Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza 3

1651 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 september 2009 - 23:43

Unregistered62fab6a9
  • Unregistered62fab6a9
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Skulle det inte finnas leaderboards i demot? Någon som hittat dom?

Postad 25 september 2009 - 00:19

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Du kan välja scoreboards när du ska bekräfta bana. Du kan då nöta hur många varv du vill. Väldigt många bra tider, jag har i alla fall lyckats hamna inom 1%. Märks att fler och fler börja nöta, låg på plats 50 i världen och förbättrade min tid med någon tiondel men lyckades ändå halka ner till plats 88.

Postad 25 september 2009 - 00:51

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

I Forza 3 demot lägger sig bara bilarna på sidan...har inte lyckats rolla någon bil 1 varv än.

Varför får jag känslan av att en rolling är befängt och "arkadigt"? Tillhör inte rollar verkligheten likaväl som allt annat i demot som dom lyckats bra med?

Mer av detta och forza blir fulländat....annars är det helt ok.

Efter många timmars försök har jag fortfarande inte lyckats rolla någon bil. Som jag har sagt förut så väntar jag med en full kommentar, men som det ser ut än så länge så ser det mörkt ut för Forza 3. Blir det så här så kan bara grabbarna på Codemastars hålla i hatten för då blir DIRT2 årets bästa simulator.

//Lorryquai

Rolling är inte befängt men dina synpunkter om vad som gör en bra bilsimulator är i mina ögon befängda.
Det är nog inte många som håller med dig om att Dirt2 är bästa simulatorn. Du skriver att hade bilarna rollat bättre så hade Forza varit fulländat istället för ok. Från fulländat till bara ok för att en sån liten detalj, som man dessutom ska försöka undivika i bilsim, är bara för mycket. Tycker du verkligen så? Bara för att bilen kraschar bättre i Dirt2 så blir det väl ändå inte automatiskt ett bättre bilspel? Kan trösta dig med att jag har i alla fall lyckats rolla, så det går att rolla även om det för min del kunde kvitta med den effekten speciellt som bilen lade sig rätt igen bara man gasade.

Håller man på i många timmar med att försöka krascha bilar så är det nog bara till inse att Forza inte är något för dig. Du ska vara glad för de flesta bilspel görs till spelare som dig.

Postad 25 september 2009 - 01:28

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Efter många timmars försök har jag fortfarande inte lyckats rolla någon bil. Som jag har sagt förut så väntar jag med en full kommentar, men som det ser ut än så länge så ser det mörkt ut för Forza 3. Blir det så här så kan bara grabbarna på Codemastars hålla i hatten för då blir DIRT2 årets bästa simulator.

//Lorryquai

Jag gillar körkänslan i Dirt 2 men den är mer arkad än simulator. Bara för att det är lätt att volta bilarna betyder inte det att den simulerar verkligheten bättre. Det är nog inte så lätt att volta en bil (sportbil) på riktigt. De videorna du länkade till t.ex så blev ju bilarna påkörda på något vis och den ena åkte ju ut på gräs/grus med ett bredställ i hög fart. Kanske inte alltid man hamnar i de situationerna i spelet. Det är lite skillnad på bilmodeller (inga standardbilar i Dirt) och underlag spelen emellan dessutom. Dirt har väldigt varierande terräng med upp- och nedförsbackar och en massa hopp. Sen finns det en uppsjö av fordon med högre tyngdpunkt som är mer benägna att välta.

Men framför allt är Dirt 2 ett mer arkadbetonat spel än Forza 3. Det märks ju inte minst i statistiken där man blir belönad för antal voltar. Själva voltarna är inte alltid så realistiska heller då man oftast får en extra push så att man hamnar på hjulen igen så att man kan köra vidare och bocka av ännu en voltning i listan. Ett annat tecken på arkadfaktorn är att accelerationen är ganska uppskruvad och att man kan bromsa in väldigt snabbt från höga farter på en grusväg t.ex. Prova det i verkligheten utan att åka av vägen...då kommer du garanterat att volta ivf.

Missta mig inte nu, jag gillar Dirt 2, men det är inte en bilsimulator i mina ögon. Du får givetvis ha din åsikt men för oss som värderar körkänslan vad det gäller kurvtagning, inbromsning, acceleration m.m framför voltning så ligger Forza 3 väldigt bra till för att bli årets bilsimulator. Men jag är ganska säker på att du kommer lyckas att välta några bilar så småningom. Det borde åtminstone bli lättare i fullversionen då det finns SUV:ar att tillgå. Som du nästan själv nämnde så ska du nog vänta med att såga spelet innan du spelat fullversionen.

Postad 25 september 2009 - 01:44

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0

Blev även besviken på replay funktionen, hade gärna sett nått där man hade kunnat spara olika 'klipp' och kunnat ta foton. Men det kommer kanske i slutversionen. De hade ju lovat något extraordinärt på den fronten.

Om den tidigare postade achievementslistan stämmer så ska man kunna posta bilder och videos.

Ditto för rewind funktionen. Hade hoppats på 'fri' rewind; men nu backar den ju bara till 'checkpoints'. Inte säkert att man vill ta över bilen mitt i en skarp sväng med fullt rattutslag och broms.

Bara att backa lite längre?
För egen del tycker jag inte en sådan funktion hör hemma i Forza. Gör jag ett misstag så får jag ta straffet för det. Köra i mål med en kvaddad bil coh sedan köra om racet.

Postad 25 september 2009 - 06:39

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Okej, vi kan väl alla vara helt överens om att Forza 3 inte är någon simulator. Om man istället tar spelet för vad det är så inser man att det faktiskt verkar vara riktigt bra.

Postad 25 september 2009 - 06:42

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Bara att backa lite längre?
För egen del tycker jag inte en sådan funktion hör hemma i Forza. Gör jag ett misstag så får jag ta straffet för det. Köra i mål med en kvaddad bil coh sedan köra om racet.

För egen del tycker jag inte full broms och fullt rattutslag i en skarp sväng känns helt korrekt det heller, det tycker jag låter mer som orsaken till att behöva spola tillbaka... :-D

Postad 25 september 2009 - 07:04

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Provade demot igår och jag blev väl inte så positivt överraskad. Men å andra sidan så fastnade jag aldrig för Forza 2 så jättemycket heller. Lirade mest vidare för att låsa upp mera bilar osv.

Mitt bord är nog mera GRID liknande spel, imho är GRID det bästa vad gäller körupplevelse och fartkänsla. Så jag vill nog ha mera arkad i sådana fall är simulator. Tycker det är nada fartkänsla i Forza 3 om man har vyn inne i bilen i alla fall. Får väl lira demot lite mera och ge det en chans till dock. Trist motorljud också, verkar klart bättre i NFS:S.

Postad 25 september 2009 - 07:55

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0
oj vad många olika synpunkter:) positivt att så många ogillar spelet;) då är det ju ingen risk att man blir utan när spelet släpps;)

Någon som provat driftmode läget?????? man skall tydligen trycka höger eller vänster på D-paden...... läste det på en US forum.....

Trevlig helg på er allesammans.......

/Peter

Postad 25 september 2009 - 08:16

Overmann
  • Overmann
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Trist motorljud också, verkar klart bättre i NFS:S.

Forza 2 hade också rätt trist ljud innan man bytte avgassystem på bilarna så jag tror nog att det löser sig i fullversionen.

Postad 25 september 2009 - 08:42

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Att Forza 3 inte skulle vara något för mig...nja vet inte det. Med så många varv som jag nötat i 2an innebär det att jag anser att 3an är varmt välkommen. Jag ska vara ärlig, det är ett klart lyft mot 2:an (i upplevelse, se o höra).

Men är inte hela meningen med simulatorer att det ska ha verklighetsförankring? Jag förstår att Turn10 har lagt ner krut på körupplevelse, men jag tycker att dom missat hela poängen. Jag tycker att man kan ha kvar dagens aktuella fysik, men det skulle även vara banbrytande om dom vågade att gå emot tillverkarna och se till så att bilarna verkligen beter sig som riktiga bilar i extrea situationer. För som det ser ut nu så är bilarna till utseendet 100% verkliga. Körkänsla, vid kontrollerad körning är också snudd verklig.

Jag önskade att Turn10 tog Forza 3 till en ytterligare nivå, inte arkadigt, utan till "the real deal". En nivå där du inte bara kan köra runt och varva 100/dels tider på din redan perfekta varvtid. Utan en nivå där du verkligen får skona för dina misstag. " Jag understyrde i kurva 3 och kom ut i gräset, och nu är bilen skrot-mode". Att sedan efter det kunna använda rewind-funktionen ser jag inga som helst problem med.

Jag menar man borde ju kunna förvänta sig lite mer nyskapande vid ett nytt spel. Problemet med F3 demot är att det bygger för mycket på 2:an.

Vi får väl se hur det kommer att se ut i Forza 6-9 om 30år...

//Lorryquai

Postad 25 september 2009 - 08:43

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Motorljudet kändes rätt i MINIn i vart fall =)

Postad 25 september 2009 - 08:48

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Jag önskade att Turn10 tog Forza 3 till en ytterligare nivå, inte arkadigt, utan till "the real deal". En nivå där du inte bara kan köra runt och varva 100/dels tider på din redan perfekta varvtid. Utan en nivå där du verkligen får skona för dina misstag. " Jag understyrde i kurva 3 och kom ut i gräset, och nu är bilen skrot-mode". Att sedan efter det kunna använda rewind-funktionen ser jag inga som helst problem med.

Det här är ett spel som riktar sig till alla, ja, nästan alla. Det går inte att med de förutsättningarna göra spelet för realistiskt. Alla som provat på bankörning vet att det inte är jätteenkelt. Om TT hade valt att gå simulatorvägen så hade man blivit av med massvis med försäljning, för folk hade tyckt att spelet var för svårt. Därför ser det ut som det gör.

Njut av vad som verkar bli ett riktigt trevligt bilspel och ta en racinglicens utöver det :-D

Postad 25 september 2009 - 08:51

Unregisterede0609452
  • Unregisterede0609452
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

"för då blir DIRT2 årets bästa simulator."

//Lorryquai

Haha!

Det du pratar om rollningar... Det tillhör verkligen ovanligheterna även om du ser det på youtube. Dom har själv sagt i en intervju att det är praktiskt taget omöjligt att välta en bil i verkligheten och således gör dom det nästintill omöjligt i spelet också.

Tex den porschen du länkade till i början. i 99,9% av fallen hade han bara glidit ut på gräset. men någon gång ibland så händer det att det slår runt.

OnTopic.

Jag gillar grafiken, att stötdämparna bottnar ut, bättre realism inte såpaåkning som det var förr där det nästan kändes som att vissa bilar styrde med alla fyra hjul. :angry: Nej det blir nog bra det här.

Postad 25 september 2009 - 09:07

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Haha!

Så du anser att fenomenet rollningar är en extremt ovanligt företelse som nästan aldrig inträffar, ungeför som en solförmörkelse kanske?

Äh, komigen va.

Nästan patetisk hur vissa kan försvara en produkt så fort minsta lilla kritik kommer fram, som går emot ditt personliga tycke.

För som det ser ut nu så har dom bara sminkat en gris.
Mao ord hottat upp 2:an lite...

Nu ska jag spela demot igen och känna "hypen" över detta underbart nytänkande spel, not. Men seriöst...demot ska spelas.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 25 september 2009 - 09:08.

Postad 25 september 2009 - 09:19

Unregistered62fab6a9
  • Unregistered62fab6a9
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Suttit mååånga timmar med demot nu. Fullkomligt älskar det. Kommer bli det första bilspelet jag köper... någonsin tror jag. :angry:
Sjukt imponerad över körkänslan, grafiken, ja... allt är exakt lika bra som jag trodde att det skulle bli. Lätt bästa bil-simulatorn någonsin.

Vad betyder symbolerna på leaderboard? Någon som vet?

T.ex, jag gör manuellt och utan ABS. Men det finns halvcirklar på båda ställena när jag kollar mina leaderboards.

Och vad betyder dom två sista? Gemet och varningsskylten?

Redigerat av Unregistered62fab6a9, 25 september 2009 - 09:23.

Postad 25 september 2009 - 09:57

Overmann
  • Overmann
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ett bilspel som skall kunna köras med handkontroll funkar inte om det blir för mkt simulator. Jag tycker att Forza Motorsport-serien klarar balansgången bäst på marknaden och tagit över tronen sen PGR gått mer åt arkadhållet efter tvåan. Vill man ha en riktig hardcoresimulator tycker jag att man skall kolla på simbins spel. Nu har jag iofs inte kört något sen Race 07, men det låg ju på en lite annan nivå. Jag hade inte haft emot om man verkligen hade kunnat ställa in riktig simulerad skada, så att bilarna inte var pansarvagnar, men jag tror samtidigt inte att det är något som hade gått att köra på publicservrar så avsaknaden gör inte så mkt.

När det gäller att rulla en bil så är det inte särskilt lätt att göra på bana och det händer inte sålänge man håller sig på asfalten. Ser du en rullning per säsong i DTM ungefär? Har man några höga curbs på banan borde det väl iofs gå att provocera fram en rullning men huruvida det är en helt realistisk rullningsfysik eller inte är väl ändå en ytterst liten detalj i sammanhanget?

Skall man sammanfatta Forza Motorsport så tycker jag att det är den gyllene medelvägen.

Postad 25 september 2009 - 10:08

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0

Jag har förhandbokat båda Forza 3 och Gran Turismo 5.
Båda är grymma racing spel som man kan inte vara utan, jag köpte PS3 pga Gran Turismo 5 :angry:

samma här, just därför har det mest samlat damm sedan dec 2007 :)

Edit: så med andra ord lär jag köpa Xbox 360 på nytt när detta släpps..

Redigerat av Loud, 25 september 2009 - 10:09.

Postad 25 september 2009 - 10:25

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag är nöjd efter att testat demot. Riktigt nöjd! Varken positivt eller negativt överraskad, utan det var precis vad jag förväntade mig och ville ha :angry: Ett bättre Forza 2 helt enkelt. Och det är precis vad det är. T.om avsevärt bättre på vissa punkter. Känslan är bättre och mer precis och bilarna känns mer som dom kör på vägen och med riktiga däck som har kontakt med underlaget. Coolt att se att däcken böjer och kränger på själva fälgen dessutom! :)
Det är riktigt snyggt tycker jag och känns realistiskt på nått sätt i perspektiv och detaljer. Speciellt när man kör i cockpit-view. Det känns som man ligger bakom en bil när man ligger bakom en motståndare för bilen ser liksom lagom stor ut och tar upp lagom mycke plats av synfältet, eller hur man ska förklara det...
Att köra med koppling i det manuella läget tycker jag inte funkade så bra. Med vanlig handkontroll i varje fall. Känns lite onaturligt och ovant att bromsa med långfingret. Men den funktionen kan jag tänka mig är mer för dom ratt och pedal-kombinationerna med 3 pedaler från fanantec och liknande?

Fartkänslan är riktigt skön enligt mig. Dom som säger att det går för långsamt får mig att undra om dom nånsin kört bil över motorvägsfart?! Det SER inte jättesnabbt ut i verkligheten heller ( om man jämför med vissa arkadspel där man flyger fram 600 m/s vid 200 Km/h eller vad allt nu kan vara... ) Det är inte bara det visuella som frammanar fartkänslan. I en bil känner man varje gupp, man känner rädslan och mer adrenalin.. Det är en annan upplevelse. I forza 3 känns det snabbare och man får nästan lite rädsla eftersom man känner och ser stötdämpare jobba mer och att dom bottnar i vissa gupp och en bättre körkänsla helt enkelt. Så på den punkten är jag också nöjd.

Att bilen inte rollar så snyggt kan jag hålla med om, när det väl händer. Men ärligt talat, det skiter jag fullständigt i... Jag är en sån som pressar stenhårt och försöker att inte ens nudda dom andra bilarna och älskar att pressa varvtider och ta snygga spår och leta bromspunkter osv. Det betyder inte att jag inte gillar racing, men ärligt så erbjuder inte ai-simulerade motståndare samma skickliga och ärliga motstånd som en bra mänsklig förare. Med det säger jag inte att ai-n är dålig. Faktiskt verkar den rättså vettig.

Längtar som efter det här spelet! Att få dra runt en F430 eller en GT2a runt ringen eller catalunya eller nån annan skön bana kommer bli sjukt najs! Och som det verkar, kommer även "fantasi"-banorna vara sköna!

Postad 25 september 2009 - 10:30

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Är riktigt imponerad av demot. Detta går före något av de andra bilspelen på marknaden på min önskelista som börjar bli väl lång nu.

Hoppas verkligen upplägget i spelet har fokus, att man kan köra DTM liknande event etc. Inte för mycket splittrade lopp utan någon hemmahörande känsla samt att inte behöva kämpa 30h för att få tillgång till de bilar man vill köra. Forza 2 var ett mkt läckert spel men lämnade en känsla av att det inte fanns mycket att göra när man väl fått bilarna.

Sedan lade jag märke till att vid front bumper view (eller vad det kallas) ligger varvmätaren i höger del av bilden och ej centralt som i Forza2 & GT4. Störande, hoppas man kan ställa in det.

Postad 25 september 2009 - 10:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Och vad betyder dom två sista? Gemet och varningsskylten?

Också osäker på vad det är. Gemet är kanske att de har laddat upp sin runda så man kan kolla på reprisen.
Varningskylten tror jag är Traction Control.

Postad 25 september 2009 - 11:48

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Hur har vi det med tider då?

Rekordet med en Ferrari Carlifornia är för nuvarande 01:06:664 Jag har laddat ner hans spöke. Snubben är sjuk, särskilt på den sista kurvan, där han tar hem allt.

Min bästa tid, utan utropstecken, dvs cleant varv är 01:09:345. Har varit nere på 01:08:-- men då blev inte varvet cleant, då var man frustrerad.

Målet är 01:07:--

Vad får ni andra för tider med Californian?

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 25 september 2009 - 11:49.

Postad 25 september 2009 - 12:03

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Jag utalar mig inte om hur dålig den där personen var som körde :angry:

Men det kan jag. Han kan omöjligen ha varit nykter när han körde.

Postad 25 september 2009 - 12:23

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Ni som äger MS-ratten...testa spelet med ratt omedelbart. Så här bra har aldrig ratten varit, sanslöst. Det börjar arta sig.

//Lorryquai

Postad 25 september 2009 - 12:59

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Också osäker på vad det är. Gemet är kanske att de har laddat upp sin runda så man kan kolla på reprisen.
Varningskylten tror jag är Traction Control.

Gemet är om man kommit top100, då laddas ens spöke upp så att andra kan köra mot det. Varningstriangeln betyder att varvet är ocertifierat, alltså att man krockat, rewindat, kört på sidan av vägen eller draftat. Det kan man se på ens varvtid, det kommer upp en varningstriangel bredvid ens varvtid så fort man gjort något "otillåtet".

Redigerat av Unregistered0bd3a3f1, 25 september 2009 - 13:00.

Postad 25 september 2009 - 13:19

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Hur får man upp ens ocertifierade tider då? Jag har inte lyckats få dit mina "orena" rundor.

Tiddatorn sätter min bästa orena tid på prev. lap medans best.lap fortfarande håller min bästa rena tid.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 25 september 2009 - 13:37.

Postad 25 september 2009 - 13:23

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Fartkänslan är riktigt skön enligt mig. Dom som säger att det går för långsamt får mig att undra om dom nånsin kört bil över motorvägsfart?! Det SER inte jättesnabbt ut i verkligheten heller

Att köra i 130 på sturup raceway i en Porsche Carrera upplevs klart snabbare än att köra i t.ex. 180 i Forza 3 demot. Men vad vet jag ...

Postad 25 september 2009 - 13:32

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Att köra i 130 på sturup raceway i en Porsche Carrera upplevs klart snabbare än att köra i t.ex. 180 i Forza 3 demot. Men vad vet jag ...

Nu minns jag inte exat hur det känns att köra i Race Pro. Men det du säger har ju inget med det jag sa att göra? Att det känns fortare behöver inte betyda att det är rätt... Men visst det kanske är bättre fartkänsla där men jag sa bara att den va bra, inte bäst.

Postad 25 september 2009 - 13:33

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Det är hygglig fartkänsla. Långt ifrån verkligheten men det är ju bara att räkna med.

Postad 25 september 2009 - 13:38

Overmann
  • Overmann
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Du kan inte förvänta dig att ett tv-spel skall kunna förmedla samma känsla med nästan bara synintryck. Den allra största delen av fartkänslan i riktig banracing kommer ju från G-krafterna och det blir aldrig rättvist i bilspel tycker jag. Man får antingen lägga sig på en lite slät nivå som Forza eller en flashig men inte relastiskt med motionblur och fov som ändrar sig typ NFS eller Burnout. Jag föredrar det första.

Redigerat av Overmann, 25 september 2009 - 13:39.

Postad 25 september 2009 - 13:44

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Ni som äger MS-ratten...testa spelet med ratt omedelbart. Så här bra har aldrig ratten varit, sanslöst. Det börjar arta sig.

Det här låter ju lovande. Kanske man ska köpa ratten nu då?

Men mitt soffbord är tyvärr för lågt, hur fungerar det att ha ratten i sitt knä?

Postad 25 september 2009 - 14:00

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Samma visa här.
Soffbordet är för lågt så jag har ratten i knät och har bedömt det efter det.

Det är lite bökigare, tillskillnad mot fastspänt, men man vänjer sig rätt så snabbt och när man väl kommit in i det så är det underbart.

//Lorryquai

Postad 25 september 2009 - 14:11

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Du kan inte förvänta dig att ett tv-spel skall kunna förmedla samma känsla med nästan bara synintryck. Den allra största delen av fartkänslan i riktig banracing kommer ju från G-krafterna och det blir aldrig rättvist i bilspel tycker jag. Man får antingen lägga sig på en lite slät nivå som Forza eller en flashig men inte relastiskt med motionblur och fov som ändrar sig typ NFS eller Burnout. Jag föredrar det första.

Jag föredrar helt klart det andra. Eller inte så extremt som i Burnout men lite blur som i NFS:S anser jag inte är fel om spelet i övrigt är "seriöst". Tycker det är klart bättre fartkänsla i GRID också för övrigt, utan motionblur eller annat "flash". I GRID känns det lite mer som att man sitter i en bil och kör racing än vad det gör i Forza 3 demot.

Nu minns jag inte exat hur det känns att köra i Race Pro. Men det du säger har ju inget med det jag sa att göra? Att det känns fortare behöver inte betyda att det är rätt... Men visst det kanske är bättre fartkänsla där men jag sa bara att den va bra, inte bäst.

Nu vet jag inte alls vad du menar. Vem har sagt något om Race Pro?

Du sa att det inte upplevs så snabbt att köra fort i verkligheten heller och att somliga kanske inte varit över 120 km/h. Så jag ansåg att mitt svar då var relevant då jag visst vet hur det känns att köra snabbt. Och fartkänslan är då enligt mig något dom inte alls fått till på ett realistiskt sätt i Forza 3 demot.

Postad 25 september 2009 - 14:32

Overmann
  • Overmann
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag föredrar helt klart det andra. Eller inte så extremt som i Burnout men lite blur som i NFS:S anser jag inte är fel om spelet i övrigt är "seriöst". Tycker det är klart bättre fartkänsla i GRID också för övrigt, utan motionblur eller annat "flash". I GRID känns det lite mer som att man sitter i en bil och kör racing än vad det gör i Forza 3 demot.

Nä, lite blur och perspektivförändringar behöver nog inte vara fel för att få liv i en platt bild men jag tycker inte att jag sett något jag riktigt tycker funkar i racningspel än. Jag har nog aldrig stött på ett bilspel som har realistisk fartkänsla genom hela hastighetsspektrat heller. Vi får se hur Forza 3 står sig när man får tag på lite snabbare bilar och banor.

Postad 25 september 2009 - 14:53

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

Oj, en till bil som rullar runt.
http://www.youtube.c...feature=related

Jaja, ta då en titt på denna video... Nämen oj, är det inte en porche carrera?http://www.youtube.c...h?v=__05bzqn-nw

//Lorryquai

Nemen titta på första filmen så stannar han ju på sidan...konstigt

Och filmen med porschen, vad ska man förvänta sig när man ligger ytterst av 2bilar man gör en skarp sväng, innersidan lyfter lite och vips så kommer en annan porsches framspoiler och petar till, inte undligt att den vippar över, men om inte porschen hade blivit tryckt så hade den kört vidare.

Så allt hänger på om bilen rullar över, var det så du bedömde gamla spel som Gran Turismo 4a och Forza 2 om dom inte bilarna kan rulla över så är det inte ett värdigt bilspel?
Och i dirt2 är det verkligen simulativt att bilen går att laga efter att ha fallit med bilen ifrån vägkanten ner i en avgrund 10meter ner ( eller att huvudtaget kunna ta sig levande därifrån )

Postad 25 september 2009 - 15:14

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte alls vad du menar. Vem har sagt något om Race Pro?

Du sa att det inte upplevs så snabbt att köra fort i verkligheten heller och att somliga kanske inte varit över 120 km/h. Så jag ansåg att mitt svar då var relevant då jag visst vet hur det känns att köra snabbt. Och fartkänslan är då enligt mig något dom inte alls fått till på ett realistiskt sätt i Forza 3 demot.

Haha oj, du får ursäkta mig. Lite ouppmärksam och obstinat :angry:
Men vilket fall, när jag läser ditt inlägg på riktigt så säger jag bara samma som jag sa tidigare. Det är inte bara det visuella och hur snabbt bilen förflyttar sig rent fysiskt på 100 meter och hur fort det ser ut som gör fartkänslan. Att simulera att en raksträcka är 100 meter och att bilen är rätt storlek i förhållande osv kan inte vara svårt? Och sen att tiden det tar att köra den sträckan i t.ex 150 Km/h kan inte vara svårt att få samma som i verkligheten? Så på den biten tror jag knappast dom ens kan göra något större fel. Självklart spelar annat in. Som t.ex synfält osv men det känns rätt bra i forza 3. Men den totala fartkänslan kan inte bli samma i verkligheten då du sitter i bilen, du känner alla krafter, du hör alla ljud och allt möjligt. Dock kan man kanske sakna att småprylar såsom skräp på vägen osv inte simuleras i ett spel. För det skulle hjälpa fartkänslan iom att man känner av sådant osv...

Redigerat av uppviglare, 25 september 2009 - 15:14.

Postad 25 september 2009 - 15:45

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Hur får man upp ens ocertifierade tider då? Jag har inte lyckats få dit mina "orena" rundor.

Tiddatorn sätter min bästa orena tid på prev. lap medans best.lap fortfarande håller min bästa rena tid.

//Lorryquai

En certifierad tid kommer alltid skriva över en ocertifierad. Så om du kör på säg 3min utan att göra något fel som att krocka eller liknande och du sen kör ett varv på 1min men genar över gräset (vilket gör din tid ocertifierad) så kommer din bästa tid att visas som 3min.

Postad 25 september 2009 - 16:07

Unregisterede0609452
  • Unregisterede0609452
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Men å andra sidan så känns mantorprakan som en transportsträcka även om man är en bit över 200 knyck. Men visst jag håller med dig. G-krafterna (inkl alla stötar mm) och LUKTEN (!) kommer aldrig att kunna överföras till 100% Forza 3 har lyckats helt ok tycker jag.

Postad 25 september 2009 - 16:25

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Undras om de kommer till att få ordning på enheterna den här gången? Vi vill ju gärna se vikter i kilo, vridmoment i N/m och hästkrafter i hk... som det är nu så kan man inte få allt.

Metric visar mph i MINI:n...

Postad 25 september 2009 - 16:47

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Undras om de kommer till att få ordning på enheterna den här gången? Vi vill ju gärna se vikter i kilo, vridmoment i N/m och hästkrafter i hk... som det är nu så kan man inte få allt.

Metric visar mph i MINI:n...

Jaa det håller jag med om! Det stör jag mig lite på också faktiskt. Men i 2an va det väll också Kw som stod va? Spelar ju iofs ingen roll, störande vilket som. Men en sak jag tycker om är att man faktiskt ser mätarna och kan läsa av dom i cockpit-view så att dom är användbara nog att stänga av HUDens varvräknare och så :angry: Det tyckte jag om!

Ett annat stooort plus är repriserna! Inte idiotiska vinklar där man endast ser en motorhuv i 20 sekunder över hela skärmen.. hur meningslöst är inte det? Nu är det faktiskt lite snygga "vanliga" tv-kameror på nått sätt =) det gillar jag. Så dom faktiskt är användbara och ser bra ut.

