Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NHL 08

2489 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om NHL 08? (68 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om NHL 08?

1. 1 (2 röster [2.94%])

Procent av omröstning: 2.94%

2. 2 (1 röster [1.47%])

Procent av omröstning: 1.47%

3. 3 (5 röster [7.35%])

Procent av omröstning: 7.35%

4. 4 (20 röster [29.41%])

Procent av omröstning: 29.41%

5. 5 (40 röster [58.82%])

Procent av omröstning: 58.82%

Rösta Gäster kan inte rösta
NHL 08 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.124998 (7) Inga priser

Postad 10 March 2008 - 00:54

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
OK Spuute jag är ute och testar isen lite nu. Kommer vara online imorgon med så det blir en del hockey närmaste tiden:)

Kul att det blir allt fler som vill lira detta sköna spel...

Postad 10 March 2008 - 01:18

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

OK Spuute jag är ute och testar isen lite nu. Kommer vara online imorgon med så det blir en del hockey närmaste tiden:)

Seriöst... 8 - 1 jag har då verkligen inget att säga till om, fan så less jag blir på detta... snart åker detta ###### xbox ut genom fönstret. Bah va förbannad jag blir...

Hur i **** lyckas du ha spelare tammefan överallt ?! vartfan jag än passar så har du en spelare, medans du kan åka solo precis vartfan du vill mina spelar är på någon ###### fika rast

Postad 10 March 2008 - 02:03

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Om det är möjligt så vill jag byta lag till ducks

Postad 10 March 2008 - 15:02

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Ja Spuute du hade en tuff natt som förhoppningsvis leder till något gott i längden. Nytt lag iaf ser jag, försvann vårt resultat från ligan. Intressant taktik hehe. Om det är till någon tröst är jag överygad om att det kommer bli jämnare matcher framöver.

Wade & jag spelade en sen match som var rätt otäck. Kändes som jag hade matchen under kontroll men ändå sprätter han in några sena mål och får spänning i slutminuterna.

Blir verkligen olika matchtyper beroende på vem av er man möter, matcherna mot Wade är fullständigt annorlunda än de mot Spuute vilket gör att jag tvingas anpassa min spelstil efter det. Synd att man inte kan se andras matcher via Live!, som i PGR spelen.

Redigerat av RealDaBratt, 10 March 2008 - 15:15.

Postad 10 March 2008 - 17:40

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Ja Spuute du hade en tuff natt som förhoppningsvis leder till något gott i längden. Nytt lag iaf ser jag, försvann vårt resultat från ligan. Intressant taktik hehe. Om det är till någon tröst är jag överygad om att det kommer bli jämnare matcher framöver.

Wade & jag spelade en sen match som var rätt otäck. Kändes som jag hade matchen under kontroll men ändå sprätter han in några sena mål och får spänning i slutminuterna.

Blir verkligen olika matchtyper beroende på vem av er man möter, matcherna mot Wade är fullständigt annorlunda än de mot Spuute vilket gör att jag tvingas anpassa min spelstil efter det. Synd att man inte kan se andras matcher via Live!, som i PGR spelen.

Hehe, vi spelade väl ingen liga match inatt va? de var ju bara tränigsmatcher som jag startade ju?
Nu har jag kommit hem från trollhättan iaf, blev fan en heldag där. å 4000 fattigare ;)

Men nu e jag fitt for fight, så nu spelar vi dabratt :P

Postad 10 March 2008 - 23:22

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Nej fy fan...
Jag är ingen skivknäckare men vilka förnedringar som helst tar man fan inte :D

Ser inte fram emot att spela returen mot dig DaBratt.
Helt snurrigt :P

För övrigt undrar jag fortfarande när EA hade tänkt släppa rosters... ;)

Redigerat av Topper Harley 77, 10 March 2008 - 23:32.

Postad 11 March 2008 - 12:05

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Då var ligan äntligen igång iaf, och om vi fyller alla 12platser har vi 77 härliga matcher att se fram emot då det är 7 matcher per motståndare:) Skönt att premiären är avklarad med allt vad det betyder i nerver osv.

Topper Harley, nja det tog ett tag innan jag fick knäckt Nabokov och det tunga hajarna från San Jose. Du får slicka såren och komma igen;)

Postad 11 March 2008 - 12:33

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Jag får nog bita ihop och köra med Calgary då jag och realdabratt har samma favoritlag - Pittsburgh.
7 matcher, kul, kan bli många täta matcher. Har en polare som skaffade xbox idag, han får bara se till att köpa nhl 08 så snabbt som möjligt så blir vi en till i ligan.

Det var en tung Nhl kväll i förrgår för mig. Förlorade flera matcher och lyckades inte få till spelet alls. RealDaBratt dominerade hårt mot mig och snurrade bäst han ville kändes det som. Spuute knäckte mig i en 1-3 match där inget fungerade, som tur var dessa bara träningsmatcher.

Postad 11 March 2008 - 13:41

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
idag verkar det va vajsing på linjen då jag inte kunnat spelat ligamatcher alls, nåt med servrarna?

Postad 11 March 2008 - 13:45

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

idag verkar det va vajsing på linjen då jag inte kunnat spelat ligamatcher alls, nåt med servrarna?

Spelade mot Ragge för någon timma sedan, men vi fick bjuda in varandra typ 5-6 gånger innan det lossna. EA verkar inte helstabila för tillfället...

Postad 11 March 2008 - 14:37

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag lirade NHL2008 ganska mycket online i höstas. Det gick ganska hyfsat och jag var väl som högst rankad nånstans runt 3000. Problemet var att jag inte var speciellt duktig egentligen, men jag klättrade ganska snabbt ändå. Problemet var att när jag hade typ 120 vinster mot 50 förluster (kommer inte ihåg exakt) så ökade mitt skillevel så mycket att jag blev utestängd från rookierummet. Sen var spelet helt kört för mig. Jag var som sagt inte speciellt duktig och helt plötsligt fick jag bara spela mot riktiga experter. Och jag är en synnerligen dålig förlorare när det gäller 1 on 1 spel så jag svor några svavelstänkande eder och la ner hela NHL08.

Trist, för onlinespelet är faktiskt grymt kul. Är det någon som vet om skillevel minskar igen om man torskar tillräckligt mycket? Inte en suck att jag lirar mot alla förbannade Jagr och Alfredsson i expertrummet igen.

Postad 11 March 2008 - 14:51

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Som jag förstått det så kan du inte sjunka i skilllevel, inte 100% på det dock. Men är du verkligen tvungen att spela mot experter? Tar du quickmatch bör du kunna möta nybörjare såväl som mer erfarna, för egen del möter jag alla möjliga skillevels på det sättet. Använder sällan lobbyn.

Postad 11 March 2008 - 15:02

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jo, det har du helt rätt i. Problemet är att man inte ser rank innan matchen börjar, så det blir ju en chansning. Bir faktisk lite sugen på att börja lira lite igen, grymt kul spel online som sagt.

Postad 11 March 2008 - 15:41

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

...Tar du quickmatch bör du kunna möta nybörjare såväl som mer erfarna, för egen del möter jag alla möjliga skillevels på det sättet. Använder sällan lobbyn.

Jag spelar bara rankade quickgames men har ännu ingen nivå, är det bara för att jag spelat för några matcher och således har för få vinster?

Hur utvecklad är online ligan förresten?
Efter att alla omgångar är spelade, slutar den då bara eller blir det slutspel också?

Postad 11 March 2008 - 15:59

varri84
  • varri84
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hur går man med i ligan?

Postad 11 March 2008 - 16:18

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
sök på swedleague
lösen swelo

Postad 11 March 2008 - 16:22

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Nu ha ja en ny skiva ;)

Postad 11 March 2008 - 16:45

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
var rädd om den, då ;)

Postad 11 March 2008 - 16:51

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Skillevels verkar rangordna folk lite hursomhelst. För egen del har jag levlat upp sakta men säkert till 20något, men har sett killar med betydligt sämre stats än mig högre upp. Så som sagt, vet ej hur det fungerar eller inte fungerar.

12 platser finns i ligan, verkar fyllas upp:) Slutspel tror jag inte det finns utan det är klassiskt ligaspel som gäller.

Postad 11 March 2008 - 17:32

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

var rädd om den, då ;)

Kan du va lugn för :P

Postad 11 March 2008 - 18:24

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
kommer att va sugen på spel efter 23 ikväll om nån vill ge mej lite stryk.

Postad 11 March 2008 - 18:30

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Jag är nog inne runt 23, förutsatt att inte Frölunda förlorar ikväll för då får jag fan ett psykbryt...

Postad 12 March 2008 - 00:16

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Calgary kom, de segrade, de segrade, fick totalstryk och flydde fältet. Den absolut värsta matchen jag spelat. Har aldrig quittat en match, men nu var det nära......

anyway,

Skall ge Vancouver en chans.

Redigerat av Unregistered24038, 12 March 2008 - 00:41.

Postad 12 March 2008 - 00:57

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Calgary kom, de segrade, de segrade, fick totalstryk och flydde fältet. Den absolut värsta matchen jag spelat. Har aldrig quittat en match, men nu var det nära......

anyway,

Skall ge Vancouver en chans.

Jag har förlorat varenda ###### match denna liga, och gillar inte att jag inte har mina 2 bästa spelare, men intefan går jag å quitar ligan å byter lag för det...

Dålig stil :(

Postad 12 March 2008 - 02:23

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Min första match mot brat va inte ens lite rolig. Ha aldrig mött ett sånt jävligt motstånd :(

Va nästan så ja ville bryta av skivan igen...

Fick iaf se Skellefteå ta hem första matchen ikväll :lol:

Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 12 March 2008 - 02:25.

Postad 12 March 2008 - 09:02

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0

Seriöst... 8 - 1 jag har då verkligen inget att säga till om, fan så less jag blir på detta... snart åker detta ###### xbox ut genom fönstret. Bah va förbannad jag blir...

Hur i **** lyckas du ha spelare tammefan överallt ?! vartfan jag än passar så har du en spelare, medans du kan åka solo precis vartfan du vill mina spelar är på någon ###### fika rast

Om det är möjligt så vill jag byta lag till ducks

Tycker det känns igen.

Men jag håller med, det är dålig stil. Vill dock inte spela i en liga med upp till 77 matcher med ett lag som jag inte alls trivs med.

Postad 12 March 2008 - 09:08

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Jag tänkte skriva detta igår men då var det lite för sent då det redan spelats matcher i ligan. Men jag har en sida jag gjorde för att användas till en liga i NHL07 där man skulle lägga in lite mer statistik. Resultat, skott på mål, målskyttar och så. Vad tror ni om det. Innebär att en utav dem som spelat en match får meddela lite statte om den för att lägga in på sidan. Skulle göra det hela roligare.

Postad 12 March 2008 - 09:13

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Hur långa är typmatcherna online i NHL 08, dvs - standard periodlängd i online-läget..?

Funderar på införskaffa detta i veckan..för i princip enbart online-spel..varva lite med Fifa 08 och CoD4..

Och ligan eran är redan igång eller så den kan man inte haka på?

Redigerat av torslanda423, 12 March 2008 - 09:13.

Postad 12 March 2008 - 09:39

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Jag kommer nog inte spela så mycket mer NHL08 online längre, folk har förstört det som är bra med spelet. Det finns nämligen dom som har kommit på spelets glitchar och gör mål i varenda farlig situation, jag trodde faktiskt att NHL08 inte hade några målglictchar, tills för ca 10 matcher sedan då jag åkte på däng mot Realdabratt med 15-3. Nu har jag mött flera spelare som utnyttjar dessa glitchar hela tiden och spelet har helt plötsligt blivit så mycket sämre. Vet inte om det beror på gamespeeden, om folk kör på snabbaste inställningarna för då hänger inte målvakterna med helt enkelt. Ska vi spela så ska vi spela på normal gamespeed eller slow om det finns, då blir det mer likt en normal hockeymatch.

Postad 12 March 2008 - 09:50

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Wade: Det var en träningsmatch jag förlorade mot DaBratt. När jag bytte lag så hade inte ligan dragit igång, jag hade inag spelade matcher.

Och till dig bioberra:

Om du tycker att dabratt gör mål på samma sätt hela tiden så är de väl fan bara att täcka den spelare, täcka den positionen han gör mål i hela tiden. Visst, han vinner över mig jämt men när jag vet hur han spelar så kan jag hålla nere siffrorna. Varför gå på att hacka på honom för att han har htitat ett sätt att spela på. Jag menar, om du hade hittat ett sätt du kunde göra mål på, så tror jag verkligen inte att du skulle skita i att använda det sättat. Jag tror även att du skulle göra samma mål om och om igen.

Varför allt detta gnäll, markera spelarna istället.

Postad 12 March 2008 - 10:32

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Jag tycker inte heller om "mitt" lag, SJ Sharks :(

- Segt, tungt och noll målskyttar
+ Ok backsida, bra målvakt

Men jag tycker att man får kriga på, ska vi starta om och starta om så kommer vi aldrig att kunna spela klart.

Om det är någon som vill föra stats (kul idé) så kan man ställa in på online settings att man vill skicka matchstats
till e-post, sen är det bara att antingen skicka dom direkt till aktuell adress eller skicka vidare.

Postad 12 March 2008 - 10:41

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Visst RealDabratt är skickilig, inget snack om den saken, men jag tycker ändå det är tråkigt att spela på detta sätt. Jag personligen vill spela som hockey spelas i verkligheten, inte utnyttja spelets glitchar bara för att göra så många mål som möjligt. Men nog om det, ni behöver inte räkna med mig i framtiden, ni får gärna deleta mig från ligan. Jag hade dock en extremt välspelad match mot Darkowade(tror jag det var) där jag vann med 1-0. Jag tycker välspelade matcher är roligare än matcher som blir 10-8 med mål på backhand i varannat friläge.

Postad 12 March 2008 - 11:14

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0

Om det är någon som vill föra stats (kul idé) så kan man ställa in på online settings att man vill skicka matchstats
till e-post, sen är det bara att antingen skicka dom direkt till aktuell adress eller skicka vidare.

Detta hade jag ingen aning om. Om det funkar så är det ju grymt bra.
Jag skulle kunna ta ansvar för att fixa med en sådan sida, dock skulle det innebära att ligan skulle behövas startas om.
Har en epost som stats kan skickas till

[email protected]

Sen tycker jag att vi borde planera in en fortsättning med slutspel, vilket jag vet ej fungerar att lägga upp men det kan ju göras manuellt.

Postad 12 March 2008 - 11:21

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Visst RealDabratt är skickilig, inget snack om den saken, men jag tycker ändå det är tråkigt att spela på detta sätt. Jag personligen vill spela som hockey spelas i verkligheten, inte utnyttja spelets glitchar bara för att göra så många mål som möjligt. Men nog om det, ni behöver inte räkna med mig i framtiden, ni får gärna deleta mig från ligan. Jag hade dock en extremt välspelad match mot Darkowade(tror jag det var) där jag vann med 1-0. Jag tycker välspelade matcher är roligare än matcher som blir 10-8 med mål på backhand i varannat friläge.

Jag håller med dig till fullo. Det är inte hockey när man gör mål på samma sätt hela tiden, och det inte hockey när det slutar 20-2 som resultat. Problemet med EAs NHL är att det alltid funnit målglitchar, varenda ###### år ett nytt spel. Detta har inneburit nya glitchar, varje år. Riktigt tråkigt att dem aldrig kan täppa igen hålen ;)

Det är också en anledning för att jag spelar NHL enbart singelplayer.

