Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 15 October 2009 - 20:17

Unregistereddb0d049d
  • Unregistereddb0d049d
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0

bildbevis Àr pÄ sin plats...
svÄrt att tro att telia hade dom i lager dÄ den var försenad frÄn fabrik utav en eller annan anledning.

Har lagt upp 2 bilder pÄ mitt galleri. Hoppas det rÀcker. Korten togs med P1:an. FÄr inte till det med synkningen mot se:s sida. Ja ja det fixas imorgon kÀnns det som nu. Blev less pÄ strulet.

Postad 15 October 2009 - 20:20

hendrix55
  • hendrix55
  • Wannabe

• 32 inlĂ€gg
  • 0
Ser rikitigt fin ut, ser fram emot min immorgon!

Btw Àr det nÄgon som lyckats kontakta mobilgiganten idag? För de har nÀmligen skickat ivÀg en satio som jag ej vill ha. :P

Postad 15 October 2009 - 20:23

fredde_
  • fredde_
  • LĂ€rjunge

• 275 inlĂ€gg
  • 0

bildbevis Àr pÄ sin plats...
svÄrt att tro att telia hade dom i lager dÄ den var försenad frÄn fabrik utav en eller annan anledning.

Haha, men lugn nu.

Finns pÄ Telia i Sundsvall ocksÄ. Inga direktiv om att de inte fÄr sÀljas förrÀn imorgon.
Vill du ha bildbevis pÄ det med?

Postad 15 October 2009 - 20:43

thorstenn
  • thorstenn
  • AnvĂ€ndare

• 163 inlĂ€gg
  • 0

Är det ingen som fĂ„tt sin Ă€nnu? Jag gick in pĂ„ telia/umeĂ„ för 2 veckor sedan och bestĂ€llde en. Dom ringde 1545 och sa den hade kommit. Hur kan det komma sig att ingen hĂ€r fĂ„tt sin Ă€nnu. Ja ja har en p1:a nu och undrar hur man fĂ„r över alla kontakter(mĂ„nga). Telefonen(sation) skriker rakt ut nĂ€r jag skickar alla kontakter via bluetooth att minnet Ă€r fullt. NĂ„got tips. Finns ju ingen mjulvara pĂ„ se:s sida till sation Ă€nnu. Pcsuite? Men gĂ„r det med det programmet att flytta kontakter mellan olika telefoner?

synkningen mellan symbian och UIQ e fuckad typ... skrivs om det pÄ massa forum. Pc suite funkar knappt heller. Det bÀsta e att anvÀnda outlook.

Lite andra tips;
1)"I also had the same problem and it was driving me mad! Although what I did was sign up to Sony Ericsson’s Sync service, you can Sync one or more Handsets, so what i did was Sync my C905 to the website, and then from the website Sync it back to my Satio.
It took me a while to work it all out, but eventually it did work, and now all my contacts, bookmarks, calendar entries etc are now exactly the same as they were on my c905.
It's free to use, although it is still in beta mode so it's not perfect, and it may take you a while to sort things, but trust me you will get it working eventually, and anyway it will be alot quicker than sending them one by one!"

2)"sending contacts from SE to SE has never been a problem but remember that this time, SE is using nokia's S60. your problem seems like the same frustrating thing i had when i got an N97 and tried transferring contacts from my P1.
the best way to do it, which i did with my N97, was to use mobical, which you can access here: https://www.mobical.net/
create an account, download the sync settings to your old phone and sync it, then do the same with your Satio, and presto! problem solved! or so i hope..."

Hoppas nÄt funkar! Kommer ihÄg nÀr jag köpte min iphone, dÄ skrev jag manuellt ut alla kontakter i Outlook frÄn simkortet haha, tog ett tag!

Postad 15 October 2009 - 20:56

scen
  • scen
  • AnvĂ€ndare

• 145 inlĂ€gg
  • 0

Ser rikitigt fin ut, ser fram emot min immorgon!

Btw Àr det nÄgon som lyckats kontakta mobilgiganten idag? För de har nÀmligen skickat ivÀg en satio som jag ej vill ha. :P

Dom utlovar svar inom 24 timmar pÄ kundservice. Vilket har visat sig tre gÄnger nu att man inte fÄr. Jag mailade om att jag inte ville ha min igÄr men i morse fick jag ett meddelande om att den Àr packad och fick kolliid och allt sÄ den Àr vÀl pÄ vÀg nu antar jag. har inte ens brytt mig om att spÄra. Antingen plockar jag ut den och sÀljer om man lyckas fÄ nÄgon att bjuda sÄ man inte förlorar pÄ det eller sÄ fÄr man vÀl skicka tillbaka.

Postad 15 October 2009 - 21:03

hendrix55
  • hendrix55
  • Wannabe

• 32 inlĂ€gg
  • 0

Dom utlovar svar inom 24 timmar pÄ kundservice. Vilket har visat sig tre gÄnger nu att man inte fÄr. Jag mailade om att jag inte ville ha min igÄr men i morse fick jag ett meddelande om att den Àr packad och fick kolliid och allt sÄ den Àr vÀl pÄ vÀg nu antar jag. har inte ens brytt mig om att spÄra. Antingen plockar jag ut den och sÀljer om man lyckas fÄ nÄgon att bjuda sÄ man inte förlorar pÄ det eller sÄ fÄr man vÀl skicka tillbaka.

Jo!
De vÀrsta Àr det att jag bestÀllde mobilen utan abb altsÄ för kontant pris, och har nog inte rÄd att punga ut 5400 en gÄng till bara för att kunna skicka tillbaka den. Och gör man inte det sÄ stÄr det ju nÄt om att man mÄste betala 350 kr för ej uthÀmtanade av paket. Tycker det Àr lite konstigt att man inte skickar en bekrÀftelse pÄ att den Àr klar för leverans och att man kan vÀlja om man vill ha den eller ej, SÄ som katching gjorde.

Postad 15 October 2009 - 21:14

Great
  • Great
  • Amatör

• 66 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som vet om 3 kommer att sÀlja Satio?

Pratade med 3:s kundtjÀnst idag kl 18.30 typ, dÄ sa hon att pÄ MÄndag ska den börja sÀljas pÄ 3...

Postad 15 October 2009 - 21:47

Downhill
  • Downhill
  • AnvĂ€ndare

• 216 inlĂ€gg
  • 0

Pratade med 3:s kundtjÀnst idag kl 18.30 typ, dÄ sa hon att pÄ MÄndag ska den börja sÀljas pÄ 3...

DĂ€r ser man!

Men ett par frĂ„gor som jag har grubblat pĂ„.. Jag har sjĂ€lv "3" men har valt att köpa mobilen olĂ„st. Vet nĂ„gon om jag kommer att kunna ta del av den MSN-messengertjĂ€nst som "3" erbjuder? Jag vet att jag var i kontakt med dom för ett par Ă„r sedan nĂ€r tjĂ€nsten lanserades och dĂ„ gick det inte att installera för att jag var tvungen att ha deras programvara i telefonen. Detta innebar Ă€ven att mobilen skulle bli operatörslĂ„st. Först dĂ„ kunde jag ta del av tjĂ€nsten. Är det samma skit nu eller har dom insett hur fruktansvĂ€rt idiotiskt detta Ă€r och rent av tagit bort det kravet?

Just nu stÄr ju inte Satio som en av de telefoner som stöds av tjÀnsten, men om den ska börja sÀljas hos 3 pÄ mÄndag sÄ lÀr den ju ploppa upp i den listan inom kort antar jag. NÄgon som har koll?

Postad 15 October 2009 - 21:54

Unregistereddb0d049d
  • Unregistereddb0d049d
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0

synkningen mellan symbian och UIQ e fuckad typ... skrivs om det pÄ massa forum. Pc suite funkar knappt heller. Det bÀsta e att anvÀnda outlook.

Lite andra tips;
1)"I also had the same problem and it was driving me mad! Although what I did was sign up to Sony Ericsson’s Sync service, you can Sync one or more Handsets, so what i did was Sync my C905 to the website, and then from the website Sync it back to my Satio.
It took me a while to work it all out, but eventually it did work, and now all my contacts, bookmarks, calendar entries etc are now exactly the same as they were on my c905.
It's free to use, although it is still in beta mode so it's not perfect, and it may take you a while to sort things, but trust me you will get it working eventually, and anyway it will be alot quicker than sending them one by one!"

2)"sending contacts from SE to SE has never been a problem but remember that this time, SE is using nokia's S60. your problem seems like the same frustrating thing i had when i got an N97 and tried transferring contacts from my P1.
the best way to do it, which i did with my N97, was to use mobical, which you can access here: https://www.mobical.net/
create an account, download the sync settings to your old phone and sync it, then do the same with your Satio, and presto! problem solved! or so i hope..."

Hoppas nÄt funkar! Kommer ihÄg nÀr jag köpte min iphone, dÄ skrev jag manuellt ut alla kontakter i Outlook frÄn simkortet haha, tog ett tag!

Tack för tipset men deras tjÀnst funkar inte i sverige. Blir nog sega se:service sen nÀr man har tid. Fick upp ca hÀlften av kontakterna sen blev det koko.

Postad 15 October 2009 - 22:09

godissugen
  • godissugen
  • AnvĂ€ndare

• 190 inlĂ€gg
  • 0

Haha, men lugn nu.

Finns pÄ Telia i Sundsvall ocksÄ. Inga direktiv om att de inte fÄr sÀljas förrÀn imorgon.
Vill du ha bildbevis pÄ det med?

det Àr sverigepremiÀr den 16/10... skulle telia sÀlja den sÄ att folk har det ett tag innan dess sÄ Àr nog SE inte sÄ glada över det förfarandet kan jag tÀnka mig, sedan sÄ pÄstod personen att han haft en ett tag och dÄ utgÄr jag ifrÄn att personen köpt den som privatperson i butik i Sverige. dÀrav jag ville se bildbevis för att kolla sanningshalten i pÄstÄendet, nÄt fel i det?

Postad 15 October 2009 - 22:25

fredde_
  • fredde_
  • LĂ€rjunge

• 275 inlĂ€gg
  • 0

det Àr sverigepremiÀr den 16/10... skulle telia sÀlja den sÄ att folk har det ett tag innan dess sÄ Àr nog SE inte sÄ glada över det förfarandet kan jag tÀnka mig, sedan sÄ pÄstod personen att han haft en ett tag och dÄ utgÄr jag ifrÄn att personen köpt den som privatperson i butik i Sverige. dÀrav jag ville se bildbevis för att kolla sanningshalten i pÄstÄendet, nÄt fel i det?

Som jag sa. Inga direktiv pÄ att de inte skulle fÄ sÀljas innan 16/10.
Jag sÄg ingen anledning att betvivla sanningshalten... men det var min syn pÄ saken :P

Postad 15 October 2009 - 22:44

Unregistereddb0d049d
  • Unregistereddb0d049d
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
GÄr det inte ta bort inlÀgg man gjort?

Redigerat av Unregistereddb0d049d, 15 October 2009 - 22:51.

Postad 16 October 2009 - 01:24

subxero
  • subxero
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0

Tack för tipset men deras tjÀnst funkar inte i sverige. Blir nog sega se:service sen nÀr man har tid. Fick upp ca hÀlften av kontakterna sen blev det koko.

Prova http://www.basota.com ... den funkar pÄ svenka mobilnr..

Postad 16 October 2009 - 06:36

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlĂ€gg
  • 0

Har lagt upp 2 bilder pÄ mitt galleri. Hoppas det rÀcker. Korten togs med P1:an. FÄr inte till det med synkningen mot se:s sida. Ja ja det fixas imorgon kÀnns det som nu. Blev less pÄ strulet.

SE's sida ?

Synka mot PCSuiten istÀllet sÄ funkar det.

Postad 16 October 2009 - 07:17

Ricke77
  • Ricke77
  • LĂ€rjunge

• 333 inlĂ€gg
  • 0
Har PC-suite installerat sen min C902. Fungerar den PC-suite med Satio eller mÄste jag installera en annan version?? NÄn som vet??

Postad 16 October 2009 - 07:22

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlĂ€gg
  • 0

Har PC-suite installerat sen min C902. Fungerar den PC-suite med Satio eller mÄste jag installera en annan version?? NÄn som vet??

Ny version krÀvs, följer med pÄ minneskortet.

Allt enligt IDG:
http://www.idg.se/2....-ericsson-satio

Redigerat av what17ever, 16 October 2009 - 07:24.

Postad 16 October 2009 - 07:51

wrongturn
  • wrongturn
  • AnvĂ€ndare

• 123 inlĂ€gg
  • 0
Jag hoppas att ni som har fÄtt er Satio leverad skriver ner era intryck hÀr och lÀgger upp bilder pÄ mobilen.

Postad 16 October 2009 - 08:33

Unregistered3811f9da
  • Unregistered3811f9da
  • Amatör

• 84 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som har en BMW E9x/E6x med blutooth-handsfree som kan sĂ€ga hur Satio fungerar med sync av telefonbok eller pairing öht?

Postad 16 October 2009 - 08:47

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon som har en BMW E9x/E6x med blutooth-handsfree som kan sĂ€ga hur Satio fungerar med sync av telefonbok eller pairing öht?

Har bara en E46, sĂ„ tyvĂ€rr, men det BÖR funka, parning och PBAP (Phone Book Access Profile ) Ă€r standard Bluetooth.

Postad 16 October 2009 - 09:04

Unregistered3811f9da
  • Unregistered3811f9da
  • Amatör

• 84 inlĂ€gg
  • 0
SĂ€g det till Nokia :lol:

Postad 16 October 2009 - 09:07

Unregisteredba691a22
  • Unregisteredba691a22
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0

Jo!
De vÀrsta Àr det att jag bestÀllde mobilen utan abb altsÄ för kontant pris, och har nog inte rÄd att punga ut 5400 en gÄng till bara för att kunna skicka tillbaka den. Och gör man inte det sÄ stÄr det ju nÄt om att man mÄste betala 350 kr för ej uthÀmtanade av paket. Tycker det Àr lite konstigt att man inte skickar en bekrÀftelse pÄ att den Àr klar för leverans och att man kan vÀlja om man vill ha den eller ej, SÄ som katching gjorde.

Hej!

Samma sak hÀr. Har försökt kontakta Mobilgiganten sedan i onsdagsmorse om att de ska stoppa min order men inte ett ljud frÄn dem. Har skickat mail varje dag och bett dem kontakta mig men som sagt inte ett enda svar.
Sen igÄr kommer ett mail om att posten fÄtt in förhandsinformation frÄn företaget ang ett paket som skall skickas.
Jag skickar Äterigen till kundservice och ber att de ska stoppa paketet innan det gÄr ivÀg, men inte ett svar!
Nu ser jag att paketet har sorterats, sÄ mitt paket gick ivÀg ÀndÄ :lol:
Tycker detta Àr uselt, har man inget telefonnummer för support fÄr man vÀl iaf svara pÄ mail inom tvÄ dygn.

Postad 16 October 2009 - 09:12

Unregistered775ec5b4
  • Unregistered775ec5b4
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inte haft nÄgot problem att kontakta mobilgiganten.
Pratade med dom pÄ telefon igÄr och fick senare pÄ dagen svar pÄ mitt mail jag skickade innan jag ringde upp dom.
/lars

Postad 16 October 2009 - 09:13

h0bbe
  • h0bbe
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

PÄ www.facebook.com/3Sverige diskuteras just nu lite om nÀr Sation kommer.

Jag hittade ocksÄ ytterligare ett bevis pÄ att den Àr pÄ g hÀr:

Sony Ericssons vÀrstingmobil Satio Àr först ut med att ha 3appS förinstallerat i sin mjukvara

Är 3 en bra leverantör? Jag ska köpa Sation med ett affĂ€rspaket (mobil telefoni + mobilt bredband) och har kikat pĂ„ olika leverantörer och det kĂ€nns som att tre ligger bra till. Vad tycker ni andra? SĂ„ hĂ€r ser de olika upplĂ€ggen ut:

- http://www.tre.se/te...e.aspx?id=35279
- http://www.tele2.se/foretag/3454.html#
- http://www.telenor.s...t-fastpris.html
- http://www.telia.se/...roduct@SE_TELIA (dock bara telefoni)

Tacksam för synpunkter, Äsikter och erfarenheter!

Redigerat av h0bbe, 16 October 2009 - 09:22.

Postad 16 October 2009 - 09:24

Unregisteredba691a22
  • Unregisteredba691a22
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0

Jag har inte haft nÄgot problem att kontakta mobilgiganten.
Pratade med dom pÄ telefon igÄr och fick senare pÄ dagen svar pÄ mitt mail jag skickade innan jag ringde upp dom.
/lars

Undra varför de svarar vissa dÄ och inte andra?
Hur hittade du numret? Jag har försökt fÄ tag i ett nummer men ingen lycka.
Var Àven i kontakt med dem tidigare, men dÄ gÀllde det köp av mobilen, dÄ svarade de pÄ ungefÀr ett dygn alla gÄnger.
Det kanske inte gÄr lika snabbt nÀr det gÀller Änger/returer?

Postad 16 October 2009 - 09:24

masken88
  • masken88
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som har fĂ„tt ett vettigt svar av Telenor om nĂ€r de fĂ„r in den?
Har pratat med dem nÄgra gÄnger men endast fÄtt vÀldigt svÀvande svar :lol:

Postad 16 October 2009 - 09:30

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0
Men kul att Katshing tog ut 460kr extra för oss som förhandsbokat jÀmfört med om man skulle köpa den 30h efter att vi hunnit betala! :lol:

Postad 16 October 2009 - 09:38

r_mattsson
  • r_mattsson
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
Japp, sÄg ocksÄ att priset rasat till 5390 nu...

Postad 16 October 2009 - 09:38

Ricke77
  • Ricke77
  • LĂ€rjunge

• 333 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon som har fĂ„tt ett vettigt svar av Telenor om nĂ€r de fĂ„r in den?
Har pratat med dem nÄgra gÄnger men endast fÄtt vÀldigt svÀvande svar :lol:

Chattade med dem i veckan. V 43 sa de dÄ sÄ pÄ mÄndag kanske!?

Postad 16 October 2009 - 10:03

Ricke77
  • Ricke77
  • LĂ€rjunge

• 333 inlĂ€gg
  • 0

Japp, sÄg ocksÄ att priset rasat till 5390 nu...

Ja nu fÄr man betala för man Àr för ivrig. :-)

Postad 16 October 2009 - 10:31

scen
  • scen
  • AnvĂ€ndare

• 145 inlĂ€gg
  • 0

Undra varför de svarar vissa dÄ och inte andra?
Hur hittade du numret? Jag har försökt fÄ tag i ett nummer men ingen lycka.
Var Àven i kontakt med dem tidigare, men dÄ gÀllde det köp av mobilen, dÄ svarade de pÄ ungefÀr ett dygn alla gÄnger.
Det kanske inte gÄr lika snabbt nÀr det gÀller Änger/returer?

Nu fick jag detta till svar:

Hejsan
Telefonen skickades ifrÄn oss igÄr, vi du forfarande hÀva köpet?

Dom kanske inte hinner alltid helt enkelt.

Postad 16 October 2009 - 10:39

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlĂ€gg
  • 0
SÄ har man Satio i sin hand.. Lite krÄngligt att vÀnja sig vid displayen, dubbelklick och sÄnt. Men det Àr nog en vanesak. Dags att montera InvisibleSheild!!

Postad 16 October 2009 - 10:44

hendrix55
  • hendrix55
  • Wannabe

• 32 inlĂ€gg
  • 0

Nu fick jag detta till svar:

Hejsan
Telefonen skickades ifrÄn oss igÄr, vi du forfarande hÀva köpet?

Dom kanske inte hinner alltid helt enkelt.

Okej!

Jag har inte fÄtt nÄt mail Ànnu , men borde vÀl fÄ de snart jag med, vet du om du blir skydlig dem nÄt om du vill hÀva köpet.?

SÄ har man Satio i sin hand.. Lite krÄngligt att vÀnja sig vid displayen, dubbelklick och sÄnt. Men det Àr nog en vanesak. Dags att montera InvisibleSheild!!

Oj de gick fort det..

Jag bor i stockholm och bestÀllde den av noyes i motala , borde ju kommit fram nu tycker man.

Postad 16 October 2009 - 10:50

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlĂ€gg
  • 0
Den var hÀr klockan 10. :lol:

Postad 16 October 2009 - 10:53

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • ForumrĂ€v

• 538 inlĂ€gg
  • 0

Gör inte det, blir som klister sen nÀr man drar med fingret. Gillade inte det alls men det finns ju andra displayskydd med mer "glid" i :lol:

Postad 16 October 2009 - 10:59

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlĂ€gg
  • 0
JassÄ, har aldrig blivit sÄ pÄ andra mobiler jag haft det pÄ!! Har dom Àndrat ytan nu helt plötsligt!!

Postad 16 October 2009 - 11:21

h0bbe
  • h0bbe
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0
Invisible shield Àr nog inget för mig. DÀremot Àr jag sugen pÄ nÄgot smidigt fodral. SÄ litet och tunt som möjligt och inga bÀltesclips eller nÄgot sÄnt. Behöver inte finnas nÄgon stÀngningsflÀrp med tryckknapp eller kardborre och inget plastfönster. Bara ett litet fodral man kan lÄta sin Satio slinka ner i innan den hamnar i vÀskan eller fickan. Tips!?

Postad 16 October 2009 - 11:29

Downhill
  • Downhill
  • AnvĂ€ndare

• 216 inlĂ€gg
  • 0

Okej!

Jag har inte fÄtt nÄt mail Ànnu , men borde vÀl fÄ de snart jag med, vet du om du blir skydlig dem nÄt om du vill hÀva köpet.?

Oj de gick fort det..

Jag bor i stockholm och bestÀllde den av noyes i motala , borde ju kommit fram nu tycker man.

Jag bestÀllde ocksÄ ifrÄn noyes. Men jag bor i Skövde och fick precis ett SMS att telefonen finns att hÀmta ut! tjihooo...

Postad 16 October 2009 - 11:33

Unregisteredba691a22
  • Unregisteredba691a22
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0

Okej!

Oj de gick fort det..

Nu svarade Mobilgiganten mig att jag inte behöver hÀmta ut telefonen jag har bestÀllt. Den kommer gÄ tillbaka till dem och jag inte kommer bli debiterad nÄgot för det eftersom jag bestÀllde via postförskott.

SÄ det löste sig tillslut utan problem. :lol: Inga problem med Mobilgiganten förutom lite lÄng vÀntan pÄ mailsvar. Men alla kan ju svÄrt att hinna med ibland.

Postad 16 October 2009 - 11:35

jizzyjazzy
  • jizzyjazzy
  • Wannabe

• 40 inlĂ€gg
  • 0
Även min Satio har anlĂ€nt. Fick sms-avi kl 10.30 att den anlĂ€nt till utlĂ€mningsstĂ€llet. Har den dock inte i min hand Ă€nnu, men sĂ„ fort arbetsdagen Ă€r över sĂ„ blir det till att störta dit och hĂ€mta den! :lol:

Postad 16 October 2009 - 11:39

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlĂ€gg
  • 0
Sugen pÄ att bestÀlla en sÄn hÀr... men Àr skeptisk till en nalle utan knappsats ;-)

Postad 16 October 2009 - 11:43

h0bbe
  • h0bbe
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Sugen pÄ att bestÀlla en sÄn hÀr... men Àr skeptisk till en nalle utan knappsats ;-)

Kolla in Ainon dÄ! Ganska lik Sation dock med nÄgot sÀmre kamera men vÀl en knappsats!

Postad 16 October 2009 - 11:49

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

PÄ www.facebook.com/3Sverige diskuteras just nu lite om nÀr Sation kommer.

Jag hittade ocksÄ ytterligare ett bevis pÄ att den Àr pÄ g hÀr:

Är 3 en bra leverantör? Jag ska köpa Sation med ett affĂ€rspaket (mobil telefoni + mobilt bredband) och har kikat pĂ„ olika leverantörer och det kĂ€nns som att tre ligger bra till. Vad tycker ni andra? SĂ„ hĂ€r ser de olika upplĂ€ggen ut:

- http://www.tre.se/te...e.aspx?id=35279
- http://www.tele2.se/foretag/3454.html#
- http://www.telenor.s...t-fastpris.html
- http://www.telia.se/...roduct@SE_TELIA (dock bara telefoni)

Tacksam för synpunkter, Äsikter och erfarenheter!

Innan man köper en 3-lĂ„st telefon sĂ„ ska man via ett kontantkort (gratis via hemsidan) testa sĂ„ att tĂ€ckningen fungerar dĂ€r man Ă€r. Har haft 3 i snart ett Ă„r, men avbryter abonnemanget nu med 15 mĂ„nader kvar av bindningstiden pga dĂ„lig tĂ€ckning i hemmet. Problemt med 3 Ă€r att de enbart har 3g och inomhus bĂ„de hemma och pĂ„ arbetet sĂ„ har jag inte full 3g tĂ€ckning och dĂ„ inget tĂ€ckning med 3. Med andra abonnemang sĂ„ ser jag att de vĂ€xlar till gsm vid ungefĂ€r samma platser inomhus, sĂ„ det Ă€r inte enbart 3's 3g teckning som Ă€r bristfĂ€llig. Varför jag valde 3 och vad som Ă€r bra med 3 Ă€r deras, paket att man kan anvĂ€nda sina 199:- eller vad man satt som mĂ„nadsbelopp att frĂ„n en godislista vĂ€lja de tjĂ€nster man vill ha. Vad som dĂ€refter ÄR RIKTIGT bra Ă€r att man i vissa lĂ€nder, typ Danmark, Italen mm kan anvĂ€nda samma tjĂ€nster som hemma, dvs ingen merkostnand att SMS'a, ringa frĂ„n Italen Ă€n hemma! har man tex SMS fritt sĂ„ gĂ€ller det ocksĂ„ utomlands i dessa lĂ€nder med 3. SĂ„ nu har vi Telenor och Telia i hemma i Sveige och Ă€r vi utomlands sĂ„ kommer vi att anvĂ€nda 3, fördelen utomlands Ă€r dĂ„ ocksĂ„ att man kan vid behov anvĂ€nda andra bolag och gsm och dĂ„ alltid ha tĂ€ckning (men dĂ„ gĂ€ller sĂ„ klart inte 3's paket)

Postad 16 October 2009 - 12:09

hendrix55
  • hendrix55
  • Wannabe

• 32 inlĂ€gg
  • 0
:lol: Nu hÄller man den i sin hand!
Rikitigt snygg telefon, Btw nÄn som vet om man kan anvÀnda alla bst 33 batteri i sation? har ett som suttit i en g502 som Àr lite bredare, men som heter bst 33?

Postad 16 October 2009 - 12:13

Unregisteredc1c67682
  • Unregisteredc1c67682
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Till er lyckliga som nu fÄtt den sÄ har jag en frÄga, kan man anvÀnda den som ficklampa? finns den funktionen?

Postad 16 October 2009 - 12:19

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlvklart har posten sorterat fel! :@

Postad 16 October 2009 - 12:25

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlĂ€gg
  • 0

:lol: Nu hÄller man den i sin hand!
Rikitigt snygg telefon, Btw nÄn som vet om man kan anvÀnda alla bst 33 batteri i sation? har ett som suttit i en g502 som Àr lite bredare, men som heter bst 33?

Jo, det gÄr. Men det BST33 batteri som följer med Sation Àr pÄ 1000 mAh medans de gamla BST33 var pÄ 950 mAh, men det gÄr.

Postad 16 October 2009 - 12:41

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0
Vilka Àr SMS-skrivningsalternativen?
T9?
Vanligt Qwerty tgb?
Osv.. :lol:

Postad 16 October 2009 - 12:46

jizzyjazzy
  • jizzyjazzy
  • Wannabe

• 40 inlĂ€gg
  • 0

Ajfan, vilken osis du har!

Postad 16 October 2009 - 12:49

mr_thomaso
  • mr_thomaso
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

...och min verkar vara fast i Örebro sen 2-tiden i natt...

Postad 16 October 2009 - 13:03

jizzyjazzy
  • jizzyjazzy
  • Wannabe

• 40 inlĂ€gg
  • 0

Vilka Àr SMS-skrivningsalternativen?
T9?
Vanligt Qwerty tgb?
Osv.. :lol:

BÄde T9 och Qwerty finns som alternativ vad jag sett. NÄgra fler alternativ kÀnner dock inte jag till (finns det andra?). Kanske nÄgon som har testat kan svara pÄ. Liggande qwerty-tangentbord pÄ denna sÄg iaf riktigt schysst ut pÄ dom testvideos man har sett. SÄg inte ut som nÄgra problem att trÀffa rÀtt pÄ tangenterna.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.