Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fable 2

794 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Förväntan. (103 medlem(mar) har röstat)

Förväntan.

1. 1 (3 röster [2.91%])

Procent av omröstning: 2.91%

2. 2 (3 röster [2.91%])

Procent av omröstning: 2.91%

3. 3 (11 röster [10.68%])

Procent av omröstning: 10.68%

4. 4 (23 röster [22.33%])

Procent av omröstning: 22.33%

5. 5 (63 röster [61.17%])

Procent av omröstning: 61.17%

Rösta Gäster kan inte rösta
Fable II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 8.071428 (13) 493:-
Fable II - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

Postad 26 October 2008 - 20:25

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Tja

den stora Co-Opupplevelsen som utlovades var ju en besvikelse.
Fightingen är inte alls som han sa (att man slog olika beroende på var man var, hoppade upp i takkronor och sparkades, slängde stolar på folk, svärd fastnade i trä och sånt där)

o.s.v. o.s.v.

Postad 26 October 2008 - 20:32

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Vilka vapen tycker ni är dom bästa? och med vilka auguments? ;)
Säga vad man vill om spelet men beroendeframkallande är det. Dock tycker iaf jag att mass effect även om det också var kort var ett betydligt bättre och solidare spel rakt igenom.

Men ag ligger nog på 20 spelade timmar på fable nu. drar in 15k var 5e minut =)

Postad 27 October 2008 - 00:22

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
ytterligare en bugg som gör att jag nu inte kan få tag på det som verkar räknas som det bästa meleevapnet i spelet :/ the daichi.

Postad 27 October 2008 - 07:49

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Har ni några sköna tips på hur man skapar snabba pengar?
Frugan och ungen klagar på huset hela tiden. :)

Har du lite kapital så kika sales efter vapen sale (helst med över 50% rabatt och gärna i en stad de älskar dig i), köp upp allt eller iaf de dyraste, och sälj sen, har du en jäkla tur så har nått annat ställe shortage, annars sälj till travelling merchants, jag brukar gå till fairfax gardens, många merchants på liten yta, nån brukar alltid ha ockerpriser (vilket innebär att du också får mer när du säljer till denna)
Med lite tur kan du 4-5 dubbla ditt kapital på några minuter.

Postad 27 October 2008 - 08:31

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
ja, nu har också jag spenderat helgen i fantasins värld och jag håller väl med andra här om att det känns som ett lyxigare fable 1.

Många saker känns väldigt lika även i historien vilket är lite trist och användningen av magi i strid är enligt mig helt kasst jämfört med föregångaren. Men å andra sidan blir man inte lika osårbar vilket gör det lite mer spännande.

På det hela taget tycker jag att det är väldigt underhållande även om jag väntat mig lite mer. Speciellt när det gäller valen och konsekvenserna av ens gärningar.

Någon som vet hur man öppnar de kistor som det står att man måste gå online för att få någon info hur man öppnar dom?

/m

Redigerat av nybörjar micke, 27 October 2008 - 09:14.

Postad 27 October 2008 - 08:37

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag skrev till Lionhead med detta klagomål och ser vad jag får för respons.

Dear Sirs,

I have just started playing your new released game Fable 2 with my X-Box 360, and I am quite impressed with the results - Especially all the new environments and the interactions between the citizens.
Although there a several chapters that I am pleased with, I am still puzzled over some of the technical errors during gameplay. There are several bugs in the game and after playing it for a number of days; I can sense that it is far from finished.

For instance – I have just bought my dog a new collar and it shows off on the dog as a blank space, almost as if a layer in the graphical process was missing. Walking around in the beautiful landscape, I have managed to get stuck on a spot, once or twice. Some of the sampled dialogs keep repeating themselves, like for instance when I help Hannah fetching water from the different wells in the beginning of the game.

There's also seems to be a problem with overlapping layers. For instance, when my little dog runs in circles around me and my legs disappear, even though the dog is behind me.

Sometimes the sound of a conversation stays on, although the action has moved away from the groups that are talking.

These bugs are just a couple that I’ve mentioned so far, and I’m asking myself? Couldn’t Lionhead have done a better job on the final touches before releasing this game?

I've sent this mail via my father's PC, since it was impossible to reach your mail address using hotmail. So, please, send your answer to my hotmail address, which is:.........

Your sincerely

From Sweden

Redigerat av Glidtassen, 27 October 2008 - 10:02.

