68 cm i stomhöjd + Att ryggdynan går upp ytterligare 18 cm
Redigerat av dreier, 09 February 2008 - 15:11.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 09 February 2008 - 15:10
Tackar o bockar
Redigerat av dreier, 09 February 2008 - 15:11. Postad 13 February 2008 - 22:13
måtten på magnum i standardutförande (3sits plus divanpall) är för det största paketet ca 240x100x60. Det går även att beställa delad stomme för 1500 extra spänn. Ganska otroligt hur många det är som inte fått in sin magnum, fast de vetat storleken och sen kommer och klagar på att de inte blev informerade... Så nu vet ni Postad 27 February 2008 - 21:28
Weeehooo! Möbelbutiken ringde idag och berättade att soffan var klar och att de kunde köra hem den nästa Onsdag! Men så glad och överraskad som man blev glömde man ju fråga om dom hade den hemma nu, men ska ringa tillbaks i morrn och är den hemma sål blir det hyra kärra i morrn eller framåt helgen och sedan blir det sköjs!
Givetvis kommer det bli lite bilder på härligheten när den är på plats! iofs är det ju inte en magnum, men den är iaf en kusin eller inavlad höhö... Redigerat av pgg, 27 February 2008 - 21:32. Postad 28 February 2008 - 14:54
Har varit och hämtat ut soffan idag och precis monterat ihop den, så här får ni en bild att "njuta" av
Bild_002.jpg 1019.25K
9 Antal nerladdningarHehe. den är jäkligt stor! tar upp nästan halva rummet.. kanske lite svårt att se på den där bilden, men resten av lägenheten är lite stökig så en bra överblicksbild får bli senare Har inte bestämt mig om divanen ska vara på höger eller vänster sida än, måste nog bo in mig lite först. Postad 28 February 2008 - 15:57
mycket fin pgg
även fast den är stor så är det väl den lilla varianten? Redigerat av mysen_, 28 February 2008 - 15:57. Postad 28 February 2008 - 19:27 Jao, tror det är den "lilla" varianten, men den känns inte så speciellt liten Man kan ju för tusan klämma ihop 6-7 personer i den där lilla söffan Postad 28 February 2008 - 19:34 Tror att det är "Largo"-modellen, dvs lika stor som Magnum fast med annorlunda ryggkuddar. Ser i alla fall ut som Largo: http://www.bellus.co...vati/largo.html Redigerat av KJE, 28 February 2008 - 19:35. Postad 01 March 2008 - 19:06
Har en Bellus Magnum sedan en tid tillbaks och undrar om någon mer än jag har märkt av ett lite irriterande fenomen.
När man sitter vid divandelen så att säga (alltså inte p ådivanpallen utan in mot ryggstödet) så sjunker man väääldigt långt ned. Mycket mer än vad man gör i resten av soffan. Tycker detta är klart jobbigt och funderar på om man kan palla upp det med typ en filt eller kudde eller liknande? Någon? Postad 07 March 2008 - 10:04
Hade du någon bild på Cortina 6099? Skulle va grymt nice o se nån schysst bild på de tyget! Planerar att köpa Magnum som hörnsoffa, men har inte bestämt vilket tyg än. Postad 07 March 2008 - 13:19
Prova här: http://www.dvdplaza....d.php?p=1030901 kan inte läsa finska, men det verkar som om det finns ett inlägg om just cortina 6099 på en Bellus-soffa, finns iaf tre länkar till bilder på en soffa i mörkt tyg... Länk 1: http://www.students..../img/sohva1.JPG Länk 2: http://www.students..../img/sohva2.JPG Länk 3: http://www.students..../img/sohva3.JPG Postad 08 March 2008 - 18:41
Jag har det tyget på min Magnum.
Vill du ha bilder så skicka ett pm med mail så kan ja skicka över några bilder ifall du vill. Annars visas det bra på dom 3 länkarna som fanns. /tjaboboy Postad 09 March 2008 - 09:05
Har hittat den här soffan på Lindholms Möbler i Gävle, som förövrigt är en svenskahem butik. Soffan heter Arlanda men den är väldigt lik Bellus Magnum, någon som kan se vilken det är med hjälp av bilden?
http://lindholms.se/...der/arlanda_tyg Postad 09 March 2008 - 11:31 Det ser mest ut som en Magnum, men det kan också vara en Grande Divan...Eller så ett helt annat märke i samma stil. Postad 09 March 2008 - 16:42 Det råkar inte vara klädseln som heter Arlanda? Iofs fötterna ser väl kanske inte ut som på min Magnum. Redigerat av mrNoodles, 09 March 2008 - 16:44. Postad 09 March 2008 - 18:16 Det råkar inte vara klädseln som heter Arlanda? Kikade in idag och frågade, soffan är inte en Magnum. Tjejen hade inte heller hört talas om Bellus så det blir till att leta vidare. Klädseln såg förövrigt billigare ut jämfört med Magnums mer grova tyg. Postad 12 March 2008 - 22:37
Jag hittade en soffa som hette Micha på EM i varalöv. Den var ännu fetare än magnum så de fick bli en sådan.
320cm bred:) de blir perfekt till bakis söndagar. Postad 14 March 2008 - 10:03
Haha:D bordet passade dock inte alls, eller är det ett fotstöd i glas kanske? Postad 16 March 2008 - 18:09 Hehe Redigerat av pgg, 16 March 2008 - 18:09. Postad 29 March 2008 - 19:50
Arlanda är inte ens i närheten av Magnum.
Den är mycket mindre på alla längder. Jag köpte en likadan modell som magnum på Märsta möbler fast den är 320 bred. Den levererades hem i 3 paket och va väldigt smidig att få in hemma. Inte alls dyr va den heller Postad 29 March 2008 - 21:44
Fick nycklarna till min första lägenhet i torsdags nu! Och i fredags va jag och beställde en magnum från em! Lite jobbigt att jag får sitta utan soffa nu i ca 2 månader, men den som väntar på något gott....
Blev iallafall en svartaktig med vita inslag i den eller hur man ska beskriva det.. Men om ca 2 månader kommer det bilder! //EasterN Postad 30 March 2008 - 11:43
Ett tips för de som inte kan få in en Magnum hemma.
Jag köpte en "Toscana" från Ilva. Den påminner väldigt mycket om Magnum men den kom levererad i paket som var lämpligare för att få in den i min lägenhet. Tror dock att de har utgått ur sortimentet nu, men om ni hittar den någonstans så kan det ju vara ett alternativ för er i lägenheter med små hissar/trappor. Bild finns i mitt galleri. Redigerat av mr.keyser, 30 March 2008 - 11:44. Postad 31 March 2008 - 12:06
Jag och min pojkvän köpte en Bellus Magnum i fredag, det var oxå kärlek vid första ögonkastet
Vi köpte den på Soffgruppen i Norrköping www.soffgruppen.se Där fick vi betala 8999 kr för en mörkgrå bellus Magnum. Det priset var ett hämtpris så det var ingen lång leveranstid på den, ska hämta den på tisdag eller onsdag kan verklgien rekommendera den till andra. Postad 31 March 2008 - 14:38
Tack! Har funderat på om det fanns någon i Norrköping med omnejd som hade Magnum. Nu blir det illfärd dit! Skoj att man köpte ny soffa för bara ett år sedan, en Bryssel från EM i brunt. Supernöjd men den har fel färg då vi målat om. Postad 31 March 2008 - 20:41
Jag har det tyget på min Magnum.
Vill du ha bilder så skicka ett pm med mail så kan ja skicka över några bilder ifall du vill. Annars visas det bra på dom 3 länkarna som fanns. /tjaboboy Hej ska beställa en magnumsoffa nu stora modellen 318 cm tänkte välja Cortina 6099 tyget en del har ju problem med att tyget blir noprigt har du haft det eller någon annan här på forumet. Tackasam för snabba svar eftersom jag ska beställa så fort som möjligt. Mvh Anna Postad 31 March 2008 - 21:05
Har inte haft min soffa så länge och sitter inte i den så ofta. Mest polarna som hänger i den.
Men inget ja märkt av än så länge. Den är som ny. Han som jobbade i butiken sa att det inte var någon direkt skillnad på prisgrupp 3 och 4. Och ja tror honom då det är bekant till familjen. Så om det nu skulle bli något med min soffa så kan du vara så säker på att det kommer komma upp här och att det kommer komma en ny soffa till mig. Ger mig aldrig. /tjaboboy Postad 31 March 2008 - 21:16
Har inte haft min soffa så länge och sitter inte i den så ofta. Mest polarna som hänger i den.
Men inget ja märkt av än så länge. Den är som ny. Han som jobbade i butiken sa att det inte var någon direkt skillnad på prisgrupp 3 och 4. Och ja tror honom då det är bekant till familjen. Så om det nu skulle bli något med min soffa så kan du vara så säker på att det kommer komma upp här och att det kommer komma en ny soffa till mig. Ger mig aldrig. /tjaboboy Oki låter bra jag har fått ett bra pris tror jag köper alltså största Magnumen 315 cm en bricka i rostfritt och ett nackstöd vill ha det vid divan delen för det betalar jag 7900kr låter väl bra Postad 01 April 2008 - 17:58
Det är inte divan soffan då eller ?
För om det är så är det ju sjukt billigt. Ja betala 12500:- för min med 2st nackstöd och 2st ekbrickor. Största modellen med divan. /tjaboboy Postad 01 April 2008 - 19:28
Är det någon som vet vad som gäller för Bellus Largo.
Går den att få med dom mindre armstöden (och då med lite mindre divan också) Även om den går att bygga om lite, som man kan med Magnum. På Chili och EM säger dom att det inte går. Men på den butiken i Kungens kurva hävdar dom att det går jätte bra... Vem ljuger? Mvh/ Kabukiman Postad 01 April 2008 - 21:54
[
Tack! Har funderat på om det fanns någon i Norrköping med omnejd som hade Magnum. Nu blir det illfärd dit! Skoj att man köpte ny soffa för bara ett år sedan, en Bryssel från EM i brunt. Supernöjd men den har fel färg då vi målat om. [/quote] Ja man det tycker jag du ska göra, dom är super trevliga där och dom hade tydligen sålt skit många bellus på bara 3 veckor Postad 06 April 2008 - 13:36
jag och flickvännen Emelie (en bit upp) var å hämtade vår Magnum i tisdags, VILKEN SOFFA
fy fan va skön inga problem å få upp den 3 trappor och in i vardagsrummet, odelad under 9K som sagt gav vi för den, riktigt bra pris! Exakt rätt tyg vi ville ha också som de hade det priset på, mörkgrått. Den soffan vi hämtade hade vart såld 3 ggr på fredagen men bara jag som lagt handpenning på den hihi tror de sa de sålt 30 st av dessa senaste 2 veckorna! soffan är 318 cm bred, inte 315 som står i papprena tydligen, inget jag klagar över dock bilder kommer när resten av möblerna börjar komma på plats Postad 09 April 2008 - 10:42
Chili och EM ljuger, för de orkar inte ta in en krånglig beställning eller helt enkelt inte är utbildade.
Köpte min hos finnsoffan i kungens kurva. Largo är ju exakt samma soffa som magnum enda som skiljer är ryggkuddarna som man slänger dit.
Postad 10 April 2008 - 19:19
Jag köpte min Largo med smalare armstöd utan problem, beställde den även med rostfria fötter!
Tror dock att divanen är lika bred!!! Redigerat av PrOoF, 10 April 2008 - 19:20. Postad 11 April 2008 - 19:01
Har hittat en magisk soffa på Svenska hem.
Bristol Undrar om det är någon som provkört både den och Magnum. Kanske man kan få ett utlåtande. Bristol soffan är ett par cm djupare än magnumen, och divanen är lite längre också, så den sitter man som fastlimmad i. Är helt klart på min förstaplats än så länge, och tror jag snart har provat dom flesta sofforna på den här planeten, det är inte lätt att bestämma sig. Postad 12 April 2008 - 10:22
Ok, tack så jätte mycket för svaren!
Då vet jag att det ska gå iaf Men jag tycker faktiskt att Largo är mjukare att sitta i än Magnum och på Chili bekräftade dom att det var lite mer lutning i Largo och mjukare sitt kuddar. Så det kanske är det som skiljer dom åt också. Postad 12 April 2008 - 14:02
Idag hade jag äran att få provköra en Magnum.
Den va inte helt fel måste jag nog erkänna. Väldigt prisvärd. Bristol känns en aning mjukare. och lite större som sagt. Bristol ger jag 4.5 dromedarer av 5 möjliga. Bellus landar på 4. Har inte lyckats bestämma mig själv. Magnumen är ca 1500:- billigare. En till fördel som magnum har är armstöden, feta så man kan använda dom som bord. Galet många tyger att välja mellan också, va nog närmare 100st, så man har ju alltid lite där att roa sig med. Möjligt att det kan bli skinn istället, är det nån här som har skinn varianten? Postad 20 May 2008 - 22:05
själv valde vi en lyxigare bellus, Idaho Lux, med dun stoppning och lite rundare armstöd:)
Postad 21 May 2008 - 17:36
Har du bild på den? Hittar inte den på Bellus sida. Redigerat av Dreadlock, 03 January 2009 - 10:17. Postad 21 May 2008 - 21:44
Hvor kjøpte du sofaen? Ettersom Bellus ikke selges i Norge(typisk..) så tenkte jeg meg over for å handle en i samme farge som DanneB sin... Hvor lang leveringstid var det? Postad 22 May 2008 - 07:01
har inte heller hittat den nånstans, men jag har beställt den från finnlandia och den kommer om 2 veckor typ:( (jobbigt när man specialbeställer) Då fotar jag soffan så fort jag får den så får ni se:) Redigerat av Wiberg_D, 22 May 2008 - 07:04. Postad 25 May 2008 - 03:14
är det nån som har nån koll på hur stora paketen blir om man delar soffan, e för seg för att läsa alla 17 sidor
Postad 25 May 2008 - 10:58
Imorgon kommer min magnum! Kan knappt vänta, det gör ju inte saken värre att i stort sett hela mitt vardagsrum kommer då!
//EasterN Postad 25 May 2008 - 17:44
NÅgon som vet vart man kan provsitta soffan i Halmstad / Helsingborgsområdet? Letat utan att hitta den...
Postad 25 May 2008 - 18:32
Finns en på blocket till hyfsat pris och dom verkar va desperata att bli av med den, chans att fynda finns alltså för er som bor i närheten av Umeå eller kan ta en tur dit.
http://www.blocket.s...3932.htm?ca=2_s Kan rekommendera er som funderar på en magnum att spana in Svenska hems Bristol, jag tyckte den va en aning skönare och fetare. Kostar en aning mer också. Postad 25 May 2008 - 22:03
Blooms på stenalyckan har soffan. Köpte min där, utmärkt service av personalen också. Postad 28 May 2008 - 13:53
Jösses vad populär denna soffa verkar ha blivit.
Man kanske skulle försöka kräva provision såhär i efterhand. Postad 04 June 2008 - 13:59
Hvilken farge har DanneB på sin sofa: https://www.minhembi...B/134382#175646
Hvor selges Bellus Magnum(nermest mulig Norskegrensen) Postad 04 June 2008 - 14:55
Beror väl på vart i norge du bor, men tycker du karlstad funkar så kan du ju köpa den här! Postad 05 June 2008 - 09:25
Karlstad, Strømstad eller Göteborg.. Hvilken butikk selger i Karstad? Postad 05 June 2008 - 09:30
17 sidor om en soffa!?! Får nog ta och provsitta en bara för sakens skull
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |