Achievmentsranking är uppe
680 svar till detta ämne
Postad 18 August 2008 - 15:49
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Conan är bara offline och på HARD tar det lång tid om man bara använder kastvapen 
Iofs så tar jag igen det i verkliga livet där jag är super tuff. Visserligen har jag ju ingen officiell siffra på nätet som jag kan backa upp mitt påstående med men ni får väl tro mig på mitt ord  -lk
Postad 18 August 2008 - 16:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag tror dig. Du är säkert värsta huliganen
Postad 18 August 2008 - 17:01
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Tittade just på listan. Jisses, jag vet inte om jag ska bli imponerad eller rädd.
Jag trodde jag spelade mycket med mina drygt 5000 poäng på ca 2 år...
Postad 18 August 2008 - 19:03
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Wtf? Nu är jag #51 igen. Verkar vara nån hicka på topplistan.
Postad 02 September 2008 - 18:16
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Jag fick hem GH:Aerosmith idag.. på 2 timmar fick jag ihop 290 poäng.. kommer få minst lika myck imorrn när jag klarar karriären på expert och får easy, medium och hard samtidigt
Postad 22 September 2008 - 20:00
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Fick ett meddelande på Live idag:
mess.png 36.36K
2 Antal nerladdningar
Tog mig friheten att editera bort vem som skickat och även Gamertags han/hon namedroppa för att locka in mig i gamesaveing:ens fördärv.
Det räcker ju liksom med att vara scorewhore ... man behöver ju inte sjunka 7 snäpp längre ner på skalan och vara en fuskande scorewhore.
-lk
Redigerat av LillKille, 22 September 2008 - 20:58.
Postad 22 September 2008 - 20:23
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Sjunka 7 steg menar du. Några GT:s vi känner  ?
Postad 22 September 2008 - 20:43
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Illa... Tror inte ens OCD blir tillfredställd om man inte jobbar för dem... Edit: Doh. Det är ju hans 'andra' konto som har det. Och hans 'vänner'. Konstigt då att han inte skickar från det kontot... Vill nog bara att du ska göra en anmälan...
Redigerat av Unregistered6810b893, 22 September 2008 - 20:46.
Postad 22 September 2008 - 20:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tror inte ens OCD blir tillfredställd om man inte jobbar för dem...
Tror mest det är till för att skapa en attraktivare brudmagnet.
Postad 22 September 2008 - 21:07
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Sjunka 7 steg menar du.
Så klart, men regel 3.4 ger mig fulla rättigheter att totalt missbruka det svenska språket utan påhopp! Fy på dig Zoiler! Några GT:s vi känner ?
Nej, inga av "våra" topp snubbar ... en av dem hade jag redan som misstänkt fuskare ändå. MangeM är ändå den "över" mig som jag bryr mig om och som jag försöker klå. Vilket dock kommer bli svårt den närmaste tiden då jag precis köpt en spelPC och har 5 år med PC spel att ta igen. -lk
Postad 22 September 2008 - 21:22
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Illa...
Tror inte ens OCD blir tillfredställd om man inte jobbar för dem...
Edit: Doh. Det är ju hans 'andra' konto som har det. Och hans 'vänner'. Konstigt då att han inte skickar från det kontot... Vill nog bara att du ska göra en anmälan...
Jag har ju inte bara OCD utan är även rättshaverist av största mått. Det är varken psykist eller fysiskt möjligt för mig att fuska utan att börja skaka okontrollerat. Dock känner jag inga behov av att leka skvaller bytta bing bång ... sidoeffekt av litiumet jag knaprar. Låter det slajda denna gång men sparar hans gamertag ifallomatt jag får en change of heart. -lk
Postad 22 September 2008 - 21:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Så klart, men regel 3.4 ger mig fulla rättigheter att totalt missbruka det svenska språket utan påhopp! Fy på dig Zoiler!
Det kan man tro, men enligt regel 7.8 ska du göra ditt yttersta för att göra ditt inlägg begripligt. Hmm, inte helt klart reglerat. Jag får nog köra på regel 2.7 i detta fallet, dvs jag har alltid rätt [spoiler] Dessutom ska du anmäla påhopp inte svara med ett mycket värre i tråden.Det är varken psykist eller fysiskt möjligt för mig att fuska utan att börja skaka okontrollerat
1000p i Avatar? Nice. Vad tyckte du om slutbossen  ?
Redigerat av Zoiler, 22 September 2008 - 21:42.
Postad 22 September 2008 - 22:09
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Det kan man tro, men enligt regel 7.8 ska du göra ditt yttersta för att göra ditt inlägg begripligt. Hmm, inte helt klart reglerat. Jag får nog köra på regel 2.7 i detta fallet, dvs jag har alltid rätt 
Aha, då förstår jag. 7.8 borde även gälla i verkliga livet så man kunde skälla ut folk som stammar och gnälljönsar från Örebro  1000p i Avatar? Nice. Vad tyckte du om slutbossen ?
En vis gammal man sa en gång: "Att påstå att spela enkla spel för GS är lika illa som gamesavefusk är som att påstå att gena över fotbollsplanen i ett 800m:s lopp är lika illa som att skjuta sig full med steroider". -lk
Postad 23 September 2008 - 14:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
En vis gammal man sa en gång: "Att påstå att spela enkla spel för GS är lika illa som gamesavefusk är som att påstå att gena över fotbollsplanen i ett 800m:s lopp är lika illa som att skjuta sig full med steroider".
Jag sa inte att det var lika illa som gamesavefusk, men du sa ju att du inte kan fuska på något sätt och tja... ...jag kollade upp Avatar och det var tydligen inget fusk. Det är helt enkelt så löjligt enkelt, där ser man Nåja, räknas det inte som fusk att använda guider då  ?
Postad 23 September 2008 - 15:51
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Jag sa inte att det var lika illa som gamesavefusk, men du sa ju att du inte kan fuska på något sätt och tja...
...jag kollade upp Avatar och det var tydligen inget fusk. Det är helt enkelt så löjligt enkelt, där ser man
Nåja, räknas det inte som fusk att använda guider då ?
Avatar är egentligen pinsamt. Jag förstår inte spelutvecklare kan göra achievements där man inte ens behöver spela igenom hela spelet minst en gång. Jag kunde inte ens drista mig till att klara av 1:a banan även fast det var ett lite små snyggt spel (gillar den där celshading aktiga / pappers grafik stilen). Men fusk nä ... fuskade dock i Gun kom jag ihåg. Utnyttjade nån debuggingfusk kvarglömt i spelet för att att få achievements för att ha även klarat spelet på easy, normal och insane (hatar generellt achievements som inte stackas; men det gör ju alla scorewhores). Tror vi pratat om användningen av guider förut, men de är ett måste för bibehålla mental hälsa. Jag tänker aldrig, på egen hand, leta efter den där sista hidden orb i Crackdown. I andra fall använder jag bara guide om man är riktigt fast eller om man tröttnat på att spela om ett moment gång efter gång. Tycker jag inte är fusk men förstår naturligtvis om andra tycker det. Sen finns det ett konsensus där man får planera sina spel tex se till att man får maximalt med GS på en genomkörning. Då har man ju en checklista bredvid sig för att inte missa nåt på vägen. Kan väl anses vara en liten guide det med. Nåja, jag har nu legat kvar på 66666 GS sen aug/sep skiftet och kan väl egentligen inte anses vara scorewhore längre. Lustigt dock att jag legat stadigt kvar på 19:e plats på MGC väldigt länge. Fler som köpt PC kanske ? ) Vad har du för poäng nu Zoiler ? Och skall du inte koppla upp din 360 och ladda ner nya dashboarden när den kommer ? *hint hint* -lk
Postad 23 September 2008 - 16:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
fuskade dock i Gun kom jag ihåg. Utnyttjade nån debuggingfusk kvarglömt i spelet för att att få achievements för att ha även klarat spelet på easy, normal och insane (hatar generellt achievements som inte stackas; men det gör ju alla scorewhores).