Postad 25 september 2009 - 17:28

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Jag började fundera lite på hur de beräknar PI. Kolla starting grid när man kör Californian... Vad går de på mer än effekt och vikt? Däck får vi gissa är samma.

Postad 25 september 2009 - 17:52

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2 237 inlägg
  • 0
Tyvärr så kommer det att vara samma system som i 2an när det gäller enheter, dvs kw, nm och kg.
Hade önskat att man kunnat blanda det själv som man velat istället.

Postad 25 september 2009 - 17:58

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Nemen titta på första filmen så stannar han ju på sidan...konstigt

Och filmen med porschen, vad ska man förvänta sig när man ligger ytterst av 2bilar man gör en skarp sväng, innersidan lyfter lite och vips så kommer en annan porsches framspoiler och petar till, inte undligt att den vippar över, men om inte porschen hade blivit tryckt så hade den kört vidare.

Så allt hänger på om bilen rullar över, var det så du bedömde gamla spel som Gran Turismo 4a och Forza 2 om dom inte bilarna kan rulla över så är det inte ett värdigt bilspel?
Och i dirt2 är det verkligen simulativt att bilen går att laga efter att ha fallit med bilen ifrån vägkanten ner i en avgrund 10meter ner ( eller att huvudtaget kunna ta sig levande därifrån )

Visst, landade på sidan, men du missade hela poängen. Ett tips är därför att lyssna på kommentatorn om du nu inte kan se det uppenbara.

Ja, och om porschen. Du säger det ju själv. "Vad ska man förvänta sig" ... exakt det där som händer förväntar jag mig ska hända i Forza 3. Men det gör det inte för bilarna verkar väga 100% mer än vad vanliga bilar gör i de situationerna.

Ditt tredje argument är ju bara befängt.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 25 september 2009 - 18:00.

Postad 25 september 2009 - 18:45

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Tyvärr så kommer det att vara samma system som i 2an när det gäller enheter, dvs kw, nm och kg.
Hade önskat att man kunnat blanda det själv som man velat istället.

Flopp och dålig research med andra ord...

Får bara hoppas att de inte gjort det klassiska felet att blanda viktklassningar med (Tomvikt/EU/USA). Då kan man ju verkligen börja undra.

Postad 25 september 2009 - 18:54

Unregistered62fab6a9
  • Unregistered62fab6a9
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Håller med tidigare personer om att MS-ratten är enormt bra faktiskt. Trodde aldrig man skulle kunna få en så bra ratt för bara 800kr.

Postad 25 september 2009 - 19:02

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2 237 inlägg
  • 0
MS Ratten är faktiskt underskattad.

Läste dock en artikel om en kille som byggde om sin, bytte ut själva ratten mot en äkta momo bla och lite andra saker, men behöll innehållet så den funkade med xboxen, ska se om jag hittar den igen.

Postad 25 september 2009 - 19:18

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Det låter intressant!

//Lorryquai

Postad 25 september 2009 - 19:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Vart det inte snack om att man kunde byta kullagret för att höja kvaliteten oerhört på MS-ratten?

Postad 25 september 2009 - 19:45

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Hur har vi det med tider då?

Rekordet med en Ferrari Carlifornia är för nuvarande 01:06:664 Jag har laddat ner hans spöke. Snubben är sjuk, särskilt på den sista kurvan, där han tar hem allt.

Min bästa tid, utan utropstecken, dvs cleant varv är 01:09:345. Har varit nere på 01:08:-- men då blev inte varvet cleant, då var man frustrerad.

Målet är 01:07:--

Vad får ni andra för tider med Californian?

//Lorryquai

01:08:654

har inga hjälpmedel förutom koppling. Skulle nog tjäna en del på ABS då jag bromsar på mig ganska ofta.

Postad 25 september 2009 - 20:32

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Men å andra sidan så känns mantorprakan som en transportsträcka även om man är en bit över 200 knyck. Men visst jag håller med dig. G-krafterna (inkl alla stötar mm) och LUKTEN (!) kommer aldrig att kunna överföras till 100% Forza 3 har lyckats helt ok tycker jag.

mmmm, mantorp, hade varit trevligt att åka där!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.