Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Logitech Harmony 1000

602 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 January 2008 - 11:54

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
NEJ spellistor i displayen går inte.

JA

Postad 17 January 2008 - 20:26

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Har precis beslutat att jag inte vill använda den programering som var förbestämd för min TV
Jag har en Andersson Y375 FHD, men logitech programmet föreslog en uppsättning för kontrollen
som är till Andersson Y425 FHD. Dock är det en riktig jackass som mappat knapparna, så jag ville göra om
hela uppsättningen. Hade det gått att ta bort en mappad knapp så hade det vart mindre jobb,
men eftersom man inte kan välja ta bort IR kod, utan bara välja uppdatera från databas eller
använda från den gamla fjärren, så blir man tvungen att göra allt själv från början.
Ganska kass :)
Det kommer ta en hel del tid.

För er som inte vet hur man startar från en ren sida så är det som följer.
Det är lätt.
Välj bara TV och sedan ditt märke på TVn. När den ber dig använda din
gamla kontroll för att bekräfta kommandon, välj bara att hoppa över.
Sen måste du överföra alla grundkomandon från din gamla fjärr.

Jag återkommer när och om det blir bra :)

Postad 24 January 2008 - 11:52

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag blir galen på programmet till harmony kontrollerna.
Har pratat med kundsupporten för logitech harmony nu.
Vi som har kontrollen måste komma med konkreta förslag om
1000-modellen och använda vår konsumentkraft för att få till en
förbättring. Pratade med en kille som hette Rickard (sjyst snubbe måste jag säga)
Han trodde att det skulle komma en rejäl uppgradering då Harmony One kommer
så man får väl vänta tills dess.
Annars fick jag tippset att gå in i harmony mjukvaran välja
"kontakta oss - e-mail support och sedan lämna tipps."

Jag vill kunna ta bort kommandon som är förprogrammerade och även kunna ändra
namn på kommandon tagna från databasen. Många kommandon vet jag inte ens vad de
gör (för de finns ingen sådan funktion på min TV) t.ex. "InputRadio". Den funktionen
gör ingenting. Vill ta bort den men det går inte.

Sedan är det ju sjukt att man inte kan ändra bakgrundsbilderna på alla knappar.
Borde ju vara hur lätt som helst för logitch att kunna ordna!

Men som sagt. Gör vad ni kan för att påverka. Vi ska inte behöva nöjja oss med mindre än
vad vi kan få!

Postad 25 January 2008 - 14:06

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0
Funkar båda dessa IR förlängare till Harmony 1000 ? Ena är väl med radiostyrn och den andra Infrasignaler..vilken är bäst..

http://www.netonnet.....asp?iid=103447

http://www.netonnet....m.asp?iid=68145

Tack

Postad 05 February 2008 - 19:19

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Vilken skillnad det blev med den nya mjukvaran, snabbare, stabilare och äntligen fungerar RF mottagaren som den ska. Två tummar upp!

//Stefan

Postad 05 February 2008 - 21:04

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Har skrivit följande till logitechs support.
Får se om de svarar.
Håller ni med?

Hello.

When are you going to improve the harmony software to be easily used by us end-users.
I’m sure you have heard a few good improvements by now, but the software is still pretty crappy. The level of customisation is pretty bad as well.
I have a further few suggestions on improvements.
-There should be a software timer build in to the program.
This way you could program the remote to turn on the different TV/DVD in the home depending on for example when a TV-program starts. Is this hard to implement?
Sounds like pretty easy thing but would improve the experience a great deal.
-When I’m forced (or as the program putts it, suggested) to use a device currently in the database, I should be asked if I want to remove or add some functions in the IR-table. As whit my pioneer VSX-AX4, there are many IR-functions in the command list which my device doesn’t have. And since there are no use for the commands, I want to remove them to avoid confusion when programming different function. The big problem is that I can’t remove (or even rename) a single command already in the list. How stupid is that???

And as a final thought:
-The harmony 1000 have a colour touch screen. Can’t you add a function to alter the look of all the buttons, like as if there were different themes to choose from? Would be awesome! And isn’t that what you want people to think about your product?

Call me if you have further questions! Something have to be done to give me a greater experience whit my new product. All the above mentioned suggestions should be easy for implement, right?? I’m positive more than me would back this up!

Regards
/Daniel, Sweden

Postad 06 February 2008 - 11:29

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Köpte en Powermid XL IR till RF omvandlare på Clas Ohlson (299:- ) så nu styr jag belysningen också, när jag väljer "se på DVD" så släcks hela vardagsrummet. (tre lampor i fönstret och tavelbelysningen) Fungerar riktigt bra!

Skönt att Harmony 1000 och RF mottagaren nu ansluter till varandra automatiskt så man slipper gräva fram den när man tappat kontakten. (nytt i senaste mjukvaran)

//Stefan

Postad 06 February 2008 - 17:05

Unregistered1f1567de
  • Unregistered1f1567de
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Så den ansluts automatiskt nu alltså?.. Vad hade den Firmwaren för nummer då?

Postad 06 February 2008 - 17:39

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Det finns en uppdatering av Windows-programvaran ute nu. Nya versionen: 7.4.1.

Redigerat av Tompa123, 06 February 2008 - 17:40.

Postad 06 February 2008 - 18:05

stefan-s
  • stefan-s
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0

4.9.1 fick jag ner senast, och 2.5 till RF mottagaren. Otroligt stabil nu, mycket snabbare också. Vet inte om macrostödet är bättre också?

Mycket bra att slippa ansluta den varje gång man glömmer att ladda fjörren, särskilt då man byggt in mottagaren. Måste bara hitta koder för mina andra lampstyrningar.

//Stefan

Postad 06 February 2008 - 19:50

Unregistered151822b8
  • Unregistered151822b8
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
stefan-s:
Vilken ljusstyrning kör du med för att Powermid XL IR till RF omvandlaren ska ta dem och hur lärde du upp Harmonyn för detta? Låter riktigt intressant..

Postad 06 February 2008 - 19:54

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

stefan-s:
Vilken ljusstyrning kör du med för att Powermid XL IR till RF omvandlaren ska ta dem och hur lärde du upp Harmonyn för detta? Låter riktigt intressant..

Utan att veta gissar jag på NEXA?

https://www.minhembi...howtopic=172349

Postad 07 February 2008 - 13:19

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Vill också gärna veta detta då jag ska inhandla IR till RF och diverse för lampstyrning/dukstyrning med Harmony 1000..

stefan-s: Hittar ej Powermid XL på Classes hemsida.. Du har inget artnr på denna ?+

Redigerat av Motin, 07 February 2008 - 13:26.

Postad 07 February 2008 - 15:07

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Trådlös fjärrkontroll-extender

Art.nr: 38-2070

Men eftersom det redan finns en tråd som handlar om ljusstyrning med Harmony 1000 kanske vi skall fortsätta diskussionen där?

Styra NEXA med Harmony 1000

Postad 08 February 2008 - 20:31

molbdnil2001
  • molbdnil2001
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej
Jag har ett problem med min nya Harmony 1000. När jag programmerar mina favoritkanaler så funkar allt bra för kanal 0-9. Men för kanaler 10 och uppåt exempelvis 12 så sänder den först en 1 och sen en 2. TV:n går först till kanal 1 och sedan kanal 2 och där stannar den där.
Sändningstiden mellan 1:an och 2:an är för lång. Någon som vet hur man gör för att komma förbi detta problem?

Patrik

Postad 14 February 2008 - 00:31

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Hej
Jag har ett problem med min nya Harmony 1000. När jag programmerar mina favoritkanaler så funkar allt bra för kanal 0-9. Men för kanaler 10 och uppåt exempelvis 12 så sänder den först en 1 och sen en 2. TV:n går först till kanal 1 och sedan kanal 2 och där stannar den där.
Sändningstiden mellan 1:an och 2:an är för lång. Någon som vet hur man gör för att komma förbi detta problem?

