Själv har jag strömproblem hemma, så min privata proxy-dator har låst sig. Illa att behöva surfa genom jobbets proxy. *sigh*
Postad 19 November 2008 - 10:56
Själv har jag strömproblem hemma, så min privata proxy-dator har låst sig. Illa att behöva surfa genom jobbets proxy. *sigh*
Postad 19 November 2008 - 10:57
Det får vi hoppas. Den klarar ju 1920x1080 idag såVill minnas att den skulle klara både 1680 och 1920 japp.
Postad 19 November 2008 - 10:57
10:55 AM (1 minute ago)
majornelson: Remember: When we start rolling out NXE in about 40-minutes, you will not all get it at once..it may take a while for some of you.
Postad 19 November 2008 - 11:03
Postad 19 November 2008 - 11:07
Av någon konstig anledning är den sidan tillåten. Dock är vissa populära bloggar om it säkerhet eller .Net big nono's. Härligt bakvänt.Jobbar du hemmifrån idag eller? Du har väl inte tillgång till den sidan ändå?
"Själv har jag strömproblem hemma, så min privata proxy-dator har låst sig. Illa att behöva surfa genom jobbets proxy. *sigh*"
ooo, så skulle jag aldrig våga köra. Krisar det riktigt illa får man sätta sig på muggen och surfa med telefonen.
Postad 19 November 2008 - 11:10
"The New Xbox Experience is in the process of being deployed to all Xbox LIVE members, but it will take a few hours for everyone to get the prompt to update to NXE….be patient!"
--gjorde test connection tricket, o nu ######rs!
Redigerat av Xiramis, 19 November 2008 - 11:15.
Postad 19 November 2008 - 11:11
Min uppdaterar nu... Välj test connection i inställningarna så kommer uppdateringen.
Samma här:)
Postad 19 November 2008 - 11:12
Min uppdaterar nu... Välj test connection i inställningarna så kommer uppdateringen.
Tack, nu kom uppdateringen
Postad 19 November 2008 - 11:18
Upd: Wohoo signade in igen och då kom det upp att jag ska uppdatera boxen
Nu håller den på att uppdatera
Redigerat av Unregistered78af1102, 19 November 2008 - 11:19.
Postad 19 November 2008 - 11:19
10:55 AM (1 minute ago)
majornelson: Remember: When we start rolling out NXE in about 40-minutes, you will not all get it at once..it may take a while for some of you.
Oops nu blev jag disconnectad från Xbox live helt plötsligt.
Repetition är all kunskaps moder.
Postad 19 November 2008 - 11:19
Postad 19 November 2008 - 11:36
Kommer längta hem hela tiden
Postad 19 November 2008 - 11:41
Gjorde en avatar, men mer lekande blir det inte nu för jag ska till skolan.
Kommer längta hem hela tiden
Du behöver inte längta hem, för det blir inte roligare.. snyggt nytt utseende..men man kan inte göra mycket mer än tidigare förutom avataren då
Postad 19 November 2008 - 11:42
Postad 19 November 2008 - 11:56
Gick upp nyss och startade min xbox. Fick den nya uppdateringen direkt!
Det gick tokfort att ladda ner uppdateringen.
Samma här! Tog 3min.. tog typ 5min å hitta en vettig "avatar"..
Postad 19 November 2008 - 12:00
Postad 19 November 2008 - 12:03
Någon mer än jag som inte lyckas få igång spel som lagts in på hårddisken att fungera. Konsolen kräver dvd i alla fall. Skumt.
Man måste ju ha skivan i trots att man installerat spelet...
Postad 19 November 2008 - 12:03
Samma här! Tog 3min.. tog typ 5min å hitta en vettig "avatar"..
För mig gick det på under 30 sekunder. Avataren var ju.... "intressant"....
Postad 19 November 2008 - 12:05
Någon mer än jag som inte lyckas få igång spel som lagts in på hårddisken att fungera. Konsolen kräver dvd i alla fall. Skumt.
Men man måste väl fortfarande ha skivan i även efter man lagt in spel på hårddisken.Det är val för att få ner ljudnivån o laddningstider man lägger in dom?.....har jag fått för mig iaf
Postad 19 November 2008 - 12:07
Man måste ju ha skivan i trots att man installerat spelet...
jasså. då försvann ju nästan hela poängen med det ju
Postad 19 November 2008 - 12:07
Men man måste väl fortfarande ha skivan i även efter man lagt in spel på hårddisken.Det är val för att få ner ljudnivån o laddningstider man lägger in dom?.....har jag fått för mig iaf
Indeed. Skivan måste vara i hela tiden, den gör en snabb kontroll när man startar spelet på typ 2-3 sekunder. Sen är det bara att njuta av lägre ljudnivå och, i de fall det erbjuds, lägre laddningstider.
Postad 19 November 2008 - 12:09
jasså. då försvann ju nästan hela poängen med det ju
ja, för det hade varit en jättebra affär att låta folk installera spelet och sen sälja vidare det
Postad 19 November 2008 - 12:10
Postad 19 November 2008 - 12:11
Nu (kl 12.00 svensl tid) så har "The New Xbox Experience" kommigt ut över världen... Jag håller själv på att ladda ner den just nu men det tar en JÄ**A tid... Ville bara informera så att ni kan logga in på xbox live och ta del av upplevelsen!
Nähä?
Postad 19 November 2008 - 12:14
Att kunna piratkopiera?jasså. då försvann ju nästan hela poängen med det ju
Jag har kört NXE i ett par veckor och älskar det. Otroligt smidigt att ladda spelen från hårddisk och framför allt få stabilare spel (Fable 2). Tycker även bättre om överblicken av achivements och nya "miniblades" för att snabbt komma åt alla inställningar smidigt direkt från spelen.
Att kunna installera spelen lär säkert ocskå göra patchning och DLC enklare än tidigare. Att en DVD måste vara i 360:n rör mig inte det minsta.
Sedan förstår jag inte hur ni kan blunda för Netflix och andra förbättringar iom NXE. Visst, inget som fungerar för oss i Svedala i dagsläget, men det visar att aktörerna faktiskt försöker ge oss vettiga medialösningar.
Postad 19 November 2008 - 12:16
Postad 19 November 2008 - 12:23
Bra tillfälle att råka ut för RROD eller hur?
Bara hoppas de löser det snabbt.
Postad 19 November 2008 - 12:30
Uppdateringen kom upp direkt när jag startade Xboxen och sen tog det 2 min att ladda ner det hela. Gick förvånansvärt smidigt; hade trott att dem skulle ha problem med bandbredden.
Redigerat av Se_BBB_e, 19 November 2008 - 12:31.
Postad 19 November 2008 - 12:31
Ja, ni får ha det så skoj så sitter jag här och är avundsjuk ända tills min box kommer tillbaka från Tyskland.
Gör som jag, låna nån annans Xbox under tiden (skickade min igår
Själv så tankade jag ner NXE under lunchen, tog ganska exakt 5 minuter att få igång det hela så om det tar lång tid för en del förstrå jag inte då flertalet här skriver samma sak. Skumt.
Snygg är det i alla fall, ska lägga ner lite tid på min avatar och få det att se så *** ut som möjligt
Redigerat av MrSpokk, 19 November 2008 - 12:31.
Postad 19 November 2008 - 12:38
Postad 19 November 2008 - 12:44
Ja, ni får ha det så skoj så sitter jag här och är avundsjuk ända tills min box kommer tillbaka från Tyskland.
haha varför inte fixa boxen själv
Postad 19 November 2008 - 12:45
Postad 19 November 2008 - 12:47
Riktigt trevligt.
Dock verkar Marketplace ruskigt överbelastat. Tankar hem alla Arcade spel jag äger nu när jag bytat hårddisk. Kommer inte in på en del av dem och K är omöjligt att komma in i.
Dock har man lyckats bra med informationen och upplägget. Det gamla hade brister på Marketplace och nya PSN Store slog det men detta slår tillbaka stort.
Redigerat av PalmiNio, 19 November 2008 - 12:51.
Postad 19 November 2008 - 12:48
Att kunna piratkopiera?
Sedan förstår jag inte hur ni kan blunda för Netflix och andra förbättringar iom NXE. Visst, inget som fungerar för oss i Svedala i dagsläget, men det visar att aktörerna faktiskt försöker ge oss vettiga medialösningar.
För min del handlar det inte om att piratkopiera spel utan att det varit nice att bara kunna köra igång liret när det finns på hårddisken.
Visst Netflix grejjen är nice men tror det dröjer länge innan vi får förmånen med sådan tjänst. Vi har ju inte än fått möjlighet att ladda ner TV-serier och dyligt trots att man kunna det i USA länge. Tråkigt men sant.
Postad 19 November 2008 - 12:53
Någon mer som får massa felmeddelanden hela tiden när man ska göra något som har med Live att göra. te.x. ladda hem demos eller videos.. te.x. Status Code 8007000e eller 80072ee2 ...började nu iomed NXE
jöpp. varje gång jag kollat spelen har jag fått upp det.
för övrigt måste jag säga att det går mycket snabbare i menyn nu, vilket är härligt =). fick tanka hem mediauppdateringen igen, men det gick så snabbt så det var juh ingen fara precis.
Postad 19 November 2008 - 12:58
Postad 19 November 2008 - 13:03
Hade bara hört rykten om nå form av nymodigheter för jättelängesedan och så dyker det här upp nu.
Första intrycket är att de tagit onödigheter från Wii och äcklig design från PS3. Jag är missnöjd!
Postad 19 November 2008 - 13:04
jöpp. varje gång jag kollat spelen har jag fått upp det.
för övrigt måste jag säga att det går mycket snabbare i menyn nu, vilket är härligt =). fick tanka hem mediauppdateringen igen, men det gick så snabbt så det var juh ingen fara precis.
Heheh yes nu är Marketplace helt dött för mig också. Fick ner 8 spel men nu kommer jag inte in på något........
Tycker det fungerar riktigt bra! spelar Fable 2 nu och inte hört att den laddat från skivan någon gång. Bra mycket tystare på den fronten. Nackdelen är väll att i vanliga fall överröstar CDläsaren det där grymt irriterande öronskärande ljudet som xboxet ger av sig.. Det får man ju leva med istället nu då..frågan är om det är värt det.. nog bättre med ett brummande än det där skarpa ###### ljudet.. smaksak..
värt att notera att jag har en gammal version av 360.. de nya kanske inte låter lika mycket??
Något som jag vill ha fast det troligen inte kommer att komma är 3'e parts teman som man kan ladda hem till tex en usbsticka och sen lägga in på xboxen.
Ungefär som man kan installera teman på xp och vista, det vore riktigt trevligt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
47 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?