Kör på 5.1 Hd spåret även om jag bara har 5.1/DTS på förstärkaren. Lät riktigt knas, ingen effekt alls när robortarna stampade eller ramlade i backen.
Någon annan som har uppleft detta?
1an ruskade om vardagsrummet REJÄLT!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Transformers: Revenge Of The Fallen
Startad av
Unregistered76725b1e
, Nov 16 2008 16:01
511 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 29 November 2009 - 15:24
Jag köpte denna filmen i helgen, men attans vad besviken jag är på ljudet.
Kör på 5.1 Hd spåret även om jag bara har 5.1/DTS på förstärkaren. Lät riktigt knas, ingen effekt alls när robortarna stampade eller ramlade i backen. Någon annan som har uppleft detta? 1an ruskade om vardagsrummet REJÄLT! Postad 29 November 2009 - 16:12
Har du någon susning om varför det inte hände något skoj hos mig då? Blir HD spåret felmixat på något sätt när man "bara" kör med en vanlig 5.1 uppsättning Postad 29 November 2009 - 18:49
Ska inte påverka då HD spåret är 5.1,jag tycker bägge filmerna har samma grymma ljud.
Postad 29 November 2009 - 19:00
Men nu börjar jag ju bli lite orolig, varför händer det inte så mycket hos mig
Musiken i filmen, där basar det. men knappt något i effekterna. Postad 30 November 2009 - 08:24
Det kanske är något problem med nedmixningen av ljudet från HD? Det var någon annan som klagade över samma som du tor jag. Nämn en eller ett par scener med tidsangivelse som du tycker borde ha mycket mer bas och sen skall jag kolla hemma ikväll om det fattas hos mig. Postad 30 November 2009 - 09:24
Tänkte bara jag skulle instämma i kören av "lovord", det här var nog den sämsta film jag sett! Och som grädde på moset så är den svenska översättningen gjord av en 10-åring, eller det kanske är elakt mot 10-åringar med språkkunskaper, och det var inte "fulfilm" utan hyrdvd jag såg. Det jag kommer ihåg mest är ickeöversättningarna, "liason" är "liason" även på svenska eller "spark" blir "spark" på svenska med, men det kanske är så man får igång robotar nu för tiden, sparka igång dom
Det som man grämer sig mest över är att man ser en sån är film färdigt, snålheten kanske kommer fram, eller så är det latheten att man inte ids byta film Postad 30 November 2009 - 09:29
Som vi har skrivit tidigare så är filmen programerad att ställa om vissa märkens förstärkare till Night Mode. Detta bör man kolla upp så att man inte kör filmen på det viset då framförallt kraftig bas reduceras. Postad 30 November 2009 - 09:56
Stäng av texten då. Postad 30 November 2009 - 13:26
Detta gäller inte denna film,då den har DTS-HD MA. Det är 1an som har Dolby True HD,då får man tänka på den funktionen. Postad 30 November 2009 - 16:12
Tack för tipsen, men har inte någon nightmode på min ens. Så det kan det inte vara.
Är inte hemma nu, så kan inte kolla tidangivelser. Men det är hela filmen, händer inget skoj alls någon gång. eller ja, visst murrar det lite ibland. Men verkligen inte som ettan Postad 30 November 2009 - 19:25
Har du kollat så det är rätt signal som skickas?
Det är bra mycket mer tryck i 2an än 1an, så du bör nog ta dig en koll på inställningarna. Postad 30 November 2009 - 21:55
så att du skickar ut (spelar upp) DTS-HD MA och inte någon core signal...
Postad 01 December 2009 - 01:16
Mer troligt att han kanske skickar en 2.0-signal som stärkaren sedan mixar om i någon rolig Dolby-matris.
Postad 01 December 2009 - 16:48
Bra idé, men jag hör för illa i förhållande till hur högt jag kan spela när lillgrabben sover. Men där återkommer ju istället frågan varför man överhuvud taget ser på något så värdelöst. Så jag ändrar din uppmaning till "Stäng av filmen då" Postad 01 December 2009 - 19:46
Är tämligen säker på att det stod dolby digital eller om det stod DTS, får kika detta när jag kommer hem. Postad 02 December 2009 - 12:10
Dagens lucka på Discshop är bl a T:ROTF 2-disc Bluray för 149:-, det bidde en sådan.
