Killzone 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(38)
|
99:- |
!*!Killzone 2-klantråd!*! (2491 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 29 November 2008 - 13:13
http://www.gamersyde...ws_7366_en.html
Postad 03 December 2008 - 17:30
Playstationbloggen"Killzone 2 will be the featured game on G4TV’s X-Play this coming Thursday at 8pm (PST)."
Redigerat av Unregistereda1381774, 03 December 2008 - 17:31.
Postad 03 December 2008 - 18:33
Postad 03 December 2008 - 20:34
Du är för sent ute för det. Betan blev förlängd till 6/12 dock men inga nya nycklar har givits ut sedan pressen fick ett par för några veckor sedan. Var inte lätt att få en nyckel innan heller då den har varit väldigt begränsad till skillnad mot R2 och LBP.någon som vet om det går att få tag i betanycklar någonstans? är sugen på att testa detta
.----------------
Inatt attackerar Killzone 2!
Vi publicerar vår mastodont-artikel
Publicerad 2008-12-03 Text: Redaktionen
00.00 inatt. Midnatt. Då publicerar vi vår massiva jätte-artikel om Killzone 2, inklusive mastiga intryck från såväl vårt besök hos Guerrilla som singleplayerkampanjen och multiplayerbetan. Vi kommer även att bjuda på en stor intervju med lead designer Mathis De Jonge gjord av Petter Hegevall samt närmare 30 världsexklusiva bilder.
Vidare kommer www.gamersyde.com lägga upp runt 12-13 videos från SP i 720p runt samma tid.
Postad 03 December 2008 - 21:23
Du är för sent ute för det. Betan blev förlängd till 6/12 dock men inga nya nycklar har givits ut sedan pressen fick ett par för några veckor sedan. Var inte lätt att få en nyckel innan heller då den har varit väldigt begränsad till skillnad mot R2 och LBP.
.----------------
Vidare kommer www.gamersyde.com lägga upp runt 12-13 videos från SP i 720p runt samma tid.
Kanon!
Postad 04 December 2008 - 01:34
http://www.gamersyde..._en.html#779856
Har fått ner 4 än så länge. Ser mer än smaskigt ut.
Figurerna och miljötexturerna är sisådär, precis som innan. Ironin är ju dock att de lagt på enormt grymma texturer på marken.
Ljuset är i en saga för sig, lätt bästa på konsol. Sjukt mjukt, sjukt detaljrikt o sjukt naturligt.
Animationerna är varierande och bra, precis som utlovat.
Effekterna är ruskigt smaskiga. Rök, damm osv är så sjukt bra genomfört. Till och med elden är ju grym något som Gears 2 har epic fail på.
Gillar som sagt starkt den style de har använt. Så här ska en fuck-up-after-war spel se ut. Stilen de gör med distanta 2D bakgrunder med rörelser i är enormt magisk, lika så som den svarta himlen.
En sak som detta spel hade behövt för att vara närmare 10/10 skulle vara med destruktiv miljö. Effekterna finns där för att imitera stidens hetta men efter vilken mersmak man fick i gears av att se sitt cementblock där man tyckte sig sitta tryggt blev sönderknapprat av fiende eld så hade det elementet varit perfekt till KZ2. Har läst GR previewn, håller med mot vad jag har sett-
Givet köp.
Redigerat av PalmiNio, 04 December 2008 - 01:42.
Postad 04 December 2008 - 01:57
Figurerna och miljötexturerna är sisådär, precis som innan.
Läste någonstans på NeoGAF, som jag tyvärr inte hittar länk till just nu, att utvecklarna har bekräftat att man kommer gå igenom samtliga texturer och få dessa åtgärdade innan releasen. Huruvida detta stämmer vet jag inte då jag inte hittar till källan som sagt var.
Redigerat av 70sKid, 04 December 2008 - 02:01.
Postad 04 December 2008 - 02:03
Har tittat på allt som släppts i filmväg efter tolvslaget och sitter här med hakan i golvet. Hittills det grafiskt mest avancerade spelet till konsol utan att tveka. Ljussättningen är makalöst bra och skapar ren erotik för ögonen. Blir ett garanterat köp vid releasen. Angående det grafiska så var det väl David Jaffe som sa att Gods of War 3 kommer se ännu bättre ut än Killzone 2? Den 14:e får vi se om det stämmer...
