Grand Theft Auto IV (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(87)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV - Special Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
GTA 4 online PS3 (2 inlägg)
|
16 år sedan |
GTA IV (1069 inlägg)
|
17 år sedan |
Problem GTA IV (35 inlägg)
|
17 år sedan |
I väntan på GTA (152 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 29 April 2008 - 18:50
Postad 29 April 2008 - 18:53
De va försenade & skulle komma senare under dagen.
F-n tänkte jag.
Sen va polaren där vid 15 tiden å då fanns dom, så han köpte två ex.
Så nu är man game.......
/VV
Postad 29 April 2008 - 19:19
Ja det är klart om du bara beställt spelet då alltså inte collectors. Fan vad störrigt att man inte fick det idag, det gör ju inte så mycket men det är mer en princip sak men webhallen hade skickat det i måndags så man vet ju inte vem man ska gnälla på posten eller webhallen?Du är inte ensam.
Jag har väntat sen 12 idag å frenetiskt läst alla inlägg här.
Bokade för en månad sen ungefär. Min polare som bokade senare betalade också med direktbetalning hos webhallen och fick sitt i brevlådan idag.
Det kan ha att göra med att brevinkastet är för litet så de lämnar de på närmsta utlämningsställe...
Om inte avin kommer imorgon så blir de andra bullar.
För visst ska väl paketet rakt ner i brevlådan?
/W
Postad 29 April 2008 - 19:21
/Christian
Postad 29 April 2008 - 19:32
Postad 29 April 2008 - 19:45
Postad 29 April 2008 - 19:49
Redigerat av Carlgren, 29 April 2008 - 19:59.
Postad 29 April 2008 - 19:57
På min DiBoss är det klockrent utan att ändra något.
Mvh Kimme
Postad 29 April 2008 - 19:57
Well, det blir väl morgon och dag i spelet så småningom.Har bara hunnit spela runt 1 timme sen jag kom hem igår natt, men jag störs av att spelet är så mörkt, även om man drar upp spelets brightnessslider till max, ska jag behöva ställa om tvn för att kunna köra det?
Postad 29 April 2008 - 20:00
Postad 29 April 2008 - 20:01
Well, det blir väl morgon och dag i spelet så småningom.
ja, men jag syftade på att det inte är så mörkt på natten så man inte kan spela...är ju många som klagar över detta, men frågan är ju hur de har sina tv appareter inställda. jag har inga somhelst problem med detta iaf
Redigerat av Carlgren, 29 April 2008 - 20:01.
Postad 29 April 2008 - 20:02
Postad 29 April 2008 - 20:11
Postad 29 April 2008 - 20:12
Man bokar i god tid för att få spelet på releasedatumet. Inga problem får man som svar...
Under helgen ringer de upp från EB-games och jag får bekräftat: "Ditt bokade GTA IV ligger här och väntar på dig, det att bara att komma in under tisdagen och hämta upp det..."
YES!! tänker man. 4 dagar ledigt och fullständig njutning av GTA IV.
...så går man in i butiken efter jobbet med ett stort leende, lämnar in kvittot...och vad får man för svar...
"Tyvärr finns det inget GTA IV till dig att hämta, vi beslutade oss att släppa alla vi fick "först till kvarn"
WTF!!! Varför skulle man då förboka?! Jag bokade för att få spelet på releasedatumet!!!
Så ###### dålig behandling av kunder var det länge sen jag upplevde!
...så vad gör man nu? ...De skulle få in fler spel nästa vecka men det var inget de kunde garantera...
Är grymt besviken på EB-games. Väldigt tveksam om jag kommer handla där igen. Nästa gång inhandlas spel någon annanstans...
Postad 29 April 2008 - 20:12
Jag kan bara hålla med alla som klagar på grafiken. Visst, GTA har aldrig handlat om briljant grafik, men det här är så grötigt och suddigt att det stör. Jag kör på projektor, 95 tum, och alla andra spel jag testat till både PS3 och 360 har varit knivskarpa. Att spela GTA 4 däremot är som att kolla på film med ofokuserad bild - rejält jobbigt.
Kanske pga att PS3 versionen endast körs uppskalat från 640p ?
GTA4 på 360n kör för övrigt i 720p.
counting-pixels-gta-iv-runs-at-640p
Redigerat av Unregistered69f7f285, 29 April 2008 - 20:13.
Postad 29 April 2008 - 20:31
Ja det är klart om du bara beställt spelet då alltså inte collectors. Fan vad störrigt att man inte fick det idag, det gör ju inte så mycket men det är mer en princip sak men webhallen hade skickat det i måndags så man vet ju inte vem man ska gnälla på posten eller webhallen?
Ja köpte det vanliga. Vet dock inte hur posten ställer sig till paketet här. Om man får avi imorron är det ju ok.
Annars blir det ett klagomål utav dess like.
Beställde ett fifa på webhallen i julas. Då skicka dom nhl... så lite lack e man redan
/W
Redigerat av Wilgot, 29 April 2008 - 20:31.
Postad 29 April 2008 - 20:36
Läste att 360-versionen var regionslåst... Någon som kan bekräfta att PS3-versionen INTE är regionslåst? Har ju beställt från videogamesplus (kanada)
PS3-spel är inte regionslåsta.
Postad 29 April 2008 - 20:37
Beställde ett fifa på webhallen i julas. Då skicka dom nhl... så lite lack e man redan
Hehe, lite klantiga är dom. Beställde en box med 8 filmer, fick en iPod.
Postad 29 April 2008 - 20:42
Det var ju typiskt... Såg också nån recension nu som nämnde att PS3-versionen har bloom lighting som gör allting lite suddigt. Låter mysko.Kanske pga att PS3 versionen endast körs uppskalat från 640p ?
GTA4 på 360n kör för övrigt i 720p.
counting-pixels-gta-iv-runs-at-640p
Postad 29 April 2008 - 20:44
Fan EB-Games!!! Det var sista gången jag bokade spel hos dom. Och jag är förmodligen inte ensam...
Man bokar i god tid för att få spelet på releasedatumet. Inga problem får man som svar...
Under helgen ringer de upp från EB-games och jag får bekräftat: "Ditt bokade GTA IV ligger här och väntar på dig, det att bara att komma in under tisdagen och hämta upp det..."
YES!! tänker man. 4 dagar ledigt och fullständig njutning av GTA IV.![]()
...så går man in i butiken efter jobbet med ett stort leende, lämnar in kvittot...och vad får man för svar...![]()
"Tyvärr finns det inget GTA IV till dig att hämta, vi beslutade oss att släppa alla vi fick "först till kvarn"
WTF!!! Varför skulle man då förboka?! Jag bokade för att få spelet på releasedatumet!!!![]()
Så ###### dålig behandling av kunder var det länge sen jag upplevde!
...så vad gör man nu? ...De skulle få in fler spel nästa vecka men det var inget de kunde garantera...![]()
Är grymt besviken på EB-games. Väldigt tveksam om jag kommer handla där igen. Nästa gång inhandlas spel någon annanstans...
EB har skött det här riktigt dåligt ja. Det är sista gången för mig också.
Nästa gång (MGS4?) blir det ingen förhandsbokning. Det verkar ju vara mycket enklare att sticka ut till elgiganten och mediamarkt och plocka upp sitt ex billigt.
Nu kan jag i och för sig ändå inte spela denna helg (på grund av jobb) men jag börjar oroa mig om jag verkligen kommer att "få spelet i nästa leverans om 10 dagar".
Redigerat av Unregistered5120ea9a, 29 April 2008 - 20:51.
Postad 29 April 2008 - 20:59
Ouh, nu är det färdigt...
Postad 29 April 2008 - 21:11
Kan man inte köra spelet på 1080i eller 1080p på PS3-versionen ?
jo. men du måste bocka ur 720p på skärminställningar..
Postad 29 April 2008 - 21:13
Det tokhängde efter ungefär 2 uppdrag (inte ens PS-knappen fungerade). Sedan dess har det gått bra (3-4 uppdrag)Slutsålt i alla affärer jag har varit i idag (elgiganten, computer city, siba (xbox 360 versionen fanns där dock) OnOff osv)
Hörde en säljare säga att det var problem med PS3 versionen.. Den skulle tydligen hänga sig. Ingen som har märkt av detta?
Postad 29 April 2008 - 21:13
Postad 29 April 2008 - 21:14
Min har tokfryst hela PS3an en gång (POWER OFF fungerade dock fortfarande)Såg att nån hade skrivit att en säljare sa att de var något problem med PS3 versionen.. men har inte sett nån här inne som haft problem.. det kanske är om man får måndags exemplar
Postad 29 April 2008 - 21:14
Det tokhängde efter ungefär 2 uppdrag (inte ens PS-knappen fungerade). Sedan dess har det gått bra (3-4 uppdrag)
har kört i 6 timmar o inte hängt sig en gång.. peppar peppar..
Postad 29 April 2008 - 21:16
Samma fel här. Provade för 10 minuter sedan och det gick intefick precis samma
Postad 29 April 2008 - 21:17
Har du sagt det till de rakt in i fejjan?
Postad 29 April 2008 - 21:19
Mer info:fick precis samma
GTA IV online is down: http://www.ps3fanboy...online-is-down/
Som bekant är 360spel regionslåsta medans PS3 aldrig är regionslåsta. Inget unikt för GTA IVLäste att 360-versionen var regionslåst... Någon som kan bekräfta att PS3-versionen INTE är regionslåst? Har ju beställt från videogamesplus (kanada)
Postad 29 April 2008 - 21:28
Dock stör det inte mig nämnvärt, det tillför snarare en filmisk effekt som det så fint heter.
Fast om man fick välja hade jag hellre sett burnout liknande grafik som påminner lite om GTA fast är mycket skarpare (dock inte lika detaljerad). Jag skulle vilja påstå att det grafiskt ligger på förväntning. Precis som de gamla PS2 versionerna så är detta betydligt fulare rent grafikmässigt (ljussättning, färger m.m. ) än andra PS3 spel. Men miljöerna är otroliga. Och jämfört med PS2 versionerna så är miljöerna ett jättelyft.
Det var lag i PS2 versionerna och nu har det blivit värre i PS3an
De som tror på en patch så är det ju inte så att detta är en bugg. Det är helt enkelt prestanda/ooptimerad grafikmotor som skapar detta. Med tanke på hur GT5 ser ut rent grafiskt (1080p 60fps med perfekt ljussättning) så är det riktigt dåligt att den här betydligt mer simpla grafiken laggar så.
Postad 29 April 2008 - 21:31
Postad 29 April 2008 - 21:52
Jag kör via Hdmi ,,,och under skärminställningar vid alternativet "inställningar för videoutdata" står det aktuell utdataupplösning 1080p.jo. men du måste bocka ur 720p på skärminställningar..
Singstar och BD får jag ut 1080p, men inte på detta spelet ?
Redigerat av Unregistered831835ad, 29 April 2008 - 21:53.
Postad 29 April 2008 - 21:54
GT5 renderar bara en bana som är betydligt mindre, har betydligt färre objekt som rör sig samtidigt som dessutom måste renderas rätt eftersom de är i närbild, betydligt färre ljudkällor mm mm.Det var lag i PS2 versionerna och nu har det blivit värre i PS3an
De som tror på en patch så är det ju inte så att detta är en bugg. Det är helt enkelt prestanda/ooptimerad grafikmotor som skapar detta. Med tanke på hur GT5 ser ut rent grafiskt (1080p 60fps med perfekt ljussättning) så är det riktigt dåligt att den här betydligt mer simpla grafiken laggar så.
Dessutom är det bara under racen som det är 60 fps, under repriserna körs spelet i 30 fps.
Postad 29 April 2008 - 22:00
Har aldrig laggat till för mig, och har inte heller hängt sig under de 5h i sträck jag spelade! ska nog ner till tv:n snart igen och starta nästa pass!
Älskar humorn i spelet och alla små detaljer, men som sagt, grafiken drar faktiskt ner lite grann.
Årets spel hittils!
Postad 29 April 2008 - 22:18
Spelet är same, same som de tidigare. Känns som en fortsättning från San andreas fast med nya karaktärer. Jag är inte överdrivet imponerad och tycker faktiskt att grafiken är förmodligen den sämsta till alla mina PS3 spel.
Det blir nog inte bättre än GTA III och Vice city tyvärr.
Postad 29 April 2008 - 22:56
Håller med, Vice City är fortfarande klar favoritNu har jag spelat 16%.
Spelet är same, same som de tidigare. Känns som en fortsättning från San andreas fast med nya karaktärer. Jag är inte överdrivet imponerad och tycker faktiskt att grafiken är förmodligen den sämsta till alla mina PS3 spel.
Det blir nog inte bättre än GTA III och Vice city tyvärr.
Postad 29 April 2008 - 23:05
Jag kör via Hdmi ,,,och under skärminställningar vid alternativet "inställningar för videoutdata" står det aktuell utdataupplösning 1080p.
Singstar och BD får jag ut 1080p, men inte på detta spelet ?
du måste gå in på hdmi o sen ta "anpassad" därefter kan du välja att ta bort 720p. har testat de nu, vet dock inte om skillnaden märks så mkt.
Postad 30 April 2008 - 00:23
Nu är jag dock istort sett helt ny med GTA..
Tycker det är lite synd att grafiken är lite suddig.
Men det är ett väldigt litet minus..åkt runt med min haschrökande kompis å lyssnat på reggie å roat oss..
Helt klart skönt
Sen när ja tog ut en dam på dejt så råkade jag köra över en gångare och samtidigt få en snut efter mig...Gick inte riktigt hem hos damen
Har inte haft minsta lagg eller screentearing eller nå annat konstigt som jag kunnat se iaf.
Postad 30 April 2008 - 00:42
du måste gå in på hdmi o sen ta "anpassad" därefter kan du välja att ta bort 720p. har testat de nu, vet dock inte om skillnaden märks så mkt.
Måste man ändra inställningen så för att få ut 1080i/1080p? Hur blir det då om man startar ett spel som inte klarar så höga upplösningar? Sprängs tvn då eller?
Postad 30 April 2008 - 04:29
Postad 30 April 2008 - 07:10
Måste man ändra inställningen så för att få ut 1080i/1080p? Hur blir det då om man startar ett spel som inte klarar så höga upplösningar? Sprängs tvn då eller?
hehe, nej
Postad 30 April 2008 - 07:22
Förstår inte alla som tror att det ska se ut som en blandning av GT5 och CoD4, det är ju liite mer saker som ps3an jobbar med samtidigt här. Fruktansvärt bra ljussättning, väldigt komplex AI mm. Nä det har helt klart uppfyllt mina förväntningar i alla fall. Jag märker då inte av att spelet laggar alls, men det beror väl på hur känslig man är.
Förresten, de som undrar över förhandsbokningen på EBgames så skrev jag i en annan GTA4-tråd hur jag fick göra, me den tråden verkar ju lite halvdöd så kan ju skriva det här också. Hade bokat på EB men fick det inte på releasedagen så jag köpte ett ex på elgiganten, sen gick jag till EB och frågade om jag kunde byta mitt GTA4 mot ett annat spel och det gick de med på. Så jag plockade upp ett nintendo wii och fick betala presentkortet på 100kr plus 200 i mellanskillnad (fick alltså 699kr för GTA4 eftersom wii fit kostar 999kr). Så det ka ni ju försöka med om det är nåt annat spel ni är intresserade av. Fick Wii Fit och GTA4 för 947 kr totalt
Postad 30 April 2008 - 07:34
Själv tycker jag att suddigheten på saker lite längre bort ger som någon annan sagt en filmeffekt samt att det påminner en hel del om dis.
Ni som håller på och tvingar olika upplösningar... blir det bättre på något sätt?? Spelet är ju i 720P och blir ju bara skalad till 1080P.
Postad 30 April 2008 - 08:02
Är det nå man lessnar på fort eller ?
Postad 30 April 2008 - 08:28
Redigerat av Unregisteredda254153, 30 April 2008 - 08:28.
Postad 30 April 2008 - 08:29
Ni som håller på och tvingar olika upplösningar... blir det bättre på något sätt?? Spelet är ju i 720P och blir ju bara skalad till 1080P.
Svaret på det ligger väl i vad som gör uppskalningen bäst, ps3an eller TVn man har. Jag kör i 720p för jag tror inte man ser någon skillnad. Jag såg då i alla fall ingen skillnad i cod4 som fungerar på precis samma sätt.
Postad 30 April 2008 - 08:43
Jag undrar om det kommer bli en rekordlåg ungdomsfylla denna valborg. Alla tonåringar sitter hemma och lirar GTA istället
Tror inte det, eftersom det är 18-årsgräns på detta spel, så de yngre får nog skölja ner. Iofs så är det ju 20-årsgräns på drickat. Jag hörde att dagens tonåringar kör på tvål och tändargas istället. Puckon!
Spelet är klockrent iallafall, men jag råkade döda min uppdagsgivare igår, men det kanske ingick i spelets plan...
Postad 30 April 2008 - 08:47
Sen drabbas jag av frysningar också... Skitspel
Postad 30 April 2008 - 09:03
Svaret på det ligger väl i vad som gör uppskalningen bäst, ps3an eller TVn man har. Jag kör i 720p för jag tror inte man ser någon skillnad. Jag såg då i alla fall ingen skillnad i cod4 som fungerar på precis samma sätt.
Du har rätt. Det beror på vilken tv man har. JAG ser skillnad i COD4. = )
/W
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
GTA 4 online PS3
6 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?