Postad 02 December 2009 - 13:27
Det ska stå DTS-HD MA när du spelar filmen. Postad 02 December 2009 - 14:58 Jag väntar på BigScreen-versionen. Postad 02 December 2009 - 15:12
Jag ser i ditt galleri att du kör med en PS3, men jag blir inte klok på vad du har som reciever. Jag antar att du kodar av ljudet i PS3 och skickar som LPCM till din förstärkare? Har du i ljudinställningarna till din PS3 har bockat i alla ljudformat som finns? Testa och gör om dessa inställningar i PS3 från början. Om du tex någon gång kört direkt från PS3 till en TV utan att passera förstärkaren så har den förmodligen inställningar som gör att den mixar ned till stereo och sen gör din stärkare om det till surround igen. I så fall blir det inte bra. Kolla också så att du inte har dynamic range kompression aktiverad i vare sig förstärkare eller PS3. Detta kan sabba ljudet rejält, ffa basen. Postad 02 December 2009 - 17:30
Nedu, inte på mitt gamla härk:) Har en yamaha a2, sådana nya format tänds inte på den displayen Postad 02 December 2009 - 17:39
Skall kolla så att dynamic range inte har aktiverats utav misstag i ps3an, inget jag känner igen. Så det är klart värt att titta upp. Postad 02 December 2009 - 19:19
Okej Postad 03 December 2009 - 00:02 Så när nån tycker det är dålig bild på en film så är din lösning att stänga av TV:n? Kassa översättare är en styggelse som borde bekämpas mycket hårdare. Postad 03 December 2009 - 07:41
Nej, men han klagade på översättarnas dåliga engelska och då utgår jag ifrån att han kan tillräckligt med engelska för att klara sig utan text eller med engelsk text. Postad 03 December 2009 - 13:17
Helt sant borde man ju klara sig med engelsk text, men varför ska man använda den om det finns svensk? I och för sig så var det ju det som var problemet, att allt inte var översatt. Sedan tycker man ju att proffs borde kunna översätta bättre, och att någon från kvalitetssäkring tittar igenom filmen med översättning innan dom börjar trycka upp kopior. Jag tror att detta är ett hafsverk, få ut filmen så fort som möjligt med en så låg prislapp som möjligt. Postad 03 December 2009 - 18:01
Media markt i Norrköping sålde den för 99:- förra veckan. Postad 03 December 2009 - 22:55
Kör helst bara engelsk text då den svenska är riktigt dålig. Finns många exempel på filmer med kass svensk översättning. Postad 04 December 2009 - 16:47
Den här filmen är precis som ettan: gjord för 12åringar. Katastrof-usel action, dåliga animeringar, töntiga sexskämt, fånig dialog och ett uselt manus... Shia var iofs inte lika jobbig som i ettan, men han kan helt enkelt inte agera på ett bra och övertygande sätt.
Transformationen av robotarna tar fånigt lång tid oftast. Håller på och snurrar och vrider och vänder i nästan en halv minut innan de är det de vill bli, medan de nästa sekund transformerar på en millisekund... Betyg: 4/10 Treebeard-kopior Postad 04 December 2009 - 17:02 Va...? Robotorna skulle alltså vara dåligt animerade? Lol. Joho, Shias samspel med robotarna är ju bland de bästa med filmerna. Han har ju en grym scennärvaro och han känner sin karaktär väl. Tror inte att det finns många killar i hans ålder som skulle ha gjort ett lika bra jobb. Postad 04 December 2009 - 17:20
Jag håller med dig på allt i den första indelningen förutom "dåliga animeringar". Det var det mest inkompetenta jag någonsin hört Postad 04 December 2009 - 17:33
dåligt animerat är det inte. dom ser bara för jävliga ut överhuvudtaget.
shia var precis lika usel som i första filmen. bort med honom, megan fox och BAYSPLOSION så kanske nån annan kan få chansen att göra transformers rättvisa. Postad 04 December 2009 - 19:05
Tyckte inte animeringen var dålig, effekterna är ju typ det enda som inte är värdelöst med filmen men jag håller med om det han sa om action-scenerna. Dom suger, Bay byter vinkel varje sekund å klipper bort å har sig.. Och Shia är inte speciellt bra.. Gillade han i Indiana Jones men jag tycker inte han har varit bra i nån av Transformers filmerna.. tror jag har kommit på hans hemliga skådespelar trick Shia LaBeef Postad 04 December 2009 - 21:10
Bort med Megan Fox? Hon var nog den största anledningen till att jag orkade se klart hela spektaklet Ingen vidare värst bra film det här. Redigerat av Unregistered9ec9eb84, 04 December 2009 - 21:18. Postad 04 December 2009 - 23:56
Don't Touch Megan Fox.
Redigerat av jonasprivate, 04 December 2009 - 23:56. Postad 05 December 2009 - 11:16 Bra animeringar flyter in i miljön - de här tyckte jag inte gjorde det på ett bra sätt. Det var ibland smärtsamt uppenbart att de var animerade. Postad 05 December 2009 - 13:51 De kanske inte "flöt in" för att de är gigantiska robotar från yttre rymden. Postad 05 December 2009 - 13:57
Jo lite svårt att få dom att flyta in i miljön, det är inte meningen med filmen. Det ska vara stort och maffigt.
Postad 05 December 2009 - 14:10 De borde ha flutit in mycket snyggare imho Usch, det finns bara för mycket att klaga på i den här filmen, men bäst att inte förgrymma alla fanboys ännu mer Postad 05 December 2009 - 21:34
Kan för allt i världen inte se vad folk ser i megan fox. Räckte med första scenen i andra filmen för att göra en
............................................________ ....................................,.-‘”...................``~., .............................,.-”...................................“-., .........................,/...............................................”:, .....................,?......................................................, .................../...........................................................,} ................./......................................................,:`^`..} .............../...................................................,:”........./ ..............?.....__.........................................:`.........../ ............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../ .........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/ ..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....} ...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../ ...,,,___.`~,......“~.,....................`.....}............../ ............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-” ............/.`~,......`-...................................../ .............`~.*-,.....................................|,./.....,__ ,,_..........}.>-._...................................|..............`=~-, .....`=~-,__......`,................................. ...................`=~-,,.,............................... ................................`:,,...........................`..............__ .....................................`=-,...................,%`>--==`` ........................................_..........._,-%.......` ..................................., Postad 05 December 2009 - 21:49 En extremt sexig brud är vad jag ser iaf. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |