de andra ikonerna e vanliga volym o batteri...
* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung Omnia SGH-i900 16GB
(Mobiltelefoner)
|
4
|
(32)
|
Inga priser |
Ny Update för Nordiskt rom (27 inlägg)
|
17 år sedan |
Samsung F480 (Touchwiz) eller F490 (Omina)? (6 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 12 November 2008 - 08:44
de andra ikonerna e vanliga volym o batteri...
Postad 12 November 2008 - 09:16
Postad 12 November 2008 - 11:09
http://www.theunwire...open-market-rom
Postad 12 November 2008 - 13:25
Jag har valt en com-port i ActiveSync på min dator och bockat i Activesync under bluetoth/kopplingsinställningar i telefonen. Men när jag sedan försöker synca står det
"kan inte ansluta via bluetooth till en dator som stöder activesync"
Är det någon som har samma fel?
Postad 12 November 2008 - 18:15
*Om ni surfar in på bredbandskollen.se/mobil med opera, vad får ni för hastigheter?
*Sen undrar även jag vad som hänt med visitkortsläsaren, var ju även så att man skulle kunna ta kort på ett helt a4 och kunna få det inläst.. Är det borttaget på den svenska modellen? Idiotiskt isåna fall..
Grunda på detta ni och ha det gött!
Redigerat av Västeråssnubben, 12 November 2008 - 18:17.
Postad 12 November 2008 - 19:19
Hej på er alla lyckliga omnia ägare! (För det är ni väl?) =)
*Om ni surfar in på bredbandskollen.se/mobil med opera, vad får ni för hastigheter?
*Sen undrar även jag vad som hänt med visitkortsläsaren, var ju även så att man skulle kunna ta kort på ett helt a4 och kunna få det inläst.. Är det borttaget på den svenska modellen? Idiotiskt isåna fall..
Grunda på detta ni och ha det gött!
får ca 1600-2000kbit/s på tele2 här hemma.
Och med wifi får jag runt 2000-4000kbit/s på bbb 100mbit
Postad 12 November 2008 - 20:50
nu behöver jag hjälp att få igång gps, har inte lyckats med det. det stå att det tar emot signalen men det händer ingeting
Postad 12 November 2008 - 22:49
Postad 12 November 2008 - 22:56
Några frågor jag skulle vara jätte tacksam att få svar på innan jag köper den här telefonen!
* kan man använda alla bilder man lägger in/tar med kameran som bakgrundsbild?
* kan man använda alla ljudsignaler (mp3, wav, etc) som man lägger in i mobilen som ringsignal, sms-signal samt alarm-signal?
* vid inställt alarm (om telefonen är avstängd), slår den på sig automatiskt och larmar då? Eller är det som med alla andra smartphones att telefonen måste vara påslagen för att det ska fungera?
* På modellen Samsung Pixon kan man välja på 3 st olika utseenden/stil på texten i telefonen, kan man detta även på Omnia?
*Följer det med något displayskydd i förpackningen till mobilen?
Stort tack på förhand!
Postad 12 November 2008 - 23:22
Hej!
Några frågor jag skulle vara jätte tacksam att få svar på innan jag köper den här telefonen!Så snälla hjälp mig nu!
* kan man använda alla bilder man lägger in/tar med kameran som bakgrundsbild?
* kan man använda alla ljudsignaler (mp3, wav, etc) som man lägger in i mobilen som ringsignal, sms-signal samt alarm-signal?
* vid inställt alarm (om telefonen är avstängd), slår den på sig automatiskt och larmar då? Eller är det som med alla andra smartphones att telefonen måste vara påslagen för att det ska fungera?
* På modellen Samsung Pixon kan man välja på 3 st olika utseenden/stil på texten i telefonen, kan man detta även på Omnia?
*Följer det med något displayskydd i förpackningen till mobilen?
Stort tack på förhand!
1. Ja, eller iaf dom bilder jag har testat,
2. Ja, dock får inte filnamnen vara för långa upptäckte jag idag
3. Vet ej
4. Vet ej
5. Nej men finns att köpa
Bollar vidare en fråga, jag har problem med att få min pop3 mail att fungera.