Hehe, det gjorde jag också. Men ja, stackar de inte så får de skylla sig själva. Vad har du för poäng nu Zoiler ? Och skall du inte koppla upp din 360 och ladda ner nya dashboarden när den kommer ? *hint hint*
Jag suger. Ligger runt 41k nu. 725 i NG2 är jag rätt nöjd med dock fast... hade gärna plockat fler svårighetsgrader om jag hade hunnit. Jobbigt när man måste låsa upp svårighetsnivåer, hatar det. På tal om det, har du fixat Conan på svåraste nu? Men jag är verkligen ingen scorewhore, orkar inte ens fixa Forza 2 achievments genom att låta 360n köra själv. Kommer inte orka fixa S-rank i DMC4 etc. Crackdown ska vi inte tala om, gav snabbt upp på orbsen och många andra enkla saker som jag kunde plockat...suck. Den nya dashboarden ser ful ut
Postad 23 September 2008 - 16:35
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Jag suger. Ligger runt 41k nu. 725 i NG2 är jag rätt nöjd med dock fast... hade gärna plockat fler svårighetsgrader om jag hade hunnit. Jobbigt när man måste låsa upp svårighetsnivåer, hatar det. På tal om det, har du fixat Conan på svåraste nu?
725 i NG2 måste vara grymt bra. Har inge koll alls på de nyaste spelens achievements men att döma av hur svårt NG1 är och generellt hur svåra Team Ninjas spel brukar vara i hur mycket GS man kan få så låter 725 j-t bra. Tycker inte heller om spel som man måste låsa upp svårighetsgrader på. Tror aldrig jag orkat köra en om ett spel direkt efter jag klarat det en gång utan måste varva med andra spel. Sen när man väl skall sätta sig och köra om spelet igen, oftast på det ultrasvåraste nivån, så har man glömt av hur man spelar och har i princip ingen chans. Vilket leder till Conan ... jag körde genom det på ... öhh ... minns inte vilken nivå, Hard tror jag. Och har inte kört det sen dess. Troligtvis har jag redan tappat all teknik för att klara av spelet igen på svåraste nivån. Jag sparar den till en regnig dag ... SÅÅÅ bra var det inte. Men jag är verkligen ingen scorewhore, orkar inte ens fixa Forza 2 achievments genom att låta 360n köra själv.
Var en hygglig prick som överlämnade sitt garage av AAA bilar till mig så jag känner mig lite tvingad till att spela klart det. Spelade nåt endurance race själv, överlämnar resten till 360:an. Någon regnig dag. Kommer inte orka fixa S-rank i DMC4 etc.
Jag är mest imponerad av hur nya spel du börjat lira! Wow! Själv är mitt nyaste spel GTA4  Som jag inte riktigt lirat ännu :/ Crackdown ska vi inte tala om, gav snabbt upp på orbsen och många andra enkla saker som jag kunde plockat...suck.
Crackdown var nog det spel som lärde mig läxan: "Planera ditt spelande så du slipper börja om efter 20 timmar in i spelet". Började lira det enligt min gamla devis "Lira genom spelet en gång utan guide" och upptäckte efter en bra bit in i spelet att jag inte riktigt minns vilka av de 1000 orbsen jag plockat på mig och vilka jag hade kvar och märkte att det var helt värdelöst att leta efter dem mha karta. Så jag började om, en scorewhoring-erfarenhet rikare: "Samla aldrig grejer om du inte bockar av vilka du tagit". -lk
Postad 23 September 2008 - 16:42
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1705 inlägg
Avatar är egentligen pinsamt. Jag förstår inte spelutvecklare kan göra achievements där man inte ens behöver spela igenom hela spelet minst en gång.
Jag hade ju hört att det skulle vara enkla 1000, men satt ändå som ett ufo när jag insåg exakt hur enkla de var... Men fusk ? Nejdå.
Postad 23 September 2008 - 17:31
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
725 i NG2 måste vara grymt bra. Har inge koll alls på de nyaste spelens achievements men att döma av hur svårt NG1 är och generellt hur svåra Team Ninjas spel brukar vara i hur mycket GS man kan få så låter 725 j-t bra.
Alltså, det går inte att jämföra med t ex Dead or Alive 4 eller sexspelets dito som Humming avgudar på något sätt egentligen. Det jag gjort som är "svårt" är väl att klara det på svåraste möjliga som finns från början, vilket jag iofs inte vet någon på forumet som fixat (utom möjligtvis Slayer nr1 som har 770, men han har 770/1250 och inte av 1000 så jag vet inte), men det är inte supersvårt direkt. Och så samlade jag alla skulls då och fixade alla challenges. Men det enda jag kunde gjort för att få mer är att fixa resterande två svårighetsgrader samt tre andra grejer som hade fixats under tiden jag spelat resterande svårighetsgrader (sånt som tar tid - döda gubbar på ett visst sätt ett visst antal ggr). Men jag har inte tid att lägga 20-30 timmar till på det och vill dessutom inte spela om vissa delar av spelet som jag verkligen hatade. Vilket leder till Conan ... jag körde genom det på ... öhh ... minns inte vilken nivå, Hard tror jag. Och har inte kört det sen dess. Troligtvis har jag redan tappat all teknik för att klara av spelet igen på svåraste nivån. Jag sparar den till en regnig dag ... SÅÅÅ bra var det inte.
Du körde på hard. Du kom väl ihåg när vi diskuterade det i Conantråden? Du skulle fixa det på svåraste direkt efteråt sa du Jag är mest imponerad av hur nya spel du börjat lira! Wow! Själv är mitt nyaste spel GTA4 Som jag inte riktigt lirat ännu :/
Det ligger mest pengar i att köpa nya spel =P. Lika bra när det finns erbjudande. NG2 ville jag dessutom sätta tänderna i snabbt. Men ja, jag har inte ens kört Halo 3, Mass Effect, Oblivion, Bioshock, HL2 och sånt roligt. Och sen kollar jag framtidens lista och ser hur mycket jag vill ha som kommer. Det är inte lite =/. Sen har man 5-6 RPG att lira igenom också. Blue Dragon har jag hemma, liksom Oblivion, men frågan är när man hinner sätta sig med dem. Har iofs köpt GH 2+3 nu också. Blir nog kul. Fast jag tycker du borde prova att köra lite nyare (och roligare) spel och skippa typ The Golden Compass och sånt... inte så konstigt du uppgraderar din PC när du egentligen missar det roliga med att spela =P. Spel är ju ett slags underhållning och, rätta mig om jag har fel men, spel som The Golden Compass kan kanske inte klassificeras som det?
Postad 23 September 2008 - 18:39
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Var en hygglig prick som överlämnade sitt garage av AAA bilar till mig så jag känner mig lite tvingad till att spela klart det. Spelade nåt endurance race själv, överlämnar resten till 360:an. Någon regnig dag.
Borde gett dem till Ollieee. Han hade nog haft vett att uppskatta dem istället för att sitta och lira med nån knepig pekdosa... Alltså, det går inte att jämföra med t ex Dead or Alive 4 eller sexspelets dito som Humming avgudar på något sätt egentligen.
Enligt mitt Excel ark så har DoA:X2 snott 40 GS från mig! Buggigt skitspel.
Postad 23 September 2008 - 19:29
Unregisteredb30efd09
-
Unregisteredb30efd09
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Jag reggade mig på mygamercard, är det nåt man måste fixa för att komma med på minhembios ranking, inte för att jag någonsin kan vara med och tävla men jag har nästan 1000poäng redan.
Postad 23 September 2008 - 19:37
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Läs detta inlägget. Om nu han som administrerar det kan slita sig från The Witcher...
Postad 23 September 2008 - 19:47
Unregisteredb30efd09
-
Unregisteredb30efd09
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Ah ok men där är jag med då så då är det bara på att vänta att han vaknar ur dvalan.
Postad 23 September 2008 - 20:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag reggade mig på mygamercard, är det nåt man måste fixa för att komma med på minhembios ranking, inte för att jag någonsin kan vara med och tävla men jag har nästan 1000poäng redan. 
Det är ju rätt mycket ändå. Vänta tills du kommer till 5000 och får överraskningen  ! Enligt mitt Excel ark så har DoA:X2 snott 40 GS från mig! Buggigt skitspel.
Huh, kunde man använda GS för att låsa upp nudemode menar du? Intressant.
Redigerat av Zoiler, 23 September 2008 - 20:35.
Postad 23 September 2008 - 20:49
Unregisteredb30efd09
-
Unregisteredb30efd09
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Nu är det såhär, jag hatar överraskningar, så nu måste du säga vad som händer.
Postad 23 September 2008 - 21:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nejdu, då förstörs hela grejen
Postad 24 September 2008 - 05:36
Unregistered4352927d
-
Unregistered4352927d
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Tyvärr så är det mer eller mindre olika för alla. Har ryktas om att det finns en lista på cirka 1000 saker där något av det slumpas fram när man får 5000 GS.
Postad 24 September 2008 - 06:39
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Hursomhelst var 10k en besvikelse jämfört med 5K.
Postad 24 September 2008 - 07:11
northspawn
-
northspawn
-
Amatör
-
-
73 inlägg
kommit upp till över 5000 GS. men inte f.n händer det något för det.ska det hända något eller?(typ belöning eller dyl )
Postad 24 September 2008 - 07:35
Magnus M
-
Magnus M
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Hursomhelst var 10k en besvikelse jämfört med 5K.
Men överraskningen man får vid 70k går inte av för hackor, alla tidigare överraskningar bleknar i jämförelse... Så kom igen nu Lillkille, bara några tusen poäng kvar till en beställning av en läggs i ditt namn. Även jag fick för övrigt samma "erbjudande" som Lillkille, och liksom honom ser jag absolut ingen anledning att ge mig in på något dylikt. Den dagen man känner att man måste fuska till sig poäng (som för övrigt saknar ett reellt värde) är den dagen man bör lägga spelandet på hyllan. Så jag kör vidare utan någon egentlig chans att klättra på sverigetoppen på mygamercard, men med vetskapen att varje intjänad poäng kommer helt och hållet via eget spelande. Av samma skäl kommer jag aldrig heller dölja mina spel mha. privacy settings eller liknande, den som vill kolla upp mig är således fri att göra så utan att behöva mötas av hinder från min sida.
Postad 24 September 2008 - 09:28
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Du körde på hard. Du kom väl ihåg när vi diskuterade det i Conantråden? Du skulle fixa det på svåraste direkt efteråt sa du 
Ja j-r ja ... jag ändrade mig. Jag är impulsiv inte inkonsekvent. Jag har kvar den i hyllan, det ligger en hel del achievements kvar i den och inte bara en 30P(?) eller nåt sånt för att klara av den på King mode. Har iofs köpt GH 2+3 nu också. Blir nog kul.
Bra köp; skall lira det med polarna på fredag. Möjligt att det blir det som knäcker min 66666, har en del lätta coop poäng å ta i dem. Funderar lite på Rockband/GH4 med trumset. Dock lovat frugan att sälja min ratt (som redan är ihoppackad i lådan, knappt använd) innan jag får köpa mer 360 prylar. Fast jag tycker du borde prova att köra lite nyare (och roligare) spel och skippa typ The Golden Compass och sånt... inte så konstigt du uppgraderar din PC när du egentligen missar det roliga med att spela =P. Spel är ju ett slags underhållning och, rätta mig om jag har fel men, spel som The Golden Compass kan kanske inte klassificeras som det?
Jag har, i princip, spelat de flesta AAA-spelen till 360. Och, som sagt innan, finner jag nöje i att jaga achievements även i spel som andra anser vara mediokra. Så ja, jag har kul  Vad som är "roligt" är väl högst subjektivt ändå? -lk
Postad 24 September 2008 - 09:32
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Borde gett dem till Ollieee. Han hade nog haft vett att uppskatta dem istället för att sitta och lira med nån knepig pekdosa...
Jag uppskattar det VERKLIGEN. Men spelet blev lite väl enformigt efter ett tag, jag tar en paus bara. Lovar att jag skall återuppta brummbrummandet snart igen och vidarebefodrar sen mitt garage till nån annan. Enligt mitt Excel ark så har DoA:X2 snott 40 GS från mig! Buggigt skitspel.
Ahhh ... Excel. Scorewhore:ns bästa vän. Fast jag provar OpenOffice nu som tyvärr faller lite kort. -lk
Postad 24 September 2008 - 09:41
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Workbooken från Excel, som jag använder för att administrera, ville inte funka som den skulle i OpenOffice. Jag kikar på det i helgen. Om nu han som administrerar det kan slita sig från The Witcher...
I wish det var nya spel. Jag köpte en kopia av Starcraft och har återigen fastnat för det. Mitt nya grafik kort får verkligen jobba hårt ... :/ Köpte även Crysis men fy vad besviken jag blir. Trodde det skulle vara übersnyggt men så j-a långt ifrån ett 360 spel är det inte och ändå får man pilla i en timme med AA/upplösningar/AF och allt vad det heter. Ah ok men där är jag med då så då är det bara på att vänta att han vaknar ur dvalan. 
Det brukar behövas en spark i hecken i form av ett foruminlägg som ditt att få mig att uppdatera. -lk
Postad 24 September 2008 - 12:37
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
I wish det var nya spel.
Trodde att The Witcher var ett skäl till att skaffa en PC? Det är iofs inte GS man samlar, men spelkort föreställande nakna kvinnor kan väl fungera också? ändå får man pilla i en timme med AA/upplösningar/AF och allt vad det heter.
Ah, just det. Det var därför jag slutade spela PC-spel. Och alla dessa patchar som drev en till vansinne, och random krashar. Osv. Har så lite tid över till att spela att jag inte vill slösa bort det på att försöka få det att fungera till att börja med. Senast jag spelade någonting på PC:n var när jag snubblade över några gamla CDs med Moo3 och Alpha Centauri... De fungerade iallafall från installen.
Postad 24 September 2008 - 15:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja j-r ja ... jag ändrade mig. Jag är impulsiv inte inkonsekvent. Jag har kvar den i hyllan, det ligger en hel del achievements kvar i den och inte bara en 30P(?) eller nåt sånt för att klara av den på King mode.
Fast du får ju automagiskt fler när du spelar igenom på King. Och, som sagt innan, finner jag nöje i att jaga achievements även i spel som andra anser vara mediokra. Så ja, jag har kul Vad som är "roligt" är väl högst subjektivt ändå?
Mochiron! Men jag har hört dig fälla kommentarer om att dra ut tänderna med tång och liknande på vissa spel.. och nu köper du en PC och spelar inte lika mycket som förut. MEEEN det kanske bara är jag som inbillar mig
Postad 24 September 2008 - 16:35
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Fast du får ju automagiskt fler när du spelar igenom på King.
Det var ett gäng med achievements jag missade på min första genomkörning. Vad jag menade var att det ofta är så att en ny genomkörning av ett spel, på svåraste nivån, brukar bara resultera i en futtig 10-50 poängs achievements för att man klarat av spelet på svåraste nivån. I Conan kan jag även jaga några 1000 dismeberments och liknande som jag inte gjorde på Hard. Mochiron! Men jag har hört dig fälla kommentarer om att dra ut tänderna med tång och liknande på vissa spel.. och nu köper du en PC och spelar inte lika mycket som förut. MEEEN det kanske bara är jag som inbillar mig 
Det var ju Pimp my Ride! Det var ju så uselt så det var ett rent nöje att lira. Målet helgar medlen! Vill man vara fin får man lida pin å allt det där! Och man kan väl tycka det är kul att BÅDE jaga achievements i "kassa" spel OCH spela roliga spel utan tanke på achievements? Så, ja, du inbillar dig. Som du också märkt byter jag runt en hel del hur jag lirar. Bara för att det är PC för hela slanten nu betyder ju inte att jag lika gärna kan slå mig ner med TMNT på 360:an om ett par månader. -lk
Postad 24 September 2008 - 16:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det var ett gäng med achievements jag missade på min första genomkörning. Vad jag menade var att det ofta är så att en ny genomkörning av ett spel, på svåraste nivån, brukar bara resultera i en futtig 10-50 poängs achievements för att man klarat av spelet på svåraste nivån. I Conan kan jag även jaga några 1000 dismeberments och liknande som jag inte gjorde på Hard.
Underligt. De flesta spel jag spelat så har man fått mycket mer än 10-50 för att klara det på en svårare nivå. EDF, NG2, CoD2, Tomb Raider Legend, Hitman mm mm mm mm. Och man kan väl tycka det är kul att BÅDE jaga achievements i "kassa" spel OCH spela roliga spel utan tanke på achievements? Så, ja, du inbillar dig. Som du också märkt byter jag runt en hel del hur jag lirar. Bara för att det är PC för hela slanten nu betyder ju inte att jag lika gärna kan slå mig ner med TMNT på 360:an om ett par månader.
Jaja, jag ger mig, du har jätteroligt
Postad 24 September 2008 - 18:36
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Underligt. De flesta spel jag spelat så har man fått mycket mer än 10-50 för att klara det på en svårare nivå. EDF, NG2, CoD2, Tomb Raider Legend, Hitman mm mm mm mm.
Bioshock ger väl typ 40 om man klarar det på det svåraste? (om man inte räknar den 'nya' achivementen där man klarar det på Hard utan att använda en Vitachamber)
Postad 24 September 2008 - 19:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ingen aning, inte spelat det. Men ett spel...? Säger inte så mycket.
Din uppgift nu är att lista alla spel och räkna ut medelvärdet för att klara nivåer ovanför de som finns från början
Postad 24 September 2008 - 20:00
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Ingen aning, inte spelat det. Men ett spel...? Säger inte så mycket.
Din uppgift nu är att lista alla spel och räkna ut medelvärdet för att klara nivåer ovanför de som finns från början 
Behöver jag inte. Det jag antydde och som kanske inte vart klart nog var att köra om ett spel på svåraste nivån i de flesta fall inte lika stor GS utdelning som den första gången man kör igenom det på en lättare nivå. -lk
Postad 24 September 2008 - 20:50
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Behöver jag inte. Det jag antydde och som kanske inte vart klart nog var att köra om ett spel på svåraste nivån i de flesta fall inte lika stor GS utdelning som den första gången man kör igenom det på en lättare nivå.
Menade ju Humming. Men då fattar jag vad du menar. Håller inte med där heller, får oftast mer ju svårare nivå man väljer. Om du nu inte räknar med alla andra achievments också som x antal kills och bla bla för då är det ju självklart. Anyway, tänkte prova att göra den här tråden till en lite mer aktiv tråd i form av... vad tog du för achievment idag, eller skriv ett achievment du tog idag som du är stolt över etc. Blev lite inspirerad av skryttråden i PS3-forumet. Jag har bara tagit 10 poäng idag och det var för att jag dödade 100 demoner i DMC4, men någon annan kanske låste upp något intressantare/svårare? Tycker man ska nämna här om man tagit något extra svårt eller tja.. vad som helst som är värt att nämna.
Postad 24 September 2008 - 22:36
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Fick typ 100G idag när jag spelade SW:TFU.. längtar tills jag klarat sista bossen och får mina tre stor-poängsachievements  Blir väl 275G bara för att klara spelet där + eventuellt att man klarat sista banan osv osv.
Postad 25 September 2008 - 08:11
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Kan skryta med att jag bara har 3 spel kvar tills att inte ha ett enda spel som ligger under genomsnittet på mygamercard.net.
Och 15 GS tills jag kan uppdatera mitt kort till att innehålla Lt McKenna.
Postad 25 September 2008 - 08:25
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Fick typ 100G idag när jag spelade SW:TFU.. längtar tills jag klarat sista bossen och får mina tre stor-poängsachievements Blir väl 275G bara för att klara spelet där + eventuellt att man klarat sista banan osv osv.
Heh. Som när man klarade Halo3 på Legendary. Fick en klump på 425GS (Normal+Heroic+Legendary+Banan).
Postad 25 September 2008 - 09:33
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jag klippte 2x50 pinnar för att ha klarat Mercenaries 2 i förrgår. Det gjorde att jag kom upp i respektabla 705 poäng totalt i spelet. Tror jag ska kan ta ca 150 poäng till om jag orkar köra lite co-op online.
Mitt nästa spel blir för övrigt BIA: Hells Highway, ska köpa det idag. Blir skönt med lite hederliga WW2-vapen efter alla bunker busters, MOABs och tactical nukes i Mercs.
Postad 25 September 2008 - 14:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Sånt är kul att läsa (även om jag inte spelat spelen). Keep it up
Man får ju dessutom reda lite på vad ni spelar för något nu.
Postad 28 October 2008 - 20:40
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
 1/5 genom 'Zombie Genocide' hände det som gör min achievementlista unik för hela minhembios topplista. Och då menar jag inte att jag har mest baddräkter eller att jag inte orkade släpa på en trädgårdstomte i 4 timmar eller att jag inte uppfann 100 prylar, utan att ALLA spel jag spelat har jag klarat mer än genomsnittet. Jaha, säger ni? Visa mig en lista på topp #100 där ni ser att någon annan gjort det?
Postad 28 October 2008 - 22:13
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Grattis! Och det enda du behöver göra för att underhålla detta är att alla andra inte höjer snittet på spelen och aldrig någonsin igen köpa ett nytt lir !!!
100 uppfinningar är ju görlätt ! Just do it! Tror inte ens den var speciellt tidskrävande iom att man uppfunnit mycket under det "vanliga" spelandet.
Jag hittar på mina egna små tävlingar ibland också men lyckas aldrig hålla intresset uppe så länge att jag lyckats med "över snittet" tävlingen. Just nu har jag kört "avsluta en del spel där jag legat nära 1000p" tävlingen. Körde klart Lego Star Wars idag efter så där 10 försök på Dödsstjärne II banan. Den underbara känslan av uppdämd frustration som försvinner är obeskrivbar. Skönt.
Letar nu någon som kan boosta 100 lopp med mig i Import Tuner Challenge.
Postad 29 October 2008 - 10:55
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Grattis! Och det enda du behöver göra för att underhålla detta är att alla andra inte höjer snittet på spelen och aldrig någonsin igen köpa ett nytt lir !!!
Mja, reglerna tillåter ju en faktiskt att ha ett 'aktivt' spel. Dessutom, det enda spelet jag är orolig för är GoW, där ligger jag bara någon procent ovanför medelsnittet. Men det är rätt mycket poäng som måste in i det spelet för att det ska höjas, det är väl snittet på 1.5 miljon spelare om jag minns rätt. 100 uppfinningar är ju görlätt ! Just do it! Tror inte ens den var speciellt tidskrävande iom att man uppfunnit mycket under det "vanliga" spelandet.
Alltså, jag körde med de båda engineering tonicsarna och hackade stationer. Fast det räckte ändå inte till. Mot slutet orkade jag dock inte leta i varje låda och skåp efter delar, ville bara få slut på spelet. Kan ha något med saken att göra. Jag hittar på mina egna små tävlingar ibland också men lyckas aldrig hålla intresset uppe så länge att jag lyckats med "över snittet" tävlingen.
Jag hade tack och lov bara sju spel när jag började. Och det var spel som jag ändå skulle spela igenom så det var inte så farligt. Undertow var väl det jobbigaste ur rent 'det här vill jag inte spela'-perspektiv. Just nu har jag kört "avsluta en del spel där jag legat nära 1000p" tävlingen.
1000p har jag gett upp. Jag är helt enkelt för dålig på TV-spel för att ha en chans. Mitt tålamod med achievements har dessutom sjunkigt drastiskt sen jag jagade duvor i GTAIV. Det finns ett par Orange Box achivements man kan ta om man bara startar spelet men jag orkar helt enkelt inte. Fast nu kör jag varv efter varv nere i några tunnlar under ett köpcentrum; inte så roligt det heller. Dock ger ju detta en in-game belöning som gör resten av spelet enklare, så då kan man på nått sätt motivera det för sig själv.
Postad 30 October 2008 - 09:14
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Mja, reglerna tillåter ju en faktiskt att ha ett 'aktivt' spel.
Det är sant, knepigt med dessa oskrivna regler. Man glömmer lätt av dem :/ Dessutom, det enda spelet jag är orolig för är GoW, där ligger jag bara någon procent ovanför medelsnittet.
Hook me up för lite coop när oron tärt för mycket på dig. Saknar den där Play Coop as Dom achievementen. Tror faktiskt det är bara de sista 2 acterna eller nåt jag behöver köra för dem. Alltså, jag körde med de båda engineering tonicsarna och hackade stationer. Fast det räckte ändå inte till.
Åja ... det är bara å ta den när du tvingas att köra den på ultra hard utan att save:a eller vad det nu är för de sista hundra poängen (helt oblivious för faktumet att du inte verkade tycka spelet var någon höjdare). Jag hade tack och lov bara sju spel när jag började. Och det var spel som jag ändå skulle spela igenom så det var inte så farligt.
Du har gett mig inspiration igen. Jag kikade på min "under-achiever" lista, sorterade upp dem på utgivningsdatum och insåg att Geometry Wars skulle bli min 1:a utmaning. Ett spel jag uppskattar, men efter en halvtimmes spel igår insåg jag att jag saknar skickligheten att ta fler poäng i det och tålmodet att skaffa mig skickligheten. Så jag har börjat med nyaste spelet först; Dead Space. Blir väl klar i 2011 nån gång eller nåt. Undertow var väl det jobbigaste ur rent 'det här vill jag inte spela'-perspektiv.
Så lite coop Undertow är helt out of the question ? Fast nu kör jag varv efter varv nere i några tunnlar under ett köpcentrum; inte så roligt det heller. Dock ger ju detta en in-game belöning som gör resten av spelet enklare, så då kan man på nått sätt motivera det för sig själv.
Jag lider med dig. Stå på dig broder.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|