Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LCD:Videoseven 40" för 14.000 kr?

462 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
V7 LTV40DA (TV) 1 8,2 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 23 december 2006 - 00:32

wizzie
  • wizzie
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Då var det dags för en uppdatering. Har sedan tidigare en Momitsu V880N mediaspelare med DVI.
Det finns möjlighet att göra custom-inställningar för DVI i den och idag fick jag till pixelmappat från mediaspelaren!!!!! WOOOOOOW - det kallar jag för kanonbild! Bra tryck, inga "sorgkanter" och klockren bild. Vad kan man mer önska.

Har provat med "standard" DVI inställningar 576p, 720p och 1080i, alla ger bra resultat, men av förklarliga skäl inte lika bra som custom DVI. Det samma gäller för component i dom olika lägena, en något mer "filmisk" och mjukare bild med bra resultat men inte heller lika bra som custom DVI.

Har haft LCD´n nu en vecka och kunde inte vara mera nöjd. Rekommenderas som tidigare sagts starkt!

/Stefan

Postad 23 december 2006 - 10:04

Unregistered8e1f5d3c
  • Unregistered8e1f5d3c
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
ChristofferO: Tack för svaren. Kör du analog signal till TV:n? Verkar enbart vara då problemet syns. Jag skulle behöva köra HDMI till min DVD och behöver då använda en DVI till HDMI-adapter till TV:n. Påverkar detta bildkvalitén mycket? Man kan väl ändå köra högupplöst?

Postad 23 december 2006 - 11:06

ChristofferO
  • ChristofferO
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

ChristofferO: Tack för svaren. Kör du analog signal till TV:n? Verkar enbart vara då problemet syns. Jag skulle behöva köra HDMI till min DVD och behöver då använda en DVI till HDMI-adapter till TV:n. Påverkar detta bildkvalitén mycket? Man kan väl ändå köra högupplöst?

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, jag kör analog kabel-tv direkt till tv:n. Vilket inte ger någon superbild jämfört med digitaltv men det funkar för mig, just nu i alla fall. Jag skulle inte tro att en HDMI till DVI adapter påverkar bilden synbart. Glöm inte bort att du inte får med något ljud till DVI-kontakten bara, men antar att du kör via förstärkare istället för tvns inbyggda högtalare.

Postad 23 december 2006 - 14:13

Birkovic
  • Birkovic
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej på er!

Detta är min först post i ett mycket informativt forum som hjälpte mig att finna den här tv:n till ett så fördelaktigt pris. Därför skulle jag nu vilja passa på att ge lite tillbaka till den här sidan genom att förklara hur jag själv gillar mitt köp.

På det stora hela är jag nöjd med min tv, väldigt nöjd om man väger in priset. Dock skulle jag vilja påstå att det krävt en hel del trixande med sladdar och inställningar.

Positivt:

- Jag har inga defekt pixlar.
- Bättre analog bild än förväntat (jag trodde att man knappt skulle kunna kolla, men den är ju helt ok!)
- Enkelt och lätt menysystem.
- Mycket trevlig upplevelse via XBOX med XBMC och RGB anslutningen.
- Digital TV från Comhem och med en Humax CX-1201C digitalbox är helt ok. Minhembio

Negativt:

- Upplever eftersläpningar i vissa situationer som jag inte tror har med TV:n i sig att göra, mer med inställningarna och/eller anslutningarna mellan olika källor.

- Fungerar verkligen bara RGB via Scart 1? eller är det jag som inte förstår mig på det hela?

Så till mina frågor:

Jag försöker febrilt att koppla in både min XBOX och min digitalbox så att jag kan köra dem bägge två via RGB eftersom att eftersläpningar och allmän bildkvalitet förbättras ordentligt då. Men det verkar bara som om det ena av de två scart-uttagen är utrustade med RGB mottagning, trots att produktinformationen menar annorlunda. När jag försöker få fram SCART 2 RGB på tvn går det helt enkelt inte. Finns det någon som kan hjälpa mig?

För att lösa ovanstående problem bestämde jag mig för att koppla in digitalboxen med en scart-komponent kapel istället och köra den på det viset ocg därmed hoppas få bättre bild samtidigt som jag kunde ha XBOXen kopplad till SCART 1 via RGB, men av någon anledning får jag ingen bild alls. Kanske kan någon som är mer insatt ta en titt på länken ovan till min digitalbox och förklara om det är i tvn, digitalboxen eller i kabeln (en highend SCART i ena änden och en röd, grön och blå kontakt i andra) som felet sitter...

Om någon kunde hjälpa mig med detta skulle jag vara grymt nöjd...

Dessutom... någon nämnde att de kör XBMC i 720p, vilket kräver en HDkabel till XBOXen, letat som en dåre men hittar ingen sådan, vart kan man köpa den?

