Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE-40M71B

674 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 September 2006 - 22:16

N1klas
  • N1klas
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag testade att köra ut bilden via min DVI-utgång och göra om den till VGA med en converter och jag upplever att bilden blir klart bättre än när jag kör via VGA-utgången på kortet. Linjerna som vandrar uppifrån och ner i bilden vid panorering är inte alls lika uppenbara. Först trodde jag att de var helt borta med man kan ändå ana att där finns någon form av störning

Postad 21 September 2006 - 07:22

La_Ludd
  • La_Ludd
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Ok, nu måste vi försöka bena ut de här...
De e ju faktiskt lite konstigt att, dels verkstaden och killen med PowerBookén har fått de här att funka?
Ni som har denna tv hemma..
Vad har ni för kablar?
DVI --> VGA (en hel kabel)?
DVI --> VGA (DVI + VGA-adapter och sen vga-kabel)?
VGA--> VGA (VGA-kabel rakt igenom)?
DVI --> HDMI?

Har ni gjort ominstallationer och direkt dragit in de senaste drivrutinerna?
Har ni Nvidia eller ATI?
Vilket videoprogram använder ni för videouppspelning?
Upplösning / Hz?
Är skärmkablarna skärmade? ( In klump runt kabeln vid kontakterna?
Har ni ställt in TV´n på något annat än "Game-Mode"? Killen på supporten sa att vid "Game-Mode" så kunde de blir eftersläpningar...

Nu får ni inte bli lacka på mig... Men. Är ni bra på datorer och mjukvara?
Försöker bara utesluta att nån sitter hemma och inte vet vad dom håller på me...

Postad 21 September 2006 - 15:48

segar
  • segar
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Fasen är det nån som har TVn som inte upplever gruvliga släpningar? Jag blir totalt vansinnig.
Inte ens med DVD rör den sig smooth. Jag får dels ryckningar och i vissa fall dubbla konturer.
Jag får verkligen hoppas att Samsung har en mjukvaruuppgradering på g annars åker min TV till tippen till förmån för annan!

Postad 21 September 2006 - 15:48

Unregistereda0b4a395
  • Unregistereda0b4a395
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Samsung LE-40N71. Vafan är detta nu för tv? Finns här på prisjakt. Komplett säljer den för 19995:- om några veckor (enligt vad det står iaf)

Vad gör den sämre än M71?

Postad 21 September 2006 - 17:44

Lagom Kräsen
  • Lagom Kräsen
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Roade mig med att ta ner manualen på LE40-N71 från Samsung se.

Letade efter skillnader och det jag hittade är att man tagit bort 100 Hz ur menysystemet.

Antingen har man kommit på att alla stänger av denna funktion som bara gör bilden sämre eller också har man tagit bort möjligheten att stänga av eländet..

Verkar dock som funktionen utgått då den inte näms som finnes på denna modell !

10,000:- billigare än M71 som första pris är den ju också men ...

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Läste SEGARs senaste inlägg ett par snäpp upp, vet inte hur man tolkar detta då ett tidigare inlägg från samma medlem säger att alla klagomål är överdrivna ang LE40-M71, att förväntingarna är för högt uppskruvade hos andra och att det mesta nu funkar som det ska..

Har jag missuppfattat eller är det skrivet med ironi ?

Redigerat av Lagom Kräsen, 21 September 2006 - 17:52.

Postad 21 September 2006 - 18:29

segar
  • segar
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Bör tilläggas att det inte går att lira xbox med 100Hz avstängt. Då rör sig bilden med små periodiska ryck. Fan, inte fan släpar väl R7?

Postad 21 September 2006 - 19:10

Unregistereda0b4a395
  • Unregistereda0b4a395
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Roade mig med att ta ner manualen på LE40-N71 från Samsung se.

Letade efter skillnader och det jag hittade är att man tagit bort 100 Hz ur menysystemet.

Antingen har man kommit på att alla stänger av denna funktion som bara gör bilden sämre eller också har man tagit bort möjligheten att stänga av eländet..

Verkar dock som funktionen utgått då den inte näms som finnes på denna modell !

10,000:- billigare än M71 som första pris är den ju också men ...

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Läste SEGARs senaste inlägg ett par snäpp upp, vet inte hur man tolkar detta då ett tidigare inlägg från samma medlem säger att alla klagomål är överdrivna ang LE40-M71, att förväntingarna är för högt uppskruvade hos andra och att det mesta nu funkar som det ska..

Har jag missuppfattat eller är det skrivet med ironi ?

<{POST_SNAPBACK}>

Hmns jasså jäklar vad knepigt. Undra om det kan vara värt att köpa N71 istället tro? Minneskortsläsaren och allt sånt finns alltså? Jag trodde nåt sånt skulle vara nerbantat

Postad 21 September 2006 - 20:06

Lagom Kräsen
  • Lagom Kräsen
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
N71
Kortläsare etc finns, ja.

Finns info och Manual för nerladdning hos Samsung se

http://www.samsung.c...p?page=Features

Postad 21 September 2006 - 22:09

jarleh
  • jarleh
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Ok, nu måste vi försöka bena ut de här...
De e ju faktiskt lite konstigt att, dels verkstaden och killen med PowerBookén har fått de här att funka?
Ni som har denna tv hemma..
Vad har ni för kablar?
DVI --> VGA (en hel kabel)?
DVI --> VGA (DVI + VGA-adapter och sen vga-kabel)?
VGA--> VGA (VGA-kabel rakt igenom)?
DVI --> HDMI?

Har ni gjort ominstallationer och direkt dragit in de senaste drivrutinerna?
Har ni Nvidia eller ATI?
Vilket videoprogram använder ni för videouppspelning?
Upplösning / Hz?
Är skärmkablarna skärmade? ( In klump runt kabeln vid kontakterna?
Har ni ställt in TV´n på något annat än "Game-Mode"? Killen på supporten sa att vid "Game-Mode" så kunde de blir eftersläpningar...

Nu får ni inte bli lacka på mig... Men. Är ni bra på datorer och mjukvara?
Försöker bara utesluta att nån sitter hemma och inte vet vad dom håller på me...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bruker MacBook Pro
Min kabel er en DVI + VGA-adapter (som følger med MacBook Pro'en) og en ren vga-kabel inn i TV'en.
Jeg har ikke installert noen driverrutiner, bruker kun de som følger med MacBook Pro'en.
I MacBook Pro'en sitter det et ATI Mobility Radeon X1600 grafikkkort.
Jeg bruker QuickTime 7.1.2 for å spille av filmene.
Oppløsningen er: 1360x768 60Hz
Skjermkabelen er skjermet (med klump rundt kabelen ved kontaktene), dette er en billig VGA-kabel kjøpt på Claes Ohlson.
Jeg bruker innstillingen Dynamisk på TV'en

Jeg mener selv jeg har god greie på datorer og mjukvara men ikke god greie på oppsett av TV. Min kunnskap om datorer har ikke hatt noen innvirkning på dette da jeg kun har koplet datoren rett i TV'en uten å gjøre noen innstillinger på datoren.

Jarle

Postad 21 September 2006 - 22:49

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Enligt Inwarehouse kommer N71 imorgon! Eller om 10 min :lol:
Någon som kan förklara i vilket segment den ligger. Är den under M-serien men bättre än R-serien?

Postad 21 September 2006 - 23:15

rammos
  • rammos
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
asså idag måste jag bestämma mig förf*n, jag vinglar fram och tbax med den här TVen. Det är den bästa LCDen sen helt plötslig är den riktig dålig!!!

Damp går det i bokstavsordning? asså är B bättre än A?

Postad 21 September 2006 - 23:38

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

asså idag måste jag bestämma mig förf*n, jag vinglar fram och tbax med den här TVen. Det är den bästa LCDen sen helt plötslig är den riktig dålig!!!

Damp går det i bokstavsordning? asså är B bättre än A?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte alfabetet så bra. Men B+A blir M :lol: :lol:
Men någon som är bra på dessa serie betckingar kan väl förklara hur det ligger till. Vilken som är High-End ,Mellanklass osv.

Postad 22 September 2006 - 00:14

rammos
  • rammos
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Japp bara o förklara. jag är ju ledig imån från jobbet :lol:
Sitter uppe ett tag.

Postad 22 September 2006 - 07:12

N1klas
  • N1klas
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Efter att ha testat mer ingående ser jag att fenomenet med ryckig bild via VGA är kvar även om jag använder DVI->VGA.

Om man bortser ifrån detta lilla men ganska irriterande problem är jag grymt nöjd med TV:n

Postad 22 September 2006 - 08:22

La_Ludd
  • La_Ludd
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Efter att ha testat mer ingående ser jag att fenomenet med ryckig bild via VGA är kvar även om jag använder DVI->VGA.

Om man bortser ifrån detta lilla men ganska irriterande problem är jag grymt nöjd med TV:n

<{POST_SNAPBACK}>

Men vad har du för dator?
Inställningar?
Kör du LCD´n som enda skärm?
Skärmad kabel?
Längd på kabeln?

Postad 22 September 2006 - 10:44

Unregistereda0b4a395
  • Unregistereda0b4a395
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Enligt Inwarehouse kommer N71 imorgon! Eller om 10 min :lol:
Någon som kan förklara i vilket segment den ligger. Är den under M-serien men bättre än R-serien?

<{POST_SNAPBACK}>

Det vill jag också veta.

Postad 22 September 2006 - 11:31

adre
  • adre
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ville bara berätta att jag trots allt ska få tv:n fixad och det känns grymt skönt!

Mail från verkstaden:

HEJ
JO DET STÄMMER DET HAR KOMMIT EN LÖSNING PÅ PROBLEMET. MEN DEN FANNS INTE PÅ SIN
VANLIGA PLATS BLAND SERVICEBULLETINERNA.
FELET UPPTRÄDER BARA PÅ VISSA DATORER TESTER HAR GJORTS MED IDENTISKA DATORER,
DÄR BARA DEN ENA KAN FRAMKLALLA FELET.
DET FICK PARTS I STHM ( HUVUDVERKSTAD FÖR SAMSUNG)REDA PÅ IGÅR JAG HAR PRATAT
TIDIGARE MED BILD & LJUDSERVICE DOM HADE BARA HÖRT TALAS OM FELET MEN INGEN
SERVICELÖSNING FANNS ATT HÄMTA.

NU SKA JAG UPPDATERA MJUKVARAN I DIN TV HOPPAS ATT DET FUNKAR JAG KONTAKTAR DIG
NÄR DET ÄR KLART

Nu är det bara att hålla tummarna och se om det fungerar.

Trevlig helg!

//adre

Postad 22 September 2006 - 11:37

La_Ludd
  • La_Ludd
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Va skönt för dig!
Glöm inte att skriva om det funka när du får hem den...

Postad 22 September 2006 - 11:38

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Fasen är det nån som har TVn som inte upplever gruvliga släpningar? Jag blir totalt vansinnig.
Inte ens med DVD rör den sig smooth. Jag får dels ryckningar och i vissa fall dubbla konturer.
Jag får verkligen hoppas att Samsung har en mjukvaruuppgradering på g annars åker min TV till tippen till förmån för annan!

<{POST_SNAPBACK}>

Har du pratat med Samsung?

Postad 22 September 2006 - 15:10

N1klas
  • N1klas
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag har testat med 3 olika datorer. 2 stationära och en bärbar. Grafikkort i de stationära är ATI Radeon X700 samt ATI Radeon X850. I den bärbara som är en HP NW8240 sitter det ett ATi FireGL V5000. Jag har äver testat både med Windows XP SP2 samt med Vista RC1. VGA kabeln är skärmad och utav bra kvalitet.

När jag kör från min bärbara med bägge skärmarna aktiverade (inbyggda samt LCD:n) så uppträder inga störningar på den inbyggda skärmen.

Det skall bli spännande att se om uppdateringen på Adre:s TV löser problemet med VGA-ingången.

Redigerat av N1klas, 22 September 2006 - 15:11.

Postad 22 September 2006 - 15:55

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Alltså, utan att veta så utgår jag från att N71 endast är design- och mindre funktionsskillnader från M71.
Dvs samma panel, uppdateringshastighet osv. och bildkvalité som M71.
Nån som vet något som motsäger detta?

Postad 22 September 2006 - 17:29

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Dax att dra mitt strå till stacken och redovisa mina intryck av den här skärmen samt vad jag testat den med.

Till skillnad från många andra så används den att se på TV med och då främst sport och fotboll är prioriterat :lol:

TV = anlog kabeltv (litet privat nät), man ser klara skillnader beroende på vilka kanaler man tittar och viasats kanaler är generellt sämre än tex svt och fyran.

TV = digitaltv från canal digital, boxen kopplad med rgb scart, bra bild.

