Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil 5

491 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Resident Evil 5 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.124998 (7) 99:-
Resident Evil 5 - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

Postad 30 March 2009 - 06:10

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Detta spel är ju bara för fantastiskt!! Är helt fast. Tycker helt tvärtom mot er andra gamla Resident evil spelare. Tycker bara det blivit bättre och bättre. Är så skönt att slippa köra fast på omöjliga pussel som kräver walktrough hjälp. Tycker det är lagom med klurigheter och boss taktiker. RE4 var helt i min smak och RE5 är ju hur bra somhelst.

Fattar inte varför det inte fått genomgående 10:or i recensionerna.

Spoiler

Mvh D

Redigerat av Doraso, 30 March 2009 - 12:24.

Postad 30 March 2009 - 11:54

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Tack för spoilern!

Postad 30 March 2009 - 12:25

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Very sorry :)

Mvh D

Postad 30 March 2009 - 13:55

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
http://lokaltidninge...09944520/1482/i

Då har jag också recenserat RE5 :) Yey! Lämna gärna en kommentar, alltid kul att veta om det man gör är skit, fågel eller mittimellan.

Postad 30 March 2009 - 17:56

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Hade garanterat inte gjort det bättre själv men hade föredragit en mer basic recension som tar upp lite grafik samt ljud och kanske lite mer vad som gör spelet så bra i coop (att AI-n på Sheva kanske inte är den bästa). Jag vill även ta bort ord/uttryck som: mjäkigaste ,protagonisten, En bra blandning miljöer skrapar känslan ren, (va???) för att göra texten lite mer lättläst (för mig) :)

Postad 30 March 2009 - 18:07

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Haha, vad är det för fel på "skarpa känslan ren" :) ?

Postad 01 April 2009 - 19:28

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Var in och kollade leaderboards idag...
Amateur: 1h15min
Professional: 1h19min

Kort spel? :)

Postad 03 April 2009 - 12:31

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Tjena måste man ha samlat på sig visst antal emblem för att låsa upp infinity ammo.

Postad 03 April 2009 - 13:34

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Tjena måste man ha samlat på sig visst antal emblem för att låsa upp infinity ammo.

Du måste uppgradera vapnet helt för att kunna köpa infinit ammo.

Postad 03 April 2009 - 14:46

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Du måste uppgradera vapnet helt för att kunna köpa infinit ammo.

Tackar för svar men sätter man på typ infinitmode i spelet någonstans efter man har uppgraderat ett vapen

Postad 03 April 2009 - 15:30

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Tackar för svar men sätter man på typ infinitmode i spelet någonstans efter man har uppgraderat ett vapen

Efter att du uppgraderat vapnet helt så går du ut där du köper figurer, bläddrar längst ner och köper infinite ammo till det vapnet, sedan backar du ut från den menyn till där du väljer kläder tror jag, där finns ett val som heter infinite ammo, gå in där och välj "on", sen när du startar spelet nästa gång så se till att ha Infinite Ammo - Yes.

Postad 03 April 2009 - 15:40

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Bör väl kanske tilläggas att man måste ha spelat igenom spelet minst en gång innan man kan aktivera infinite ammo.

Postad 05 April 2009 - 13:15

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Jag och Lifter började spela online co-op igår. Jag har ju till skillnad från Lifter inte varit helsåld på RE-konceptet, utan mest stört mig på jobbiga kontroller. Jag har till och med uttalat mig om att jag aldrig skulle köpa ett RE-spel. Men efter mycket tjat från folk måste jag erkänna att jag faktiskt börjat älska RE5.
Kanske är det sällskapet, när man spelar igenom ett Co-op-spel med en polare för första gången och gör saker tillsammans, jag vet inte. Men det lämnar inte mycket att önska (förutom mer ammo, vilket bara skulle sabba den småjobbiga "jag-har-nästan-ingen-ammo-kvar"-paniken). Och kontrollen stör mig mindre och mindre för varje minut som går (även om det vore skönt att kunna gå med åtminstånde kniven).

Riktigt snyggt är det också. Försöker komma på om jag sett nåt snyggare på 360n, men jag har varit utan Xbox i en månad så jag har inget i närminnet. Men nog ligger det i top 1% av tillgängliga titlar åtminstånde.

Nu har vi ju bara tagit oss igenom 2.3 än så länge. Och ska dra igång igen om 20 minuter. Och jag ser verkligen fram emot det. Synd bara att solen skiner så mkt, inte optimalt för projektorn :) .

Postad 05 April 2009 - 20:08

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Har precis avslutat 5.2 med Lifter och avbrutit för kvällen. Hittills måste jag säga att det är ett riktigt riktigt bra spel... MEN. Jag har nästintill ingen koll på storyn. Kan ha något att göra med att jag aldrig spelat RE tidigare. Men det känns inte riktigt som det. Visst, jag kanske skulle fatta mer om jag orkade stanna och läsa alla dokument som finns här och var, men det har jag inget intresse av. Personen som kom på att man mitt i ett äventyr ska stanna upp och läsa text, sida efter sida, borde få sparken. Samma sak med människan som tyckte att man ska lösa samma pussel 3 gånger för att komma vidare. Tänker på
Spoiler
. Inte så svårt, men irriterande med upprepning.
Annars finns det inte mycket att klaga på. Vissa bossar känns lite för lätta och har uppenbara svagheter, vissa är oerhört sega så man undrar om man har rätt taktik eller om man står och ältar fel prylar om och om igen. Men till slut brukar det ge sig.

Länge sen jag hade så kul med ett spel faktiskt. Men det har mkt med co-op att göra. Singleplayer hade säkerligen bara gjort mig irriterad, speciellt om jag ska stanna upp då och då och läsa sida efter sida efter sida av text.

Hittills får det en 8.5 eller 9 av 10, i co-op. Och min avsky för att inte kunna sikta och gå har lagt sig nästintill helt nu.

Postad 06 April 2009 - 14:30

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Har precis avslutat 5.2 med Lifter och avbrutit för kvällen. Hittills måste jag säga att det är ett riktigt riktigt bra spel... MEN. Jag har nästintill ingen koll på storyn. Kan ha något att göra med att jag aldrig spelat RE tidigare. Men det känns inte riktigt som det. Visst, jag kanske skulle fatta mer om jag orkade stanna och läsa alla dokument som finns här och var, men det har jag inget intresse av. Personen som kom på att man mitt i ett äventyr ska stanna upp och läsa text, sida efter sida, borde få sparken. Samma sak med människan som tyckte att man ska lösa samma pussel 3 gånger för att komma vidare. Tänker på

Spoiler
. Inte så svårt, men irriterande med upprepning.
Annars finns det inte mycket att klaga på. Vissa bossar känns lite för lätta och har uppenbara svagheter, vissa är oerhört sega så man undrar om man har rätt taktik eller om man står och ältar fel prylar om och om igen. Men till slut brukar det ge sig.

Länge sen jag hade så kul med ett spel faktiskt. Men det har mkt med co-op att göra. Singleplayer hade säkerligen bara gjort mig irriterad, speciellt om jag ska stanna upp då och då och läsa sida efter sida efter sida av text.

Hittills får det en 8.5 eller 9 av 10, i co-op. Och min avsky för att inte kunna sikta och gå har lagt sig nästintill helt nu.

Är texterna som gör att man spelar spelet, det andra(själva spelet) är skit samma. ;)
Och ja, kan ju vara lite svårt att hänga med i storyn om man inte tillåter storyn att visa sig(dvs läsa dokument). :)

Postad 08 April 2009 - 09:57

Unregisteredce156b63
  • Unregisteredce156b63
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Är det någon som har hunnit köpa/testa VS DLC'n som kom i veckan? Själv är jag rätt tveksam till om det är något man skall skaffa, känns inte som att RE5 är gjort för online VS spel?

Postad 08 April 2009 - 14:53

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Är det någon som har hunnit köpa/testa VS DLC'n som kom i veckan? Själv är jag rätt tveksam till om det är något man skall skaffa, känns inte som att RE5 är gjort för online VS spel?

Jag skulle bojkotta. Tydligen ligger versus mode redan på skivan så det enda du köper och laddar ner är en 2 mb stor nyckel för att låsa upp det. ILLA.

Postad 08 April 2009 - 17:06

Unregisteredce156b63
  • Unregisteredce156b63
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag skulle bojkotta. Tydligen ligger versus mode redan på skivan så det enda du köper och laddar ner är en 2 mb stor nyckel för att låsa upp det. ILLA.

Har också läst om det där, även om det är muggigt så vore det kul och veta om det är roligt att lira. Nöjer mig absolut med spelet som det är om DLC'n inte är något att ha.

Postad 09 April 2009 - 16:18

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0

Är texterna som gör att man spelar spelet, det andra(själva spelet) är skit samma. ;)
Och ja, kan ju vara lite svårt att hänga med i storyn om man inte tillåter storyn att visa sig(dvs läsa dokument). :wub:

Ville jag läsa skulle jag läsa en bok. Jag tycker ett spel ska spelas och inte läsas. Men men. Spelet är fortfarande ohyggligt kul i co-op. Kan inte uttala mig om singleplayer... Än.

Spoiler
i slutet
Spoiler

Blir nog ett slutbetyg på 8.3/10. Finns saker som kunde förbättras. Fienderna är lite repetetiva och bossarna lite... jag vet inte... dryga. Men co-op lyfter spelet för mig som aldrig skulle spelat RE utan en kamrat som manat på och joinat mig i fighten.
Klart bättre co-op-tänk än Ao2 som är gjort för endast det.

Edit: Kan inte tänka mig att Multiplayer i RE5 är så mkt att hänga i julgranen. Men kanske blir nåt att testa i framtiden.

Edit2: Tittar även på underrubriken till den här tråden "Zombiefest"? Trodde vi redan diskuterat Zombies i en annan tråd, och samma som i Dead Space är väl inte Resident Evil-folket Zombies på riktigt... Eller har jag inte läst någon text i spelet som förklarar hur de är Zombies? :D

-"They're not like any Zombies I've seen before."

Redigerat av C Upp, 09 April 2009 - 18:38.

Postad 05 July 2009 - 15:40

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Spelade det för första gången med en kompis igår, måste säga att det är riktigt kasst att man måste vara uppkopplad mot internet, fast man pratar om splitscreen. Kul för dom som inte har internet kopplat till boxen.
Sen för det andra, veteran är ju sjukt svårt. Jag har klarat av det på normal och tycker ju min pistol skulle vara världens bästa pickadol mot fienderna. Nä, så var ju inte fallet. Dom tål ju hur mycket som helst, vi klarade inte ens av första banan, då man ser han som blir halshuggen m.m. Fan i mig sorligt. =P
Sen det också, att om man nu kör själva spelet, så måste ju den andra logga in på xboxen med ett annat konto. Vilket betyder att alla vapen m.m. som jag har, det kan jag inte dela med mig av till min kompis. Hatar spel där andra playern måste ha en egen profil för att kunna spela.
Dock så var det kul att spela Merchaniers med en kompis, är ju roligt när man panikar tillsammans. :)

Och ja, jag gör värsta pushen på denna tråden, som legat död i ett par månader.

Redigerat av Really, 05 July 2009 - 15:41.

Postad 05 July 2009 - 15:49

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Sen det också, att om man nu kör själva spelet, så måste ju den andra logga in på xboxen med ett annat konto. Vilket betyder att alla vapen m.m. som jag har, det kan jag inte dela med mig av till min kompis.

Värt att påpeka är att du aldrig kan ge dina vapen till din partner, såvida du inte kör med AI:n bara. Så det har inget med kontot att göra eller så.

Postad 06 July 2009 - 13:07

Douhane
  • Douhane
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
En fråga om inventory. Måste man ha mele västen eller skottsäkra västen uppe i de 9 rutorna ngnstans eller räcker det att ha dem i lådan?? tycker inte att de drar ner skadan på gubben ngt??

Postad 06 July 2009 - 18:44

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Du måste ju ha den med dej , så ja du måste ha den i inventory rutorna.

Postad 07 July 2009 - 12:30

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Sen för det andra, veteran är ju sjukt svårt. Jag har klarat av det på normal och tycker ju min pistol skulle vara världens bästa pickadol mot fienderna. Nä, så var ju inte fallet. Dom tål ju hur mycket som helst, vi klarade inte ens av första banan, då man ser han som blir halshuggen m.m. Fan i mig sorligt. =P

Veteran SKA ju vara svårt, fast å andra sidan var det inte så svårt när man har unlimit ammo till RPG.
Jag och min internetpolare körde nog igenom spelet 7-8ggr på alla svårighetsgraderna bara för det var skoj B) :D

Postad 17 August 2009 - 10:19

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Håller på att köra igenom detta nu på veteran med en polare, riktigt klockrent spel! Har inte spelat något av de tidigare spelen men jag gillar verkligen uppläget på detta spel, lagom svårt på veteran tycker jag, men jag kan tänka mig att det blir lite svårare om man kör själv med datorn som Sheva.

Någon som vet vilka vapen man ska satsa på att uppgradera? Jag kör med Dragunov snipret där jag uppgraderat power lite grann och sen kör jag med Magnum och standard pickan men jag skulle vilja ha ett schysst shotgun, nån som vet när man får ett bra sådant? Är på "oljeplattformen" nu och skjuter motorsågsgubbarna. :)

Postad 18 August 2009 - 08:50

Douhane
  • Douhane
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag har spelat igenom spelet på normal i co-op med en polare. Sedan startade vi om på amatör, och körde ngra levlar. Kan jag gå in och köra lite levlar själv i singleplayer för att hitta lite mer emblem och skatter för att få pengar utan att förstöra ngt av det vi lirat innan. Vet att inte polaren får ngra pengar och achivements då.

Postad 20 August 2009 - 09:05

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Jag har spelat igenom spelet på normal i co-op med en polare. Sedan startade vi om på amatör, och körde ngra levlar. Kan jag gå in och köra lite levlar själv i singleplayer för att hitta lite mer emblem och skatter för att få pengar utan att förstöra ngt av det vi lirat innan. Vet att inte polaren får ngra pengar och achivements då.

Jag funderar också om det funkar, jag skulle gärna gå "tillbaka" själv utan polaren några levlar och samla mera saker men sen kunna fortsätta där vi var senast.

Har förövrigt hittat M3 Shotgunnet
Spoiler
;)

Postad 04 September 2009 - 09:18

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Var in och kollade leaderboards idag...
Amateur: 1h15min

Kort spel? ;)

Nu nere på 39 minuter!!! :)

Postad 26 January 2010 - 17:53

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Resident Evil 5 Gold Edition kommer den 12 Mars.

Screenshots

Bifogad fil(er)

Postad 18 February 2010 - 15:51

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1330 inlägg
  • 0
Hur många timmar tar det att spela igenom kampanjen i detta spel?

Postad 18 February 2010 - 17:01

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Är du riktigt snabb kan du klara det på under en timme. Men normalt är väl 4-7 h beroende på hur mycket man utforskar osv. Klart njutbart spel dock :rolleyes:

Postad 18 February 2010 - 17:18

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Hur många timmar tar det att spela igenom kampanjen i detta spel?

Ca 15 om jag minns korrekt.

Postad 18 February 2010 - 18:01

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Ca 15 om jag minns korrekt.

Hur mycket satt du och spanade in Sheva egentligen? :rolleyes:

:blink:

Postad 18 February 2010 - 18:59

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Meh :rolleyes:
10-12 då kanske är närmare sanningen?

Postad 18 February 2010 - 19:26

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Tror jag och tjejen är typ 10-11 timmar in och vi har två kapitel kvar. Slutar nog runt 12 timmar eller så men visst har vi undersökt ganska mycket men det är ju nästan nödvändigt för att hitta ammuntition. Kul spel är det iaf!

Postad 18 February 2010 - 20:03

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Har för mig rekorden på topplistorna låg runt timmen när jag spelade sist. Vi var nere i fyra-nånting timmar. Men då rushade vi vissa banor just för att få ner tiden
Spoiler

Postad 19 February 2010 - 15:40

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Frugan gillar co-op så man kanske skulle göra en investering.
Undrar vad frugan tycker...Man får väl höra efter om det kan vara något som passar.

Postad 20 February 2010 - 22:27

Goset666
  • Goset666
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Blev precis klar med DLC "Lost in Nightmares".

Tycker det var ett prisvärt och roligt tillägg till RE5 för 400 poäng.

Tempot var lite slött i början men tog sig sedan rejält på slutet.

Tråkigt att man inte fick använda sig egna karaktär som man hade i RE5 utan började om på ny kula i denna DLC.

Bjöd på ett par intressanta miljöer, monster samt spelmoment.

Redigerat av Goset666, 20 February 2010 - 22:28.

Postad 23 February 2010 - 23:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är du riktigt snabb kan du klara det på under en timme.

Är du allvarlig? Är på sista kapitlet själv nu, men för att klara det på en timme måste man ju strunta i spelet helt och hållet och bara springa förbi.

Enbart bossen på slutet av bana 5 tar ju sju minuter -_-. Undrar hur de tänkte med den för övrigt, sjukt irriterande fight.

Underhållande co-op spel men skräcken är helt och hållet borta och splitscreen co-op delar skärmen för smått =/. Måste vara snyggaste elden och explosionerna ever dock.. redan RE4 var bra på det och det syns att man vidareutvecklat.

Postad 24 February 2010 - 04:02

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Förstod verkligen inte varför man omfamnade GoW-konceptet mitt i, med tanke på den värdelösa shooterkontrollen. Att utstå stundtals mördande gunfights när man hackar sig fram och måste sikta in sig på ett ytterst obekvämt sätt var en otrevlig upplevelse tyckte jag.

I övrigt var det välgjort, men jag hoppas de utvärderar bossfighterna till sexan.

Postad 24 February 2010 - 08:23

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Är du allvarlig? Är på sista kapitlet själv nu, men för att klara det på en timme måste man ju strunta i spelet helt och hållet och bara springa förbi.

Enbart bossen på slutet av bana 5 tar ju sju minuter -_-. Undrar hur de tänkte med den för övrigt, sjukt irriterande fight.

Underhållande co-op spel men skräcken är helt och hållet borta och splitscreen co-op delar skärmen för smått =/. Måste vara snyggaste elden och explosionerna ever dock.. redan RE4 var bra på det och det syns att man vidareutvecklat.

Ja om du går in och kollar leaderboard så ser du vilken rekordtiden är för hela spelet. Och ja, man måste skippa allt, ofta dela upp sig för att göra allt så snabbt som möjligt och bara rusha.

Postad 05 March 2010 - 10:54

Goset666
  • Goset666
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Tog mig igenom "DESPERATE ESCAPE" igår. Tycker det var bättre än "LOST IN NIGHTMARES".

Betydligt mer action från start i "DESPERATE ESCAPE". Alltid kul också att få spela som Jill Valentine också. Fanns också betydligt mer vapen att hitta här också än i "LOST IN NIGHTMARES".

Finalen i "DESPERATE ESCAPE var också en intressantare upplevlese än vad finalen i "LOST IN NIGHTMARES" var.

Står ni och väljer mellan de båda så tycker jag det är bäst att börja med "DESPERATE ESCAPE"

Helt klart värt sina 400p för 1-2 timmars mer underhållning i sköna Resident Evil 5 världen.

Redigerat av Goset666, 05 March 2010 - 10:54.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.