Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) Inga priser
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 9 (410) Inga priser
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 1 år sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 1 år sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3171 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 12 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (1995 inlägg) 12 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 12 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 13 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 13 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 13 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 13 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 13 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 13 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 13 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 14 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 14 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 14 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 14 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 14 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 14 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 14 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (65 inlägg) 14 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 14 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 14 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 14 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 15 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 16 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 16 år sedan

Postad 12 januari 2010 - 10:35

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
youtube

;)

Postad 13 januari 2010 - 02:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Just det faktum att inga hatvideos/annat flame görs från iphonehållet mot android visar mest vilka som är mogna, iphone har fortf den största mängden nöjda användare och bäst ekosystem.

Och vad är det för blaj med att itunes inte tillåter drag n drop? Det är ju bara att ställa telefonen i att manuellt synka musiken så kan man drag n dropa hur mkt man vill, och hur kan den bli tråkig när det hela tiden dyker upp nya apps som ibland ökar användbarheten mycket, den enda egentliga kritiken mot iphone är att den inte multiaskar tredjepartsapps.

Postad 13 januari 2010 - 07:37

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Just det faktum att inga hatvideos/annat flame görs från iphonehållet mot android visar mest vilka som är mogna, iphone har fortf den största mängden nöjda användare och bäst ekosystem.

Och vad är det för blaj med att itunes inte tillåter drag n drop? Det är ju bara att ställa telefonen i att manuellt synka musiken så kan man drag n dropa hur mkt man vill, och hur kan den bli tråkig när det hela tiden dyker upp nya apps som ibland ökar användbarheten mycket, den enda egentliga kritiken mot iphone är att den inte multiaskar tredjepartsapps.

Ja men herregud. Jag skämtade, och det var en rolig video. Den hade varit precis lika rolig riktad åt andra hållet med.

Trampande jag på öm tå? Din Iphone är söt, jag lovar

Postad 15 januari 2010 - 17:33

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Hejsan,

Skulle beställa en ny telefon på jobbet idag och vi har enbart använt oss av Nokias E-serie då den tydligen var bäst på att synca med Louts notes och min funderingar låg därför hos E72.

Dock fick jag en hint om att vi ska byta till Outlook inom 1-2 månader vilket innebär att man är fri att välja i princip vilken telefon som helst. Därför tänkte jag att det nog är värt att sondera terrängen lite och se vilka andra alternativ som finns då jag idag har rätt dålig koll.

Min första tanke gick till i-phone då jag hört mycket gott om den. Men det kanske finns andra bättre alternativ?

Förutom "affärs" funktionerna som mail, möjligheten att kolla bifogade dokument och en bra kalender skulle det vara nice med schysst kamera och musikegenskaper. Och detta i ett så smidigt format som möjligt =)

Så, är det värt att vänta och vad ska jag vänta på? =)

Postad 15 januari 2010 - 17:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Behöver du ett fysiskt tangentbord ?

Om du behöver det skulle jag nog tipsa om Htc touch pro 2
Grymt kompetent telefon som nog skulle vara mitt förstahandsval om jag skulle ha en i jobbet

Kanske Nokia N900 ..Beroende på om den synckar den mail du behöver...
N900 verkar ha en riktigt bra kalender
Skaplig kamera.
Bra inbyggt minne + minneskort..
Grym att multitaska och surfa med..
Bra att skriva mail/sms med
Dock är ju OS rätt nytt så du får kolla upp mer noga exakt vad du vill ha ut ur din nästa mobil

Om du inte behöver tangentbord så är ju Htc HD2 riktigt fin med stor och skarp skärm...

Postad 15 januari 2010 - 22:06

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Har faktiskt kollat lite på både N900 och HTC HD2, dock inte i verkligheten.

Hur funkar det virituella tangentbordet på HTC? Tyckte det var lite svårt att skriva på i-phone, men det kanske bara är en vanesak?

Nackedelen som jag ser det med skjutbara tangentbord är att telefonen blir lite tjock. Vill gärna kunna ha telefonen i byxfickan, kan vara för jag alltid haft väldigt små telefoner men det kanske bara är en vanesak det med...

Postad 16 januari 2010 - 08:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Beror ju lite på...

Skriver du mycket sms och mailar så skulle jag verkligen välja en med tangentbord..

Nackdelen är ju att den blir tjockare..
Tyvärr svårt att göra nå åt :D

Skickat 25000 sms med min tytn2 som har tangentbord..
Skulle aldrig byta bort tangentbord.

Har alltid min i jeansfickan och det går bra..

Touch pro 2 har rykte om att ha det bästa tangentbordet av alla..
Kolla in den...
Grymt snygg också i mina ögon iaf :)

Postad 16 januari 2010 - 16:55

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej!
Nu blev man sugen på ny mobil igen, har x1 idag vilken jag visserligen är nöjd med. Har klämt en del på HTC HD2, den lockar mycket. Ska man köpa den eller vänta på x10 eller bravo med android? Tycker att hittills är största nackdelen med WM att det inte finnns spotify än. Annars har jag lärt mig att leva med windows mobile, på både gott och ont. Mest gott...

Så alternativen som jag ser det för mig:

1. Köpa HD2, kanske begagnad för bättre pris.
2. Vänta på grym android-lur.
3. Köpa begagnad htc hero för att testa android och sedan köpa bästa androiden i typ sommar.
4. Köra på med min xperia, repig, ärrad och seg.

Vad tror ni?

Postad 17 januari 2010 - 17:44

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
tack för tipsen =)

måste nog börja provklämma på lite olika modeller för att bilda mig en ordentlig uppfattning.

annars då, är det några intressanta modeller som är på G?

Postad 17 januari 2010 - 20:29

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

youtube

:)

Underbar:)

Postad 17 januari 2010 - 21:27

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Precis sålt min iPhone 3G och är ut efter en vassare telefon!

Var en av de första i sverige med iPhone 2g som jag sedan bytte ut mot den nyare iPhone 3g.
Efter att använt iPhone i ca 2 år nu, börjar jag bli riktigt less på den. Så jag sålde den.

Frågan är om jag ska överge iPhone och köpa en HTC HD2 eller slå till på en iPhone 3Gs?

Testade HD2:an idag i ca 10min och måste säga vilken fart och herregud vilken skärm. Underbar.
Fast de största nackdelarna jag såg på den lilla tiden var storleken på telefonen och att det var windows mobile som OS.

Är ute efter en snabb och trevlig telefon. Kommer att användas mest för att surfa runt, mail och sms.

Mina krav:

* Stor och tydlig skärm.
* Snabb processor
* Bra med ram minne, slipper lagg
* Snabb WiFi
* touch skärmen ska vara minst lika bra som iPhones.

Vad rekommenderas?

Just nu sitter jag utan telefon. Så det är lite brådska!

Postad 17 januari 2010 - 21:53

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
låter ju inte som en 3Gs är något för dig iaf.

Det är ju knappast en helt ny modell jämfört med de två du haft innan?

Fast, vi är ju Sverige. Där kan man köra Volvo hela livet utan att skämmas eller våga prova något nytt ;) (obs, skämt)

Postad 17 januari 2010 - 22:08

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Uppgraderade idag från 3G till 3Gs och det är inte några ljusårs skillnad i fart mellan dem. Visst går allting lite rappare men ändå.

Jag var mest ute efter den lite bättre kameran. Är du redan lite less så tror jag inte du tycker det är så skoj att lägga en massa tusenlappar för det bytet.

Själv kör jag än sålänge iphonen för alla program funkar så fint för mig. Facebook, web, mail, navigation med sjökort m.m. Så det är mest för den sakens skull man håller sig kvar.

Kommer många bra lurar nu framöver men jag tror det tar några månader innan de kan erbjuda iphonens programutbud. Låter andra krabba och testa och svära så kan jag bara skörda frukten sen om ett halvår eller nåt ;)

Postad 17 januari 2010 - 22:25

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Uppgraderade idag från 3G till 3Gs och det är inte några ljusårs skillnad i fart mellan dem. Visst går allting lite rappare men ändå.

Jag var mest ute efter den lite bättre kameran. Är du redan lite less så tror jag inte du tycker det är så skoj att lägga en massa tusenlappar för det bytet.

Själv kör jag än sålänge iphonen för alla program funkar så fint för mig. Facebook, web, mail, navigation med sjökort m.m. Så det är mest för den sakens skull man håller sig kvar.

Kommer många bra lurar nu framöver men jag tror det tar några månader innan de kan erbjuda iphonens programutbud. Låter andra krabba och testa och svära så kan jag bara skörda frukten sen om ett halvår eller nåt ;)

utan att starta en hetsjakt eller bråk. Vill du ge förslag på några program som jag missar i min Hero? Vi har säkert helt olika intresse, och kunnande, men vore kul för det är ofta ett argument.
Har ju lite svårt att se att dom appar jag får tag på idag, runt 18300st (rootad), inte räcker till?

ursäkta offtopic, vill du kan vi ta det via PM istället

Postad 17 januari 2010 - 22:29

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Just det jag tänkte angående iPhonen. Är inte så stor skillnad att det är värt.

Men vad tycker ni om htc hd2? Någon annan mobil som är lika bra som iPhone?

Postad 17 januari 2010 - 23:02

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
HD2 hade jag inte valt då det är WinMo. Jag har haft många WM-mobiler i mina dagar och kan säga att Android är klart överlägset i nuläget.
Jag skulle naturligtvis rekommendera dig att köpa en Motorola Milestone eftersom jag nyss köpt en själv och är väldigt nöjd. Det är dock import som gäller från UK eller Tyskland.
Alternativt kommer SE snart med X10 som nog kan bli bra, om det klarar dig utan tgb då.

Postad 17 januari 2010 - 23:07

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

HD2 hade jag inte valt då det är WinMo. Jag har haft många WM-mobiler i mina dagar och kan säga att Android är klart överlägset i nuläget.
Jag skulle naturligtvis rekommendera dig att köpa en Motorola Milestone eftersom jag nyss köpt en själv och är väldigt nöjd. Det är dock import som gäller från UK eller Tyskland.
Alternativt kommer SE snart med X10 som nog kan bli bra, om det klarar dig utan tgb då.

Jag har hört lite olika bud angående WinMo 6.5. Många hyllar den. Inte som den bäsr OS, men klart ett stort lyft jämfört med 6.1.
Sen å andra sidan, så jobbar jag med C#, i microsoft visual studio. Så det är en stor fördel med htc hd2 om jag skulle vilja utveckla egna apps eller annat.

Postad 17 januari 2010 - 23:21

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jag har hört lite olika bud angående WinMo 6.5. Många hyllar den. Inte som den bäsr OS, men klart ett stort lyft jämfört med 6.1.
Sen å andra sidan, så jobbar jag med C#, i microsoft visual studio. Så det är en stor fördel med htc hd2 om jag skulle vilja utveckla egna apps eller annat.

Jag har kört många 6.5 roms på min Xperia och det är knappast någon större skillnad, samma OS i grunden med lite ansiktslyft här o där.
Om du vill utveckla själv så har du ju iofs en poäng där, fördelen med WM är just att det kan vara rätt kul att mecka runt i det, prova olika roms, etc. XDA-devs är ett trevligt sådant community för HTC byggda apparater, som ju HD2 är.
Men, Android är Java och C# och Java är ju rätt likt så du kan nog få din utvecklarlusta tillfredsställd där med.

Postad 17 januari 2010 - 23:26

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Jag har kört många 6.5 roms på min Xperia och det är knappast någon större skillnad, samma OS i grunden med lite ansiktslyft här o där.
Om du vill utveckla själv så har du ju iofs en poäng där, fördelen med WM är just att det kan vara rätt kul att mecka runt i det, prova olika roms, etc. XDA-devs är ett trevligt sådant community för HTC byggda apparater, som ju HD2 är.
Men, Android är Java och C# och Java är ju rätt likt så du kan nog få din utvecklarlusta tillfredsställd där med.

Japp det stämmer. Kan Java också. Fast hittills har jag inte fastnatför android. x10 kommer säkert att dröja ett bra tag innan release. Sen har vi Nexus one. Den ser riktigt tråkig ut. Alltså UI:t Vad jag har läst,, så är den mest för utvecklare.

Jobbigt det här.

Postad 18 januari 2010 - 00:35

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

utan att starta en hetsjakt eller bråk. Vill du ge förslag på några program som jag missar i min Hero? Vi har säkert helt olika intresse, och kunnande, men vore kul för det är ofta ett argument.
Har ju lite svårt att se att dom appar jag får tag på idag, runt 18300st (rootad), inte räcker till?

ursäkta offtopic, vill du kan vi ta det via PM istället

Ingen fara, jag är ingen "fanboy" så sett men jag gillar enkelheten med ifånen samtidigt som man hatar att man inte kan ändra teman m.m som man vill. Programmen bara fungerar för mig och det är ju mer hur apparna flyter och det som tilltalar mig. Att de flesta program går att köra i andra lurar är säkert helt korrekt men när man som novis läser lite i andra forum så blir man lite avskräckt för det verkar lite invecklat och avancerat med specialinstallationer och kokta romar m.m ;) Kanske är mkt enklare än man tror iofs.

Apparna som är mig varmast hjärtat är blocket, hemnet, eniros kartor med sjökort, Navigon bilnavigering, navionics marin navigation med sjökort, Facebook med push m.m som flyter fint, hotmailen med push, Photogene bildredigering, flickr, radiobox nätradio, energy nätradio (tysk tror jag), swedbank, google earth, tv.nu med push, air video för o strömma filmer från datorn, textTV.

