Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Final Fantasy XIII (PS3)

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Final Fantasy XIII (40 medlem(mar) har röstat)

Ditt betyg

1. 5 (15 röster [37.50%])

Procent av omröstning: 37.50%

2. 4 (13 röster [32.50%])

Procent av omröstning: 32.50%

3. 3 (4 röster [10.00%])

Procent av omröstning: 10.00%

4. 2 (7 röster [17.50%])

Procent av omröstning: 17.50%

5. 1 (1 röster [2.50%])

Procent av omröstning: 2.50%

Rösta Gäster kan inte rösta
Final Fantasy XIII (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 5.461538 (12) 289:-
Final Fantasy XIII - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 09 May 2010 - 02:40

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Tack för svaret, tabellen var väldigt smidig och användbar :)

"Alla karaktärer har åtta grundvapen" <---Betyder detta att bara den specifika karaktären kan bära/använda sina egna vapen eller kan alla karaktärer använda alla vapen? Har bytt vapen på någon karaktär men kommer inte ihåg om det var till ett av sina egna. Stängde av precis så jag orkar inte sätta igång spelet igen och kolla :P

Equipment (ringar o.s.v.) går väl bara att levla, men inte transformera va?

Har du förresten ngn lika smidig tabell över vilka delar som boostar multipliern när man ska uppgradera?

Postad 09 May 2010 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

"Alla karaktärer har åtta grundvapen" <---Betyder detta att bara den specifika karaktären kan bära/använda sina egna vapen eller kan alla karaktärer använda alla vapen? Har bytt vapen på någon karaktär men kommer inte ihåg om det var till ett av sina egna. Stängde av precis så jag orkar inte sätta igång spelet igen och kolla :D

De kan bara använda sina egna, så inga pistoler till Snow t ex.

Har du förresten ngn lika smidig tabell över vilka delar som boostar multipliern när man ska uppgradera?

Tror det finns postat i 360-tråden. Finns på Gamefaqs iaf. Man ska använda organiska prylar.

Postad 09 May 2010 - 15:17

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Tack, såg det själv när jag spelade innan oxå.

Ska ta mig en titt i 360-tråden.

Har precis kommit till Gran Pulse nu, så jag hoppas att det börjar öppna upp sig snart :D

Postad 09 May 2010 - 22:35

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Som Zoiler säger så är det organiska grejer som gäller för att få upp multiplier. I affären "Creatures Comforts" kan du köpa 36 sturdy bones, kostar typ 2800gil och ger X3 (Vibrant Ooze och Barbed Tail funkar lika bra och kostar lika mycket).

Ett generellt tips om du vill gå på platinium är att utforska allt, sälj inget (förrän i slutet) och köp inget. I slutändan när du gjort allt annat så handlar det om att farma gil för att ha råd att uppgradera allt. Följer du mina råd och använder tabeller så kan du säkert spara 20-30 timmar.

Postad 09 May 2010 - 22:43

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Har hållit mig ifrån affärerna än så länge, inte haft ngn anledning att köpa ngt. Och sen insåg jag att det kan vara dumt att sälja grejer innan man har koll på om man kan hitta dom senare i spelet lr inte, så man inte står där i slutet och saknar en grej som man sålde för 40 timmar sedan :D

Tabellen är sparad bland Favoriter ;)

Postad 10 May 2010 - 07:54

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1651 inlägg
  • 0
Jag har varit i Gran Pulse men "ofrivilligt" gått vidare. Kan man komma tillbaka till Gran Pulse senare? Jag vill komma tillbaka och göra klart alla Marks tänkte jag, samt levla gubbarna lite.

Postad 10 May 2010 - 16:09

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Ja, efter mainstory kan du återvända till Gran Pulse och göra alla sidouppdrag und so weiter. Jag skulle rekommendera att inte grinda någonting förrän du klarat mainstory eftersom det är synnerligen kontraproduktivt.

Postad 10 May 2010 - 16:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ja, efter mainstory kan du återvända till Gran Pulse och göra alla sidouppdrag und so weiter. Jag skulle rekommendera att inte grinda någonting förrän du klarat mainstory eftersom det är synnerligen kontraproduktivt.

Innan mainstory till och med om man så vill ;)

Postad 10 May 2010 - 23:46

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1651 inlägg
  • 0
Ah det låter fint. Tur att det är långhelg på gång ;)

Postad 11 May 2010 - 07:03

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Klarade storyn i helgen, riktigt trevligt spel detta men vad ska man spela nu? orkar inte grinda vidare

Postad 11 May 2010 - 22:27

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Anföll en sån där dinosaurie-liknande varelse som är större än ett hus, mest för skojs skull :blush:
Han stampade i marken 3 ggr och sen var alla mina 3 karaktärer döda, hur är det nu ordspråket lyder...Varför ge sig på berg när det finns småsten :D

EDIT: Felstavning...

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 11 May 2010 - 22:28.

Postad 11 May 2010 - 23:05

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Ja du Rangwald, sådana där dödade jag i 20-30 timmar i slutfasen av spelet. Eller närmare bestämt en viss sådan där varelse som stod brevid en savepoint. Döda, hoppas på drop, spara, starta om spelet, ladda rinse and repeat. Den bästa formen av tv-spelande :blush:

Postad 14 May 2010 - 14:24

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Använder ni Auto-Chain? Jag är på chapter 11 nu och har i stort sett bara använt Auto-Chain. Skulle det kanske vara effektivare att göra mina egna chains?

Och blir ni också irriterade på dem dumma datorstyrda snubbarna när dem ska buffa? Dem gör ju aldrig vad man vill att dem ska göra. Måste jag vara såna roller? Dem är ju så sega att spela som...
Använder ni dem rollerna mycket över huvud taget? Jag använder dem knappt något alls.

Hittills har jag spelat så enkelt som det bara går. Använder nästan aldrig saker som gör något annat än direkt dmg, alltså inget magic resistance eller liknande på mina accessories, bara +magic dmg och +physical dmg. Det enda är att jag använder lite +HP.
Det har gått bra hittills att köra så, men jag skulle vilja pröva att gå lite djupare i fightingsystemet men behöver bara veta hur jag ska använda allt. :o.

Postad 14 May 2010 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Och blir ni också irriterade på dem dumma datorstyrda snubbarna när dem ska buffa? Dem gör ju aldrig vad man vill att dem ska göra. Måste jag vara såna roller? Dem är ju så sega att spela som...
Använder ni dem rollerna mycket över huvud taget? Jag använder dem knappt något alls.

Ja det är en miss. Man borde kunna bestämma vad de ska prioritera.

Postad 14 May 2010 - 14:34

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Auto-chain funkar genom hela spelet... Om man vill dvs. :lol:
Ang dom där jättedinosaurierna
Spoiler

Postad 14 May 2010 - 16:04

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Buff och Debuff <--- Någon som vill förklara? :o Känns som en av de få grejerna jag inte har fattat än.

Postad 14 May 2010 - 16:05

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Buff och Debuff <--- Någon som vill förklara? :o Känns som en av de få grejerna jag inte har fattat än.

Synergist = Buff
Saboteur = Debuff

Postad 15 May 2010 - 10:19

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Där ser man :D

Postad 24 May 2010 - 17:30

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Varför funkar inte mina debuffs? Jag gör fog typ fyra gånger på samma mob men ingenting händer. Det borde väl komma en symbol under HPn på dem? Och ibland så lyckas jag, men sen gör jag en annan. Då ersätter den den första jag gjorde. Kan man bara använda en åt gången?

Postad 24 May 2010 - 18:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nä fifasen vad jag blev less..

Bytte in det och ett annat skräpspel mot Red Dead Redemption :(

Postad 24 May 2010 - 20:30

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Varför funkar inte mina debuffs? Jag gör fog typ fyra gånger på samma mob men ingenting händer. Det borde väl komma en symbol under HPn på dem? Och ibland så lyckas jag, men sen gör jag en annan. Då ersätter den den första jag gjorde. Kan man bara använda en åt gången?

Om du trycker R1 under fighten så kommer du till en meny där du kan se vilka "debuffar" fienden är imun mot. Du ska kunna använda flera åt gången.

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 24 May 2010 - 21:26.

Postad 24 May 2010 - 22:35

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Om du trycker R1 under fighten så kommer du till en meny där du kan se vilka "debuffar" fienden är imun mot. Du ska kunna använda flera åt gången.

A, jo. När jag fightas mot såna där "Navida's", tror jag att dem kallas, så kommer alla debuffs när jag har staggerat dem även fast jag inte gör allting just då. Så det verkar som om allting kommer när dem blir staggered. I alla fall på den fienden. Har inte exprimenterat så mycket med SAB/SYN, så jag lär mig fortfarande. :(

Vad kör ni för uppställningar?
Jag kör:
Spoiler

Är någonstans i början/mitten av Chapter 11.

Redigerat av Unregistered1497, 24 May 2010 - 22:36.

Postad 25 May 2010 - 00:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag kör:

Spoiler

Sentinel och dual MED är livsviktigt för mig så jag körde Fang, Vanille och Hope. Klipper från 360-tråden:

Själv hade jag en enkel taktik som fungerade mot alla. Längre fighter... Sentinel (fang) + debuff och buff tills det inte går längre/jag är nöjd. Gäller ju att få ner defence och magic res i första hand samt öka sin egen (riktigt kasst att Hope prioriterar det sist så man får vänta aslänge, behöver en funktion som säger vad de ska prioritera).

Ifall det behövs kör man sentinel + medic medic. Med 2x curaja får man upp liven på direkten smile.gif

Sen är det bara att köra commando (Fang har kapacitet till mest str i spelet, tier 3 vapen ej inräknat då eftersom jag klarade main storyn med tier 2) + ravager x2 (Vanille och Hope är de med kapacitet till mest magic vad jag kan se) tills de staggras och därmed dör.

Behövs det kan man låta Fang köra slow, daze, curse samtidigt som övriga kör 2x heal.

Postad 25 May 2010 - 07:40

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Jag kör:

Spoiler

Är någonstans i början/mitten av Chapter 11.

Jag är en bit in i kap 13, men det känns som att jag oxå lär mig fortfarande :P

Kör iaf med:
Lightning COM/MED
Sasz RAV/SYN
Vanille RAV/MED/SAB

Börjar varje fight med COM/SYN/RAV. Sasz buffar hela teamet med Haste det första han gör och sen får han fortsätta buffa olika länge beroende på fiende. Vid behov får sedan Vanille debuffa samtidigt som man hela tiden byggt upp mot Stagger. Sedan brukar det gå fort :o Hade tidigare en Paradigm med RAV/RAV/RAV för att boosta Staggern, men den fick stryka på foten till förmån för Vanille som SAB.

Får antagligen byta uppställning senare i spelet när jag behöver SEN, men än så länge har 2xMED räckt alldeles utmärkt.

Postad 25 May 2010 - 13:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Hade tidigare en Paradigm med RAV/RAV/RAV för att boosta Staggern, men den fick stryka på foten till förmån för Vanille som SAB.

3x rav är ju rätt meningslöst i och med att man behöver en comm för att inte staggermätaren ska försvinna så fort man slutar skjuta. Mao man måste slå för att "säkra" mätaren så den sjunker långsammare. Annars kan man bygga upp en lång stagger som försvinner sedan när man måste hela/göra uppehåll i attackerna.

Ni måste ju lvla som fan för att klara er så här långt med de här strategierna =P.

Postad 25 May 2010 - 16:22

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Jepp, därför jag bytte ut den.

Tycker inte jag har levlat så farligt, i stort sett bara kört storyn och lite missions. Inte grindat ngt iaf. Men som sagt, räknar med att få byta strategi snart.

Postad 25 May 2010 - 16:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Tycker inte jag har levlat så farligt, i stort sett bara kört storyn och lite missions. Inte grindat ngt iaf. Men som sagt, räknar med att få byta strategi snart.

Men du är ju typ klar med spelet. Det finns vissa bossar som har attacker som nästan kräver SEN, förstår inte hur det funkat att slå dem utan det -_-

Postad 25 May 2010 - 17:22

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Sentinel och dual MED är livsviktigt för mig så jag körde Fang, Vanille och Hope. Klipper från 360-tråden:

Har verkligen försökt med den uppställningen. men Hope är så DÅLIG! Han har überlåg HP, gör NADA dmg osv. Det enda han kan är att buffa och det gör Sazh minst lika bra, bara att han inte kan heala.

Körde Lightning, Fang och Vanille förut som Combat Clinic (två medics, en sentinel) vid nödlägen men sen insåg jag att de svårare fighterna skulle gå så mycket snabbare om jag använde en saboteur och en synergist istället, så eftersom två stycken i den uppställningen är saboteurs och ingen är synergist så bytte jag. Jag prioriterade alltså 5-stjärniga fighter före safety. (Hatar dem där stjärnorna...)

För övrigt ser jag det som helt värdelöst att börja med en paradigm med synergist i nästan alla fighter. Kör bara så på svårare fighter. Det tar bara en massa extra tid (återigen, jag hatar stjärnorna...) att hålla på att byta paradigms i fighter man klarar på <40s. Kanske iofs bara jag som grindat för mycket. Fast jag tycker inte att jag har gjort det, bara det att jag aldrig försöker smita förbi fighter.

Redigerat av Unregistered1497, 25 May 2010 - 17:23.

Postad 25 May 2010 - 18:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Har verkligen försökt med den uppställningen. men Hope är så DÅLIG! Han har überlåg HP, gör NADA dmg osv. Det enda han kan är att buffa och det gör Sazh minst lika bra, bara att han inte kan heala.

Hope blir bra till slut. När han får haste och de sista nivåerna så är han bäst. Han är den som kan göra mest magic dmg och har alla nödvändiga buffs = bästa ravagern/synergisten. Plus att han har healing då. Han kommer väl inte upp i de andras HP men klart fullgott med liv.

Fang är ju given eftersom hon har bäst str, SEN, och kan köra debuffs behov. Vanille har bra magic dmg, bäst debuffs och healing. Sentinel + debuff + buff tills de har grava problem (svårare fiender alltså, annars kör man inte SEN), sen köra loss med de två bästa ravagers och vid stagger den starkaste commandon. Får man problem så kör man dual med, som går jäääkligt snabbt när Hope får Curaga.

För övrigt ser jag det som helt värdelöst att börja med en paradigm med synergist i nästan alla fighter.

Ja det är jobbigt. Typ nödvändigt dock =/.

Postad 25 May 2010 - 21:00

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Hope blir bra till slut. När han får haste och de sista nivåerna så är han bäst. Han är den som kan göra mest magic dmg och har alla nödvändiga buffs = bästa ravagern/synergisten. Plus att han har healing då. Han kommer väl inte upp i de andras HP men klart fullgott med liv.

Fang är ju given eftersom hon har bäst str, SEN, och kan köra debuffs behov. Vanille har bra magic dmg, bäst debuffs och healing. Sentinel + debuff + buff tills de har grava problem (svårare fiender alltså, annars kör man inte SEN), sen köra loss med de två bästa ravagers och vid stagger den starkaste commandon. Får man problem så kör man dual med, som går jäääkligt snabbt när Hope får Curaga.

Det där låter som en ganska bra uppsättning/taktik, jag ska nog försöka med den uppsättningen när Hope slutar dö efter 5 sekunder. Har kollat lite i hans crystarium, han är ganska nära lite mer HP nu. Han kanske blir duglig snart :o.

Borde inte den där uppsättningen funka också som två debuffers och en buffer? Eller är det överflödigt och onödigt med två debuffers när man istället kan ha en SEN som tar emot all dmg?

Förresten, när börjar han göra dmg? Just nu gör han typ ingenting. Åtminstone inte bättre än någon annan.

Postad 25 May 2010 - 22:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det där låter som en ganska bra uppsättning/taktik, jag ska nog försöka med den uppsättningen när Hope slutar dö efter 5 sekunder. Har kollat lite i hans crystarium, han är ganska nära lite mer HP nu. Han kanske blir duglig snart :(.

Ge han items annars som ger liv också. Han kan ju få en tusen mer liv på det.

Borde inte den där uppsättningen funka också som två debuffers och en buffer? Eller är det överflödigt och onödigt med två debuffers när man istället kan ha en SEN som tar emot all dmg?

Ja, onödigt att ta bort SEN. Men när Vanille kastat alla sina debuffs så brukar jag, om det behövs, byta så att Fang får kasta det hon har också medan de andra kör dual MED.

Förresten, när börjar han göra dmg? Just nu gör han typ ingenting. Åtminstone inte bättre än någon annan.

COMM dmg gör han inte direkt. Men han blir den bästa RAV, åtminstone om man inte tar tier 3 vapen i åtanke. Jag körde bara med tier 2 som bäst. Han får massa magic sen och har också ett ganska bra vapen.

Postad 26 May 2010 - 20:11

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Ge han items annars som ger liv också. Han kan ju få en tusen mer liv på det.

Ja, onödigt att ta bort SEN. Men när Vanille kastat alla sina debuffs så brukar jag, om det behövs, byta så att Fang får kasta det hon har också medan de andra kör dual MED.

COMM dmg gör han inte direkt. Men han blir den bästa RAV, åtminstone om man inte tar tier 3 vapen i åtanke. Jag körde bara med tier 2 som bäst. Han får massa magic sen och har också ett ganska bra vapen.

Lär väl märka om jag kan göra honom bra senare eller inte, men det där ser ju bra ut.

Snart i slutet av kapitel 11, spelat ca 37h, fortfarande sketakul! :(

Redigerat av Unregistered1497, 26 May 2010 - 20:11.

Postad 27 May 2010 - 17:50

Unregistered27bc6270
  • Unregistered27bc6270
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Men du är ju typ klar med spelet. Det finns vissa bossar som har attacker som nästan kräver SEN, förstår inte hur det funkat att slå dem utan det -_-

Det är ju riktigt enkelt att klara spelet utan sentinel. Det är bara när du kommer upp i de högre stone missions som du "behöver" en SEN ;)

Du skrev även något om att rav/rav/rav är dåligt. Och det är ju iofs sant. Men börjar du med COM/RAV/RAV och slår 1-2 gånger sedan byter till RAV/RAV/RAV så kommer du staggra motståndaren snabbt samtidigt som man behåller den långsamma stager mätaren från 1-2 COM slag. Då den är staggered så byter man bara till COM/COM/COM och pew pew easy win.

Och om det inte sagts tidigare, de där stora adamantoise (stavning? De största monsterna som går omkring) så är en enkel taktik att skaffa "death" med någon character och spamma den. SAB/MED/MED funkar för att döda dessa enkelt. Och du får rätt så gott om CP, och de där fina items du behöver för att få ultimate versionen av vapnen ;)

Postad 27 May 2010 - 18:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det är ju riktigt enkelt att klara spelet utan sentinel. Det är bara när du kommer upp i de högre stone missions som du "behöver" en SEN ;)

Beror på hur mycket man levlar. Jag sprang igenom mycket av spelet och undvek strider. Jag hade dött mot vissa bossars attacker utan SEN. Men det är klart det går att klara beroende på hur mycket liv man har. Eller ijtams.

Du skrev även något om att rav/rav/rav är dåligt. Och det är ju iofs sant. Men börjar du med COM/RAV/RAV och slår 1-2 gånger sedan byter till RAV/RAV/RAV så kommer du staggra motståndaren snabbt samtidigt som man behåller den långsamma stager mätaren från 1-2 COM slag. Då den är staggered så byter man bara till COM/COM/COM och pew pew easy win.

Japp ;)

Postad 27 May 2010 - 18:54

Unregistered27bc6270
  • Unregistered27bc6270
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag levlade inte heller särskilt mycket ;)
Det som är viktigt i början är att varje enskil karaktär specialiserar sig inom en viss gren, så du inte sprider ut CP mellan alla typer. Det var i alla fall vad jag gjorde, och jag tror jag var lite efter rank 3 på deras respektive typ (kommer inte ihåg vad man kallar det ;). men RAV/SEN/MED/SAB) när jag kom till sista bossen.

Fungerade perfekt! haha

Postad 29 May 2010 - 15:19

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Mycket episkt slut, mycket bra CG-sekvenser. Och iom att man är med karaktärerna så länge så gillar/ogillar man dem. Jag blev rörd av slutet iaf.

What he said.

Man blev minst sagt rörd av slutet :)

Postad 30 May 2010 - 20:28

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Satte mig igårkväll och försökte klara av mission 55, får att få Growth Egg = dubbel CP. Efter ett par misslyckanden så googlade jag lite och kom fram till att det "rätta" sättet var att använda
Spoiler
tills han dog. Så jag satte mig och gjorde ytterligare några försök innan jag gav upp, jag insåg att jag är kass på att använda
Spoiler
:)

Men precis innan jag skulle somna så kom jag på hur jag skulle göra. Så morgonen efter ändrade jag battle team till
Spoiler
Alltså klarade jag honom på dagens första försök och kunde gotta mig i att jag är mer strategisk än hela internet. Eller ngt i den stilen B) hehe

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 30 May 2010 - 20:28.

Postad 04 June 2010 - 12:33

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Nu gick jag in i väggen. Tyckte spelet var skitkul tidigare men efter 45h blev det tvärstopp och j*vlar vad segt spelet känns nu... Är inte alls sugen på att lira över huvud taget... Tråkigt när man sett fram emot spelet i 2 år ungefär, sen spelar man inte ens klart skiten :/.

Postad 04 June 2010 - 12:48

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Jag spelade kanske 10h, sen blev jag uttråkad och började lira MW2 istället.... upplägget i början var lite väl segt. Spöa en fiende, se ett klipp, gå 2 meter, se ett nytt klipp, spöa 3 fiender se ett klipp etc.

Postad 04 June 2010 - 13:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nu gick jag in i väggen. Tyckte spelet var skitkul tidigare men efter 45h blev det tvärstopp och j*vlar vad segt spelet känns nu... Är inte alls sugen på att lira över huvud taget... Tråkigt när man sett fram emot spelet i 2 år ungefär, sen spelar man inte ens klart skiten :/.

Tvärstopp på vilket sätt?

Postad 04 June 2010 - 13:29

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Tvärstopp på vilket sätt?

Blev helt plötsligt sjuukt tråkigt...

Postad 04 June 2010 - 13:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Inte en svår fiende eller att du fastnade eller nåt, du bara vaknade upp och så var det tråkigt =P?

Postad 04 June 2010 - 14:15

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Inte en svår fiende eller att du fastnade eller nåt, du bara vaknade upp och så var det tråkigt =P?

Jag spelade ett tag. Sen tänkte jag efter lite och insåg att det var skittråkigt typ :D.

Postad 04 June 2010 - 16:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nyss skrev du att det var sketakul efter 37 timmar och sen är det helt plötsligt skittråkigt när du tänkte efter lite. Låter ju som schizofreni eller har du bara inte hunnit reflektera så mycket under de nästan 40 timmarna :D?

Kul i vilket fall :D

Postad 05 June 2010 - 13:35

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Nyss skrev du att det var sketakul efter 37 timmar och sen är det helt plötsligt skittråkigt när du tänkte efter lite. Låter ju som schizofreni eller har du bara inte hunnit reflektera så mycket under de nästan 40 timmarna :wacko:?

Kul i vilket fall :)

Sju inlägg upp skrev jag ju precis vad som hände. Sen försökte jag förtydliga. Men så här är det:
Jag tyckte att spelet var kul men nu tycker jag att det var tråkigt.

Hur fan ska jag kunna kontrollera vad jag tycker? Jag kan inte tvinga mig själv att tycka om det. 8 timmar är dessutom ganska mycket. Med andra ord: Jag är inte schizofren.

Om du vill och inte förstår vad jag menar så kan jag redigera alla inlägg och säga att jag fortfarande älskar skiten.

Redigerat av Unregistered1497, 05 June 2010 - 13:36.

Postad 05 June 2010 - 14:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ta det lugnt :)

Att du inte gillar det har gått fram. Jag bryr mig inte om det heller, detta är ingen övertalningskampanj eftersom många fler än du ogillar det.

Jag tycker mest det är udda hur du människor fungerar. Älska något i 40 timmar, sedan helt plötsligt triggas man att tycka det är skittråkigt. Du kanske brukar göra så och därmed lyfter du inte på ögonbrynen alls - själv tycker jag det är ett intressant beteende. Inte mer med det.

Du säger 8 timmar är mycket men samtidigt har du hela tiden sagt ord som "tvärstopp, helt plötsligt"... det är en sak om känslan kryper på en under 8 timmar att äh varför spelar jag det här, men en annan om man helt tvärt ändrar uppfattning efter så lång tid.

Precis som du kan inte jag heller rå för vad jag tycker, men om du blir förbannad över att jag tycker det är konstigt så kan jag radera kommentarerna?

Redigerat av Zoiler, 05 June 2010 - 14:12.

Postad 05 June 2010 - 14:23

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Ta det lugnt :)

Att du inte gillar det har gått fram. Jag bryr mig inte om det heller, detta är ingen övertalningskampanj eftersom många fler än du ogillar det.

Jag tycker mest det är udda hur du människor fungerar. Älska något i 40 timmar, sedan helt plötsligt triggas man att tycka det är skittråkigt. Du kanske brukar göra så och därmed lyfter du inte på ögonbrynen alls - själv tycker jag det är ett intressant beteende. Inte mer med det.

Du säger 8 timmar är mycket men samtidigt har du hela tiden sagt ord som "tvärstopp, helt plötsligt"... det är en sak om känslan kryper på en under 8 timmar att äh varför spelar jag det här, men en annan om man helt tvärt ändrar uppfattning efter så lång tid.

Precis som du kan inte jag heller rå för vad jag tycker, men om du blir förbannad över att jag tycker det är konstigt så kan jag radera kommentarerna?

Det var du som sa att 8h var "helt plötsligt", inte jag.

Nyss skrev du att det var sketakul efter 37 timmar och sen är det helt plötsligt skittråkigt när du tänkte efter lite.

----

Vad jag blir förbannad över är att du ifrågasätter mina åsikter.
Du kunde ha förklarat från början att det var det mänskliga beteendet som du tyckte var lustigt, för det där kändes som om det var påhopp riktade mot mig.

Redigerat av Unregistered1497, 05 June 2010 - 14:25.

Postad 05 June 2010 - 18:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det var du som sa att 8h var "helt plötsligt", inte jag.

Nej, det var ju uppenbarligen du som sa det först och därför citerade jag dig på ordet efteråt -_-

När du spelar 40 timmar och sedan säger att helt plötsligt blev det tråkigt efter att du tänkt efter lite, men du kan inte ge någon faktiskt påtaglig förklaring varför (oftast brukar man ju veta själv vad det är som gör det tråkigt), så finner jag det märkligt. Whatever att du inte gillar det :)

Vad jag blir förbannad över är att du ifrågasätter mina åsikter.

Jag söker en förklaring till ditt beteende genom att ställa frågor. Guilty as charged. Alltså, om du känner att det är nödvändigt att skriva att du tycker spelet är tråkigt på ett forum efter att du skrivit att det är jättebra tidigare, är det då så långsökt att anta att någon ska fråga varför? Bli inte förbannad på mig för att du vill gilla det men inte gör det :wacko:

kändes som om det var påhopp riktade mot mig.

Det var det inte, det var skämtsamt därav smileyn.

Postad 06 June 2010 - 13:00

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Nej, det var ju uppenbarligen du som sa det först och därför citerade jag dig på ordet efteråt -_-

Nej, jag sa inte att 8h var helt plötsligt, jag sa att det helt plötsligt blev sjukt tråkigt. Det hade ingenting med 8h att göra.

----

Jag söker en förklaring till ditt beteende genom att ställa frågor. Guilty as charged. Alltså, om du känner att det är nödvändigt att skriva att du tycker spelet är tråkigt på ett forum efter att du skrivit att det är jättebra tidigare, är det då så långsökt att anta att någon ska fråga varför? Bli inte förbannad på mig för att du vill gilla det men inte gör det :)

Jag tycker inte alls att det är konstigt att folk undrar varför men om du inser att jag inte har något bra svar så är det ju knappast nödvändigt att fortsätta fråga samma sak.

----

Bli inte förbannad på mig för att du vill gilla det men inte gör det :wacko:

Att kalla mig schizofren är provocerande och du förlöjligar mina åsikter, därför blir jag förbannad.

Postad 06 June 2010 - 15:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nej, jag sa inte att 8h var helt plötsligt, jag sa att det helt plötsligt blev sjukt tråkigt. Det hade ingenting med 8h att göra.

Om att du sa "helt plötstligt" inte har någonting alls med "åtta timmar" att göra, varför påpekar du då tidigare att 8 timmar är "ganska mycket" för att försöka förklara att tråkigheten inte var spontan?

Så här framstod det för mig: Helt plötsligt efter att du tänkt efter lite, så tyckte du det var skittråkigt. Då frågar jag mig.. vadå tänkt efter lite, har han inte tänkt på hur spelet fungerar under de 40 timmar han spelade innan. För det är knappast som att spelet förändras mycket från början till slut. Och hur kan ett spel han älskat under 40 timmar helt plötsligt bli tråkigt utan någon som helst märkbar förklaring. Jag kan bara tala för mig själv, men jag brukar själv veta vad som är problemet.

Så ursäkta mig så hemskt mycket om jag tycker det är ologiskt och försöker fiska fram en förklaring. Jag frågar inte alls samma sak, det är ledande frågor, men man kan inte anklaga dig för att ge detaljerade svar. Säg då hellre från början att du inte själv vet varför eller svara inte alls så slipper du.

Och, återigen, jag tror inte du är schizofren. In med taggarna lite plz.

Höna av en fjäder detta. Det är svårt på ett forum när allt inte går fram i text att veta vilka man kan driva med lite och inte, men nu vet jag precis var jag har dig iaf så misstaget kommer inte göras om eftersom jag inte kommer inleda konversationer med dig :). Tacken man får för att man försöker hjälpa till med strategier innan och bryr sig efteråt :wacko:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.