Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call Of Duty 5, World At War

872 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket betyg får COD WAW (53 medlem(mar) har röstat)

1-5

1. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

2. 2 (2 röster [3.77%])

Procent av omröstning: 3.77%

3. 3 (15 röster [28.30%])

Procent av omröstning: 28.30%

4. 4 (22 röster [41.51%])

Procent av omröstning: 41.51%

5. 5 (14 röster [26.42%])

Procent av omröstning: 26.42%

Rösta Gäster kan inte rösta
Call of Duty: World at War (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 8.272726 (10) 989:-
Call of Duty: World at War - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 6.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 30 November 2008 - 16:26

Onkel_Morra
  • Onkel_Morra
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Jag tycker att Treyarch lyckades förvånansvärt bra med det här spelet. Över mina förväntningar i alla fall. Om man ser tillbaka på CoD3 som de också gjorde, så har framstegen varit stora. Men mkt av det beror ju så klart på att de hade fyran som ett riktmärke. Jag vill inte ens tänka på hur spelet hade sett ut annars.

Vapnen i spelet tycker jag dock är helt underbara. Bolt-action och semi-automatiska gevär är något jag älskar. ;)
Längtar tills jag får den där dunderbössan som Haze snackade om. Den verkar väldigt fräsch. :)

/Ac3 Pungspark

Redigerat av Onkel_Morra, 30 November 2008 - 16:27.

Postad 01 December 2008 - 13:53

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Snart slutar jag spela kartan Makin om de inte fixar spawnpunkterna med en patch. Senaste dagarna så har jag åkt på 5-6 deaths per match efter att ha blivit skjuten av en fiende som stått precis bredvid mig vid spawn. Känns lite meningslöst om man ska dö inom en halv sekund och inte ens få en sportslig chans. De andra kartorna funkar bättre, men inte alltid helt bra.

Favoritvapen just nu är PTRS-41 och FG-42 med "ACOG".

Postad 01 December 2008 - 14:25

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
FG-42 med ACOG regerar!!!

Postad 01 December 2008 - 22:28

Onkel_Morra
  • Onkel_Morra
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Haha på Bananen! :P Makin är ju en av de bästa banorna:P
Silenced SVT-10 med Camouflage och Deep Impact är det som gäller när man lirar den. Asgött å smyga omkring i vattnet och plocka fienderna en efter en utan att dom ser vart man skjuter ifrån:P

Postad 02 December 2008 - 16:09

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Snart slutar jag spela kartan Makin om de inte fixar spawnpunkterna med en patch. Senaste dagarna så har jag åkt på 5-6 deaths per match efter att ha blivit skjuten av en fiende som stått precis bredvid mig vid spawn. Känns lite meningslöst om man ska dö inom en halv sekund och inte ens få en sportslig chans. De andra kartorna funkar bättre, men inte alltid helt bra.

Favoritvapen just nu är PTRS-41 och FG-42 med "ACOG".

Det där är mina favoriter oxå + STG 42 med dot eller scope.
Synd bara att skotten tar slut så förbannat fort när man använder FG-42:an...

De som har Limited Collector’s Edition får dubbla XP i helgen. Jag har det inte :ph34r:

Postad 02 December 2008 - 16:51

Onkel_Morra
  • Onkel_Morra
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
One shot, one kill Haze. :ph34r: Då räcker skotten länge :P

Postad 02 December 2008 - 18:46

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Ja tråkigt är bara att när man springer runt med en Bolt-action med bajonett och stöter på någon som trillar ner i last stand så hinner de i 80% av fallen skuta dig med pistolen innan du får iväg ditt andra skott på dem. Men visst, skjuter man dem i huvudet så slipper man sånt :ph34r:

Postad 02 December 2008 - 21:20

Onkel_Morra
  • Onkel_Morra
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Jo, det brukar vara lite småjobbigt när dom hamnar i last-stand. Men om man skjuter ner dom, strafar åt något håll medans man laddar om bössan och sen skjuter dom igen så brukar man klara det.

Postad 03 December 2008 - 08:52

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

One shot, one kill Haze. :blink: Då räcker skotten länge ;)

hehe jo kanske funkar med rifles och bolt action rifles....
Jag har 45% accuracy med springfield men bara 7% med FG42.

När jag väll tryckt in avtryckaren med maskingeväret så släpper jag inte för än magasinet är slut eller den jag siktar på är död. Ofta brukar jag svepa från vänster till höger framåt tillbaka som Rambo gör bara för att gardera mig att jag inte missar :D

Ja tråkigt är bara att när man springer runt med en Bolt-action med bajonett och stöter på någon som trillar ner i last stand så hinner de i 80% av fallen skuta dig med pistolen innan du får iväg ditt andra skott på dem. Men visst, skjuter man dem i huvudet så slipper man sånt ;)

Last stand är bara så overkligt. Ena stunden går gubbarna av på mitten när man skjuter dem med PTRS-41:an. En annan gång faller de ner till last stand och kan blir läkta med en spruta ;).... Med träff med vissa vapenborde inte second chance perken gälla...

Postad 03 December 2008 - 10:36

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Nä och dessutom borde det just vara en SECOND chance, inte third och fourth också. Hur många gånger kan man gå ner i last stand egentligen? :D

Det borde vara mycket sämre förutsättningar när man väl ligger där också. Typ att siktet inte är helt stilla som det är nu, och kanske lite "dunk dunk" från hjärtat som dämpar omgivningsljudet och att skärmen blir lite rödsuddig eller nåt.

Postad 04 December 2008 - 13:44

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Med träff med vissa vapenborde inte second chance perken gälla...

Skjut i huvudet så slipper du SC.

Förra gången det var dubbla XP så var det bara en Core-playlist, så jag sket i det.

Redigerat av bananplanta, 04 December 2008 - 13:45.

Postad 05 December 2008 - 07:01

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Vad betyder "able squad leader"? Och varför är en del lagkamrater plötsligt blåa på radarn?

Postad 05 December 2008 - 07:30

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Vad betyder "able squad leader"? Och varför är en del lagkamrater plötsligt blåa på radarn?

En Squad leader har möjlighet att sätta ut ett mål på kartan genom att trycka upp på korset. Då får du fram kartan och ett kors som du kan placera genom att trycka på A. Alla som är i samma squad kan då se vart målet är genom kartan. Man kan även joina en squad om man vill det.
De blåa plupparna visar vilka som ingår i samma squad.

Postad 05 December 2008 - 14:21

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

De blåa plupparna visar vilka som ingår i samma squad.

Både ja och nej, de blå är ju de man delar party med.
Är man i samma party om två pers så är ändå de resterande gröna.

Postad 05 December 2008 - 16:14

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Både ja och nej, de blå är ju de man delar party med.
Är man i samma party om två pers så är ändå de resterande gröna.

E du helt säker på det?
Jag tror att man hamnar i samma squad just för att man är i samma party.
Kan ha fel.

Postad 05 December 2008 - 19:34

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Jag har vart Squad leader några gånger när jag lirat med diverse löst folk från england och usa men när jag markerar vart man ska gå är det ingen som går dit, vad gör jag för fel? :(

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 05 December 2008 - 19:35.

Postad 06 December 2008 - 10:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

E du helt säker på det?
Jag tror att man hamnar i samma squad just för att man är i samma party.
Kan ha fel.

Jo jo, men om jag skickar en gameinvite till dig och du joinar så blir du blå medans de andra är gröna.
Tror jag :blink:

Postad 06 December 2008 - 11:15

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Jo jo, men om jag skickar en gameinvite till dig och du joinar så blir du blå medans de andra är gröna.
Tror jag :blink:

Jag har aldrig bjudit eller bjudits in, och aldrig varit med i ett party, ändå blev jag helt plötsligt blå tillsammans med några andra. Hänger det kanske på vilken level man har?

Postad 06 December 2008 - 13:27

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Nä det hänger inte på leveln.
Man kan även joina andras "Squads" genom startmenyn tror jag.

Är man i samma party kommer man i en gemensam "Squad". Ibland när man trycker upp startmenyn så står det att vi är i Able squad och att några ur det andra laget är i ett annat squad.

Postad 06 December 2008 - 13:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
...och med blå text är det väl Smurf Squad? :blink:

Postad 06 December 2008 - 21:16

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
verkar vara dubbla XP ikväll B)

Postad 06 December 2008 - 22:02

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Haze: Överallt eller bara i officers club?

