Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung Omnia HD *

1004 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Kommer du att köpa Omnia HD? (97 medlem(mar) har röstat)

Vill du ha den?

1. Ja, självklart. Den är ju bäst! (59 röster [60.82%])

Procent av omröstning: 60.82%

2. Nej, den är för dyr (38 röster [39.18%])

Procent av omröstning: 39.18%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 26 juni 2009 - 12:44

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

vilka värden var det du ändrade för att få bättre ljud när du ser film

Du gör de inställningar som står i tråden med koderna för MP3, sedan ändrar du likadant för videospelaren (MP4)
T.ex:
(MP4 HeadPHN)
(MaxPGAIN)
Type 20#
;)

Jag har ingen Omnia HD just nu... men det kan också ha stått att man kunde välja mellan headset och handsfree.
Du ser när du kommer in i Audiomenyn. Det är MaxPGAIN för hörlurar som ska ändras.

Redigerat av crest, 26 juni 2009 - 12:59.

Postad 26 juni 2009 - 13:44

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
När man gör en Hard reset....så frågar den efter "låskod"....vilken är det ?

Postad 26 juni 2009 - 13:54

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

När man gör en Hard reset....så frågar den efter "låskod"....vilken är det ?

Prova med 8 nollor.

Postad 26 juni 2009 - 14:00

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Prova med 8 nollor.

Tack för hjälpen....

Redigerat av Unregistered44aa6f6b, 30 juni 2009 - 12:19.

Postad 26 juni 2009 - 14:09

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Du provade inte att sänka db till lägre värde än 20?

Postad 26 juni 2009 - 14:17

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Du provade inte att sänka db till lägre värde än 20?

*Edit*

Redigerat av Unregistered44aa6f6b, 30 juni 2009 - 12:20.

Postad 26 juni 2009 - 16:06

DragonIVE
  • DragonIVE
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

här köpte jag min väska
man stoppar ner den uppefrån är kanonbra
http://www.pdair.com/catalog/index.php

tja hur länge tog det tills du fick den ?

Postad 26 juni 2009 - 17:05

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

tja hur länge tog det tills du fick den ?

drygt en vecka

Postad 26 juni 2009 - 18:23

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
ringer och avslutar mitt abonemang hos tele2, drar iväg till telenor i kungens kurva och fixar abonemang och luren där idag, det dryga är bara det att man direkt efteråt var tvungen att åka och jobba . . .
men när man kommer hem ikväll/inatt har jag luren redo för en massa testande!

måste bara kolla med er ang ljudet (tidigare i tråden), funkar det om man följer direktiven där? ;)

tyvärr är jag inte ALLT för haj på engelska så skulle uppskatta om någon ville dra en svensk version? kanske för mycket begärt? =D

Postad 26 juni 2009 - 19:51

lasgringo
  • lasgringo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fick min Omnia idag... den var trasig så får skicka tillbaka den igen känns lite surt när man har den hemma och den inte funkar

Postad 26 juni 2009 - 20:00

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

ringer och avslutar mitt abonemang hos tele2, drar iväg till telenor i kungens kurva och fixar abonemang och luren där idag, det dryga är bara det att man direkt efteråt var tvungen att åka och jobba . . .
men när man kommer hem ikväll/inatt har jag luren redo för en massa testande!

måste bara kolla med er ang ljudet (tidigare i tråden), funkar det om man följer direktiven där? ;)

tyvärr är jag inte ALLT för haj på engelska så skulle uppskatta om någon ville dra en svensk version? kanske för mycket begärt? =D

det är inget svårt man tar upp menyn där man slår in siffror när man ringer
trycker stjärna fyrkant 0002stjärna28346 fyrkant och sen väntar man tills en meny dyker upp tar bara en sekund
där finns det olika menyer det står audio eller nåt där man ska in sen har du två menyer för mp3 två för mp4 den ena är hörlurar den andra för högtalarna mp4 menyn är för film mp3 för musik

Postad 26 juni 2009 - 20:04

DragonIVE
  • DragonIVE
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

drygt en vecka

oki nice då ska jag fixa en med

Postad 26 juni 2009 - 23:31

Sohlio
  • Sohlio
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Ingen som har tagit kort på sin Omnia HD än? vore kul å se bild på den... inte bara från Samsungs hemsida....

Postad 27 juni 2009 - 01:03

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
jag ska HELT klart testa det där tipset med att höja volymen, har haft igång telefonen kanske max 40min och visst, ljudet i hörlurarna är okej, inte mer får jag säga, så hoppas att tipset fungerar!

sen till nästa fråga då jag inte är van med 3G inställingar osv, är jag vid "startskärmen" står det 3G i vänstra hörnet, står då detta och tickar pengar ALL THE TIME? och iså fall, hur stänger jag av det?

Postad 27 juni 2009 - 07:38

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

jag ska HELT klart testa det där tipset med att höja volymen, har haft igång telefonen kanske max 40min och visst, ljudet i hörlurarna är okej, inte mer får jag säga, så hoppas att tipset fungerar!

sen till nästa fråga då jag inte är van med 3G inställingar osv, är jag vid "startskärmen" står det 3G i vänstra hörnet, står då detta och tickar pengar ALL THE TIME? och iså fall, hur stänger jag av det?

om det bara står 3g så betyder det att du har motagning i 3g nätet vilket inte kostar några pengar utan är bara ett bättre nät då kan man ringa videosamtal osv,
därimot om du har 2st streck under 3g symbolen så har du en funktion på slagen som drar ström och om strecken är
randiga så betyder det att du skickar eller tar imot data
för att stänga av det så går du in i inställningar,anslutningar,admininställningar,datapaket,där ändrar du från intällningen (om tillgänglig) till (vid behov) då drar den mindre ström o funkar precis lika bra endå bara att när du ska skicka datapaket så tar det en liten stund längre för att mobilen måste sätta igång datapaketanslutningen
efter du har skickat klart så ställs den i (vid behov) igen

om du tycker att du har för dålig batteri tid så finns det en länk längre tillbaka om vad man ska stänga av för att batterit ska orka med längre tid men som andra har påpekat så tror jag att den stora boven är usb sladden man kör med när man använder pc programet för att lägga in eller hämta bilder o film o sånt se till att stänga av o starta om mobilen när du har använt den då räcker batteriet bra
det gäller inte när du bara laddar batteriet med den medföljande laddaren då behöver man inte starta om mobilen
men o andra sidan så har jag alltid min avstängd när jag laddar

lycka till o grattis till en grym mobil
om du undrar något mer så hojjta bara till så försöker jag svara om jag har koll på det

Postad 27 juni 2009 - 08:54

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

om det bara står 3g så betyder det att du har motagning i 3g nätet vilket inte kostar några pengar utan är bara ett bättre nät då kan man ringa videosamtal osv,
därimot om du har 2st streck under 3g symbolen så har du en funktion på slagen som drar ström och om strecken är
randiga så betyder det att du skickar eller tar imot data
för att stänga av det så går du in i inställningar,anslutningar,admininställningar,datapaket,där ändrar du från intällningen (om tillgänglig) till (vid behov) då drar den mindre ström o funkar precis lika bra endå bara att när du ska skicka datapaket så tar det en liten stund längre för att mobilen måste sätta igång datapaketanslutningen
efter du har skickat klart så ställs den i (vid behov) igen

tackar för det och jag tror att det var just denna bov med dataskickandet som gjorde att jag hade väldigt dyra räkningar med min htc touch diamond! hittade aldrig inställningen för att stänga av den på "heltid"
men kommer förmodligen se till så att jag kan surfa obegränsat via telenor med mobilen, då kommer det här problemet vara löst!

har än så länge bara hunnit kolla helikoptervideon (som man kolla i butik typ 44646474899 gånger och lagt in alla kontakter och jag gillar telefonen som fan redan nu och kan än så länge inte klaga på batteritiden eller något liknande!

ska bli kul att se vad som händer med tråden och vad folk lyckas göra med sina telefoner!

Postad 27 juni 2009 - 13:10

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Är det någon som flashat sin HD ännu ?

Postad 27 juni 2009 - 15:26

Sohlio
  • Sohlio
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Nu så har jag lagt in en beställning på en Omnia HD ;)

Postad 27 juni 2009 - 16:02

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
jag skulle testa lägga in mitt hotmail-konto, för det första, går det? har aldrig använt mail med mobil nämligen! =)

och hur gör man för att ta bort mailkonton man "försökt" lägga in? =P

Postad 27 juni 2009 - 16:06

Digitalvideotelefon
  • Digitalvideotelefon
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Varför är så många ute efter att köpa telefonen via operatören TRE? Fungerar telefoner köpta hos andra butiker inte med TRE?

Jag själv har alltid haft tre och är jätte nöjd med deras abbonemang och deras kundtjänst då något är fel så därför är jag glad om jag kunde fortsätta vara tre kund med Samsung Omnia HD.

//Mattias

Postad 27 juni 2009 - 16:25

Digitalvideotelefon
  • Digitalvideotelefon
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Var inne idag på Expert i Norrköping där jag bor och frågade dom om Samsung Omnia HD och dom sa det är en beställningsvara vilket jag tycker är konstigt alla jag har snackat med vilket är många är mer intresserad av den än andra telefoner som finns eller kommer ut på marknaden inklusive iPhone 3G.

Sen så sa han jag snackade med i butiken att mobilen är ej operatörslåst så man får köpa den kontant. Blir så trött på det för den operatör jag vill ha den på tre i mitt fall har den inte och vet inte ens om dom kommer ta in den. Så när jag kollade Telenors hemsida på mobilen och när jag vill ha fast pris så kostar mobilen från 0:- till 1800:- så man blir tvungen att ge en kontantinsats när jag tar deras dyraste abbonemang som finns istället för tvärtom. Visst 1800:- är inga stora pengar när telefonen kostar mellan 7500-8500 på marknaden men då mobilen är operatörslåst och jag har en Fast kostnad per månad på 799:- och jag behöver ha fast pris då jag ringer mycket och sms då jag använder den mer som en hemtelefon.

//Mattias

Postad 27 juni 2009 - 17:27

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1 193 inlägg
  • 0

skriv gärna vad det var för modell jag letar nämligen

http://www.arkon.com/manuals/SM210.pdf

Denna hade dom på Elgiganten. Funkar jättebra. Dock så går det endast att ha mobilen på sidan med sugproppsfästet på rutan, men det är en barnlek att flytta över hållaren från sugpropp till luftuttaget så man kan använda båda. En annan lite dum grej är att hållaren håller telefonen på sidan precis där uttaget för laddaren sitter så man får lyfta upp den lite. Inga problem dock. Jättenöjd med den annars. Tar 2 min att sätta dit.

Postad 28 juni 2009 - 11:16

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
nu har man hunnit lekt lite med luren men inte testat GPS:en fullt än, dock har jag inte riktigt blivit helt vän med den än.
vart kan man få tag på en kupongkod eller måste man betala för vissa tjänster?

någon som har ANVÄNT sin gps och kan ge lite tips på hur dom fått den att fungera som den ska göra?! =)

sen nästa grej, "hänglåset" på startskärmen, vad i hela friden gör den där? vad jag fattar så händer inte ett jota när jag trycker på den, eller har jag missat nåt? =S

Postad 28 juni 2009 - 11:23

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

nu har man hunnit lekt lite med luren men inte testat GPS:en fullt än, dock har jag inte riktigt blivit helt vän med den än.
vart kan man få tag på en kupongkod eller måste man betala för vissa tjänster?

någon som har ANVÄNT sin gps och kan ge lite tips på hur dom fått den att fungera som den ska göra?! =)

sen nästa grej, "hänglåset" på startskärmen, vad i hela friden gör den där? vad jag fattar så händer inte ett jota när jag trycker på den, eller har jag missat nåt? =S

GPS:en har jag bara hunnit installera, hade ingen kupongkod men när jag installerade route 66 på datorn och började uppdatera programmet och samtidigt hade telefonen inkopplad via usb så hämtade programmet hem regnycklar som jag förstod det.

Hänglåset låser fast widgets på skärmen när du dragit ut dom

Postad 28 juni 2009 - 11:50

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Kartorna från Route 66 finns redan installerade i telefonen. Skivan är till för att återställa.

När du startar programmet första gången vill telefonen gå ut på nätet och hämta nycklarna så programmet blir automatiskt upplåst och din gratis 2 års period börjar då i det ögonblicket.

Postad 28 juni 2009 - 14:39

Digitalvideotelefon
  • Digitalvideotelefon
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Idag ringde jag till Telenor och undra vad dom menade med att mobilen skulle kosta 1800:- när man ändå som i mitt fall vill ha ett abbonemang för 799:- i månaden dvs fast pris 599:- sen tillkommer Förhöjd månadsavg på 200:- i månaden allt bara för mobilen är så dyr. Synd att man som jag som använder min mobil som vanlig telefon och ringer mycket och måste ha ett dyrare abbonemang så kostar det 1800:- att lösa ut mobilen utöver 799:- i månaden i 24 månader.

Har hört mig av till halebop och frågat om dom har någon Samsung Omnia HD eller i framtiden kommer att sälja den modellen kanske någon här som vet för det finns ingen sån på deras hemsida iaf.

Ska även höra av mig till Tre imorrn och fråga om mobilen för enligt Samsungs hemsida så ska den modellen säljas på tre.

//Mattias

Postad 28 juni 2009 - 15:16

Patabata
  • Patabata
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Idag ringde jag till Telenor och undra vad dom menade med att mobilen skulle kosta 1800:- när man ändå som i mitt fall vill ha ett abbonemang för 799:- i månaden dvs fast pris 599:- sen tillkommer Förhöjd månadsavg på 200:- i månaden allt bara för mobilen är så dyr. Synd att man som jag som använder min mobil som vanlig telefon och ringer mycket och måste ha ett dyrare abbonemang så kostar det 1800:- att lösa ut mobilen utöver 799:- i månaden i 24 månader.

Har hört mig av till halebop och frågat om dom har någon Samsung Omnia HD eller i framtiden kommer att sälja den modellen kanske någon här som vet för det finns ingen sån på deras hemsida iaf.

Ska även höra av mig till Tre imorrn och fråga om mobilen för enligt Samsungs hemsida så ska den modellen säljas på tre.

//Mattias

hörde för inte så länge sen att TRE troligtvis inte skulle få in HD men man kan ju alltid hoppas. Säg vad du får för svar så man vet om man ska vänta eller inte :).

Förresten, vart hittade du information på Samsungs sida om att TRE skulle börja sälja den?

Redigerat av Patabata, 28 juni 2009 - 15:22.

Postad 28 juni 2009 - 16:54

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Kartorna från Route 66 finns redan installerade i telefonen. Skivan är till för att återställa.

När du startar programmet första gången vill telefonen gå ut på nätet och hämta nycklarna så programmet blir automatiskt upplåst och din gratis 2 års period börjar då i det ögonblicket.

joo de vet ja om, men ja tänkte om man vill ha fartkameror och lite andra "extra" grejjer som det liksom står att man behöver upplåsningskod för?
ska man vara VIP för att få den koden eller vad är det frågan om? :)

sen en annan grej jag tänkt på, om man kollar lilla snabbguiden som följer med så står det att de ska finnas någon registreringskod för DivX-VOD och var får man tag i denna och vad är det?

man måste leta upp det krångligaste först! ;)

Postad 28 juni 2009 - 18:13

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1 193 inlägg
  • 0

joo de vet ja om, men ja tänkte om man vill ha fartkameror och lite andra "extra" grejjer som det liksom står att man behöver upplåsningskod för?
ska man vara VIP för att få den koden eller vad är det frågan om? :)

sen en annan grej jag tänkt på, om man kollar lilla snabbguiden som följer med så står det att de ska finnas någon registreringskod för DivX-VOD och var får man tag i denna och vad är det?

man måste leta upp det krångligaste först! ;)

Fartkameror och annat godis får du betala en licens för. Jag köpte ett halvår för 70kr med visakortet. Men det är det värt. Funkar kanon. Varnar med en signal och visar på skärmen avstånd till fartkameran och vilken hastighet som gäller. Dock har jag märkt att en kamera i mitt närområde sitter på fel sida av vägen. Dvs den varnar inte när man kommer mot den enda kameran på vägen när man kör mot den, utan varnar när man kommer från andra hållet där det inte finns någon. Men man ser iaf kameran på kartan. Undar om man kan skicka ett mail och tipsa om sådana saker?

GPSen funkar kanon. Är grymt nöjd med den.

Redigerat av Megaman1, 28 juni 2009 - 18:14.

Postad 28 juni 2009 - 19:22

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

det är inget svårt man tar upp menyn där man slår in siffror när man ringer
trycker stjärna fyrkant 0002stjärna28346 fyrkant och sen väntar man tills en meny dyker upp tar bara en sekund
där finns det olika menyer det står audio eller nåt där man ska in sen har du två menyer för mp3 två för mp4 den ena är hörlurar den andra för högtalarna mp4 menyn är för film mp3 för musik

hoppas du kan hjälpa mig igen, när man fått upp menyn o kan välja mp3/mp4 kommer man ju in i ytterlgare menyer, vad ska man välja där och vilken db ska man höja till för att det ska låta bra? =)

Postad 28 juni 2009 - 22:37

Buckets
  • Buckets
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som har svar på dessa frågor ?

1. Laddade ner en ljudfil från internet för att ha som ringsignal...nu ligger den i mappen "galleri" med 12 ikoner och går inte att radera, hur jag än beter ´mig så får jag inte bort den ur systemet ?

2. 6/10 ggr det ringer till mig så ljuder inte min ringsignal, vilket resulterar i missade samtal ? Har en låt som ringsignal...

3. Finns det någon uppdatering tillgänglig ? När jag försöker uppdater genom Samsung pc-studio så får jag nått felmeddelande att den inte kan koppla upp till servern eller nått sånt...

4. Har läst att man ska kunna få tag i en hdmi-kabel för överföring mellan telefonen och tv:n, vart får jag tag i den?

Postad 30 juni 2009 - 21:53

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Någon som har svar på dessa frågor ?

1. Laddade ner en ljudfil från internet för att ha som ringsignal...nu ligger den i mappen "galleri" med 12 ikoner och går inte att radera, hur jag än beter ´mig så får jag inte bort den ur systemet ?

2. 6/10 ggr det ringer till mig så ljuder inte min ringsignal, vilket resulterar i missade samtal ? Har en låt som ringsignal...

3. Finns det någon uppdatering tillgänglig ? När jag försöker uppdater genom Samsung pc-studio så får jag nått felmeddelande att den inte kan koppla upp till servern eller nått sånt...

4. Har läst att man ska kunna få tag i en hdmi-kabel för överföring mellan telefonen och tv:n, vart får jag tag i den?

1. Har du provat att plocka bort filen genom filhanteraren?

2. Har du kollat alla inställningar i profilen som du använder samt ljudnivån?
Inte råkat byta Profil av misstag?

3. Jag får också felmeddelanden ibland när jag testar, andra gånger så öppnas en ny ruta som gör att jag kan söka via deras server efter ny mjukvara men får efter ett tag ett meddelande att denna modell som jag har anslutit inte ens finns... Kanske betyder att dom inte har ny mjukvara till Omnia HD på servern eller så verkar dom inte lagt in modellen där överhuvudtaget - ännu .

4. Sorry! Ingen aning.
Mejla till Samsung eller ring till deras support och fråga efter modellbeteckningen så du kan beställa en.

Redigerat av crest, 30 juni 2009 - 21:55.

Postad 30 juni 2009 - 22:44

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag lämnade in min Omnia HD i fredags och gjorde en DOA på den, men telefonen fanns inte i lager.
Idag kunde jag hämta ut min nya enhet och det första jag gjorde var att höja volymen på musik och film :D
Tänk på att om ni använder koderna som finns på en sida i några inlägg bak i tråden, att det är ljudet i HÖRLURARNA som ska ändras och inte högtalarna, för då låter det nog illa. :)

Jag har hittat en del inlägg om att bilderna man tagit med mobilens kamera trycks ihop och förskjuts i höjden.
Samma sak har jag och andra här på forumet upplevt.

På ett Omnia HD forum så har en kille denna teori:

All photos I do with my i8910 can be seen very well on the phone, any size or resolution they have.

However, when I put in my PC (windows vista home premium), I see the thumbnails crushed (long axis vertical).
In addition, the proportions of the photos displayed in windows photo gallery is wrong (always stretched vertically).

Only on Picasa 3 I can see the correct proportions or using windows XP.
There is not problem to see the photos of my nokia N96 on my Pc with windows vista.

I notice that the metadata in the i8910 photos have a "dpi" number (for scanning resolution or printing) equal to the number of pixels (n pixel = n dpi).
The photos of the N96 instead have different values eg 2592x1944 pixels but only 600x600 dpi.

May be the cause?
What could be the resolution?

I en annan tråd skriver en kille om samma problem:

I think you are experiencing the problem that the pictures get squashed together becasue theres something wrong with the exif data that is written with the picture. im experiencing this problem to under vista. my solution is import the pictures into photoshop and save them again. this works.

Så här kan det se ut:

Postad bild
Bilden och inläggen är hämtade från forumet på samsungi8910omnia.com

Nu har jag laddat ned Picasa 3, men har inte hunnit testa det ännu.
Men hoppas att Samsung fixar till detta problem.

Redigerat av crest, 30 juni 2009 - 22:50.

Postad 30 juni 2009 - 23:56

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
varför inte gå ihop alla här inne på forumet och skriva klagobrev ang detta med bilderna och att vi vill att samsung åtgärdar detta problem, för det kan inte vara ett problem som är allt för svårt att åtgärda?

och crest? vad har du ändrat volymen till?

Postad 01 juli 2009 - 03:48

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

3. Jag får också felmeddelanden ibland när jag testar, andra gånger så öppnas en ny ruta som gör att jag kan söka via deras server efter ny mjukvara men får efter ett tag ett meddelande att denna modell som jag har anslutit inte ens finns... Kanske betyder att dom inte har ny mjukvara till Omnia HD på servern eller så verkar dom inte lagt in modellen där överhuvudtaget - ännu .

4. Sorry! Ingen aning.
Mejla till Samsung eller ring till deras support och fråga efter modellbeteckningen så du kan beställa en.

3. Varje gång jag försöker uppdatera mjukvaran så (dom gångerna jag inte får meddelande att servern inte hittas) börjar programmet söka efter telefonens mjukvara och därefter händer ingenting, förstorningsglaset bara cirkulerar och cirkulerar....

4. Har samsung eller nån 3:dje part över huvudtaget kommit med några tillbehör till HD:n än,

Det verkar ju inte finnas någon hård eller mjukvara officiellt för HD:n, typ samsung fun club mm.

förövrigt nyss hemkommen från fisketur :)

Redigerat av Unregistereda34e3e24, 01 juli 2009 - 03:53.

Postad 01 juli 2009 - 06:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ryktas komma 2 uppdateringar inom kort

Upcoming Omnia HD update to fix AMR audio recording in HD videos

The Samsung Italy Facebook profile shared some interesting info to its subscribed readers. The Samsung Omnia HD is about to get not one, but two important updates over the next two weeks. The first one, expected this week, will improve the over-all performance of the Symbian based smartphone.

The second Omnia HD update, which should become available for download next week, will solve an issue that has disgruntled quite a few users in our comments section. Yes, it's the poor audio quality recording during video capturing. Many users find the AMR codec used for encoding auido in the Omnia HD videos quite poor.

The upcoming update will allow Samsung i8910 Omnia HD to record 720p videos with AAC audio which is quite better and used by many cameraphones.

If you still haven't given in to the impressive 720p video recording by Samsung Omnia HD, check out our Omnia HD preview that we posted recently.

www.gsmarena.com

Postad 01 juli 2009 - 11:58

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

varför inte gå ihop alla här inne på forumet och skriva klagobrev ang detta med bilderna och att vi vill att samsung åtgärdar detta problem, för det kan inte vara ett problem som är allt för svårt att åtgärda?

och crest? vad har du ändrat volymen till?

Jag har satt ljudet till max i hörlurarna: 20db. (hörlurar för MP3 och MP4)
Sedan får jag visserligen sänka lite genom att trycka ned volymen med volymknappen.
FM Radion har jag på 9db.

Men allt är så individuellt hur högt man vill ha och hur bra hörlurarna kan hantera ljudet.

Prova dig fram, men kolla att värdet på ljudet ändras - det kan stå "error" när du slagit in nytt tal.
När du väl har ändrat: gå tillbaka till huvudmenyn för Audio (den sida som du kommer in i när du slagit koden)
Gå in på "Back-up"
Då ska det stå att backupen är ok, vilket innebär att dina inställningar har sparats i mjukvaran.
Om du inte gör det sistnämnda så kan ljudet återställas till default (lägre volym) när du startat om telefonen.

Tänk på att det är HÖRLURARNA som du kan dra upp, undvik att göra det med högtalarna!!!

Redigerat av crest, 01 juli 2009 - 11:59.

Postad 01 juli 2009 - 13:57

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
tack tack crest! ska absolut testa ditt förslag! :)

http://dailymobile.s...hp?topic=7252.0 - väder, valut osv.... bra program som uppdaterar sig fint!

men jag är inte HELT nöjd med musikspelaren, har någon ett bra förslag till alternativ musikspelare?! =)

Postad 01 juli 2009 - 14:01

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Har installerat PC-studio för Ultra Touch och den verkar funka bra med HD:n, Bilder ser okej ut formatmässigt.
Studion är på svenska.
Enda hittils jag hittat som den inte stödjer är uppdatering av telefon...synd

Testa, jag kör båda programmen paralellt.

Postad 01 juli 2009 - 14:05

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

tack tack crest! ska absolut testa ditt förslag! :rolleyes:

http://dailymobile.s...hp?topic=7252.0 - väder, valut osv.... bra program som uppdaterar sig fint!

men jag är inte HELT nöjd med musikspelaren, har någon ett bra förslag till alternativ musikspelare?! =)

Det väderprogrammet var väl inte så himla korrekt. :)
Det stod i morse att det skulle/ska regna här i Stockholm men det var bara lite molnigt, inte en droppe har kommit....

Har installerat PC-studio för Ultra Touch och den verkar funka bra med HD:n, Bilder ser okej ut formatmässigt.
Studion är på svenska.
Enda hittils jag hittat som den inte stödjer är uppdatering av telefon...synd

Testa, jag kör båda programmen paralellt.

Kör du med Vista?

Postad 01 juli 2009 - 14:08

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Det väderprogrammet var väl inte så himla korrekt. :)
Det stod i morse att det skulle/ska regna här i Stockholm men det var bara lite molnigt, inte en droppe har kommit....

inte ens vädergubbarna på tv har rätt jämt! :rolleyes:

vad har du för favoritprogram till luren?! =)

Postad 01 juli 2009 - 14:08

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Kör du med Vista?

XP

Postad 01 juli 2009 - 14:22

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

inte ens vädergubbarna på tv har rätt jämt! :)

vad har du för favoritprogram till luren?! =)

Eftersom min första Omnia HD gick sönder och jag hämtade ut den nya igår, så har jag inte hunnit kolla runt så mycket... så tips mottages tacksamt. :rolleyes:

XP

Problemet är att datan som skrivs in i bilderna inte fungerar korrekt i Vista.
Använder man Picasa eller sparar om bilderna i Photoshop fungerar det dock enligt folk som testat.
Folk som provat både XP och Vista vittnar om att felet bara uppstår i datorer med just Vista , men fungerar bra i XP.
Det är något som Samsung måste fixa till.

Redigerat av crest, 01 juli 2009 - 14:24.

Postad 01 juli 2009 - 14:32

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Eftersom min första Omnia HD gick sönder och jag hämtade ut den nya igår, så har jag inte hunnit kolla runt så mycket... så tips mottages tacksamt. :)

jag är HELT NY med symbian, men herregud va mycket enklare det är en WM, gränssnitt och instalation, bye bye WM säger ja bara!

men jag själv är ute efter en mp3-spelare som är bra, gillar inte riktigt den på telefonen! du vet ingen bra? eller har hittat något program nu?

Postad 01 juli 2009 - 14:47

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

jag är HELT NY med symbian, men herregud va mycket enklare det är en WM, gränssnitt och instalation, bye bye WM säger ja bara!

men jag själv är ute efter en mp3-spelare som är bra, gillar inte riktigt den på telefonen! du vet ingen bra? eller har hittat något program nu?

Jag är så van med WM och gillar det skarpt och kommer utan tvekan fortsätta använda det operativet, men det är som det mesta: En smaksak.

Har inte kollat så mycket efter andra spelare och program än - gör det nästa vecka när jag är ledig.

Men kolla in my-symbian.com

Det står i länknamnet att det är för series 60, 3rd edition, men sidan du kommer till är för program som ska fungera på series 60, 5th edition som Omnia HD använder sig av.

Redigerat av crest, 01 juli 2009 - 14:48.

Postad 01 juli 2009 - 18:02

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Jag är så van med WM och gillar det skarpt och kommer utan tvekan fortsätta använda det operativet, men det är som det mesta: En smaksak.

mp3: 20db
mp4: 9db - tyckte 20 blev alldeles för högt i medföljande hörlurar som samsung skickar med, då det är dessa jag testat ljudet med!
har även testat i ett par BILLIGARE högtalare från logitech och märkte skillnad på före och efter även där!

nu återkommer jag ju till MP3-spelaren, jag tycker den är krånglig att jobba med (egentligen är den busenkel jag vet). det finns inte någon som har något bra förslag på någon annan mp3 spelare?
eller kanske någon annan rolig aplikation som någon testat?! :)

Postad 02 juli 2009 - 00:26

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
slänger in lite länkar jag hittat genom tråden och sökande själv under dan när jag letat roliga program/spel till telefonen!
har massvis sparat på datorn som ska föras över imorgon för test!

men kolla in sidorna och hoppas att ni hittar något ni kommer gilla! :)

http://www.getjar.com/

http://www.symbian-f...ds/download.htm

http://ubuntu-se.org...?...27&p=119803

http://www.cell11.com/

Postad 02 juli 2009 - 08:09

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Mobile9.com har också saker till Omnia HD, fast jag vet inte hur dom är.

Postad 02 juli 2009 - 11:02

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Mobile9.com har också saker till Omnia HD, fast jag vet inte hur dom är.

det där är första sidan jag har sett som har saker till O:HD . . . heeelt otroligt, nu har ja kunnat fixa lite trevligare teman till luren tack vare ditt förslag! :)

men ÄRLIGT (det kanske bara är jag) det finns tusentals program till symbian (många funkar inte på omnian vad jag har märkt) men hur är kvaliten på programmen? enligt mig är det rena rama skräpet allt jag har hittat!!!!!

finns det inte någon som har några vettiga förslag på sidor och program? =)

Postad 02 juli 2009 - 11:10

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tänk bara på att programmen inte behöver fungera till Omnia HD bara för att det är Symbian.
Tvärtom: Det finns flera olika versioner. Bland annat: Symbian Series 40, Series 60, Series 80.
Series 60 3rd edition, Series 60 5th edition.

Omnia HD kör med Series 60, 5th edition, vilket är viktigt att tänka på.
Men inte ens det betyder att dom programmen fungerar med Omnia HD:
Vissa av programmen - speciellt från Nokia och de program som finns på Ovi Store - fungerar bara på deras egna modeller med S60, 5th.

Edit:
Kolla in i8910 Omnia HD Forumtråd för spel och applikationer.

Där kan du få lite mer tips om program.

Redigerat av crest, 02 juli 2009 - 11:17.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.