är klar nu med andra omgången i kariärläget,, gubben är absolut inte maxad men det gick bättre den här gången (förutom träningslägren)
UFC Undisputed 2009 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(6)
|
134:- |
Postad 12 June 2009 - 00:38
är klar nu med andra omgången i kariärläget,, gubben är absolut inte maxad men det gick bättre den här gången (förutom träningslägren)
Postad 12 June 2009 - 11:14
En av de roligaste sakerna med spelet som säkert har hänt alla som spelat många matcher är när man precis kommer upp ifrån marken och det är någon sekund kvar på ronden så släpper motståndaren guarden och så blir han knockad(eller en själv
Postad 12 June 2009 - 11:22
Postad 12 June 2009 - 11:42
Jag kör nästan uteslutande Frank Mir och Forrest Griffin då jag gillar att de slår hårt, sparkar hårt(och högt) och är bra på att försvara och utföra submissions
Postad 12 June 2009 - 12:48
du är riktigt vass och jag tror inte jag har vunnit lver dig en enda gång,, du o din j-vla clinch.
tror jag vet vad mitt fel är, ju mer jag har spelat kariären,destå mer grepp och liknande har jag lärt mig och nu när jag kör online mot nån så försöker jag få i de greppet till varje pris, går typ rätt fram och föröker och försöker utan att föröka vänta på rätt läge eller tajma,, glömmer då allt annas som att försvara mig och att det faktiskt finns andra saker man kan göra än BARA de nya greppet jag har lärt mig
ju mer jag har lärt mig destå sämre spelar jag,, tror nästan att jag spelade bättre på demot när det kom.
finns det ingen som vill spela mot mig som är JÄTTE dålig så ag kan vinna lite så ja får tillbaka självförtroendet igen
förövrigt tycker jag middlewheight är roligast o köra, sen dom två under, light heavy och heavy är gasnka tråkigt tycker jag
Redigerat av andreassofus, 12 June 2009 - 12:50.
Postad 12 June 2009 - 12:54
Du kan få möta mig igen om du vill vinna lite. Dock spelar jag uteslutande på light heavy då min karriärsgubbe är det och jag spelar med honom.spela inte med kocho, han fuskar
eller så är jag en dålig förlorare bara
du är riktigt vass och jag tror inte jag har vunnit lver dig en enda gång,, du o din j-vla clinch.
tror jag vet vad mitt fel är, ju mer jag har spelat kariären,destå mer grepp och liknande har jag lärt mig och nu när jag kör online mot nån så försöker jag få i de greppet till varje pris, går typ rätt fram och föröker och försöker utan att föröka vänta på rätt läge eller tajma,, glömmer då allt annas som att försvara mig och att det faktiskt finns andra saker man kan göra än BARA de nya greppet jag har lärt mig
ju mer jag har lärt mig destå sämre spelar jag,, tror nästan att jag spelade bättre på demot när det kom.
finns det ingen som vill spela mot mig som är JÄTTE dålig så ag kan vinna lite så ja får tillbaka självförtroendet igen
förövrigt tycker jag middlewheight är roligast o köra, sen dom två under, light heavy och heavy är gasnka tråkigt tycker jag
Postad 12 June 2009 - 13:04
Postad 12 June 2009 - 14:12
spela inte med kocho, han fuskar
eller så är jag en dålig förlorare bara
haha
Postad 12 June 2009 - 15:09
haha
du har vunnit 2 gånger vet jag, de två första vi körde, innan jag började köra boxare. Jag är bara bra ståendes. Jag får aldrig in några reversals på marken(vet inte hur man gör) och jag har aldrig knockat någon med ground and pound. Så jag har en del kvar att lära mig
ja nu kan du komma med dina clinchar om du vill för erlander har lärt mig hur man tar sig ur dom.. jag kommer krossa dig nu till köttfärs.
tack som fanför tipset erlander, hjälpte massor, men vet dock inte om det fubkar varje gång men det funkade mot dig i alla fall
Postad 12 June 2009 - 15:15
Nu måste du allt berätta hur man kommer ur. Jag är inte heller så bra på detja nu kan du komma med dina clinchar om du vill för erlander har lärt mig hur man tar sig ur dom.. jag kommer krossa dig nu till köttfärs.
