Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 09 February 2008 - 22:48

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
HEj skulle vara tacksam om nå kunde hjälpa mig hitta ett konverterings program som funkar och är gratis :lol: ?

Postad 09 February 2008 - 23:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jadu..Det är inte det lättaste...
Finns ett som heter SUPER som är gratis men jag har typ aldrig lyckats få nå bra reslutat.
Tyckte att det var tjorvigt som f*n ...Men har läst att vissa fått det att funka så du kan väl ge det ett försök.
Annars får du väl leta upp nåt annat program på nätet..Allt finns ju där :lol:

Kört warcraft 2 idag..Funkade mycket bra förutom att jag inte fick rätt upplösning trots att det skulle va det..Var QVGA upplösning så man såg inte så bra..Får greja mer imorrn

Postad 10 February 2008 - 01:40

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Hej,

någon som vet hur man får tag i svensk layout för PocketCm keyboard?

Postad 10 February 2008 - 02:17

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hej,

Skrev ju det på förra sidan.

Layout
http://pocketcm.com/...php?8,3971,3971

Ordlistan
http://pocketcm.com/...ead.php?14,4159

Postad 10 February 2008 - 07:33

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Fick min TC igår och måste säga att jag är väldigt nöjd med den hittills , enda som strular är att coreplayer gör så att det inte går att titta på tagna bilder i galleriet....nån annan som råkat ut för det?

Här är fler som har det problemet :

http://forum.xda-dev...d...2305&page=2

Ingen annan som har detta problemet?

Om jag avinstallerar Coreplayer och startar om telen så fungerar det att ta och visa bilder i albumet igen men detta betyder att jag inte kan använda coreplayer...kul att man pröjsade för det då :lol:
Har även skickat ett mail till supporten för coreplayer får se om dom har nåt att tillägga.

God morgon,
Japp, jag har samma problem som ni andra med Coreplayer...WTF är det som närmast kommer upp i min skalle när jag upplevde denna bugg.

Oki, är det någon som har en fix till detta problem eller kan rekomendera ett annat video/mediaprogram ?

Postad 10 February 2008 - 08:56

matsqqqq
  • matsqqqq
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja hitta ett väldigt tunnt skydd till HTC:n som öppnas som man öppnar en plånbok/bok, det bör vara väldigt tunnt men en hård yta framför pekskärmen.

Detta för att den fortfarande inte ska ta någon plats men lättare ska gå att stoppa i fickan .

Vet någon om det finns ett sånt skydd eller var man ska leta ...

Postad 10 February 2008 - 09:17

chrome5
  • chrome5
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Är det någon som känner till något alarmprogram, som ringer fast mobilen är avstängd?
Eller är det flygläge på natten som gäller?

Postad 10 February 2008 - 09:28

baddar
  • baddar
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det är nog flygläge som gäller, eftersom inga program kan köras när mobilen är avstängd.... men om du kör flygläge så kommer inte mobilen att dra någon batteri.......

Och ni som letar efter konverterar för era videon, kolla in den här
http://media-convert.com/konverterar/

Det är en media konverterar fast online :=).... och filen finns på nätet så kompisarna kan också ladda hem den....

Redigerat av baddar, 10 February 2008 - 09:29.

Postad 10 February 2008 - 09:29

chrome5
  • chrome5
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Hej,

Layout

Ordlistan

Hur laddar man ner det? När jag försöker får jag bara ett nytt fönster med pragramkoder.....

Postad 10 February 2008 - 09:48

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Högerklicka på länken och välj "spara som"

Däe efter
"Installation instructions:
1) Copy attached file to PocketCM Keyboard's program directory, probably \Program\PCMKeyboard.
2) Go to Settings > Input settings and chose PCM Keyboard and Swedish as the keyboard layout under Alternatives."

Postad 10 February 2008 - 09:50

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Hej,

Layout

Ordlistan

Tack för hjälpen.
Jag missade länkarna på förra sidan, sorry :lol:

Postad 10 February 2008 - 09:56

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Fick min TC igår och måste säga att jag är väldigt nöjd med den hittills , enda som strular är att coreplayer gör så att det inte går att titta på tagna bilder i galleriet....nån annan som råkat ut för det?

Om jag avinstallerar Coreplayer och startar om telen så fungerar det att ta och visa bilder i albumet igen men detta betyder att jag inte kan använda coreplayer...kul att man pröjsade för det då :lol:
Har även skickat ett mail till supporten för coreplayer får se om dom har nåt att tillägga.

God morgon,
Japp, jag har samma problem som ni andra med Coreplayer...WTF är det som närmast kommer upp i min skalle när jag upplevde denna bugg.

Oki, är det någon som har en fix till detta problem eller kan rekomendera ett annat video/mediaprogram ?

Vilken version av Coreplayer använder du?
Jag köpte den precis och har testat en del filmer och även varit inne i albumet utan problem.
Jag kör version "CorePlayer Mobile v1.1.3 (Qtv Edition)" som är speciellt anpassad efter HTC mobiler (släpptes i början av februari). Är det samma version som du använder?

Postad 10 February 2008 - 10:02

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Hej,
Här kommer svenska layouten samt svenska ordlistan

[/quote]
Vilken version av Coreplayer använder du?
Jag köpte den precis och har testat en del filmer och även varit inne i albumet utan problem.
Jag kör version "CorePlayer Mobile v1.1.3 (Qtv Edition)" som är speciellt anpassad efter HTC mobiler (släpptes i början av februari). Är det samma version som du använder?
[/quote]

Jajjemensan, jag kör med 1.1.3 jag med !

Synd att den strular för den spelade upp komprimerade filmer väldigt bra.
Jag provade ta hem TCPMP "tcpmp.pocketpc.0.72RC1.cab" men den spelade inte upp filmer speciellt bra.
Bilden frös hela tiden.

Använder du något annat program för att spela upp filmer ?

Redigerat av arcspin, 10 February 2008 - 10:02.

Postad 10 February 2008 - 10:11

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Här kommer svensk layout samt svenska ordlista för PCM Keyboard

Bifogad fil(er)

Postad 10 February 2008 - 10:17

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0

Hittade den här sidan
http://www.adisasta.com/wmTorrent.html

Inte hunnit läsa hur den funkar..Skulle tro att det är för att styra dina ner och uppladdningar till din dator via mobilen..Tror inte att det går att tanka ner direkt till mobilen..

wmTorrent funkar väldigt bra att ladda ner torrents direkt i mobilen med. Perfekt att kunna ta ner lite musik på resande fot, utan dator.

Dock så trasslar det lite just nu när den ska tanka via 3G, via WLAN funkar det så himla bra. Fattar inte vad skillnaden är...

Postad 10 February 2008 - 12:42

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Jajjemensan, jag kör med 1.1.3 jag med !

Jag provade ta hem TCPMP "tcpmp.pocketpc.0.72RC1.cab" men den spelade inte upp filmer speciellt bra.
Bilden frös hela tiden.

Jag använder bara CorePlayer för att spela upp film.
TCPMP använder sig inte av Qtv api:erna så den har inte lika bra prestanda som den senaste CorePlayer.
Testade precis att ta kort och sedan gå till fotoalbumet där jag förhandsgranskade, zoomade och roterade bilder utan problem.
Kan det vara något annat program som du installerat som bråkar?

Postad 10 February 2008 - 12:47

Sunrise
  • Sunrise
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Har lagt in ett 8Gb minneskort men får ändå "stopp" pga utrymmesbrist. Någon som har en idé..? Minneskortet är friskt och går man via mobilen står det att är 8Gb ledigt... Men när jag ska dra grejor från datorn till TC:n så säger den stopp pga av utrymmesbrist. Någon som har nån idé..? :lol:

jag tror inte du lägger in det på minnsekortet B)

->inställningar -> fliken "system" -> minne -> fliken "minneskort"... "totalt minne i minneskort: 7782 Mb"

Men jag får som sagt ändå upp "åtgärden går inte att genomföra pga utrymmesbrist"

Postad 10 February 2008 - 13:02

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ändrar vilka program som mediadelen av Touchkuben går mot?
Jag hittade ett program (Touch Settings) som fixar detta, men när jag installerade det så fick jag beskedet att den saknar tillräckliga behörigheter...

Postad 10 February 2008 - 14:07

Unregistered0b311796
  • Unregistered0b311796
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Om jag avinstallerar Coreplayer och startar om telen så fungerar det att ta och visa bilder i albumet igen men detta betyder att jag inte kan använda coreplayer...kul att man pröjsade för det då ;)

God morgon,

Efter många om och om igen så har jag hittat ett sätt att fixa detta....hittade detta på xda-developers sida och det funkar för mig

Post #163 http://forum.xda-dev...d...991&page=17

Postad 10 February 2008 - 14:41

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
[/quote]
Efter många om och om igen så har jag hittat ett sätt att fixa detta....hittade detta på xda-developers sida och det funkar för mig
Post #163 http://forum.xda-dev...d...991&page=17
[/quote]

Hej,
Kan du vara lite mer specifik i vad du gjorde för att lösa problemet.
Tog du hem en driver eller ominstallerade du tills det började funka ?
Om du tog hem en driver, fann du några andra förändringar i den drivern ?

Tack för hjälpen,
//arcspin

Redigerat av arcspin, 10 February 2008 - 14:41.

Postad 10 February 2008 - 15:48

newbee_forever
  • newbee_forever
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jo, undrar om man vill ladda den i bilen vad behövs då, funkar det med en sån här?
http://www.komplett....aspx?sku=335259

Postad 10 February 2008 - 16:19

Unregistered0b311796
  • Unregistered0b311796
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Hej,

Tack för hjälpen,
//arcspin

Jag tog hem drivaren till kameran och installerade den , om det blev nån skillnad på kameran vet jag inte för jag hade inte använt den så mycket innan.Nya kameradrivarna kommer upp i installerade program så det går att avinstallera om du inte tycker kameran blir bra....men som sagt inte märkte jag direkt nån skillnad.

Postad 10 February 2008 - 18:05

patrik89
  • patrik89
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Finns det något program för videoredigering till Windows Mobile?
Det fanns iallafall i min Nokia n93 med s60 så det borde ju gå till windows mobile med tänkte jag, men jag hittar inget.

Postad 10 February 2008 - 19:41

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Jo, undrar om man vill ladda den i bilen vad behövs då, funkar det med en sån här?
http://www.komplett....aspx?sku=335259

Japp, den vanliga mini-USB kontakten funkar till TC.

Hej,

Tack för hjälpen,
//arcspin

Jag tog hem drivaren till kameran och installerade den , om det blev nån skillnad på kameran vet jag inte för jag hade inte använt den så mycket innan.Nya kameradrivarna kommer upp i installerade program så det går att avinstallera om du inte tycker kameran blir bra....men som sagt inte märkte jag direkt nån skillnad.

Det funkar för mig med !
Tack och bock.

Finns det något program för videoredigering till Windows Mobile?
Det fanns iallafall i min Nokia n93 med s60 så det borde ju gå till windows mobile med tänkte jag, men jag hittar inget.

Hej,
Kolla in programmen hos download.com
Download.com - video converters

Där finns en uppsjö av program.

Postad 10 February 2008 - 19:50

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man ändrar vilka program som mediadelen av Touchkuben går mot?
Jag hittade ett program (Touch Settings) som fixar detta, men när jag installerade det så fick jag beskedet att den saknar tillräckliga behörigheter...

Jisses vilket häftigt reghackprogram.
De som är intresserade finner programmet här:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=324556

På sidan tre finns följande att läsa:

Hi there, sorry you're having problems. This error message can occur for several reasons. Try these steps to cure it:

- Make sure you've done step 1 of the installation right - open a process explorer (such as MemMaid, or SK Tools) and make sure that you kill the process MediaHubMini.exe before you install the cab. You could also kill BioTouch.exe as well to be double sure.

- If you're installing to Storage Card, try installing to the Device instead.

- If you still get the error, try resetting your device and installing again - this honestly worked for me!

- Check there is enough free storage space on your device.

