Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band

548 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betygsätt... (15 medlem(mar) har röstat)

...spelet.

1. 5 (8 röster [53.33%])

Procent av omröstning: 53.33%

2. 4 (5 röster [33.33%])

Procent av omröstning: 33.33%

3. 3 (1 röster [6.67%])

Procent av omröstning: 6.67%

4. 2 (1 röster [6.67%])

Procent av omröstning: 6.67%

5. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Rock Band (inkl. Instrument) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9.133332 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 10 November 2008 - 22:53

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Men om det blir så, måste man väl få reklamera och få en ny. För den borde egentligen klara mer påfrestning i mitt tycke. För fäjn, trummorna kostar ju 800:-

Jag tog med mig min pedal till onoff där jag inhandlade rock band och fick en ny pedal utan problem. Får se hur länge den håller då man pumpar pedalen under de svårare expert låtarna:p

Cymbalerna finns släppta på BestBuy, CircuitCity osv i USA, och går troligtvis att ta hem utan större merkostnad.
Mitt intresse ligger mer hos ION kittet, så jag kommer nog ta hem några sånna när de släpps; och då främst för att kunna anvnda dom som nybörjar e-kit i t.ex. garageband eller liknande :)

Tråkigt att höra gällande pedalen!
RB2 pedalen har dom ju smällt på en "aloooohminuuum" skiva på för att ge bättre/jämnare belastning.
Jag lär dock köpa en färdigmoddad pedal när jag klarar av att sitta å trumma igen.

Känns rent allmänt som om jag importerar hela USA, en produkt i taget -- men vad gör man inte för en rolig hobby? :))

Soloknapparna funkar (under solo) som om varje not är en HO/PO not; dvs. du behöver inte strumma med de knapparna.

Vidare så är RB2 gitarren autokalibrerande och tystare.

Valet av gitarr är mest vilken man är bekväm med. Personligen har jag svårt för LP guran.

Jo ION settet ser väldigt intressant ut. Antingen blir det nog ION eller rock band 2 med cymbaler.
Får man fråga vad du har för favorit låtar på rb2 rylin?
En sak jag stör mig lite på är när jag kör solo karriär och det är 5 låtars set och jag klarar alla låtar utan problem utom den sista.. Ingen direkt lust att köra hard på alla för att man inte klarar sista låten

Postad 10 November 2008 - 23:05

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jo ION settet ser väldigt intressant ut. Antingen blir det nog ION eller rock band 2 med cymbaler.
Får man fråga vad du har för favorit låtar på rb2 rylin?
En sak jag stör mig lite på är när jag kör solo karriär och det är 5 låtars set och jag klarar alla låtar utan problem utom den sista.. Ingen direkt lust att köra hard på alla för att man inte klarar sista låten

Som sagt, ryggskada gör att jag inte trummat på aldeles för länge, så där kan jag inte uttala mig om RB2 :unsure:
Guran dock är en annan femma!

The Who - Pinball Wizard må vara enkel, men jag tappar bort mig i musiken och njuter aldeles för mycket för att kunna säga annat än att den är grym :)
Spirit in the Sky e läcker, Carry On Wayward Son är ju givet från GH2, Cheap Trick - Hello There vill jag minnas är en liten utmaning, Alive tar det mesta.. kände mig grymmt säker, även när jag kom in i solot.. halvvägs igenom började man svettas däremot.. :)

Rent allmänt e jag grymt näjd med låtlistan, speciellt med tanke på att Foo Fighters - The Colour and the Shape e ute om 72 timmar ;)

Känner igen det där med spel-listor dock!
En "fördel" om man ska kalla det så är att du kan byta mellan svårigheter i RB2 efter som det inte finns någon solo tour.
Visserligen kan man inte byta svårighet mitt i en set list, men man kan ju göra det för något enstaka gig om man skulle åka på dom klassiska ****s låtarna.

Postad 10 November 2008 - 23:59

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Har du sett filmen The pick of destiny med tenacious d? Helt 100% på att dom använder sig utav Pinball Wizard musiken i en låt dom sjunger men kan inte placera den.

Har inte kört mycket med gitarren i 2an med favoriterna med trummor hitills är följande:
AC/DC Let there be rock till uppvärmning(full fart nästan hela låten som är ca 8min :))
Avenged sevenfolds låt har jag börjat gilla sedan idag. White wedding( samma takt med foten från början till slut gillar jag). Down with the sickness, Everlong med Foo fighters försöker jag klara just nu.. Är så himla kass med snabba partier.
Interpol - PDA är ganska simpel men rolig att köra. Jimmy Eat Worlds låt väljer jag ofta då jag göra en egen setlist. One step closer, Nine in the afternoon, Paramore - That's what you get.
Rise against - give it all(förstår verkligen inte hur de tänkt sig med hur de visar svårighetsgraden på vissa låtar.. denna har 5 "röda" och den är så simpel helt igenom ända fram tills 90%. Fick 5 stjärnor första gången jag spelade den på expert), Chop Suey

Blev en del låtar.

På sång har jag inte så många favoriter men dessa gillar jag: Man in the box, Livin' on a prayer, anyway you want it, Nine in the afternoon. Helt simpla låtar ska det vara på sången

Postad 11 November 2008 - 00:58

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Har du sett filmen The pick of destiny med tenacious d? Helt 100% på att dom använder sig utav Pinball Wizard musiken i en låt dom sjunger men kan inte placera den.

Har inte kört mycket med gitarren i 2an med favoriterna med trummor hitills är följande:
AC/DC Let there be rock till uppvärmning(full fart nästan hela låten som är ca 8min :D)
Avenged sevenfolds låt har jag börjat gilla sedan idag. White wedding( samma takt med foten från början till slut gillar jag). Down with the sickness, Everlong med Foo fighters försöker jag klara just nu.. Är så himla kass med snabba partier.
Interpol - PDA är ganska simpel men rolig att köra. Jimmy Eat Worlds låt väljer jag ofta då jag göra en egen setlist. One step closer, Nine in the afternoon, Paramore - That's what you get.
Rise against - give it all(förstår verkligen inte hur de tänkt sig med hur de visar svårighetsgraden på vissa låtar.. denna har 5 "röda" och den är så simpel helt igenom ända fram tills 90%. Fick 5 stjärnor första gången jag spelade den på expert), Chop Suey

Mmm, Give it All e väl mest uthållighet kan jag tänka mig.
En av bonuslåtarna, Authority Zero - No Regrets, bygger också väldigt mycket på tempo och uthållighet.

Rätt intressant dock när Nirvana packet släpptes.
Satt å kollade lite livestreams från några av de bättre trumisarna som lirade Stay Away.
8-9% kom dom till, sen vart det rött.
Upprepa 10-20 ggr, alla sitter å asgarvar.

Själv tycker ja inte att svårigheten är det roligaste - jag tycker t.ex. det är skitkul å trumma till Simple Man.
En av de enklaste låtarna, men så j*vla mycke känsla! :)

På sång har jag inte så många favoriter men dessa gillar jag: Man in the box, Livin' on a prayer, anyway you want it, Nine in the afternoon. Helt simpla låtar ska det vara på sången

Sång ska också vara känsla helt klart.
Låtvalen stämmer väldigt bra :blush:

Däremot skulle jag nog vilja påstå att den mest episka låten för ett helt band är Boston - More than a Feeling.

Man har inte lirat färdigt föräns trummisen svettas med stängda ögon och huvudet tillbakalutat, gitaristen står på knä å sjunger med, å sångaren står på bordet och skriker strupen torr!

De e i sånna lägen man önskar att RB hade EyeConnect integration! :)

Postad 11 November 2008 - 01:18

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Har du tänkt beställa AC/DC packet som kommer(kommit i USA?) 18 låtar för ca 300kr kanske är ganska häftigt pris. Får se hur jag gör, ska ju tydligen vara en skön känsla att köra alla 18 låtarna på rad, ska kännas som man spelar live med bandet:P

Postad 11 November 2008 - 01:39

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Har du tänkt beställa AC/DC packet som kommer(kommit i USA?) 18 låtar för ca 300kr kanske är ganska häftigt pris. Får se hur jag gör, ska ju tydligen vara en skön känsla att köra alla 18 låtarna på rad, ska kännas som man spelar live med bandet:P

Yes, kommer garanterat köpa Live at Donington, men inte just nu.
Försöker komma ikapp med några månaders nerladdningar.

När jag kan köpa USA varianten från en onlinebutik i kanada till rimligt pris så gör jag det och exporterar låtarna till disk.
Finns dock en viss chans att jag behöver köpa ny disk innan dess.

Som sagt, dyr hobby! :)

Edit:
gällande pris, se det såhär.

HMX har tidigare sagt att låtpriser kan variera; gratis till $2.99, men de flesta låtarna ligger på 1.99
AC/DC vill inte släppa låtar separat (gör t.ex. en sökning på iTunes), utan dom vill släppa dom som "ett upplevelsepaket".

Självklart tycker man ju att dom borde ha släppt ett låtpaket som DLC, men pga. en deal mellan AC/DC och Walmart så är det bara Walmart som har rätt att sälja skiten -- åtminstonne till en början.

I mina ögon är det en självklarhet att dom gärna hade släppt paketet för 19.99 online, men när dom helt plötsligt blev tvugna att trycka upp papperslappar, pressa skivor, frakta pressade plastskivor åt höger och vänster så förstår jag att priset går upp.

Normalpriset för en låt är 1.99; dom här ligger på 2.22 styck.
För ett band som AC/DC gör jag absolut ett undantag; jag skulle göra samma sak för andra legender som Led Zeppelin, Nirvana, Rolling Stones o.s.v. -- däremot föredrar jag valmöjlighet, men givet AC/DCs allt-eller-inget approach så tycker jag dom gjorde helt rätt :)

Redigerat av Unregisteredd0bf9efb, 11 November 2008 - 01:46.

Postad 12 November 2008 - 14:20

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Jag letar runt lite efter en Rock Band-gitarr. Kollar man på ebay så står det nästan aldrig att det ingår någon usb-reciever/dongle.Oftast så nämns endast endast gitarr och strap.
Nog krävs det väl att man har en sådan? Eller är det bluetooth?

Postad 12 November 2008 - 17:02

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag letar runt lite efter en Rock Band-gitarr. Kollar man på ebay så står det nästan aldrig att det ingår någon usb-reciever/dongle.Oftast så nämns endast endast gitarr och strap.
Nog krävs det väl att man har en sådan? Eller är det bluetooth?

Det är tyvärr inte BT.
Originalplanen var att RB2 instrumenten skulle vara native (dvs. inte behöva någon dongel).

Om du däremot köper gitarr, inboxad, så ingår dongeln.

Postad 15 November 2008 - 20:48

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
GH3 gitarren funkar väll till RB2?

Postad 15 November 2008 - 22:04

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

GH3 gitarren funkar väll till RB2?

Ja, däremot är det många som föredrar RB1 och speciellt RB2 gurorna över GH3 gurorna.
RB2an är extremt tyst, strumbar känns mer som GH2 strummarna än den extremt klickiga LP strummern, och den känns (i mina ögon) mycket skönare att lira med.

Däremot var jag skeptisk när jag först lirade med RB1 guran; tyckte den va för smal osv., men efter ett tag började jag föredra den.
Plus att den ser coolare ut :blush:

Postad 16 November 2008 - 00:55

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
I mitt tycke Gillade jag GH2 gitarren bäst. 3an var också helt ok men min gitarr va sönder när jag köpte det så jag lämnade tillbaka spelet och fick pengarna tillbaka. RB1 gitarren vet jag inte om jag gillar lika mycket (tex solona på cult och personality när man drar handen mycket fram och tillbaka klarade jag utmärkt med gh 2/3 gitarren men liknande solon i Rock band 2(tex judas priest eller megadeth custom låtarna missar jag väldigt mycket(kan ha att göra med att jag blivit sämre vilket jag tvivlar på))

Kör mest trummor nu men ska testa RB2 gitarren och se hur den fungerar.
Hade varit kul att se hur många av de som är bäst med gitarren använder "solo knapparna". Själv har jag bara testat de men tycker inte de kändes bra alls.

Postad 16 November 2008 - 01:58

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Kör mest trummor nu men ska testa RB2 gitarren och se hur den fungerar.
Hade varit kul att se hur många av de som är bäst med gitarren använder "solo knapparna". Själv har jag bara testat de men tycker inte de kändes bra alls.

Jag e väl egentligen bäst på trummorna, men på sistonne har det blivit en hel del gura.
Jag e GRYM på å använda soloknapparna.
Under en BRE.

I övrigt ere de vanliga knapparna som gäller för min del :blush:

Postad 18 November 2008 - 16:57

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Jag undrar om det är någon som vet hur man låser upp alla låtar på i RB2 på en japansk ps3:a där O(röd) och X(blå) har omkastade funktioner?

Jag har koden( Red, Yellow, Blue, Red, Red, Blue, Blue, Red, Yellow, Blue ) och vet vart jag ska använda den men kruxet är att när jag ska trycka "röd" så blir det "continue" och man flyttas bak i menyn. Alltså, min röda knapp har funktionen "select,confirm" som normalt blå eller X har.

Jag har provat att trycka blå istf. röd men det fungerar ej.

Redigerat av Unregistered0e3a6535, 18 November 2008 - 17:03.

Postad 18 November 2008 - 17:38

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag undrar om det är någon som vet hur man låser upp alla låtar på i RB2 på en japansk ps3:a där O(röd) och X(blå) har omkastade funktioner?

Jag har koden( Red, Yellow, Blue, Red, Red, Blue, Blue, Red, Yellow, Blue ) och vet vart jag ska använda den men kruxet är att när jag ska trycka "röd" så blir det "continue" och man flyttas bak i menyn. Alltså, min röda knapp har funktionen "select,confirm" som normalt blå eller X har.

Jag har provat att trycka blå istf. röd men det fungerar ej.

Låter konstigt.
Du blir ju ändå tvungen att köra samma trick varje gång, eftersom modifikationer innebär att ingenting sparas.
Gå hellre in i Tour mode och kör decaddes challenges -- är väl 4 - 5 låtar från varje årtionde, och när du har gjort det (d.v.s. låst upp så du kan spela "Infinite XX challenge") så är alla låtar tillgängliga.

Tar inte speciellt lång tid, och det är permanent.

Postad 18 November 2008 - 18:31

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Låter konstigt.
Du blir ju ändå tvungen att köra samma trick varje gång, eftersom modifikationer innebär att ingenting sparas.
Gå hellre in i Tour mode och kör decaddes challenges -- är väl 4 - 5 låtar från varje årtionde, och när du har gjort det (d.v.s. låst upp så du kan spela "Infinite XX challenge") så är alla låtar tillgängliga.

Tar inte speciellt lång tid, och det är permanent.

Så får det bli, det är ju skönt att slippa omaket varje gång och framför allt att save-funktionen är i gång.

Postad 21 November 2008 - 13:16

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Ja, däremot är det många som föredrar RB1 och speciellt RB2 gurorna över GH3 gurorna.
RB2an är extremt tyst, strumbar känns mer som GH2 strummarna än den extremt klickiga LP strummern, och den känns (i mina ögon) mycket skönare att lira med.

Däremot var jag skeptisk när jag först lirade med RB1 guran; tyckte den va för smal osv., men efter ett tag började jag föredra den.
Plus att den ser coolare ut :)

Okej, tack:)

Såg på Mediamarkt att man kunde köpa RB1 trummor för 700, o ja har två GH3 gitarrer redan, va kan man köra för mic?
Till Rock Band 1, Antar att gittarerna funkar lika bra till RB som RB2

Postad 21 November 2008 - 16:37

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Jag har bevakat Rock band ett tag eftersom jag skall ha spelet och instrumenten i julklapp men märker nu att det verkar försvinna från mer och mer butiker, kan detta kanske vara en lagerförsäljning för att ta in nya rock band 2 istället? Vad tror ni?

Postad 21 November 2008 - 17:24

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
När kommer rock band 2 till ps3 då?

Postad 21 November 2008 - 18:34

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

När kommer rock band 2 till ps3 då?

Den som ger mig det svaret får en kaka! Är ej utannonserat i Europa ännu, sist man hörde från EA så var det sent Q4 (alltså typ nu) eller tidigt Q1, typ januari februari... hoppas på det första.