Postad 27 October 2008 - 10:03

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
jag är fortfarande pissed silly på att jag antagligen aldrig kommer att kunna få det bästa vapnet the daichi.

läs om ni vill, kanske kan ses som spoiler så jag varnar för det. även om det bara är ett vapen.

http://www.gamefaqs....;topic=46106346.

Det hände såklart mig.

*tjatig kille*

Postad 27 October 2008 - 10:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tvärtom-tråden.. Radiozo är galen i spelet och andra gillar det inte.

Att jag föredrar RPG är väl ändå ingen nyhet.
FPS och 3:e persons shooters är det tråkigaste jag vet.

ytterligare en bugg som gör att jag nu inte kan få tag på det som verkar räknas som det bästa meleevapnet i spelet :/ the daichi.

Trist. Jag har inte kommit så långt. Har inte stött på några allvarligare buggar än iaf.
Spoiler

Redigerat av Unregistereddc471864, 27 October 2008 - 10:12.

Postad 27 October 2008 - 10:14

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man öppnar de kistor som det står att man måste gå online för att få någon info hur man öppnar dom?

/m

I mitt fall skrev jag in koden jag fick med mitt Collector's edition som redeemkod i Live marketplace, för specialkläderna och vapnet, sen laddade jag ner dem och nästa gång kunde jag öppna kistan.

Postad 27 October 2008 - 12:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Hur kommer en alternativ patch fungera på detta spel?

Hur kommer Lionhead att åtgärda buggarna, blir det någonting som dom kompletterar som man laddar ned till sin hårddisk?

Postad 27 October 2008 - 12:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hur kommer en alternativ patch fungera på detta spel?

Hur kommer Lionhead att åtgärda buggarna, blir det någonting som dom kompletterar som man laddar ned till sin hårddisk?

Ingen aning. Har redan laddat ner en patch iaf. Hoppas de ger alla möjligheten att få prylarna som bara CE kommer åt just nu.

Postad 27 October 2008 - 14:31

Chriz
  • Chriz
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Dum fråga - Hur startar man ett multiplayerspel via Live? :)

Postad 27 October 2008 - 14:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Dum fråga - Hur startar man ett multiplayerspel via Live? ;)

Det står i manualen.

Postad 27 October 2008 - 14:46

Chriz
  • Chriz
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Jaså, måste jag missat helt isf..hm

Postad 27 October 2008 - 14:53

Chriz
  • Chriz
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Kan man välja att spela ett visst quest med en annan spelare via Live och sen fortsätta kampanjen (med dom ev pengar, xp osv man får där) på egen hand i lokal singelplayer?

Postad 27 October 2008 - 15:22

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Kan man välja att spela ett visst quest med en annan spelare via Live och sen fortsätta kampanjen (med dom ev pengar, xp osv man får där) på egen hand i lokal singelplayer?

Du kan invita personen du vill spela med, göra vad du vill o sen kicka ut personen ifråga.
Själv fick jag varken xp el pengar när jag spelade med min kompis...

Postad 27 October 2008 - 18:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Fick besök från Sverige i helgen och tvingade ner dem en 360 till mig. För många spel nu och har ledigt 2 veckor från skolan.

Lirade Fable och jag ställer mig till den glada skaran.

Tyckte Fable 1 var ett helt ok lir men inte mer än så. Tycker tvåan håller sig sann till ettan med extra allt.

Har dock varit noga med att bilda min egen uppfattning från bilder och trailers, INTE efter vad Peter M har sagt för att hypa. Förstår dem som blir besvikna efter allt prat från skaparen men folk borde lära sig att inte lyssna på hype.

Börjar kännas Halo 3 förväntningar på vad folk skriver. Halo 3 trodde många var en gudagåva men det är var det är i bilder och trailers så många av dem som hackade på Halo3 var ju ändå folk som vanligtvis inte är svaga för den typen av spel.

Jag kan säga att jag är mer än RPG fan än JRPG, vilket jag anser inte vara RPG.

Har precis som Radiozo blivit trollbunden vid allt det vid sidan om. Springer runt och gör jobb samt köper hus och kan nog säga att detta spelet kommer hålla 20-30 h minst för mig.

En stark 8 eller svag 9 får den av mig. Har haft turen att ej bli irriterad på någon bugg än. Har heller ej kört Co-Op lär säkert bli besviken om jag kör det sett till hur det har fallit ut.

