Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TF5700PVRt - Rapportera fel/önskade funktioner

532 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 April 2008 - 08:36

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Hejsan, Jag undrar ifall beta fw 3.21 fungerar till modellerna med hdmi??

MVH Thomas Å

Postad 18 April 2008 - 09:19

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Hejsan, Jag undrar ifall beta fw 3.21 fungerar till modellerna med hdmi??

MVH Thomas Å

Det finns en beta 3.21 för HDMI versionen, men den verkar inte vara stabil. Åtminstone inte om du använder TAPS eller patchar. Jag har informerat TF om problemet.
/SwedXit

Vet inte om jag skulle orka leva utam MS & CT's... ;-)

Men är det inte så att MS skapar vanliga timerentrys...? Så om man fyller upp den en vecka med Bosses hack, låter MS skapa inspelningsposter för veckan och sedan låter den vara Tap-lös tills den pajjar alt lever för att konstatera att MS är boven-i-dramat.

Vilka fler av Er kör 5700 MED HDMI?

Låter som en vettig ide. :( Jag har redan skickat ett mail till TF angående ditt problem. Ska bli intressant och se om de återkommer med något vettigt svar.
/SwedXit

Hej....
är det någon som vet om patchen "short description" fortfarande behövs eller om det fixats i någon senare f/w. Har faktiskt inte kolla det själv och Bosse med flera lider ju inte av detta eventuella problemet väl? :(
/SwedXit

Postad 18 April 2008 - 15:30

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Jag har inte heller några problem med hängningar på min 5700 utan HDMI, fw 5.21 och MS 5.62.
Jag har "bara" problem med ca-modulen... :)

Nu blir jag lite förvirrad, har du en nyare fw än dom andra?

Dom använder ju 3.21.

Postad 18 April 2008 - 18:12

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Dom använder ju 3.21.

Jag höll på att skriva fel själv tidigare. MyStuff börjar på 5 och Toppyn på 3, lätt att skriva samma för båda i hastigheten.
Tror nog att det var FW 3.21 och MyStuff 5.62 :)

Bosse

Postad 19 April 2008 - 08:28

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Jag har inte heller några problem med hängningar på min 5700 utan HDMI, fw 5.21 och MS 5.62.
Jag har "bara" problem med ca-modulen... :D

Dom använder ju 3.21.

Nä bara jag som halkat på tangenterna.
Naturligtvis är det fw 3.21 som jag kör... B)

Redigerat av Unregistered345c2d61, 19 April 2008 - 08:34.

Postad 19 April 2008 - 18:10

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Så var det dax.... :D
Idag åkte jag ute på landet och tittade därför inte till boxen alls i morse, men när jag kom hem så hade den låst sig!
Displayen visade 6:52 (jag kör TF5000Display för at få upp klockan på displayen) och när jag slog på TV:n så visade den en SVT1-bild från i morse där man väntade på programstart. Klockan där visade 6:52 också.
Gick att stänga boxen med röda knappen, men då visades de 4 prickarna en stund först.
Därefter så startade jag den och nu kollade den filer och foldrar varefter den var igång igen.

Har inte ändrat nåt de senaste dagarna utan kör fortfarande samma patchade FW 3.21 och de vanliga TAP.

/Bosse

Postad 19 April 2008 - 18:42

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Det kan nog vara problem att lägga till TAP som inte är uttestade mot en ny firmware. Enda sättet att verkligen kolla vad det är för fel är att köra bara med 3.21 utan TAPs några dagar för att se om den då fungerar ok. Gör den inte det så ligger det i firmwaren. Sannolikehten är ju stor att någon av TAPsen inte är kompatibel med den nya firmwaren. Jag brukar själv vara sugen på att testa men i detta fall fungerar 2.89+nödvändiga patchar+Mystuff 5.62-Display så bra så jag vågar mig inte på för då får jag resten av familjen på mig om det inte fungerar.

Idag åkte jag ute på landet och tittade därför inte till boxen alls i morse, men när jag kom hem så hade den låst sig!
Displayen visade 6:52 (jag kör TF5000Display för at få upp klockan på displayen) och när jag slog på TV:n så visade den en SVT1-bild från i morse där man väntade på programstart. Klockan där visade 6:52 också.
Gick att stänga boxen med röda knappen, men då visades de 4 prickarna en stund först.
Därefter så startade jag den och nu kollade den filer och foldrar varefter den var igång igen.