![]()
tack som fanför tipset erlander, hjälpte massor, men vet dock inte om det fubkar varje gång men det funkade mot dig i alla fall
Postad 12 June 2009 - 15:17
Jo varsågodja nu kan du komma med dina clinchar om du vill för erlander har lärt mig hur man tar sig ur dom.. jag kommer krossa dig nu till köttfärs.
![]()
Adda mig gott folk ni som vill möta en yttert medioker ufc-lirare. Så mkt skojigare att möta folk härifrån.
Postad 12 June 2009 - 15:19
Nu måste du allt berätta hur man kommer ur. Jag är inte heller så bra på det
aldrig, kommer ALDRIG berätta hur man gör..
Postad 12 June 2009 - 15:22
Har du samma nick på PSN som här på minhembio? Annars adda mig: KochoJo varsågod
. Det funkar för mig nästan jämt.
Adda mig gott folk ni som vill möta en yttert medioker ufc-lirare. Så mkt skojigare att möta folk härifrån.
Får väl helt enkelt spöa dig utan att gå in i clinchen. Det funkar ju ocksåaldrig, kommer ALDRIG berätta hur man gör..
Postad 12 June 2009 - 15:26
Har du samma nick på PSN som här på minhembio? Annars adda mig: Kocho
Får väl helt enkelt spöa dig utan att gå in i clinchen. Det funkar ju också
hehe ja du brukar allt lyckas med de också
Postad 12 June 2009 - 15:57
Postad 12 June 2009 - 16:06
ja tycker de här spelet börjar bli tråkigt nu,, ja klarar inte vinna nånting längre.. har vunnit EN match tror jag av säkert 20st. dosan åkte i väggen nyss,, vågar inte kolla om den funkar
är den inte i bitar så funkar den garanterat
Postad 12 June 2009 - 16:19
Mötte en igår som hade vunnit runt 100 matcher och förlorat kanske 10. Han körde Brock Lesnar och jag Frank Mir. Tänkte att jag skulle ta han med en submission men det var jag långt ifrån.ja tycker de här spelet börjar bli tråkigt nu,, ja klarar inte vinna nånting längre.. har vunnit EN match tror jag av säkert 20st. dosan åkte i väggen nyss,, vågar inte kolla om den funkar
Direkt när matchen började stod han helt stilla med händerna över antsiktet. Det enda han gjorde var att kontra mina slag, springa fram med ett hårt slag i ansiktet, ta ned mig på marken och när jag låg nere var det över efter inte så lång stund. Han höll fast mig så jag inte kunde byta läge och när jag var nästan helt slut kom det 2 hammer fists så var det över. Han fick in totalt kanske 9 slag(bara hårda slag).
Den taktiken kan du testa
Redigerat av Kocho, 12 June 2009 - 16:20.
Postad 12 June 2009 - 16:27
tror jag ska göra en ny gubbe som jag kan använda. ska lägga alla poäng på submition och grapple, och sen punch och kick deffence,, inga poäng på varken slag eller sparkar
Postad 12 June 2009 - 16:59
Du skapar en gubbe som vanligt i CAF, och går ut till huvudmenyn sen. Därefter går du in på load fighter, och väljer din nygjorda gubbe. Fast innan du "går in" på honom, så väljer du preview fighter. Inne på preview kollar du genom hans stats, och går sedan ut därifrån och in på edit fighter. Nu har du helt plötsligt fullt av attribute points att fördela igen.
Postad 12 June 2009 - 17:07
Man kan ju tydligen sätta ut fler poäng än vad som är tänkt genom att göra såhär (inte gjort det själv och jag har kopierat texten av en annan person)
Du skapar en gubbe som vanligt i CAF, och går ut till huvudmenyn sen. Därefter går du in på load fighter, och väljer din nygjorda gubbe. Fast innan du "går in" på honom, så väljer du preview fighter. Inne på preview kollar du genom hans stats, och går sedan ut därifrån och in på edit fighter. Nu har du helt plötsligt fullt av attribute points att fördela igen.
coolt, testade det nyss och det funkade,, då har man ju lika mycket poäng igen att dela ut,, det går ju nästan att maxa gubben nu
någon förresten som har sett "mask" på light heavywheight,, han har jeans, skinnväst och stor svart hatt
Redigerat av andreassofus, 12 June 2009 - 17:12.
