Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - D-link Dir-655 *

1307 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 January 2009 - 14:05

sabio_proeliat
  • sabio_proeliat
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Har ett litet problem. Försöker ansluta till routern (trådlöst) med min HP-dator (XP). Den ansluter för att sedan koppla ner. Så här gör den non-stop. Hört om ett problem rörande dlink- hp (intel?). Har det med detta att göra?

Andra datorer i hushållet ansluter utan problem.

Postad 10 January 2009 - 17:07

orange_angel
  • orange_angel
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Vi har en D-Link Dir-655 router i vårat hus. På gården står även en friggebod. Drygt 10 m från huset gissar jag. Skulle vilja ha trådlöst nätverk i friggeboden också. Det fungerar sådär just nu. Man kan få allt från nästan perfekt till inget. Bäst precis framför dörren, vilket kanske inte är så praktiskt.

Vårat första alternativ för att försöka förbättra det trådlösa nätverket blir att ändra routerns placering så att den kommer närmare friggeboden. Om det inte blir bättre, vad borde då vara en bra och hyfsat billig lösning?

Kan man köpa antenner som är bättre än de tre som följer med t ex? Hittar igen info om vad för sorts antenner de är.

Postad 10 January 2009 - 21:12

reef
  • reef
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej alla är det någon som kör denna med ett Wii kopplat mot den?

jag har lagt in den som man ska och sedan kört testet (i Wii ) och det säger ok.
Men sedan börjar problemen för det händer inget mer varken när jag försöker uppdatera eller gå till wii shop...

så då är min fråga hur har ni lagt in den i d-linken???
jag har bara låst den till en ip ska man göra nåt annat??

tacksam för svar

Postad 11 January 2009 - 10:18

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Hej alla är det någon som kör denna med ett Wii kopplat mot den?

jag har lagt in den som man ska och sedan kört testet (i Wii ) och det säger ok.
Men sedan börjar problemen för det händer inget mer varken när jag försöker uppdatera eller gå till wii shop...

så då är min fråga hur har ni lagt in den i d-linken???
jag har bara låst den till en ip ska man göra nåt annat??

tacksam för svar

Jag kör DIR-655 med Wii och det fungerar bra. Kanske uppdateringsservrarna/Wii shop som har problem?

Redigerat av LiMiT, 11 January 2009 - 10:19.

Postad 11 January 2009 - 15:03

reef
  • reef
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag kör DIR-655 med Wii och det fungerar bra. Kanske uppdateringsservrarna/Wii shop som har problem?

ja idag funkar det så det var nog wii som hade nåt strul... tack i allfall

Postad 12 January 2009 - 00:43

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Vi har en D-Link Dir-655 router i vårat hus. På gården står även en friggebod. Drygt 10 m från huset gissar jag. Skulle vilja ha trådlöst nätverk i friggeboden också. Det fungerar sådär just nu. Man kan få allt från nästan perfekt till inget. Bäst precis framför dörren, vilket kanske inte är så praktiskt.

Vårat första alternativ för att försöka förbättra det trådlösa nätverket blir att ändra routerns placering så att den kommer närmare friggeboden. Om det inte blir bättre, vad borde då vara en bra och hyfsat billig lösning?

Kan man köpa antenner som är bättre än de tre som följer med t ex? Hittar igen info om vad för sorts antenner de är.

Har du tur räcker det att byta till exempelvis en sådan här.

Eller kanske denna?

Postad 12 January 2009 - 09:20

jonte
  • jonte
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Kolla inställningarna för ditt trådlösa nätverkskort med avseende på statisk/dynamisk IP, nätmask, gateway, lösenord m.m.

Jag strulade ordentligt med detta och fick aldrig till det. Den enda utvägen var att installera om XP med sp3 i den gamla datorn och då hoppade den igång bums :)

Nu ska jag bara försöka få upp portarna så att min NAS kan kommunicera med omvärlden

Postad 12 January 2009 - 10:33

Sniglum
  • Sniglum
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag har haft precis samma problem som du beskriver ovan, även jag är väl insatt i hur tekniken fungerar och efter en massa support-mejl skickat till dem så gav även jag upp och skrev ett mejl där jag ärligt beskrev vilken nivå deras "sk" support ligger på. Jag fick samma idiotsvar som dig men jag skickade en reply väntade 2v på nästa svar och då fick jag frågan om vilken FW jag körde och om jag hade deras egna drivers till min nic (DWA-140)

Jag trodde att ja skulle börja gråta av deras idioti! saken va att jag hade bifogat screenshots över loggar i routern, även screnshots över konfigen (och skrivit ner all väsentlig information som man rimligtvis behöver) och slutligen skrivit precis alla FW och drivers ifrån deras HP som jag hade testat!

Aja jag har fått det att fungera bra nu med 1.21EU F.Wn
ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-655/

och ralinks senaste drivers:
http://www.ralinktec...rt/Windows.html

Jag hoppas att detta hjälper dig en del, OCH jag har verkligen lärt mig att INTE köpa D-link och att aldrig mer rekommendera dem till andra!

Även jag har haft detta problem, till skillnad från er har jag använt fler enheter och operativsystem. Jag har isolerat problemet till någon form av kompabilitetsproblem. Varken min PSP eller mina två macbookar (av olika modell) skapar detta problem. Endast min windowsburk och den har jag testat med två nätverkskort. Ibland kan macbookarna också drabbas av problem när de kör windows.
Sen dess har jag testat en myriad av inställningar, olika kryptering, kanaler, låsning till 802.11g, 802.11b. Olika firmwares, men jag får verkligen inte till det.

Redigerat av Sniglum, 12 January 2009 - 10:34.

Postad 13 January 2009 - 16:15

Unregistered66c82d14
  • Unregistered66c82d14
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej!
Har nyss köpt denna router, men är redan missnöjd.
Har 10/10Mbit stadsnät, och testade att ladda hem en torrent med routern inkopplad med tråd till datorn, men kommer inte upp i mer än ca 300kB/s, och utan router (tråd direkt till datorn från väggen) kommer jag upp i ca 1000Kb/s. Så ska det väl inte vara?
Uppdaterade firmware, men ingen skillnad uppstod.
Någon som har något bra förslag på en lösning?
Har inte ens testat den trådlös uppkopplingen än.

Hardware Version: A4
Firmware Version: 1.21EU

Mvh
Daniel

EDIT:
Testade trådlös uppkoppling och kommer upp i ungefär samma hastighet som med tråd (ca 300kB/s) 1 meter från routern.

Redigerat av Unregistered66c82d14, 13 January 2009 - 16:20.

Postad 13 January 2009 - 16:26

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
HDS: Är routern inställd på Gbit? Ditt nätverkskort likaså? Kan du aktivera jumbo frames på ditt nätverkskort i datorn?

Postad 13 January 2009 - 19:05

Unregistered66c82d14
  • Unregistered66c82d14
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

HDS: Är routern inställd på Gbit? Ditt nätverkskort likaså? Kan du aktivera jumbo frames på ditt nätverkskort i datorn?

Hur tar jag reda på det?

Tjuvade lite på nån grannes oskyddade trådlösa nätverk nyss och testade ladda ner samma fil, och kom upp ca 800kB/s. Och då var det inte ens full signalstyrka.

Mvh
Daniel

EDIT: Gjorde ett TPTEST och fick följande värden.

TCP nedströms : 1.24 Mbit/s
TCP uppströms : 7.84 Mbit/s
UDP nedströms : 9.06 Mbit/s
UDP uppströms : 9.59 Mbit/s

Om det är till någon hjälp...

Redigerat av Unregistered66c82d14, 14 January 2009 - 09:51.

Postad 14 January 2009 - 12:52

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
mitt tips; nedgradera till Firmware 1.11EU.
Själv har jag en 655 HW ver 3.