Har inte ändrat nåt de senaste dagarna utan kör fortfarande samma patchade FW 3.21 och de vanliga TAP.

/Bosse

Postad 19 April 2008 - 19:23

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
24h utan MyStuff... Har varit på hela dan. Inga låsningar so far...

Startar MS på morgonen för att gå igenom alla timers, sedan stänger jag den.

Så just nu är MyStuff min primary suspect...

Postad 19 April 2008 - 21:02

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Så var det dax.... :)

Notera att jag kört sedan 6/4 med patchad 3.21 och mina vanliga TAPs utan problem med hängning, förrän nu. Dvs det har tagit drygt två veckor.
Sedan den 15:e dessutom med MyStuff 5.62

Inte så kul att försöka detektera ifall 3.21 utan TAP funkar bättre eftersom jag då måste köra en månad eller så utan MyStuff, annars är det ju ett prov utan värde...
/Bosse

Postad 19 April 2008 - 21:10

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

24h utan MyStuff... Har varit på hela dan. Inga låsningar so far...

Startar MS på morgonen för att gå igenom alla timers, sedan stänger jag den.

Så just nu är MyStuff min primary suspect...

Så din box låser sig minst en gång per dag?
Det låter inte bra....
Min har funkat i ett par veckor ända tills i morse, så det blir inte lätt att göra ändringar och sen se om det blir bättre. När är det bättre?
Efter 17 dagar? (eftersom mitt förra test gav 16 dagar)
Nej, det duger inte statistiskt sett, man måste snarare ha ett utfall bortåt en månad för att kunna säga nånting.
Inte lätt med statistisk utvärdering av signifikansen i att nånting INTE inträffar. Mycket enklare med sånt som inträffar...

/Bosse

Postad 19 April 2008 - 23:44

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Själv har jat kört med 3.21 UTAN TAPS sen veckan efter att beta'n kom ut UTAN NÅGRA LÅSNINGAR över huvudtaget!

Postad 20 April 2008 - 17:24

Rob74
  • Rob74
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Ok, till protokollet kan föras att TF5000Display inte är boven till låsningarna. Boxf-n låser sig med den inaktiverad också. Är det någon som testat med en äldre version av MyStuff - t.ex. 5.21?

/Robban

Postad 21 April 2008 - 07:21

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Själv har jat kört med 3.21 UTAN TAPS sen veckan efter att beta'n kom ut UTAN NÅGRA LÅSNINGAR över huvudtaget!

Och jag lyckades köra längre än så och trodde att det hade försvunnit. Men så fick jag låsningen i lördags...
/Bosse

Postad 21 April 2008 - 07:33

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Godmorgon....

Skulle vilja felanmäla mitt däck. Fick punktering och han inte köra in till sidan förrän hela ###### däck****t var sönderskuret av fälgen.....underbar måndagsmorgon :)
/SwedXit

Postad 21 April 2008 - 11:44

jisse
  • jisse
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Kör med fw 3.89 och har använt MS 5.51 utan större problem, endast några låsningar sporadiskt. Uppdaterade till MS 5.61 med ständiga låsningar till följd. Boxen låste sig med 11 minuters mellanrum... Inte kul att försöka förklara och försvara :)

Har plockat bort alla taps (eit2mei, descExt, MS, tf5000display), funkar klockrent nu...

Kom på att låsningarna startade ungefär samtidigt som sommartiden startade i vårt avlånga land. Såg att det fanns någon inställning i eit2emi som relaterade till sommartiden... Kan det spöka?

Postad 21 April 2008 - 17:27

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Kör med fw 3.89 och har använt MS 5.51 utan större problem...

3.89? Menar du inte 2.89?

Postad 22 April 2008 - 07:10

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Är det någon som kan bekräfta eller dementera att patchen "Short description" fortfarande behövs eller ej.
Har kontakt med TF angående just detta problem (om det nu fortfarande finns), men vill inte ta det längre förrän jag vet att det fortfarande gäller. Har själv inte tänkt på detta på länge och inte haft tid/ork/lust att kolla upp det.
Någon som vet? :(
/SwedXit

Postad 22 April 2008 - 17:05

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Bytte modul för ett par veckor sedan, men noterade inte vad det var för modell på den gamla som följde med boxen.

Vad har ni för moduler i era boxar, så jag vet vilken jag ska försöka få tag på som verkar fungera...

Nu har jag varit till Expert och fått en ny modul.
Den här gången blev det en Dilog. Postad bild
Den funkar kanon för mig. Snabbare kanalbyten och resume fungerar igen. :D

"Råkade" få en likadan modul av boxer som de tyckte jag skulle prova för att se om den fungerade och ge lite feedback.

Postad 24 April 2008 - 15:20

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Halloj...
Jag lovat TF att spela in en hel mux och skicka upp den på deras FTP-server, så de kan ha den till hjälp vid felsökning av diverse problem vi rapporterat om. TF skicka mig en "ny" firmware som jag skulle använda för att göra inspelningen med, men jag fick aldrig någon beskrivning om hur jag skulle gå till väga. Är det någon här som redan gjort något liknande med deras f/w, dvs fått en special f/w som ska kunna göra detta. Den jag fick heter förvisso TF5700_capture, men ser precis ut som vanligt (vad jag kan se). Är det jag som är trög eller har de skicka fel tro?
Kanske du Bosse har lust att kolla på den? (Skickat den till din mail)

Tips mottaget gärna!

/SwedXit
P.S Är det någon som testat att spela in tex. Discovery channel med DVB-textningen med en annan box än Topfield och sett att ljud synkningen funkat? D.S

Redigerat av Unregistereda681f977, 24 April 2008 - 15:21.

Postad 28 April 2008 - 08:03

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Halloj...
Jag lovat TF att spela in en hel mux och skicka upp den på deras FTP-server, så de kan ha den till hjälp vid felsökning av diverse problem vi rapporterat om. TF skicka mig en "ny" firmware som jag skulle använda för att göra inspelningen med, men jag fick aldrig någon beskrivning om hur jag skulle gå till väga. Är det någon här som redan gjort något liknande med deras f/w, dvs fått en special f/w som ska kunna göra detta. Den jag fick heter förvisso TF5700_capture, men ser precis ut som vanligt (vad jag kan se). Är det jag som är trög eller har de skicka fel tro?
Kanske du Bosse har lust att kolla på den? (Skickat den till din mail)

Tips mottaget gärna!

/SwedXit
P.S Är det någon som testat att spela in tex. Discovery channel med DVB-textningen med en annan box än Topfield och sett att ljud synkningen funkat? D.S

UPDATE!
Var visst väldigt enkelt...bara att spela in en kanal så kom hela muxen med...blir dock en ganska stor fil. 5 minuter resulterar i dryga 800MB :D

Postad 02 May 2008 - 10:03

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

/Bosse

Nästa hängning...
Igår (1/5-2008) så kom nästa hängning (förra var alltså den 19/4).
I detta fall så höll hustrun på att titta på Efterlyst på TV3 med fördröjning c:a 5 minuter. Programmet var satt på inspelning, så det var inte den här direktfördröjningen heller.
Medan hon tittade på programmet började hon fibbla med fjärren och jag tror hon var inne i MyStuffs EPG eller liknande när den nöp.
Hur som helst så var det bara att trycka på röda knappen, beskåda de fyra prickarnas dans och sen starta igen. Efter att ha kollat filer och mappar var vi igång igen, men med en "bad file". Det var ju Efterlyst såklart.
Men nu körde jag TAP "Recording Fixer" mot denna inspelning och det lagade filen! :unsure:

Sammanfattningsvis så har jag på en månad haft tre låsningar med F/W 3.21:
2 st när jag eller hustrun mixtrat med fjärren medan vi tittat på en inspelning som ännu inte avslutats (chase mode).
1 st alldeles av sig själv precis när en inspelning skulle avslutas mitt i natten och när ingen tittade på TV över huvud taget.
Notera att i samtliga fall har MyStuff varit laddad och i användning.

Något för Topfield att få reda på?

Postad 02 May 2008 - 12:20

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Nästa hängning...
...

Min box håller fortfarande nollan vad gäller låsningar. Den stora skillnaden mellan våra boxar är att du kör med TAPS medans jag utan. Jag tror därför inte detta är något för TP att nysta i. Iallafall inte förens man är helt säker på att det är F/W det är fel på och inte någon TAP i kombination med just 3.21.

Postad 02 May 2008 - 18:54

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Nästa hängning...
I detta fall så höll hustrun på att titta på Efterlyst på TV3 med fördröjning c:a 5 minuter. Programmet var satt på inspelning, så det var inte den här direktfördröjningen heller.
Medan hon tittade på programmet började hon fibbla med fjärren och jag tror hon var inne i MyStuffs EPG eller liknande när den nöp.
Hur som helst så var det bara att trycka på röda knappen, beskåda de fyra prickarnas dans och sen starta igen. Efter att ha kollat filer och mappar var vi igång igen, men med en "bad file". Det var ju Efterlyst såklart.
Men nu körde jag TAP "Recording Fixer" mot denna inspelning och det lagade filen! :unsure:

Sammanfattningsvis så har jag på en månad haft tre låsningar med F/W 3.21:
2 st när jag eller hustrun mixtrat med fjärren medan vi tittat på en inspelning som ännu inte avslutats (chase mode).
1 st alldeles av sig själv precis när en inspelning skulle avslutas mitt i natten och när ingen tittade på TV över huvud taget.

Är benägen att hålla med Kusen om att TF antagligen inte kommer rota i detta problem. Detta pga 2 anledningar. My Stuff är inblandat och det ett ganska svårt fel att felsöka då de inte har mycket att gå på. Tycker dock det kan vara värt att rapportera ändå då det tillsammans med annat kanske kan lösa några problem. Jag drar iväg ett mail senare.
Btw....intressant att läsa om Recording Fixer och att eventuellt kunna "bryta ut" de olika kanalerna i en inspelad mux. Hade varit fräckt :D
/SwedXit

Postad 02 May 2008 - 20:42

larswik
  • larswik
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej jag behöver hjälp då jag lyckats krascha min Topfield 5710PVRt HDMI vid upgraderingen avTopfiled's patch
TF5710PVRt_HDMI-13436-2008Jan09[1].tfd
Jag hade Mustuff 5.61 complete install inne, men då jag inte fick in patchen valda jag att ta bort dessa från boxen och stara om, och då TFDN_USB lyckades få in patchen trodde jag allt var oki och drog ur sladden. När jag nu startar boxer är den ej längre kontaktbar, felkod E-02 blinkar i fönstret och jag kommer inte längre.Tacksam för hjälp
/Larswik

Postad 02 May 2008 - 21:23

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Är benägen att hålla med Kusen om att TF antagligen inte kommer rota i detta problem. Detta pga 2 anledningar. My Stuff är inblandat och det ett ganska svårt fel att felsöka då de inte har mycket att gå på. Tycker dock det kan vara värt att rapportera ändå då det tillsammans med annat kanske kan lösa några problem. Jag drar iväg ett mail senare.
Btw....intressant att läsa om Recording Fixer och att eventuellt kunna "bryta ut" de olika kanalerna i en inspelad mux. Hade varit fräckt :blink:
/SwedXit

Jag kontaktade Toppy.uk om detta och de tipsade om att MyStuff 5.62a har en fix i sig som möjligen kan hjälpa mot mitt "problem".
Laddade in 5.62a idag så nu får vi se om det blir några mera hängningar de närmaste veckorna...

När det gäller felaktiga filer och Recording Fixer så kan jag bara säga att det fungerar fint. :D
/Bosse

PS: Nån som vet varför man inte får med allt av det man citerar när man svarar här numera???

Postad 02 May 2008 - 21:37

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
E-02 Corrupted firmware in Flash memory.

Försök att ladda ner via USB igen eller seriellt. Kvarstår problemet så är det antagligen hårdvarufel tex kallödning. Har du garanti så lämna in den.

Läs mer här http://forum.toppy.org.uk

Hej jag behöver hjälp då jag lyckats krascha min Topfield 5710PVRt HDMI vid upgraderingen avTopfiled's patch
TF5710PVRt_HDMI-13436-2008Jan09[1].tfd
Jag hade Mustuff 5.61 complete install inne, men då jag inte fick in patchen valda jag att ta bort dessa från boxen och stara om, och då TFDN_USB lyckades få in patchen trodde jag allt var oki och drog ur sladden. När jag nu startar boxer är den ej längre kontaktbar, felkod E-02 blinkar i fönstret och jag kommer inte längre.Tacksam för hjälp
/Larswik

Postad 03 May 2008 - 06:40

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag kontaktade Toppy.uk om detta och de tipsade om att MyStuff 5.62a har en fix i sig som möjligen kan hjälpa mot mitt "problem".
Laddade in 5.62a idag så nu får vi se om det blir några mera hängningar de närmaste veckorna...

Tyvärr visade det sig att boxen krashade fortare med MyStuff 5.62a än innan....
Den dog i morse kl 06:52. Och den hade inget för sig som jag ställt in vid den tiden, stod på SVT1 bara.
Så det är bara att sätta tillbaka MS 5.62 då. :blink:

/Bosse

Postad 27 May 2008 - 07:54

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Finns det nån anna Topfield (med dual tuner) på Svenska marknaden som funkar klockrent med MyStuff i daxläget?

Börjar tröttna... Kör med första FW och en äldre MyStuff... Men den har ju svart bälte i att be mig sätta i kortet...

Postad 27 May 2008 - 08:03

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Vad har du för modell?

Jag har en 5700 utan HDMI och kör med 3.21 + mystuff och har inte ett enda "sätt i kortet" nuförtiden.

Misstänker dock att det kan ha att göra med att jag bytte ca-modul. Den är snabbare vid kanalbyten och tjatet om kortet är helt borta.
Jag reklamerade min gamla ca-modul på expert och de hade tydligen fått order om att byta ut dessa direkt, så det var inga problem.

Redigerat av Unregistered345c2d61, 27 May 2008 - 08:03.

Postad 03 June 2008 - 08:53

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Vad har du för modell?

Jag har en 5700 utan HDMI och kör med 3.21 + mystuff och har inte ett enda "sätt i kortet" nuförtiden.

Misstänker dock att det kan ha att göra med att jag bytte ca-modul. Den är snabbare vid kanalbyten och tjatet om kortet är helt borta.
Jag reklamerade min gamla ca-modul på expert och de hade tydligen fått order om att byta ut dessa direkt, så det var inga problem.

Samma fast med HDMI

Postad 04 June 2008 - 05:18

JohnD
  • JohnD
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Godmorgon,

Allt börjar bra förutom att boxen fryser vid "Verifying files and folders" :)
Går att stänga av, men samma resultat varje gång den startar. Kommer inte heller åt via Altair. Kan nämnas att hårddisken är ganska full. Kör Mystuff 5.62a och autodelete vi 10 % kvar (eller nåt). Jag har den utan HDMI.

Vad göra?

Går det att hålla några knappar inne under uppstart för att återställa boxen?

/John

Redigerat av JohnD, 04 June 2008 - 05:32.

Postad 04 June 2008 - 13:41

Lars2
  • Lars2
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej

Jag är en ny användare av detta forum hoppas ni kan besvara detta:
Jag använder TAP 3PG och lyckas ej att få sökorden dvs rutin 7 att skapa timers automatiskt. När jag gör det manuellt fungerar det men hittar inget sätt att automatisera detta. Någon som vet svaret ?

/Lars

Postad 04 June 2008 - 15:07

Lars2
  • Lars2
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Såg förraförra inlägget
Testa att ha nollan (0) intryck vis start så skall inte några TAP:s starta

/Lars

Postad 04 June 2008 - 15:23

JohnD
  • JohnD
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Såg förraförra inlägget
Testa att ha nollan (0) intryck vis start så skall inte några TAP:s starta

/Lars

Har testat detta men det hjälper inte, hänger sig efter ca. 2 sek när den försöker verifiera filerna. Den brukar ju bara verifiera filerna om strömmen brutits och jag tror inte det varit något strömavbrott inatt.

/John

Postad 04 June 2008 - 17:06

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Har testat detta men det hjälper inte, hänger sig efter ca. 2 sek när den försöker verifiera filerna. Den brukar ju bara verifiera filerna om strömmen brutits och jag tror inte det varit något strömavbrott inatt.

/John

Filverifiering händer om det varit nåt problem med boxen tidigare.
Jag hade ett exemplar för ett år sen som titt som tätt korrupterade filer och då kom det upp denna dialog vid start. Ett par gånger så hade jag sen inga inspelningar alls kvar. :(

Fick byta box på garantin i december och sen blev det slut på detta elände.

Det tyder nog på ett allvarligt fel på din box ifall den inte kommer förbi denna verifieringstest.
/Bosse

Postad 05 June 2008 - 07:49

JohnD
  • JohnD
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Efter ett antal (hundra?) omstarter lyckades jag komma in i menyerna. Gjorde en återställning och kunde m h a Altair kolla filerna. Det fanns en korrupt fil, den tog jag bort och sedan funkade allt igen. Det är andra hårddisken jag har då jag fick den första bytt förra året efter en krasch.

Då är väl helgen räddad ialla fall. :)

/John

Postad 11 June 2008 - 18:12

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Nu har min TF5700PVRt börjat bete sig på ett irriterande sätt...
Den tenderar att allt oftare låsa sig, idag när jag kom hem stod klockan på 00:57 och boxen var låst.
Efter avstängning och återstart funkade den i en halvtimme varefter fotbollsmatchen frös. :)
Fick stänga/starta boxen för att se vidare på matchen.

På senare tid har jag sett låsningar med nån veckas mellanrum ifall jag inte stänger boxen över natten, men aldrig tidigare har den låst sig medan jag tittar på ett program. Usch!

Nu har jag stängt av den här inspelningsfunktionen som gör att man kan backa i direktsändningar eftersom det är den enda aktivitet jag kan komma på som boxen håller på med medan man tittar. Få se om det blir skillnad.

Jag kör 3.21 beta firmware och MyStuff 5.62 (inte 5.62a som omedelbart låste min box när jag provade).
Dessutom har jag TF5000Display för att visa klockan mm på displayen.

/Bosse

Postad 12 June 2008 - 08:26

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Jag hänger kvar på firmware 2.84 (med patchar) och MyStuff 5.61. Fungerar klockrent, visserligen händer det att någon fil blir korrumperad och jag måste formattera om hårddisken men jag ser till att ha en backup av ProgramFiles-mappen liggande på datorn så är det fem minuters jobb att få upp boxen till fungerande läge igen. Har inte missat en timer eller haft några andra problem med boxen på flera månader, förutom när jag testat nyare firmware.

Postad 12 June 2008 - 14:45

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Jag hänger kvar på firmware 2.84 (med patchar) och MyStuff 5.61. Fungerar klockrent, visserligen händer det att någon fil blir korrumperad och jag måste formattera om hårddisken men jag ser till att ha en backup av ProgramFiles-mappen liggande på datorn så är det fem minuters jobb att få upp boxen till fungerande läge igen. Har inte missat en timer eller haft några andra problem med boxen på flera månader, förutom när jag testat nyare firmware.

Likar min nuvarande setup! Vilka patchar kör du? När kör du EPGscannen och när skördar du?

Postad 07 July 2008 - 10:15

Unregistered62b1c45e
  • Unregistered62b1c45e
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tjena, har upplevt ett problem med min 5710 på senare tid. Kan inte komma åt alla program som finns inspelade och ligger placerade i mappar. Det går utmärkt att spela de filmer som ligger under "roten", men när jag försöker komma åt en mapp, så står det dels "Felaktig information" i informationsfältet, alternativt "0 program" - detta trots att mappen innehåller cirka 50 filmer. Totalt diskutrymme är dock fortfarande korrekt angivet, 77GB/240GB kvar. Någon som har haft samma problem? Uppdaterade firmware i förra veckan, har inga TAPs installerade. Om man måste formatera om hårddisken, vilket är bästa sättet att spara filerna på för att sedan kopiera tillbaka dem?

/Martin

Postad 07 July 2008 - 11:29

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Om man måste formatera om hårddisken, vilket är bästa sättet att spara filerna på för att sedan kopiera tillbaka dem?

Köra via USB och Altair kommer att ta lång tid. Har du möjlighet att ansluta disken till en PC så kan TopfHDRW användas, t.ex. via innehållet i en USB - IDE hårddiskbox. TopfHDRW kan även kontrollera filsystemet och även hitta 'förstörda' filer. TopfHDRW är ett Windows program. Det går bra att låta disken sitta fast skruvad i boxen och enbart lossa sladdarna. Ta det försiktigt med IDE sladden så du inte sliter sönder den.

//Michael

Postad 07 July 2008 - 13:08

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Köra via USB och Altair kommer att ta lång tid. Har du möjlighet att ansluta disken till en PC så kan TopfHDRW användas, t.ex. via innehållet i en USB - IDE hårddiskbox. TopfHDRW kan även kontrollera filsystemet och även hitta 'förstörda' filer. TopfHDRW är ett Windows program. Det går bra att låta disken sitta fast skruvad i boxen och enbart lossa sladdarna. Ta det försiktigt med IDE sladden så du inte sliter sönder den.

//Michael

Fast när man gör det så blir man av med fabriksgarantin på boxen eftersom man måste öppna den och bryta förseglingen...

Jag kopierar med USB/Altair och det är verkligen inte kul med dessa stora filer och den långsamma USB-förbindelsen. Å andra sidan har de flesta andra PVR-er ingen möjlighet alls att tanka ur program...

/Bosse

Postad 07 July 2008 - 16:17

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Har du möjlighet att ansluta disken till en PC så kan TopfHDRW användas, t.ex. via innehållet i en USB - IDE hårddiskbox. TopfHDRW kan även kontrollera filsystemet och även hitta 'förstörda' filer. TopfHDRW är ett Windows program. Det går bra att låta disken sitta fast skruvad i boxen och enbart lossa sladdarna. Ta det försiktigt med IDE sladden så du inte sliter sönder den.

Om man kopplar in en IDE-sladd till disken inne i Toppyn, måste man inte också koppla in extern ström till den? För man kan väl inte ha Toppyn igång utan disk inkopplad???

En annan sak som jag kom på och som kanske skulle underlätta det hela:
1) Skaffa en sån här disklåda för 3.5" hårddisk för USB2-anslutning.
2) Tag loss själva interfacedelen ur lådan (brukar vara ett litet kretskort med en IDE-kontakt
3) Koppla en förlängningssladd mellan Toppydisken och interfacekortet (IDE och kraftmatning)
4) Koppla in en USB2-sladd mellan din PC och interfacekortet
5) Slå på kraftmodulen till interfacelådan

Nu borde disken dyka upp i Windows som en hårddisk i Disk Manager och detta borde innebära att TopfHDRW borde kunna se den. Detta sätt att koppla in disken medför att man kan ha längre sladd (USB) mellan Toppyn och PC:n så det blir enkare.
Jag har också hört såna som skruvat ur Toppy-disken och sen satt den i en sån här USB2-låda och kopplat in den till PC. Mitt förslag ovan är för att slippa skruva loss disken från Toppyn.

Men garantin faller ju i vart fall...

/Bosse

Postad 07 July 2008 - 19:19

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Ja Bosse, så går att göra. Det behövs ingen förlängning av sladdarna mellan USB-IDE-kortet och disken. I alla fall inte med den jag kör med. Lite trångt blir det, jag har haft kortet kvar i lådan men utan lock. Kan också bli strul om du skarvar på en förlängning så att det blir flera kontaktövergångar på IDE.

Strömmen till disken bör (skall) tas från samma ställe som IDE sladden sitter ansluten till.

Boxen går att köra utan disk. Har i och för sig inte provat just 5700an, men flera andra Toppy.

och som du påtalat, Garantin!

PS. Jag har inte kört någon 5700a, utan andra Toppy som köpts utan disk. Bland annat en 5000PVRt som jag brännt sönder USB på, så den måste jag öppna för att komma åt disken.

//Michael

Postad 14 August 2008 - 21:23

Unregistered7703c38e
  • Unregistered7703c38e
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag kör f.w3.17 i min 5700pvrt och vad som inte funkar längre är om man tittar live och vill spola tillbaka för att se igen så hänger boxen sig? Med tidigare firmware fungerade det. Jag har också samma problem med timeshift att den avbryter timeshift och hoppar till den kanal som man har satt på inspelning. Detta problemet är allvarligt då min fru nästan kastar ut toppyn genom fönstret.;-)

Postad 15 August 2008 - 06:04

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Efter en hängning igår på min 5710-box och omstart så finns det plötsligt ingen fungerande EPG via Mystuff??? 3 radiokanaler som P1, P2 och Pklassiskt eller vad fan det var visas i EPG:n???

Vilken Mystuff version tycker ni är stabilast? För övrigt har jag ju tidigare kört med BO B´s XMLTV-program och hoppas kunna få igång det igen för att kunna ha flera dagars EPG.

FIXAT - de nyare versionerna av MyStuff fungerade inte och bara hängde sig men med 5.51 versionen och den gamla versionen av Bo B´s xmltv program så har jag fått allt att fungera igen..........bara att hoppas man slipper strul några veckor nu då..

Redigerat av Unregistered9b117a23, 15 August 2008 - 10:09.

Postad 15 August 2008 - 17:54

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hej

Jag är en ny användare av detta forum hoppas ni kan besvara detta:
Jag använder TAP 3PG och lyckas ej att få sökorden dvs rutin 7 att skapa timers automatiskt. När jag gör det manuellt fungerar det men hittar inget sätt att automatisera detta. Någon som vet svaret ?

/Lars

Du måste ställa in en nattlig scan. 3PG ställer bara in timers under den nattliga sökningen. Om du går in i menyn från sidan 5, så väljer du menypunkten näst sist, så skapas en wakeup-timer.

MVH LL

Postad 15 August 2008 - 18:28

marpeto
  • marpeto
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Är mycket nöjd med 3PG, och fått en del support i ett tyskt forum. Läs på http://www.topfield-...ead.php?t=20598 för matnyttiga tips o problem som jag stött på med 3PG

Postad 15 August 2008 - 23:18

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Efter en hängning igår på min 5710-box och omstart så finns det plötsligt ingen fungerande EPG via Mystuff??? 3 radiokanaler som P1, P2 och Pklassiskt eller vad fan det var visas i EPG:n???

Det betyder att MyStuff använder boxens egen EPG i stället för den från XMLTV!
I XMLTV2Mei tas över huvud taget inte in någon information om radiokanalerna så ifall de syns så har MyStuff växlat över till att använda Freeview.mei, som skapas inne på boxen själv av TAP eit2mei baserat på Toppyns egen Boxer-EPG. Detta görs tidsstyrt efter att MyStuff.mei har blivit äldre än ett visst datum som du själv konfigurerar i MyStuff.
Och det var just att denna inbyggda EPG blev så vissen som gjorde att jag skrev XMLTV2Mei för att få en vettig EPG i vintras.
Kolla dina MyStuff-inställningar rörande hur många dagar den skall använda MyStuff.mei tex.

Vilken Mystuff version tycker ni är stabilast? För övrigt har jag ju tidigare kört med BO B´s XMLTV-program och hoppas kunna få igång det igen för att kunna ha flera dagars EPG.

FIXAT - de nyare versionerna av MyStuff fungerade inte och bara hängde sig men med 5.51 versionen och den gamla versionen av Bo B´s xmltv program så har jag fått allt att fungera igen..........bara att hoppas man slipper strul några veckor nu då..

Du kan myckert väl byta upp dig till min nya version som har enklare konfiguration och som inte använder sig av XMLTV (med sina dryga 8 megabytes kod)...

/Bosse

Postad 16 August 2008 - 19:12

groggberg
  • groggberg
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Provade lägga in FW 3.17 som jag laddade ner från Topfields hemsida.

Efter det ville boxen radera en massa kanaler som inte skule finnas. Bl.a 1:an och 2:an. Raderingsrutan återkommer hela tiden tills dess jag tar bort kanalerna.

Nu vill jag gå tillbaka till föregående firmware men min Topfield låser sig när jag skall starta HDFW för att ändra FW.

Är det någon som har en lösning på mitt problem?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.