..Så där..nån som vet lev.tiden på denna?
Ett par dagar från elgiganten tog det för mej..
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 03 January 2008 - 17:22
Ett par dagar från elgiganten tog det för mej.. Postad 03 January 2008 - 19:14
Jag beställde min den 23/12 och har inte fått den än. Verkar som om posten har slarvat bort den. Ni som fått er, är ni nöjda med ert köp?
Postad 03 January 2008 - 23:05
Jadå, jag är nöjd, det jag inte är nöjd med är Carlito's Way som var ett stort skämt Ett plus för fjärren till E1, den har klara drag av B&O med sina diskreta svarta knappar Postad 03 January 2008 - 23:48
Jag är också nöjd, men lite besviken på Superman Returns. En så ny film borde ha jämnare bildkvalitet. Vissa scener är riktigt bra, och bilden är aldrig dålig, men bitvis ser man ingen tydlig skillnad mellan HD och DVD versionen. Lite märkligt med tanke på att den fick 4,5/5 på HD-DVD Digest. King Kong är däremot klockren, med grym skärpa, knappt något brus i mörka scener, bra färger osv. Ett måste i samlingen för alla som har HD-spelare. Har beställt fler filmer nu. Det här blir nog dyrt i längden Postad 04 January 2008 - 00:49
Ser du bara på din 32" lr har du större bild när du jämför?
Ja tycker knappt ja ser skillnad mellan HD-DVD och BD och SD-DVD på min 32" Medans de är dag och natt när ja kör dem på min proj i 92" HD Digest testar ju alltidfilmerna på iaf minst 52" Joshua Zyber - BenQ W10000 1080p DLP projector Kenneth S. Brown - 52" Sony Bravia XBR3 1080p Flat-Panel LCD [via HDMI] Peter M. Bracke - Sony KDS-R70XBR2 70" LCoS 1080P HDTV [via HDMI] Edit: Såg att du hade proj nu Men frågan står kvar endå Redigerat av Andi_One, 04 January 2008 - 00:49. Postad 04 January 2008 - 01:10
Tycker tvärtom att den är ful samt att jag saknar belysning i knapparna. Körde dvd test idag, blev riktigt imponerad av vad den presterade. Postad 04 January 2008 - 03:45
Såg min första HD-dvd film någonsin idag
kanske ska vara så? Körde på min 42" px 70 Postad 04 January 2008 - 08:08
Fick du pratat med dom igår?`Själv har man fortfarande inte sett till någon spelare. Inte ens ett trackingnummer har dom lyckats skrapa fram. "Ring imorgon igen". *hum* Den ska enligt dom ha skickats som i förrgår. Vilket jag inte tror så mycket på. Postad 04 January 2008 - 09:11
Ringde Elgiganten, dom skulle skicka den inom 48 timmar.
Roligt att se om jag märker nån skillnad på "vanliga" dvd-filmer t.ex T3:an. En annan sak fråga inte hör hit alls, nån som kan rekommendera en bra universalfjärrkontroll med belysning.......? Postad 04 January 2008 - 15:01
Måste väl säga att jag är "sådär" imponerad över prestandan, helt klart värt sina 2 papp visst men att subtitles blir randiga ibland när man kör 1080i är irriterande, kör man 720p får man istället omskalningsartefakter...
Postad 04 January 2008 - 15:32
det har nog inte med E1:an att göra om det inte är fel på den, har du uppdaterat den osv!!?