Fel användarnamn eller lösenord står det.. och när jag tittar på lösenordet är det bra mkt längre än
det jag skrivit in. Om jag ändrar till rätt lösenord och trycker okej för att sedan gå tillbaka och titta så är lösenordet ändrat och fel igen.. Bara jag med detta bekymmer? Nå tips?
Redigerat av Västeråssnubben, 12 November 2008 - 23:24.
Postad 12 November 2008 - 23:28
får ca 1600-2000kbit/s på tele2 här hemma.
Och med wifi får jag runt 2000-4000kbit/s på bbb 100mbit
Jag har inte lyckats få upp den över 1300 kbit/s med telenor
Wifi har jag inte testat än, måste skaffa trådlöst först =)
Vad har ni för laddningsintervaller där ute i landet? Har haft min ett par veckor nu och klarar mig kanske 2 dygn med 3G, Wifi Blåtand avstängd för det mesta. Alltså mest standby och diverse samtal.
Nog samma här.. Använder jag GPS exempelvis 20 mil så måste jag dock ladda den på kvällen redan
Postad 13 November 2008 - 00:26
Jag sitter här med min nya Omnia och nästan gråter
Brukade titta på ett Futurama avsnitt i min Nokia N95 innan sängdags. Nu har jag ju tänkt göra det med min Omnia och eftersom det är större skärm så troddejag allt skulle bli bra!
Jag har alltid konverterat avi filerna i Prism till mpeg (ipod inställning stod det) ändrat pixlarna och sedan bara överfört filen på minneskortet till N95 och sedan var det bara att stoppa i o glo.
Vilket filformat skall man konvertera till när man ska spela upp videofilmer i luren?
Vilket funkar bäst ifrån avi till ??ja, vaddå??? (Prism har inte divx som alternativ vad jag vet)
Snälla hjälp!!! Har jag gjort ett dumt köp nu....?
Postad 13 November 2008 - 07:24
Hej alla!
Jag sitter här med min nya Omnia och nästan gråter![]()
Brukade titta på ett Futurama avsnitt i min Nokia N95 innan sängdags. Nu har jag ju tänkt göra det med min Omnia och eftersom det är större skärm så troddejag allt skulle bli bra!
Jag har alltid konverterat avi filerna i Prism till mpeg (ipod inställning stod det) ändrat pixlarna och sedan bara överfört filen på minneskortet till N95 och sedan var det bara att stoppa i o glo.
Vilket filformat skall man konvertera till när man ska spela upp videofilmer i luren?
Vilket funkar bäst ifrån avi till ??ja, vaddå??? (Prism har inte divx som alternativ vad jag vet)
Snälla hjälp!!! Har jag gjort ett dumt köp nu....?
Lugn bara lugn. Du skall inte konvertera filer över huvud taget. Jag tittar varje vecka på "Entourage" i min Omnia. Den inbyggda spelaren som heter "touch player" spelar upp .avi galant. Så de e bara att föra över avi-filerna som dom är och sedan kan du glo hur mycket du vill.
Postad 13 November 2008 - 07:33
När jag testade kom jag upp i 1513 kbit/s med Telia 3G och med Wifi 3663 kbit/s på 8Mbit adsl.Hej på er alla lyckliga omnia ägare! (För det är ni väl?) =)
Redigerat av daalton, 14 November 2008 - 08:07.
Postad 13 November 2008 - 10:21
min omnia försöker koppla up sig mot nätet hela tiden.
någon som vet vad det kan vara, har kollat runt men hittar inget..
mvh benteboy
Postad 13 November 2008 - 11:56
Redigerat av Crabban, 13 November 2008 - 11:56.
Postad 13 November 2008 - 11:57
Samma problem som jag frågade om på förra sidan, men tyvärr hade ingen något svar då. Får se om det är bättre fiskelycka för dig.hej hej.
min omnia försöker koppla up sig mot nätet hela tiden.![]()
någon som vet vad det kan vara, har kollat runt men hittar inget..
mvh benteboy
Postad 13 November 2008 - 12:02
Postad 13 November 2008 - 12:32
Se till att det är inställt på manuelt.
Postad 13 November 2008 - 13:12
Inte helt säker men det borde ha med detta att göra. Inställningar->Batteri->Batteridrift. Kolla lite där:)Har ett problem och undrar om det är någong som råkat ut för samma sak. Det är nämligen så att telefonen slår av sig själv helt och hållet om man inte använder den på ett tag. Man måste starta upp telefonen på nytt igen. Är det en inställningsfråga eller är det något annat?
Postad 13 November 2008 - 13:55
Inte helt säker men det borde ha med detta att göra. Inställningar->Batteri->Batteridrift. Kolla lite där:)
Ska kolla om det är något man missat där som gör att den stänger av sig själv.
Postad 13 November 2008 - 15:14
Postad 13 November 2008 - 16:53
¨Den här borde vara enkel, men jag hittar fanimej inget... Hur redigerar man sina widgets? Jag vill ha kalender och annat användbart där, inte världstid och ett datum som ändå inte går att ställa in (min visar Okt 13 idag, trots att det står rätt datum i inställningarna).
Går tyvärr inte att ändra widgets men byt till Samsung Today 2 temat istället, mycket bättre!
WiFi: 921kbit/s
3G: 1576kbit/s
Superskumt! Omnia´n är min första Wndows mobil alltid tidigare haft nokia och har vart hyffsat irreterad på den men börjar komma igång med GUI och inställningar. Det är dock två saker som jag blir galen på:
1) Baterritiden, även utan 3g, wifi osv så sugs den ur över dagen och detta trots att jag uppgraderat mjukvaran!
2) Hur f*n kommer det sig att 3G´n är snabbare än WiFi? Har löst om detta på andra forum men inte lyckats hitta svar. Kan de vara att wifi modulen är så dålig i Omnian?
Någon som vet?
/A
Postad 13 November 2008 - 17:23
Va? Det går ju i tjejens TouchWiz? Ska Omnia inte ens ha den telefonens finesser?¨Går tyvärr inte att ändra widgets men byt till Samsung Today 2 temat istället, mycket bättre!
Har testat Today 2 och det funkar ju, men widgets hade varit perfekt om man kunnat ändra i det.
Postad 13 November 2008 - 18:03
¨
Går tyvärr inte att ändra widgets men byt till Samsung Today 2 temat istället, mycket bättre!
WiFi: 921kbit/s
3G: 1576kbit/s
Superskumt! Omnia´n är min första Wndows mobil alltid tidigare haft nokia och har vart hyffsat irreterad på den men börjar komma igång med GUI och inställningar. Det är dock två saker som jag blir galen på:
1) Baterritiden, även utan 3g, wifi osv så sugs den ur över dagen och detta trots att jag uppgraderat mjukvaran!
2) Hur f*n kommer det sig att 3G´n är snabbare än WiFi? Har löst om detta på andra forum men inte lyckats hitta svar. Kan de vara att wifi modulen är så dålig i Omnian?
Någon som vet?
/A
Wifi modulen verkar vara helt värdelös, har wifi överallt på skolan och en kompis med SE G900. På vissa ställen kommer inte jag alls ut på nätet medan han kan sitta bredvid med full mottagning och surfa runt hur bra som helst?!
Sen så har jag lite problem med att den hänger sig ibland?? Enda jag gjort är installera några välvälda program som inte vad jag vet körs i bakgrunden. Någon annan som har problem med att den hänger sig?
HOPPAS en mjukvaruuppdatering kommer och fixar det här!
Postad 13 November 2008 - 18:57
Ställt wifi på bäst prestanda istället för bästa batteri?
Vart gör man det??
Postad 13 November 2008 - 20:37
Windows>Settings>Connections>Wireless LAN>Power Mode
det finns inget med Power mode där vad jag ser. Endast en lista på wlan i närheten samt en till flik med "nätverkskort". Hittar dock inga inställningar för energi heller då jag går in på inställningarna för wlan kortet...
under Wi-Fi i inställningar>anslutningar kan jag nästan lova att inställningar för energi inte finns!
Något annat förslag om vart de kan finnas?
Tack på förhand!
Redigerat av elmino, 14 November 2008 - 01:13.
Postad 13 November 2008 - 20:39
När jag satte igång den så lös skärmen bara svart. Tryckte på reset och provade med reset och de två knapparna intryckta...men det gick inte.
Så det blev till att skicka tillbaka den till Katshing igen.
Postad 13 November 2008 - 20:47
Windows>Settings>Connections>Wireless LAN>Power Mode
Ehm är jag koko eller, kan inte hitta det på den plats du säger? Har du skärmdump?
//A
Postad 13 November 2008 - 21:28
Men det brukar ju inte va nån större skillnad mellan olika WM telefoner
Jag har 2 ikoner under connetions som har me trådlöst att göra
en som heter wifi där jag se vilka nät som är tillgängliga
och en som heter wireless lan där ja har massor med inställningar...
Redigerat av moparman, 13 November 2008 - 21:28.
Postad 14 November 2008 - 07:20
På de flesta enheter med bluetooth kan man ju faktist välja vilken map som bluetotthen skall spara i.
Postad 14 November 2008 - 07:39
Jämförelse av skärm och videouppspelning mellan Omnia och HTC Touch HD, med ett oväntat resultat. Omnian verkar helt enkelt överlägsen i allt utom upplösningen.
Postad 14 November 2008 - 08:23
Kan vara den här han menar Huvudmeny/Inställningar/system/Batteri/Wi-Fi/Ehm är jag koko eller, kan inte hitta det på den plats du säger? Har du skärmdump?
//A
Redigerat av daalton, 14 November 2008 - 08:26.
Postad 14 November 2008 - 08:38
Prova det...Trådlöst brukar funka mycket bättre om man väljer det
Postad 14 November 2008 - 10:32
Vore tacksam för lite mer input om batteritiderna. 1 dygn utan särskilt krävande processer känns ju så där.
Kan det vara läga att reklamera?
Postad 14 November 2008 - 10:52
Till min förvåning vande jag mig väldigt snabbt vid iPhonen, dessutom var allt extremt lätt att installera, emailen framför allt jmf med tidigare active-sync mobiler, jag har till och med lärt mig uppskatta vid iTunes som jag tyckte var ett elände i början, podcast är fantastiskt bra, speciellt när man bor utanför Sverige som jag gör och vill höra lite svensk radio emellanåt.
Använder mobilen mest för email, calender, contacts, musik, musikvideos och samtal förstås, mindre för kamera och annat lull-lull. Har köpt några billiga spel, backgammon t.ex som är bra att ha när man sitter och väntar på en flygplats.
Tillbaks till Omnian som jag hade hoppats skulle överträffa iPhone och lite till, kör den paralellt på et twinkort....detta är mina synpunkter:
- tryck-känsligheten på skärmen är helt bedrövlig, känns som man måste trycka hål för att få kontakt
- svenska å-ä-ö ligger två klick bort vilket gör det omöjligt att skriva, visserligen finns XT9 men inte "good enough"
- man måste använda pekdonet som dessutom inte går att förvara i telefonen, för småttigt helt enkelt
- när skärmen släckts ner och man skall start upp är fördröjningen otroligt irriterande, varför i hela världen tar den 10 sekunder på sig, dessutom disablar den wifi av någon outgrundlig anledning och vid något tillfälle schabblade den bort den mobila uppkopplingen
- wifi kopplar inte upp sig lika lätt och automatiskt som iPhonen, både på jobbet och hemma så kommer den ej på nätet utan att man måste stänga av och på den, iPhonen och Laptopen är konstant på
- omarrangerade i Menus, det är tametusan nästan helt omöjligt att ticka i och ur boxarna,
- som i alla MS Mobile ligger en massa program öppna helt i onödan i bakgrunden, det gör den inte bara seg men man oroar sig för att den ligger och tickar data-trafik på mobil-nätet, framför allt när man är på roaming förstås
- att sätta upp active sync var lika omständigt som på alla andra MS Mobile mobiler, dessutom försvann det över natten
- man kan inte se förbrukad data-trafik som i iPhonen
- den uppträder som sagt segt emellanåt vilket förmodligen beror på att man måste gå in i taskmgr och stänga ner öppna program, även de ej tar kraft är jag övertygad om att det påverkar snabbheten
Sorry men den här apparaten är helt enkelt inte bra och jag måste mosträvigt erkänna att iPhonen är den överlägset bästa affärsmobilen jag haft. Snabb, "lättfotad", extremt användarvänlig och har aldrig hängt sig.
Kanske finns det åtgärder mot något av ovanstående och jag låter mig gärna övertygas....feel free!
Postad 14 November 2008 - 21:47
Hej!
Vore tacksam för lite mer input om batteritiderna. 1 dygn utan särskilt krävande processer känns ju så där.
Kan det vara läga att reklamera?
jag är inne på tredje dagen utan att ha laddat min...funkar finfint!
Postad 15 November 2008 - 01:25
Fick min Omnia igår, skippade Xperian som jag avbeställde då SE schabblade till hela lanseringen, man var ju rätt sugen när det började skrivas om den, men att sen vänta nästan ett år...., under tiden har jag fått mig en iPhone 3G som jag motsträvigt tog emot då jag är/var lite anti alla apple-fanatiker, har haft i320, i600, P900, P990, första Blackberry apparaterna m.fl så mitt tålamod har testats under årens gång.....Samsung i320 och i600 hade en hel del brister men såg ju bra ut på pappret, brutna samtal, krångel med wifi och active sync mot exchange krånglade mest hela tiden.
Till min förvåning vande jag mig väldigt snabbt vid iPhonen, dessutom var allt extremt lätt att installera, emailen framför allt jmf med tidigare active-sync mobiler, jag har till och med lärt mig uppskatta vid iTunes som jag tyckte var ett elände i början, podcast är fantastiskt bra, speciellt när man bor utanför Sverige som jag gör och vill höra lite svensk radio emellanåt.
Använder mobilen mest för email, calender, contacts, musik, musikvideos och samtal förstås, mindre för kamera och annat lull-lull. Har köpt några billiga spel, backgammon t.ex som är bra att ha när man sitter och väntar på en flygplats.
Tillbaks till Omnian som jag hade hoppats skulle överträffa iPhone och lite till, kör den paralellt på et twinkort....detta är mina synpunkter:
- tryck-känsligheten på skärmen är helt bedrövlig, känns som man måste trycka hål för att få kontakt
- svenska å-ä-ö ligger två klick bort vilket gör det omöjligt att skriva, visserligen finns XT9 men inte "good enough"
- man måste använda pekdonet som dessutom inte går att förvara i telefonen, för småttigt helt enkelt
- när skärmen släckts ner och man skall start upp är fördröjningen otroligt irriterande, varför i hela världen tar den 10 sekunder på sig, dessutom disablar den wifi av någon outgrundlig anledning och vid något tillfälle schabblade den bort den mobila uppkopplingen
- wifi kopplar inte upp sig lika lätt och automatiskt som iPhonen, både på jobbet och hemma så kommer den ej på nätet utan att man måste stänga av och på den, iPhonen och Laptopen är konstant på
- omarrangerade i Menus, det är tametusan nästan helt omöjligt att ticka i och ur boxarna,
- som i alla MS Mobile ligger en massa program öppna helt i onödan i bakgrunden, det gör den inte bara seg men man oroar sig för att den ligger och tickar data-trafik på mobil-nätet, framför allt när man är på roaming förstås
- att sätta upp active sync var lika omständigt som på alla andra MS Mobile mobiler, dessutom försvann det över natten
- man kan inte se förbrukad data-trafik som i iPhonen
- den uppträder som sagt segt emellanåt vilket förmodligen beror på att man måste gå in i taskmgr och stänga ner öppna program, även de ej tar kraft är jag övertygad om att det påverkar snabbheten
Sorry men den här apparaten är helt enkelt inte bra och jag måste mosträvigt erkänna att iPhonen är den överlägset bästa affärsmobilen jag haft. Snabb, "lättfotad", extremt användarvänlig och har aldrig hängt sig.
Kanske finns det åtgärder mot något av ovanstående och jag låter mig gärna övertygas....feel free!
vi windowsanvändare är vana vid att kunna multitaska
nämen ett par saker av dom problemen du nämner har jag inte märkt alls.
Tex när man ska få liv i mobilen efter släckt skärm tar det mig max max max 1 sekund för den att vakna.
och att den disablar wifi kan du nog stänga av i powersaving någonstans, dock kommer den surpla mer batterier
När jag bara sätter på wifi så söker den auto om det finns något "hemmanätverk" annars får man söka upp nya själv.