- Try a manual installation (zip file coming to first post shortly)

Postad 10 February 2008 - 20:29

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Jisses vilket häftigt reghackprogram.
De som är intresserade finner programmet här:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=324556

På sidan tre finns följande att läsa:

Hi there, sorry you're having problems. This error message can occur for several reasons. Try these steps to cure it:

- Make sure you've done step 1 of the installation right - open a process explorer (such as MemMaid, or SK Tools) and make sure that you kill the process MediaHubMini.exe before you install the cab. You could also kill BioTouch.exe as well to be double sure.

- If you're installing to Storage Card, try installing to the Device instead.

- If you still get the error, try resetting your device and installing again - this honestly worked for me!

- Check there is enough free storage space on your device.

- Try a manual installation (zip file coming to first post shortly)

Tack för hjälpen, det fungerade utmärkt. ;)

Postad 10 February 2008 - 22:03

nEE
  • nEE
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Bilden frös hela tiden.

Testa detta med tcpmp annars, öppna en film, sen väljer du "val -> video -> Raw FrameBuffer"
Filmerna flyter på fint för mig iaf.

Postad 10 February 2008 - 23:33

Basilusin
  • Basilusin
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Någon som vet vad GPS trafiken kostar ?
Tycker den kopplar upp sig väldigt snabbt mot satteliterna, snabbare än min pappas riktiga GPS. Verkar som att TomTom fungerar bra så länge man befinner sig i städer, men när man kommer ut på landsbyggden så är det dåligt med adresser ?
Den hittar varken till vårat sommarställe, inte ens till byn som ändå är ganska stor och inte hittar den mina föräldrars hemadress. Visserligen kvittar ju detta eftersom jag ändå hittar dit ;)
Men tror ni det är större utbud på den riktiga Sverige kartan av TomTom eller ?
Jag har valt Härnösand som karta, där finns även Sollefteå och Kramfors med. Är dock lite besviken på adresserna och hur man söker fram dem, lite omständigt tycker jag. Ska nog prova ett annat GPS program, Route66 eller något.

Jag laddade hem hela västeuropa och då finns allt med.... då menar jag verkligen allt!
Den där gratiskartan funkar bara i den stad du valt (+ lite utanför) annars är det heldött. Du hittar nog inte ens göteborg om du valt stockholmskartan... (kan ha fel dock, men typ så dåligt är det).

Gratiskartan = skit.
Västeuropakartan = skitbra!

;)

Köpte du Västeuropa kartan eller hittade du den i Piratviken?

Postad 11 February 2008 - 12:09

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jaha nu är det skit bakom spakarna igen. Någon som får MMS att funka via Tele2 3G,Gprs?
Får inte skiten att lira. Slår man in mitt nr på Tele2 för automatiska inställningar så säger den att telefonen
inte stödjer det, men det gör den ju. Testade även att ställa in manuellt för HTC touch vilket borde vara samma
för touch cruisen men inte fasiken funkar det för det...

Någon som har en idé varför det inte funkar?

Postad 11 February 2008 - 12:27

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jaha nu är det skit bakom spakarna igen. Någon som får MMS att funka via Tele2 3G,Gprs?
Får inte skiten att lira. Slår man in mitt nr på Tele2 för automatiska inställningar så säger den att telefonen
inte stödjer det, men det gör den ju. Testade även att ställa in manuellt för HTC touch vilket borde vara samma

Vill inte strö salt men jag har tele2 och de automatiska inställningarna fungerade utmärkt för mig?!

Postad 11 February 2008 - 13:28

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Vill inte strö salt men jag har tele2 och de automatiska inställningarna fungerade utmärkt för mig?!

Åh fan, ja men då vet jag att det ska funka iaf vilket är huvudsaken! Får testa vidare, säkert någon skitgrej
bara!

Postad 11 February 2008 - 14:42

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Åh fan, ja men då vet jag att det ska funka iaf vilket är huvudsaken! Får testa vidare, säkert någon skitgrej
bara!

Funkar kalas för mig,har för mig att jag fick någon ruta direkt när jag starta den för första gången om inställningar och jag tryckte nog Ja och sen dess har allt funkat =)

Postad 11 February 2008 - 14:49

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Tycker den kopplar upp sig väldigt snabbt mot satteliterna, snabbare än min pappas riktiga GPS. Verkar som att TomTom fungerar bra så länge man befinner sig i städer, men när man kommer ut på landsbyggden så är det dåligt med adresser ?
Den hittar varken till vårat sommarställe, inte ens till byn som ändå är ganska stor och inte hittar den mina föräldrars hemadress. Visserligen kvittar ju detta eftersom jag ändå hittar dit :)
Men tror ni det är större utbud på den riktiga Sverige kartan av TomTom eller ?
Jag har valt Härnösand som karta, där finns även Sollefteå och Kramfors med. Är dock lite besviken på adresserna och hur man söker fram dem, lite omständigt tycker jag. Ska nog prova ett annat GPS program, Route66 eller något.

Jag laddade hem hela västeuropa och då finns allt med.... då menar jag verkligen allt!
Den där gratiskartan funkar bara i den stad du valt (+ lite utanför) annars är det heldött. Du hittar nog inte ens göteborg om du valt stockholmskartan... (kan ha fel dock, men typ så dåligt är det).

Gratiskartan = skit.
Västeuropakartan = skitbra!

:)

Är också intresserad utav denna fråga =) Har visserligen en scandinavian mapp ifrån förra året som stämmer rätt bra,förutom en del rondeller då. Har en europa karta 7.10 men den vill inte funka riktigt

Postad 11 February 2008 - 15:48

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Jag har en förfrågan!

Hur gör man för att skapa en genväg till ett nytt sms? Så att jag med ett enda knapptryck från home kommer in till ett tomt nytt sms. Är trött på att behöva landa i inkorgen och behöva pilla i menyn efter Nytt > sms.

Nån som vet?

PS. http://pointui.com/ var ganska smidigt för er som gillar touchCube. dock aningen buggit när jag testade black version) DS.

Postad 11 February 2008 - 16:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Går att fixa...Citerar Ser00405 från TyTn II forumet...Mjukvaran är ju samma

Personligen ansåg jag att det var lättare i v 1.1 att konfigurera soft-knappar, eftersom jag ville ha en knapp som hette SMS och skall öppna ett nytt SMS med bara en knapptryckning.

Så testa att söka rätt på Advanced Config 1,1
Skulle tro att du hittar det under kaiser forumet på www.xda-developers.com

Advanced Configuration Tools v1.1
Kolla in den här sidan
http://www.freewarep...tools-v1-1.html

Advanced Configuration Tools for your Windows Mobile device featuring:

- Appearance tweaks
- Performance tweaks
- Phone tweaks
- Connections tweaks
- Bluetooth & A2DP tweaks
- Internet Explorer customization
- Comm Manager customization
- ClearType tuning
- SoftKeys changing
- Keyboard layout changing
- File associations editing
- Misc. tweaks
- Useful shortcuts for hardware & software keys

Command line options:
- AdvancedConfig /reset (soft-reset device)
- AdvancedConfig /compose (create a new empty SMS)
- AdvancedConfig /compose <account name> (create a new empty message using specified account)
- AdvancedConfig /messages (displays text messages list)
- AdvancedConfig /messages <account name> (displays messages in specified account)
- AdvancedConfig /battery (open battery settings)
- AdvancedConfig /programs (open active programs list)
- AdvancedConfig /rotate (rotate screen)
- AdvancedConfig /rotate left
- AdvancedConfig /rotate right
- AdvancedConfig /rotate <angle>
- AdvancedConfig /screen on (turn on screen)
- AdvancedConfig /screen off (turn off screen)

Gratis att ta hem

Postad 11 February 2008 - 16:53

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Ang väckaklockan och dess sugighet, inte för att detta är en särkilt smidig lösning, känns mer som en flashback till win 3.11, men om man vill ha sina egna ljud/låtar till standardväckarklockan så måste man konvertera dem till wav(!!) och lägga dem direkt i windowskatalogen på telefonminnet.

Stod någonstans att det även skulle funka med wma, men det gör det inte, ENDAST wav...

Nåja, nu har jag iaf en väckarklocka som inte låter apa :)

Postad 11 February 2008 - 21:52

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Ang väckaklockan och dess sugighet, inte för att detta är en särkilt smidig lösning, känns mer som en flashback till win 3.11, men om man vill ha sina egna ljud/låtar till standardväckarklockan så måste man konvertera dem till wav(!!) och lägga dem direkt i windowskatalogen på telefonminnet.

Stod någonstans att det även skulle funka med wma, men det gör det inte, ENDAST wav...

Nåja, nu har jag iaf en väckarklocka som inte låter apa :)

skaffa SPB Time (som vi tidigare, gång på gång, har tipsat om) och dina problem är för alltid lösta.

Postad 11 February 2008 - 21:52

srg
  • srg
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Så, vart tror ni man får kortast leveranstid nu? Katching lr TBH? Kan nog inte stå emot längre.. :)

Postad 11 February 2008 - 21:58

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Tycker den kopplar upp sig väldigt snabbt mot satteliterna, snabbare än min .............

Jag laddade hem hela västeuropa .......

:)

Jag fick den av min bror som hittat den i viken.

Postad 11 February 2008 - 22:43

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Är det någon som fått "Ljudförstärkare" att funka i HTC's Ljudhanteraren tillsammans med ett Bluetooth headset?

Har man inte HTC's medföljande headset ikopplat så säger den bara "Ljudförstärkaren fungerar bara när ett headset är anslutet till enheten. Anslut ett headset och tryck på Försök igen för att gå vidare".

Jag har ett SonyEricsson HBH-DS980 och ljudet är förvånansvärt bra tillsammans med TC'n, bättre än i min W850i tom. Och då är jag ändå lite av en audiophile. Men det skulle fortfarande ha varit kul att komma åt EQ'n som döljer sig bakom "Ljudförstärkare".

Postad 11 February 2008 - 23:04

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Tyvärr tror jag inte du kommer åt EQ:n med trådlösa headset, du kan i såna fall inte heller använda radion. För att använda 3,5mm hörlurar så måste man dessutom ha en adapter: http://www.dustin.se...odID=5010124807

Det blir mycket sladdar att hålla reda på :)

Postad 11 February 2008 - 23:05

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Hur gör man för att skapa en genväg till ett nytt sms? Så att jag med ett enda knapptryck från home kommer in till ett tomt nytt sms. Är trött på att behöva landa i inkorgen och behöva pilla i menyn efter Nytt > sms.

Jag har en ännu bättre fråga, är det någon som kan rekommendera ett bättre sms program än det inbyggda !
...och en bonusfråga, är det någon som kan rekommendera en snyggare kalkylator, den behöver inte vara mer avancerad bara passa in i TC grå/svarta färgschema.

...och så här löser jag sms-frågan tills vidare,
"flip upp" för att komma åt kuben sen en lång klick på en kontakt för att sen välja sms därifrån.
Tre rörelser totalt (förutsatt att kuben är rätt inställd)

Postad 12 February 2008 - 01:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har svarat på hur du gör för att göra om en softknapp till sms..Så du hamnar där direkt..
Finns sms program som sammlar dina sms med en person i en tråd

Skb SMS Manager and Organizer

och

http://dsosoftware07...antmessagingsms

Inte testat dom själv men blivit tipsad om dom

Postad 12 February 2008 - 05:36

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Jag har en ännu bättre fråga, är det någon som kan rekommendera ett bättre sms program än det inbyggda !
...och en bonusfråga, är det någon som kan rekommendera en snyggare kalkylator, den behöver inte vara mer avancerad bara passa in i TC grå/svarta färgschema.

...och så här löser jag sms-frågan tills vidare,
"flip upp" för att komma åt kuben sen en lång klick på en kontakt för att sen välja sms därifrån.
Tre rörelser totalt (förutsatt att kuben är rätt inställd)

Till SMS kör jag "Pocket Informant" som är ett kalender och kontakt program, det är mycket bra men tyvärr ganska tungt dvs. det dra mycke minne och telefonen känns tyvärr lite seg.
Med Kalkylatorn tycker jag helt klart att "Omega One 1-Calc 3.2" är helt outstanding. Den har allt! Converterare och programmerbar kalkylator plus att den är snygg och funktionell.

Postad 12 February 2008 - 06:46

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Till SMS kör jag "Pocket Informant" som är ett kalender och kontakt program, det är mycket bra men tyvärr ganska tungt dvs. det dra mycke minne och telefonen känns tyvärr lite seg.

Som kalender program kan jag rekommendera AgendaOne, riktigt snyggt och fräscht gränssnitt och innehåller alla de delar man normalt behöver för en kalender. Dock har den ingen sms hanterare...
http://www.developer...daone/index.htm

Postad 12 February 2008 - 08:12

stroy
  • stroy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej
Precis skaffat mig den HTC'n och försöker lära mig gränssnittet. Har en liten undran. Är det bara hos mig som radion faktiskt är rätt kass? Jag skulle kunna misstänka att det är det medföljande headsetet som inte är av någon superkvalité. Men det sprakar rätt friskt. Trodde att det kanske var wlan eller bluetooth som störde. Men det var likadant efter att jag stängt av dem.

En annan fråga.
Jag vill ha ett bluetooth stereo-headset. Någon som kan rekommendera något som passar bra till HTC'n? Såg att någon rekommenderat HBH-DS980. Men tar gärna emot fler tips. (har lite problem med Sony's öronsnäckor

Postad 12 February 2008 - 13:37

kanin
  • kanin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
snart inga hårstrån kvar! behov av hjälp.. (tomtom) installationen av tomtom går utmärkt, laddar ner en gratis karta över örebro och installerar den, sen när jag startar tomtom så hittar den ingen karta? där tar det stopp. har gjort om allt flera gånger men med samma resultat.. har köpt karta över skandinavien på tomtoms hemsida som jag ej får hem. någon som vet vad f'n det är frågan om? snart flyger den i backen.

tack på förhand/jerry

Postad 12 February 2008 - 13:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag installerade TomTom på telefonen sen så hade ja den kopplad med sladd till datorn.
startade TomTom och den klagade på att det inte fanns kartor så då var det bara trycka på en knapp så öppnade den explorer och så valde jag kartan som ja ville ha hem..När den tankat klart så startade jag bara TomTom och de funka direkt..

Har du varit och mixtrat med inställningar ? extern gps eller dylikt ?

Postad 12 February 2008 - 14:38

kanin
  • kanin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag installerade TomTom på telefonen sen så hade ja den kopplad med sladd till datorn.
startade TomTom och den klagade på att det inte fanns kartor så då var det bara trycka på en knapp så öppnade den explorer och så valde jag kartan som ja ville ha hem..När den tankat klart så startade jag bara TomTom och de funka direkt..

Har du varit och mixtrat med inställningar ? extern gps eller dylikt ?

<<precis så försöker jag göra men den hakar upp sig på att den inte hittar någon karta. har installerat kartan på nytt flera gånger men utan resultat. har "hårdvaru nollat" den m.m. men forfarande när jag startar så hittar den ingen karta. får inte ens igång programet den vill inte forsätta utan karta? på anvisningarna jag fick från tomtom när jag köpte skandinavien kartan så måste man tydligen få igång tomtom innan man kan ladda ner den nya kartan? behöver någon "prudukt kod" som finns i programet? man blir så ###### matt..

Postad 12 February 2008 - 17:11

baddar
  • baddar
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
kaninen.... jag har haft en p3300 i över ett år..... köpte min htc cruise i förra veckan.... får den idag förmodligen.... jag har samma version på tomtom som det är på crusie...... det är bara att lägga kartan i rotmappen på minneskortet... alltså mappen som typ heter skandinaven.5.11 eller någont sånt ska du lägga i \"root av minneskortet".... alltså direkt under där..... om du laddar hem den från tomtom ska du få med en produkt nyckel har jag för mig......... men bästa är bara att ladda hem kartan till datorn from tomtom med tomtom home eller nåt program som de har på hemsidan, sen flytta den manuelt.... prova det och säg hur det gick...

//Baddar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.