Sett sniper videon nu. Är helt betagen....sånt estetiskt mästerverk. Sandstorms effekten är ju bara så dööö läcker.
Läste någonstans på NeoGAF, som jag tyvärr inte hittar länk till just nu, att utvecklarna har bekräftat att man kommer gå igenom samtliga texturer och få dessa åtgärdade innan releasen. Huruvida detta stämmer vet jag inte då jag inte hittar till källan som sagt var.
Tror nog mer det har med begränsningar att göra. Frågan är liksom, vill man att spelaren ska sitta och bli imponerad över hur detaljrika sandsäckarna är när han skyddar sig mot fienden eller bli häpnadsförd av effekter som damm, eld, reflektioner o magiskt ljus. Jag väljer iaf det senare.....
Fan det är inte utan man undrar hur vackrare det hade blivit om hårdvaran hade kretsat kring dagens high end datorer. Fy fan, synd att de knappast görs denna typen av mastodont spel till PC längre.
Redigerat av PalmiNio, 04 December 2008 - 02:07.
Postad 04 December 2008 - 02:28
Sett sniper videon nu. Är helt betagen....sånt estetiskt mästerverk. Sandstorms effekten är ju bara så dööö läcker.
Inte bara grafiken är i toppklass utan även AI:n verkar vara riktigt skarp.
Postad 04 December 2008 - 02:47
Inte bara grafiken är i toppklass utan även AI:n verkar vara riktigt skarp.
Inte enligt IGN. De tycker medspelarna är mest ivägen. Är med på deras to-do list
Postad 04 December 2008 - 06:54
Men nu är jag hemma å ska precis trycka på play
Har kollat på 4 första nu, hellskutta!!! va bra det är, extremt fina vapen animationer, och känslan av att verkligen befinna sig där verkar mkt god, speciellt i Tanks scenen-mkt snyggt!!
Detta är ETT GIVET KÖP FÖR MIG!
Redigerat av dallan1981, 04 December 2008 - 07:38.
Postad 04 December 2008 - 08:12
Snacka om inlevelse i vissa moment, ljudet, ljuset verkar/ser väldigt bra ut..
EPISKT STORSLAGET NYSKAPANDE OCH MAFFIGT OXÅ!!
Postad 04 December 2008 - 13:33
EPISKT STORSLAGET NYSKAPANDE OCH MAFFIGT OXÅ!!
Nyskapande?
Vad skiljer sig från alla andra fps i krigsmiljö? Episkt o maffigt men knappast något direkt nytt.
Gameplay wise känns det lite nsom CoD serien, mycket scriptat gameplay vilket jag är helt klart för.
* Första welcome videon. När han sjukter på de 2 killarna uppe på. Varje gång han dödar 2 kommer där 2 nya, sjukat cod vibbar
* Hoppas spelet blir betydligt längre än dagens highclass fps. De flesta slutar ju runt 8-12h. Skulle vara kul med runt 20h singeplayer, speciellt när de jobbat så länge.
Redigerat av PalmiNio, 04 December 2008 - 13:42.
Postad 04 December 2008 - 13:44
Enligt TTP (som spelade i de filmerna) är det enda stället med infinite respawn, de fungerar som decor mest i det partiet och utger inget hinder för din framfart. Inga andra ställen har respawnande fiender och striderna utspelar sig olika för varje gång han spelar ett parti. Oberäkneliga helghast. (Hans ord)Gameplay wise känns det lite nsom CoD serien, mycket scriptat gameplay vilket jag är helt klart för.
* Första welcome videon. När han sjukter på de 2 killarna uppe på. Varje gång han dödar 2 kommer där 2 nya, sjukat cod vibbar
Postad 04 December 2008 - 13:49
Enligt TTP (som spelade i de filmerna) är det enda stället med infinite respawn, de fungerar som decor mest i det partiet och utger inget hinder för din framfart. Inga andra ställen har respawnande fiender och striderna utspelar sig olika för varje gång han spelar ett parti. Oberäkneliga helghast. (Hans ord)
Gött. Spelar ingen stor roll men i CoD kunde man bli förbannad ibland. Jag är en sån som gärna sitter på avstånd o rensar planen innan jag går vidare o det är ju omöjligt med sånt.
