Hej på er!
Detta är min först post i ett mycket informativt forum som hjälpte mig att finna den här tv:n till ett så fördelaktigt pris. Därför skulle jag nu vilja passa på att ge lite tillbaka till den här sidan genom att förklara hur jag själv gillar mitt köp.
På det stora hela är jag nöjd med min tv, väldigt nöjd om man väger in priset. Dock skulle jag vilja påstå att det krävt en hel del trixande med sladdar och inställningar.
Positivt:
- Jag har inga defekt pixlar.
- Bättre analog bild än förväntat (jag trodde att man knappt skulle kunna kolla, men den är ju helt ok!)
- Enkelt och lätt menysystem.
- Mycket trevlig upplevelse via XBOX med XBMC och RGB anslutningen.
- Digital TV från Comhem och med en Humax CX-1201C digitalbox är helt ok.
MinhembioNegativt:
- Upplever eftersläpningar i vissa situationer som jag inte tror har med TV:n i sig att göra, mer med inställningarna och/eller anslutningarna mellan olika källor.
- Fungerar verkligen bara RGB via Scart 1? eller är det jag som inte förstår mig på det hela?
Så till mina frågor:
Jag försöker febrilt att koppla in både min XBOX och min digitalbox så att jag kan köra dem bägge två via RGB eftersom att eftersläpningar och allmän bildkvalitet förbättras ordentligt då. Men det verkar bara som om det ena av de två scart-uttagen är utrustade med RGB mottagning, trots att produktinformationen menar annorlunda. När jag försöker få fram SCART 2 RGB på tvn går det helt enkelt inte. Finns det någon som kan hjälpa mig?
För att lösa ovanstående problem bestämde jag mig för att koppla in digitalboxen med en scart-komponent kapel istället och köra den på det viset ocg därmed hoppas få bättre bild samtidigt som jag kunde ha XBOXen kopplad till SCART 1 via RGB, men av någon anledning får jag ingen bild alls. Kanske kan någon som är mer insatt ta en titt på länken ovan till min digitalbox och förklara om det är i tvn, digitalboxen eller i kabeln (en highend SCART i ena änden och en röd, grön och blå kontakt i andra) som felet sitter...
Om någon kunde hjälpa mig med detta skulle jag vara grymt nöjd...
Dessutom... någon nämnde att de kör XBMC i 720p, vilket kräver en HDkabel till XBOXen, letat som en dåre men hittar ingen sådan, vart kan man köpa den?
Mvh. Birkovic