Jämför man med Canal Digital via prabol så ingår ju dessa kanaler i exempelvis Familjepaketet.
Kreatel IP-STB 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910-9
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 18 May 2010 - 21:15
Jämför man med Canal Digital via prabol så ingår ju dessa kanaler i exempelvis Familjepaketet.
Postad 18 May 2010 - 22:07
Jag såg inga priser osv för HD-paketet?
För att beställa HD-paketet (99 kr/mån) från den 1 juni måste du minst abonnera på Baspaketet.
står det på sidan.. (http://www.canaldigi...ketet-for-iptv/)
Postad 18 May 2010 - 22:18
Man skulle kunna tycka att de borde packa in SVT HD och TV4 HD i ett paket som kostar mindre än en hundring i månaden.
Nä, det känns som man står ut med den värdelösa IPTV-boxen till i höst och skaffar DVB-T2 som sagt.
Postad 19 May 2010 - 08:27
Dom hade ingen ny info om ngn inspelningsbar box
Dom hade ingen information om prissättning på det nya HD paketet.
Om jag vill beställa/köpa det skulle jag höra av mig närmare 1 Juni då produkten inte är beställbar/säljbar ännu.
Postad 19 May 2010 - 11:14
Postad 19 May 2010 - 21:05
Då IPTV är mer jämförbart med Kabel-TV plattformen så är det denna vi har gått efter då vi har gjort vårat HD paket samt satt priset för detta till 99 kr/mån.
Då det är många som ej använder sig av en HD-box eller har en HD-ready tv så har vi istället samlat de HD kanalerna i ett paket för de som vill kunna se dessa kanaler istället för att ta ut en större avgift på de andra paketen.
Med vänliga hälsningar
... ...
Canal Digital Kundservice
Postad 21 May 2010 - 07:32
O ******** så risigt. Med tanke på att det enda man vill ha bland de där kanalerna är TV4...
Man skulle kunna tycka att de borde packa in SVT HD och TV4 HD i ett paket som kostar mindre än en hundring i månaden.
Nä, det känns som man står ut med den värdelösa IPTV-boxen till i höst och skaffar DVB-T2 som sagt.
Då de har sändningsplikt att sända tv4 gratis (precis som svt). tycker man att det borde gälla tv4 HD kanalen också. SVT HD ingår i baspaketet (eftersom det tillhör svt), så då tycker man tv4 HD med samma resonemang skulle vara med i det också.
Att det tar extra för kabel och iptv men ej får parabol är egentligen inte logiskt med argumentet för att alla kunder inte har HDready tv.
Om det hade sagt att det för att bandbredden är billigare per satellit så hade jag accepterat det men inte för att de vill att de som inte har hdtv skall betala en högre avgift.(då det endast blir en marginell höjning då, nu blir det bara att de försöker få ta en så hög avgift som möjlig för de som vill se hdkanalerna)
Postad 21 May 2010 - 18:28
men tv4 omfattas inte av must carry, när ska folk sluta påstå det?Då de har sändningsplikt att sända tv4 gratis (precis som svt). tycker man att det borde gälla tv4 HD kanalen också.
http://www.rtvv.se/s...sandningsplikt/Vilka kanaler omfattas?
SVT1, SVT2, SVT24 och Barnkanalen/Kunskapskanalen omfattas av vidaresändningsplikten.
några HD-kanaler nämns f.ö. över huvud taget inte.
Redigerat av outdoor_miner, 21 May 2010 - 18:29.
Postad 25 May 2010 - 10:30
Jag var hemma hos en kompis förra veckan som också bor i området där jag bor. Vi har båda IPTV via CD och likadan box, dvs en Motorola VIP 1910-9. Jag satt med fjärren och lekte lite medans hans var i köket och gjorde något.
Märkte att boxen var betydligt snabbare än kontra hos mig?! , responstiden när du skulle bläddra bland kanaler gick mycket fortare än kontra hos mig.
Vi har samma leverantör av stadsnätet, vilket gör det hela ännu skummare ^^
Postad 25 May 2010 - 11:23
* Boxen är ju skräp
* Bildkvaliteten är usel, det marksända från Boxer är bättre.
* Boxen är långsam
* Boxen är hopplös att ställa in, man måste boota om den mellan varje inställnings försök.
* Jag får inte korrekt 16:9 bild. Utan bilden blir smalare vilket resulterar i svarta linjer ovan och under bilden.
Jag fattar inte hur man kan leverera en så dålig tjänst.... det är ju 2010 och jag vill ha TV sändningar som matchar kvaliteten på TVen.
Från Piratebay kan jag enkelt få hem filmer och tv serie i en kvalitet som överstiger alla förväntningar gällande kvalitet... hur kan den kommersiella marknaden acceptera att den svarta marknaden ger bättre kvalitet? De är kanske inte bättre när det gäller användare upplevelsen, men kvaliteten på filerna slår det flesta kommersiella tjänsterna i Sverige idag.
Användare upplevelsen, i boxen, var inte så kul den heller. Det grafiska gränssnittet ser ut som ett tv-spel på vic20 från 80 talet....
...Någon som vet hur jag löser problemet med det felande bildformatet?
Postad 25 May 2010 - 15:08
Gällande bildinställningarna, och att du inte får "full bild" så att säga. Jag hade samma problem länge innan någon tipsade om att du går in i CD:s egna menysystem, tror du kommer dit genom att trycka på röd el gul knapp längst ner på fjärren.
Där ska du ha en flik om "inställningar" , --> bildformat --> sen kan du välja mellan 16:9 och 4:3 , kolla där.
Postad 25 May 2010 - 18:35
Jag fick faktiskt tipset efter att en support kille som ringt upp mig efter att jag skickat frågan till support, det är ju pluspoäng att man blir uppringd
Han lovade att återkomma till mig imorgon med bättre besked kring boxens bristande kvalitet, och när deras OS kan tänkas uppdateras.... senaste uppdatering var vist tre veckor sen... men det känns ju som att den senaste var gjord på 80-talet....
Postad 27 May 2010 - 10:23
Postad 27 May 2010 - 10:49
Tur att forumet finns, var lite sugen på att byta från boxer (antenn) till cd iptv framförallt för hd-kanalerna. Men om boxen nu är så värdelös så kanske man skulle vänta.
Vad jag har hört skall det komma en ny box snart, de har slutat ta hem 1910 boxen.
Postad 27 May 2010 - 18:54
Jag skulle inte hålla andan om jag vore du. Gissningsvis handlar det om samma byte som Telia gjort. Det vill säga gå från 1910 till 1003 eller 1903 för icke inspelningsbara boxar och till 1963 för inspelningsbara. Samma mjukvara i båda så det som suger nu lär suga precis lika mycket sen också!Vad jag har hört skall det komma en ny box snart, de har slutat ta hem 1910 boxen.
Men vem vet. De kanske byter från Motorola med egenutvecklad mjukvara till någon annan tillverkare och en färdig användarlösning från tredje part. Jag skulle dock säga att det är riktig högoddsare i så fall.
Redigerat av Unregistered1402, 27 May 2010 - 18:55.
Postad 31 May 2010 - 10:57
Postad 01 June 2010 - 10:44
http://www.canaldigi...-Canal-Digital/
Har vi någon här som har signat upp och isåfall:
Hur är bildkvalitét/bitrate ?
Redigerat av appis, 01 June 2010 - 10:51.
Postad 01 June 2010 - 12:39
Så parabol är det som gäller egentligen nu då om man vill ha lite hd-kanaler och inte skrika sig galen på en värdelös box?
Det är inte boxen som är det huvudsakliga problemet, utan hur du "sitter till" i ditt stadsnät och hur bra matningen är till stadsnätet. Dessutom ditt läge i "härvan" av videoservrar, routrar, switchar och huruvida din DRG (fiberkonverter) är rätt konfigurerad osv. IPTV-boxen är mer att betrakta som en nätterminal än som de boxar för satellit/marknät/kabel som använder en tuner/mottagare för att ta emot kontinuerligt utsända signaler på vissa bärfrekvenser.
Jag hade problem för ett par år sedan i mitt stadsnät, långsamt, störningar/avbrott mm. Efter diskussion med CD satte man in loggning i stadsnätet mot min box och gjorde justeringar som gav avsevärda förbättringar. I samband med lanseringen HDTV förra året uppgraderades också matningen till stadsnätet och sedan dess har det varit kanon! Jag har två boxar i huset, en gammal 1510 box på övervåningen och en 1910 box nere i vardagsrummet. Kanalbytena går ungefär med samma hastighet som comhem-boxen(har comhem indraget också). Men bildkvaliteten från CD är betydligt bättre än från comhems digitaltv. När man växlar från comhem till CD är det som att dra bort en hinna från bilden. När man bläddrar i menyerna så finns inte dessa i boxen utan detta sker genom bläddring i en webbläsare mot CD:s server. Om det går väldigt trögt att bläddra så beror det inte på boxen utan på nätet mellan dig och servern!
Hur kanalbyten sker i ett IPTV-nät är nog så intressant, men orkar inte beskriva det just nu. Har för mig att det har förklarats i Telia-tråden någon gång. Finns nog info på nätet någonstans. Böcker finns också, t.ex. "Video Over IP" av Wes Simpson.
De som har problem råder jag att de kontaktar CD så att de kan skicka meddelande till stadsnätoperatören som kan kolla upp nätet och att DRG:n är rätt inställd.
Nu måste jag ut i solen denna vackra första juni. TV-bekymmer hör den mörka årstiden till!
Postad 01 June 2010 - 15:32
Jag är ansluten till stadsnätet i Stockholm via Zitius.
Är det någon som fått igång kanalerna i det nya HD-paketet?
Postad 01 June 2010 - 16:41
Jag beställde HD-paketet igår, men ser ännu inga HD-kanaler i min Kanallista (förutom SVT HD, som jag hade sedan tidigare)
Jag är ansluten till stadsnätet i Stockholm via Zitius.
Är det någon som fått igång kanalerna i det nya HD-paketet?
Nej, inga kanaler här heller - fast jag har tecknat mig för HD-paketet.
Uppdatering: Ringde Canal Digital.. Och nu visar det sig att dom inte kan leverera HD-paketet från 1 Juni i mitt nät
Redigerat av Unregistered753e84df, 01 June 2010 - 17:00.
Postad 01 June 2010 - 17:54
Nej, inga kanaler här heller - fast jag har tecknat mig för HD-paketet.
![]()
Uppdatering: Ringde Canal Digital.. Och nu visar det sig att dom inte kan leverera HD-paketet från 1 Juni i mitt nät(Mälarenergi Stadsnät i Västerås).. Blä.. att dom aldrig kan ha rätt information ute från början.
Men Västerås är ju inte kryssat 1/6-kolumnen. Var det kryss där förut eller?
Postad 01 June 2010 - 19:45
Men Västerås är ju inte kryssat 1/6-kolumnen. Var det kryss där förut eller?
ja, förut var det ett kryss...
fick följande info från canaldigital nyss efter ett mail till dom;
Hej och tack för ditt mail
Vi får be så hemskt om ursäkt för den felaktiga informationen som gick ut via hemsidan.
HD-Paketet kräver ganska mycket bandbredd och det krävs för alla stadsnät att de måste bygga ut lite grann, tyvärr har vi inte någon tidsaspekt när det blir klart i just erat nät. Men det bör bli inom de närmsta dagarna.
Med vänliga hälsningar
Canal Digital Kundservice
Postad 01 June 2010 - 22:55
Det är inte boxen som är det huvudsakliga problemet, utan hur du "sitter till" i ditt stadsnät och hur bra matningen är till stadsnätet. Dessutom ditt läge i "härvan" av videoservrar, routrar, switchar och huruvida din DRG (fiberkonverter) är rätt konfigurerad osv. IPTV-boxen är mer att betrakta som en nätterminal än som de boxar för satellit/marknät/kabel som använder en tuner/mottagare för att ta emot kontinuerligt utsända signaler på vissa bärfrekvenser.
Jag hade problem för ett par år sedan i mitt stadsnät, långsamt, störningar/avbrott mm. Efter diskussion med CD satte man in loggning i stadsnätet mot min box och gjorde justeringar som gav avsevärda förbättringar. I samband med lanseringen HDTV förra året uppgraderades också matningen till stadsnätet och sedan dess har det varit kanon! Jag har två boxar i huset, en gammal 1510 box på övervåningen och en 1910 box nere i vardagsrummet. Kanalbytena går ungefär med samma hastighet som comhem-boxen(har comhem indraget också). Men bildkvaliteten från CD är betydligt bättre än från comhems digitaltv. När man växlar från comhem till CD är det som att dra bort en hinna från bilden. När man bläddrar i menyerna så finns inte dessa i boxen utan detta sker genom bläddring i en webbläsare mot CD:s server. Om det går väldigt trögt att bläddra så beror det inte på boxen utan på nätet mellan dig och servern!
Hur kanalbyten sker i ett IPTV-nät är nog så intressant, men orkar inte beskriva det just nu. Har för mig att det har förklarats i Telia-tråden någon gång. Finns nog info på nätet någonstans. Böcker finns också, t.ex. "Video Over IP" av Wes Simpson.
De som har problem råder jag att de kontaktar CD så att de kan skicka meddelande till stadsnätoperatören som kan kolla upp nätet och att DRG:n är rätt inställd.
Nu måste jag ut i solen denna vackra första juni. TV-bekymmer hör den mörka årstiden till!
Tack för grymt informativt inlägg!
Postad 02 June 2010 - 14:46
Se fotbolls vm i HD ska bli NICE!
Postad 02 June 2010 - 15:54
Jag har bläddrat runt lite snabbt, och kan konstatera att bildkvaliteten är bra. Som det ser ut nu så är jag nöjd
Som en extra bonus visas 4:3-sändningar i korrekt format när man tittar på t.ex. TV4 HD. Skönt att slippa se breda människor i åtminstone en kanal! Jag undrar när Canal Digital ska ta tag i problematiken och fixa standardkanalerna så att bilden visas i 4:3-format när det är 4:3-program och inte visa allt i bredbild?
Redigerat av FEA, 02 June 2010 - 15:58.
Postad 03 June 2010 - 12:51
Det tog mer än 48 timmar, men nu har jag precis fått HD-kanalerna.
Jag har bläddrat runt lite snabbt, och kan konstatera att bildkvaliteten är bra. Som det ser ut nu så är jag nöjd![]()
Som en extra bonus visas 4:3-sändningar i korrekt format när man tittar på t.ex. TV4 HD. Skönt att slippa se breda människor i åtminstone en kanal! Jag undrar när Canal Digital ska ta tag i problematiken och fixa standardkanalerna så att bilden visas i 4:3-format när det är 4:3-program och inte visa allt i bredbild?
En fundering: Hur har du ställt in din box respektive TV? Jag har inga formatproblem utom i något enstaka fall då källan, tv-stationen, skickat felaktig signal. Att det funkar med HDTV beror på att det finns bara ett format, 16:9 (Ingen formatsignal skickas ut). Sändningarna i 4:3 mappas in på 16:9 bilden redan i den sändande källan. Dvs. i HDTV sänds alltid hela 16:9-bilden ut men "svärtas" i sidorna när en 4:3 bild skall visas.
I boxen skall du ställa in att du har en 16:9-TV. Beroende på vad du har för TV så kan inställningen där heta lite olika, t.ex. "Autowide", "Auto", "16:9 Pillarbox" eller nåt i den stilen. Har du ingen bra manual är det bara att prova sig fram. Men det är alltså den sändande tv-källan som styr detta för de "lågupplösta", SD-kanalerna, inte CD.
Om din box och TV är "rätt" inställd skall det funka. (Om din TV inte blivit galen
Postad 03 June 2010 - 13:47
Det blir för övrigt samma formatfel när jag tittar via min projektor.
Felet uppstår enbart via HDMI.
Då jag tittar via SCART så växlar formaten korrekt, som de ska.
... så min TV har nog blivit galen
(och projjen...)
Postad 03 June 2010 - 14:21
(Det regnar ju så mycket här i Stockholm just nu så man kan bara vara inomhus ändå, så
Jag upptäckte att när man kollar via HDMI så kan man bara ändra bildformaten på TVn (en SONY Bravia KDL 32V4730) mellan Wide, Zoom och Smart Zoom.
Då jag väljer SCART-ingången kan man välja mellan Wide, Zoom, Smart Zoom, 4:3 och 14:9. Mysko.
Om jag drar ut HDMI-kontakten kan jag välja mellan alla bildformaten, men så fort kontakten åker i så kan jag bara välja mellan Wide, Zoom och Smart Zoom.
Förklara det, den som kan!
I bruksanvisningen står det inget om att bildformaten är begränsade via HDMI.
Postad 03 June 2010 - 16:38
då blir det iptv för min del, känns mer 2010-tal än kebabtallrik på taket.
ska bara dra det sista nätverksuttaget fram till tvn
Blir dyrt dock, grundpaketet + canalplus total + hdtv paket. ca 550kr/mån
Postad 03 June 2010 - 18:07
Stadsnät inkopplat i lägenheten som går till en Packetfront DRG (Ease 601). Jag tänkte 'snåla' med kablarna och använda mig av en TP-kabel som leverar både TV och data till ett två-portsuttag genom att koppla 4 ledare för data och 4 ledare för TV.
Frågan är, kommer IPTV att fungera med detta, eller måste IPTV ha alla 8 ledarna kopplade?
(jag vet att jag 'bara' kommer få 100 Mbit i jacket)
Postad 03 June 2010 - 20:53
Detta kommer inte att fungera.Kanske off-topic, men provar ändå...
Stadsnät inkopplat i lägenheten som går till en Packetfront DRG (Ease 601). Jag tänkte 'snåla' med kablarna och använda mig av en TP-kabel som leverar både TV och data till ett två-portsuttag genom att koppla 4 ledare för data och 4 ledare för TV.
Frågan är, kommer IPTV att fungera med detta, eller måste IPTV ha alla 8 ledarna kopplade?
IPTV boxen kräver separat ipnummer, så inga halvmesyrer
Postad 03 June 2010 - 22:39
Ajj! HDMI, tänkte inte på dä ...Såvitt jag förstår har jag ställt in TVn korrekt.
Det blir för övrigt samma formatfel när jag tittar via min projektor.
Felet uppstår enbart via HDMI.
Då jag tittar via SCART så växlar formaten korrekt, som de ska.
... så min TV har nog blivit galen![]()
(och projjen...)
Postad 03 June 2010 - 22:48
Jag kollade en extra gång, jag har inte orkat göra det på flera månader nu, så...
(Det regnar ju så mycket här i Stockholm just nu så man kan bara vara inomhus ändå, så)
Jag upptäckte att när man kollar via HDMI så kan man bara ändra bildformaten på TVn (en SONY Bravia KDL 32V4730) mellan Wide, Zoom och Smart Zoom.
Då jag väljer SCART-ingången kan man välja mellan Wide, Zoom, Smart Zoom, 4:3 och 14:9. Mysko.
Om jag drar ut HDMI-kontakten kan jag välja mellan alla bildformaten, men så fort kontakten åker i så kan jag bara välja mellan Wide, Zoom och Smart Zoom.
Förklara det, den som kan!
I bruksanvisningen står det inget om att bildformaten är begränsade via HDMI.
Jag har liknande fenomen på min Samsung TV. Det är inte bara mellan SCART/RGB och HDMI, utan också beroende på vilken upplösning jag får in via HDMI
... Återkommer om detta också. Jag har tyvärr en massa annat av annan art som jag måste ta hand om ...
Postad 04 June 2010 - 05:07
Kanske off-topic, men provar ändå...
jadå, det kommer fungera.. så kör jag - kör till IPTV-boxen på 4 ledare, till en annan enhet på dom 4 andra, så det ska inte vara några problem..
Redigerat av Unregistered753e84df, 04 June 2010 - 05:08.
Postad 04 June 2010 - 15:43
Detta kommer inte att fungera.
IPTV boxen kräver separat ipnummer, så inga halvmesyrerdra två kablar samtidigt istället.
Hmm... Antalet ledare har väl inget att göra med DHCP/statisk IP-tilldelning?
Om det inte framgick så skulle jag använda en kabel till två kontakter (4 ledare till varje uttag).
jadå, det kommer fungera.. så kör jag - kör till IPTV-boxen på 4 ledare, till en annan enhet på dom 4 andra, så det ska inte vara några problem..
Toppen! Tack som f-n för svaret!
Redigerat av LiMiT, 04 June 2010 - 15:44.
Postad 04 June 2010 - 16:08
Postad 05 June 2010 - 10:01
Däremot lade boxen av en gång mitt i sändningen och startade om sig själv. Det har jag aldrig varit med om förut. Då den hade startat om var det återigen bra bild och ljud resten av matchen.
Postad 09 June 2010 - 19:27
Sen undrar jag fortfarande hur det kan komma sig att om du stänger av Tv:n med en HD kanal på säg över natten, utan att du stänger av boxen så när du sätter på tv:n på morgonen så har HD kanalen hängt sig/stannat?
Postad 09 June 2010 - 21:57
Eurosport HD hackar med jämna mellanrum både bild och ljud kan jag bekräfta, precis som C+ sport HD gjorde för mig i början när den kanalen var ny.
Sen undrar jag fortfarande hur det kan komma sig att om du stänger av Tv:n med en HD kanal på säg över natten, utan att du stänger av boxen så när du sätter på tv:n på morgonen så har HD kanalen hängt sig/stannat?
Vad säger de på kundservice?
Postad 10 June 2010 - 08:19
Eurosport HD hackar med jämna mellanrum både bild och ljud kan jag bekräfta, precis som C+ sport HD gjorde för mig i början när den kanalen var ny.
har svt hd (med samma tekniska plattform, annan operatör. Där har jag varit med om att boxen stängt och startat om när man kört just HD. men då har den blivit svart. (inte riktigt den kvalitet man borde förvänta sig mao).
Tror det har att göra med plattformen, att om det blir en störning så har det svårt att reparera den. Måste dock säga att det var någon månad sedan sist, så ev har de kommit fram med en lösning.
Tog kontakt med kundtjänsten och de enda hindret enligt dem var att stadsnäten måste skriva avtal om högre kapacitet med Canaldigital. (de flesta stadsnät har kapaciteten) Så vad skall man göra? är avtalen för dåliga för operatörerna eller är det något annat som hindrar. vill gärna ha HD-kanalerna...
Postad 10 June 2010 - 09:27
Den enda gång som jag har upplevt problem var under den nämnda tennismatchen, och det hacakde till ett par gånger bara, så det var inget direkt störande problem.
I övrigt har jag inte haft några problem med nå'n av HD-kanalerna.
Jag är fortsatt nöjd, med andra ord
Postad 11 June 2010 - 17:26
Dock har jag ett konstigt "tut-ljud" som ligger konstant
Redigerat av appis, 11 June 2010 - 17:26.
Postad 11 June 2010 - 18:45
TV4 HD 1080i - 16 MBit/s
SVT HD 720p - 13 MBit/s
VM Kanalen HD (SVT och TV4) 1080i - 16 MBit/s
Postad 11 June 2010 - 19:19
För se... nu säger det ... ne det kan inte stämma. 38 Mbit/s.... tror inte på programmet.
Flåt, fel tråd kanske...
Postad 17 June 2010 - 13:34
Har kontakt mitt stadsnät men ej fått något svar.
Postad 22 June 2010 - 12:32
Nu ska ju iofs radiotjänst ha 170kr om jag har en box hemma i alla fall, kanske bättre med SVT play om man bara vill se rapport..
Postad 28 June 2010 - 18:20
Canal digital säger att stadsnäten måste skriva avtal om högre kapacitet.
Stadsnätet säger att Canal digital inte har kapacitet längre norröver än till uppsala.
(de skyller på varandra!)
hur skall man bäst gå tillväga så man kan få hd-kanalerna tycker ni?
nåväl de har 24 stadsnät som de sänder i (var tydligen 15 från början), så man får väll snällt vänta.
Postad 28 June 2010 - 18:30
har pratat med canal digital och mitt stadsnät.
Canal digital säger att stadsnäten måste skriva avtal om högre kapacitet.
Stadsnätet säger att Canal digital inte har kapacitet längre norröver än till uppsala.
(de skyller på varandra!)
hur skall man bäst gå tillväga så man kan få hd-kanalerna tycker ni?
nåväl de har 24 stadsnät som de sänder i (var tydligen 15 från början), så man får väll snällt vänta.
Låter konstigt då mitt stadsnät (UmeNet) säger att allt är klart för alla HD-kanaler men problemet sitter i CD:s egna backbone-anläggning som inte klarar av att sända ut kanalerna till fler nät. Om detta tiger CD så klart om och skyller allt på stadsnäten.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
11 bilder
2032 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?