Postad 22 November 2008 - 05:59

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Okej, tack:)

Såg på Mediamarkt att man kunde köpa RB1 trummor för 700, o ja har två GH3 gitarrer redan, va kan man köra för mic?
Till Rock Band 1, Antar att gittarerna funkar lika bra till RB som RB2

Vanliga USB micar funkar utmärkt.
Gällande gitarrkompatibilitet bör du kolla http://www.joystiq.c...ibility-Matrix/

Skulle erbjuda mig att personligen garantera resultat, men har GH3 till Wii, så det blir lite svårt :D

Postad 22 November 2008 - 06:02

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag har bevakat Rock band ett tag eftersom jag skall ha spelet och instrumenten i julklapp men märker nu att det verkar försvinna från mer och mer butiker, kan detta kanske vara en lagerförsäljning för att ta in nya rock band 2 istället? Vad tror ni?

RB2 (endast spel) släpps till 360 inom kort.
Inget datum är satt till PS3 versionen eller bundlar av något slag, vad jag sett.

Microsoft har (precis som i USA) betalat för att få exklusivitet.
Tror inte PS3 varianten dyker upp i butik på den här sidan plaskdammen föräns februari.

Har hittills sålt 14 importerade bundlar, och kan tänka mig ta in fler.
Dock blir priset inte lika bra pga. höjt dollarvärde :D

Postad 22 November 2008 - 06:08

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Den som ger mig det svaret får en kaka! Är ej utannonserat i Europa ännu, sist man hörde från EA så var det sent Q4 (alltså typ nu) eller tidigt Q1, typ januari februari... hoppas på det första.

Dom körde samma kvartalsspel förra omgången.

Problemet är att dom troligtvis snackar "Fiscal year"; d.v.s. bokslutsår när dom pratar om kvarttal.

(F)Q4 2008 är Januari - Mars 2009.
FQY1 2009 är April - Juni.
FQY2 2009 är Juli - September.
FQY3 2009 är September - December.

HMX (utvecklarna) sa att deras mål med Europalanseringen för RB2 var att göra ett bättre jobb än med RB1 lanseringen.

Europa (d.v.s. 3 länder) fick 360 versionen av RB1 i Maj, om jag minns rätt.
Majoriteten av Europa fick PS3 versionen av RB1 i början av September.
Sverige fick det den 24e eller 25e September.

Danmark har inte fått RB1 alls.

M.a.o. är det inte så svårt att göra en bättre EU release.

Postad 26 November 2008 - 16:40

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
det är ju så sjukt att det inte har släppts än. Suck.

Finns det några direkta nackdelar att köpa nån importad skiva? inte instrument, bara skiva. Har GH:WT redan och RB1

Postad 26 November 2008 - 17:01

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

det är ju så sjukt att det inte har släppts än. Suck.

Finns det några direkta nackdelar att köpa nån importad skiva? inte instrument, bara skiva. Har GH:WT redan och RB1

Nackdelen är väl att du inte kan spela dina köpta rock band 1 låtar i en importerad 2a(båda spelen måste vara av samma region tex rb1 skivan US och rb2 skivan US)
Sen tror jag bara du kan spela med US folk med rb2 US region skivan.

Redigerat av Kocho, 26 November 2008 - 17:01.

Postad 26 November 2008 - 18:10

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Nackdelen är väl att du inte kan spela dina köpta rock band 1 låtar i en importerad 2a(båda spelen måste vara av samma region tex rb1 skivan US och rb2 skivan US)
Sen tror jag bara du kan spela med US folk med rb2 US region skivan.

Mm, har ju RB1 svensk. Mja, får väl vänta. Lär ju ångra mig annars

Postad 26 November 2008 - 20:30

pejau
  • pejau
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har nu inkasserat mig en par instrument till RB.
Har en fråga gällande gitarren. Fretsenknapprna låter som tusan. De klickar jätte högt när man spelar.
Ska de göra det? För en kompis till mig har spelat 360 versionen och de låter knappt någonting. Så är klick ljudet någon man får utstå med till PS3???

Postad 26 November 2008 - 20:41

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Har nu inkasserat mig en par instrument till RB.
Har en fråga gällande gitarren. Fretsenknapprna låter som tusan. De klickar jätte högt när man spelar.
Ska de göra det? För en kompis till mig har spelat 360 versionen och de låter knappt någonting. Så är klick ljudet någon man får utstå med till PS3???

strängen till RB1 var ju knäpptyst, däremot lät knapparna på halsen betydligt mer än GH3-gitarrerna. till PS3 alltså

Postad 26 November 2008 - 22:02

pejau
  • pejau
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Så om jag har fattat det rätt så ska de klicka? Varför gör då inte 360 varianten det? Kompenserar de för att den inte är sladdlös? eller för att även PS3 kontrollen även fungerar till PS2 så de snåla på pengarna där?
Tack för alla svar/Pejau

Redigerat av pejau, 26 November 2008 - 22:25.

Postad 27 November 2008 - 02:53

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Så om jag har fattat det rätt så ska de klicka? Varför gör då inte 360 varianten det? Kompenserar de för att den inte är sladdlös? eller för att även PS3 kontrollen även fungerar till PS2 så de snåla på pengarna där?
Tack för alla svar/Pejau

Det är individuellt på samma sätt som trumtillverkningen.

Vissa RB1 guror var rätt tysta, de flesta var medel och några var högljudda.
När det gäller trummorna så finns det QM, EL, SL sett.
Olika fabriker, olika komponenter, olika material, så de är bra på olika saker.

RB2 guran är överlag mycket tystare dock.
Du kommer nog att märka att när u har lirat etttag med RB1 guran så blir den tystare.

De fyra första fretsen för mig är helt acceptabla (de tre första mer än den fjärde), medans soloknapparna låter utav bara h*vete -- men å andra sidan så använder jag bara dom vid BREs.

Gillar min RB2 gura mycket bättre dock.. :)

Postad 27 November 2008 - 16:28

pejau
  • pejau
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Okej!
Vad bra att jag inte är den enda :)
Soloknapparna använder jag ibland. Men har lite svårt att komma ner dit innan solot. Plus de är så smala, så det händer att jag trycker på 2 knappar samtidigt

Postad 28 November 2008 - 14:08

pejau
  • pejau
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Kom o tänka häromdagen att jag ville föra över mina RB1 låtar till RB2. Mina båda versioner är importerade från USA, men fungerar en voucher köpt från PSNstore Europe? Eller måste man köpa den från amerikanska PSN? Vet att låtar köpta från Europa inte fungerar och vise versa, men gäller det även export voucher?

Postad 28 November 2008 - 16:04

Unregistered95d4af76
  • Unregistered95d4af76
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
På tal om att föra över RB1 låtar till RB2. Vilka RB1 låtar ingår i de 20% som INTE går att föra över?

Väntar själv på RB2 men vill köpa RB1 discen för de låtarna också. Sedan är det väl bara att pynta järnet för ett par hundra bra DLCs ^^

Postad 28 November 2008 - 16:20

pejau
  • pejau
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
http://en.wikipedia....gs_in_Rock_Band
"Enter sandman", "Paranoid" och "Run to the Hills" verkar inte kunna fungera till RB2

Postad 29 November 2008 - 16:49

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Kom o tänka häromdagen att jag ville föra över mina RB1 låtar till RB2. Mina båda versioner är importerade från USA, men fungerar en voucher köpt från PSNstore Europe? Eller måste man köpa den från amerikanska PSN? Vet att låtar köpta från Europa inte fungerar och vise versa, men gäller det även export voucher?

Väldigr tveksamt om licensen funkar över olika regioner (licensen är DLC, DLC är regionslåst...).
Det är bara 40:-, fram me degen å exportera nu :)

På tal om att föra över RB1 låtar till RB2. Vilka RB1 låtar ingår i de 20% som INTE går att föra över?

Väntar själv på RB2 men vill köpa RB1 discen för de låtarna också. Sedan är det väl bara att pynta järnet för ett par hundra bra DLCs ^^

20%?
Va ere för pajjas som har lurat i dig detta?
Personen bör hängas, omedelbart.

Som pejau sa så är det tre låtar som inte överförs; that's it.
I gengäld används dina gamla låtar i bl.a. challenges och en del battle of the bands (vill minnas att jag sett några klassiker dyka upp).

Anledningen till att just de tre låtarna inte exporteras har ingenting med teknik att göra, och allt att göra med licensiering (eller om licensiering, om man vill se det på det sättet).

Postad 29 November 2008 - 18:47

Chabrall
  • Chabrall
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Är det någon som har provat madcatz cymbaler till trummorna???
Verkar ju grymt kul att få spela med cymbaler också =)....
Om ni har testat, vad jag har förstått så får de olika (av samma färg) olika ljud... t.ex. att den gula cymbalen låter som en ride medan den vanliga gula låter som en puka??
Någon som kan bekräfta eller dementera detta?? eller bara flika in med lite mer information om hur man får tag på dessa på ett bra sett... Hatar gamestop då de använder sig av skit-ups som fraktföretag.... (UPS kunde inte ens ringa när de var på väg, för de har inga företagstelefoner.... IDIOTI)...

Postad 29 November 2008 - 19:31

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Är det någon som har provat madcatz cymbaler till trummorna???
Verkar ju grymt kul att få spela med cymbaler också =)....
Om ni har testat, vad jag har förstått så får de olika (av samma färg) olika ljud... t.ex. att den gula cymbalen låter som en ride medan den vanliga gula låter som en puka??
Någon som kan bekräfta eller dementera detta?? eller bara flika in med lite mer information om hur man får tag på dessa på ett bra sett... Hatar gamestop då de använder sig av skit-ups som fraktföretag.... (UPS kunde inte ens ringa när de var på väg, för de har inga företagstelefoner.... IDIOTI)...

De låter olika i drumtrainer och i fills, samt BRE -- observera att det enbart gäller RB2 dock (nämner detta då det är en "Rock Band" tråd).
I själva låtarna är det ju dock samma som vanligt.

Gällande fraktsätt bör du kunna hitta dom på ebay för en billig penning med t.ex. USPS som frakt; då kommer paketet förr (eller snarare senare) dyka upp på postkontoret.

Personligen använder jag mig alltid av FedEx -- mina RB2 paket lämnades in kl 22:00 i new jersey en måndag (EST), kl 10:15 på onsdagen hade jag dom.
SJUKT bra leveranstider, och hyffsade priser.

Postad 03 December 2008 - 01:28

SirLinkan
  • SirLinkan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag har en liten fråga. Jag har en GHWT gitarr som fungerar som den ska i GHWT men när jag använder den i Rock Band så får jag inte "solo" knapparna att funka. Jag hade ju hoppats på att dom skulle fungera även i Rock Band eftersom RB gitarren också har solo knappar. Någon som provat med en GHWT gitarr i RB och fått alla funktioner att fungera?

Postad 03 December 2008 - 20:59

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0
Någon som vet vad senaste updaten var till för? Trodde att det var så GHWT trummorna skulle funka men i spelet hittas det som en mic fortfarande.

Postad 04 December 2008 - 04:46

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Någon som vet vad senaste updaten var till för? Trodde att det var så GHWT trummorna skulle funka men i spelet hittas det som en mic fortfarande.

http://www.rockband....ad.php?t=101961

Postad 04 December 2008 - 13:45

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

http://www.rockband....ad.php?t=101961

Nää nä försök inte med den där :) Det var inte RB2 patchen jag menade.

Jag har bara första Rock Band-skivan och det var någon uppdatering som slutade på en 3:a har jag för mig. Som var på mellan 10-15 megabyte. Märkte det när jag la i skivan igår kväll. Googlade lite själv men hittade inte något särskilt då innan jag postade här.

Edit: Googlade lite till nu, verkade kanske ha något att göra med att 2.53 PS3 uppdateringen kunde ställa till något.
http://buttonmasher....o-a-microphone/

Redigerat av HenkeEdge, 04 December 2008 - 14:08.

Postad 15 December 2008 - 09:44

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Nu har jag slått sönder min röda och gula trumma. Ser ut som de har knäckts på insidan men de funkar fortfarande förutom att den röda missar ibland då man skall slå snabbt och den gula måste man slå hårdare på. Får hoppas på att jag kan byta ut trummorna utan problem.

Såg även att ION Drum Rocker har kommit uppp här på prisjakt! Undra när de kommer till försäljning till PS3. Kommer priset vara bra? Någon som planerar att köpa dessa eller kanske redan har importerat?

Postad 15 December 2008 - 09:53

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0

Väldigr tveksamt om licensen funkar över olika regioner (licensen är DLC, DLC är regionslåst...).
Det är bara 40:-, fram me degen å exportera nu ;)

20%?
Va ere för pajjas som har lurat i dig detta?
Personen bör hängas, omedelbart.

Som pejau sa så är det tre låtar som inte överförs; that's it.
I gengäld används dina gamla låtar i bl.a. challenges och en del battle of the bands (vill minnas att jag sett några klassiker dyka upp).

Anledningen till att just de tre låtarna inte exporteras har ingenting med teknik att göra, och allt att göra med licensiering (eller om licensiering, om man vill se det på det sättet).

Åandra sidan så är ju de 3 låtarna värda mer än 50% av de övriga imo :rolleyes:

Postad 15 December 2008 - 11:46

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Nu har jag slått sönder min röda och gula trumma. Ser ut som de har knäckts på insidan men de funkar fortfarande förutom att den röda missar ibland då man skall slå snabbt och den gula måste man slå hårdare på. Får hoppas på att jag kan byta ut trummorna utan problem.

Såg även att ION Drum Rocker har kommit uppp här på prisjakt! Undra när de kommer till försäljning till PS3. Kommer priset vara bra? Någon som planerar att köpa dessa eller kanske redan har importerat?

Min importkälla har torkat upp, och dollarn är för hög, annars hade jag sålt idag för c.a. 3500:-

ION kittet till PS3 släpps inte i Europa föräns absolut tidigast mitten på Q1 2009.
Har pratat med ION angående att ta in en bunt, antingen officiellt genom dom, men dom säger att om Européer vill ha PS3 varianten så får dom köra privatimport.

Om ditt befintliga kitt inte går å bytas ut så kan du ju prova å köpa 360 trummorna å löda lite -- bör ju vara exakt likadana fram till kontrolldosan.

Postad 17 December 2008 - 23:14

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Hur är det med Rock Band: AC/DC? Kräver den att man har RB 1 eller 2 för att kunna köras eller kan man köra den helt fristående? Har nämligen GH WT vars instrument jag tänkt använda till RB AC/DC.

Postad 18 December 2008 - 09:13

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Ja fick hem Rock Band AC/DC häromdagen.
Ja har GH WT instrumenten.

Det går att spela helt utan RB.

Trummorna funkar INTE , utan de blir de klassiska att de känns igen som mic.
Men gitarren funkar klockrent.
Jag har ju redan sedan tidigare planerat att köpa Rock Band 2
så ja kommer ju importera över mina AC/DC låtar till det så kan ja spela dem där med trummorna.

Postad 18 December 2008 - 18:54

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Lysande! Då är det bara att slå till m.a.o. ACDC...here I come ;)

Postad 30 December 2008 - 21:57

nallepoh
  • nallepoh
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej!

Har en akut fråga som jag behöver hjälp med?!?
Köpte Rockband från USA i våras, helnöjd och allt. Men nu hade jag tänkt att ladda ner lite låtar från P.S. Har regstrerat mig som användare i USA, men när jag skulle lägga till mitt konto kort fungerade det ej, och jag har läst här innan att det skaulle fungera med ett svenskt kort. Någon som kan veta vad det beror på.
För jag måste reg. som USA användare för att kunna ladda ner va??

Tack tack!!

Postad 31 December 2008 - 11:25

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Jag kunde inte heller använda mitt kontokort.
Så jag fixade ett virtuellt Visa kort via: http://www.entropay.com/
Det funkade klockrent. Då använder man sitt egna kontokort och laddar på sitt virtuella
som sen funkar klockrent i PSN US Store

Postad 31 December 2008 - 15:47

nallepoh
  • nallepoh
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ok tack, ska prova det!!

Gott Nytt År!!

Postad 31 December 2008 - 16:07

nallepoh
  • nallepoh
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Får det inte att fungera, har fått klart allt med 'kortet', men jag kan inte föra över pengar till det virtuella kortet, då står det
'Our system reported the following:

The transaction was declined'

Har försökt flera gånger och ändrat fram och tillbaka, men det går inte...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.