Postad 06 December 2008 - 23:13

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Jag vet inte, det var dubbla XP i några matcher sen försvann det, sen kom det i 2 matcher till och försvann igen. väldigt skumt.

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 06 December 2008 - 23:13.

Postad 07 December 2008 - 11:33

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
hur är detta spel online? måste man spela singel player för att låsa upp vapen etc? eller kan jag köpa det och hoppa in i online play direkt och ha en chans?

Postad 07 December 2008 - 14:37

Unregisteredf664f8f0
  • Unregisteredf664f8f0
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
######r vad bra det här spelet är imo, jävligt fett multiplayer också!

Postad 07 December 2008 - 14:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Du låser upp vapnen online, inte i singel player. Och visst är det svårare innan du låst upp lite vapen, inget snack om det.

Postad 07 December 2008 - 17:42

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Vet inte om det är detta spelet som det är fel på....
Men har ni varit med om att era "saves" helt plötsligt har försvunnit?

Hela min singelplayer kampanj var helt plötsligt borta när jag skulle lira lite i fredags.
Jag går in bland savefilerna på hårddisken och ser att det ligger en save-fil där på nästan 1 Mbyte.
Men det är som om jag aldrig har lirat singelplayer överhuvudtaget.

Postad 07 December 2008 - 18:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Varje gång jag har startat singelplayer har fått starta från början på den kampanj jag varit på senast, trots att jag varit betydligt längre fram och sparat (spelet försöker öppna det stället först, men det går inte). Heja Treyarch!

Postad 07 December 2008 - 20:13

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som inte kommer in på Hardcore Team Deathmatch under Officer's Club? Blir bara Search & Destroy jag försöker.
Skönt att de lagt till fler spellägen och även Hardcore denna gång.

För att klargöra detta med att en del är blåmarkerade andra gröna.
De som är blå är med i en Squad tillsammans med dig, t ex Able eller Baker Squad. De som inte är med i ens Squad markeras med grönt. Likadant om man själv inte är med i en Squad, då är alla andra i ens lag gröna.
För att starta eller gå med i en befintlig Squad trycker man under spelets gång på Start, där väljer man Create/Join Squad. Notera att man måste vara levande i spelet, det går alltså inte att välja Squad under tiden man väntar på att respawna.
Är man ett party som går in i en match så är alla i partyt med i samma Squad från början av matchen. Går man ensam in i en match så är man inte med i nån Squad, man är då med i vad som kallas Lone wolves.
Har själv inte sett vad poängen med att vara med i en Squad skulle vara. Att man kan sätta ut en waypoint är ganska useless. Har heller inte märkt att man skulle spawna mer runt de i ens Squad än resten.
Det är alltså inget man behöver bry sig om. Det har helelr inget att göra med vilken rank man har.

Redigerat av bananplanta, 07 December 2008 - 20:15.

Postad 07 December 2008 - 22:07

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
har letat efter ett härligt multiplayer spel, typ BF2 till PC. Lirade väldigt länge men kör nu mest Xbox. Kan inte hitta ett så bra online spel och jag har letat, Gears 1 och 2, farCry 2 och senast Bad Company där jag hade en lite förhoppning men nej tycker inte alls det är likt BF2. Köper nu detta spel i hopp om detta kanske är "the one". Vad tror ni?

Postad 07 December 2008 - 22:33

Onkel_Morra
  • Onkel_Morra
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Well, det finns bara ett bra svar. Ska du lira fps till konsol så är något av Call of Duty-spelen det självklara valet.

Postad 08 December 2008 - 00:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Håller med om det, Onkel_Morra. Jag tycker i och för sig om Gears också (inte fps, jag vet, men liknande), men det är det inte alla som gör.

Tyvärr tycker jag att CoD4 var bättre än det här.

Postad 08 December 2008 - 08:46

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som inte kommer in på Hardcore Team Deathmatch under Officer's Club? Blir bara Search & Destroy jag försöker.
Skönt att de lagt till fler spellägen och även Hardcore denna gång.

