Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 juli 2008 - 08:56

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Hehe att det kan va så dyrt att tillverka en liten plastfilm med lite gäftlim på.
100kr fär vadå, 1 skydd.... ush ush.
Visserligen är det ju ingen massproduktion, men de som gör dessa plastfilmer lär enkelt knåpa in lite sifforor i ett cadprogram o vips spottar maskinen ut en utskuren ;).

Aja alla skall väl få tjäna nått hihih.

Måste säga att jag nu känner mig grymt nöjd med luren..dock Touchflow avslaget o kör normalt vilket passar mig mycket bättre.
Iaf tills dett förfinats något.
Jag upplever Touchflow menyn som ibland seg och man fastnar lite ibland när man släppt tex på kontakter så skall de ju displaya detta.
Vill man då i samma sekund scrolla vidare så kan det hacka till eller så hamnar man på något helt annat.
Batteritiden känns inte alls särskillt bra(finns ju dock bättre batterier, men på bekostande av tjockleken på telefonen), visserligen fipplar man mycket nu, men en telefon skall va anpassad till att kunna användas rätt flitigt iaf en hel dag utan omladdning.

Stör mig något enormt på att telefonen låser sig(slocknar) när man skall slå ett telefonnummer på nummerpadden efter bara drygt 5 sekunder <-- Detta måste dom fixa snabbt tycker jag, iaf en inställning för timeouten.

Va först lite irreterad på den oprecisa tocuhskärmen, men om man leker lite med inställningen av den och trycker lite ur fokus om man säger så, så blir det riktigt bra :P.
Tex: på högerkant av telefonen där man normalt sett scrollar i menyerna, trycker jag lite till vänster om krysset(ca 3mm).
Detta gör att man/jag får mycket bättre känsla när man använder scrollen..

Men det är en förbaskad snygg och nätt telefon med mycket funktioner i ikompakt storlek.

//

Postad 08 juli 2008 - 09:53

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Funderar stark på att köpa telefonen. Undrar bara lite vad är de för abonnemang man kommer behöva? Kör just nu på vanligt gsm. Kommer jag missa en massa om jag inte går över till 3g? Hur fungerar det när man surfar finns de bra gratis möjligheter att koppla upp sig i storstäder eller? Skulle vara bra om ja kunde få lite feedback från eller som har den.

Postad 08 juli 2008 - 10:16

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Vad är det för kabel som passar till telefonen? Är det mini-usb? Ser inte ut som det, uttaget är ju liksom lite snedfasat eller vad man ska säga. Skulle gärna vilja kunna köpa en vanlig usb-kabel utan att behöva beställa en specialare..

Postad 08 juli 2008 - 10:41

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Var det inte Touch Diamond som skulle ha längre batteritid ifall man har på 3G än om man bara har på GSM...eller var det en annan telefon. Har för mig jag har läst detta iaf.
Hur är headsetet som följer med? Är van med SEs variant med gummipluggarna som stänger ute allt oväsen runtomkring. Då jag jobbar i en industri är dessa perfekta. Men man kanske kan byta till vad man vill efter mikrofonen, och sätta dit sista delen från en SE headset?
Hur är FM-radion i mottagning? Har hyfsad mottagning inne på industrin nu med en SE w800i så kan absolut inte försämra mig i FM-mottagning.
Hoppas Elgiganten svarar snart så jag vet om den finns ute i affären här så jag kan testa den lite :-)

Postad 08 juli 2008 - 10:54

cheGG
  • cheGG
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Vad är det för kabel som passar till telefonen? Är det mini-usb? Ser inte ut som det, uttaget är ju liksom lite snedfasat eller vad man ska säga. Skulle gärna vilja kunna köpa en vanlig usb-kabel utan att behöva beställa en specialare..

Uttaget är snedfasat alá HTC men det går exakt likabra med en vanlig mini-usb. Jag gjorde det igår..

Postad 08 juli 2008 - 11:09

OGS
  • OGS
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har fått hem min diamant nu och har lite frågor som jag hoppas någon kaan besvara snabbt så man får igång den.

Tycker den är lite okänskig. Hur gör man för att göra en egen kalibrering? det finns ingen guide för en sån som jag som inte är så insatt i hur man fixar allt med internet och gps och vilka kartor man ska ha som funkar bra osv? Vill bara att allt ska funka så man kan använda det.

Postad 08 juli 2008 - 11:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Boost TFL3D Scrolling Speed --> - HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 16384 or 32768 (DWORD decimal)
- To change it back to the default: - HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 8192 (DWORD decimal)

Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)
AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)
HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0

Adjust screen sensitivity: HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\TouchPanel
Value = PressureThreshold
Change from the default dword:00000027 or 34 to dword:000000f0 or 240 in decima

Enable GPS photo: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P10 -> change the value "enabled" from 0 to 1

Lite tweaks ni kan testa :-)

Postad 08 juli 2008 - 11:20

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Boost TFL3D Scrolling Speed --> - HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 16384 or 32768 (DWORD decimal)
- To change it back to the default: - HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 8192 (DWORD decimal)

Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)
AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)
HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0

Adjust screen sensitivity: HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\TouchPanel
Value = PressureThreshold
Change from the default dword:00000027 or 34 to dword:000000f0 or 240 in decima

Enable GPS photo: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P10 -> change the value "enabled" from 0 to 1

Lite tweaks ni kan testa :-)

Hur ändrar man i registret?

Postad 08 juli 2008 - 11:27

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
@ainatar:

Gå in på: http://forum.xda-dev...splay.php?f=429

Där står allt som du vill veta och lite till, bara leta runt lite.

Postad 08 juli 2008 - 11:55

schmitza
  • schmitza
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
heeej:D

finns det någon mer än jag som knappt hör den man pratar med när man ringer med diamanten????

finns det något sätt att höja volymen ännu mer än max på samtasvolymen???

Postad 08 juli 2008 - 11:58

cheGG
  • cheGG
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

finns det någon mer än jag som knappt hör den man pratar med när man ringer med diamanten????

Jag hoppas du tagit bort skydds-plast-filmen som sitter på den? Den som sitter där från början är inget skärmskydd utan bara skydd vid transport och den ligger på högtalaren..

Postad 08 juli 2008 - 12:01

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Hur är headsetet som följer med? Är van med SEs variant med gummipluggarna som stänger ute allt oväsen runtomkring. Då jag jobbar i en industri är dessa perfekta. Men man kanske kan byta till vad man vill efter mikrofonen, och sätta dit sista delen från en SE headset?

Frågade detta jag med på förra sidan. men tror jag hitatde svaret att man måste köpa ett annat headset för att kunna byta ut lurarna. Kolla min post på förra sidan.

Redigerat av Unregistereda021f600, 08 juli 2008 - 12:02.

Postad 08 juli 2008 - 12:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Kolla in den här sidan för ett grymt program som är gratis...

http://ceregeditor.mdsoft.pl/?lang=en

Låter dig koppla telefonen till datorn och får upp telefonens register på datorskärmen så ni kan hacka me mus å tangentbord...Mycket smidigt ;)

Postad 08 juli 2008 - 12:56

OGS
  • OGS
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
ingen som kan förklara hur man kalibrerar telefonen så den blir lättare att hantara? tack på förhand

Postad 08 juli 2008 - 13:00

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Kolla in den här sidan för ett grymt program som är gratis...

http://ceregeditor.mdsoft.pl/?lang=en

Låter dig koppla telefonen till datorn och får upp telefonens register på datorskärmen så ni kan hacka me mus å tangentbord...Mycket smidigt :P

Tackar för det moparman! ;)

Postad 08 juli 2008 - 13:02

manchesterc
  • manchesterc
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fick ett sms precis nu o nu kan jag hämta ut min DIAMANT hos min lokala handlare.....köpte hos Dustin....
Julafton mitt i sommaren.......

Postad 08 juli 2008 - 13:12

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
2 Problem:
--------------------------------------------------------------------
PROBLEM 1:
YouTube applikationen. Går ej att spela upp videos över mobilnätet men fungerar perfekt över WLAN. SMS, MMS, E-post och surfa fungerar pefekt för övrigt.

Läste i ett annat forum om några som hade liknande problem i Storbritannien med T-mobile som operatör. Då var det en spärr som gjorde det. Dom ringde bara till kundtjänst och berättade att dom var över 18 så tog dom bort spärren.

Jag har Telenor som operatör och efter samtal med kundtjänst så vet jag att jag inte har någon spärr på mitt abonnemang. Kundtjänst rekommenderar mig att se över inställningar för JAVA, GPRS/WAP men det känns konstigt eftersom allt annat fungerar utom just YouTube programmet.

Om jag behöver göra inställningar för Java mm, var hittar jag det?

Har provat att göra en hardreset men utan framgång.

-----------------------------------------------------------------------
PROBLEM 2:
Synca med MAC. Jag använder missing sync och det fungerar perfekt. Alla kontakter, kalenderposter mm syncas. Det enda problemet är att efter jag har syncat telefonen så kan jag inte lägga till mer favoritkontakter i TouchFlo. Manila.exe (Touchflo) hänger sig och startas om. Bara en hardreset hjälper.

Några tips!

Redigerat av Unregisteredb7463f40, 08 juli 2008 - 13:21.

Postad 08 juli 2008 - 13:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
OGS

Jag har skrivit lite längre bak i tråden hur du får TomTom att funka....

Sen även hur du kan ändra känsligheten genom att ändra i registret ;)

Postad 08 juli 2008 - 13:43

schmitza
  • schmitza
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag hoppas du tagit bort skydds-plast-filmen som sitter på den? Den som sitter där från början är inget skärmskydd utan bara skydd vid transport och den ligger på högtalaren..

HAHAHAHA ojsan det kan stämma att jag inte gjort det... ;)
ska prova det nu..blev lite paff över hur dålig samtalsvolym där var men den dära skyddsfilmen kanske är problemet hahaha tack för tipset!!

sen har jag en till fråga!!!....

någon som vet hur man skickar saker över bluetoothen??...
innan jag köpte denna telefonen så tyckte jag att ja va ganska hightec men asså nu känner jag mig bara patetisk för att jag knappt vet hur man använder den hahaha :P

Postad 08 juli 2008 - 13:51

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2 891 inlägg
  • 0
Beställde från Dustin igår och fick den imorse. Användargränsnittet är hyffsat äckligt tycker jag. Snyggt på skalet, visst, men sjukt segt. Jag får nästan hjärnblödning av att bara bläddra mellan väder/mail/web/musik/bilder-grejjen på huvudmenyn. Blir till att försöka lägga in en snabbare rom från xda-developers snarast tror jag...

Annars verkar den ju trevlig, telefonen blir dock väääldigt flottig av mina flottiga händer. xD Ska använda den några timmar till innan slutdomen kommer. ;)

Postad 08 juli 2008 - 14:06

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Beställde från Dustin igår och fick den imorse. Användargränsnittet är hyffsat äckligt tycker jag. Snyggt på skalet, visst, men sjukt segt. Jag får nästan hjärnblödning av att bara bläddra mellan väder/mail/web/musik/bilder-grejjen på huvudmenyn. Blir till att försöka lägga in en snabbare rom från xda-developers snarast tror jag...

Annars verkar den ju trevlig, telefonen blir dock väääldigt flottig av mina flottiga händer. xD Ska använda den några timmar till innan slutdomen kommer. ;)

Det finns tips på hur man snabbar upp Touchflo här: http://www.mobiletec...nd-touchflo-ui/

Jag har provat och jag tycker det går mycket snabbare nu.

Postad 08 juli 2008 - 14:39

patric82
  • patric82
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har haft min telefon nu i snart 2 dagar, men batterierna håller bara en halvdag innan den stänger av sig och måste laddas. Och då har jag inte pratat mycket + att wlan är avstängt. Någon som har samma problem?

Postad 08 juli 2008 - 14:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Touchflo går väl att stänga av i värsta fall ?

patric82
Skicka in den om de inte blir bättre..

Har samma problem med min Htc..
Håller hälften så bra som andra jag känner med samma användning...

Prova låsa den på gsm om inte annat...Hjälper en hel del

Redigerat av moparman, 08 juli 2008 - 14:42.

Postad 08 juli 2008 - 15:12

Unregistered40a6e16e
  • Unregistered40a6e16e
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

2 Problem:
PROBLEM 1:
YouTube applikationen. Går ej att spela upp videos över mobilnätet men fungerar perfekt över WLAN. SMS, MMS, E-post och surfa fungerar pefekt för övrigt.

Läste i ett annat forum om några som hade liknande problem i Storbritannien med T-mobile som operatör. Då var det en spärr som gjorde det. Dom ringde bara till kundtjänst och berättade att dom var över 18 så tog dom bort spärren.

Jag har Telenor som operatör och efter samtal med kundtjänst så vet jag att jag inte har någon spärr på mitt abonnemang. Kundtjänst rekommenderar mig att se över inställningar för JAVA, GPRS/WAP men det känns konstigt eftersom allt annat fungerar utom just YouTube programmet.

Om jag behöver göra inställningar för Java mm, var hittar jag det?

Har provat att göra en hardreset men utan framgång.

-----------------------------------------------------------------------
PROBLEM 2:
Synca med MAC. Jag använder missing sync och det fungerar perfekt. Alla kontakter, kalenderposter mm syncas. Det enda problemet är att efter jag har syncat telefonen så kan jag inte lägga till mer favoritkontakter i TouchFlo. Manila.exe (Touchflo) hänger sig och startas om. Bara en hardreset hjälper.

Några tips!

Löste Problem 2 genom att ta bort alla bilder på kontakterna. Nallen tycker inte om ifall man har bilder infogat i ett Vcard tydligen. Bara ta bort och lägga till manuellt i Adressboken.

Postad 08 juli 2008 - 15:25

hägernäs
  • hägernäs
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

hittade de här två ang. skärm skydd.
http://www.screenguard.se/index.php
http://www.windowsmo...1.aspx?i=168192

Köpt flera packet skyddsfilm från screenguard förut till min och flera andras (i firman) m600i.. dom är ok, snabba på leveranser osv, så kan rekommendera dom :)

Postad 08 juli 2008 - 15:43

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

2 Problem:
PROBLEM 1:

Du måste se till att "strömmande media" elller "streaming player" har samma access/koppling som din gprs/internet inställning.
Jag har inte fått min Diamant ännu, men detta behövde jag göra på mina HTC lurar (TyTN II, Dual och Cruise):

Tryck på...
Start
Program
Strömmande Media
Meny (längs ner till höger inne i spelaren)
Alternativ
Anslut via: Där väljer du samma val som du har när du kopplar upp din webbläsare...
Klart

Redigerat av crest, 08 juli 2008 - 15:47.

Postad 08 juli 2008 - 15:43

qrojtz
  • qrojtz
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
You tube fungerar inte för mig heller och vare sig via hsdpa eller wifi. Har alla samma problem? Är det någon som fått det att fungera? Har telenor undrar om det är just hos dem kanske?

Postad 08 juli 2008 - 15:45

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

You tube fungerar inte för mig heller och vare sig via hsdpa eller wifi. Har alla samma problem? Är det någon som fått det att fungera? Har telenor undrar om det är just hos dem kanske?

Prova det jag skrev i svaret ovan.

Postad 08 juli 2008 - 15:50

qrojtz
  • qrojtz
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Haha du svarade snabbare än jag hann att formulera frågan! Tack skall kolla på det!

Postad 08 juli 2008 - 15:52

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Ansluter du via "Telenor Internet" vid surfning så måste din strömmande spelare ansluta via "Telenor Internet".
Jag har operatören 3 och ansluter vid surf med inställningar för 3Sverige när jag vill använda Internet och detsamma gör min strömmande spelare. :)

Redigerat av crest, 08 juli 2008 - 15:57.

Postad 08 juli 2008 - 16:04

qrojtz
  • qrojtz
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Det fungerar klockrent nu! Tack för hjälpen! Satt på flygplatsen tidigare idag och var tämligen irriterad över att det inte fungerade just när man behövde det!

Jag såg att man redan kommenterat på det tidigare men måste bara säga det igen, tusan vad varm den blir efter bara 5min prat. Det och den dåliga batteri tiden är det som ger minus annars en supernalle som jag skulle välja framför iphöne vilken dag i veckan som helst!

Postad 08 juli 2008 - 16:06

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Löste Problem 2 genom att ta bort alla bilder på kontakterna. Nallen tycker inte om ifall man har bilder infogat i ett Vcard tydligen. Bara ta bort och lägga till manuellt i Adressboken.

Suveränt! Jättetck för hjälpen. Det var guld värt!

Postad 08 juli 2008 - 16:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Som sagt..Kan ni stänga av 3g och bara kör gsm så gör det....Brukar ge betydligt bättre batteritid..

Jag brukar göra det om jag vet med mig att jag måste vara sparsam med ström

Postad 08 juli 2008 - 16:11

Unregistered46b3322a
  • Unregistered46b3322a
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Ju mer jag läser i denna tråden så inser jag att mina datakunskaper är alldeles för små för att få en Diamond att fungera! Vad lessen jag blir!

Postad 08 juli 2008 - 16:15

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Bra att det lyckades.. jag vet själv hur det var första gången jag svor över att strömmande spelaren inte funkade. :P

Jag upplever att alla mina 3G lurar blir varma efter en stund, men det stör mig inte längre.
När det gäller batteri, så kan du köpa starkare batterier, så då är det problemet löst. :)

Har du fri data trafik på ditt abb så rekommenderar jag att köpa Pocket Radio från Resco.
Du kan själv importera kanaler genom att ladda ner och föra över .pls filer från t.ex Shoutcast.
Hör du en bra låt på en radiostation, så kan du spela in den direkt till telefonen.
Jag har använt Resco Pocket Radio i över ett års tid.
Sedan kan du använda Ljudhanteraren i Touch Diamond och kopiera t.ex refrängen och använda den som ringsignal.
I ljudhanteraren kallas det för att "trimma" en låt.

Postad 08 juli 2008 - 16:18

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Ju mer jag läser i denna tråden så inser jag att mina datakunskaper är alldeles för små för att få en Diamond att fungera! Vad lessen jag blir!

Men är man intresserad så lär man sig mer och mer.
Alla är ju nybörjare från start. :)

Jag kan dessutom rekommendera ett annat forum för de som vill ha hjälp av medlemmar som har haft Windowsmobiler ett bra tag:
winMobile.se

Redigerat av crest, 08 juli 2008 - 16:19.

Postad 08 juli 2008 - 16:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Nedomansky
Vad behöver du hjälp med ?

Kolla även in Svenska Diamond forumet...Lättare att få hjälp...Lättare att hitta info än i en lång tråd

http://htcdiamond.fo...htcdiamond.html

Postad 08 juli 2008 - 16:21

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Du måste se till att "strömmande media" elller "streaming player" har samma access/koppling som din gprs/internet inställning.
Jag har inte fått min Diamant ännu, men detta behövde jag göra på mina HTC lurar (TyTN II, Dual och Cruise):

Tryck på...
Start
Program
Strömmande Media
Meny (längs ner till höger inne i spelaren)
Alternativ
Anslut via: Där väljer du samma val som du har när du kopplar upp din webbläsare...
Klart

Det fungerar. stort tack för hjäplen. Kanon!

Postad 08 juli 2008 - 16:28

Unregistered46b3322a
  • Unregistered46b3322a
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0

Nedomansky
Vad behöver du hjälp med ?

Kolla även in Svenska Diamond forumet...Lättare att få hjälp...Lättare att hitta info än i en lång tråd

http://htcdiamond.fo...htcdiamond.html

Har inte köpt någon lur ännu, men har gått o väntat på denna i månader, men börjar bli lite tveksam till om jag skulle lyckas o få Diamonden att fungera. Är ju van vid att det bara är att starta luren o sedan bara börja använda den. Det här med smartphones kanske inte är min grej? Vi får se. Är inne på svenska diamondforumet med jämna mellanrum.

Postad 08 juli 2008 - 16:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Det behöver inte va så avancerat...För de mesta är det bara å starta :)

Är väl mest dom som har Halebop som kan ha lite problem.

Postad 08 juli 2008 - 17:18

Unregistered46b3322a
  • Unregistered46b3322a
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0

Det behöver inte va så avancerat...För de mesta är det bara å starta :)

Är väl mest dom som har Halebop som kan ha lite problem.

Va nice! Jag som har ett Halebop kontantkort o inte har behov av något annat.

Postad 08 juli 2008 - 17:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Heh...Men lösningen på det problemet finns i svenska diamond forumet :)

Postad 08 juli 2008 - 17:46

Unregistered67b4df6d
  • Unregistered67b4df6d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Köpte min diamond igår (7/7) och efter lite "tweakande" så funkar den alldeles ypperligt, när man dessutom gjort "väder" modden så man slipper se vad det är för väder 12 mil ifrån en själv så vart det genast en till "onödig" sak att gotta sig åt, iof så kollar jag vädret minst 2ggr om dagen så det blir lite billigare än att betala 15 bagis om dagen genom typ SMHI :) Har även kört lite iphone men den tycker jag var lite för stor för min smak. Enda jag har att klanka ner på är att jag tycker diamond är "tungtryckt" Där var min gamla nalle M600i betydligt bättre men det var nog det enda åxå :P Har redan börjat vänja mig vid gränssnittet vilket jag tycker funkar ypperligt. Nåja, detta är kanske nyhetens behag som talar men jag får väl återkomma om några dagar och se om jag är lika lyrisk då :P Tjings!

Edit: Att bero på batteritid, en 12v laddare kostar 99 spänn och ett 12v uttag har väl dom flesta tillgång till?

Redigerat av Unregistered67b4df6d, 08 juli 2008 - 17:51.

Postad 08 juli 2008 - 17:49

Unregisteredce27a3d9
  • Unregisteredce27a3d9
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Tänkte i jämförelse med iphone där man använder fingrarna mkt för att styra, använder man mest pinnen på htc eftersom upplösningen är högre med mindre ikoner eller hur funkar det?

//Tomas

Redigerat av Unregisteredce27a3d9, 08 juli 2008 - 17:52.

Postad 08 juli 2008 - 17:52

putte75
  • putte75
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ofan jag har snarare problemet åt andra hållet, har min inställd på lägsta möjliga både när jag pratar och lyssnar på musik. trode helt ärligt att jag hadde spräckt trumhinnorna när jag testade headsetet för första gången och tryckte igång musikspelaren. då hadde jag den inställd på hälften.

Postad 08 juli 2008 - 18:07

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Köpte min diamond igår (7/7) och efter lite "tweakande" så funkar den alldeles ypperligt, när man dessutom gjort "väder" modden så man slipper se vad det är för väder 12 mil ifrån en själv så vart det genast en till "onödig" sak att gotta sig åt, iof så kollar jag vädret minst 2ggr om dagen så det blir lite billigare än att betala 15 bagis om dagen genom typ SMHI :) Har även kört lite iphone men den tycker jag var lite för stor för min smak. Enda jag har att klanka ner på är att jag tycker diamond är "tungtryckt" Där var min gamla nalle M600i betydligt bättre men det var nog det enda åxå :P Har redan börjat vänja mig vid gränssnittet vilket jag tycker funkar ypperligt. Nåja, detta är kanske nyhetens behag som talar men jag får väl återkomma om några dagar och se om jag är lika lyrisk då :P Tjings!

Edit: Att bero på batteritid, en 12v laddare kostar 99 spänn och ett 12v uttag har väl dom flesta tillgång till?

Hallå!

Hur tweakade du vädret? (har du koden till registret eller liknande?).

En annan fråga, är det någon som upplever att bakskalet knakar precis under kameralinsen?
Och/Eller att bakåt knappen är mycket mjulare och låter lite lustigt än de andra tre? (Väldigt irriterande...)

En till fråga :P
Hur får man in en mp3 som ringsignal, samt SMS!

Redigerat av McLintoc, 08 juli 2008 - 18:17.

Postad 08 juli 2008 - 18:22

JimmyG
  • JimmyG
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Haft telefonen i 30 minuter och jag älskar den.

Äntligen slut på tråkiga buss/tåg/flyg resor.

Tack till alla som kommer med tweak tips med mera. Grymt uppskattat.

Postad 08 juli 2008 - 18:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
http://forum.xda-dev...d...7599&page=8

First of all , I'd like to send big Kudos to N2A for all that he's done and published on his site .
Without all his info , i'd never ever been able to do this .

Then , as a disclaimer , do not attempt this if you have no clue what you are doing . This mod is at your OWN risk , and don't try to blame me if everything goes awkward and you brick your device !!!

So , now that you know who to really thank for making this possible , and the risks are clear ..... let me outline the different steps i did :

1 ) copy manila.exe , 2330fc3c_manila & _2330fc3c_manila from the mobile device to your PC and ALWAYS , i mean ALWAYS keep a backup of the original files !!!!

2 ) download XVI32 from http://www.chmaas.ha....vi32/xvi32.htm

3) download SQLITE from binaries http://www.sqlite.org/download.html

4) download sign code from N2A's site http://weather.not2a...es/SignCode.zip

5) Open manila.exe in XVI32 and do a search for "weather.manila1.htc.com" ( make sure Unicode check box is checked )

You will see the update URL in unicode , which means that if you want to replace it , there has to be a hex 00 between every letter !

I then replaced : http://weather.manil....s&?ac=TR2cra9U
with : http://weather.not2a....ac=XDADevs1234

Those two lines have exactely the same length upto there ( That's why i added 1234 to the XDAdevs , thankfully that's ok with N2A's site ) so the rest of the URL ( &device=innovation etc.. ) can remain unchanged !

6) save manila.exe and sign it using N2A's batch file

----------------------------- so much for manila.exe -----------------------------------

7) Open 2330fc3c_manila with sqlite ( sqlite3 2330fc3c_manila )

8) Do a .dump and note the last used city / country number

9) Do the changes you want

e.g. when adding a city for a listed country do :

INSERT INTO "cities" VALUES(xxxx,'yyyy','','','zzzz',0.0,0.0,'aaaa');

where xxxx is the next free city number, yyyy the city name, zzzz the country name ( as listed with the other cities of that country ) an aaa the location code

INSERT INTO "cities" VALUES(3584,'Petange','','','Luxembourg',0.0,0.0,' EUR|LU|LU003|PETANGE');

if you want to make sure the location code is Ok , test it with N2A's URL :

http://weather.not2a....a.php?locCode= INSERT HERE &ac=XDADevs1234&version=1&device=innovation

if you havae to add an unlisted country , use :

INSERT INTO "countries" VALUES(xxxx,'yyyy');

where xxxx is the next free country number, yyyy the Country name

Example : INSERT INTO "countries" VALUES(216,'Luxembourg');

This will add the country , but it will appear at the end of the list , not in alphabetical order ... Using SQL commands , I put my country in the correct place , but that's too much for here :-) . If someone needs a country inserted in alphabetical order , he can PM me , i'll do it for him , or maybe wait for axl79 to write an app as he has so nicely proposed :-)

10 ) Do a .dump to check your mod is OK ... Once all is ok , do a .quit to exit sqlite

11 ) Copy 2330fc3c_manila to _2330fc3c_manila ( those 2 are the same , dunno why there's two ..

----------------------------- so much for the databases --------------------------------

12) Transfer the 3 modded files to /Temp on your Diamond

13) Transfer the file TestCert_Privileged.cer from N2A's sign package to /Temp on your Diamond

14) On your Diamond, in File explorer , click on TestCert_Privileged.cer to install the certificate

15) Disable "TouchFlo 3D" in the Today Items and rebood your mobile

*** If you want to play it safe here , you can also just copy back the 2 _manila files and run manila.exe from / Temp for a first test ... but you'll need to reboot your mobile after that before copying the exe in place ***

16) Using Resco File Explorer or any similar APP ( Original File Explorer will not work ! ) , copy the 3 modded files back to /Windows

17) Reactivate "TouchFlo 3D" in the Today items

Voila , everything should work like a charm

I hope my instructions are clear , if I missed something or if something's not clear , reply to this thread or PM me , i'll do my best to help you out

P.S. Once again , do everything here to your own risk , and many Kudos to N2A again for making this possible !!!!

Kanske finns andra sätt ?

Postad 08 juli 2008 - 18:35

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Blir mer o mer nöjd med nallen.

Testade GPS:en på vägen hem ifrån jobbet nu när jag fått den att fungera med TomTom och damne va bra det funkade!
Så fort man kom utanför garaget blippade det till och den hittade direkt min position och började guida mig hemmåt :) .

Nu när jag blivit bekväm med mobilen så är det bara 2 saker som jag stör mig på.
Ett av dem går ju trotsallt att fixa.

1. Batteriet...snark.. 800mhA eller va det nu är.
Vem vart smarthuvudet här när man valde standardbatteri.... min gamla HTC med betydligt mindre skärm och mindre funktioner och mumbus jumbus har 1100mhA batteri..
Aja man får väl ta o investera i ett av dom fetare varianterna som börjar poppa upp som tillbehör.
Men faktum kvarstår att de borde hellre tagit bort någon annan komponent till förmån för typ mer batteritid, typ fm radio eller kameran IMO.

2. de olika tangenborden full qwerty eller kompact har inte ÅÄÖ i standardlistan. Men väljer man vanligt tangentbord får man det(Det mest smutta enligt mig) men vart i Piiip har dom laggt tecknen.. hittar inte @.
Höll på att explodera när jag skulle skriva en mailadress och fick byta till qwerty varianterna för att hitta @ tecknet....
Någon som vet vart den befinner sig på det vanliga tangentbordet? Har tryck typ precis på allting.
De har typ grekiska tecken i listan, men inte @.............. trött ja blir.

De andra problemet med dimmande av display vid telefonsamtal eller när man skall knappa in nummer verkar ju gå att lösa med något registerhack så det är bra, men urdåligt egentligen att man är tvungen att göra något sådant ingrepp för detta....

Men summarum,,, otroligt nöjd och får hoppas att jag får rätsida på de 2 negativa sakerna ovan.... :P

// Cineoholic

Postad 08 juli 2008 - 18:50

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Nån som vet varför inte vädret går att uppdatera när jag inte kör wlan? Opera fungerar ju utan problem utan wlan..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.