Postad 04 January 2008 - 16:05
Kabel ligger med i lådan redan från början, ialla fall var det included i min låda och jag vill minnas att även stod så på någon spec jag sett på nätet. Postad 05 January 2008 - 09:34
nu verkar det vara slut på det roliga, tur att man beställde när det var billigt
Postad 05 January 2008 - 13:38
saxat från elgigantens hemsida:
"Retur av produkt köpt i ett varuhus: Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med din produkt, har du returrätt i 30 dagar från det att du hämtat ut produkten från ditt varuhus, detta gäller ej mobiltelefoner eller produkter med abonnemang. Produkter som är köpta i våra fysiska varuhus lämnas tillbaka i valfritt El-Giganten-varuhus." Innebär detta att det bara är att lämna tillbaka spelaren trots man har använt den och lägga pengarna på en ny blueray i framtiden när det blir billigare? har ju bara två hddvd-filmer än så länge så det vore kanske bästa alternativet? Samtidigt änns det bittert då 2000 var ett fantastiskt pris för en så bra spelare och att man måste dubbla pengarna för att få en blu-ray.... Postad 05 January 2008 - 13:59
1.990:- för en bra DVD-spelare, HDMI-kabel samt fem filmer är OK, speciellt som det trots allt finns HDDVD-filmer att tillgå ett tag till och då kanske till rabatterat pris. Jag är trots allt nöjd med mitt köp.
Postad 05 January 2008 - 19:57
Jag ska lämna tillbaka min spelare i morgon. Känner mig inte riktigt nöjd sen kanske man ska skaffa Blu-ray istället hehe
Det roliga blir om man får dom fem filmerna ändå ? Postad 05 January 2008 - 22:01
Någon som vet hur lång tid det tar att få filmerna? Postad 05 January 2008 - 22:40 Beställde mina i mitten av november, de har inte kommit än. Postad 06 January 2008 - 10:10
...min är tillbakalämnad, blir en ps3 istället, tack gode gud för 30 dagars öppetköp!
Postad 06 January 2008 - 11:25
Tack för det inlägget, mycket informativt!
Fick faktiskt hem min spelare i fredags, och är nöjd än så länge. Har inte haft tid att se en hel film ännu men ska försöka göra det idag. Postad 06 January 2008 - 11:30
JA, tycker det är sorgligt att se inläggen om att man ska lämna tillbaka sin HD DVD
spelare som man köpt för ingenting jämfört med de 6-7 000 den kosta för ett år sen utan några filmer. Har man ens kollat igenom de 4-500 titlar som finns på HD DVD world wide, om man nu inte MÅSTE ha sv text då!!! Man kommer behöva en HD DVD spelare och en BD spelare om man ska kunna se alla filmer framöver, bara att inse, vet vad jag talar om då jag stenhårt höll fast vid HD DVD i ett års tid!! Postad 06 January 2008 - 12:49
Håller med om att det är synd att lämna tillbaka den när den är så fruktansvärt prisvärd men om man precis har köpt den och ska börja köpa HD-filmer är det ju bättre att från början satsa på en bluray nu när läget har ändrats så. Har man möjlighet att lämna tillbaka den har man ju int förlorat någonting och kan lägga de pengarna på en lite dyrare bluray ist eftersom man ändå måste köpa en sån i framtiden.... Onödigt att ha två hd-spelare (o en vanlig dvd) för att man har några HDDVD-filmer liggandes som man aldrig spelar. jag statsar på bluray istället nu!
Postad 06 January 2008 - 12:54
Finns ändå mkt filmer på HD DVD som kanske inte ens kommer till BD eller kommer ta lång tid
att nå BD, men orkar man vänta så!! Det blir ju hela grejen igen liksom att endast välja ett av formaten, har man köpt in i HD DVD för 1990 med 5 filmer ska man vara rätt nöjd ju.. Tänk om det händer nåt annat sen om 1 månad då ligger Er spelare på det dubbla igen helt plötsligt.. men det är ju chansen man får ta, iof ser det ju mörkt ut för HD DVD nu visst gör det.. Postad 06 January 2008 - 12:54
Instämmer Men har man 100 HD-Filmer så är ju biffen en annan sak. Min är återlämnad idag. Postad 06 January 2008 - 14:25 Beställde mina i mitten av november, de har inte kommit än. Vad kasst! Undrar om man orkar vänta så länge? Postad 06 January 2008 - 15:19
Har än så länge endast en HD film, men som vanlig DVD spelare funkar den helt super och bara det är jag helnöjd med, för det priset.
