Redigerat av PrOoF, 25 May 2008 - 13:40.
Rock Band (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(8)
|
Inga priser |
Postad 25 May 2008 - 13:15
Postad 25 May 2008 - 15:03
Instrumenten kan de inte regionskoda vad jag förstått utan det ska funka med alla även om du beställer från ett "ntsc-land".Nu har jag kollat igenom hela tråden men undrar fortfarande vad som behövs för mig:
Jag har spelet till xbox360 PAL men inga instrument. Om jag importerar från t ex http://www.videogamesplus.ca kommer det fungera med de instrumenten till min PAL-version och är det enda jag behöver en adapter till vägguttaget?
Någon som köpt därifrån eller nån annanstans från andra sidan atlanten?
Postad 25 May 2008 - 17:00
Har precis köpt spelet via ebay.uk för £36 + frakt sprillans nytt inplastat, instrumenten köpte jag där också £119.98 + frakt på £26.95 så passa på att kika lite där!
Billigare från Amazon isånnafall.
Postad 25 May 2008 - 17:56
VAT är momsen och den är angiven, men ordern landar ju på 57 så det får du nog betalaPå spelets följesedel står det:
£34.03 spelet ex VAT
- - - - - - - - - - - - - - -
£11.49 shipping exkl VAT
£45.52 Total exkl VAT (25%)
£11.38 VAT (25%)
£56.90 Order total
£56.90 Sale order paid by Mastercard
Jag summerade alltså 45.52 + 11.49 och så att det blev ca 57 men då står det exkl VAT som är 11.38 till. Det verkar dock som att det är 56.90 som är slutpriset. Har inte kunnat kolla kreditkortet ännu men om de har lagt till 130 spänn till så blir det ju dyrt (ca 800 för spelet). Är det motsvarande sen på instrumenten så blir det ju lite dyrare än att vänta och köpa det hemma om några månader.
Men som du säger så verkar det som den sista VAT:en bara står angiven och inte kommer drabba mig.
/Rokku
Postad 25 May 2008 - 18:23
Postad 25 May 2008 - 20:43
Dessutom är hitwindow kortare vilket man får vänja sig vid som andra sagt.
Testade även att sjunga lite med standardheadsetet, och jag säger bara Fy fan vad dålig jag är.
Gick väl hyfsat i practice mode men det var ändå under att man hade klarat låten.
Den riktiga micken är säkert bättre för jag märkte att när man skulle använda den som en tamborin (slå den mot andra handflatan) så reagerade den inte alltid. Men men jag tror inte jag köper en mick, men jag måste testa trummorna sen när man kan köpa dem löst här i sverige.
Postad 25 May 2008 - 20:55
Jag reagerade också på dels hitwindow men även den suddiga och lite mer hackiga grafiken om man jämför med GH3. Men tror bara det är bra och nästan medvetet gjort för att det ska flyta på bättre på notbrädorna vilket är viktigare. Vilket det inte alltid gör i GH3 ju utan hackar till ibland. Hellre lite sämre grafik och bättre flyt då tycker jag.Köpte bara spelet och använder min GH gitarr. Det är ju snyggt och så men jag blev lite förvånad att det är "långsammare" än GH3. Alltså gubbarna rör sig inte lika bra och det är ganska suddig bild i bakgrunden på artisterna och publiken.
Dessutom är hitwindow kortare vilket man får vänja sig vid som andra sagt.
Testade även att sjunga lite med standardheadsetet, och jag säger bara Fy fan vad dålig jag är.![]()
![]()
Gick väl hyfsat i practice mode men det var ändå under att man hade klarat låten.
Den riktiga micken är säkert bättre för jag märkte att när man skulle använda den som en tamborin (slå den mot andra handflatan) så reagerade den inte alltid. Men men jag tror inte jag köper en mick, men jag måste testa trummorna sen när man kan köpa dem löst här i sverige.
Jag körde bara nån timme och det var mycket man inte fatta eller förstod när man inte läst manualen och man är van vid GH. Här är de funderingar och frågor som dök upp för mig.
1. Vi var bara 2st och vi körde world tour. Och det såg ut som att man kunde välja att köra gitarr båda två, men när vi provade det så blev ändå en på bas och en på gitarr. Tycker det var skumt att båda kunde välja samma instrument dock? Ska det vara så?
2. Jag som körde gitarr kunde inte få multiplern mer än x4, min kompis som körde bas kom väl upp i x6 tror jag men när man aktiverade sin starpower så gjorde det ju typ ingen skillnad förutom att man fick sån där gul rök på sidorna på notbrädet. Vad är poängen om man inte får mer poäng? Bara att man har svårare att "åka ut"?
3. Nu körde vi bara en låt när min polare "dog" och det tog ett tag innan vi flög ut, är tanken att jag kan rädda honom under den tiden om jag aktiverar starpowern (overdriven kanske det heter i RB)?
Postad 25 May 2008 - 21:16
Jag reagerade också på dels hitwindow men även den suddiga och lite mer hackiga grafiken om man jämför med GH3. Men tror bara det är bra och nästan medvetet gjort för att det ska flyta på bättre på notbrädorna vilket är viktigare. Vilket det inte alltid gör i GH3 ju utan hackar till ibland. Hellre lite sämre grafik och bättre flyt då tycker jag.
Jag körde bara nån timme och det var mycket man inte fatta eller förstod när man inte läst manualen och man är van vid GH. Här är de funderingar och frågor som dök upp för mig.
1. Vi var bara 2st och vi körde world tour. Och det såg ut som att man kunde välja att köra gitarr båda två, men när vi provade det så blev ändå en på bas och en på gitarr. Tycker det var skumt att båda kunde välja samma instrument dock? Ska det vara så?
2. Jag som körde gitarr kunde inte få multiplern mer än x4, min kompis som körde bas kom väl upp i x6 tror jag men när man aktiverade sin starpower så gjorde det ju typ ingen skillnad förutom att man fick sån där gul rök på sidorna på notbrädet. Vad är poängen om man inte får mer poäng? Bara att man har svårare att "åka ut"?
3. Nu körde vi bara en låt när min polare "dog" och det tog ett tag innan vi flög ut, är tanken att jag kan rädda honom under den tiden om jag aktiverar starpowern (overdriven kanske det heter i RB)?
1, Samma här man kan välja att båda ska spela gitarr men blir att en kör bas. Trodde det skulle bli lite som lead och main guitar.
2, När man kör singelmode så får man iaf upp till 8x precis som i GH. Tänkte faktiskt inte på det när vi körde flera stycken..
3, Jepp man kan rädda bandmedlemmar med overdriven om de "dör". Sångaren vi hade dog och man kan återuppväcka dem (iaf sångaren) 3 ggr innan det är godnatt o spelningen blir misslyckad. Så ibland kan det vara bra om nån sparar overdriven om nån skulle misslyckas.
Postad 25 May 2008 - 22:31
Ni får multiplern på den totala scoren. först X2 sen X4 om båda kör på overdrive. Antar att den går enda upp till x8 när man är fyra spelare.
Postad 26 May 2008 - 08:35
Grön A-knapp fungerar som tamburin om du kör med std headset inkopplat i en handkontroll.
Man justerar enkelt mic vol, mic sensibility och original vol med XYB.
/Robin
Postad 26 May 2008 - 10:19
Nu ska det liras, oj vad snabbt man fick det
Postad 26 May 2008 - 11:06
Gott, själv har man en lång väntan till torsdagFick mitt paket nu med alla instrumenten!!!!
Nu ska det liras, oj vad snabbt man fick det
Stod det beräknad tid att du skulle få paketet idag eller senare?
Postad 26 May 2008 - 11:22
Gott, själv har man en lång väntan till torsdag
![]()
Stod det beräknad tid att du skulle få paketet idag eller senare?
Stod först att jag skulle få det den 23:e. Men beställde den 22:a så det lät lite optimistiskt.
Det kom fram till Arlanda igår kl 21 och levererades sen till Umeå innan kl 12 idag.
Konstigt att det ska ta till torsdag då jag fått mitt på måndag...men det handlar väl om tur också.
Kopplat ihop allt så ska testa trummorna nu.
Postad 26 May 2008 - 11:40
Fast jag körde på air mail och inte priority mail, så det stod att det skulle ta 3-7 dagar eller nåt, medans air mail tar 1-2 dagar. Men jag hoppas ändå det kommer tidigare, får jag det inte innan helgen får jag krupp tror jagStod först att jag skulle få det den 23:e. Men beställde den 22:a så det lät lite optimistiskt.
Det kom fram till Arlanda igår kl 21 och levererades sen till Umeå innan kl 12 idag.
Konstigt att det ska ta till torsdag då jag fått mitt på måndag...men det handlar väl om tur också.
Kopplat ihop allt så ska testa trummorna nu.
Postad 26 May 2008 - 12:23
Fast jag körde på air mail och inte priority mail, så det stod att det skulle ta 3-7 dagar eller nåt, medans air mail tar 1-2 dagar. Men jag hoppas ändå det kommer tidigare, får jag det inte innan helgen får jag krupp tror jag
Jag tog också det billigare alternativet. Men de kanske paddlar över med dina instrument om de inte använder flyget
Du får dem om en månad lite lätt fuktskadade
Fast själva spelskivan verkar inte ha gått iväg från Amazon ännu
Känns lite konstigt med den nya gitarren dock, men den ska väl få en chans iaf. Gillar inte att knapparna går hela vägen ner faktiskt. Ska man ta tex röd & orange är det lätt att man kommer åt grön med sidan av handen vilket inte varit nåt problem förr. Men är väl en vanesak.
Strumbaren är ju också svampigare så känns lite svårt när man ska köra snabba nertryck. Typ 3-4 snabba 2 långsamma osv om ni förstår vad jag menar. Finns lite olika effekter man kan använda, echo, chorus o några till. Det kan man ändra under låtens gång om man vill få till nåt "fränt" ljud.
Men de gamla goda gitarrerna funkar ju om man inte blir nöjd med känslan av rockbandguran.
Redigerat av Biokillen, 26 May 2008 - 12:27.
Postad 26 May 2008 - 12:32
PS: Hur kommer isntrumenten? Hemleverans eller hämta på terminal? Om hemleverans - hur funkar det om man inte är hemma?
EDIT: FFS! WTF!!! Mina instrument kom idag med!!!!!!! Nu vill jag erkligen inte jobba mer!
Redigerat av MrSpokk, 26 May 2008 - 12:41.
Postad 26 May 2008 - 12:57
Jag är "ledig" idag från skolan, hade iofs bara en lektion.
Har spelat ca 30 låtar i solo tour som gitarrist. Men har 5* på alla på Hard på första föröket varje gång. Får nog börja med Expert sen. Men det är ju så sjukt många låtar. 68st
Postad 26 May 2008 - 13:09
Mikkok -> Oh så du fick ditt spel idag, vad tog du för frakt, den billiga eller dyra
Olliebox -> Min plan är också att köra igenom hela karriären på solo först, så man har ett hum om låtarna, och sedan börja köra online. Tänkte dock börja på expert direkt, det verkar ju inte finnas några direkta hysteriskt svåra låtar.
Postad 26 May 2008 - 13:11
Mikkok -> Oh så du fick ditt spel idag, vad tog du för frakt, den billiga eller dyra
Om det stod 28e för dig och du fick det idag så borde ju vi som har 29e få det imorgon
Vet faktiskt inte - det var i alla fall DHL som körde instrumenten och spelet skickades med airmail. Det är det enda jag vet.
Fy faan va drygt att jobba just nu
Postad 26 May 2008 - 13:18
Vill veta om allting fungerar som det är tänkt..
Postad 26 May 2008 - 13:24
Postad 26 May 2008 - 13:57
Biokillen: Seså, uppdatera oss om hur trummorna och micken fungerar nu!!!
Vill veta om allting fungerar som det är tänkt..
Trummorna funkar bara bra, tycker de reagerar som de ska men spelat alldeles för lite så får återkomma ikväll:)
Men micken...kan ju vara värt att veta att det inte verkar gå att koppla den via usb hubben som följer med. Utan måste trycka in den direkt i xboxen samt att man måste ha igång en vanlig handkontroll för att den ska fungera. Så slipper ni fundera på varför det inte funkar om ni får samma "problem".
Micken känns riktigt rejäl, ska samla bandet ikväll så ska vi rocka! Får lämna lite mer intryck då.
EDIT:
Micken funkar bra via USB-hubben bara man kopplar in den i det översta USB-uttaget på xboxen. Så nu vet vi det
Redigerat av Biokillen, 26 May 2008 - 14:07.
Postad 26 May 2008 - 14:08
Men sen är det ju väldigt mycket musik som man måste köpa från DLC.. Detta är jävligt sjukt, måste ju bli över 1000kr för alla de låtarna där är.
Postad 26 May 2008 - 14:11
EDIT:
Micken funkar bra via USB-hubben bara man kopplar in den i det översta USB-uttaget på xboxen. Så nu vet vi det
Ja, nu fattas väl bara att Rock Band inte kommer att fungera på min gamla Core, som jag har för mig har bara en usb-port på? Äsch då, bara o testa!
Postad 26 May 2008 - 14:13
Måste å måste...jag kommer nog köpa endel men absolut inte allaOkej det låter najs. Jag vill tillägga att jag tycker det är mycket bättre musik i detta än i t ex GH3. GH2 hade en del bra låtar men här är det också väldigt många bra låtar.
Men sen är det ju väldigt mycket musik som man måste köpa från DLC.. Detta är jävligt sjukt, måste ju bli över 1000kr för alla de låtarna där är.
Jag tänkte prova att sjunga lite i headsetet och om det är kul så blir det nog ett mikinköp senare när instrumenten kommer till sverige. Lite kul att min första tanke kring RB vad att sång kommer jag då aldrig köra
Synd bara att miken är så ******** ful!
Postad 26 May 2008 - 14:18
“The Number of the Beast”
Stephen Harris
1982 Zomba Enterprises Inc. (ASCAP)
All rights reserved. Used by permission
Performed by: Brandon Bayless: Vocals, George Nastos: Guitars, Ric Fierabracci: Bass, Joel Taylor: Drums
Recorded and Produced by WaveGroup
Varför inte masterinspelning?
Postad 26 May 2008 - 14:26
Air mail och Priority Express ?
Det står även att ifall man beställer det inom en viss tid så får man de den 28 maj, gäller det Sverige också ?
Postad 26 May 2008 - 14:30
Det står även att ifall man beställer det inom en viss tid så får man de den 28 maj, gäller det Sverige också ?
Gäller bara UK.
Postad 26 May 2008 - 14:37
Hur stor är pris skillnaden på
Air mail och Priority Express ?
Runt £20
------
Kunde inte hålla mig..Besällde från www.amazon.co.uk
Delivery Method: Air Mail
Delivery Preference: Group my items into as few deliveries as possible
Subtotal of Items: £85.10
Postage & Packing: £4.98
------
Total before VAT: £90.08
VAT: £22.53
------
Total: £112.61
Promotional Gift Certificates: -£0.00
------
Total for this order: £112.61
Dispatch estimate for these items: 27 May 2008 1 "Rock Band: Band in a Box (Xbox 360)"
Accessory; £106.38
Redigerat av Unregistered75fd19d5, 26 May 2008 - 14:39.
Postad 26 May 2008 - 14:41
Runt £20
------
Kunde inte hålla mig..Besällde från www.amazon.co.uk
------
------
------
Dispatch estimate for these items: 27 May 2008 1 "Rock Band: Band in a Box (Xbox 360)"
Accessory; £106.38
Du är väl medveten om att själva spelet inte ingår i det där paketet? Så du inte får en tråkig överraskning tänkte jag.
Postad 26 May 2008 - 14:45
Du är väl medveten om att själva spelet inte ingår i det där paketet? Så du inte får en tråkig överraskning tänkte jag.
Spelet har jag redan, klarade igenom det på expert på gitarr i helgen. Jag har stora problem med raining blood på GH3 så det var lagom svårighetsgrad på RB.
Jag har ett tips på en rolig DLC. Rush - Working Man. Riktigt skoj på gitarr iaf.
Postad 26 May 2008 - 15:24
Spelkvittot säger:
Spel SEK: 433,46:-
Frakt SEK: 35,01:-
VAT och dylikt och totalsumma 541,89 kr för spelet med leverans.
Helt ok! Har inte kvittot på instrumenten framför mig just nu.
Postad 26 May 2008 - 15:33
Äntligen hemma!
Spelkvittot säger:
Totalt för alla instrumen blev det 1.289 kronor och 3 öre!
Det plus 541,89 blir ju 1830,92. Lär väl kosta mer än så tills den svenska releasen?
Vi har nog gjort en bra affär..
Postad 26 May 2008 - 16:01
Oj, det var ändå billigt, jag räknade ju ut att mitt kommer landa på 582 krÄntligen hemma!
Spelkvittot säger:
Var typ 48 pund inkl allt enligt det jag hoppas gick ut från mitt konto. Får väl se vad det står på kvittot när spelet kommer.
Postad 26 May 2008 - 20:36
Fråga 1.
Kan jag va säker på att det blir rätt version till min Svenska xbox 360 ?
Fråga 2
Vad gör jag ifall något instrument går isönder ?
Postad 26 May 2008 - 21:13
2 små frågor innan jag lägger en beställning på Rock band på AMAZON.CO.UK !
Fråga 1.
Kan jag va säker på att det blir rätt version till min Svenska xbox 360 ?
Fråga 2
Vad gör jag ifall något instrument går isönder ?
1, Ja köper du från Amazon.co.uk och väljer PAL versionen. Tror inte det finns nån anan där. Ologiskt om det skulle finnas. Så det är tryggt och bra.
2, Ska väl bara vara att returnera det trasiga instrumentet så får man ett nytt eller om de lagar det. Antingen om man endast behöver skicka det till EA eller till Amazon.
Men allt står på Amazons sida om man letar lite.
Postad 26 May 2008 - 21:23
1, Ja köper du från Amazon.co.uk och väljer PAL versionen. Tror inte det finns nån anan där. Ologiskt om det skulle finnas. Så det är tryggt och bra.
2, Ska väl bara vara att returnera det trasiga instrumentet så får man ett nytt eller om de lagar det. Antingen om man endast behöver skicka det till EA eller till Amazon.
Men allt står på Amazons sida om man letar lite.
Aah tack så mycket !
Det är bara det jag hittar ingen fakta om vilken version det är till .
Postad 26 May 2008 - 21:46
Ja, nu fattas väl bara att Rock Band inte kommer att fungera på min gamla Core, som jag har för mig har bara en usb-port på? Äsch då, bara o testa!
bara knappt 50 minuter jobb kvar nu...
Som du säkert har märkt så följer det med en USB-hub.
Postad 26 May 2008 - 22:03
Aah tack så mycket !
Det är bara det jag hittar ingen fakta om vilken version det är till .
Spelet som du behöver
Instrumenten som du behöver
Hoppas det hjälper. Det är dessa 2 jag beställt och leveransen har gått klockrent. Har inte fått skivan dock.
Men med lite tur är den här imorgon.
Redigerat av Biokillen, 26 May 2008 - 22:07.
Postad 26 May 2008 - 22:21
Som du säkert har märkt så följer det med en USB-hub.
Jepp, och det sitter ju ffs 4 usb-portar på boxen, två fram och två bak.
Mitt och min sambos intryck hittills (efter ca 5 timmars spelande) är att fy för faen va skoj det är! Trummor är helt sjukt kul, sången likaså. Gitarrspelandet är som GH-spelen (mest likt GH2 = lite enklare än GH3). Och så underbart med lite nya låtar (börjat tröttna på Barracuda och de andra sönderspelade låtarna i GH3...).
Till er som tvekar på att köpa från England - det funkade så himla bra så jag funderar på att aldrig mer köpa nåt inom Sveriges gränser
Rock on!
PS: När börjar Minhembio:s (kommande?) turnering i RockBand?
Alla som vill ha nån att lira Live mot - adda mig! MikkoK80
Postad 26 May 2008 - 22:40
Gaaahhh jag vill så mycket ha mitt spel imorgon!! Nåja, den som väntar på nåt gott...väntar alltid för länge eller hur är detJepp, och det sitter ju ffs 4 usb-portar på boxen, två fram och två bak.
Mitt och min sambos intryck hittills (efter ca 5 timmars spelande) är att fy för faen va skoj det är! Trummor är helt sjukt kul, sången likaså. Gitarrspelandet är som GH-spelen (mest likt GH2 = lite enklare än GH3). Och så underbart med lite nya låtar (börjat tröttna på Barracuda och de andra sönderspelade låtarna i GH3...).
Till er som tvekar på att köpa från England - det funkade så himla bra så jag funderar på att aldrig mer köpa nåt inom Sveriges gränserspeciellt med tanke på det låga priset kontra den ursnabba leveransen (fyra dagar totalt).
Rock on!
PS: När börjar Minhembio:s (kommande?) turnering i RockBand?
Alla som vill ha nån att lira Live mot - adda mig! MikkoK80
Turnering måste vi ju bara ha, får väl köra igenom lite själv först så man lär sig alla "regler" först i allafall. Men sen kan man väl göra ett "online band" som jag fattat det som och köra world tour och karriär
Edit: Mikkok och Bizhop ni e addade, ni andra som vill rocka adda mig: Visbit
Edit 2 : 580 fick jag betala, 48 pund. För endast spelet, inklusive air mail (billigaste) från amazon.co.uk. Var det nån som fick betala mindre?
Redigerat av Luzer, 27 May 2008 - 00:03.
Postad 27 May 2008 - 00:45
------
------
------
Det drogs exact 1337.90 SEK från mitt konto bara några minuter efter ordern,
Leverans:
Delivery estimate:2 Jun 2008 - 6 Jun 2008
Som notering kan jag skriva att jag använder swedbanks e-kort för att jag är paranoid
Postad 27 May 2008 - 07:55
Spelade igenom solo kariären på hard, femmor på nästan allt första försöket.
Bra mycket lättare än GH.
Postad 27 May 2008 - 07:58
Postad 27 May 2008 - 08:31
ta ett försök på Muse - hystera expert bas och sen köper du metallica - blackened och kör den gura på expert
Introt på wolfmother - joker and the thief är omöjligt på gitarr!
Postad 27 May 2008 - 09:28
Jag var ju tyvärr bara offer för Mikkok80s rena och skära elakhet igår, när han valde att packa upp sina instrument hos oss....så jag är tyvärr ingen fkkr rkkr ännu....men en dag när farbror lotto kommer med kappsäcken på ryggen så.....Gaaahhh jag vill så mycket ha mitt spel imorgon!! Nåja, den som väntar på nåt gott...väntar alltid för länge eller hur är det
Turnering måste vi ju bara ha, får väl köra igenom lite själv först så man lär sig alla "regler" först i allafall. Men sen kan man väl göra ett "online band" som jag fattat det som och köra world tour och karriär
Edit: Mikkok och Bizhop ni e addade, ni andra som vill rocka adda mig: Visbit
Edit 2 : 580 fick jag betala, 48 pund. För endast spelet, inklusive air mail (billigaste) från amazon.co.uk. Var det nån som fick betala mindre?
Postad 27 May 2008 - 09:37
Ha ha ja ja du får joina rocktåget tycker jag! Det gäller bara att prioritera här i livetJag var ju tyvärr bara offer för Mikkok80s rena och skära elakhet igår, när han valde att packa upp sina instrument hos oss....så jag är tyvärr ingen fkkr rkkr ännu....men en dag när farbror lotto kommer med kappsäcken på ryggen så.....
Postad 27 May 2008 - 09:42
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
10 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?