Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

KILLZONE 2

4458 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt betyg pÄ... (172 medlem(mar) har röstat)

Single Player

1. 5 (73 röster [42.44%])

Procent av omröstning: 42.44%

2. 4 (66 röster [38.37%])

Procent av omröstning: 38.37%

3. 3 (22 röster [12.79%])

Procent av omröstning: 12.79%

4. 2 (7 röster [4.07%])

Procent av omröstning: 4.07%

5. 1 (4 röster [2.33%])

Procent av omröstning: 2.33%

Multiplayer

1. 5 (87 röster [50.58%])

Procent av omröstning: 50.58%

2. 4 (40 röster [23.26%])

Procent av omröstning: 23.26%

3. 3 (30 röster [17.44%])

Procent av omröstning: 17.44%

4. 2 (9 röster [5.23%])

Procent av omröstning: 5.23%

5. 1 (6 röster [3.49%])

Procent av omröstning: 3.49%

Rösta GÀster kan inte rösta
Killzone 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,62 (38) Inga priser
1 relaterade trÄdar

Postad 27 november 2008 - 01:24

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlĂ€gg
  • 0
Har nya Gamereactor nummret kommit ut Àn?

Postad 29 november 2008 - 13:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0
NeoGAF körde en kvÀll och spelade in en massa video, en för varje klass samt spectatormode. Allt i 720p.

http://www.gamersyde...ws_7366_en.html

Postad 03 december 2008 - 17:30

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • ForumrĂ€v

• 759 inlĂ€gg
  • 0
Imorgon fÄr vi reda pÄ nÀr exakt spelet slÀpps. Plus lite nytt frÄn SP delen.

"Killzone 2 will be the featured game on G4TV’s X-Play this coming Thursday at 8pm (PST)."

Playstationbloggen

Redigerat av Unregistereda1381774, 03 december 2008 - 17:31.

Postad 03 december 2008 - 18:33

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlĂ€gg
  • 0
nÄgon som vet om det gÄr att fÄ tag i betanycklar nÄgonstans? Àr sugen pÄ att testa detta

Postad 03 december 2008 - 20:34

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0

nÄgon som vet om det gÄr att fÄ tag i betanycklar nÄgonstans? Àr sugen pÄ att testa detta

Du Àr för sent ute för det. Betan blev förlÀngd till 6/12 dock men inga nya nycklar har givits ut sedan pressen fick ett par för nÄgra veckor sedan. Var inte lÀtt att fÄ en nyckel innan heller dÄ den har varit vÀldigt begrÀnsad till skillnad mot R2 och LBP.
.----------------

Inatt attackerar Killzone 2!
Vi publicerar vÄr mastodont-artikel
Publicerad 2008-12-03 Text: Redaktionen
00.00 inatt. Midnatt. DÄ publicerar vi vÄr massiva jÀtte-artikel om Killzone 2, inklusive mastiga intryck frÄn sÄvÀl vÄrt besök hos Guerrilla som singleplayerkampanjen och multiplayerbetan. Vi kommer Àven att bjuda pÄ en stor intervju med lead designer Mathis De Jonge gjord av Petter Hegevall samt nÀrmare 30 vÀrldsexklusiva bilder.

Vidare kommer www.gamersyde.com lÀgga upp runt 12-13 videos frÄn SP i 720p runt samma tid. :)

Postad 03 december 2008 - 21:23

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlĂ€gg
  • 0

Du Àr för sent ute för det. Betan blev förlÀngd till 6/12 dock men inga nya nycklar har givits ut sedan pressen fick ett par för nÄgra veckor sedan. Var inte lÀtt att fÄ en nyckel innan heller dÄ den har varit vÀldigt begrÀnsad till skillnad mot R2 och LBP.
.----------------

Vidare kommer www.gamersyde.com lÀgga upp runt 12-13 videos frÄn SP i 720p runt samma tid. :)

Kanon! :wub:

Postad 04 december 2008 - 01:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0
Gamersyde filmerna Àr uppe!!!!!!!! 720p!!!!! AMAZING!!!!!

http://www.gamersyde..._en.html#779856

Har fÄtt ner 4 Àn sÄ lÀnge. Ser mer Àn smaskigt ut.

Figurerna och miljötexturerna Àr sisÄdÀr, precis som innan. Ironin Àr ju dock att de lagt pÄ enormt grymma texturer pÄ marken.

Ljuset Àr i en saga för sig, lÀtt bÀsta pÄ konsol. Sjukt mjukt, sjukt detaljrikt o sjukt naturligt.

Animationerna Àr varierande och bra, precis som utlovat.

Effekterna Àr ruskigt smaskiga. Rök, damm osv Àr sÄ sjukt bra genomfört. Till och med elden Àr ju grym nÄgot som Gears 2 har epic fail pÄ.

Gillar som sagt starkt den style de har anvÀnt. SÄ hÀr ska en fuck-up-after-war spel se ut. Stilen de gör med distanta 2D bakgrunder med rörelser i Àr enormt magisk, lika sÄ som den svarta himlen.

En sak som detta spel hade behövt för att vara nÀrmare 10/10 skulle vara med destruktiv miljö. Effekterna finns dÀr för att imitera stidens hetta men efter vilken mersmak man fick i gears av att se sitt cementblock dÀr man tyckte sig sitta tryggt blev sönderknapprat av fiende eld sÄ hade det elementet varit perfekt till KZ2. Har lÀst GR previewn, hÄller med mot vad jag har sett-

Givet köp.

Redigerat av PalmiNio, 04 december 2008 - 01:42.

Postad 04 december 2008 - 01:57

70sKid
  • 70sKid
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
Har tittat pÄ allt som slÀppts i filmvÀg efter tolvslaget och sitter hÀr med hakan i golvet. Hittills det grafiskt mest avancerade spelet till konsol utan att tveka. LjussÀttningen Àr makalöst bra och skapar ren erotik för ögonen. Blir ett garanterat köp vid releasen. AngÄende det grafiska sÄ var det vÀl David Jaffe som sa att Gods of War 3 kommer se Ànnu bÀttre ut Àn Killzone 2? Den 14:e fÄr vi se om det stÀmmer...

Figurerna och miljötexturerna Àr sisÄdÀr, precis som innan.

LÀste nÄgonstans pÄ NeoGAF, som jag tyvÀrr inte hittar lÀnk till just nu, att utvecklarna har bekrÀftat att man kommer gÄ igenom samtliga texturer och fÄ dessa ÄtgÀrdade innan releasen. Huruvida detta stÀmmer vet jag inte dÄ jag inte hittar till kÀllan som sagt var.

Redigerat av 70sKid, 04 december 2008 - 02:01.

Postad 04 december 2008 - 02:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Har tittat pÄ allt som slÀppts i filmvÀg efter tolvslaget och sitter hÀr med hakan i golvet. Hittills det grafiskt mest avancerade spelet till konsol utan att tveka. LjussÀttningen Àr makalöst bra och skapar ren erotik för ögonen. Blir ett garanterat köp vid releasen. AngÄende det grafiska sÄ var det vÀl David Jaffe som sa att Gods of War 3 kommer se Ànnu bÀttre ut Àn Killzone 2? Den 14:e fÄr vi se om det stÀmmer...

Sett sniper videon nu. Är helt betagen....sĂ„nt estetiskt mĂ€sterverk. Sandstorms effekten Ă€r ju bara sĂ„ dööö lĂ€cker.

LÀste nÄgonstans pÄ NeoGAF, som jag tyvÀrr inte hittar lÀnk till just nu, att utvecklarna har bekrÀftat att man kommer gÄ igenom samtliga texturer och fÄ dessa ÄtgÀrdade innan releasen. Huruvida detta stÀmmer vet jag inte dÄ jag inte hittar till kÀllan som sagt var.

Tror nog mer det har med begrÀnsningar att göra. FrÄgan Àr liksom, vill man att spelaren ska sitta och bli imponerad över hur detaljrika sandsÀckarna Àr nÀr han skyddar sig mot fienden eller bli hÀpnadsförd av effekter som damm, eld, reflektioner o magiskt ljus. Jag vÀljer iaf det senare.....

Fan det Àr inte utan man undrar hur vackrare det hade blivit om hÄrdvaran hade kretsat kring dagens high end datorer. Fy fan, synd att de knappast görs denna typen av mastodont spel till PC lÀngre.

Redigerat av PalmiNio, 04 december 2008 - 02:07.

Postad 04 december 2008 - 02:28

70sKid
  • 70sKid
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0

Sett sniper videon nu. Är helt betagen....sĂ„nt estetiskt mĂ€sterverk. Sandstorms effekten Ă€r ju bara sĂ„ dööö lĂ€cker.

Inte bara grafiken Àr i toppklass utan Àven AI:n verkar vara riktigt skarp.

Postad 04 december 2008 - 02:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Inte bara grafiken Àr i toppklass utan Àven AI:n verkar vara riktigt skarp.

Inte enligt IGN. De tycker medspelarna Ă€r mest ivĂ€gen. Är med pĂ„ deras to-do list

Postad 04 december 2008 - 06:54

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv hade jag sÄ mkt att göra pÄ jobbet inatt sÄ jag hann inte ladda ner filmerna :)

Men nu Àr jag hemma Ä ska precis trycka pÄ play :)

Har kollat pÄ 4 första nu, hellskutta!!! va bra det Àr, extremt fina vapen animationer, och kÀnslan av att verkligen befinna sig dÀr verkar mkt god, speciellt i Tanks scenen-mkt snyggt!!

Detta Ă€r ETT GIVET KÖP FÖR MIG!

Redigerat av dallan1981, 04 december 2008 - 07:38.

Postad 04 december 2008 - 07:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Helt klart ett köp :)

Postad 04 december 2008 - 08:12

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlĂ€gg
  • 0
Resterande filmer var ju om möjligt!!?, Ànnu bÀttre :)

Snacka om inlevelse i vissa moment, ljudet, ljuset verkar/ser vÀldigt bra ut..

EPISKT STORSLAGET NYSKAPANDE OCH MAFFIGT OXÅ!! :)

Postad 04 december 2008 - 13:19

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0
Goddamn! :)

Postad 04 december 2008 - 13:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0

EPISKT STORSLAGET NYSKAPANDE OCH MAFFIGT OXÅ!! :)

Nyskapande?

Vad skiljer sig frÄn alla andra fps i krigsmiljö? Episkt o maffigt men knappast nÄgot direkt nytt.

Gameplay wise kÀnns det lite nsom CoD serien, mycket scriptat gameplay vilket jag Àr helt klart för.

* Första welcome videon. NÀr han sjukter pÄ de 2 killarna uppe pÄ. Varje gÄng han dödar 2 kommer dÀr 2 nya, sjukat cod vibbar :)

* Hoppas spelet blir betydligt lÀngre Àn dagens highclass fps. De flesta slutar ju runt 8-12h. Skulle vara kul med runt 20h singeplayer, speciellt nÀr de jobbat sÄ lÀnge.

Redigerat av PalmiNio, 04 december 2008 - 13:42.

Postad 04 december 2008 - 13:44

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0

Gameplay wise kÀnns det lite nsom CoD serien, mycket scriptat gameplay vilket jag Àr helt klart för.

* Första welcome videon. NÀr han sjukter pÄ de 2 killarna uppe pÄ. Varje gÄng han dödar 2 kommer dÀr 2 nya, sjukat cod vibbar :)

Enligt TTP (som spelade i de filmerna) Àr det enda stÀllet med infinite respawn, de fungerar som decor mest i det partiet och utger inget hinder för din framfart. Inga andra stÀllen har respawnande fiender och striderna utspelar sig olika för varje gÄng han spelar ett parti. OberÀkneliga helghast. (Hans ord)

Postad 04 december 2008 - 13:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Enligt TTP (som spelade i de filmerna) Àr det enda stÀllet med infinite respawn, de fungerar som decor mest i det partiet och utger inget hinder för din framfart. Inga andra stÀllen har respawnande fiender och striderna utspelar sig olika för varje gÄng han spelar ett parti. OberÀkneliga helghast. (Hans ord)

Gött. Spelar ingen stor roll men i CoD kunde man bli förbannad ibland. Jag Àr en sÄn som gÀrna sitter pÄ avstÄnd o rensar planen innan jag gÄr vidare o det Àr ju omöjligt med sÄnt.

Bra mix av scriptade hÀndelser/scener o free battle. SÄhÀr ska bra singelplayer vara.

*Röst ljudet Àr dock lite mysko. Hehlgast gubbarna lÄter enormt mycket mer Àn medspelarna Àven om medspelarna Àr bra mycket nÀrmare. KÀnns lite som deras röst inte Àr balanserat mot var de stÄr. Welcome 2 videon runt 4:20 in Àr det riktigt konstigt.

* Haha va falls. De har ju helt tagit bort skuggor pÄ spelarna i de vanliga ljusmiljöerna. Skit snygga skuggor nÀr ljuset Àr tydligt, typ skuggor pÄ vÀggen o sÄnt men vanliga markskuggor Àr helt borta i en del miljöer.

Redigerat av PalmiNio, 04 december 2008 - 13:59.