Postad 06 January 2008 - 16:21
Jag satt och kollade på King Kong igår och var sjukt imponerad av bilden, det kändes som om det t o m imponerade mer än Blu-ray, i varje fall bildmässigt. Sen har jag köpt ytterligare fyra filmer för totalt 1000:-. Spelare plus film 3000:- totalt delat på fem filmer, det blir 600:- per visning om man bara ser filmen en gång. Dyker de fem filmerna som ingår upp, sjunker priset per visning till 300.
Som jämförelse var vi på bio i fredags och såg Förtrollad; 630:- totalt för två vuxna och fyra barn. Jag har gjort betydligt sämre köp i mina dar, en träningsmaskin för 2000 som jag använde en gång t ex. Postad 06 January 2008 - 16:23
Vet ni hur det är om man öppnat påsarna som kablarna ligger i? Har skyddsplast för DVD:n och frigoliten (?) kvar och kartongen allting etc. men ni som äger den vet att vissa kablar inte går att öppna utan att slita upp dem, funkar det ändå att lämna tillbaka den? Postad 06 January 2008 - 17:00
Dom fråga bara om det var något fel på den o jag sa, Nej jag är inte nöjd bara. Hade kvar kartong med alla plastpåsar o skumplast. (Sparar jämt sånt) Dom titta inte i kartongen. Såg en som lämna tillbaka en laddare som han köpt fel. Den var formpressad i sin förpackning som han hade klippt sönder och det funka. Tråkigt att den som köper spelaren igen kommer se att någon haft den innan. Postad 06 January 2008 - 18:33
Synd att de som lämnar tillbaka spelarna OCH har reggat sig för filmerna gör att de som köper den igen under perioden som erbjudandet gäller (löper ut den 31 Januari om jag inte har fel) inte kommer att få några filmer. Eg. är det inte korrekt riktigt att behålla filmerna då erbjudandet som är från Elgiganten + PC City är "HD-E1 + 5st filmer" sen om det är Toshiba skickar filmerna är en annan sak. Jag skulle iaf. bli tok-lack dels för att varan redan är använd och dels för att den personen som använt den registrerat sig för filmerna, men jag antar att de som råkar få en redan öppnad begär en ny oöppnad. Iofs. har jag gjort båda delarna (öppnat & reggat) men försöka få fatt i Toshiba och be dem att de avregistrerar min beställning. Köpte min 27/12 så den löper ut 26/1 (30 dagars öppet köp) så har en tid på mig. Synd att nyheterna om Warner goes exclusive kom nu men men, GTA IV med PS3 lär bundlas när det släppts snart får man hoppas. Redigerat av TheSwede86, 06 January 2008 - 18:35. Postad 06 January 2008 - 19:05
Var idag till elgiganten och lämnade tillbaka min HD-E1. Handlade istället en PS3 (40Gb) hos elgiganten för 3990:-, alltså 2000:- emellan. Känns som en bra affär med tanke på att man får med en karftig spelmaskin på köpet samt som det känns just nu en framtidssäker HD spelare.
Postad 06 January 2008 - 19:14
Hur fick den för det priset? Rear de den eller körde du prisgaranti och isf. mot vilken butik då (och vart bor du?) Postad 06 January 2008 - 19:23
Bor i Norrköping. Körde prisgaranti mot Europris som säljer den för 3999:-.
Postad 07 January 2008 - 20:14
Ja, det är ingen billig hobby som man skaffat sig men jag ser att finns en hel del HD DVD på Tradera så det är bra att sätta igång och fynda om du vill utöka filmsamlingen.. http://www.tradera.c...mp;catid=302602 Postad 07 January 2008 - 20:22
Dags att fynda med andra ord, jag tänker då inte stödja Sony
Sen har jag sålt min DVD-spelare då min HD-E1 är helt grym på att spela vanliga dvd, 1990 för en superbra dvdspelare +5filmer + HDMI kabel kan ingen ta ifrån mig. Redigerat av Lo-Fi Heroes, 07 January 2008 - 20:27. Postad 07 January 2008 - 22:00
Tänkte kanske ta ett lån och kränga av mig både min E1 och denonen för att få mig en XE1.
Har alltid tyckt att man har för många optiska spelare hemma. Men E1 paketet är grymt bra, HDMI kabel och 5 filmer, hoppas dom fortsätter med detta i andra liknade paket. Postad 09 January 2008 - 11:35
Är kanske en dum fråga och kanske redan står i denna "korta" tråden
Men om man köper denna och tittar på HD-film,kommer man bli "Besviken" på vanlig dvd sen då? Postad 09 January 2008 - 12:13
De är lite de jag är "rädd" för, köpa denna med 5st! filmer och bli så besviken så man inte vil titta på sin dvd-samling, tar ju ett tag att få ihop en ny sanling HD-dvd Postad 09 January 2008 - 12:13
nä, min denon har bättre djup i bilden än vad hd-dvd har till och med, så när jag sätter på en vanlig dvd så blir det snarare tvärtom! men allt beror på dvdn, vissa ser ju ut som HD andra ser ut som skit den absolut största skillnaden mellan HD-dvd och dvd är ju den ökade kontrasten och färgerna! men ärligt talat det kan bli så att dvd känns förlegat sen helt klart, men oftast så duger det i varje fall. Postad 09 January 2008 - 12:21
hmm!!??
Ja undrar om DVD överhuvudtaget kan slå HD på fingrarna nånstans!!!? iof har ej kollat på DVD regelbundet det senate året Postad 09 January 2008 - 12:29
Ja och sen om man kör upp bilden på 50"+ eller 113"
Redigerat av toska, 09 January 2008 - 12:29. Postad 09 January 2008 - 12:36
På 2 saker, pris och tillgänglighet i sverige. Men vad gör det när det går att beställa både billigt och bra från utlandet Postad 09 January 2008 - 12:39
nu kör jag med marantz 6600,är jättenöjd, har iofs inte så stora krav som jag märkt många på detta forum har får bli toshiban på 32" då och fortsätta med marantzen på 106" sen undrar jag om de fortfarande går att få tag på den? annars så är de ju ingen idé att sitta här med beslutsångest Postad 09 January 2008 - 19:51
Jag är nyfiken, hur gick det för er som INTE fick med 5 filmer tillsammans med er spelare från PC-CITY, fick ni igenom några klagomål.
Postad 09 January 2008 - 20:43
nä det är typ det enda( djup i bilden alltså), o jag skyller bristen på djup på VC-1 för det är bara HD-DVD som har mindre djup än DVD filmer, andra HD klipp såsom trailers och annat i andra codecs har grymt fint djup så något är ruttet i danmark! det var just detta som fick mig att bli besviken på hd-dvd ifrån början. Postad 09 January 2008 - 21:43
Sitter och velar lite, ska jag lämna tillbaka den eller inte
Har två-tre veckor på mig att lämna tillbaka den. Tycker iof den är bra som DVD spelare men det är just inköp av fler filmer som känns lite dumt nu. Kört vhs-ld-dvd-hdddvd, börjar bli less på alla format man har Redigerat av Trasan, 09 January 2008 - 21:44. Postad 09 January 2008 - 22:33
MIN E1:A paja precis eller fick spelet eller vad man nu ska kalla det!!
testa med flera filmer samt DVD samma sak!! bedöm själva !! Måste va lasern som pajat??!! movie.wmv - 1.90MB Redigerat av henke007, 09 January 2008 - 22:34. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |