Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 September 2008 - 13:05

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Ok.
Tänkte att 32gb kommer ut lite innan x1 kommer ut i handeln.
32gb kommer enligt komplett den 3/10

Skriv gärna länk till detta kort, eftersom jag inte kan hitta det på Kompletts hemsida. Dom verkar inte ens ha några 16GB Micro SDHC som man kan förboka.

Jag har svårt att tro att Sandisk m. fl. skickar ut 32GB versionen så kort tid efter att 16GB släppts. (Men jag hoppas förstås att jag har fel).

Postad 17 September 2008 - 13:26

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Skriv gärna länk till detta kort, eftersom jag inte kan hitta det på Kompletts hemsida. Dom verkar inte ens ha några 16GB Micro SDHC som man kan förboka.

Jag har svårt att tro att Sandisk m. fl. skickar ut 32GB versionen så kort tid efter att 16GB släppts. (Men jag hoppas förstås att jag har fel).

https://www.prisjakt...kt.php?p=325981

Sen håll över komplett/inwarehouse så står det när dom får det i lager.

Postad 17 September 2008 - 13:27

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Tidigare har jag bara sett specifikationen att Xperia tar MicroSD-kort på alla sidor jag letat på, jag har aldrig sett att den klarar MicroSDHC-kort. Om den INTE klarar MicroSDHC-kort är den högsta minnesstorleken 4GB. Detta skulle ha varit en katastrof för SE. Tack vare whitepapern som lades upp här tidigare har jag dock hittat följande information: Supports microSD™ High Capacity memory card
Alltså klarar Xperia att hantera MicroSDHC-kort, vars maximala kapacitet idag är 32 GB, ett så stort MicroSDHC-kort är på gång från Sandisk, för tillfället finns bara 16GB-kort och även dessa får man vänta på ett tag.

Läste också följande på http://en.wikipedia....e_Digital_card:
"Similarly to the above, as of version 2.00 of the specification,[15] the capacity of an SDHC card is limited to 32 GB. However, while not strictly adhering to that standard, it is possible to create SDHC cards of up to 2048 GB capacity."
Alltså en storlek på 2TB på SDHC-kort kan vara möjligt i framtiden... Huruvida Xperia stödjer denna typ av kort är dock omöjligt att säga, troligtvis inte.
Men 32 GB räcker rätt långt det med...

Redigerat av Supersmurfen, 17 September 2008 - 16:41.

Postad 17 September 2008 - 13:36

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Det där är dock ett Ultra II kort, dvs bara 15mb/s.. Du vill kanske hellre ha ett Extreme III kort som har 30mb/s, men dom finns dock bara i 16gb än så länge... Dock så kostar Extreme III ungefär dubbelt så mycket som Ultra II...

Någon som kan svara på om det blir stor skillnad på med Extreme III kort jämfört med Ultra II?

Redigerat av Preed, 17 September 2008 - 14:19.

Postad 17 September 2008 - 13:48

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Tyvärr är detta inget MicroSD-kort, det är ett SD-kort. Den här passar inte i Xperia.
Rätta mig om jag har fel!
Till vänster kortet i fråga, till höger ett MicroSDHC-kort.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Supersmurfen, 17 September 2008 - 14:11.

Postad 17 September 2008 - 14:10

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Tyvärr är detta inget MicroSD-kort, det är ett SD-kort. Den här passar inte i Xperia.
Rätta mig om jag har fel!

Du hade rätt, fel av mig.

När kommer 16/32 gb till de ?
Någon som har någon uppgift?

Postad 17 September 2008 - 14:18

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Det enda som finns i sinnesvärlden just nu är SanDisk MicroSDHC 16GB.
Finns inte tillgängligt än, men kan förbeställas. Se sidan https://www.prisjakt...kt.php?p=342678
Mig veterligen finns det ingen annan tillverkare än SanDisk som har 16GB MicroSDHC-kort. 32 GB-kort finns inte än.

Postad 17 September 2008 - 14:29

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
På Dustins hemsida är 16GB MicroSDHC-kort utsatt att anlända i mitten av November, så vi får väl se!!

Själv har jag för säkerhets skull förköpt ett 8GB innan X1:an anländer ;)

Postad 17 September 2008 - 14:32

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Sandisk Ultra MicroSDHC 8GB (15MB/s) https://www.prisjakt...kt.php?p=302244 310:-
Sandisk MicroSDHC 16GB (4MB/s) https://www.prisjakt...kt.php?p=342678 546:- (finns ej i handeln ännu)

Jag skulle nog vänta tills dom kommer med ett Ultra kort på 16GB för jag är rädd att 4MB/s är lite i slöaste laget... Själv kommer jag köpa ett eller två 8GB Ultra kort till min...

Postad 17 September 2008 - 15:22

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på utifall detta är en ersättare till P1:an. Har den alla funktioner som P1:an har eller missar man något om man väljer X1 istället för P1?

Det är din fria tolkning. Den heter inte P2 och har Windows istället för Symbian - så om du räknar "köra UIQ3-program" som en funktion så är det inte en fortsättning. Men om du bara tittar på slutfunktion så som spela musik och ha agenda så har du med all säkerhet alla funktioner och lite till - och finns de inte med per default kan du alltid installera de i efterhand. Är det någon speciell funktion du letar efter?

Postad 17 September 2008 - 15:56

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tjaa, jag är ju inte direkt nåt datasnille, men den tesen funkar ju på HTC TP (288/8=36)
Medans Xperians påstådda 340/8=42,5 så inte vet jag...

På sidan 20 i "white paper" står det 256 MB. 340 verkar alltså inte stämma.

Postad 17 September 2008 - 16:34

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

På sidan 20 i "white paper" står det 256 MB. 340 verkar alltså inte stämma.

"The final version of the Xperia X1 will have 340MB RAM. It's been boosted since the early demo models to counter the lag that hobbles other smarties like the HTC Touch Diamond. And, apart from a lengthy wait when the 'panels' skin starts up, it seems to cope well under the strain."
Citerat från http://stuff.tv/blog...-xperia-x1.aspx
Huruvida detta är sanningen återstår att se, lite källkritik skadar inte.
Hur som helst är "white paper"n en äldre handling, SE kan ha ändrat i konfigurationen sedan den var skriven. Videon på sidan http://www.theunwire...xperia-x1-built testar en betaversion som är betydligt snabbare än vi sett tidigare, kan vara så att SE har ökat minnet för att snabba upp X1.
Men som sagt, det återstår att se om det ligger någon sanning i detta påstående. Personligen tycker jag att det är mystiskt med all hemlighetsmakeri från SEs sida, varför inte gå ut med eventuella förbättringar som görs på X1, detta borde få folk mer intresserade av att köpa maskinen och därmed öka SEs vinster, vilka som ni känner till har varit dalande.

Redigerat av Supersmurfen, 17 September 2008 - 17:25.

Postad 17 September 2008 - 16:34

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
"WhitePaper" är ju från MAJ 2008 då prototyp X1:an hade 256 MB - jag skulle nog tro att slutversionen har mer än det, sen om det är 3XX MB återstår väl att se.

Edit. Hehe, som Supersmurfen säger ovan !

Redigerat av Zakath, 18 September 2008 - 03:47.

Postad 17 September 2008 - 22:48

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Såhär säger Magnus Andersson i webcasten iaf.

...and then we have 380 something internal memory, like a working memory, and that is also very competitive, and what that does is that it enables you to run several applications at the same time. It's like on your computer if you have a high RAM memory then you can do allot of things simultaneously, and that’s what it does. It brings you the ability to multitask and do several things at the same time...

Sen om man ska tolka det till 340 RAM som stuff.tv påstår det e upp till er. Vill själv ha källa på detta.

Postad 17 September 2008 - 22:54

Unregistered6ee38357
  • Unregistered6ee38357
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Sandisk Ultra MicroSDHC 8GB (15MB/s) https://www.prisjakt...kt.php?p=302244 310:-
Sandisk MicroSDHC 16GB (4MB/s) https://www.prisjakt...kt.php?p=342678 546:- (finns ej i handeln ännu)

Jag skulle nog vänta tills dom kommer med ett Ultra kort på 16GB för jag är rädd att 4MB/s är lite i slöaste laget... Själv kommer jag köpa ett eller två 8GB Ultra kort till min...

Behöver man verkligen ha snabbare än 4 mb/s i telefonen? kan telefonen läsa/skriva ngt så snabbt?
Man ska ju inte direkt spela upp full hd material på den lilla skärmen eller fotografera i RAW... Överföringen mellan telefon och dator går kanske snabbare men i mitt fall där jag bara byter ut ett par skivor åt gången eller kopierar bilder kan det kvitta!

Redigerat av Unregistered6ee38357, 17 September 2008 - 22:55.

Postad 18 September 2008 - 05:25

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Behöver man verkligen ha snabbare än 4 mb/s i telefonen? kan telefonen läsa/skriva ngt så snabbt?
Man ska ju inte direkt spela upp full hd material på den lilla skärmen eller fotografera i RAW... Överföringen mellan telefon och dator går kanske snabbare men i mitt fall där jag bara byter ut ett par skivor åt gången eller kopierar bilder kan det kvitta!

Då kanske det räcker för dig men jag kommer lägga in filmer på min och ska jag då kopiera 4gb eller nåt på en gång orkar jag inte vänta en halvtimme eller nåt.. ;)

Postad 18 September 2008 - 08:30

Qramohn
  • Qramohn
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hämtat Ifrån
http://stuff.tv/blog...-xperia-x1.aspx

So, rather than throw more specs at you, here are ten interesting facts about the Xperia X1 that we gleaned from some face time with a Sony Ericsson senior product manager and the device itself:

Interesting fact no.2: The final version of the Xperia X1 will have 340MB RAM. It's been boosted since the early demo models to counter the lag that hobbles other smarties like the HTC Touch Diamond. And, apart from a lengthy wait when the 'panels' skin starts up, it seems to cope well under the strain.

Lutar mot att det blir 348 MB, vilket skulle vara grymt. Fortfarande inofficiellt dock..

Postad 18 September 2008 - 08:41

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Sicken luring, kollade imorse på Prisjakt efter Xperia X1 och whips så visades det som att PC-City har den i lager.
De har gjort någon förändring på deras sida, däremot så när man ringer dem så har de inte alls den i lager.

Tänkte så att ingen annan hinner känna adrenalinet rusa till och sen bli besviken :)

Postad 18 September 2008 - 08:48

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Sicken luring, kollade imorse på Prisjakt efter Xperia X1 och whips så visades det som att PC-City har den i lager.
De har gjort någon förändring på deras sida, däremot så när man ringer dem så har de inte alls den i lager.

Tänkte så att ingen annan hinner känna adrenalinet rusa till och sen bli besviken :)

Eftersom SE har officiellt sagt att de börjar leverera den 30 september och att försäljningen startar senare än detta, skullle det vara högst anmärkningsvärt om PC-City skulle ha X1 redan nu till försäljning. Kollar man på PC-Citys hemsida står det dessutom att den PRELIMINÄRT kommer in vecka 41-42. Prisjakt borde se över sina rutiner.

Postad 18 September 2008 - 08:54

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag var även fullt medveten om det du säger, men det PC-City hade gjort var att ta bort texten "förhandsboka nu"... så lite lurigt av dem med. Visst stod det gömt i texten om prel leverans v. 41/42.

Däremot så brukar INTE prisjakt flagga som i lager hos PC-City / EL-Giganten på deras förhandsbokningar.. så man blev ändå lite lite lite förhoppningsfull :)

Redigerat av Unregisterede3486815, 18 September 2008 - 08:55.

Postad 18 September 2008 - 09:38

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Fråga: Hur sannolikt är det att någon kommer porta touchflo gränssnittet till xperian? :) Hade varit ballt med touchflo+panels faktiskt.. :P

Postad 18 September 2008 - 13:49

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Hämtat Ifrån
http://stuff.tv/blog...-xperia-x1.aspx

Lutar mot att det blir 348 MB, vilket skulle vara grymt. Fortfarande inofficiellt dock..

Skulle nog tro att det är mer logiskt att det blir 384 MB (256+128) då Mr SE på webcasten sa att det var 380....nånting ram-minne. Att komma fram till 348 känns VÄLDIGT ologiskt.

Redigerat av Zakath, 18 September 2008 - 14:36.

Postad 18 September 2008 - 15:29

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Skulle nog tro att det är mer logiskt att det blir 384 MB (256+128) då Mr SE på webcasten sa att det var 380....nånting ram-minne. Att komma fram till 348 känns VÄLDIGT ologiskt.

Nyckfelstrisse kan ju varit framme då 348 och 384 är samma siffor fast i olika ordning :)

Postad 18 September 2008 - 19:57

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Någon som undrar hur X2:an kommer vara - gissar att detta ger en ledtråd! -
http://it.youtube.co...h?v=eisadEADpwk

Redigerat av Zakath, 18 September 2008 - 19:58.

Postad 18 September 2008 - 20:14

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Någon som undrar hur X2:an kommer vara - gissar att detta ger en ledtråd! -
http://it.youtube.co...h?v=eisadEADpwk

Vad ska det vara för ledtrådar?
De telefoner jag får syn på är Htc touch , Iphone och Omnian?

Ett concept som har visats dock är w1 som är en "touch"telefon.

Redigerat av Unregistered0354d681, 18 September 2008 - 20:15.

Postad 18 September 2008 - 20:45

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Är det någon som har erfarenhet av att förboka telefon via Katshing, Elgiganten eller annan? Vem bör man välja för att ha bäst chans att få den snabbt? Brukar det vara någon vits att förboka?

Postad 19 September 2008 - 07:36

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Jag har köpt telefoner via nätet på Elgiganten. Då har de ett val som heter "hämta i butik" vilket gör att du kan klippa leveranskostnad + leveranstid. Detta borde ju vara snabbast förutsatt att alla butiker får sin telefoner samma dag.

(och så måste du ha en butik att hämta ifrån såklart :) )

Postad 19 September 2008 - 18:24

hellmano
  • hellmano
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=lmuMYCrU0i4 10min video som bara handlar om mjukvaran. dålig kvalité på videon men ändå bra, telefonen verkar snabbare här än på webcasten...kan tänkas att det har o göra med hur mkt grejer man har i telefonen?

Postad 19 September 2008 - 19:29

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=lmuMYCrU0i4 10min video som bara handlar om mjukvaran. dålig kvalité på videon men ändå bra, telefonen verkar snabbare här än på webcasten...kan tänkas att det har o göra med hur mkt grejer man har i telefonen?

Den här videon har länkats till flera dagar sedan på den här siten. Inte på Youtube, utan från källan. Tack för kaffet.

Postad 19 September 2008 - 20:45

hellmano
  • hellmano
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
hehe ok ;P

Postad 20 September 2008 - 12:45

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Eftersom det spekuleras ganska mycket om huruvida X1 har mer RAM än 256MB i release-versionen, tänkte jag att det kunde vara intressant att läsa en diskussion på http://forum.xda-dev...ad.php?t=427691
Där är det någon som undrar om det kan vara värt att köpa en prototyp av X1, vilket han tydligen har fått erbjudande att göra.
Följande diskussion utspelar sig:
"The proto unit in this case has 380mb ram. "
"The proto I was looking at...
Is the latest build, latest ROM as far as I know and with the increased RAM too, which was why I was considering it..."

Om detta stämmer borde alltså release-versionen ha mer än 256 MB RAM...

Postad 20 September 2008 - 19:39

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Det verkar lite dött på detta forum. Kan det vara så att "eftertankens kranka blekhet" sätter in?
Jag måste erkänna att detta besvärar mig, alltså "eftertankens kranka blekhet"...
Ska man verkligen kasta bort en stor summa pengar på något som man inte egentligen vet hur det fungerar?
Det man vet är att SE har haft problem vid utvecklandet av X1, deras presentation av X1 var en katastrof vad mig anbelangar - inga klara besked, ytterst långsam X1, en massa babbel om att det handlar om känsla, såsom jag vore intresserad av av att se förbi alla problem, bara för att jag var först med X1...
Jag funderar starkt på att avbeställa min X1 - kanske det vore bättre att satsa HTC Touch HD???
OK, jag har några dagar till på mig att bestämma mig, men om SE inte kommer ut med klarare besked snart...
:)

Postad 20 September 2008 - 19:54

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Vet inte vilken fantasiväld du lever i men SE har INTE haft problem med utvecklingen av X1 vilket de själva sagt i media, samt att de hela tiden hållit tidsplanen - du ska ju inte i din vildaste fantasi tro att HTC låter SE släppa sin X1:a före HTC kunnat släppa sin HTC Touch Pro vilket de gjorde i Augusti!!

Vadå långsam, är du seriös - tror du att windows 6.1 magiskt går fortare i HTC:n eller!?

Om du nu inte kan leva utan tv-out eller touchflo 3D så för guds skull köp då din HTC Touch Pro/HD och sluta gnälla på X1:an vilken har andra fördelar som inte HTC-mobilerna har!!

Redigerat av Zakath, 20 September 2008 - 21:19.

Postad 20 September 2008 - 21:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
xperia kommer ju att vara istort sett identisk med htc touch pro..så testa en touch pro om du vill ha en uppfattning om hur snabb xperia kommer att vara.gillar du inte panelerna så kör utan eller flasha den..finns istort sett ingen bättre telefon du kan köpa så välj vilken du vill

Postad 20 September 2008 - 21:51

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

xperia kommer ju att vara istort sett identisk med htc touch pro..så testa en touch pro om du vill ha en uppfattning om hur snabb xperia kommer att vara.gillar du inte panelerna så kör utan eller flasha den..finns istort sett ingen bättre telefon du kan köpa så välj vilken du vill

x1an har väll till och med 128 mer i ram?
En vän till mig har en Touch Pro, han har problem med den hela tiden.
Han tror att det är Windows Mobile 6.1 som är buggat, finns något som talar att det är buggit eller är det bara mobilen och inte operativsystemet?
Isåfall känns det ju inte bra att ha en mobil med wm 6.1

Postad 21 September 2008 - 06:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
mm.vissa skilnader finns det.men dom borde prestera rätt lika ändå.ja kör wm 6.1 och den är stabilare än något operativsystem jag testat.buggar aldrig.ett tips är att uppdatera wm eller flasha till nyare version och se övr vilka program man kör.det kan ofta va en orsak att man har problem.sen får man räkna me att den knappast kommer att vara nån raket.men de brukar bli snabbare efter uppdatering

Postad 21 September 2008 - 08:05

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

mm.vissa skilnader finns det.men dom borde prestera rätt lika ändå.ja kör wm 6.1 och den är stabilare än något operativsystem jag testat.buggar aldrig.ett tips är att uppdatera wm eller flasha till nyare version och se övr vilka program man kör.det kan ofta va en orsak att man har problem.sen får man räkna me att den knappast kommer att vara nån raket.men de brukar bli snabbare efter uppdatering

Är det mycket skillnad mellan 6.0 och 6.1?
Jag menar , 6.0 känns så laggigt i menyerna :)

Postad 21 September 2008 - 08:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
vet inte.nästan bara kört 6.1.det jag kan säga är att flashade rom är mycket snabbare än vad orginalet som följde med var..inte mycket lagg nu..men vist vissa program tar lite tid att starta..de enda som stör mig är att meddelande tar lite tid att öppna.tycker inte man ska oroa sig över att xperia kommer att vara slö..men man ska nog räkna med att vissa funktioner kan ta lite tid..är ju ändå ett os som körs

Postad 21 September 2008 - 17:36

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlägg
  • 0

x1an har väll till och med 128 mer i ram?
En vän till mig har en Touch Pro, han har problem med den hela tiden.
Han tror att det är Windows Mobile 6.1 som är buggat, finns något som talar att det är buggit eller är det bara mobilen och inte operativsystemet?
Isåfall känns det ju inte bra att ha en mobil med wm 6.1

Nja, Xperia X1 har 32MB mindre i RAM än HTC Touch Pro (256MB mot 288MB).

Jag har en Touch Pro jag med och jag har inte haft några problem med min, är du säker på att han dragit in senaste uppdateringen? Det som kan göra skillnad är TouchFLO 3D mot det Xperia X1 kommer att ha.

Är du säker på att din vän inte har en Touch Diamond? De har ju en hel del barnsjukdomar som är rättade i Touch Pro.

Xperia är kanske snäppet vassare än Touch Pro med tanke på den större skärmen men själv orkade jag inte vänta.

Redigerat av Andreas, 21 September 2008 - 17:36.

Postad 21 September 2008 - 18:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
kan nästan lova att de kvittar..Touchflo lär gå att köra på xperia å xperias paneler lär gå att köra på touchpro så fort som magikerna på xda börjar jobba...:-)

Postad 21 September 2008 - 18:22

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
X1an kommer vid releasedatum att ha 384MB INTE 256MB som prototypen hade - Andreas Andreas kom med i matchen!

Redigerat av Zakath, 21 September 2008 - 18:26.

Postad 21 September 2008 - 18:23

Unregistered4406d222
  • Unregistered4406d222
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Jag har en Touch Pro jag med och jag har inte haft några problem med min, är du säker på att han dragit in senaste uppdateringen? Det som kan göra skillnad är TouchFLO 3D mot det Xperia X1 kommer att ha.

Är du säker på att din vän inte har en Touch Diamond? De har ju en hel del barnsjukdomar som är rättade i Touch Pro.

Xperia är kanske snäppet vassare än Touch Pro med tanke på den större skärmen men själv orkade jag inte vänta.

Många av de senaste rapporterna pekar på en xperia med 384MB RAM. Prototyperna har 256MB, men releaseversionen mer.

Postad 21 September 2008 - 18:27

Nallee
  • Nallee
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Andreas: Du har inte följt disskutionerna här märker ja. De finns filmer där folk från SE säger att den har över 300mb i ram. Läs mer i tråden.

Postad 21 September 2008 - 19:25

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Han har en touch eftersom han har tangentbord och fick sin i början på september :)

Postad 21 September 2008 - 19:35

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlägg
  • 0

Andreas: Du har inte följt disskutionerna här märker ja. De finns filmer där folk från SE säger att den har över 300mb i ram. Läs mer i tråden.

Ja, jag hade visst missat det. Jag ber om ursäkt. :)

Postad 21 September 2008 - 20:13

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Vet inte vilken fantasiväld du lever i men SE har INTE haft problem med utvecklingen av X1 vilket de själva sagt i media, samt att de hela tiden hållit tidsplanen - du ska ju inte i din vildaste fantasi tro att HTC låter SE släppa sin X1:a före HTC kunnat släppa sin HTC Touch Pro vilket de gjorde i Augusti!!

Vadå långsam, är du seriös - tror du att windows 6.1 magiskt går fortare i HTC:n eller!?

Om du nu inte kan leva utan tv-out eller touchflo 3D så för guds skull köp då din HTC Touch Pro/HD och sluta gnälla på X1:an vilken har andra fördelar som inte HTC-mobilerna har!!

Det är nästan löjeväckande med inlägg som detta. Jag har hela tiden trott på Xperia, till den grad att jag förbeställt den. Jag ville bara ge uttryck för de tankar som många andra också har - kommer X1 verkligen motsvara förväntningarna? Att köpa en dyr maskin som detta (kanske inte dyr för dig, man alla har inte råd att chansa) kräver att man vet att den är bättre än andra fabrikat, idag vet faktiskt ingen hur bra X1 är i jämförelse med andra. Jag har inte gnällt alls, bara försökt ge uttryck för den tvekan som många andra går igenom just nu. Att säga att SE INTE har haft problem pga att de sagt så är ytterst naivt, gränsar till religion. Vad är det som gör dig så bitter?

Postad 21 September 2008 - 20:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
.att tro att xperia skulle ha särskilt mycket problem.tvivlar starkt på...knappast mer än nån annan...inte så att WM med tangentbord är nån nyhet..de ska väl vara om se klantar till sitt plugin på nå sätt

Postad 21 September 2008 - 20:24

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Att säga att SE INTE har haft problem pga att de sagt så är ytterst naivt

Problem med utvecklingen har de ändå inte haft då de gick ut med andra halvåret från början och vad är det för halvår nu? :)

Postad 21 September 2008 - 22:55

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Det är nästan löjeväckande med inlägg som detta. Jag har hela tiden trott på Xperia, till den grad att jag förbeställt den. Jag ville bara ge uttryck för de tankar som många andra också har - kommer X1 verkligen motsvara förväntningarna? Att köpa en dyr maskin som detta (kanske inte dyr för dig, man alla har inte råd att chansa) kräver att man vet att den är bättre än andra fabrikat, idag vet faktiskt ingen hur bra X1 är i jämförelse med andra. Jag har inte gnällt alls, bara försökt ge uttryck för den tvekan som många andra går igenom just nu. Att säga att SE INTE har haft problem pga att de sagt så är ytterst naivt, gränsar till religion. Vad är det som gör dig så bitter?

SUCK! Att bygga upp förväntningar och höja SE i skyarna och sedan inse när du väl får den att den inte motsvarar dina fantasier om den perfekta mobilen är både naivt och löjeväckande - då skulle du inte ens ha beställt den. SE är inte bättre än någon annan Windows-mobil, SE kommer ha samma problem just eftersom det är en windows-mobil, dock lite mindre då ram-minnet är större. Men helt klart kommer ju detta vara den mest kompletta mobil SE tilldagsdax har släppt på marknaden.

Säger återigen att endel inte verkar lyssnar på fakta utan väljer bygga upp sina egna "religioner" baserade på ryktesspridning och egna fantasier (med egna fantasier menar jag - enligt egna preferenser om vilka märken man tycker om samt inte tycker om) - dessa människor gör mig bitter, eller som jag vill kalla det - matt! :)

Sen om jag personligen har råd eller inte, om jag tycker den är dyr eller inte , känns väldigt ointressant här - vi ställer oss alla frågan om en telefon är värd sioså mycket pengar - jag tar en chans som alla andra, dock baserad på de fakta som finns samt lite logik - ej på ryktesspridning och egna fantasier.

Personligen har jag valt SE pga av att den har funktioner som väger över de funktioner som HTC har - dock har jag ingenting emot HTC:s egna lanseringar de har plus även de!

Fördel SE (egna åsikter);
Tangentbord
mer ramminne 384MB än Touch pro 288MB o HD 288MB(vad vi vet idag)
bättre mp3-spelare - walkman(sony)
bättre kamera - programvara (sony)
Kvalitet på bildskärmen 3tum wide 800x480
3.5mm audiouttag
"Panels" de nio!
osv osv (säkert har jag glömt en massa men det var dessa jag kom o tänka på just nu - påminn mig gärna om fler))

Fördel HTC (egna åsikter)
Touch Pro
Även här tangenbord
tv-ut
TouchFlo3D
Touch HD
Bildskärmen 3,8 tum 800x480
även här 3,5mm audiouttag
TouchFlo3D
5 megapixel kamera
osv osv (säkert har jag glömt en massa men det var dessa jag kom o tänka på just nu - påminn mig gärna om fler)

Redigerat av Zakath, 21 September 2008 - 23:33.

Postad 21 September 2008 - 23:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
jag tycker att man ska prova en touchpro eller valfri mobil me wm 6.1 för att se om man gillar det..det är frågan alla som inte provat wm bör ställa sig.för mig som avancerad användare finns inget annat men vill man bara ringa eller visa den på krogen ska man kanske fundera på nån annan.själv älskar jag alla valmöjligheter man har med en wm mobil.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.