Batteriet håller lätt 2-3 dagar om man inte surfar konstant på telen.
och att den kopplar upp sig hela tiden är bara en inställning? min gjorde det tidigare också, men se till att bara ta bort schemalagda "syncningar" som kräver nät och gör dom manuellt?
antingen har du fått ett väldigt kasst måndagsexemplar eller så kan du helt enkelt inte använda den.
tryckkänsligheten däremot kunde varit bättre, vilket jag vet är åtgärdat i nyare ROM's som vi i sverige inte fått ännu dock.
Over and out
Postad 15 November 2008 - 09:03
jag e besviken på kameran, bilderna blir helt suddiga, vet inte om det är fel på kameran, eller? min gammla ericsson p1i på 3 mega pixel tog mycket bättre bilder än den här.
har en fråga också, finns det något progrm som man kan ladda till omnia som stöder alla video format?
Postad 15 November 2008 - 09:31
Postad 15 November 2008 - 10:10
du kommer bli mkt nöjd om du köper den,
mvh benteboy
Postad 15 November 2008 - 10:34
tycker då inte att min omnia är bäbis sjuk, gillar den mer å mer för varje dag som går.. är inne på min andra mobil med tryck skärm hade ku990 innan. gillar omnian bättre,
du kommer bli mkt nöjd om du köper den,
mvh benteboy
Redigerat av Spraket, 15 November 2008 - 10:34.
Postad 15 November 2008 - 10:50
Är riktigt sugen på en omnia nu när tre ska sälja den.
Jag skulle gärna vilja lägga in egna skins och program till den, men har läst på flera ställen att det tydligen är problem med att lägga in sånt på omnian. tror det har att göra med skärmupplösningen.
Är det några här som lagt in egna program och har ni haft problem med det?
Det finns till exempel ett par program som kallas throttle launcher och manilla 2d som man kan lägga in i omnian för att få ett annat användargränssnintt i telefonen. till dessa program finns det sedan flera skin. vet till exempel att ett skin till throttle launcher gör att man får samma gränssnitt som till htc diamonded.
Googla så finns det lite roliga saker man kan lägga in.
Det finns även program som tydligen ska göra sms-skrivningen lite lättare. Lite låsapplikationer som liknar den "slide to unlock" som finns på iphonen.
Frågan är som sagt om det finns någon här som provat att lägga in lite sådana saker och isåfall om det funkar utan problem?
Ber om ursäkt för det kanske lite omsammanhängade inlägget
Hade fler saker i tankarna, men kommer inte på det just nu. Återkommer med det!
Postad 15 November 2008 - 13:00
Jag använder www.vtap.com för att kolla video från nätet. Funkar bra för det mesta. Installera de extra drivarna som finns rekomenderade för att YouTube ska fungera.har lyckats få igång gps äntlingen. fungerar ganska bra.
jag e besviken på kameran, bilderna blir helt suddiga, vet inte om det är fel på kameran, eller? min gammla ericsson p1i på 3 mega pixel tog mycket bättre bilder än den här.
har en fråga också, finns det något progrm som man kan ladda till omnia som stöder alla video format?
Postad 15 November 2008 - 13:13
Jag använder Spb Mobile shell samt skins från http://www.imarche.net/omnia/index.htmDet finns till exempel ett par program som kallas throttle launcher och manilla 2d som man kan lägga in i omnian för att få ett annat användargränssnintt i telefonen. till dessa program finns det sedan flera skin. vet till exempel att ett skin till throttle launcher gör att man får samma gränssnitt som till htc diamonded.
Googla så finns det lite roliga saker man kan lägga in.
Funkar mycket bra och är mycket snyggt!
Postad 15 November 2008 - 14:07
Jag använder www.vtap.com för att kolla video från nätet. Funkar bra för det mesta. Installera de extra drivarna som finns rekomenderade för att YouTube ska fungera.
hur laddar jag ned programmet, hittar inte länken?
Postad 15 November 2008 - 14:10
Jag använder Spb Mobile shell samt skins från http://www.imarche.net/omnia/index.htm
Funkar mycket bra och är mycket snyggt!
hur gör man steg för steg för att lyckas ändra utseendet, är dålig på engelska fattar inte hur man gör. vad ska man ladda ned och hur gör man?
skulle vara bra om någon förklarade på svenskan hur man går till väga
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ny Update för Nordiskt rom
1 bild
241 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?