Patrik

Gå till enheter - felsökning (för din apparat förstås), en dialogruta dyker upp och frågar om du vill kontakta dem, stäng den - välj "apparaten" reagerar för långsamt(låter konstigt, vet) - voilá! Minska värdet där.

Postad 15 February 2008 - 20:13

molbdnil2001
  • molbdnil2001
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej

Patrik

Gå till enheter - felsökning (för din apparat förstås), en dialogruta dyker upp och frågar om du vill kontakta dem, stäng den - välj "apparaten" reagerar för långsamt(låter konstigt, vet) - voilá! Minska värdet där.

Stort TACK för hjälpen. Det var ju enkelt. Har varit i kontakt med Logitechs support via mail 5 ggr och dom har gjort uppdateringar men inget av det har fungerat.

Det är tydligen här man har supporten.

PATRIK

Postad 22 February 2008 - 17:09

Dode83
  • Dode83
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej

Har ett jätteproblem med min Harmony 1000. Datorn vill inte kommunicera med den. Har provat på jobbet och där funkar det perfekt, så det är inget fel på fjärren. När jag ska uppdatera den hemma stannar processen vid "Anslut fjärrkontrollen till USB-porten eller tryck på någon av knapparna på den för att gå ur viloläget."

Jag kör Vista och har provat flera olika versioner av mjukvaran till fjärren. Men får alltid samma resultat vid datorn hemma. Behövs det nån drivrutin för att Vista ska hitta fjärren? I enhetshanteraren finns den med som okänd enhet med namnet: "Belcarra Generic MDLM-BLAN".

Tacksam för svar, håller på att bli tokig på att behöva köra till jobbet för att uppdatera fjärren.

Martin

Postad 22 February 2008 - 17:54

Unregistered1f1567de
  • Unregistered1f1567de
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hej

Har ett jätteproblem med min Harmony 1000. Datorn vill inte kommunicera med den. Har provat på jobbet och där funkar det perfekt, så det är inget fel på fjärren. När jag ska uppdatera den hemma stannar processen vid "Anslut fjärrkontrollen till USB-porten eller tryck på någon av knapparna på den för att gå ur viloläget."

Jag kör Vista och har provat flera olika versioner av mjukvaran till fjärren. Men får alltid samma resultat vid datorn hemma. Behövs det nån drivrutin för att Vista ska hitta fjärren? I enhetshanteraren finns den med som okänd enhet med namnet: "Belcarra Generic MDLM-BLAN".

Tacksam för svar, håller på att bli tokig på att behöva köra till jobbet för att uppdatera fjärren.

Martin

När du öppnar Harmonyprogrammet så står det ju på första sidan.. vista-användare se hit

Postad 22 February 2008 - 18:27

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Ny ägare till en fjärr, men en sak jag inte får att fungera !! (fler egentligen)
När jag konfigurerar lyckas jag inte lägga in "tomma knappar" tex av de 9 knapparna vill jag endast använda 1-3 lämna 4-6 tomma och sen använda 7-9.
I programet ser det tomt ut men när jag för över det till fjärren så trycks det likt förba**at ihop!
Funkar detta inte eller suger jag på detta :).

En annan sak. när jag vill ta bort knappar från fjärren funkar det inte heller utan d kommer tillbaka, detta alltid med standardknapparna om man vill ta bort dom ifrån ytterligare knappar, måste dom vara på båda ställena??

Som det verkar är mycket novis på denna fjärr, bytte från en pronto och den va MYCKET lättare att programera.

Tacksam för hjälp.

/Olle

Postad 24 February 2008 - 01:19

spidersej
  • spidersej
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
har precis letat upp min gamla thomson mottagare ir-rf och läst lite överallt och att det typ e bara pyramid som funkar men ack så fel dom har..jag hade gamla proove uttag (lika dana som nexa) styr dom galant med thomson grejorna hehe..förövrigt riktigt nöjd med harmony 1000 fjärren tack för ordet

Postad 24 February 2008 - 01:59

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Hej

Martin

Har du tagit ut USB-kabeln och satt in den igen, efter att du har fått den där uppmaningen?

Det händer nämligen hos mig ibland(Kör Vista 64-bit) och då räcker det med att göra det för att det skall fungera.

Postad 24 February 2008 - 09:28

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Prova att starta om datorn, och sen startar du endast logitech programet.
Stäng av brandväggar och antivirusprogram. Funkar det inte då så vet jag inte vad felet kan vara.

Postad 29 February 2008 - 01:25

Unregistered0f1421b2
  • Unregistered0f1421b2
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tja .

Tror ni att det går att använda Harmony med dessa fjärrdimmers..

http://www.netonnet....ectionRow3Right

Tackar för svar :)

Postad 02 March 2008 - 11:07

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

Hej

Martin

Hade samma problem som du med min. Det du kan göra är att nolla den och det gör du på följande sätt. Ta ut batteriet. Håll av/på knappen intryckt medans du sätter till baka batteriet. nu står det (mins ej exakt vad) den nollar fjärren i alla fall. Testa.

Postad 02 March 2008 - 15:30

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Hade samma problem som du med min. Det du kan göra är att nolla den och det gör du på följande sätt. Ta ut batteriet. Håll av/på knappen intryckt medans du sätter till baka batteriet. nu står det (mins ej exakt vad) den nollar fjärren i alla fall. Testa.

Åh, tack för hjälpen! Nu fungerar min uppdatering av min 525 också...
Höll på att kasta ut den där ett tag...! :P

Edit: Min gick in i 'Safe mode' när jag gjorde som du skrev. Sen var det bara att ansluta och köra!

Redigerat av t93pan, 02 March 2008 - 15:31.

Postad 05 March 2008 - 09:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Tja .

Tackar för svar :)

Snygg dimmer! Någon som vet?

Postad 05 March 2008 - 10:19

groove
  • groove
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har sett en del som lagt in egna bakgrundsbilder. Original är ju ganska tråkiga, någon som vet hur man går tillväga för att göra det???

Postad 05 March 2008 - 12:05

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Har sett en del som lagt in egna bakgrundsbilder. Original är ju ganska tråkiga, någon som vet hur man går tillväga för att göra det???

Starta programmet i datorn som medföljde ( Logitech Harmony Remote ).
Välj Inställninar för... - Ställ in bakgrund - Välj ruta nr 7 ( lägg till bild )

Postad 05 March 2008 - 12:27

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0

Starta programmet i datorn som medföljde ( Logitech Harmony Remote ).
Välj Inställninar för... - Ställ in bakgrund - Välj ruta nr 7 ( lägg till bild )

Är det så svårt att leta/leka sig fram i olika program!
Själv så tar jag mig tid att lära mig programet och kollar efter vad man kan göra med det, för att få ut så mycket som möjligt ur sin produkt. Gör man inte det så är det så mycket man kan missa. Och även om man kan fråga här så kanske man inte kommer på allt som man vill att sin fjärr ska kunna göra.

Postad 05 March 2008 - 18:19

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Har precis köpt en tvix 6500, var kan man hitta om denna funkar med harmony 1000?

Postad 07 March 2008 - 11:05

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Var grymt besviken på denna initialt men efter att ha justerat den med någon timmer per fjärrkontroll måste jag säga att den är riktigt fin. Har en del sökningar att göra i den här tråden för att få in loggor och liknande men det tar sig.

Någon som har några bra förslag på en vettigt utformning av extraknappar för tv/reciever/dvd så man slipper uppfinna hjulet igen?

Postad 07 March 2008 - 15:40

A_lind
  • A_lind
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Hur är det med klockan som är på förpackningen, går det att få fram klockan på Harmony 1000? Tex som en skärmsläckare eller nått annat fiffigt..

Postad 07 March 2008 - 16:08

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Inte än, men lär komma med framtida uppgraderingar.

Postad 11 March 2008 - 13:22

DanneEklund
  • DanneEklund
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Är det någon skillnad att konfigurera fjärren med en Mac eller Pc ?

Tänkte på diverse uppdateringar m.m

Postad 11 March 2008 - 14:29

DanneEklund
  • DanneEklund
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Svarar på min egna fråga efter diverse undersökningar.
----
Windows programvaran:
Title: Harmony Remote 7.4.1
Software Version: 7.4.1.1
Post Date: 1/18/2008
Plattform: Windows XP
File Size: Ca 54 MB
----
Mac OS X:
Title: Harmony Remote 7.4.1
Software Version: 7.4.1.1
Post Date: 1/18/2008
Plattform: Macintosh OS X
File Size: Ca 53 MB
----

Så några skillnader på att konfigurera genom Mac vs. Pc ska ej finnas.
Hojja till om jag missat något.

Källa:
http://www.logitech....&...sid=9&file=

Redigerat av DanneEklund, 11 March 2008 - 14:30.

Postad 19 March 2008 - 11:23

sandbergsomfan
  • sandbergsomfan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Någon som vet om den fungerar med Comhems HD-box? Eller den nya Tvixen 6500?

Postad 19 March 2008 - 22:46

ebonite
  • ebonite
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Tja .

Tackar för svar :rolleyes:

Fjärren fungerar fint att tända/släcka ljuset med. Jag har ej testat att få till dimmer funktionen ännu, men ska testa det.

Postad 21 March 2008 - 13:07

Unregistered1f1567de
  • Unregistered1f1567de
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Fungerar med Comhems Humax 100C HD box

Postad 26 March 2008 - 14:29

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Fungerar med Comhems Humax 100C HD box

Funkar även med en Tvix-6500.

Postad 26 March 2008 - 15:17

kalle_22
  • kalle_22
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
vet nån om man kan göra touch skrimen mer känslig.

jo ,jag har en tvix 6500 och comhem box,och ett funkar uttan problem

Postad 26 March 2008 - 19:48

Unregistered1169
  • Unregistered1169
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Finns det fjärrdimmers man kan kontrollera direkt med Logitech Harmony 1000? Utan pyramider och liknande.

Tack på förhand!
Trixsey

Postad 29 March 2008 - 13:06

Hamilton83
  • Hamilton83
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har just fått hem min Harmony 1000 men jag kommer tyvärr inte igång.
När jag kör guiden så går den bara i en loop.
Den är ansluten och jag har testat att köra den i safe mode. Men jag kommer alltså inte förbi det steget i guiden. Det enda som syns är Logitechloggan med versionnr (4.9.1).
Loopen sker alltså i andra steget i guiden. "kommunicerar med Harmony-fjärrkontroller. Det kan ta några minuter...."
Den ser ut att bli klar men när man klickar vidare så kör den samma sak om och om igen.

Något som vet vad det kan vara för fel?

Tacksam för svar.

Postad 29 March 2008 - 20:55

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har just fått hem min Harmony 1000 men jag kommer tyvärr inte igång.
När jag kör guiden så går den bara i en loop.
Den är ansluten och jag har testat att köra den i safe mode. Men jag kommer alltså inte förbi det steget i guiden. Det enda som syns är Logitechloggan med versionnr (4.9.1).
Loopen sker alltså i andra steget i guiden. "kommunicerar med Harmony-fjärrkontroller. Det kan ta några minuter...."
Den ser ut att bli klar men när man klickar vidare så kör den samma sak om och om igen.

Något som vet vad det kan vara för fel?

Tacksam för svar.

Ibland kan det var nåt antivirusprogram eller brandvägg som stör. Prova att stänga av.

Postad 29 March 2008 - 23:33

Unregistered964985b0
  • Unregistered964985b0
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har inhandlat en Harmony 1000.

Måste säga att första intrycket är en besvikelse.

Har suttit några timmar för att gå igenom menyerna och försöka få det till att fungera som det skall. Mest frustrerande är ju när man ska uppdatera fjärrkontrollen. Gör man en liten ändring så tar det minst 5 minuter innan man kan se om det rättade till felet. Gör ju själva installationen av kontrollen extremt frustrerande och tidskrävande.

Några frågor.

1. Kan man stänga av fjärrassistenten? (Extremt irriterande att behöva trycka ok två gånger vid start av en aktivitet, Trodde att man kunde göra det vid INSTÄLLNINGAR FÖR FJÄRR/VISA INSTÄLLNINGAR/VISA AKTIVITETEN STARTAS SKÄRMEN PÅ/AV men detta var tydligen något annat)

2. Kan man stänga av ljudet vid start av en aktivitet, detta ljud får mig redan att vilja slänga ut den genom fönstret.

3. Äger en TViX 5100. Fjärrkontrollen startar den aldrig vid tryck på aktiviteten. Men när jag trycker på HJÄLP och väljer starta där så startar den. Trodde att fjärrkontrollen skulle lära sig av sina misstag men jag måste starta via HJÄLP skärmen varje gång. Sen när jag ska stänga hela systemet så stängs allt utom just TViXen. När jag försöker tvångs stänga denna via HJÄLP så är det precis som den gör ett dubbel kommando. För den stänger av den men startar upp den lika snabbt igen. Detta är extremt frustrerande... Har försökt en massa saker som att ändra ms och ir styrka utan resultat.

4. Någon som vet ett sätt att komma runt bluetooth problemet med PS3. Ganska störigt att inte kunna få bort alla fjärrkontroller. Finns det ingen IR-Dongel till PS3? (Detta visste jag om vid köpet så jag klagar inte)

5. Håller med tidigare talare om att touchscreenen är alldeles för okänslig. I en sådan här produkt tycker jag de borde valt bättre skärm än denna. Tror knappast detta kan rättas till med en firmware utan snarare något man får lära sig leva med.

Tacksam för alla ideér, vill ju gärna vara nöjd med min nya leksak.

MvH Kalle

Tillägg.

Har börjat misstänka att min fjärr inte uppdaterar sig ordentligt vid ändringar. Håller på att mixtra med ms vid reaktionen. Vad jag än sätter så ger det samma resultat.

Redigerat av Unregistered964985b0, 30 March 2008 - 00:16.

Postad 31 March 2008 - 01:56

Unregistered964985b0
  • Unregistered964985b0
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Måste säga att första intrycket är en besvikelse.

Har suttit några timmar för att gå igenom menyerna och försöka få det till att fungera som det skall. Mest frustrerande är ju när man ska uppdatera fjärrkontrollen. Gör man en liten ändring så tar det minst 5 minuter innan man kan se om det rättade till felet. Gör ju själva installationen av kontrollen extremt frustrerande och tidskrävande.

Några frågor.

1. Kan man stänga av fjärrassistenten? (Extremt irriterande att behöva trycka ok två gånger vid start av en aktivitet, Trodde att man kunde göra det vid INSTÄLLNINGAR FÖR FJÄRR/VISA INSTÄLLNINGAR/VISA AKTIVITETEN STARTAS SKÄRMEN PÅ/AV men detta var tydligen något annat)

2. Kan man stänga av ljudet vid start av en aktivitet, detta ljud får mig redan att vilja slänga ut den genom fönstret.

3. Äger en TViX 5100. Fjärrkontrollen startar den aldrig vid tryck på aktiviteten. Men när jag trycker på HJÄLP och väljer starta där så startar den. Trodde att fjärrkontrollen skulle lära sig av sina misstag men jag måste starta via HJÄLP skärmen varje gång. Sen när jag ska stänga hela systemet så stängs allt utom just TViXen. När jag försöker tvångs stänga denna via HJÄLP så är det precis som den gör ett dubbel kommando. För den stänger av den men startar upp den lika snabbt igen. Detta är extremt frustrerande... Har försökt en massa saker som att ändra ms och ir styrka utan resultat.

4. Någon som vet ett sätt att komma runt bluetooth problemet med PS3. Ganska störigt att inte kunna få bort alla fjärrkontroller. Finns det ingen IR-Dongel till PS3? (Detta visste jag om vid köpet så jag klagar inte)

5. Håller med tidigare talare om att touchscreenen är alldeles för okänslig. I en sådan här produkt tycker jag de borde valt bättre skärm än denna. Tror knappast detta kan rättas till med en firmware utan snarare något man får lära sig leva med.

Tacksam för alla ideér, vill ju gärna vara nöjd med min nya leksak.

MvH Kalle

Tillägg.

Har börjat misstänka att min fjärr inte uppdaterar sig ordentligt vid ändringar. Håller på att mixtra med ms vid reaktionen. Vad jag än sätter så ger det samma resultat.

En lite uppdatering.

!. Löst detta, tänk vilken nytta en manual kan göra :)

2. Ingen lösning ännu, tror inte det finns någon i aktuell version av programvaran iheller.

3. Jag har fått den att starta vid Aktivitets aktivering men fortfarande bootar den om när man försöker stänga den. Provat massa olika ms fördröjningar och ir inställningar. Vågar inte pilla mer just nu då jag faktiskt får den att starta.

4. Genom lite google sökningar hittade jag en kille som lyckats andvända en IR dongle för PS2. Han kunde göra allt utom just att starta maskinen.

5. Touchscreenen kunde vara en hel drös bättre. Men efter lite andvändning så vänjer man sig vid den.

Vad jag verkligen önskar hjälp med är mitt avstängnings problem med TViX 5100. Är det någon som haft liknande problem men hittat en lösning. Det ända jag kunnat googla fram är folk som har problemet men ingen lösning :)

Trots allt har jag börjat bli smått förtjust i denna lilla manick :ph34r:

Postad 31 March 2008 - 17:31

Unregistered964985b0
  • Unregistered964985b0
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

4. Genom lite google sökningar hittade jag en kille som lyckats andvända en IR dongle för PS2. Han kunde göra allt utom just att starta maskinen.

4. Hittat en lösning på detta, för er som är intresserade av att kunna få fullständig kontroll av er PS3 med din Harmony 1000 kan kolla här. http://www.schmartstuff.com/

Har köpt PRO versionen. Hade en mail dialog med March och han sa att det är den ända man kan andvända för att även starta maskinen med sin Harmony. Nyaste PS uppdateringen ströp strömmen till USB i Standby läget.

Fortfarande ingen som har något tips på mitt TViX problem, har även mailat Logitech support men utan svar. :)

Postad 31 March 2008 - 21:25

eraheur
  • eraheur
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Undrar om någon har fått färgraden att fungera i PVR-funktionen??

Postad 10 April 2008 - 09:16

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag har avvaktat mitt köp av denna produkt tills nu.
Hur har det gått med kustomiseringen av era aktiviteter? Har ni full editerings möjlighet för att välja vilka knappar ni vill ha exempelvis vid första menyn som dyker på efter ni valt en aktivitet?

Skickar även med de senaste kanlalogos som är uppdaterade med Tv4 Science och Discovery science samt de nya canal + kanalerna. Om nån vill ha för HD kanalerna så skicka mig ett pm, så kan jag fixa dem med. Dock är det fortfarande 70*53 i storlek för anpasst till Dreambox. När jag väl köpt fjärren så kommer jag säkert göra om dem så det passar bättre för logitechformatet
Bifogad fil  Picon_080404.zip   276.4K   90 Antal nerladdningar

Postad 11 April 2008 - 18:03

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Picon_HD.zip   16.75K   73 Antal nerladdningar

Här kommer lite HD loggor på begäran

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.