Bra mix av scriptade händelser/scener o free battle. Såhär ska bra singelplayer vara.
*Röst ljudet är dock lite mysko. Hehlgast gubbarna låter enormt mycket mer än medspelarna även om medspelarna är bra mycket närmare. Känns lite som deras röst inte är balanserat mot var de står. Welcome 2 videon runt 4:20 in är det riktigt konstigt.
* Haha va falls. De har ju helt tagit bort skuggor på spelarna i de vanliga ljusmiljöerna. Skit snygga skuggor när ljuset är tydligt, typ skuggor på väggen o sånt men vanliga markskuggor är helt borta i en del miljöer.
Redigerat av PalmiNio, 04 December 2008 - 13:59.
Postad 04 December 2008 - 14:13
IGN Killzone 2 PlayStation 3 Gameplay - Nice Water Effects
Läs nedan;*Röst ljudet är dock lite mysko. Hehlgast gubbarna låter enormt mycket mer än medspelarna även om medspelarna är bra mycket närmare. Känns lite som deras röst inte är balanserat mot var de står. Welcome 2 videon runt 4:20 in är det riktigt konstigt.
Known Issues
As Killzone2 is work-in-progress and still needs to go through Quality Assurance, the
Killzone 2 Single Player Preview Code does not accurately represent the final retail copy
of Killzone 2. These elements will be remedied for the final Game. Game elements which
are still under development may have been omitted or included in an un-optimized,
placeholder state. These include the following elements:
- Game Intro cinematic, in which the backstory is further explained, is not yet
available.
- Front/end menu designs are placeholder and will be replaced.
- Loading screen content missing. This will display various elements such as
gameplay tactics as well as background on the main cast.
- Dialog / Voice acting - The voice samples for both the Buddies and Helghast are
place holder.
- Cut-scenes have not gone through final polish in visual effects, sound effect,
facial animations and syncing voices
- Several Character Animation glitches can be spotted, most noticeably during
transitions.
- In some rare cases enemies or buddies can create progression issues. Try
Restart Checkpoint from the Pause menu to continue.
- Pay attention to the buddy and objectives in cases where the Direction finder (dpad
UP) system isn’t implemented correctly yet.
- Volume balancing for sound effects, music and voices has not been completed
for this version, resulting in louder than normal speech or sound effects as well
as audio cutting out. Suggested setting in the Options / Sound menu:
music=100%, speech=80%, sound effects=70%
- Brightness settings are not yet balanced for all screens - The option menu has a
brightness setting that can be adjusted to overcome overly dark areas.
- Ragdoll issues might occur when many explosions are triggered.
- The Lighting setup of the Suljeva Village mission is unfinished.
Du tror inte att det är för att de redan befinner sig i en skugga?* Haha va falls. De har ju helt tagit bort skuggor på spelarna i de vanliga ljusmiljöerna. Skit snygga skuggor när ljuset är tydligt, typ skuggor på väggen o sånt men vanliga markskuggor är helt borta i en del miljöer.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 December 2008 - 15:02.
Postad 04 December 2008 - 14:14
Killzone hade väl inte heller respawn efter vad jag kommer ihåg.
Postad 04 December 2008 - 14:20
Är det någon som vet om filmerna kommer att släppas på PSN idag för nedladdning?
Skulle vara tufft att se på teven hemma
Postad 04 December 2008 - 14:43
Inte enligt IGN.
Har aldrig funnit att det som IGN påstår stämmer så jag lyssnar aldrig på det örat.
Postad 04 December 2008 - 15:04
Postad 04 December 2008 - 15:29
Så jag tycker helt klart att det är värt ett köp medans man väntar på Killzone 2
Postad 04 December 2008 - 16:20
Postad 04 December 2008 - 16:30
Du tror inte att det är för att de redan befinner sig i en skugga?
I Killzone2 är det en kombination av prebaked och dynamiska skuggor. Alla gubbar kastar dynamiska skuggor från solen på omgivningen och sig själv och av alla ljuskällor som är defienerade för dynamiska skuggor. Helt upp till artisterna vilka ljuskällor som ska kasta skuggor och tröskel på hur stora objekt som ska kasta dem. I Multiplayerbetan t.ex om du spränger en betongpelare så att det flyger bitar åt alla håll så kastar till och med alla dem dynamiska skuggor. Bästa ljus och skuggamotor jag sett i ett konsolspel hittils.
Att stå i en skugga betyder inte att objektet i sig förlorar din egen förmåga att producera en skugga. Beror på avstånd från väggen och omringande ljuskällor.
Exempel är Welcome 4. Runt 15 sekunder in. Första gubben han knäpper är med skugga, andra gubben är utan. Skillnaden i miljön är att den första står i öppet ljus men rent fysiskt ska den andra ändå ha en skugga, dock mer transparant än den första. Samma upprepas 01.20 in med 2 gubbar 1 ett rum utan skuggor. Mörkt rum men ändå fönster.
Tror nog det är mer relaterat till att motorn inte klarar av att köra bledning på alla skuggor så en skugga av en vägg täcker en skugga av en gubbe, osv.
Tack för infon om ljudet. Kul att se att de vet exakt om vilka problem jag märkte om ljudet, bra kännedom vilket är tryggande.
Redigerat av PalmiNio, 04 December 2008 - 16:36.
Postad 04 December 2008 - 16:40
Har aldrig funnit att det som IGN påstår stämmer så jag lyssnar aldrig på det örat.
Well sett till filmerna så känns AIn rätt standard sett till moderna spel.
En sak som jag kan irritera mig på i många spel är när fiender gömmer sig bakom ex ett betongblock. Går du åt sidan o bytar vinkel händer det ofta att man ser kanske röven på fienden. Från den vinkeln kan man sen peppra utan att AIn flyttar sig direkt för han tror fortfarande att han är under skydd trots träffar.
Problemet är att när man har en hel del scriptade scener så kickar ju inte AIn alltid igång innan scenen har spelat klart. Detta gör att om man spelar om så kan man ta scriptet till sin fördel vid placering, vapen och timing utan att reaktionen blir speciellt bättre. Något som CoD serien lider av.
* Kul grej dock.
Lägg märke till att utomhus så flyter röken från dina granater med beroende på hur vinden blåser, där kan vi snacka detaljnivå. Samma gäller rökspåren från RPGer.
Redigerat av PalmiNio, 04 December 2008 - 16:44.
Postad 04 December 2008 - 16:54
E307:

Preview Code Dec08:
Postad 04 December 2008 - 17:27
E3 06 är däremot ouppnåeligtEn ytterst beskrivande bild hur spelet har kommit från E307 till dagens Preview Code:
Postad 04 December 2008 - 18:00
http://www.jeuxvideo...tml#view:269758
Såg för övrigt att området som Blood Gracht-banan är hämtad från har tweakats rätt mycket när det gäller färger och ljussättning i SP. Ska bli intressant att se om vi får se samma uppgrade på multiplayerbanorna, de ser ju grymt bra ut redan nu.
Postad 04 December 2008 - 18:15
Postad 04 December 2008 - 18:40
Är det någon som vet varför detta spel "bara" är 720p känns som om detta verkligen skulle kunna vara ett sådant spel som använda sig utav 1080p. Kanske bara är jag
Jag tror att det bara är filmerna som är i det formatet, tar mycket plats att spela in 1080p... (Rätta mig om jag har fel!)
Postad 04 December 2008 - 19:24
Är ganska säker på att de kör 720p och anledning är väl att den här generationen egentligen inte är redo för 1080p utan att man skär ner på annat. Hellre 720p med stabil fps och fina effekter än ett hackigt 1080p helt enkelt. Skillnaden är ju inte speciellt stor för de flesta heller, om man inte kör med projektor eller har väldigt stor TV.Är det någon som vet varför detta spel "bara" är 720p känns som om detta verkligen skulle kunna vara ett sådant spel som använda sig utav 1080p. Kanske bara är jag
Postad 04 December 2008 - 19:58
Nyskapande?
Vad skiljer sig från alla andra fps i krigsmiljö? Episkt o maffigt men knappast något direkt nytt.
Gameplay wise känns det lite nsom CoD serien, mycket scriptat gameplay vilket jag är helt klart för.
* Hoppas spelet blir betydligt längre än dagens highclass fps. De flesta slutar ju runt 8-12h. Skulle vara kul med runt 20h singeplayer, speciellt när de jobbat så länge.
Jag tycker för det första att du är lite väl kritisk, men det kanske är ditt jobb/intresse?
Detta är ju för det första mina egna PERSONLIGA intryck, men jag tycker faktiskt inte att det finns ngt liknande på marknaden just nu eller vad jag har sett, jag tycker att detta är ngt nytt, ngt jag inte tidigare sett faktiskt-en bra blandning från andra serier, men en egen touch som enligt mig tar lite ny mark.
Tänker främst på den grafiska stilen, atmosfären, Gears2 är ju liknande men inte ett FPS.
Jag är iaf exalterad!!
Postad 04 December 2008 - 20:37
Lär ju vara hyffsad resursslöseri att rendera skugga över skugga, speciellt om det inte behövs. Första killen har en tydlig skugga för att han är mer "utanför taket", till och med hans vapen som han tappar kastar en skugga. De andra två kastar också skuggor om de täcker ljuset, vilket man kan se på killen som blir knivad. Inne i den första bunkern finns ingen direkt ljuskälla på grund av att de är under tak och därmed enbart ambient ljus. I den andra finns det en lampa vid en stege som gör att den helghasten närmast kastar en skugga. Även spelaren isig när han kommer dit. Vad som saknas är contact shadows på gubbarna, en feature som de planerat in men som de inte fått med tydligen.Att stå i en skugga betyder inte att objektet i sig förlorar din egen förmåga att producera en skugga. Beror på avstånd från väggen och omringande ljuskällor.
Exempel är Welcome 4. Runt 15 sekunder in. Första gubben han knäpper är med skugga, andra gubben är utan. Skillnaden i miljön är att den första står i öppet ljus men rent fysiskt ska den andra ändå ha en skugga, dock mer transparant än den första. Samma upprepas 01.20 in med 2 gubbar 1 ett rum utan skuggor. Mörkt rum men ändå fönster.
Tror nog det är mer relaterat till att motorn inte klarar av att köra bledning på alla skuggor så en skugga av en vägg täcker en skugga av en gubbe, osv.
Postad 04 December 2008 - 20:43
Jag tycker för det första att du är lite väl kritisk, men det kanske är ditt jobb/intresse?
Detta är ju för det första mina egna PERSONLIGA intryck, men jag tycker faktiskt inte att det finns ngt liknande på marknaden just nu eller vad jag har sett, jag tycker att detta är ngt nytt, ngt jag inte tidigare sett faktiskt-en bra blandning från andra serier, men en egen touch som enligt mig tar lite ny mark.
Tänker främst på den grafiska stilen, atmosfären, Gears2 är ju liknande men inte ett FPS.
Jag är iaf exalterad!!
Ne jag förstår dig. Menar mest att ordet nyskapande är något som folk slänger rätt ofta. Nyskapande är när man gör ett spel som ingen gjort innan. Inget i KZ2 är på något vis unikt i FPS väg. Även grafiskt är det knappast någon revolution.
Men visst känslan, världen och atmosfären är ny men hade man inte gjort något eget hade det varit ganska töntigt
Jag förväntar mig aldrig nyskapande infom FPS då den delen har överflödats med spel så att göra krigs fps är att inte vara nyskapande. Letar själv efter story (på egn lagom nivå), variation, grafiskuppevelse, ljudupplevelse osv. Sett till filmerna så levererar KZ2 det.
E3 06 är däremot ouppnåeligt
E305 var det väl iof?
Redigerat av PalmiNio, 04 December 2008 - 20:48.
Postad 04 December 2008 - 20:48
Lär ju vara hyffsad resursslöseri att rendera skugga över skugga, speciellt om det inte behövs. Första killen har en tydlig skugga för att han är mer "utanför taket", till och med hans vapen som han tappar kastar en skugga. De andra två kastar också skuggor om de täcker ljuset, vilket man kan se på killen som blir knivad. Inne i den första bunkern finns ingen direkt ljuskälla på grund av att de är under tak och därmed enbart ambient ljus. I den andra finns det en lampa vid en stege som gör att den helghasten närmast kastar en skugga. Även spelaren isig när han kommer dit. Vad som saknas är contact shadows på gubbarna, en feature som de planerat in men som de inte fått med tydligen.
Ljuskälla är där i rummet. 2 fönster + dörr är tillräckligt. Så länge inte ett rum är totalt mörkt utan öppningar så spelar det ingen roll, objekt kastar skuggor. Du är jag inne o bajsar på småsaker, men klart är att skuggorna är inte spelet unikum, även de skuggor som finns är ju rätt hårt pixlade från fall till fall. Personligen är jag en sån som stänger av skuggor på PC spel för att få fps boost.
Nu jämför jag såklart med uber spelet Crysis med sin skuggteknik. Där kör man ju hårt med just olika nivåer av transparanta skuggor osv.
Contact shadow finns i spelet och syn i några delar.
Postad 04 December 2008 - 21:04
Ja du har ambient ljus från alla håll i rummet. Solen lyser inte igenom ett specifikt fönster och därmed skulle isåfall karaktären kasta en skugga åt alla håll. Contact shadows på fötterna skulle räcka där.Ljuskälla är där i rummet. 2 fönster + dörr är tillräckligt. Så länge inte ett rum är totalt mörkt utan öppningar så spelar det ingen roll, objekt kastar skuggor.
Ja.Du är jag inne o bajsar på småsaker
Jasså? Exempel som inte är prebaked i miljön?Contact shadow finns i spelet och syn i några delar.
Postad 04 December 2008 - 21:14
Jasså? Exempel som inte är prebaked i miljön?
Ja att ha skuggor på mark är en form av contact shadow, iof den enklaste formen. Definitionen är ju att det är om ett objekts skugga träffar ett annat objekt.

Soldatens skugga påverkar sandsäckarna. Sandsäckarna i sig har också contact shadow för de ser inte ut att vara ritade som ett object, iaf inte den översta till höger. Annars har övriga sandsäckar, om de nu skulle vara ett objekt, self shadowing samt samma för gubben.
Postad 04 December 2008 - 21:28
Jag menar iofs ambient occlusion som är ett mer rätt ord för contact shadows. Dvs att ett object har en skugga vid kontakt vid mark eller annat object så att det ser ut som det "tillhör" istället för att "flyta omkring". Så att säga...Ja att ha skuggor på mark är en form av contact shadow, iof den enklaste formen. Definitionen är ju att det är om ett objekts skugga träffar ett annat objekt.
Men det är petitesser, spelet är otroligt snygg i vilket fall och ett riktigt monster till ljusmotor har de fått ihop.
-----------
I övrigt kan man se att de hittat färgburken sedan de visade Blood Meridian förra året.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 December 2008 - 21:38.
Postad 04 December 2008 - 21:39
Jag menar iofs ambient occlusion som är ett mer rätt ord för contact shadows. Dvs att ett object har en skugga vid kontakt vid mark eller annat object så att det ser ut som det "tillhör" istället för att "flyta omkring". Så att säga...
Men det är petitesser, spelet är otroligt snygg i vilket fall och ett riktigt monster till ljusmotor har de fått ihop.
Om du tittar på gubben skugga neråt vänster så ser du att där är en level of AO, man kan igenom skuggan se texturen på sandsäcken.
Och AO är inte = Contact Shadow. AO är ett tekniskt begrepp på en teknik som kan användas för contact shadow men lika så också self shadowing som på bilden du skickade. Contact shadow är ett löst begrepp på alla skuggor från 1 objekt som rör vid 1 annat.
När är någon form av
Postad 04 December 2008 - 21:50
Postad 04 December 2008 - 22:01
Mjo, det är vad jag kommer ihåg. Blev influerad av att det stod 06 här.E305 var det väl iof?
http://www.youtube.c...h?v=ZpEE2NKsNeQ
Nä, man behöver bara kisa lite och blunda när explosionerna kommerMen det är inte så långt ifrån.......
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
!*!Killzone 2-klantråd!*!
30 bilder
46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?