Nedladdningshastighterna för mig fuckas upp ordentligt med både FW 1.20 och nya 1.21. (har en 100/10 lina)
Med 1.11 får jag dock ut maximal kräm (stabilt är det oxå)

Hej!
Har nyss köpt denna router, men är redan missnöjd.
Har 10/10Mbit stadsnät, och testade att ladda hem en torrent med routern inkopplad med tråd till datorn, men kommer inte upp i mer än ca 300kB/s, och utan router (tråd direkt till datorn från väggen) kommer jag upp i ca 1000Kb/s. Så ska det väl inte vara?
Uppdaterade firmware, men ingen skillnad uppstod.
Någon som har något bra förslag på en lösning?
Har inte ens testat den trådlös uppkopplingen än.

Hardware Version: A4
Firmware Version: 1.21EU

Mvh
Daniel

EDIT:
Testade trådlös uppkoppling och kommer upp i ungefär samma hastighet som med tråd (ca 300kB/s) 1 meter från routern.

Postad 14 January 2009 - 13:25

Unregistered66c82d14
  • Unregistered66c82d14
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Nedladdningshastighterna för mig fuckas upp ordentligt med både FW 1.20 och nya 1.21. (har en 100/10 lina)

HIttade DIR655A1_FW111EUb02.bin på ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/...ivers_firmware/ men fick följande meddelande när jag skulle installera.

"Upload Failed

The uploaded firmware file may not be correct. You may have uploaded a file that is not intended for this device, or the uploaded file may be corrupted.

If the uploaded file is correct, it is possible that the device may be too busy to properly receive it right now. In this case, please try the upload again. It is also possible that you are logged in as a 'user' instead of an 'admin' - only administrators can upload new firmware.

The Gateway will not be reprogrammed."

Suck...

Postad 14 January 2009 - 13:28

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

jag kör fw 1.21 och får konstant 100 Mbit/s i nedladdning..

Postad 16 January 2009 - 09:17

Unregistered66c82d14
  • Unregistered66c82d14
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Mailade DLink, och fick till svar:

"Vill att du testa med att stänga av QOS funktione på routern.
Du hittar denna funktion när du loggar in på routern klickar fliken
Advanced / QOS Engine / ta bort pricken på " Enable QOS Engine "
Save settings !"

Men detta gjorde ingen skillnad.

Postad 16 January 2009 - 10:30

Peter233
  • Peter233
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Någon som fått en IBM T41 att fungera med denna routern? Jag hittar för det mesta inte ens nätverket och när jag väl hittar det så kan jag inte ansluta. Kör i b/g/n läge och wpa kryptering. När jag hade min Netgear så fungerade det med wpa.

Postad 18 January 2009 - 16:38

Unregistered5ba1876b
  • Unregistered5ba1876b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt varit nöjd med denna router sedan jag köpte den för ca 1½ år sedan. Senast installerade jag nya firmvaren och kopplat in en skrivare i USB porten. Detta funkar bra från alla datorerna i nätverket.

Nu undrar jag om någon har kopplat in en extern hårddisk i usb porten. Det borde funka?

Postad 18 January 2009 - 17:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Har testat med lite olika usb-minnen, det funkar fint iaf :)

Postad 18 January 2009 - 19:31

Unregistered3eb125a6
  • Unregistered3eb125a6
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Först vill jag fråga; Vaddå "Äntligen". Jag har haft min Dir-655:a nu i snart ett år. Köpte den i OnOff Februari 2008. Och sedan på frågan om den verkligen håller hastigheten. Ja, på trådbunden trafik fungerar det med 1000 Mbit. Men på den trådlösa delen går det bara med 300 Mbit.

Postad 20 January 2009 - 18:45

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
skumt.

Är filen här identisk?
http://www.dlink.se/.....-SE/DLWrapper

Om det är så måste det bero på att olika HW ver kräver olika FW?!

HIttade DIR655A1_FW111EUb02.bin på ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/...ivers_firmware/ men fick följande meddelande när jag skulle installera.

"Upload Failed

The uploaded firmware file may not be correct. You may have uploaded a file that is not intended for this device, or the uploaded file may be corrupted.

If the uploaded file is correct, it is possible that the device may be too busy to properly receive it right now. In this case, please try the upload again. It is also possible that you are logged in as a 'user' instead of an 'admin' - only administrators can upload new firmware.

The Gateway will not be reprogrammed."

Suck...

Postad 21 January 2009 - 11:27

moonroy
  • moonroy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag köpte en den 3/1 2009. Har Bredband2 som leverantör i stadsnätet med 100/100-lina. Hade tidigare en DGL-4300 som inte strulade något alls, förrän den en dag helt dog.

Tyvärr verkar jag ha fått ett måndagsexemplar av dir-655. Den släpper inte anslutningarna, utan fyller på tills den når 16.000 samtidiga anslutningar. Efter det tar den inte emot några nya, utan är i princip oanvändbar. Fick först tipset att ändra paketstorleken, MTU, till ett safe-mode-läge på 1400 istället för standardvärdet som är 1500. Den håller sig vid liv lite längre med de inställningarna.

D-links support kostar 39 kronor per samtal, men efter två samtal har de gått med på att skicka en ny router till mig åtminstone. Ska bli intressant att prova ytterligare en. Är det samma fel på den så får man väl överväga en annan lösning.

Postad 24 January 2009 - 15:06

Unregisteredcb51b299
  • Unregisteredcb51b299
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Har precis köpt ett Sonos-system och en nätverkshårddisk vilket blivit för mkt för min gamla router. Är detta en lämplig ersättare för att hantera både trådlöst internet, nätverkshårddisk och min Sonos-brygga? Är verkligen Dir-855 bättre? Är det ngn större skillnad förutom displayen?

Postad 24 January 2009 - 15:30

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
DIR-855 kan köra på två band, 2.4 Ghz och 5 Ghz (samtidigt).

Postad 24 January 2009 - 16:35

Unregisteredcb51b299
  • Unregisteredcb51b299
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

DIR-855 kan köra på två band, 2.4 Ghz och 5 Ghz (samtidigt).

En dum fråga: Så hur stor fördel är det jämfört med 655?

Postad 24 January 2009 - 20:46

Unregistered4167b2d6
  • Unregistered4167b2d6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Har precis köpt ett Sonos-system och en nätverkshårddisk vilket blivit för mkt för min gamla router. Är detta en lämplig ersättare för att hantera både trådlöst internet, nätverkshårddisk och min Sonos-brygga? Är verkligen Dir-855 bättre? Är det ngn större skillnad förutom displayen?

Om vi pratar trådbunden trafik skiljer det inte mycket tror jag.
Om vi pratar trådlös trafik så är förmodligen 855 mycket bättre. Då får du ju vara medveten om att för att kunna nyttja nyheterna som finns i 855:an måste du ju koppla kompatibel hårdvara till 855:an för att det ska funka bättre.

Postad 25 January 2009 - 19:07

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Hej!
Hur kollar man vilken hastighet man har mot routern med det trådlösa?
När jag går in och kollar "Details" på mitt trådlösa nätverkskort så står det 300Mbps.
Är det den hastigheten jag har mot routern?

Jag kör Windows Vista.

Redigerat av MrBurn, 25 January 2009 - 19:16.

Postad 25 January 2009 - 19:32

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hej!
Hur kollar man vilken hastighet man har mot routern med det trådlösa?
När jag går in och kollar "Details" på mitt trådlösa nätverkskort så står det 300Mbps.
Är det den hastigheten jag har mot routern?

Jag kör Windows Vista.

Gå till 'Nätverks- och delningscenter', klicka på 'Visa status', se under 'Hastighet'.

Postad 25 January 2009 - 21:41

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
edit

Redigerat av MrBurn, 02 February 2009 - 23:06.

Postad 26 January 2009 - 19:53

Macaronis
  • Macaronis
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag köpte denna router för att kunna ansluta i 802.11n. PS3 har inte stöd för 802.11n, men det gör mig inget.
Däremot min laptop som jag använder som HTPC vill jag utnyttja 802.11n. Men den vägrar ansluta. Är en sony vaio med inbyggt Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN. Den ska ha stöd, men när jag ställer routern på enbart 802.11n i wireless setting så kan den inte ansluta. När jag kör mixed så ansluter den till 802.11g och aldrig n. Vore väldigt tacksam om någon kunde lista ut vad det är som felar här. Har 50mbits så vill verkligen utnyttja allt till fullo med utorrent på min laptop.

Strular väldigt mycket med utorrent. Internet hänger sig från den trådlösa datorn med jämna mellanrum när jag kör utorrent i bakgrunden. Någon inställning som kan hjälpa? Har stängt av QOS och WISH men verkar inte hjälpa.

Postad 26 January 2009 - 21:27

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Kör du din PS3 trådlöst också? Gör du det så är det där felet ligger för den väljer per automatik den lägre farten om det finns någon komponent som inte stödjer N på ditt nätverk som du kör trådlöst vill säga. Kör du trådat till PS3'an så borde den köra N till din laptop.

Postad 26 January 2009 - 21:37

Macaronis
  • Macaronis
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag kör trådlöst till PS3an, det stämmer. Så jag kan alltså inte ha både N och G igång samtidigt?
Trots allt så när jag ställer in på endast N kan jag inte connecta, oberoende av PS3an =(

EDIT: Fick igång 802.11n men till ingen nytta eftersom jag kommer köra ps3 och flickvännens laptop desutom som inte har stöd för n. Men det stora problemet är att Internet typ rasar när jag kör igång utorrent, går extremt långsammt. Vad beror detta på? Även utan utorrent är det seegt och väldigt opålitligt.
Lust att bara slänga ut routern genom rutan!

Redigerat av Macaronis, 26 January 2009 - 23:01.

Postad 27 January 2009 - 09:23

ttxx
  • ttxx
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Jag kör trådlöst till PS3an, det stämmer. Så jag kan alltså inte ha både N och G igång samtidigt?
Trots allt så när jag ställer in på endast N kan jag inte connecta, oberoende av PS3an =(

EDIT: Fick igång 802.11n men till ingen nytta eftersom jag kommer köra ps3 och flickvännens laptop desutom som inte har stöd för n. Men det stora problemet är att Internet typ rasar när jag kör igång utorrent, går extremt långsammt. Vad beror detta på? Även utan utorrent är det seegt och väldigt opålitligt.
Lust att bara slänga ut routern genom rutan!

Jag har upplevt samma problem några ggr MEN det är lokalt i datorn och inte i routern. Det som uppstår är att utorrent förbrukar upp max antal tcp-sessions. Kolla i dina event-loggar om du inte får Tcp/ip Event 4226...

Lösningen är att justera hur många sessioner utorrent får använda sig utav..

Sen vet jag att vissa routrar har problem med sin SPI funktion som inte släpper connections utan routern blir "full", speciellt vid torrent-trafik, dock skall det vara löst i de senare firmwaren till 655:an så jag misstänker att det är din dator som segar sig och inte Internet-anslutningen..

Postad 01 February 2009 - 16:08

Wooody
  • Wooody
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har slut på ideér nu så mitt sista hopp är att någon därute förbarmar sig med en lösning på mitt problem. Jag bytade nyligen router till en DIR-655 och allting fungerar utom streamningen till min Roku Soundbridge. Allt annat än kopplingen mot Roku'n är tråddragen. Internet och Tvix fungerar alldeles utmärkt, men som sagt så är de kopplade med kabel. Det är inga problem att koppla upp Roku'n med wifi, men sedan verkar det fattas någon koppling i routern som gör att det inte går att strema från Itunes som jag kör som musikutdelare på datorn. Wifi uppkopplingen kan jag se i routern och det går också att lyssna på internetradio, men som sagt så får jag inte kontakt med mitt musikbibliotek på datorn.

Några ideér?? Är det någon sättning måste göras i routern för att jag ska få igång mitt musikbibliotek?

Postad 01 February 2009 - 17:53

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Nån som har erfarenhet av dir-615 jämfört mot 655?

Min 615 bara kopplar ner från internet hela tiden så den åker ut snarast, men frågan är väll om 655an löser mina problem. Nån som har vart ägare till 615 och bytt till 655?

Postad 03 February 2009 - 03:06

bobby555
  • bobby555
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jag har en fråga om hur det funkar när man ansluter en hårddisk via usb.

Går det att komma åt disken från exempelvis en PS3 eller en linuxmaskin? Utan att behöva använda D-links klientprogram alltså?

AM

Postad 03 February 2009 - 15:07

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Hejsan,

Jag är en nybliven ägare till Dir-655 och än så länge har allt fungerat bra, men jag har ett problem som jag undrar ifall någon skulle kunna hjälpa mig med. Jag får ingen kontakt med min xbox-360, jag har en bärbar dator som jag kör trådlöst med och x-boxen kör jag med tråd. Jag har vista home på den bärbara med vistas egna brandvägg, jag har provat att öppna portar i routern men ingenting hjälper eller så har jag öppnat portarna på fel ställe i routern?? Är det något som jag har missat? När jag kör igång media center på datorn och letar efter en extender så hittar den ingenting och går jag in i media player och ska aktivera mediadelning så är den också inaktiverad på grund av något fel?

Hoppas att någon kan hjälpa mig

Thomas.

Postad 04 February 2009 - 17:06

kolvas
  • kolvas
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt mig en DIR-655 och jag lyckas inte få den till att funka med min skrivare, jag hade en DLink 524UP och där behövdes inget program för att dela skrivaren i nätverket via USB-porten.

Jag har tagit hem programmet ifrån D-Link men lyckas ändå inte få det till att funka, jag har även uppgraderat firmwaren till den senaste.

Faktum är att jag har hittils inte märkt någon förbättring sedan jag byte, varken i räckvidd eller i hastighet när det gäller att streama ljud/bild/musik

Postad 05 February 2009 - 12:38

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Nyss skaffat en Dlink 655 och har fått igång anslutningen men datorn hittar inga drivrutiner o vill hela tiden installera o söka efter dessa? Någon med liknande problem?

någon som fått den att funka med extern hdd? Installerade 1.21EU och Shareport Network usb utility men hdd hittas inte...

Redigerat av whitepointer, 05 February 2009 - 16:18.

Postad 05 February 2009 - 17:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Du behöver inga drivrutiner till en router. Har jag aldrig behövt i alla fall med någon router jag ägt.

Extern hd har jag inte testat, bara en sticka. då behöver du däremot ett litet program för att komma åt den.

Postad 06 February 2009 - 19:49

kolvas
  • kolvas
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
jag får ingen fart i det trådlösa på min, jag har en nätverks hdd som funkar kanon på LAN men det går skitslöt på WLAN, jag vet inte om det är någon inställning som behöver göras, nu stödjer ju bara datorn nätverkskort g men det ska ju vara snabbare än 10-15kbit/s

Någon som vet hur man lägger till skrivare med Shareport?

Postad 06 February 2009 - 23:17

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man lägger till skrivare med Shareport?

D-Link DIR-655 Router and SharePoint/SharePort

Postad 07 February 2009 - 06:24

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Hejsan,

Jag är en nybliven ägare till Dir-655 och än så länge har allt fungerat bra, men jag har ett problem som jag undrar ifall någon skulle kunna hjälpa mig med. Jag får ingen kontakt med min xbox-360, jag har en bärbar dator som jag kör trådlöst med och x-boxen kör jag med tråd. Jag har vista home på den bärbara med vistas egna brandvägg, jag har
Thomas.

Internt på ditt LAN 192.168.*.* är routerns firewall helt ur spel då du bara använder switchdelen i routern och jobbar inom ett och samma nät. Jag inser att detta inte löser ditt problem, men det är inte i routern du skall leta såvida du inte accessar klienter via det externa ip du fått från din ISP (exvis: min server 192.168.0xx heter xxxx.homeserver.com, om jag använder dnsnamnet istf internt ip# så aktiveras routing/firewall i routern)

Funkade det innan du bytte router?

Postad 07 February 2009 - 07:38

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Jag har aldrig provat tidigare att köra mediacenter ifrån min bärbara dator. Jag ser min xbox i datorn men när jag ska aktivera mediadelning så är det helt kört, det kommer bara upp att det är inaktiverat på grund av att någon inställning eller komponent har ändrats. Jag har läst på microsoft sidor och öppnat dom portarna som dom rekomendera men det fungerar i alla fall inte. Det är väl Vista som ######s kanske, man får väl hålla ut till Windows 7 kommer och hoppas att det blir bättre.

T

Postad 07 February 2009 - 09:08

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Låter inte som en fråga för DIR-tråden.. Om du frågar lite mer detaljerat i annat subforum..?
(routern är inte problemet iaf)

Postad 08 February 2009 - 11:59

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Fick det att funka när jag stängde av windows brandväggen. Då hittade shareport utility min externa hdd. Cool.

Postad 08 February 2009 - 16:45

paj21
  • paj21
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej, skaffade en DIR - 655 idag men har ett problem

har börjat instalationen, instalations guiden kom upp men det stod att vi skulle sätta i kabeln i raoutern vi gjorde exakt som det stod och så var det en bild på hur man skulle göra sladden e ny men det funkade inte det stod att enthernet kabeln inte var ansluten :D och d-link hjälp guiden funkade inte heller hur gör jag (har kopplat in ethernet kabeln från modemet till routerns ethernet uttag och sen kopplat in nätverksladden från routern till datorn men inget händer står bara att enthernet kabeln inte e ansluten.

Redigerat av paj21, 08 February 2009 - 16:46.

Postad 08 February 2009 - 17:24

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Har du fler än ett ethernetuttag på datorn, så prova det andra.

Postad 10 February 2009 - 06:41

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

12/01/2009
Fri uppgradering av D-Links Wireless N-routrar
D-Link uppgraderar sina 11n-routrar DIR-655 och DIR-855. D-Links nya SharePort-teknik gör det möjligt att dela ut usb-enheter som exempelvis skrivare och externa hårddiskar i det lokala nätverket via USB.

Tidigare har det saknats en inbyggd funktion som gjort det enkelt att dela på enheter i det trådlösa nätverket, vare sig det har handlat om utskrifter eller lagring av familjefoton. Med D-Links SharePort-teknik, som nu finns tillgänglig till D-Links trådlösa N-Gigabits modeller, kan användarna dela på de usb-enheter som finns tillgängliga i hemmet eller på det lilla kontoret.

Med usb-kontakten som är placerad på baksidan av 802.11n-routern skapar SharePort en snabb och lättillgänglig virtuell port som användarna kan använda för att nå en mängd usb-enheter.

Den nya funktionen finns att tillgå till modellerna DIR-655 och DIR-855, och för att uppgradera dessa modeler behöver användarna bara gå in på D-Links hemsida för att ladda ner senaste firmware: www.dlink.se (under Support).

Direktlänk till uppgradering av DIR-655: http://korta.nu/fbf6
Direktlänk till uppgradering av DIR-855: http://korta.nu/3fb3

För mer information, vänligen kontakta:
Fredrik Wells, D-Link AB
Produktchef
E-post: [email protected]
Tel: 073-8270241

1.21b05

Additions to version 1.21b05

* Add shareport support
* Fix zipb issue
* Add the posibility to add a broadcast ip to Virtual Server

08/01/2009

ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/..._FW121EUB05.zip

0.94

Shareport software version 0.94
08/01/2009

ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/...ility-v0.94.zip

Redigerat av LiMiT, 10 February 2009 - 06:42.

Postad 10 February 2009 - 16:52

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Tack för tipset.. ska uppdatera när jag kommer hem imorgon

Postad 11 February 2009 - 18:06

tugger
  • tugger
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att EU1.21b05 lider av ALG DNS-Relay buggen som näms här http://www.broadband...e-v121-20081113 och även på dlinks forum. Konstiga är att när du stänger av DNS Relay så funkar det fortfarande att köra dns lookups via routern vilket får en att undra vad egentligen dlink har för källkod i denna firmware då deras securespot fått sån enorm kritik och uppmärksamhet och min största gissning är att denna bugg är kopplad till securespot då den komponenten var just att skicka vidare requests till andra uppslag.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.