Postad 12 June 2009 - 19:05
Slipper jag tragla igenom karriär för att få en skaplig gubbe..
Får bli en moparlinke2
Postad 12 June 2009 - 21:56
Postad 12 June 2009 - 23:10
Postad 13 June 2009 - 00:16
I bland när man möter nogon online och fäller han o jag ligger överst så tar dom ett ****s grepp o hamnar ovanpå mig på typ 1 sec.Kan alla stilar göra det eller bara typ brottare?
alla kan göra det tror jag, men det kan va svårt om han som ligger över försvarar sig mot det
använd högerspaken bara och gör olika "combos" med den.. exakt hur får du lista ut själv
Postad 13 June 2009 - 01:10
Det gick bättre för dig nu men matcherna va ganska tråkiga
Den matchen jag vann var dock väldigt överlägsen (hade full stamina när du hade runt 20%
Jag som tyckte att jag hade blivit bättre idag
Postad 13 June 2009 - 01:43
Gick faktiskt inte och la mig men jag kunde inte spela längre
Det gick bättre för dig nu men matcherna va ganska tråkiga![]()
Den matchen jag vann var dock väldigt överlägsen (hade full stamina när du hade runt 20%)
Jag som tyckte att jag hade blivit bättre idag
haha så du smet? tråkiga? ja tyckte de va kul ja. ja du vann ganska överlägset den gången
jag har tränat hela kvällen och fått in lite moves
Postad 13 June 2009 - 09:45
Postad 13 June 2009 - 11:36
är det någon mer än mig som stör sig lite på rankingen? att man åker ner i rank när man förlorar en match, blir ju grymt svårt att levla uppåt då eftersom man måste vinna i stort sett varje gång.
finns det något annat spel som har ett sånt system? tänk om det hade varit så i call of duty eller liknande, helt plötsligt hade man inte sitt guldkors längre bara för att man spelade dåligt en dag
Postad 13 June 2009 - 12:12
Alla hamnar inte på lika höga lvlar vilket de inte ska göra då man inte kan skilja på vilka som är bra och dåliga till skillnad från call of duty där alla blir max lvl även fast de kan vara totalt värdelösa, bara för att de har spelat mycket.
Möter du en lågrankad och du själv är hög får du kanske 1exp för att vinna och sen får du ju t.ex. lightning fast, mount medaljer osv som ger dig lite mer exp. Förlorar du däremot mot en lågrankad förlorar du kanske 600 exp.
Är du lågrankad och vinner mot en högrankad får du kanske 600 xp och förlorar du så förlorar du väldigt lite.
Ligger man runt samma lvl så vinner/förlorar man runt 200 exp.
Men just i detta spel kanske det inte fungerar så bra då en relativt dålig spelare kan få in en flash KO på sin motståndare som kanske är väldigt många ranker över och då behöver vinna massor utav matcher för att komma tillbaka dit han låg innan
Har märkt att ju bättre man blir på spelet/ju mer man spelar, desto längre blir matcherna. T.ex. igår när jag lärde mig marken lite bättre gick min första online match av runt 60st till decision då vi hade legat och kramats på mattan hela matchen.
Kan vara för att jag vanligtvis skulle förlorat dessa matcher tidigare i matchen men nu när jag är bättre får han inga submission eller KO
Redigerat av Kocho, 13 June 2009 - 12:16.
Postad 13 June 2009 - 12:51
Postad 13 June 2009 - 13:27
Jag stör mig nåt fruktansvärt på lagget, när man hamnar i defensiv mount på backen är det fan omöjligt att försvara sig, då lagget gör att man inte kan tajma nåt...
mm ja e också grymt trött på allt lagg, förstör ju hela spelet eftersom timing är A&O i detta spel.. hoppas dom ficar det snart
Postad 17 June 2009 - 15:02
Vad kör ni för viktklasser? Vill ju helst köra med min karriärsgubbe online.
Vad bör jag köra för viktklass först för att få spöa er?
Postad 17 June 2009 - 15:07
Så då verkar äntligen mitt ex. vara på ingång imorrn.
Vad kör ni för viktklasser? Vill ju helst köra med min karriärsgubbe online.