Postad 27 October 2008 - 18:52

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
rpg=roleplaying game=alla spel där man spelar en roll=de flesta, om man ska hårddra det :>

men det betyder väl i nuläget ett spel där man kan förbättra sin karaktärs skills/stats, och då faller ju både wrpg och de flesta jrpg under den termen :>

fable är som lite småskönt, lagomt ligga i soffan och ha feber spel :>

Postad 27 October 2008 - 20:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Att jag föredrar RPG är väl ändå ingen nyhet.

Hmm, jo ;)

Kanske för att det inte kommit så många nya RPG att jag kunnat hitta det sambandet. Aldrig sett dig posta i JRPG-trådarna t ex men du kanske menar W-RPG som ME, Oblivion osv.

Postad 27 October 2008 - 23:17

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Spoiler

Spoiler

Postad 27 October 2008 - 23:32

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag brukar vanligtvis vara av en förlåtande karaktär.

Men mitt tålamod håller inte denna gång! Tro mig när jag säger att jag älskar Fable och Fable 2, men som studerande har man en begränsad ekonomi. För många är kanske 500:- inte vidare mycket pengar, men då jag inte arbetar utan är beroende av studiemedel blir summan desto större.

Jag trodde att pengarna skulle vara väl investerade då jag såg många roliga speltimmar framför mig.
Men istället har jag förargats över alla buggar jag stött på. Om det hade rört sig om mindre skönhetsmissar i en del av ett rums interiör, eller delar av ett landskap hade jag varit mer förlåtande. Men nu rör det sig om ganska viktiga vitala delar som förväntas att bringa liv åt handlingen.

• Hunden har fått ett nytt halsband; men det syns inte alls - utan min hund har fått en transparens hals där halsbandet skulle suttit.

• I vissa scener när hunden springer kring mina ben upptar vi samma rymd dvs. jag får en hund som den nedre delen av min kropp.

• Dialoger mellan bybor dröjer sig kvar trots att jag lämnat skaran och vandrat vidare.

• Jag har fastnat på en del punkter i spelet och kommer inte loss på en stund.

• En del ljudsamplingar hakar upp sig .

Jag har ringt både Microsoft representant i Sverige, X-box-Sverige samt Sibas kundtjänst, då jag införskaffade spelet vid Siba på Kungsgatan i Stockholm.

Jag blir nekad att lämna tillbaka spelet på Siba då förpackningen är bruten. Jag förklarar tålmodigt att Siba har sålt mig en halvfärdig produkt, då Lionheads programmerare inte avslutat sitt åtagande.

Sibas kunstjänst står fast:

- Vi kan inte ta tillbaka ett spel pga. några enstaka skönhetsmissar!

Men å andra sidan känner jag mig fråntagen rättigheten av reklamera en produkt som uppenbarligen inte skulle släpps till och börja med pga. felaktigheter.

Hade Siba varit mer förlåtande om jag velat lämna tillbaka en brödrost som inte gjorde mina toast annat än fingervarma?

Redigerat av Glidtassen, 27 October 2008 - 23:34.

Postad 28 October 2008 - 02:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Ett tips för den som vill ha snabba pengar......

Genom att skruva fram klockan på 360n så får du ut en hel del pengar..... :)

Postad 28 October 2008 - 09:00

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Jag blir nekad att lämna tillbaka spelet på Siba då förpackningen är bruten. Jag förklarar tålmodigt att Siba har sålt mig en halvfärdig produkt, då Lionheads programmerare inte avslutat sitt åtagande.

Om folk kunde lämna tillbaka ett spel som i snitt fått 89 procent i betyg med motiveringen att programmerarna inte gjort sitt jobb hade det nog inte funnits någon dataspelsindustri...

Postad 28 October 2008 - 09:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag brukar vanligtvis vara av en förlåtande karaktär.

Men mitt tålamod håller inte denna gång! Tro mig när jag säger att jag älskar Fable och Fable 2, men som studerande har man en begränsad ekonomi. För många är kanske 500:- inte vidare mycket pengar, men då jag inte arbetar utan är beroende av studiemedel blir summan desto större.

Jag trodde att pengarna skulle vara väl investerade då jag såg många roliga speltimmar framför mig.
Men istället har jag förargats över alla buggar jag stött på. Om det hade rört sig om mindre skönhetsmissar i en del av ett rums interiör, eller delar av ett landskap hade jag varit mer förlåtande. Men nu rör det sig om ganska viktiga vitala delar som förväntas att bringa liv åt handlingen.

• Hunden har fått ett nytt halsband; men det syns inte alls - utan min hund har fått en transparens hals där halsbandet skulle suttit.

• I vissa scener när hunden springer kring mina ben upptar vi samma rymd dvs. jag får en hund som den nedre delen av min kropp.

• Dialoger mellan bybor dröjer sig kvar trots att jag lämnat skaran och vandrat vidare.

• Jag har fastnat på en del punkter i spelet och kommer inte loss på en stund.

• En del ljudsamplingar hakar upp sig .

Jag har ringt både Microsoft representant i Sverige, X-box-Sverige samt Sibas kundtjänst, då jag införskaffade spelet vid Siba på Kungsgatan i Stockholm.

Sibas kunstjänst står fast:

- Vi kan inte ta tillbaka ett spel pga. några enstaka skönhetsmissar!

Men å andra sidan känner jag mig fråntagen rättigheten av reklamera en produkt som uppenbarligen inte skulle släpps till och börja med pga. felaktigheter.

Hade Siba varit mer förlåtande om jag velat lämna tillbaka en brödrost som inte gjorde mina toast annat än fingervarma?

Du får väl vänta på en patch då. Märkligt att inte jag haft de buggarna du nämner. Mitt funkar utmärkt.

Postad 28 October 2008 - 09:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hmm, jo ;)

Kanske för att det inte kommit så många nya RPG att jag kunnat hitta det sambandet. Aldrig sett dig posta i JRPG-trådarna t ex men du kanske menar W-RPG som ME, Oblivion osv.

JRPG är ingen höjdare. Är alltid minst 10-15 timmar för långa.
Kan inte med turbaserade strider och random encounters helller.

WRPG är överlägsna. De har iaf gameplay från det här århundradet :)

Postad 28 October 2008 - 09:56

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Ett tips för den som vill ha snabba pengar......

Spoiler

Funkar det där verkligen efter man har uppdaterat med???

Misstänker att jag måste koppla upp boxen och göra uppdateringen eftersom det verkar vara någon bugg med problemet jag har ovan
Spoiler

Redigerat av Lindholm R, 28 October 2008 - 09:59.

Postad 28 October 2008 - 10:10

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Jag kan börjar med att säga att jag avskydde allt som hade med Xbox 1 att göra. Där med Fable. Den där anti-microsoft tramset har jag nu vuxit ur och har en 360 sedan den släpptes. När Fable 2 utannonserades var jag inte det minsta intresserad över det. När det var en vecka kvar till release så överaskade jag mig själv genom att plötsligt bli intresserad. Jag kastade in en förhandsbokning direkt och har nu spelat en ca 4 timmar in. Nå vad tycker jag nu om det?:

Älskar det!

Alla små elementen som combat systemet, integrationen med folk etc etc är inget speciellt för mig. Det är absolut inget dåligt men det är heller inget WOW VAD FETT! Det är fungerande gameplay element. Men satt samman i en hel värld som i Albion med det visuella, musiken, day-night cycle, människorna, jobben, ja allt, gör att det blir en ofantligt härligt värld att springa omkring i. Jag har knappt kommit någon vart i spelet efter 4 timmar för jag älskar att leva mig in i rollen som en person som bor i en värld som Albion. Sen det med hunden. Genialiskt! Jag själv har haft hund i många år som jag tyvärr var tvungen att avliva pga ålder. Tyckte det var oehört härligt att få han "tillbaka" på detta sättet. Jag t o m har namngett honom det samma. Victor.

Det finns så mycket jag kan säga om detta spelet men det får helt enkelt räcka med att det är helt fantastiskt! Älskar spel som får mig att vilja komma tillbaka världen som spelet utspelar sig. Har hittills bara varit 3 världar innan detta och det är Mushrooms Kingdom, Hyrule och Rapture. Men nu även Ablion.

9/10

Postad 28 October 2008 - 10:59

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag antar att det här spelet vilar mycket i huruvida man gör någonting konstruktivt av sin karaktär. Jag anser inte att huvudspåret är så pass triggande att det motiverar mig att fortsätta. Så jag kommer att försöka att utnyttja det sociala spelet mellan människor, om det nu finns mycket där att hämta?

Men var finns motståndet om man endast blir knockad, och förlorar några points i experience?

Postad 28 October 2008 - 11:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Funkar det där verkligen efter man har uppdaterat med???

Misstänker att jag måste koppla upp boxen och göra uppdateringen eftersom det verkar vara någon bugg med problemet jag har ovan

Spoiler

Ooooo vetefasiken. Har inte Live här nere så kör på basen.

Har faktiskt varit helt förskonad från buggar. Posta gärna i spoilertag vilka buggar som finns och hur man kan undvika dem.

Äger förövrigt mer eller mindre hela Bowerstone, tickar in 6-7000. Är så snäll man kan bli och 100% Purist. Kul med små detaljer som att bara äta grönsaker så blir man pure osv.

Någon som vet något hus som ger extra mycket bonus? Vilket hus är lyxigast att flytta in i?

Postad 28 October 2008 - 11:02

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Jag antar att det här spelet vilar mycket i huruvida man gör någonting konstruktivt av sin karaktär. Jag anser inte att huvudspåret är så pass triggande att det motiverar mig att fortsätta. Så jag kommer att försöka att utnyttja det sociala spelet mellan människor, om det nu finns mycket där att hämta?

Men var finns motståndet om man endast blir knockad, och förlorar några points i experience?

Du är inte dåligt bitter du, det är ett spel trots allt, vill du ha elchockar varje gång du blir skadad?

Själv är jag nöjd med spelet, men tror jag till skillnad från många andra inte förvänta mig århundradets bästa spel.

Postad 28 October 2008 - 11:53

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
"Jag är inte bitter"...

Men jag har följt en ganska omfattande marknadsföring av ett spel som skulle behandla känslomässiga konflikter, där man skulle beröras på ett djupare plan – någonting som skulle bredda alla gamers vyer i vad som kan tematiskt kunde behandlas i ett spel.

Jag tror inte att någon kan ifrågasätta mig än så länge?

Vi varje konflikt har åskådaren en dramaturgi att förhålla sig till, ett handlingens ledmotiv.

I detta spel förlorar vår älskade huvudrollinnehavare en nära anhörig och bestämmer sig för att utkräva hämnd.

Det tematiska är det ingenting fel på, men vad händer med konflikten om det inte finns en överskuggande känsla av förlust – att hjälten faktiskt riskerar någonting dyrbart på vägen?

Detta är ingen djuplodande analys av ett vanligt tv-spel, denna dramaturgi återfinner ni i alla framgångsrika episka sagor.

Ta de första Star Wars-filmerna som ett ex, vilket som för många kan ses som ett enklare science fiction äventyr – men som egentligen behandlar emotionella konflikter och därför även involverar betraktaren.

Genom hela trilogin ser vi vackra parallellhandlingar, konflikten mellan far och son – protagonistens dvs. hjältens ovisshet hur han skall förhålla sig till sin tvillingsyster osv.

• Om man spelar Fable 2 vore det inte mer än rättvist, med tanke på att historien skall spela på alla gamers känslostämningar – att man riskerar att dö som ett resultat av ett dåligt beslut.

• Eller att flera av en nära och kära förlorar livhanken om man inte gör en insats för dem i trängande nöd.

Anledningen till att jag ens uppmärksammar detta är att spelet är att det recenserades i Svenska Dagbladet där det fick full pott.

Detta enligt min mening driver en saga framåt, den konstanta rädslan för att förlora!

Redigerat av Glidtassen, 28 October 2008 - 12:11.

Postad 28 October 2008 - 12:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

"Jag är inte bitter"...

Men jag har följt en ganska omfattande marknadsföring av ett spel som skulle behandla känslomässiga konflikter, där man skulle beröras på ett djupare plan – någonting som skulle bredda alla gamers vyer i vad som kan tematiskt kunde behandlas i ett spel.

Jag tror inte att någon kan ifrågasätta mig än så länge?

Säg ett spel som inte lovar REVOLUTIONERADE upplevelse? NYTÄNKADE - GROUND BREAKING - BEST EVER osv. Om du sväljer marknadsföringen rakt av så som du nu skriver så undrar jag om du någon gång varit nöjd med ett spel.

Postad 28 October 2008 - 12:13

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Men det besvarar inte min fråga?

Vad riskerar hjälten att förlora i detta spel?

Postad 28 October 2008 - 12:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Men det besvarar inte min fråga?

Vad riskerar hjälten att förlora i detta spel?

Ingenting.
En av mina fruar dog igår då vi blev ambushade av ett gäng hobbes.
Gjorde iofs inte så mycket för det var jävligt svårt att komma till hos henne ändå. Fixade en ny haha :)

Jobar hårt på att maxa godhet nu. Sen när jag gjort det så blir det att offra massa folk för att bli evil ;)
Offra sina barn är nog bäst gissar jag på :blink:

Postad 28 October 2008 - 12:22

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Tack mannen!

Jag har inte gift mig än, men förlusten av en hustru vore verkligen någonting. Där har du ett fint exempel på hur jag
vill bli involverad i ett spel.

Peace & ta en muffin

https://www.minhembi...dtassen/213449/

Postad 28 October 2008 - 12:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tack mannen!

Jag har inte gift mig än, men förlusten av en hustru vore verkligen någonting. Där har du ett fint exempel på hur jag
vill bli involverad i ett spel.

Peace & ta en muffin

https://www.minhembi...dtassen/213449/

Vad vill du ska hända då? Ska man tappa kontrollen över karaktären så att han tar hand om sorgen själv? Vill du ha möjligheten att ta livet av dig? Någon speciell quest där du super ner dig i sorg? Detta är ett rollspel där du har 100% kontroll, inte ett JRPG där du inte kan kontrollera storyn.

Postad 28 October 2008 - 12:33

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Kanske ett tacksamt alternativ - jag har inte tänkt på det så. Ponera att jag förlorar min hund, då kommer jag ha mitt lilla förråd av rödtjut i bagaget! Du har ringat in mitt problemområde - för lite Lars Noren, och mer social misär och en mer avancerad relationsproblematik.

Detta föranledde mitt missnöje, so let's get back on track shall we?

"Jag antar att det här spelet vilar mycket i huruvida man gör någonting konstruktivt av sin karaktär. Jag anser inte att huvudspåret är så pass triggande att det motiverar mig att fortsätta. Så jag kommer att försöka att utnyttja det sociala spelet mellan människor, om det nu finns mycket där att hämta? "

Thanks man!
:)

Redigerat av Glidtassen, 28 October 2008 - 12:45.

Postad 28 October 2008 - 12:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Kanske ett tacksamt alternativ - jag har inte tänkt på det så. Ponera att jag förlorar min hund, då kommer jag ha mitt lilla förråd av rödtjut i bagaget! Du har ringat in mitt problemområde - för lite Lars Noren, och mer social misär och en mer avancerad relationsproblematik.

Detta föranledde mitt missnöje, so let's get back on track shall we?

"Jag antar att det här spelet vilar mycket i huruvida man gör någonting konstruktivt av sin karaktär. Jag anser inte att huvudspåret är så pass triggande att det motiverar mig att fortsätta. Så jag kommer att försöka att utnyttja det sociala spelet mellan människor, om det nu finns mycket där att hämta? "

Thanks man!

Jo visst är spelet lätt. Men vill man sälja mängder av ett spel idag så kan man inte göra det svårt. Då köper inte lika många det. De kunde kanske haft olika svårighetsgrader dock.

Postad 28 October 2008 - 12:56

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Tack för kommentaren!

Det är inte min avsikt att retas när jag skriver, men jag kände mig tvungen att påpeka vissa saker.

Radiozo har helt rätt: - Spelet erbjuder inget motstånd och är för lätt!"

Därför blir man inte heller triggad av att fördjupa sig i storyn heller, men jag fortsätter och skall göra någonting bra av min spelupplevelse.

Tack :)

Redigerat av Glidtassen, 28 October 2008 - 12:57.

Postad 28 October 2008 - 12:59

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Ne men sen har man också valt medvetet en trevlig miljö, detta är 100ggr mer tomtar o troll värld än Oblivion. Stilen, dialogen, färgerna m.m anspelar på en trevlig sagovärld. Visst misär o sånt hade kanske passat in andra spel men inte i detta.

Om du hade sett trailers och bilder samt impressions från fristående tidningar så hade du nog inte blivit så besviken.

Man ska aldrig bilda sin uppfattning från utvecklarnas ord.

Postad 28 October 2008 - 13:02

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Hur kan jag utveckla min story för att få mer innehåll?

Har någon bildat familj?
Varit gay?

Jag tar gärna emot tips där ni anser att saker har tagit underhållande vändlingar, men berätta inte exakt vad som kan hända - vill kolla själv.

Redigerat av Glidtassen, 28 October 2008 - 13:04.

Postad 28 October 2008 - 13:35

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Bara jag som stör mig enormt att man inte kan hoppa som man vill? Finns ju inte ens en hoppa-knapp! Ska man gå ned för en trottoarkant så får man trycka på "Vault"... Otroligt. I övrigt så är det ett härligt spel med lite småsaker som måste ordnas till.

Postad 28 October 2008 - 14:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Bara jag som stör mig enormt att man inte kan hoppa som man vill? Finns ju inte ens en hoppa-knapp! Ska man gå ned för en trottoarkant så får man trycka på "Vault"... Otroligt. I övrigt så är det ett härligt spel med lite småsaker som måste ordnas till.

Jo det är lite smått störande.

Postad 28 October 2008 - 14:45

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Har någon bildat familj?
Varit gay?

Nej men jag planera att göra båda. Innan jag visste hur spelet är upplagt så hade jag redan planerat att spela kvinna. Sen slog det mig att då måste jag ha en man. -Äh, fy fan det vill jag inte...men vänta lite? Ska man inte kunna vara lesbisk i spelet?

Och det kunde man tydligen. :blink: Men det jag vill ta reda på är om det fortfarande är möjligt att få barn ihop? Kanske man kan låta en man göra min fru på smällen? :) Eller kanske adoptera?

Är det något som vet så please, berätta. ;)

Postad 28 October 2008 - 14:51

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Jag tycker det är konstigt att vissa verkar ha fått helt buggfria exemplar medans andra har en massa buggar, jag har ju inte heller live för tillfället så jag har ingen ny patch eller så men det verkar ju vara andra som inte heller har.

Förstår inte heller hur man kan ha problem med pengar i spelet. Det är ju bara att börja köpa upp allt man ser, de små stånden först och sen mer och fler dyrare hus tills det till slut tickar på med 15k var 5e minut sen kan man ju bara låta gubben stå medans man gör något annat så har man gott om pengar snart.

Postad 28 October 2008 - 15:04

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Skall spela co-op för första gången med grannen nu. Håll tumamrna

Postad 28 October 2008 - 15:09

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Min fru finns inte kvar i stan (går inte att hitta någonstans) och mitt barn har blivit apatiskt och tittar bara in i en vägg hela tiden. Finns det någon doktor man kan ta henne till? Dock är frun väldigt glad så hon kanske bara har blivit kidnappad av trevliga banditer? Bugg? :)

Min tidigare fru gillade inte mitt hus så jag köpte ett finare men när jag tog dit henne så trodde datorn att jag gift mig på nytt!
Den först köpta bostaden går inte heller att sälja eller hyra ut längre... skumt.

Redigerat av nybörjar micke, 28 October 2008 - 15:10.

Postad 28 October 2008 - 15:20

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Jag tycker det är konstigt att vissa verkar ha fått helt buggfria exemplar medans andra har en massa buggar, jag har ju inte heller live för tillfället så jag har ingen ny patch eller så men det verkar ju vara andra som inte heller har.

Det var en del små buggar när jag spela men inget som stör mig. Det var mest när pathfinder:n strular med NPC:na. Dvs att dom intercect:ar i object/karaktärer.

Postad 28 October 2008 - 15:23

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Den där pathfinder:n som ni kallar den är ju helt buggad. Den laggar fram när man springer och helt plötsligt så försvinner den och jag tänker då "Ah, jag sprang åt fel håll och vänder" ... Nej då börjar den peka bakåt alltså att jag sprang åt rätt håll från början! :)

Postad 28 October 2008 - 15:29

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Den där pathfinder:n som ni kallar den är ju helt buggad. Den laggar fram när man springer och helt plötsligt så försvinner den och jag tänker då "Ah, jag sprang åt fel håll och vänder" ... Nej då börjar den peka bakåt alltså att jag sprang åt rätt håll från början! :)

Det är enbart NPC:s som använder sig av pathfinder. Insåg nu att det är inte alla utvecklare som använder sig av det namnet så sorry. ;)
Men pathfinder är det som berättar var NPC:s kan gå och inte gå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.