Man saknar vissa saker som t.e.x: Det skulle vara skoj att kunna ändra teman som man vill och kunna spara youtubeklipp på luren, det suger också att kvalitén på klippen stryps när man kör via 3G, Man kan inte blåtanda bilder och man kan inte heller radera och joxa hur man vill bland bilderna i mapparna. Nu stör det inte just mig så mkt eftersom jag mailar bilderna istället, kollar mest på youtube via wifi hemma och laddar ner klipp via datorn som jag sen för över till luren. Redigerar mina mappar med bilder i datorn och allt syncas med luren. Lite kompromisser men jag kan ta allt det tråkiga för jag gillar hur den flyter för övrigt i programmen jag använder :wacko:

Heron är säkert en kalaslur men jag gillar inte hockeyklubbsdesignen och den kan ju bara inte kännas skön i fickan. Nexus tycker jag är intressant men återigen så behövs det nog lite tid innan navigation och allt annat funkar bra, läste också om dammproblemet i displayerna en del fått och man vill ju helst se att den säljs här i sverige innan man skulle handla en sådan så man slipper skicka den på rep till usa eller liknande. x10 verkar med rikgit fin men den dröjer nog också ett tag men man får se sen vad som händer i framtiden. Jag vill ha det enkelt och att allt skall funka och flyta fint innan jag dumpar min ifån :blink:

Postad 18 januari 2010 - 00:39

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Enkelt: Nexus one.
http://arstechnica.c...ne-review.ars/1

Postad 18 januari 2010 - 10:21

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Enkelt: Nexus one.
http://arstechnica.c...ne-review.ars/1

Varför är det enkelt? Det är i princip samma hårdvara som i HD2. Och det testet har inte ens med huvud konkurrenten HD2.
Och som sagt, kolla på UI:t, ser ut som om den kommer från början av 00-talet. Visst ska man ha bra hårdvaru spec och ett bra OS. Men man ska väl även ha ett snyggt UI?

Nexus one
+ 512 mb ram
+ 1 ghz snapdragon
+ Android
+ Utbud av apps
+ Snabbare updates av OS
- Ingen Multi touch
- amoloed (Dålig vid solljus)
- Design(smaksak)
- Storlek(lång och lite smalare?)

htc hd2
+ 4.3" display
+ Display upplösning
+ 488mb ram
+ 1 ghz snapdragon
+ HTC sense
+ Multi touch
+ Design (sjuk snygg, min åsikt)
- WinMo
- Storlek(Fast det är ju ändå 4.3")

Dessa punkter är det jag mest kollar på. Ganska lika.

Redigerat av Ticalo, 18 januari 2010 - 10:40.

Postad 18 januari 2010 - 10:32

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Ingen fara, jag är ingen "fanboy" så sett men jag gillar enkelheten med ifånen samtidigt som man hatar att man inte kan ändra teman m.m som man vill. Programmen bara fungerar för mig och det är ju mer hur apparna flyter och det som tilltalar mig. Att de flesta program går att köra i andra lurar är säkert helt korrekt men när man som novis läser lite i andra forum så blir man lite avskräckt för det verkar lite invecklat och avancerat med specialinstallationer och kokta romar m.m ;) Kanske är mkt enklare än man tror iofs.

Apparna som är mig varmast hjärtat är blocket, hemnet, eniros kartor med sjökort, Navigon bilnavigering, navionics marin navigation med sjökort, Facebook med push m.m som flyter fint, hotmailen med push, Photogene bildredigering, flickr, radiobox nätradio, energy nätradio (tysk tror jag), swedbank, google earth, tv.nu med push, air video för o strömma filmer från datorn, textTV.

Man saknar vissa saker som t.e.x: Det skulle vara skoj att kunna ändra teman som man vill och kunna spara youtubeklipp på luren, det suger också att kvalitén på klippen stryps när man kör via 3G, Man kan inte blåtanda bilder och man kan inte heller radera och joxa hur man vill bland bilderna i mapparna. Nu stör det inte just mig så mkt eftersom jag mailar bilderna istället, kollar mest på youtube via wifi hemma och laddar ner klipp via datorn som jag sen för över till luren. Redigerar mina mappar med bilder i datorn och allt syncas med luren. Lite kompromisser men jag kan ta allt det tråkiga för jag gillar hur den flyter för övrigt i programmen jag använder :wacko:

Heron är säkert en kalaslur men jag gillar inte hockeyklubbsdesignen och den kan ju bara inte kännas skön i fickan. Nexus tycker jag är intressant men återigen så behövs det nog lite tid innan navigation och allt annat funkar bra, läste också om dammproblemet i displayerna en del fått och man vill ju helst se att den säljs här i sverige innan man skulle handla en sådan så man slipper skicka den på rep till usa eller liknande. x10 verkar med rikgit fin men den dröjer nog också ett tag men man får se sen vad som händer i framtiden. Jag vill ha det enkelt och att allt skall funka och flyta fint innan jag dumpar min ifån :blink:

Ja, men se där. Det finns ett par saker som skiljer sig iaf.
Skulle vilja börja att tona ner hur "svårt" att verkar. Det är som du tror, du har faktiskt fel. Att roota sin Hero å flasha in en ny rom är gjort på några minuter. Det tar nästan längre tid att tanka hem den nya än att göra själva hackningen av mobilen. Fast, det låter rätt avancerat innan man gjort den en gång :rolleyes:

Har verkligen inte full koll på alla appar som finns, och kanske gör bort mig nu. Men navigering tror jag iaf man kan hitta även om jag aldrig sökt efter det. Men, Hemnet, där har du en poäng! Har ingen app för det. Dock funkar ju hemsidan i mobilen. Samma sak gäller hotmail med push *surar* Det saknar jag också.

Kul att få lite input från någon som inte är så extremt apple-taliban och kan prata om saken.

En sista sak bara. Hero´n är superb i fickan! Hur svårt det än kan vara att tro, så passar den bättre än vilken annan SE jag någonsin haft (och det är ett gäng!)

Postad 18 januari 2010 - 11:45

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Kul att ni kommer överens grabbar. Men det löser inte mina problem.
Som sagt, jag har haft iPhone i ca 2 år och är riktigt trött på den och de apps som finns. Visst det finns riktigt bra apps och spel. Men efter ett tag så tröttnar man helt på de.

Men varför är alla emot WinMo 6.5? Ingen som kan säga något posetivt? Har haft touch diamond tidigare och en var värdelös pga WinMo. Är det samma sak i HD2?

Postad 18 januari 2010 - 12:02

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Men varför är alla emot WinMo 6.5? Ingen som kan säga något posetivt? Har haft touch diamond tidigare och en var värdelös pga WinMo. Är det samma sak i HD2?

För att det är samma skit i grund och botten. Punkt slut.
WM7 kommer här under våren och jag hoppas verkligen att MS har byggt det från grunden, är det bara ytterligare ett skal på samma gamla trötta OS kan de garanterat räkna med att fortsätta tappa marknadsandelar.

Postad 18 januari 2010 - 12:10

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
jag har aldrig hört någon säga: Köp en med WinMo, för dom är så ###### bra

Det summerar det mesta. Både iphone, android och symbian har jag hört det om innan

Postad 18 januari 2010 - 13:03

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Men varför är android så hyppad? Ser inte något speciellt med den.
Jag ser det på det här sättet:

Folket klagar på WinMo, men ändå är den nästan störst inom mobila smartphones.
(Detta är endast vad jag har hört. De är säkert inte störst!)
Precis som folket klagar på windows, men ändå har de flest windows hemma.
Visst, windows floppade rejält med Vista, fast tycker att de har lyckats kanon med Win7.

Andorid är överhypad, precis som Linux. Mycket strul, buggar och fy för det tråkiga UI:t. De lägger ner mer tid på 3D effects än vad de borde. Fixa så att hemma skärmarna ser bättre ut. Det är ju 2010 nu. Titta på de andra mobilerna och jämför.

Apple = Apple. Bra kvalité prylar, välgjorda och snygga både i mjukvara och hårdvara. Fast, de är helst begränsade och låste.

Så kan man få ett mer detaljerad svar om varför WinMo suger så mycket och varför just Android är så bra.
Det skulle kännas lite bättre att få veta just varför, innan man köper.

Just nu har jag absolut ingen koll på varken WinMo6.5 eller Android. Bara hört att WnMo är bra och är dåligt. Men Android är så himla bra. Fast ingen kan säga varför.

EDIT: Jag är ingen fan boy av WinMo eller Android. Har bara beslutsångest! Och att jag behöver mer info om varför visst folk säger att den ena suger och den andra är bra utan att veta på vilket sätt.

Redigerat av Ticalo, 18 januari 2010 - 13:07.

Postad 18 januari 2010 - 14:38

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Låter som du vill ha win mobile, så bästa för dig är HD2.

Postad 18 januari 2010 - 15:02

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Varför folk kör windows hemma är för att det följer med datorerna, och man inte vet om något annat.

det är inte så många som faktiskt väljer mobil efter OS. Det finns ju andra utanför detta forum, som svärfar t.ex. 60 år ungefär.
Han tycker att Nokia gör smartast menyer, så hans nästa telefon blir också en Nokia. Men att det är två helt olika varianter av OS känner han inte till. Precis detsamma gäller ju SE, eller Samsung.

Men android känns som nytänkande, med mycket lull-lull, 3D-effekter, fullt omstrukturerbart och enkelt att bestämma själv.
Sen beror nog resten på HTC´s del i jobbet, inte googles

Postad 18 januari 2010 - 15:37

klimpan
  • klimpan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
hur är samsung jet mobilen ? fundera på en sådan =) vill veta lite om ur den fungera hur kvaliten är på kameran och så vidare =)

Postad 18 januari 2010 - 15:46

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Varför folk kör windows hemma är för att det följer med datorerna, och man inte vet om något annat.

Är nog inte hela sanningen. Jag har kört de mest populäraste Linux distributionerna och alltid bytt tillbaka till Windows.

Jag tycker TS borde känna mer på båda telefonerna t.ex på Mediamarkt. Windows Phone är inte så dåligt som ryktet ger sken av. HD2 har även fått väldigt bra betyg i både tester och personliga omdömen.

Postad 18 januari 2010 - 16:11

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Är nog inte hela sanningen. Jag har kört de mest populäraste Linux distributionerna och alltid bytt tillbaka till Windows.

Jag tycker TS borde känna mer på båda telefonerna t.ex på Mediamarkt. Windows Phone är inte så dåligt som ryktet ger sken av. HD2 har även fått väldigt bra betyg i både tester och personliga omdömen.

Japp, håller med dig! Ska nog dit och klämma lite mer. Vilken mob har nya android i MM?

Postad 18 januari 2010 - 16:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag kan bara säga såhär: vill man ha ett OS som går att detaljanpassa och optimera samt kunna lägga in egna ROMar - och inte vara låst - då väljer man Windows Mobile och i andra hand Android.

Min uppfattning är att hackningskulturen är betydligt mer utbyggd hos WM och då via XDA-Developers.

När det gäller WMs funktionalitet kan jag konstatera att jag är nöjd, möjligheterna att anpassa det och optimera m.m gör att det helt klart är nummer 1 för min del.

Däremot bör det betraktas som den handdator det är, vill man ha en smartphone med mer telefonstuk och "out of the box"-lösningar är t.ex S60-plattformen ett bättre val, eller Android alt iPhone om man vill ha pekskärm men inte pyssla med datorgrejer.

Postad 18 januari 2010 - 17:43

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Korrigerad lista: (enligt mitt sätt att se det)

Nexus one
+ 512 mb ram
+ 1 ghz snapdragon
+ Android
+ Utbud av apps
+ Snabbare updates av OS
+ amoloed (lika bra som Hero i solljus med överlägsen bildkvalitet)
+ Design, suverän byggkvalitet
+ Storlek, smidig
- Ingen Multi touch /finns dock apps på market)

htc hd2
+ 4.3" display
+ 488mb ram
+ 1 ghz snapdragon
+ Multi touch
+ Design
- HTC sense
- WinMo
- Storlek

Redigerat av NisseGurra, 18 januari 2010 - 17:43.

Postad 18 januari 2010 - 17:47

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

+ amoloed (lika bra som Hero i solljus med överlägsen bildkvalitet)

Enligt de tester jag har sett så ska den vara riktigt kass I solljus.

Postad 18 januari 2010 - 17:57

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Enligt de tester jag har sett så ska den vara riktigt kass I solljus.

Nja, varken Hero eller Iphone är bra i solen, men Nexus är inte direkt sämre. Skärmen är ljusstark och med styrkan upp i högsta läget så är den läsbar.
Men finns ju bättre, tex Nokia E71.

Postad 18 januari 2010 - 18:28

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Efter mycket tänkande så mindes jag min upplevelse med Htc touch diamond. Fyfan va kass den var. Hatade WinMo. Så det blir ingen HD2 för min del.

Det blir nog en android. Frågan är vilken av alla? Nexus one? X10? Finns det ens något datum på release?
Vill inte beställa N1 från USA om den lanseras snart i sverige.

iPhone hanterade solljus helt godkänt tycker jag.

Postad 18 januari 2010 - 18:57

Marron
  • Marron
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Både komplett och inWarehouse har preliminära leveranser den 30 jan på X10...

Så jag tror inte den är så långt borta som alla säger... komplett är rätt seriösa vad gäller att sätta ut datum har jag fått för mig.

Postad 18 januari 2010 - 19:00

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Synd att den inte är här redan. Vad jag kan se är att X10 är nästan lika stor som HD2. Sen är den stora nackdelen med SE är att av egen erfarenhet, att de är riktigt riktigt slöa med uppdateringar. Det känns som om de fokuserar mer på att släppa ut en nyare model än update fixes.

Så för mig står det väl mellan Nexus One vs SE X10.
Någon här som har lust att göra en pro´s and con´s lista?

Postad 18 januari 2010 - 19:18

Marron
  • Marron
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
http://www.swedroid....oogle-nexus-one

Jag är sugen på X10 pga kamera och utseende... men om den kommer med android 1.6 väntar jag tills de lägger in 2.1.
Sedan måste de få ordning på flytet i mobilen, verkar seg fortfarande.

Fördelen med nexus one är väl att du senaste versionen direkt.

De är de sakerna jag kollar på men det är såklart mkt mer...

Postad 18 januari 2010 - 19:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
En kompis har en HD2 och jag tycker den är riktigt fin...

Tycker inte att du ska döma ut den utan att ha testat...
Känns helt grym kvalitetsmässigt...Superb skärm och stor..
Inte sett N1 men jag kan tänka mig den är snäppet vassare

Sen har min kompis riktigt bra batteritid..
Klart bättre än vag jag gissat..

Finns ju väldigt bra med program till den med...

Nackdelar som jag sett är att den har nån lite udda bugg.

Postad 18 januari 2010 - 20:18

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Röstade ut HD2 pga storlek och WinMo. Minns hur jobbigt det var med WinMo när jag hade min diamond.
Kollade på den i MM och blev förälskad i skärmen.

Men desto mer jag läser och kollar på Nexus One, så fastnar jag ännu mer.
Bra storlek, 37" Amoled, Android 2.1, snabba updates, men börjar smått gilla designen.
Tycker fortfarande HD2 designen är finare. Kanske ändras sen :)

Frågan är om och när N1 släpps i Sverige! Eller ska man slå på och köpa från staterna?

Postad 18 januari 2010 - 20:24

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

37" Amoled,

Den mobilen skulle jag vilja se ;)

Men ärligt så måste jag säga att om man gillar android så är nog nexus one rätt bra. Trots sin fula design. Fast matchar ju OSet :)

Postad 18 januari 2010 - 20:26

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Röstade ut HD2 pga storlek och WinMo. Minns hur jobbigt det var med WinMo när jag hade min diamond.
Kollade på den i MM och blev förälskad i skärmen.

Men desto mer jag läser och kollar på Nexus One, så fastnar jag ännu mer.
Bra storlek, 37" Amoled, Android 2.1, snabba updates, men börjar smått gilla designen.
Tycker fortfarande HD2 designen är finare. Kanske ändras sen :)

Frågan är om och när N1 släpps i Sverige! Eller ska man slå på och köpa från staterna?

Blocket?
http://www.blocket.s...n...ca=11&md=th

Postad 18 januari 2010 - 20:36

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
haha, egentligen ska man väl inte bry sig om att skriva här som HD2 ägare, det kvittar vad man skriver ändå. Men...va fan..

Jag kan säga så här, jag och min käre bror jämförde våra telefoner. Han är idag ägare av en Iphone 3gs. Det va nästan så att han grät när vi jämförde. Visst, appstore. STORT utbud men med en massa skräp.

"According to AppsFire's analysis, by the time you hit the 1000th app (as far as popularity), you're looking at only 1.76 percent of users with the program installed. Once you pass the 2000th program, the number of active installs is barely a blip on the radar."
"

Källa:

http://www.pcworld.c...are_unused.html

Program och spel finns i överflöd även till windows mobile, men nödvändigtvis inte direkt från windows marketplace. Påstår inte att kvalitén överlag är bättre på windows mobile, men kvantitet har som bekant ingen som helst betydelse utan kvalitet så alla Iphoneförespråkare kan ju tagga ner ett par växlar gällande den punkten.

Så, det var så långt....

Gällande applikationer som t.ex hemnet så kör jag den via webläsaren. Varför köra en applikation när du kan köra the real deal direkt på en 4,3" stor skärm???

Kör min HD2:a helt original. Inga "kokta romar" eller modifieringar av själva os:et. Och första känslan jag fick var: Den bara fungerar ju! Att ändra ringsignal är inga problem ;), tema likaså. Ikoner, inställningar av väder som är så jäkla snyggt. Bara rena anblicken av startsidan på en iphone gör ju en deprimerad efter att ha sett hur den ser ut på HD2:an. Här kan du dessutom enkelt lägga till egna modifieringar efter tycke och smak om man bara läser igenom en enda tråd på Xda-devolopers.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=584415

Hade t.ex Nokias N97 i ett halvår och den fungerade banne mig aldrig ordentligt. Gick och väntade i månader på den "stora" uppdateringen till 20.xxxx...inte ens då fick dom ordning på luren.

De problemen jag personligen har haft med min lur är egentligen inte telefonens fel, utan utvecklarna av programvaran. (Läs Opera Mobiel beta 2, som visserligen fungerade i sig men satte kameran ur spel, samt Truecaller som inte riktigt vill fungera som det ska)

Gällande 6,5? Tja, fungerar alldeles ypperligt och du behöver inte ens tänka på att det är installerat i telefonen. Alla menyinställningar sköts via HTC Sense och fungerar helt perfekt. Anser att min erfarenhet av Win Mobile sedan tidigare är ganska stor dessutom, då detta är min 4:e lur med detta operativ. X1:an är en av dessa lurar, och det är ljusårs skillnad både i snabbhet och användarvänlighet. Att dessutom ens jämföra den (HD2:an) med en Diamond är ju rena hånet.

Att det dessutom kontinuerligt släpps uppdateringar ser jag definitivt inte som någon nackdel. Det innebär att man hela tiden jobbar på att förbättra en telefon med bugfixar och utveckling av programvara.

Ryktet, jag säger ryktet, då det inte är helt officiellt ännu, säger ju dessutom att HD2:an är kvalificerad för en officiell uppdatering till Windows 7 när den väl släpps... 2013?? :)

Nåja, det är min synpunkt på det hela och jag räknar med att någon tycker precis tvärtom. Orkar inte korrekturläsa så ber om ursäkt för stavfel o.s.v.

Redigerat av boltis, 18 januari 2010 - 20:39.

Postad 18 januari 2010 - 20:41

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0

jag har aldrig hört någon säga: Köp en med WinMo, för dom är så ###### bra

Det summerar det mesta. Både iphone, android och symbian har jag hört det om innan

Du måste väl ändå skämta angående symbian det är den äldsta av alla plattformar och det värsta skit man kan köra fy tur att de snart ska låta skiten dö

Postad 18 januari 2010 - 20:47

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Den mobilen skulle jag vilja se ;)

Men ärligt så måste jag säga att om man gillar android så är nog nexus one rätt bra. Trots sin fula design. Fast matchar ju OSet :)

word!

Postad 18 januari 2010 - 20:52

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
boltis: Tack för inlägget. Du börjar få mig att tveka igen. Nu är vi tillbaka på ruta 1:

Nexus One eller HTC HD2?

Hur ska man välja.

Lista på vad jag kräver:

1) Hastighet! Snabbt ska det gå att starta apps, surfa etc.
2) stor och fin skärm
3)Bra och stabilt os. Är van iPhone user.
4)fin design

dessa fyra punkter är det jag mest prioterar.
Bryr mig inte om varken apps, spel etc. Då jag surfar mest + youtube.

Postad 18 januari 2010 - 21:10

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Det var så lite så. Ett stort tips är att försöka plöja igenom hela HTC HD2-tråden. Där står mycket matnyttigt både med fördelar och nackdelar som folk upplever.

En annan sak jag gärna pushar på när det gäller denna telefon är kvalitetskänslan. Den känns så jäkla välbyggd. Jämför man med många andra nyare telefoner så är den helt outstanding. Jämför t.ex med SE Satio som är så plastig så det är löjligt. N97:an som glappar och känns bara fyrkantig osv.

Mycket tack vare att den är så pass tunn så känns den inte stor i fickor. Ligger bra i handen (har visserligen ganska stora händer får jag väl tillägga) osv.. Men framförallt, tja, den känns gedigen. Glappar inte, knirrar inte. Bra respons i knapparna. Det va nästan så att man knappt vågade ta av batterilocket eftersom det satt så "hårt".

Nåja, du får leva med dig val, oavsett vilket du gör, så fundera på du!

Postad 18 januari 2010 - 21:12

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Du måste väl ändå skämta angående symbian det är den äldsta av alla plattformar och det värsta skit man kan köra fy tur att de snart ska låta skiten dö

Nä, jag skämtar inte.
Sa aldrig att jag personligen stod för de orden.

Förr, på pricerunners mobilforum, där du, där var det Nokia-fanboys så det slog blixtar!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.