Mvh. Birkovic

Postad 23 december 2006 - 17:20

ChristofferO
  • ChristofferO
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Dessutom... någon nämnde att de kör XBMC i 720p, vilket kräver en HDkabel till XBOXen, letat som en dåre men hittar ingen sådan, vart kan man köpa den?

Mvh. Birkovic

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med denna kabel till xboxen: http://www.chipper.s...skt-utgang.html

Fungerar superbra i 720p med xbmc.

Antar att du, om du gör på detta vis även slipper krångla med scartarna eftersom xboxet går via komposit då (som förövrigt är mycket, mycket bättre än rgb via scart).

Och angående rgb-scart är det oftast bara ett av uttagen på tv-apparater i största allmänhet (som jag förstått det) som stödjer rgb.

Postad 24 december 2006 - 11:31

Birkovic
  • Birkovic
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Sweet!

Beställer en sån nu på direkten. Tack för hjälpen, och precis som du säger, när väl den är inkopplad så försvinner ju problemet med kontakten mellan digitalboxen och tvn, så det här blir perfekt. Hoppas den kommer i mellandagarna.

/B

Postad 24 december 2006 - 12:13

dostman
  • dostman
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Bara jag som har problem med att behöva slå av och på tvn igen när man startar upp den ibland (har vad jag vet bara hänt med komponent-utgången mot xboxen). Bilden blir svart men kommer om man startar om den alltså.

Postad 24 december 2006 - 21:47

Unregistered70b34717
  • Unregistered70b34717
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Så till mina frågor:

Jag försöker febrilt att koppla in både min XBOX och min digitalbox så att jag kan köra dem bägge två via RGB eftersom att eftersläpningar och allmän bildkvalitet förbättras ordentligt då. Men det verkar bara som om det ena av de två scart-uttagen är utrustade med RGB mottagning, trots att produktinformationen menar annorlunda. När jag försöker få fram SCART 2 RGB på tvn går det helt enkelt inte. Finns det någon som kan hjälpa mig?

För att lösa ovanstående problem bestämde jag mig för att koppla in digitalboxen med en scart-komponent kapel istället och köra den på det viset ocg därmed hoppas få bättre bild samtidigt som jag kunde ha XBOXen kopplad till SCART 1 via RGB, men av någon anledning får jag ingen bild alls. Kanske kan någon som är mer insatt ta en titt på länken ovan till min digitalbox och förklara om det är i tvn, digitalboxen eller i kabeln (en highend SCART i ena änden och en röd, grön och blå kontakt i andra) som felet sitter...

Om någon kunde hjälpa mig med detta skulle jag vara grymt nöjd...

Mvh. Birkovic

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har för mig att du väljer SCART2 och därefter trycker "pil" höger så växlar man mellan RGB och S-Video.

Som sagt, detta är vad jag har för mig att man kan göra (sitter ej hemma vid min TV så jag kan testa).

Postad 06 januari 2007 - 14:50

WarSpaz
  • WarSpaz
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara höra med er hur ni har ställt in eran custom-bildinställning för att få fram bästa möjliga bild.

Själv har jag valt att göra en mellan natural och standard, dvs -5 i kontrast.

Postad 06 februari 2007 - 18:17

Unregistered5461e31b
  • Unregistered5461e31b
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hur många bildminnen finns det på denna tv, ett globalt eller ett via vardera ingång?

Postad 14 februari 2007 - 14:24

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Köpte min för 9995:-
Är helt klart nöjd totalt sett.

Positivt är bl a bilden när man kör dvd-film, när man kopplar datorn till och vissa tv-program via boxer blir kanonbra. Ljudet är helt ok. Fjärren är rätt bra, men man kan också styra mycket på sidan av tv:n vilket är positivt. Många in och utgångar. Använder DVI-D, Komponent, Scart samt s-video. Hyfsat snygg är den också.

Negativt är när man ser mörka filmsekvenser. Bl a i sagan om ringen blir det dålig övergång mellan mörka nyanser trots att det är i hd-format. Hade man lagt några tusen till är det möjligt att man hittat en mycket bättre tv, men det är ju dumt att tänka när man redan köpt. Svärtan är alltså den största svaghet jag hittar.

Postad 05 juli 2007 - 20:27

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Idag hände det som man kanske hade befarat med en sådan här billig (då) tv , den gick sönder!!

Bilden kommer i 2 sec när man slår på tv`n sen blir allt svart och endast ljudet hörs. Någon som har haft samma fel?

Postad 06 juli 2007 - 18:56

dostman
  • dostman
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Idag hände det som man kanske hade befarat med en sådan här billig (då) tv , den gick sönder!!

Bilden kommer i 2 sec när man slår på tv`n sen blir allt svart och endast ljudet hörs. Någon som har haft samma fel?

<{POST_SNAPBACK}>

Min tv går inte alltid igång längre. Ibland måste jag slå på och av den två gånger innan bilden kommer.. Nån mer som upplevt det?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.