För att klargöra detta med att en del är blåmarkerade andra gröna.
De som är blå är med i en Squad tillsammans med dig, t ex Able eller Baker Squad. De som inte är med i ens Squad markeras med grönt. Likadant om man själv inte är med i en Squad, då är alla andra i ens lag gröna.
För att starta eller gå med i en befintlig Squad trycker man under spelets gång på Start, där väljer man Create/Join Squad. Notera att man måste vara levande i spelet, det går alltså inte att välja Squad under tiden man väntar på att respawna.
Är man ett party som går in i en match så är alla i partyt med i samma Squad från början av matchen. Går man ensam in i en match så är man inte med i nån Squad, man är då med i vad som kallas Lone wolves.
Har själv inte sett vad poängen med att vara med i en Squad skulle vara. Att man kan sätta ut en waypoint är ganska useless. Har heller inte märkt att man skulle spawna mer runt de i ens Squad än resten.
Det är alltså inget man behöver bry sig om. Det har helelr inget att göra med vilken rank man har.

Verkar bara va search and destroy...

De som har collectors edition fick med en kod som de skriver in för att komma med i Officer's Club? Har jag fatttat det rätt.... Igår fick jag en invite från en polare som lirat med en i Officer's Club som startat en server och då blev det dubbla XP. Snubben försvann dock sen men så länge vi fortsatte och köra i samma lobby där han hade vart med så fortsatte det. Så det verkar som att det räcker att en med kod startar upp en server sen är det bara och låta det rulla....

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 08 December 2008 - 08:47.

Postad 08 December 2008 - 14:00

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Det är de som köpt Collectors Edition och matat in CE-koden som har fri tillgång till Officer's Club, ja. Det räcker dock att den som hostar ett party har tillgång till OC för att de andra i partyt ska kunna vara med och få dubbla xp.
Kanske går att joina en pågående match också, verkar dock inte vara alla det funkar för, en del får meddelande om att de inte har tillgång till det.

Redigerat av bananplanta, 08 December 2008 - 14:01.

Postad 08 December 2008 - 19:41

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

Håller med om det, Onkel_Morra. Jag tycker i och för sig om Gears också (inte fps, jag vet, men liknande), men det är det inte alla som gör.

Tyvärr tycker jag att CoD4 var bättre än det här.

På vilket är CoD4 bättre? vill veta innan jag springer och köper ännu ett spel jag blir besviken på :)

Postad 08 December 2008 - 21:48

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
För egen del tycker jag det är roligare med nutida vapen och kläder än med äldre dito.Känns också mer realistiskt och nåt man mer kan relatera till när det är nutida krigföring. Tycker nu efter snart 100h MP och säkert 20h SP att WaW är riktigt kul, men får ändå inte riktigt samma känsla som i COD4. Svårt att förklara vad det beror på, men COD4 känns mer som ett komplett spel. WaW gör en hel del rätt, men tyvärr inte allt. En sån sak som att fotstegen låter så "plastigt" stör jag mig väldigt mycket på t ex.

Postad 09 December 2008 - 08:05

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Älskar det här spelet. Tycker jag har spelat mycket och jag är uppe i snart 2 dygn speltid online. Är level 63 snart. Men 100 timmar Fredrik? Wow! Kör du prestige? Jag tänkte nog gå på level 1 prestige åtminstone för att låsa upp en till custom class. Men mer blir det nog inte.

Det enda jag stör mig på med det här spelet är på banan Castle där jag vid ett par tillfällen stött på idioter som på något sätt kryper ner under marken på banan och osynligt skjuter alla som springer förbi. Idioter! Vad fan är det för nöje att sitta där i en kvart och skjuta folk som inte har en chans!? File complaint.

Redigerat av SejLax, 09 December 2008 - 08:30.

Postad 09 December 2008 - 08:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Älskar det här spelet. Tycker jag har spelat mycket och jag är uppe i snart 2 dygn speltid online. Är level 63 snart. Men 100 timmar Fredrik? Wow! Kör du prestige? Jag tänkte nog gå på level 1 prestige åtminstone för att låsa upp en till custom class. Men mer blir det nog inte.

Det enda jag stör mig på med det här spelet är på banan Castle där jag vid ett par tillfällen stött på idioter som på något sätt kryper ner under marken på banan och osynligt skjuter alla som springer förbi. Idioter! Vad fan är det för nöje att sitta där i en kvart och skjuta folk som inte har en chans!? File complaint.

Det är sjukt mycket glitchar i COD5 jmfr med COD4.
Just Castle-banan är glitchen så pass enkel att alla kan utföra den, bara man vet vart.
Man springer fram o tillbaka vid en vägg och vips så är man inne i väggen, vänder sig om och går sakta framåt och tadaah! Du är under banan och har möjligheter att springa runt utanför banan. Jag har själv testat (dock bara i Private, inte i någon match).

Hoppas det kommer en patch till denna (bör det väl göra?)

Postad 09 December 2008 - 11:26

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Ja men det borde väl vara nån utvecklare som vet om att de missat att dra ett streck eller nåt på banan och sen visar detta för någon?

Annars kan jag bara tycka synd om dom som springer runt i timmar och LETAR glitchar..

Förresten gick prestige igårkväll/natt precis innan jag skulle lägga mig. Så nu måste man jobba sig upp igen. :)

Redigerat av Unregistered78af1102, 09 December 2008 - 11:27.

Postad 09 December 2008 - 13:54

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Men 100 timmar Fredrik? Wow! Kör du prestige?

Okej, inte riktigt 100 än, men drygt 3,5 dygn speltid ger iaf runt 90 timmar.
Gick prestige nu ihelgen bara för att det var dubbla xp, annars skulle jag aldrig orka. Blir nog prestige nästa gång det blir dubbla xp igen.

Håller med om att de bör patcha under-kartan-på-Castle-glitchen så snart som möjligt.

Redigerat av bananplanta, 09 December 2008 - 13:55.

Postad 09 December 2008 - 14:22

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Har hitills stött på 2 glitchar där man kan springa utanför banan och det är På Castle och Downfall. Utöver det endel folk som har obegränsat med ammo... Ligger och skjuter med maskingevären i en minut utan att ladda om.

För att få oändligt med skott på machineguns måste du ha vapnet mounted och det måste vara machine gun. När du har vapnet mountad dra LS (vänsterspaken) åt vänster så ser man inte hur mycket skott man har där nere i högra hörnet, och då har du oändlligt i skott. OBS om inte skottmätaren i högra hörnet försvinner har du gjort fel. Försök då igen.

Har ej testat själv dock...

Postad 09 December 2008 - 17:32

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Det är sjukt mycket glitchar i COD5 jmfr med COD4.
Just Castle-banan är glitchen så pass enkel att alla kan utföra den, bara man vet vart.
Man springer fram o tillbaka vid en vägg och vips så är man inne i väggen, vänder sig om och går sakta framåt och tadaah! Du är under banan och har möjligheter att springa runt utanför banan. Jag har själv testat (dock bara i Private, inte i någon match).

Hoppas det kommer en patch till denna (bör det väl göra?)

Nu har jag inte brytt mig eller orkat lära mig namnen på banorna men att springa under golvet verkar ju vara rätt vanligt fenomen på fler än 1 bana i alla fall. Otroligt dåligt! Sådant man kunde gör på PC spel för 5-10 år sedan liksom!
*suck*

Postad 09 December 2008 - 19:03

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
hatar glitchar. hur är CoD 4 online? Gått om spelare? Spelet har ju varit ute ett tag, har man någon chans ifall man köper detta istället för WaW? Vilka är skillnaderna mellan dom båda spel-mässigt? Bättre vapen etc?

Postad 09 December 2008 - 20:09

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Det där var vi med om igårkväll också HAZE att en snubbe stod och matade med sin browning mot stället där vi sprang förbi i S&D på Roundhouse. Han stod i över en minut utan att ladda om och vi som överlevde bara gömde oss bakom pelare och hoppades på det bästa.

Dessutom mötte vi en snubbe "HardHarry" eller nåt sånt. Han sprang runt med typ 3X Juggernaut och ett extremt autoaim :(

En gång var han i vårt lag och fick 18/0 i kills, när man själv var död så kollade man på honom, han kunde bli beskjuten rikligt från flera håll utan att dö och bara übersnabbt sikta in på folk med sitt gewehr (liknande autoaim) och sköt ett skott var på dem.

Helt sjuk snubbe.

Postad 09 December 2008 - 21:12

Onkel_Morra
  • Onkel_Morra
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0

hatar glitchar. hur är CoD 4 online? Gått om spelare? Spelet har ju varit ute ett tag, har man någon chans ifall man köper detta istället för WaW? Vilka är skillnaderna mellan dom båda spel-mässigt? Bättre vapen etc?

CoD 4 är underbart online. Har kört sen releasedagen förra året och det är fortfarande det bästa MP fps jag har lirat. Ett måste för den som har en krysslåda enligt mig. Kan tänka mig att det är en hel del som lirar det fortfarande.
Vad gäller din fråga om "Chans", så antar jag att du menar om du har någon chans att lira hyffsat mot de andra snubbarna online? OM så är fallet, så tror jag nog att du kan träna upp dig på nån vecka...lära dig alla banor och så.

Din fråga om vapnen är ju rätt svår, då vapnen gör sitt jobb extremt bra i båda spelen. Gäller bara att lära sig hantera dem på ett bra sätt. Sen är det ju väldigt mkt upp till personen som spelar. Jag för min egen del tycker att vapnen i CoD: WaW är roligare än de i 4an. Mycket därför att jag är lite kåt på krigshistoria och älskar äldre vapen. Bolt-action gevären är helt enkelt underbara! använder mig hellre av dem än en helautomatisk bössa.

Men som sagt, smaken är som baken. Vilket du än köper betvivlar jag att du blir besviken om du inte lirat något av dem innan.

Postad 10 December 2008 - 09:42

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Folk kommer spela COD4 ett bra tag till, det oroar jag mig inte för alls!

Bättre vapen i COD4 än i COD WaW enl. mig, ja. Det jag gillar i COD4 är att rekylen på vissa vapen inte är alls så farliga som i WaW. I WaW är rekylen på dom flesta automatkarbinerna löjligt jobbiga (realistiskt kanske men inte skoj i ett spel) så man kan skjuta 1-2 skott per gång, inte mer.

Jag hade helt klart satsat på COD4! Tror att dom som lirar WaW och tycker det är roligare än COD4 tycker så mycket pga att dom lirat COD4 så mycket och länge så det mest är kul med omväxling!

Kan hålla med om att "enskjutarna" är dock rätt kul i WaW, men det är väl också allt.

Postad 10 December 2008 - 11:26

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Ollie: Japp, ibland undrar man om inte folk fuskar med hälsan. En jag spela med påpeka att han träffa massa skott på en utan han dog, sen "klagade" jag på samma sak och det visade sig att det var samma gubbe vi skjutit på och han dödat båda oss i samma omgång utan och dött själv.

Sen läste jag någonstans att när man lirar på nätet att uppkoppling/fördröjning/lagg har en stor del i hur utgången av en duell slutar så kan va det... Det du skrev låter dock väldigt skumt.

Räckvidden på pistolerna är ju helt sjukt överdriven i detta spel jämfört med andra vapen. Seriöst tror jag inte det finns någon gräns för hur långt ifrån man kan döda folk med pistolerna.

Exempel.
Banan Castle. Sitter där anfallande lag i s&d spawnar och försöker skjuta en upp i deras sniperhus bakom A med stg44 med acog men det går inte för avståndet är för långt...

Banan selow
En clanpolare ligger last stand där man spawnar som försvarande lag. Skjuter på chans en snubbe som sitter i gluggen i ett av tågvagnshusen bakom deras spawn. Kunde inte ens se så långt, bara chansar för vet att folk sitter där... Det där avståndet är typ det längsta jag sniperat någon på med ptrs:en och det plockar han med pistol och det var inte magnumen.

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 10 December 2008 - 11:50.

Postad 10 December 2008 - 16:54

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Mm det är ganska dumt att de gjort pistolerna med så bra range.

Dessutom är som jag kanske nämnt innan Second Chans läget alldeles för lätt. Ligger man ner så borde bilden bli suddig och rödkantad typ, och med sämre ljud.

Hoppas Infinity Ward tänker på sånt här till nästa spel.

Postad 10 December 2008 - 21:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Det är betydligt större chans att Infinity Ward tänker på sånt än att Treyarch gör det...

Femman har riktigt kass ljud! Ljudbilden är helt störd, du har inte alls samma nytta av surroundljudet som i fyran. Dessutom tycker jag vapnen låter mesiga, jämfört med fyran.

Fler buggar också.

Postad 10 December 2008 - 22:26

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Ja till exempel så hör man i 95% av fallen inte när en granat dimper ner bredvid sig och blir istället förvånad när man verkligen hör att de kommer. Jobbigt är det ju när folk har martyrdoom och man inte hör det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.