
Frågan har ställts tidigare i tråden men ingen har riktigt svarat på den. Lite konstigt kan tyckas.
Någon som har koll om man kan använda USB utgången och koppla in den mot datorn. På det viset hitta den som en enhet och lägga över film eller mp3.
Postad 04 december 2006 - 21:45
Peter33
-
Peter33
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Funderar på att köpa en DVR-545HX-S. Förhoppningen är att den ska minska antalet kablar som behöver kopplas till en projektor samt förbättra bilden.
Kan DVR-545HX-S skicka vidare kanalerna från en extern digitalbox (Satellit) via HDMI?
Kan DVR-545HX-S skicka vidare kanalerna från den interna digitalmottagaren (Marksänt) via HDMI?
Tänkte koppla så här:
Den digitala satellitboxen kopplas via RGB Scart till DVR-545HX-S
DVR-545HX-S kopplas via HDMI till Sony HS-60
På detta sätt borde jag väl med projektorn kunna se
Digitala satellitkanaler
Digitala Marksända kanaler (från DVR-545HX-S interna digitala mottagare)
DVD-filmer
Material som är inspelat på DVR-545HX-S hårdisk
Funkar detta?
Postad 04 december 2006 - 23:25
Unregisteredd29c1a0c
-
Unregisteredd29c1a0c
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Peter33
Som jag tolkar manualen borde det gå, har dock inte provat själv
Postad 04 december 2006 - 23:44
Unregisteredd29c1a0c
-
Unregisteredd29c1a0c
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har någon testat att tanka in MP3 på den, hur fungerar den som jukebox? Finns det möjlighet till Playlist? inte som jag tolkar manualen
Låter fläkt alt. Hårddisk mycket i spelaren? Frågan har ställts tidigare i tråden men ingen har riktigt svarat på den. Lite konstigt kan tyckas. Hur långt är ett snöre? En högst personlig åsikt blir nej den låter inte mycket men i tråden finns andra åsikter.
Någon som har koll om man kan använda USB utgången och koppla in den mot datorn. På det viset hitta den som en enhet och lägga över film eller mp3. Verkar inte så, men förmodligen kan man använda en USB HD för att ladda över filer USB minne funkar bra
<{POST_SNAPBACK}>
Redigerat av Unregisteredd29c1a0c, 04 december 2006 - 23:45.
Postad 05 december 2006 - 08:45
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Har någon testat att tanka in MP3 på den, hur fungerar den som jukebox? Finns det möjlighet till Playlist? Låter fläkt alt. Hårddisk mycket i spelaren? Tyvärr måste jag säga att den låter en del... Hårddisk, fläkt och även DVD:n som sitter i låter en del. Jag kommer på sikt att ställa min i ett skåp med dörr (glasdörr tror jag att det blir). Då hoppas jag att få ner ljudet. Men än så länge stör den en del.
Frågan har ställts tidigare i tråden men ingen har riktigt svarat på den. Lite konstigt kan tyckas. Som jag tolkar manualen så ska det gå att kopiera in mp3 till hårddisken (från USB till HD). Jag har försökt men inte hittat menyn som står i omnämnd i manualen!
På Pioneers hemsida står: The recorder also includes an Entertainment Engine , which enables you to upload digital images or compressed audio files at high speed, via the front-in USB host.
Någon som har koll om man kan använda USB utgången och koppla in den mot datorn. På det viset hitta den som en enhet och lägga över film eller mp3. Tror bara att det går att ansluta USB-minnen och dyligt (någon hade visst lyckats koppla in en iPod). Både DVD-recordern och datorn monterar ju USB-minnet som en drive. Båda har samma kontakt. Dvs. det skulle vara som att försöka att koppla ihop två datorer via USB (hona mot hona, svårt om inte omöjligt).
<{POST_SNAPBACK}>
Funderar på att köpa en DVR-545HX-S. Förhoppningen är att den ska minska antalet kablar som behöver kopplas till en projektor samt förbättra bilden.
Kan DVR-545HX-S skicka vidare kanalerna från en extern digitalbox (Satellit) via HDMI? Borde funka. Jag har inte testat exakt den uppställningen. Men allt annat skickas vidare via HDMI (t.ex. DV-kamerabilden). Kan DVR-545HX-S skicka vidare kanalerna från den interna digitalmottagaren (Marksänt) via HDMI? Samma svar här. Tänkte koppla så här:
Den digitala satellitboxen kopplas via RGB Scart till DVR-545HX-S DVR-545HX-S kopplas via HDMI till Sony HS-60
På detta sätt borde jag väl med projektorn kunna se Digitala satellitkanaler Digitala Marksända kanaler (från DVR-545HX-S interna digitala mottagare) DVD-filmer Material som är inspelat på DVR-545HX-S hårdisk
Funkar detta? Borde funka.
Vet dock inte hur bilden blir när man skickar den runt "genom" DVD-recordern. Som alltid så är det bäst att hålla signalen ren och att undvika att konvertera den. Jag vet inte vad projjen har för ingångar och om ditt mål är att minimera antalet sladdar så har du ju åtminstone ett skäl att koppla så här (även om du skulle tappa något i bildkvalitet).
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 05 december 2006 - 11:20
Peter33
-
Peter33
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
[quote name='whome' date='Dec 5 2006, 10:45 '] [/quote] [quote name='Peter33' date='Dec 4 2006, 21:45 ']Funderar på att köpa en DVR-545HX-S. Förhoppningen är att den ska minska antalet kablar som behöver kopplas till en projektor samt förbättra bilden. Kan DVR-545HX-S skicka vidare kanalerna från en extern digitalbox (Satellit) via HDMI? Borde funka. Jag har inte testat exakt den uppställningen. Men allt annat skickas vidare via HDMI (t.ex. DV-kamerabilden).
Kan DVR-545HX-S skicka vidare kanalerna från den interna digitalmottagaren (Marksänt) via HDMI? Samma svar här.Tänkte koppla så här: Den digitala satellitboxen kopplas via RGB Scart till DVR-545HX-S DVR-545HX-S kopplas via HDMI till Sony HS-60 På detta sätt borde jag väl med projektorn kunna se Digitala satellitkanaler Digitala Marksända kanaler (från DVR-545HX-S interna digitala mottagare) DVD-filmer Material som är inspelat på DVR-545HX-S hårdisk Funkar detta? Borde funka.
Vet dock inte hur bilden blir när man skickar den runt "genom" DVD-recordern. Som alltid så är det bäst att hålla signalen ren och att undvika att konvertera den. Jag vet inte vad projjen har för ingångar och om ditt mål är att minimera antalet sladdar så har du ju åtminstone ett skäl att koppla så här (även om du skulle tappa något i bildkvalitet).<{POST_SNAPBACK}> [/quote] <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Tackar för snabba svar. Hs-60 har HDMI, komponent, S-video, komposit och datoringång (15-stifts D-sub). Hs-60 ska enligt uppgift vara speciellt bra vid HDMI anslutning. Tanken var att istället för att koppla Satellitboxen som bara har RGB Scart ut direkt (blir väl S-video som blir bästa möjliga då till projektorn då?) till projektorn så skulle man om man kopplade den via DVR-545HX-S kunna använda RGBScart till DVR-545HX-S och därifrån HDMI till projektorn. Tänkte att det skulle ge bättre bild än S-video men du har ju en poäng i att koppla genom DVD-recordern kan ju påverka signalen negativt  . Men när det gäller den inbyggda marksända digitala mottagaren i DVR-545HX-S borde det väl ialla fall ge bättre bild att använda den ansluten via HDMI till projektorn (om mottagaren är bra vill säga) istället för en extern box som bara har RGB Scart ut ansluten direkt till projektorn(blir väl S-video som blir bästa möjliga då till projektorn då?) Visst vore det praktiskt med mindre kablar men syftet var till stor del att förhoppningsvis få bätttre bild. Det vore ju trist om mina försök att få en bättre bild skulle resultera i en sämre bild. Har en gammal Pioneer brännare men den har inte HDMI eller inbyggd digitalmottagare. Den huvudsakliga anledningen till en uppgradering till DVR-545HX-S är just att få bättre bild och mindre kablar till projektorn (Även om större HD och andra förbättrade funktioner naturligtvis också är trevligt). Om detta inte fungerar blir det nog inget köp av DVR-545HX-S. Lite råd efterfrågas: Är det en vettig investering att köpa DVR-545HX-S av detta skälet eller blir det sämre eller endast marginellt bättre bild? Någon som har testat att ansluta DVR-545HX-S till en projektor på liknande sätt och som kan dela med sig av sina erfarenheter? Hur är DVR-545HX-S interna digitalmottagre jämfört med andra vanliga externa digitala mottagare t ex den som finns i Samsungs DTB 9401?
Postad 05 december 2006 - 13:34
Callemankan
-
Callemankan
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Funderar på att köpa en 545H och undrar om någon kan uttala sig om hur mycket den låter rent mekaniskt? Något som stör när man har låg volym?
Klarar den av att spela musik-cd på ett bra sätt eller rekommenderar ni att man behåller sin gamla Denon CD?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|