Postad 04 december 2008 - 14:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0
IGN Killzone 2 PlayStation 3 Gameplay - Full Speed Ahead
IGN Killzone 2 PlayStation 3 Gameplay - Nice Water Effects

*Röst ljudet Àr dock lite mysko. Hehlgast gubbarna lÄter enormt mycket mer Àn medspelarna Àven om medspelarna Àr bra mycket nÀrmare. KÀnns lite som deras röst inte Àr balanserat mot var de stÄr. Welcome 2 videon runt 4:20 in Àr det riktigt konstigt.

LĂ€s nedan;

Known Issues

As Killzone2 is work-in-progress and still needs to go through Quality Assurance, the
Killzone 2 Single Player Preview Code does not accurately represent the final retail copy
of Killzone 2. These elements will be remedied for the final Game. Game elements which
are still under development may have been omitted or included in an un-optimized,
placeholder state. These include the following elements:

- Game Intro cinematic, in which the backstory is further explained, is not yet
available.
- Front/end menu designs are placeholder and will be replaced.
- Loading screen content missing. This will display various elements such as
gameplay tactics as well as background on the main cast.
- Dialog / Voice acting - The voice samples for both the Buddies and Helghast are
place holder.
- Cut-scenes have not gone through final polish in visual effects, sound effect,
facial animations and syncing voices
- Several Character Animation glitches can be spotted, most noticeably during
transitions.
- In some rare cases enemies or buddies can create progression issues. Try
Restart Checkpoint from the Pause menu to continue.
- Pay attention to the buddy and objectives in cases where the Direction finder (dpad
UP) system isn’t implemented correctly yet.
- Volume balancing for sound effects, music and voices has not been completed
for this version, resulting in louder than normal speech or sound effects as well
as audio cutting out. Suggested setting in the Options / Sound menu:
music=100%, speech=80%, sound effects=70%
- Brightness settings are not yet balanced for all screens - The option menu has a
brightness setting that can be adjusted to overcome overly dark areas.
- Ragdoll issues might occur when many explosions are triggered.
- The Lighting setup of the Suljeva Village mission is unfinished.

* Haha va falls. De har ju helt tagit bort skuggor pÄ spelarna i de vanliga ljusmiljöerna. Skit snygga skuggor nÀr ljuset Àr tydligt, typ skuggor pÄ vÀggen o sÄnt men vanliga markskuggor Àr helt borta i en del miljöer.

Du tror inte att det Àr för att de redan befinner sig i en skugga? :) I Killzone2 Àr det en kombination av prebaked och dynamiska skuggor. Alla gubbar kastar dynamiska skuggor frÄn solen pÄ omgivningen och sig sjÀlv och av alla ljuskÀllor som Àr defienerade för dynamiska skuggor. Helt upp till artisterna vilka ljuskÀllor som ska kasta skuggor och tröskel pÄ hur stora objekt som ska kasta dem. I Multiplayerbetan t.ex om du sprÀnger en betongpelare sÄ att det flyger bitar Ät alla hÄll sÄ kastar till och med alla dem dynamiska skuggor. BÀsta ljus och skuggamotor jag sett i ett konsolspel hittils.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 december 2008 - 15:02.

Postad 04 december 2008 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0
Oj, mÄnga filmer. Nu har man en del att kolla.

Killzone hade vÀl inte heller respawn efter vad jag kommer ihÄg.

Postad 04 december 2008 - 14:20

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2 268 inlĂ€gg
  • 0
Oj, nu har man sjÀlv sett filmerna och jebus va snyggt!
Är det nĂ„gon som vet om filmerna kommer att slĂ€ppas pĂ„ PSN idag för nedladdning?
Skulle vara tufft att se pÄ teven hemma :)

Postad 04 december 2008 - 14:43

70sKid
  • 70sKid
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0

Inte enligt IGN.

Har aldrig funnit att det som IGN pÄstÄr stÀmmer sÄ jag lyssnar aldrig pÄ det örat.

Postad 04 december 2008 - 15:04

Nanoo
  • Nanoo
  • AnvĂ€ndare

• 127 inlĂ€gg
  • 0
Ujujuj, ser ett som ett riktigt adrenalinröj hela tiden! Ser verkligen fram emot det hÀr liret. NÄgon som har koll pÄ om Resistance 2 kommer upp i den hÀr klassen, alltsÄ vÀrt ett köp i vÀntan pÄ KZ2, eller ska man hÄlla tillbaka sina dollars o vÀnta in KZ2?

Postad 04 december 2008 - 15:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlĂ€gg
  • 0
R2 Àr sÄ grymt roligt i co-op...Helt otroligt skoj :)

SÄ jag tycker helt klart att det Àr vÀrt ett köp medans man vÀntar pÄ Killzone 2

Postad 04 december 2008 - 16:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0
Postad bild

Detta mÄste de ju inkludera i MP. :)

Postad 04 december 2008 - 16:20

BennySlyden
  • BennySlyden
  • ForumrĂ€v

• 981 inlĂ€gg
  • 0
Ser snyggt o frÀnt ut men jag tycker ocksÄ att det verkar orovÀckande segt. Gillar nÀr man kÀnner sig smidig i rörelserna, inte tung o stark. Ska bli kul att testa hursomhelst.

Postad 04 december 2008 - 16:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Du tror inte att det Àr för att de redan befinner sig i en skugga? :) I Killzone2 Àr det en kombination av prebaked och dynamiska skuggor. Alla gubbar kastar dynamiska skuggor frÄn solen pÄ omgivningen och sig sjÀlv och av alla ljuskÀllor som Àr defienerade för dynamiska skuggor. Helt upp till artisterna vilka ljuskÀllor som ska kasta skuggor och tröskel pÄ hur stora objekt som ska kasta dem. I Multiplayerbetan t.ex om du sprÀnger en betongpelare sÄ att det flyger bitar Ät alla hÄll sÄ kastar till och med alla dem dynamiska skuggor. BÀsta ljus och skuggamotor jag sett i ett konsolspel hittils.

Att stÄ i en skugga betyder inte att objektet i sig förlorar din egen förmÄga att producera en skugga. Beror pÄ avstÄnd frÄn vÀggen och omringande ljuskÀllor.

Exempel Àr Welcome 4. Runt 15 sekunder in. Första gubben han knÀpper Àr med skugga, andra gubben Àr utan. Skillnaden i miljön Àr att den första stÄr i öppet ljus men rent fysiskt ska den andra ÀndÄ ha en skugga, dock mer transparant Àn den första. Samma upprepas 01.20 in med 2 gubbar 1 ett rum utan skuggor. Mörkt rum men ÀndÄ fönster.

Tror nog det Àr mer relaterat till att motorn inte klarar av att köra bledning pÄ alla skuggor sÄ en skugga av en vÀgg tÀcker en skugga av en gubbe, osv.

Tack för infon om ljudet. Kul att se att de vet exakt om vilka problem jag mÀrkte om ljudet, bra kÀnnedom vilket Àr tryggande.

Redigerat av PalmiNio, 04 december 2008 - 16:36.

Postad 04 december 2008 - 16:31

Unregistered3ef269c0
  • Unregistered3ef269c0
  • AnvĂ€ndare

• 177 inlĂ€gg
  • 0

Postad bild

Detta mÄste de ju inkludera i MP. :)

Jag kan inte sluta titta... :)

Postad 04 december 2008 - 16:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Har aldrig funnit att det som IGN pÄstÄr stÀmmer sÄ jag lyssnar aldrig pÄ det örat.

Well sett till filmerna sÄ kÀnns AIn rÀtt standard sett till moderna spel.

En sak som jag kan irritera mig pÄ i mÄnga spel Àr nÀr fiender gömmer sig bakom ex ett betongblock. GÄr du Ät sidan o bytar vinkel hÀnder det ofta att man ser kanske röven pÄ fienden. FrÄn den vinkeln kan man sen peppra utan att AIn flyttar sig direkt för han tror fortfarande att han Àr under skydd trots trÀffar.

Problemet Àr att nÀr man har en hel del scriptade scener sÄ kickar ju inte AIn alltid igÄng innan scenen har spelat klart. Detta gör att om man spelar om sÄ kan man ta scriptet till sin fördel vid placering, vapen och timing utan att reaktionen blir speciellt bÀttre. NÄgot som CoD serien lider av.

* Kul grej dock.

LÀgg mÀrke till att utomhus sÄ flyter röken frÄn dina granater med beroende pÄ hur vinden blÄser, dÀr kan vi snacka detaljnivÄ. Samma gÀller rökspÄren frÄn RPGer.

Redigerat av PalmiNio, 04 december 2008 - 16:44.

Postad 04 december 2008 - 16:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0
En ytterst beskrivande bild hur spelet har kommit frÄn E307 till dagens Preview Code:

E307:
Postad bild

Preview Code Dec08:
Postad bild

Postad 04 december 2008 - 17:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

En ytterst beskrivande bild hur spelet har kommit frÄn E307 till dagens Preview Code:

E3 06 Àr dÀremot ouppnÄeligt :)

Postad 04 december 2008 - 17:32

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlĂ€gg
  • 0
Men det Àr inte sÄ lÄngt ifrÄn.......

Postad 04 december 2008 - 18:00

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0
Ny video, visar en annan bana, riktigt frÀck - sen verkar det som de Àr inne i Radec Academy mot slutet. (MP-banan) Annan fÀrgsÀttning motför MP-diton.

http://www.jeuxvideo...tml#view:269758

SÄg för övrigt att omrÄdet som Blood Gracht-banan Àr hÀmtad frÄn har tweakats rÀtt mycket nÀr det gÀller fÀrger och ljussÀttning i SP. Ska bli intressant att se om vi fÄr se samma uppgrade pÄ multiplayerbanorna, de ser ju grymt bra ut redan nu. :)

Postad 04 december 2008 - 18:15

aguhi
  • aguhi
  • LĂ€rjunge

• 359 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som vet varför detta spel "bara" Ă€r 720p kĂ€nns som om detta verkligen skulle kunna vara ett sĂ„dant spel som anvĂ€nda sig utav 1080p. Kanske bara Ă€r jag :)

Postad 04 december 2008 - 18:40

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • ForumrĂ€v

• 858 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon som vet varför detta spel "bara" Ă€r 720p kĂ€nns som om detta verkligen skulle kunna vara ett sĂ„dant spel som anvĂ€nda sig utav 1080p. Kanske bara Ă€r jag :)

Jag tror att det bara Àr filmerna som Àr i det formatet, tar mycket plats att spela in 1080p... (RÀtta mig om jag har fel!)

Postad 04 december 2008 - 19:24

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • ForumrĂ€v

• 779 inlĂ€gg
  • 0

Är ganska sĂ€ker pĂ„ att de kör 720p och anledning Ă€r vĂ€l att den hĂ€r generationen egentligen inte Ă€r redo för 1080p utan att man skĂ€r ner pĂ„ annat. Hellre 720p med stabil fps och fina effekter Ă€n ett hackigt 1080p helt enkelt. Skillnaden Ă€r ju inte speciellt stor för de flesta heller, om man inte kör med projektor eller har vĂ€ldigt stor TV.

Postad 04 december 2008 - 19:58

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlĂ€gg
  • 0

Nyskapande?

Vad skiljer sig frÄn alla andra fps i krigsmiljö? Episkt o maffigt men knappast nÄgot direkt nytt.

* Hoppas spelet blir betydligt lÀngre Àn dagens highclass fps. De flesta slutar ju runt 8-12h. Skulle vara kul med runt 20h singeplayer, speciellt nÀr de jobbat sÄ lÀnge.

Jag tycker för det första att du Àr lite vÀl kritisk, men det kanske Àr ditt jobb/intresse?

Detta Àr ju för det första mina egna PERSONLIGA intryck, men jag tycker faktiskt inte att det finns ngt liknande pÄ marknaden just nu eller vad jag har sett, jag tycker att detta Àr ngt nytt, ngt jag inte tidigare sett faktiskt-en bra blandning frÄn andra serier, men en egen touch som enligt mig tar lite ny mark.

TÀnker frÀmst pÄ den grafiska stilen, atmosfÀren, Gears2 Àr ju liknande men inte ett FPS.

Jag Àr iaf exalterad!!

Postad 04 december 2008 - 20:37

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0

Att stÄ i en skugga betyder inte att objektet i sig förlorar din egen förmÄga att producera en skugga. Beror pÄ avstÄnd frÄn vÀggen och omringande ljuskÀllor.

Exempel Àr Welcome 4. Runt 15 sekunder in. Första gubben han knÀpper Àr med skugga, andra gubben Àr utan. Skillnaden i miljön Àr att den första stÄr i öppet ljus men rent fysiskt ska den andra ÀndÄ ha en skugga, dock mer transparant Àn den första. Samma upprepas 01.20 in med 2 gubbar 1 ett rum utan skuggor. Mörkt rum men ÀndÄ fönster.

Tror nog det Àr mer relaterat till att motorn inte klarar av att köra bledning pÄ alla skuggor sÄ en skugga av en vÀgg tÀcker en skugga av en gubbe, osv.

LĂ€r ju vara hyffsad resursslöseri att rendera skugga över skugga, speciellt om det inte behövs. Första killen har en tydlig skugga för att han Ă€r mer "utanför taket", till och med hans vapen som han tappar kastar en skugga. De andra tvĂ„ kastar ocksĂ„ skuggor om de tĂ€cker ljuset, vilket man kan se pĂ„ killen som blir knivad. Inne i den första bunkern finns ingen direkt ljuskĂ€lla pĂ„ grund av att de Ă€r under tak och dĂ€rmed enbart ambient ljus. I den andra finns det en lampa vid en stege som gör att den helghasten nĂ€rmast kastar en skugga. Även spelaren isig nĂ€r han kommer dit. Vad som saknas Ă€r contact shadows pĂ„ gubbarna, en feature som de planerat in men som de inte fĂ„tt med tydligen.

Postad 04 december 2008 - 20:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker för det första att du Àr lite vÀl kritisk, men det kanske Àr ditt jobb/intresse?

Detta Àr ju för det första mina egna PERSONLIGA intryck, men jag tycker faktiskt inte att det finns ngt liknande pÄ marknaden just nu eller vad jag har sett, jag tycker att detta Àr ngt nytt, ngt jag inte tidigare sett faktiskt-en bra blandning frÄn andra serier, men en egen touch som enligt mig tar lite ny mark.

TÀnker frÀmst pÄ den grafiska stilen, atmosfÀren, Gears2 Àr ju liknande men inte ett FPS.

Jag Àr iaf exalterad!!

Ne jag förstĂ„r dig. Menar mest att ordet nyskapande Ă€r nĂ„got som folk slĂ€nger rĂ€tt ofta. Nyskapande Ă€r nĂ€r man gör ett spel som ingen gjort innan. Inget i KZ2 Ă€r pĂ„ nĂ„got vis unikt i FPS vĂ€g. Även grafiskt Ă€r det knappast nĂ„gon revolution.

Men visst kÀnslan, vÀrlden och atmosfÀren Àr ny men hade man inte gjort nÄgot eget hade det varit ganska töntigt :)

Jag förvÀntar mig aldrig nyskapande infom FPS dÄ den delen har överflödats med spel sÄ att göra krigs fps Àr att inte vara nyskapande. Letar sjÀlv efter story (pÄ egn lagom nivÄ), variation, grafiskuppevelse, ljudupplevelse osv. Sett till filmerna sÄ levererar KZ2 det.

E3 06 Àr dÀremot ouppnÄeligt :D

E305 var det vÀl iof?

Redigerat av PalmiNio, 04 december 2008 - 20:48.

Postad 04 december 2008 - 20:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0

LĂ€r ju vara hyffsad resursslöseri att rendera skugga över skugga, speciellt om det inte behövs. Första killen har en tydlig skugga för att han Ă€r mer "utanför taket", till och med hans vapen som han tappar kastar en skugga. De andra tvĂ„ kastar ocksĂ„ skuggor om de tĂ€cker ljuset, vilket man kan se pĂ„ killen som blir knivad. Inne i den första bunkern finns ingen direkt ljuskĂ€lla pĂ„ grund av att de Ă€r under tak och dĂ€rmed enbart ambient ljus. I den andra finns det en lampa vid en stege som gör att den helghasten nĂ€rmast kastar en skugga. Även spelaren isig nĂ€r han kommer dit. Vad som saknas Ă€r contact shadows pĂ„ gubbarna, en feature som de planerat in men som de inte fĂ„tt med tydligen.

LjuskÀlla Àr dÀr i rummet. 2 fönster + dörr Àr tillrÀckligt. SÄ lÀnge inte ett rum Àr totalt mörkt utan öppningar sÄ spelar det ingen roll, objekt kastar skuggor. Du Àr jag inne o bajsar pÄ smÄsaker, men klart Àr att skuggorna Àr inte spelet unikum, Àven de skuggor som finns Àr ju rÀtt hÄrt pixlade frÄn fall till fall. Personligen Àr jag en sÄn som stÀnger av skuggor pÄ PC spel för att fÄ fps boost.

Nu jÀmför jag sÄklart med uber spelet Crysis med sin skuggteknik. DÀr kör man ju hÄrt med just olika nivÄer av transparanta skuggor osv.

Contact shadow finns i spelet och syn i nÄgra delar.

Postad 04 december 2008 - 21:04

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0

LjuskÀlla Àr dÀr i rummet. 2 fönster + dörr Àr tillrÀckligt. SÄ lÀnge inte ett rum Àr totalt mörkt utan öppningar sÄ spelar det ingen roll, objekt kastar skuggor.

Ja du har ambient ljus frÄn alla hÄll i rummet. Solen lyser inte igenom ett specifikt fönster och dÀrmed skulle isÄfall karaktÀren kasta en skugga Ät alla hÄll. Contact shadows pÄ fötterna skulle rÀcka dÀr.

Du Àr jag inne o bajsar pÄ smÄsaker

Ja.:)

Contact shadow finns i spelet och syn i nÄgra delar.

JassÄ? Exempel som inte Àr prebaked i miljön?

Postad 04 december 2008 - 21:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0

JassÄ? Exempel som inte Àr prebaked i miljön?

Ja att ha skuggor pÄ mark Àr en form av contact shadow, iof den enklaste formen. Definitionen Àr ju att det Àr om ett objekts skugga trÀffar ett annat objekt.

Postad bild

Soldatens skugga pÄverkar sandsÀckarna. SandsÀckarna i sig har ocksÄ contact shadow för de ser inte ut att vara ritade som ett object, iaf inte den översta till höger. Annars har övriga sandsÀckar, om de nu skulle vara ett objekt, self shadowing samt samma för gubben.

Postad 04 december 2008 - 21:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0

Ja att ha skuggor pÄ mark Àr en form av contact shadow, iof den enklaste formen. Definitionen Àr ju att det Àr om ett objekts skugga trÀffar ett annat objekt.

Jag menar iofs ambient occlusion som Àr ett mer rÀtt ord för contact shadows. Dvs att ett object har en skugga vid kontakt vid mark eller annat object sÄ att det ser ut som det "tillhör" istÀllet för att "flyta omkring". SÄ att sÀga... :)

Men det Àr petitesser, spelet Àr otroligt snygg i vilket fall och ett riktigt monster till ljusmotor har de fÄtt ihop.
-----------
I övrigt kan man se att de hittat fÀrgburken sedan de visade Blood Meridian förra Äret.
Postad bild

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 december 2008 - 21:38.

Postad 04 december 2008 - 21:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0

Jag menar iofs ambient occlusion som Àr ett mer rÀtt ord för contact shadows. Dvs att ett object har en skugga vid kontakt vid mark eller annat object sÄ att det ser ut som det "tillhör" istÀllet för att "flyta omkring". SÄ att sÀga... :)

Men det Àr petitesser, spelet Àr otroligt snygg i vilket fall och ett riktigt monster till ljusmotor har de fÄtt ihop.

Om du tittar pÄ gubben skugga nerÄt vÀnster sÄ ser du att dÀr Àr en level of AO, man kan igenom skuggan se texturen pÄ sandsÀcken.

Och AO Àr inte = Contact Shadow. AO Àr ett tekniskt begrepp pÄ en teknik som kan anvÀndas för contact shadow men lika sÄ ocksÄ self shadowing som pÄ bilden du skickade. Contact shadow Àr ett löst begrepp pÄ alla skuggor frÄn 1 objekt som rör vid 1 annat.

NÀr Àr nÄgon form av

Postad 04 december 2008 - 21:50

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • MĂ€stare

• 3 086 inlĂ€gg
  • 0
Nu vet man vad man gör hela fredagen igen......nice att betan förlÀngdes.....

Postad 04 december 2008 - 22:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

E305 var det vÀl iof?

Mjo, det Àr vad jag kommer ihÄg. Blev influerad av att det stod 06 hÀr.

http://www.youtube.c...h?v=ZpEE2NKsNeQ

Men det Àr inte sÄ lÄngt ifrÄn.......

NÀ, man behöver bara kisa lite och blunda nÀr explosionerna kommer :)

Postad 04 december 2008 - 22:14

Salakingen
  • Salakingen
  • LĂ€rjunge

• 285 inlĂ€gg
  • 0

http://www.jeuxvideo...tml#view:269758

NICE .......Kan det inte bli februari snart :)

Postad 05 december 2008 - 00:00

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0
För lite bilder i den hÀr trÄden.

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

http://www.gamespot....tml?sid=6201940

Postad 05 december 2008 - 00:09

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • MĂ€stare

• 2 517 inlĂ€gg
  • 0
En tech inverview:

http://www.gametrail...ayer/43388.html

Postad 05 december 2008 - 00:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlĂ€gg
  • 0
Kommer dÀr vara online Co-Op?

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.