Han kände till problemet och hörde sig för med kollegor och sa att de är i slutet av testerna och det är så gott som klart.
Han kunde inte svara på om jag skulle skicka in eller om det kommer ordnas på annat sätt.
Mitten av nästa vecka alltså.
11 relaterade trådar
Postad 09 november 2007 - 13:10 Han kände till problemet och hörde sig för med kollegor och sa att de är i slutet av testerna och det är så gott som klart. Han kunde inte svara på om jag skulle skicka in eller om det kommer ordnas på annat sätt. Mitten av nästa vecka alltså. Postad 09 november 2007 - 13:29
Härligt med raka svar,tjejen jag pratade med hörde också med sina kollegor då var det två veckor.Men vi får hoppas att det blir nästa vecka.Det skulle ta ca två veckor om man skickar in den,så man hoppas ju att det går att lösa på något annat sätt Postad 09 november 2007 - 14:16 Vet inte vad det var som uppdaterades, kanske inte är samma mjukvara, kan lika väl vara klockan eller separat "boxermjukvara" som inte är samma som spelaren övriga. Vet ju inte vad det var för mjukvaru version innan heller så vet inte om man kan se det heller. /Walker Postad 09 november 2007 - 21:18 Redigerat av ljudnisse, 09 november 2007 - 21:19. Postad 10 november 2007 - 00:17 Kolla vilken Firmware (F/W) ni har. Själv sitter jag med version 1.28. Tryck: System Menu->Grundinställningar->Ljud ut->Dolby Digital Ut ->sedan pil höger igen så ni hamnar i rutan med alternativen-> sifferknapp 9 Nu visas F/W....... Hoooopas att det löser sig snart så att man åtminstone vet att man ska/bör skicka in den för ny F/W. Varför den skall vara inne i två veckor (?) fattar jag inte. den borde ju skickas tillbaks med vändande post (som så mpnga andra servicefirmor gör..)!! Nä Sony, släpp den nya F/W'n via web eller motsv. så vi kan ladda den själva ! Pioneer rocks !!! Postad 10 november 2007 - 09:28
Då har jag 1.44. Verkar bara som det är en firma som löser detta åt Sony.Och dom hade två veckors väntetid,men om dom ska fixa alla felaktiga HXD så blir det nog längre väntan.Läge för en gräddfil om dom inte kan lösa detta på ett smidigt sätt. Postad 10 november 2007 - 10:36 Sen har man ju "alternativ 1" - "Mjukvaruppdatering" - "Teknisk information" Där har jag: Hardware 436 Software 120 Postad 10 november 2007 - 12:09
Där har jag Hardware 435 Software 116 Postad 10 november 2007 - 16:34
Ok, du har altså problem med "frysningarna" även med denna "sena" version av H/W, S/W och F/W !? Postad 10 november 2007 - 16:57 Postad 11 november 2007 - 16:04 Software 115 Har problem... Senaste version enligt mjukvaruuppdateringsfunktionen??! Postad 11 november 2007 - 19:18 Postad 11 november 2007 - 21:32 En annan mycket irriterande grej är att man inte kan slumpa låtar i musikjukebox-läget. Är inte det skandal? Det kan man ju på den mest skräpiga spelare. Jag trodde i min enfald att då man kan kategorisera sina filer i genrer naturligtvis skulle kunna slumpa en viss genre. Vad säger ni om detta? Borde kräva en sådan update också, eller hur? Och varför ska man inte få lägga in fler än 999 låtar eller 99 album (max 1 GB)? Ahh...trodde man kunde nyttja några fler av de där 250 giggen i 970:an till musik, så man kan ha skivsamlingen i burken. Annars är jag mycket nöjd med maskinen. Postad 13 november 2007 - 14:55 Enligt telefon med Sony för en stund sedan, summering av samtalet: Flera enheter med den nya mjukvaran har varit ute hos kunder som är nöjda med resultatet. Allt är "90%" klart, och inom ett par dagar kommer det att presenteras hur de med problem skall få sina mottagare uppgraderade. Ring i slutet av veckan. Kommentar: Helt klart att problemet är stort och att man tagit allvarligt på det. Att den som svarar direkt utan att behöva mitt referensmummer kunde kommentera felet tyder också på det. Äntligen börjar jag se lite positivt på allt strul. Hade ju dock varit ännu bättre om det varit strulande enheter som verkligen lagats istället för att nya enheter testats med ny programvara. Postad 13 november 2007 - 19:07
en fet fjärr åtminstone
Har försökt att få igång styrningen av min Panna PV600 med koderna till HXD870 som finns i manualen, dock utan framgång... Har någon lyckats? Och isåfall med vilken kod? Vore skönt att slippa
![]() EDIT: Svarar mig själv... fick igång de önskade funktionerna med kod 17, funkade med HDMI-koppling men inte med scart. Vet inte säkert om det var kabeln som gjorde att det funkar nu, men nu agerar maskinen som jag vill. Har endast laborerat ett par timmar med denna spelare och upptäcker hela tiden en massa goa funktioner. Än så länge inga frysningar och andra problem utan bara positiva intryck. Känns just nu som den bästa elektronikprylen jag någonsin köpt ![]() Redigerat av henpe, 13 november 2007 - 22:01. Postad 14 november 2007 - 12:07 Finns det olika modeller av denna Sony? På Sonys hemsida finns det bara en men vissa handlare har både HDD och HDMI. Hur hänger det ihop? Postad 14 november 2007 - 16:22 Postad 14 november 2007 - 16:51 /Jonas Postad 15 november 2007 - 08:47 Nu ska jag kontakta Dustin Home för att få dom att betala frakten. EDIT: Och som vanligt är Dustinhome jättebra att göra med, och skickar mina fraktsedlar omgående. Fick svarsmejl på 2 minuter. Redigerat av JockeJ, 15 november 2007 - 10:04. Postad 15 november 2007 - 10:50
Annars så kan man beställa fraksedel direkt på Inside's hemsida. Funkar bra. Kom med posten dagen efter !! Postad 15 november 2007 - 11:03
Jag pratade nyss med Sony support.Enligt dom skulle jag vänta att skicka in den för dom har inte bestämt hur uppdateringen ska lösas.Det lät inte helt omöjligt att det kunde komma en uppdatering på nätet. Somvanligt olika svar beroende på vem man pratar med!! Har ingen lust att skicka iväg min då jag tror att det kommer ta lång tid trotts ett enkelt ingrepp. Postad 15 november 2007 - 11:06 Det skulle skickas tillbaka med vändande post sa han. Postad 15 november 2007 - 19:46 Vi får väl alla plikttroget skriva här om det allra senaste nytt så vi är uppdaterade. Om det skulle visa sig att det går att göra uppdateringen själv så är ju det ett trevligare alternativ. Postad 16 november 2007 - 10:43 Det var f ö inte bara Sony som hade problem sa hon jag pratade med. "Ring om en vecka"... Postad 16 november 2007 - 16:11 kan välja wide, 4:3 och 4:3 xxxx. Postad 16 november 2007 - 16:40 Hej, Kommer inte ihåg exakt vad inställningen hette, men tror att det var under HDMI inställningar så finns det en inställning hur du vill ha 4:3 bild i 16:9 TV. Den ska vara på Full. Kanske att du måste stänga av en gång och starta om. Om du kör via HDMI alltså. HL1 Postad 19 november 2007 - 09:35 hur fungerar dessa maskiner när man ansluter någon annan apparat? Tex. koppla en gammal VHS-video via scarten, går det att köra ut signalen via HDMI-utgången då? Postad 19 november 2007 - 21:12
Jag har vart och fått min "dolda" mjukvara uppgraderad till 1.64 (Jag har Hardware: 435, Software: 126). Testar maskinen just nu! Och det verkar funka bra ![]() Återkommer om det e nåt skumt // Togge Redigerat av toggebogge, 19 november 2007 - 21:23. Postad 19 november 2007 - 21:54
Jodå, på en scart kör jag en boxermottagare (tills Sony löst problemet med kass tuner), på den andra scarten en Sky satelitmottagare. Båda två får en bildförbättring som jag inte hade vågat räkna med. men VHS kanske är att hoppas på för mycket :-). Du får säkert ut bilden, men hur mycket bättre den kan tänkas upplevas är en annan historia. Lycka till dock, kanske blir det lite av känslan med en analog LP-skiva, helt plötsligt blir det rätt att se gamla goda filmer på VHS för den "rätta känslans" skull :-) Postad 19 november 2007 - 22:28 Det var egentligen inte förbättring av kvaliteten jag funderade över. Det var mest med tanke på vilka kablar jag måste dra fram till projektorn. Det vore ju väldigt schysst om man kunde klara sig med endast en HDMI-kabel.... Nåja, nu har jag fått hem bägge apparaterna iallafall, så jag kan prova mig fram innan jag dra kablar till projektorn! Postad 19 november 2007 - 22:57
Ok, lämnade du in den "över disk" hos Inside Service och väntade under tiden de uppgraderade eller skickade du in den!? Intressant att veta hur lång tid det tog.... En undran till: Behöll den eventuella inspelade titlar (på HDD'n), EPG info, set-up etc eller blev den scratchad som när den kom ny ur kartongen. När jag frågade killen om detta på Inside visste han inte! Han trodde att inställningar etc skulle vara kvar men tyckte samtidigt att jag skulle bränna ut eventuella sparade/inspelade program "för säkerhets skull....". Intressant att Pioneer's senaste FW (som kan laddas hem från deras support-sida) är version 1.62...Enligt "rykten" så är ju Sony's o Pioneers grejjer mer eller mindre identiska.....eller????? Som tidigare kommenterats, vi får väl alla hjälpas åt att bevaka/rapportera vad som händer i denna fråga Postad 19 november 2007 - 23:16 AVR-2807. Men om jag kopplar via HDMI får jag bara 2 kanal stereo. Nån annan som testat detta? Postad 20 november 2007 - 07:43
Jag lämnade in den över disk på Inside. Tog ungefär 20 minuter och få den uppgraderad. De hade inte raderat nåt på HDD men man får ju räkna med att det kan hända. Det ända jag upptäckte var att det hade ändrats några grundinställningar här och var... Undrar om Pioneer har fått ut 1.64 än...kanske bara är det. // Togge Redigerat av toggebogge, 20 november 2007 - 07:45. Postad 20 november 2007 - 11:52
Jag har inte lyckats hitta några filer eller support eller överhuvudtaget som har med HXD 870 att göra... ![]() Låter inte som en bra ide att lägga in Pioneers programvara... Redigerat av philipsguy, 20 november 2007 - 11:53. Postad 21 november 2007 - 10:11 Postad 21 november 2007 - 10:34 Själv kommer jag skicka iväg min på måndag, hann inte den här veckan och vill inte vara utan till helgen. Postad 21 november 2007 - 11:59 När jag pratar med Sonyservice så svamlar dom fortfarande om att det inte är klart hur uppdateringen ska lösas. Det borde ju inte vara så svårt,enligt dom är det ju bara 40 spelare det handlar om. Postad 21 november 2007 - 12:12
Jag tror att det är fler som har problem....Kanske inte alla som rapporterat in det till Sony Service etc? Har svårt att tro att det bara sålts 40+ spelare totalt sedan intro't i våras... Klaring, skall bli intressant att höra din feedback senare ! Postad 21 november 2007 - 12:52 Fick samma ungeför samma svar för en timme sedan "VI vet inte hur vi skall distribuera lösningen, det går att lämna in på Inside om du inte vill vänta". Låter som om det kanske skull kunna gå att uppgradera hemma med lite tur. Ingen verkstad i Göteborg kan ännu göra jobbet enl Sony. När det gäller antaler spelare som drabbats tror jag det mer beror på miljöfaktorer. Anar i mitt fall att jag har intefererande signaler från Danmark (Har ett berg i Öster mellan mig och sändaren). Signalen är visserligen perfekt men kanske att spöksignaler på studs och störande signaler från andra sändare ger problem. Tror som du att det snarare är 4000 än 40 sålda enheter, men att flertalet inte drabbats eller inte orkat rapportera. med andra ord ingen bra pryl att köpa begagnat om man inte testar den hemma först. Postad 21 november 2007 - 16:57 Nu till min fråga som jag är tacksam om Du tar Dig tid till att besvara. Jag funderar på att köpa en Sony RDR-HXD870 160GB. Nackdelen är vad jag kan förstå att då jag bara har ett kort och därför inte kan titta på en kanal och spela in på en annan? Hur skall jag koppla och ska jag sätta kortet i TV:ns CA-modul eller i Sony RDR-HXD870? Vad jag har förstått kan man inte kopiera filmer från USB-enheter mm till Sony RDR-HXD870:s interna Hårddisk. Är inte det en galen begränsning att behöva brnna DVD-skivor hela tiden? Ska man skaffa en Sony RDR-HXD870 eller kanske vänta på nästa generation av Tvix? Tack för respons. Postad 21 november 2007 - 18:30 Redigerat av Unregistered2a53b113, 21 november 2007 - 18:31. Postad 21 november 2007 - 19:02 ![]() Postad 21 november 2007 - 23:14 Jag tror problemen kan ha med störningar att göra. Då är en inomhusantenn inte bra eftersom den tar signal från alla håll. En utomhus gitter-antenn är nog mindre bra eftersom den tar signal från ett stort område. Bäst är nog en riktigt yagi-antenn inbyggt störningsfilter (svagare signal men mindre störningar). Min gamla takantenn gav tidigare störningar på TV1 men bra bild på TV2. På TV4 blev signalen svag (snöig) vid dåligt väder. Postad 22 november 2007 - 00:00 Beskrivningen sid 52 av text-TV saknar info om att man kan använda Page- och Page+ knapparna för att stega till föregående eller nästa sida (och naturligtvis siffer-knapparna). Jag har inte hittat någon knapp för HOLD så att man kan stoppa sidorna att bläddra när det finns t.ex. sid 1(3). Vet någon hur man gör??? När man bränner ned en film på DVD så fungerar det bra med DVD+RW. Men med DVD+R blir det mindre bra när man vill visa den på en annan spelare. Med Windows Media Player så måste jag trycka på DVD-meny för att kunna starta filmen. Vanliga start-knappen går inte. Sony verkar lägga in en egen start-meny som andra spelare inte visar utan krångel (har provat på en Panasonic som kräver tryck på en speciell meny-knapp). Postad 22 november 2007 - 05:13
Jag har tills för någon dag sedan haft Humax Hd-box ansluten till Sony 870 scart-ingång och loopat signalen genom med resultat bättre bild då avsaknaden av fenomentet "black crush" som visar sig vid direktanslutning med HDMI till TV:n. ( undantaget HD-kanalerna ) Sedan förra veckan har samma scart-ingång anslutits till Telias digitalmottagare, med 27 kanaler, som för kostnad 0 kr gavs 1 år vid förlängning av ADSL-abb. Jag hotade med Comhem och fick dessutom fyra avgiftsfria månader på ADSL-abb samt en trådlös bordtelefon. Tack Telia. Som ett exempel nu inatt jämförde jag de tre olika ( mottagarna ) formerna av digitalTV, Humax HD-box DVB-C, Telias Motorola-box DVB-Telia ? samt Sony 870:s inbyggda DVB-T mottagare och resultatet när programmet Hero sändes på TV4 gav Telias "scart-mottagare" bäst bild när signalen loopades genom Sonyns HDMI-utgång till TV:n. Kontaktade Telias kundtjänst i måndags och frågade om det skulle gå för sig att få Canal+ filmkanaler några dagar för jämförelse med Comhem, utan kostanad, och det gick för sig till nu på fredag. Samma förutsättningar gäller som ovan, Humax DVB-C direkt via HDMI och Telias genom Sonyn, och vid tittande för en stund sedan på programmet "Rome" ger Telia bättre resultat på grund av Humaxens överdrivna svärta ( Black crush ) trots sänkt ljusnivå på Sony-HDMI-ingången och ökat på Humax dito. ( Har ej testat Canal + eller andra betalkanaler via Boxer ) Tidigare var Telia-boxen kopplad direkt till TV: via scart och gav vid SVT2 testbild bäst/skarpast gränslinje mellan färgfälten, dock sämst beträffande de böjda linjerna i de fyra cirklarna i hörnen. När samma box anslutits till Sonyn och loopats via HDMI blev dessa linjer likvärdiga med testbilden från Sony och Humax dock med försämring av skärpan mellan färgfälten. Mr Walker: Sonys marknadschef uppgav, i telefonsamtal i början av juni, att en variant för Comhem skulle släppas på marknaden- minns ej om tidpunkten angavs till våren eller sommar eller höst, någon gång i alla fall. Och slutligen väntar jag fortfarande på att Sonyn ska visa några frysningar i bilden, har endast de fria kanalerna, och den är fortfarande matad med signal från bordsantennen. Avståndet till sändaren kan röra sig om 5-7 km. Postad 22 november 2007 - 10:19 TV-programmen sänds på olika kanaler(MUX) som du hittar på hemsidan hos Teracom och Boxer. För Stockholm/Nacka gäller följande: MUX 1 på kanal 23 med TV1 m.fl. (min signal är 93%) MUX 2 på kanal 42 med TV4 m.fl. (min signal är 92%) MUX 3 på kanal 56 med Kanal 5 m.fl. (min signal är 73%) MUX 4 på kanal 50 med Animal planet m.fl. (min signal är 83%) MUX 5 på kanal 55 med Kanal Lokal m.fl. (min signal är 78%) MUX 6 på kanal 53 med TV Finland m.fl. (min signal är 67%) Om man ska hitta frysningar så bör man titta på höga kanalnummer = höga frekvenser. MUX3 har inga gratiskanaler men MUX5 och MUX6 har gratiskanaler med ganska hög frekvens. Postad 22 november 2007 - 17:21 Jag har efter att jag läst om att ni hade samma problem med motagningen på era RDX-boxar som jag kontaktat Insider och skickat in min mottagare på uppdatering. Jag skickade den idag så jag vet inte ännu om det blir bra eller inte. De var vänliga och sa att jag skulle beställa fraktsedel på deras hemsida. När jag kontaktade dem så sa de att boxen måste in på ett eller annat sätt för att uppdateringen skulle kunna göras. Skriver mer när jag fått tillbaka boxen och testat hur den fungerar. Ett litet tack till er som tipsat om uppdateringen. /Edin o Anna-Karin edit: Han på insider sa att de inte har fått några klagomål fån kunder som uppdaterat sina boxar. Redigerat av anna-karin, 22 november 2007 - 17:27. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |