Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - LG KM900 Arena *

500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Arena KM900 (Mobiltelefoner) 1 6.314284 (34) Inga priser

Postad 11 August 2009 - 01:19

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Sådär ja, idag kom min nya LG Arena fr. computeruniverse.net i Tyskland.Allt på svenska inkl ordbok(T9) mm.
Verkar vara en grym telefon även om en firmware uppdatering är nödvändig med tanke på att det är lite buggigt här och där i GUI.Hur lätt som helst att konfigurera e-mail och allt annat.Webläsaren är lite seg men Opera mini går att installera som java app.Google maps med A-gps funkar klockrent och kameran ,det lilla jag har hunnit testa, verkar
vara ganska ok.Återkommer med mer info när jag hunnit testa fler funktioner.

Jag har massvis med buggar som garanterat har med mjukvaran att göra. Kan du eller någon annan hjälpa med hur jag ska uppdatera min km900 som också är inköpt på computeruniverse. Vore extremt tacksam om nån som hittat nåt bra sätt kan skriva om det.. LG:s support sa ungefär såhär: "Hmm... Ja jag har ingen aaaning om varför det inte funkar med uppdatering via PC Suite... kanske blir programmet förvirrat av att du har en tysk modell i sverige. Du kan ju laborera med tyska sidor och se om du hittar nån uppdatering. Lycka till och tack för samtalet, heeej" Han sa faktiskt "laborera". Wow, de är så kunniga och hjälpsamma på LG att man blir alldeles stum. Tryckte vad jag tyckte om hjälpen och kunskapsnivån och om mitt problem blev löst efter samtalet i någon kundundersökning. 1:or på samtligt kan jag säga. Men vad hjälper det mig i nuläget... grr

Version 10h?
En ny och efterlängtad version som är ute?

Jag kan inte uppdatera min, fast det ska finnas två uppdateringar sedan mitt inköp på den öppna europeiska modellen. PC Suite får ngt error och hittar ingen info om just min modell. Kommer nog av att den är inköpt i Tyskland... hade jag vetat att det inte skulle gå att uppdatera om man beställde därifrån hade jag inte gjort det. Trial and error...

Postad 11 August 2009 - 01:22

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Generellt så hade jag lämnat tilbaka telefonen, påpekat felen och sagt att detta är inte en fullständig telefon, och att man vill ha pengarna tillbaka. Man har ju ändå lagt ut en hel del för denna telefon.
Nu verkar som om vi är en hel del som fixar till telefonen (via "Factory Reset" och annat inofficiellt meck) utan att informera säljaren som i sin tur kontaktar LG. Och tyvärr gör detta att i längden så säger LG att "Arenan har inga fel, och inga klagar heller"....
Men om du verkligen gillar telefonen så får du alltid försöka uppgradera FW och/eller flasha om den...
ingen riktig hjälp tyvärr :rolleyes:

En factory reset hämtar ingen uppdaterad programvara va? Eller görs någon sådan sökning via gprs då man reset:ar den. som framgår av mina tidigare inlägg kan jag inte uppdatera min buggiga version då den är från Tyskland, så frågan är om en factory reset kan göra någon skillnad?

Postad 11 August 2009 - 19:17

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Nu kommer ett svar på mina egna frågor egentligen. Efter en massa samtal med LG:s tekniska support och med Anovo som är deras reparatör av telefoner i Sverige har jag fått klarhet i vad som gäller. Det finns för mig - och eventuella övriga i min sits - 3 alternativ;

1. Skicka min telefon till Anovo i Kristinehamn, betala 375 kr + frakt för att de ska flasha telefonen och installera en svensk programvara istället för den tyska. Nackdelen är priset, att vara utan mobilen samt risken med att skicka mobilen till andra delen av landet. Fördelen är att jag sedan själv kan uppdatera i framtiden när det kommer ny FW via pc suite.

2. Skicka ner mobilen till Tyskland och påpeka alla buggar, då lär jag enbart behöva stå för fraktkostnad dit (minst 150 kr som jag förstod det). Men det som är negativt med det alternativet är förstås att då fortsätter programvaran att vara tysk och för varje gång jag behöver uppdatera telefonen ska den till Tyskland pga programvaran..

3. Inse mitt misstag med att beställa en mobil från Tyskland, acceptera en telefon som jag inte kan lita på, inte orkar ställa in och spara info på eftersom den ändå försvinner efter några veckor.

Blir nog alternativ 1. Fast det känns inte alls bra att betala massa pengar för att LG släppte km900 innan den var tillräckligt fixad och pc suite inte känner igen alla versioner av programvaran... :/ Jag kommer nog dra mig för att köpa en LG nästa gång det blir ny mobil. Supporten har inte imponerat på mig utan snarare avskräckt.

Redigerat av awake_lo, 11 August 2009 - 19:27.

Postad 11 August 2009 - 19:26

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

En factory reset hämtar ingen uppdaterad programvara va? Eller görs någon sådan sökning via gprs då man reset:ar den. som framgår av mina tidigare inlägg kan jag inte uppdatera min buggiga version då den är från Tyskland, så frågan är om en factory reset kan göra någon skillnad?

Nej, så vitt jag vet så hämtar den ingen utan den nollställer allt såsom om den vore helt ny telefon.
Du borde absolut testa en factory reset innan du skickar iväg ngt.

Sen kan jag tipsa dig om att du kan sjäv flasha om telefonen till valfri mjukvaru version (det finns säkert över 20st att välja emellan) men de mest intressanta är de två versionerna som gäller för oss svenskar, Europa Open och Tre's version.
Titta på mylgarena.com så hittar du mer info...

Postad 12 August 2009 - 05:37

yanyan
  • yanyan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, har läst igenom många av inläggen och skulle jag sett denna tråd tidigare så skulle jag aldrig köpt min arena ... =(

nu har jag problem med wi-fi uppkopplingen. Det gick helt utmärkt att koppla upp maj genom min D-link o surfa+ladda ner, men nu efter 5 dagar funkar det inte. Telefonen startas om varje gång jag försöker sätta på wi-fi'n.
Har läst att många haft problem med uppkopplingen till dlink men är det någon som haft samma problem som jag att den startas om? Det kanske är några inställningar jag måste ändra på?

för övrigt så har jag inte fått vista <-> arena att fungera heller ... När jag kopplar in mobilen i datorn laddas batteriet bara.

har inte heller köpt mobilen i sverige då vi inte hade den rosa versionen... så garantin gäller ju inte här =( =( har bara haft mobilen i 6 dagar ... *suck*
jag vågar inte heller uppdatera något eftersom den inte e svensk..

Mycket tacksam för tips/råd för att få wifi att fungera igen!

MVH yanyan

Postad 12 August 2009 - 07:55

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hej, har läst igenom många av inläggen och skulle jag sett denna tråd tidigare så skulle jag aldrig köpt min arena ... =(

nu har jag problem med wi-fi uppkopplingen. Det gick helt utmärkt att koppla upp maj genom min D-link o surfa+ladda ner, men nu efter 5 dagar funkar det inte. Telefonen startas om varje gång jag försöker sätta på wi-fi'n.
Har läst att många haft problem med uppkopplingen till dlink men är det någon som haft samma problem som jag att den startas om? Det kanske är några inställningar jag måste ändra på?

för övrigt så har jag inte fått vista <-> arena att fungera heller ... När jag kopplar in mobilen i datorn laddas batteriet bara.

har inte heller köpt mobilen i sverige då vi inte hade den rosa versionen... så garantin gäller ju inte här =( =( har bara haft mobilen i 6 dagar ... *suck*
jag vågar inte heller uppdatera något eftersom den inte e svensk..

Mycket tacksam för tips/råd för att få wifi att fungera igen!

MVH yanyan

Hej,

Jag fick samma problem som dig igår, där varje gång jag försökte dra igång WI-FI så startade telefonen om sig.
Detta skedde efter jag uppgraderade till den senaste versionen för Europa (som jag tror kom ut bara för några dagar sen och som har version V10d. Den ska vara snarlik v10o, där bla youtube via WLAN ska fungera (fungerar dock inte för mig än!!) Annars tycker jag att mobilen känns snabbare nu efter uppgraderat den och framförallt accelometern har blvit mkt mer korrekt).
Jag fixade problemet genom att köra en factory reset (1809#*900#) och sedan välja "Factory reset". Observera att när man väl har valt det alternativet så drar den igång direkt, den kommer inte fråga efter en bekräftelse!

Postad 12 August 2009 - 15:02

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
Har försökt uppdatera mjukvaran till senaste då största problemet är att mobilen startar om sig ibland och att ibland reagerar en helt annan del av skärmen så man måste starta om den. Följt alla instruktioner men själv Pc Suite ex hittar ingen ny programvara. Hur löser man detta lättast?

Postad 12 August 2009 - 22:11

Scoobre
  • Scoobre
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej. Jag har köpt en alldeles sprillans ny LG Arena för två dagar sedan, är tvärnöjd. Dock har ett litet problem uppstått. Jag valde att köpa mobilen för att kunna utnyttja dess hyfsade lagringsutrymme till musik, och då vill jag självklart kunna lyssna på musik på den. Nu till problemet: då jag ändrar anslutningsläget på mobilen till "Musiksynkronisering" så hittar inte PC Suite telefonen, dock hittar den om jag ändrar tillbaka anslutningsläget till "PC Suite". I vilket fall så gör ju detta att jag inte kan överföra musik till min kära nya mobil från min dator. Och då vill jag fråga: saknar jag någon drivrutin, program eller annat på min dator som gör så att jag inte kan lägga över musik?
Något att tillägga är att jag har provat på mina föräldrars datorer och där hittar PC Suite direkt telefonen när den är i anslutningsläge "Musiksynkronisering". Vad är felet??