/ Alex

Redigerat av Xunder, 12 March 2008 - 12:05.

Postad 12 March 2008 - 11:46

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Detta hade jag ingen aning om. Om det funkar så är det ju grymt bra.
Jag skulle kunna ta ansvar för att fixa med en sådan sida, dock skulle det innebära att ligan skulle behövas startas om.
Har en epost som stats kan skickas till

[email protected]

Sen tycker jag att vi borde planera in en fortsättning med slutspel, vilket jag vet ej fungerar att lägga upp men det kan ju göras manuellt.

Eller så gör vi något i denna stil, det blir lite jobbigare men ändå.

Att Vi anmäler våra lag här i denna tråden.
Använder denna tråden att planera in matcher med varandra ( skiter i att skapa en liga i spelet ) utan bara bjuder in varandra till match efter att man har planerat, så skickar vi stats till din mail. Sen kan jag stå för att skriva ut tabeller efter några matcher, med vilket lag som leder osv, och hur många gjorda mål det laget har samt hur många insläppta. Sen när vi har kört igenom hela grundsäsongen så ser vi vilka som är vidare till kvarts / semi / final.

Eller låter det påtok för jobbigt?

Postad 12 March 2008 - 11:56

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt till RealDaBratt och de andra i ligan för mitt agerande. Dålig stil och skall inte hända igen.
Dock tycker jag ligan skall startas om och att vi kör med mer statte. Känns som 5 möten per lag vore lagom.

Postad 12 March 2008 - 12:07

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt till RealDaBratt och de andra i ligan för mitt agerande. Dålig stil och skall inte hända igen.
Dock tycker jag ligan skall startas om och att vi kör med mer statte. Känns som 5 möten per lag vore lagom.

Hehe tänkte på att det är bara DaBratt som förlorar på att starta om ligan ;) Så det tycker jag nästan att han ska få avgöra. Nog för att de känns som att allt bara är en stor gröt just nu. Inget som är klart vad gäller ligan faktiskt

Postad 12 March 2008 - 12:47

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

Nej Berra d var mot mej. ;)

Håller dessutom me dej till fullo.

Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 12 March 2008 - 12:50.

Postad 12 March 2008 - 13:35

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Jag har inget emot att ni startar om ligan grabbar, det är meningen att det ska vara kul detta. Som det är nu låter det lite mycket som en gäng dåliga förlorare från vissa håll.

Angående att jag skulle utnyttja vissa glitchar. Skrattretande, vi spelar väl samma spel? Om BioBerra släpper 25 frilägen i en match beror det på att hans försvar är dåligt och han är allmänt utspelad. Att jag sedan sätter många frilägen, jaha vadå? Ska jag börja missa med flit annars är det att utnyttja spelets brister? Om något är det väl att utnyttja BioBerras brister, vilka var rätt många. Han säger att han vill spela hockey som det spelas i verkligheten, tjena...

Att det kan vara flera liknande mål i en match beror mycket på matchbilden, bättre spelare tvingar mig att adaptera mig, tex mer skott utifrån eller ett mer etablerat spel i off zon. Finns mängder av sätt jag kan göra mål på och gör det med, lika för alla. Hur tror ni jag håller nere siffrorna i baken när jag möter killar som är lika duktiga i offzon, försvarspel kallas det. Men det är klart, förlorar man med tvåsiffrigt kan jag inte begära att man ska se skönheten med spelet.

Lider med dig BioBerra...

Redigerat av RealDaBratt, 12 March 2008 - 13:53.

Postad 12 March 2008 - 14:01

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är en roster update på gång ?
Nu när fönstret är stängt så borde väl EA släppa en sista uppdatering inför slutspelet. Det har ju varit en hel del värvningar, Foppa och Foote till Colorado tex.

Visst erkänner jag mig krossad av Realdabratt och visst kan det hända att man gör 15 mål en gång i sin karriär, jag gav väl upp vid 7-2 eller nåt. Men det skumma var att min målvakt knappt kunde rädda ett vanligt slagskott, helt värdelöst.
Sen det där med försvarsspel så kanske det är något man ska träna på, synd att spelarna i Detroit är så underskattade jämfört med verkligheten.

Postad 12 March 2008 - 14:04

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Nu tycker jag att vi lägger ner denna diskution och koncentrerar oss på att spela ligan och ha kul. Jag menar, detta är ett tv spel som man inte behöver ta på blodigaste allvar även om man åker på storstryk match efter match

Postad 12 March 2008 - 14:14

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Nu kan jag inte direkt se att det skulle vara en glitch att göra mål på frilägen, bättre målchans än så finns det ju knappast i hockey.

Men visst är det väl så att det finns vissa andra glitchar i spelet? När jag lirade i höstas och i början av vintern var det fortfarande väldigt ovanligt, men vissa använde sig av något som i alla fall jag tycker gränsar till exploit. Det jag speciellt kommer ihåg var att vissa gjorde skottfinten nästan nere vid förlängd mållinje och istället för att skjuta passade de diagonalt rakt igenom målgården. Passningen var praktisk taget omöjlig att bryta för försvararen även om han stod i målgården. Visst kan man säga att man måste markera passningsmottagaren, men jag upplevde det ändå som en exploit därför att det normalt sett var mycket lättare att bryta en passning som inte föregicks av skottfinten.

Fast allt är ju en definitionsfråga. Det är också en fråga om hur man tycker att ett spel ska spelas. Fusk är det ju inte i och med att alla har samma möjligheter, fast det blir ju lätt parodiskt om det går så långt att alla glitchar på samma sätt för att göra mål.

Postad 12 March 2008 - 14:48

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
haha, jag fick en vinst mot dabratt igår. tjoho! hans lina bröts, möttes igen och jag gick till första vilan med 1-0 i min favör, men förlorade matchen med 5-1 tror jag det blev. ett normalt hockeyresultat. han är inte omöjlig även om det kändes att han inte gick på för fullt, så finns det sätt att stoppa en sån spelare det tar bara lite tid att komma på, man får väl bli lite snabbare med fingrarna bara. sluta gnäll eller skit i det. detta är ju en kul grej. många som spelar hittar ju sina punkter på plan där man gör mest mål, och nog fan tar man sej dit o försöker.

ett annat problem jag haft sen igår är att jag inte kan invita ragge av nån konstig anledning ej heller kan han invita mej. blir tokig på det.

mer matcher ikväll framåt kl 23

Postad 12 March 2008 - 15:01

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Mot mej gjorde dabrat mål på alla möjliga sätt , så att han utnytja glitcar är nog inte riktigt sant. Men nog om hans spel nu. Han är sjukt vass grabben, bara kämpa på , hoppas på lägre siffror mot han framöver iaf.

Postad 12 March 2008 - 16:22

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

haha, jag fick en vinst mot dabratt igår. tjoho! hans lina bröts, möttes igen och jag gick till första vilan med 1-0 i min favör, men förlorade matchen med 5-1 tror jag det blev. ett normalt hockeyresultat. han är inte omöjlig även om det kändes att han inte gick på för fullt, så finns det sätt att stoppa en sån spelare det tar bara lite tid att komma på, man får väl bli lite snabbare med fingrarna bara. sluta gnäll eller skit i det. detta är ju en kul grej. många som spelar hittar ju sina punkter på plan där man gör mest mål, och nog fan tar man sej dit o försöker.

ett annat problem jag haft sen igår är att jag inte kan invita ragge av nån konstig anledning ej heller kan han invita mej. blir tokig på det.

mer matcher ikväll framåt kl 23

Håller med dig, han e vrålduktig men nog går det att hålla nere resultaten. Igår vann han med 5-2 över mig. Som du säger tar bara lite tid att komma på hur man ska göra för att stoppa honom.

Postad 12 March 2008 - 16:31

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
..OM ni startar om ligan ska jag försöka hinna haka på - gametag som ovan, torslanda423, skaffar det här spelet imorgon eller senast fredag.. önskemål i så fall om något färre returer än 7 som riskerar ta hela våren och halva sommaren innan det är klart.. ;)

Postad 12 March 2008 - 16:33

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Jag röstar på nystart på ligan så vi kan köra med statistik på en hemsida. 4-5 omgångar + slutspel.

Statistik som jag tycker bör vara med på hemsidan.

Match:
Resultat - Skott på mål - utvisningsminuter - målskyttar - assist

Tabell:
Spelade matcher - Vunna matcher - oavgjorda förluster - övertidsvinst - övertidsförlust - gjorda mål - insläppta mål - Skott på mål - utvisningsminuter

Poängliga
mål - assist

Redigerat av Unregistered24038, 12 March 2008 - 16:37.

Postad 12 March 2008 - 16:45

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Röstar med för omstart av ligan. Tycker även iden med statistik låter kul:)

Angående mina matcher mot flera av er. Vissa matcher har seglat iväg rejält men ingen match har varit helt den andra lik. Har haft 2 matcher mot Spuute nyligen där det varit lika in i 3:e perioden. Även Wade har gett mig klart obehag i sina matcher förutom den senaste då. Aengus hade som han skriver ovan en bra match igår mot mig. Visserligen blev jag störd av att föregående match bröts och det tog tid att komma igång, men han gjorde det svårt för mig. Spelade konsekvent anfallsspel och täckte upp bakåt. Att det sedan rinner iväg när man ger upp är ju självklart, tappar man 5% av koncentrationen börja det läcka direkt samtidigt som den med ledningen höjer sig. Jag är övertygad om att jag kommer få stryk från flera av er förr eller senare och att denna ligan kommer bli tuff att vinna:)

Generellt är tipset att ni koncenterar er på ert eget spel och inte skyller på faktorer utanför för er kontroll som glitchar eller osportslighet. Jag vet vad en glitch är, sett det brukas av flera på Topp 20 listan. Jag gör det inte.

Redigerat av RealDaBratt, 12 March 2008 - 16:48.

Postad 12 March 2008 - 17:22

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Men då så, då startar vi om då... eller ?

Men alla som går med måste ställa in på inställningarna att det ska skickas stats till e-post.
Sen är det bara att skick det mailet vidare till [email protected]

Enda abret är väl att EA släpper väl nya rostern snart (hur fan jag nu kan säga det men den tid det tagit hitills ;) )

Men inte 7 matcher mot varje va?
Jag skulle gärna vilja ha speeden till medium också, av någon konstigt anledning.
Det blir skoj, även fast jag tror att DaBratt vinner serien + ev slutspel

Postad 12 March 2008 - 18:57

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Jaha... det här med stats va bara att glömma... eller nästan iaf... ;)
Såhär ser mailet ut:

Here are the official results of your NHL 08 game.

Result: Canada 1 at Sweden 7
Game Mode: [Versus] Shootout Online Team Play Online League
Game Type: [Ranked] Unranked
Completed game: [Yes] No

Away Team: TopperHarley 77 - LVL 2
Home Team: EgotisticMike - LVL 1

Stats Away - Home
===========================================
Team Canada - Sweden
Score 1 - 7
Shots 25 - 33
Hits 24 - 35
Penalty Minutes 00:00 - 02:00
Power Play Goals 0 - 0
Power Play Opport. 1 - 0
Faceoffs Won 7 - 16
Breakaways 0/0 - 0/2
One Timers 0/4 - 1/15
Passing 72/90 - 75/86
Penalty Shots 0/0 - 0/1
Blocked Shots 5 - 7

Eller typ iaf, radbrytningarna kom inte med...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.