Film, foto = Sony DVP-NS76H kopplad med HDMI 720P, från dvdfilm blir det kalasbild men foton ser pixelerade ut.

Film, foto = Neuston MC-500 (mediespelare) kopplad med DVI-->HDMI 720P, streamad divx odyl är bra om källan är bra, foton är pixelerade.

Foto = usb sticka i sidan på tvn, klockrent och grym upplösning på bilden (funderar nu på att köpa en kombinerad usb/lan disk för att se på foto)

PC = Skaffade idag en 5m clicktronic vga<->vga kabel från Kjell, kör mot en 6 år gammal antik dator med amd thunderbird 1333 och ett nvidia mx4000 kort :lol: , upplösning 1360x768 60Hz endast en skärm.
Startade Pirate-den svarta pärlan och kollade actionscener men kan inte se några eftersläpningar eller andra problem.

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att jag är grymt nöjd och den presterar precis det som jag förväntade av den.

Edit: stavfel

Redigerat av Vtunabo, 22 September 2006 - 17:31.

Postad 22 September 2006 - 17:39

Dino_Zoff
  • Dino_Zoff
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Varför köper ni inte en Philips 96131? Efter en alldeles för lång marknadsundersökning har jag kommit fram till en Philips 37" 9631. Varför köper ingen den, men väldigt många köper Samsung M71. Varför? Vad är så bra med eran TV? Varför inte Philipsen?

Postad 22 September 2006 - 22:27

Unregistered2f4c31bc
  • Unregistered2f4c31bc
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ja, då har jag hunnit testa min M71:a lite och hittat funktionena. Jag ångrar absolut inte att jag äntligen bestämde mig för denna TV.

Först kopplade jag in TV´n med endast en analog comhemsignal och TV´ns grundinställningar. Flickvännen skulle se något TV-program så jag hann inte med några inställningar eller boxinkopplingar.

Bilden var kass. Det blev lite jobbigt att försvara mitt inköp för henne. Ska det va så här, man får ju ont i ögonen m.fl. kommentarer. Hon blev klart skeptisk och jag hoppades verkligen det skulle gå att fixa till på något sätt.

Även med digitalbox kopplad med HDMI blev det inte helt bra.

Dagen efter tyckte jag däremot jag fått till en riktigt kanonbra bild. Till och med min plötsligt jättekräsna flickvän var helnöjd.

Jag hade då kopplat in en galvanisk avskiljare mot kabelTV-nätet. Då försvann ett flimmer i bakgrunden som jag kan tänka mig beskrivs som varmluftrörelser av vissa.? Vidare har jag valt Film-läget, slagit av brusreducering, vilket gjorde bilden mycket bättre. Ljus, kontrast, färginställningar håller jag på att finjustera lite fortfarande. Att bredda ut en 4:3 sändning på hela skärmen tycker jag gör att hela bilden blir lite pixelerad. Så det undviker jag helst.

Nu tycker jag de vanliga analoga kanalerna ser bra mycket bättre ut än jag hoppats på. Med digitalboxen blir bilden klockren, och HD sändningarna blir sjukt bra med min HD-box från Canaldigital.

Jag har en laptop kopplad med VGA och har inte märkt av de problem vissa här beskriver.
Inställningar 1360x768 60Hz. Intel extreme graphics 2, standard-kabel från en gammal PC. Har spelat film med WMP och från Mediaportal.

Har testat kortläsaren. Bra kvalitet men lite långsamt. Kör hellre bildspel från laptopen med Mediaportal, funkar kanon.

/MrJim

Postad 22 September 2006 - 23:49

adre
  • adre
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har sett att några på tråden kör med 100Hz avstängt, vart ändrar man det? ;)

Har inte min teve hemma just nu pga VGA-rep men har kollat igenom
manualen en snabbis och hittar inget om det.

Peace //adre

Postad 23 September 2006 - 00:00

Lagom Kräsen
  • Lagom Kräsen
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Bifogad fil  100_Hz_sv.jpg   68.32K   150 Antal nerladdningarMenybild 100 Hz

Bifogad fil  smd.jpg   44.58K   177 Antal nerladdningar

Menybild 100 Hz Sv manual tillagd

Redigerat av Lagom Kräsen, 24 September 2006 - 21:10.

Postad 23 September 2006 - 09:37

adre
  • adre
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Alltså grejjen är ju den att jag inte har min tv hemma så jag kan kolla, men jag kommer inte ihåg att jag hade nån möjlighet att välja 100Hz på eller av.
Är det någonting som går att få fram med en mjukvaru-uppdatering?

//adre ;)

Postad 23 September 2006 - 10:24

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Den bild som "Lagom Kräsen" hänvisar till heter SMD på min M71, det kanske är skillnad i språkinställningarna?

Postad 23 September 2006 - 12:16

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Jag tror den heter SMD med engelsk språkinställning och 100hz med svensk.

Jag måste säga att med brusreducering av, SMD/100 hz av och film-läget fungerar Tv:n oerhört mycket bättre än vid första intrycket!

Vid 720p är bilden fantastisk i mina ögon ;)

Postad 23 September 2006 - 15:07

Lagom Kräsen
  • Lagom Kräsen
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Alltså grejjen är ju den att jag inte har min tv hemma så jag kan kolla,  men jag kommer inte ihåg att jag hade nån möjlighet att välja 100Hz på eller av.
Är det någonting som går att få fram med en mjukvaru-uppdatering?

//adre  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Kärt barn, många namn..

Det frågades var man hittar 100 Hz, därav bilden.
Kallas det SMD eller 100 Hz så hittas det i alla fall på den menybilden..

Borttaget i N71-serien, man kan undra varför....

Postad 24 September 2006 - 15:04

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
det där med galvanisk avskärmare, är det ngt att ha?

Postad 24 September 2006 - 16:50

Unregistereda0b4a395
  • Unregistereda0b4a395
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

det där med galvanisk avskärmare, är det ngt att ha?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja precis. Finns det sån billig på classes/biltema att köpa? Som funkar bra mao

Postad 25 September 2006 - 15:57

Coolsson
  • Coolsson
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Går det att mata in 720p signaler från datorns DVI in på denna TVs HDMI? Jag hittade en kabel som är DVI i ena änden och HDMI i andra som jag tänkte prova

TVn har ju D-sub ingång, men det optimala måste ju vara o köra digitalt raka vägen antar jag. Jag hittar tyvärr ingen info om vilka upplösningar som stöds på respektive ingång...

Nån som testat eller måste jag ta bärbara o gå o testa själv i nån butik? :)

Postad 25 September 2006 - 16:15

Unregistered87a6509e
  • Unregistered87a6509e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Det funkar med en sån kabel.
I inlägg #366 i den här tråden skrev jag vilka upplösningar som man kan ha med VGA (d-sub) och DVI.

https://www.minhembi...360&p=1110699

Postad 25 September 2006 - 17:25

adre
  • adre
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
jag förstår inte så mycket av listan i inlägg #366 :)
vad är att föredra? VGA-->VGA, DVi-->VGA eller DVi-->HDMI?

Postad 27 September 2006 - 08:08

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
DVI->HDMI måste väl vara att föredra om datorn har ett DVI kompatibelt kort.

Postad 27 September 2006 - 11:14

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
En snabb fråga orkar inte läsa hela tråden.
Men kan någon säga mig skillnaden på M-71 och N-71 serien? Det jag kan hitta är att M har lite lägre energiförbrukning, men är 3 kg tyngre än N-modellen?
Varför är det värt att lägga 3 tusen extra på M-modellen?

Postad 27 September 2006 - 11:22

Unregistereda0b4a395
  • Unregistereda0b4a395
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Men kan någon säga mig skillnaden på M-71 och N-71 serien? Det jag kan hitta är att M har lite lägre energiförbrukning, men är 3 kg tyngre än N-modellen?

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som påstår att det är värt att lägga 3 tusen extra på M modellen. De funktioner som M modellenar har som inte N modellen har brukar ändå de flesta användare stänga av pga att de medför eftersläpningar osv.

Jag är också intresserad av ett test mellan N71 och M71.

Postad 27 September 2006 - 11:28

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som påstår att det är värt att lägga 3 tusen extra på M modellen. De funktioner som M modellenar har som inte N modellen har brukar ändå de flesta användare stänga av pga att de medför eftersläpningar osv.

Jag är också intresserad av ett test mellan N71 och M71.

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du DNIe då? Båda har nämligen den funktione?

Postad 27 September 2006 - 12:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Han menar 100Hz-funktionen. SMD eller vad den heter.

DNIe ska du inte behöva oroa dig för så länge du kör filmläget.

Postad 27 September 2006 - 13:34

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Han menar 100Hz-funktionen. SMD eller vad den heter.

DNIe ska du inte behöva oroa dig för så länge du kör filmläget.

<{POST_SNAPBACK}>

Då är jag med, det är den som kostar 3000:- :)

Postad 27 September 2006 - 14:10

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Kan ju va nått annat med iofs, men på pappret verkar det ju inte så.

Postad 27 September 2006 - 21:36

lucke
  • lucke
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ang problem med VGA som diskuterades tidigare (har inte sett detta nämnt innan, men som ni kan läsa ackar Samsung problemet och det verkar ha en lösning):

Etter å ha fått like bedrøvelige resultater med Half-Life 2 begynte vi å lure på om selve TVen kunne være syndebukken. Et kjapt søk på Internett sendte oss i riktig retning, en liten flokk svenske forumbrukere satt på samme symptomer og rev seg i den stadig tynnere hårmanken. Så vi klagde til Dingz, de klagde til Samsung og svaret kom etter noen timer: det var en synkroniseringsfeil mellom VGA og PC på tidlige eksemplarer av M71.

De gode nyhetene er at dersom du allerede har kjøpt en slik TV lar dette seg fikse med en oppgradering, det var bare å ta kontakt med Samsung Norge. Og dersom du har planer om et slikt kjøp: husk å sjekke at det ikke er av de "tidligere modellene" før du løper hjem med den på skulderen.

Källa:
http://www.dinside.n...t.php?id=340054

Postad 28 September 2006 - 09:04

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Det var ju bra!

Postad 28 September 2006 - 13:42

GreenGiant
  • GreenGiant
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tja alla mitt andra inlägg på forumet.
Jag har köpt mig en M71 i tisdags & nu har jag hunnit att läsa igenom hela tråden.
jag ska testa lite olika inställningar som ni här har tipsat om.
Jag ska pröva att koppla min lcd till datorn nu under helgen & se om jag får samma fenomen som ni har beskrivit här.
Jag har inte hunnit att testa så mkt med tv än men dvd & xbox360 är bilden kanon & jag bor också i ett combort hus så bilden är inte superbra med den analoga sändningen.
Jag får nog beställa en canaldigital box så man kan få så bra bild som möjligt.
Funderar på det som pacman, havocsi,perra1 skrev med kalibrering, har någon gjort det på sin tv än?
Jag funderar mkt starkt på att göra det.
För om det blir som pacman (tror jag att det var)som skrev att det blir en wow upplevelse då kan det vara värt det helt klart.
Vad jag har sett än så länge av tv vad den har presterat så är jag mkt nöjd.

//GG

Postad 28 September 2006 - 13:48

N1klas
  • N1klas
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag har idag talat med Samsung och tydligen så är VGA problemet ett känt fel nu - åtminstone på de tidigare versionerna av M71. TV:n skall in på uppgradering - hoppas att detta löser problemet.

Postad 28 September 2006 - 14:27

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Kan man se vilken version av M71 det är utan att använda våld och skruvmejsel? Står det något tillverknings nummer eller liknande på den?

Postad 28 September 2006 - 15:22

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Kan man se vilken version av M71 det är utan att använda våld och skruvmejsel? Står det något tillverknings nummer eller liknande på den?

<{POST_SNAPBACK}>

Tillverkningsnummer etc finns på en klisterlapp på högra kortsidan av apparaten. Om den tillhör de felaktiga modellerna måste man nog höra med samsung om.

Postad 28 September 2006 - 15:24

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Funderar på det som pacman, havocsi,perra1 skrev med kalibrering, har någon gjort det på sin tv än?
Jag funderar mkt starkt på att göra det.
För om det blir som pacman (tror jag att det var)som skrev att det blir en wow upplevelse då kan det vara värt det helt klart.
Vad jag har sett än så länge av tv vad den har presterat så är jag mkt nöjd.

//GG

<{POST_SNAPBACK}>

Det är jag också intresserad av! Någon som känner till firmor som hjälper till med det i sthlm?

Postad 29 September 2006 - 14:37

N1klas
  • N1klas
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Snackade precis med reparatören och han kommer förbi och kan tydligen fixa problemet med en service fjärr. Förmodligen går problemet att åtgärda i servicemenyn.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.