Vad bör jag köra för viktklass först för att få spöa er?
det har ju ingen större betydelse eftersom man kör i samma viktklass, gör du en kariärgubbe på heavy så får ju vi andra också köra på samma.
sen kan du ju göra en CAF(create a fighter) gubbe . en i varje viktklass om du vill köra med hemmagjorda gubbar istället för dom som redan är färdigt
men jag kör mest på middlewheight
Postad 17 June 2009 - 15:14
det har ju ingen större betydelse eftersom man kör i samma viktklass, gör du en kariärgubbe på heavy så får ju vi andra också köra på samma.
sen kan du ju göra en CAF(create a fighter) gubbe . en i varje viktklass om du vill köra med hemmagjorda gubbar istället för dom som redan är färdigt
men jag kör mest på middlewheight
Mjo,men tänkte mest att det vore kul att möta andras karriärsgubbar.
Men klart att det går att köra CAF´s eller riktiga fighters.
Postad 17 June 2009 - 15:22
Mjo,men tänkte mest att det vore kul att möta andras karriärsgubbar.
Men klart att det går att köra CAF´s eller riktiga fighters.
eftersom det går att "fuska" när man gör en CAF så är det ju ingen ide att göra en sämre kariärgubbe
Postad 17 June 2009 - 15:27
eftersom det går att "fuska" när man gör en CAF så är det ju ingen ide att göra en sämre kariärgubbe
fuska?
Postad 17 June 2009 - 15:37
fuska?
ja eller ja vet inte om det är fusk men när man gör en CAF så har man ju ca 3500 poäng att dela ut på 15 olika grejer beroende på vad man vill att han ska va bra på, när alla poäng är slut har man väl en medioker gubbe att slåss med,, MEN går man in på "greate a fighter en gång till och väljer "load fighter " och går in på sin nygjorda gubbe så har man lika mycket poäng att dela ut igen vilket innebär att man typ kan maxa gubben, min middlewheihgt gubbe slår betydligt hårdare än en redan färdig gubbe i heavyweight.
det betyder ju också att gubben i käriärläget troligtvis kommer bli betydligt sämre än den du gör själv i CAF, vilket egentligen är tråkigt eftersom det bara är slöseri med tid att kära kariärläget,, och andra sidan är det väldigt bra för dom som inte orkar kämpa och kämpa i käriären för att få en bra gubbe
Postad 17 June 2009 - 15:42
ja eller ja vet inte om det är fusk men när man gör en CAF så har man ju ca 3500 poäng att dela ut på 15 olika grejer beroende på vad man vill att han ska va bra på, när alla poäng är slut har man väl en medioker gubbe att slåss med,, MEN går man in på "greate a fighter en gång till och väljer "load fighter " och går in på sin nygjorda gubbe så har man lika mycket poäng att dela ut igen vilket innebär att man typ kan maxa gubben, min middlewheihgt gubbe slår betydligt hårdare än en redan färdig gubbe i heavyweight.
det betyder ju också att gubben i käriärläget troligtvis kommer bli betydligt sämre än den du gör själv i CAF, vilket egentligen är tråkigt eftersom det bara är slöseri med tid att kära kariärläget,, och andra sidan är det väldigt bra för dom som inte orkar kämpa och kämpa i käriären för att få en bra gubbe
Zlatan vilken miss av utvecklarna! Helt meningslöst med karriärsläge förutom att man lär sig själva grunderna i spelet med andra ord.
Postad 17 June 2009 - 15:46
Zlatan vilken miss av utvecklarna! Helt meningslöst med karriärsläge förutom att man lär sig själva grunderna i spelet med andra ord.
jepp, men som du säger är det ju bra att lära sig grunderna vilket du gör när du åker på "träningsläger" i kariärläget. då ska du göra olika grepp och sånt för att få poäng att dela ut på din gubbe,,
Postad 17 June 2009 - 19:08
Postad 17 June 2009 - 20:14
jepp o då sa ja 27 eller 28, och 67 vinster och 34förlusterhehehe Jag menar vilken online level har ni när ni fightas?^^
Postad 17 June 2009 - 22:36
Tametusan ospelbart 90% av matcherna...
Om man då iaf kunde få välja att bara spela mot svenskar...
Postad 18 June 2009 - 06:42
Postad 19 June 2009 - 22:19
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
46 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?