Mycket tacksam för hjälp!

Mvh Oskar

Postad 15 August 2009 - 21:51

Unregistered8adae47a
  • Unregistered8adae47a
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Nu kommer ett svar på mina egna frågor egentligen. Efter en massa samtal med LG:s tekniska support och med Anovo som är deras reparatör av telefoner i Sverige har jag fått klarhet i vad som gäller. Det finns för mig - och eventuella övriga i min sits - 3 alternativ;

1. Skicka min telefon till Anovo i Kristinehamn, betala 375 kr + frakt för att de ska flasha telefonen och installera en svensk programvara istället för den tyska. Nackdelen är priset, att vara utan mobilen samt risken med att skicka mobilen till andra delen av landet. Fördelen är att jag sedan själv kan uppdatera i framtiden när det kommer ny FW via pc suite.

2. Skicka ner mobilen till Tyskland och påpeka alla buggar, då lär jag enbart behöva stå för fraktkostnad dit (minst 150 kr som jag förstod det). Men det som är negativt med det alternativet är förstås att då fortsätter programvaran att vara tysk och för varje gång jag behöver uppdatera telefonen ska den till Tyskland pga programvaran..

3. Inse mitt misstag med att beställa en mobil från Tyskland, acceptera en telefon som jag inte kan lita på, inte orkar ställa in och spara info på eftersom den ändå försvinner efter några veckor.

Blir nog alternativ 1. Fast det känns inte alls bra att betala massa pengar för att LG släppte km900 innan den var tillräckligt fixad och pc suite inte känner igen alla versioner av programvaran... :/ Jag kommer nog dra mig för att köpa en LG nästa gång det blir ny mobil. Supporten har inte imponerat på mig utan snarare avskräckt.

jag har köpt min i tyskland och kunde uppdatera till senasete 10o firmware .... jag har windows xp

i mobilen allt fungerar bra men mobil är ändå kass p.g.a. OS, support och annat..
när nogån ringer så visas bild och info efter 3 sekunder, divx skall konverteras, ingen office reader osv osv

Postad 18 August 2009 - 22:57

LeBalk
  • LeBalk
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej. Jag har köpt en alldeles sprillans ny LG Arena för två dagar sedan, är tvärnöjd. Dock har ett litet problem uppstått. Jag valde att köpa mobilen för att kunna utnyttja dess hyfsade lagringsutrymme till musik, och då vill jag självklart kunna lyssna på musik på den. Nu till problemet: då jag ändrar anslutningsläget på mobilen till "Musiksynkronisering" så hittar inte PC Suite telefonen, dock hittar den om jag ändrar tillbaka anslutningsläget till "PC Suite". I vilket fall så gör ju detta att jag inte kan överföra musik till min kära nya mobil från min dator. Och då vill jag fråga: saknar jag någon drivrutin, program eller annat på min dator som gör så att jag inte kan lägga över musik?
Något att tillägga är att jag har provat på mina föräldrars datorer och där hittar PC Suite direkt telefonen när den är i anslutningsläge "Musiksynkronisering". Vad är felet??

Mycket tacksam för hjälp!

Mvh Oskar

fungerar inte för mig heller... testa att köra masslagring! Fungerade för mig,

Är det någon mer än jag som har problem med att lägga in mp3?? JAg kan lägga in vissa låtar men en del tar den helt enkelt inte emot!!

Redigerat av LeBalk, 18 August 2009 - 22:56.

Postad 19 August 2009 - 18:30

Unregistered856d2077
  • Unregistered856d2077
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

fungerar inte för mig heller... testa att köra masslagring! Fungerade för mig,

Är det någon mer än jag som har problem med att lägga in mp3?? JAg kan lägga in vissa låtar men en del tar den helt enkelt inte emot!!

Om det är så att du har Vista som operativsystem så får datorn väldigt svårt att hitta mobilen.
Kör du med XP som operativsystem så hittar den direkt.

Postad 19 August 2009 - 22:12

LeBalk
  • LeBalk
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
jo, jag vet men orkar inte gå hem till mor o far:P

Har någon lagt samlingsalbum typ absolute 99 och fått alla låtar under samma album? Mina lägger sig som album efter vad artisterna heter!

Postad 19 August 2009 - 23:36

niCl@z
  • niCl@z
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Efter att ha lyckats uppdatera telefonen till V10d så har framförallt gpsen vaknat till liv, dock så återstår flera buggar som; hänger sig helt ibland, ingen youtube genom wifi å sen verkar det som att den egna ordlistan i raderas helt om man startar om mobilen, mkt irriterande.. finns det möjlighet att nå den filen å göra en backup på något sätt?

Tänkte höra om någon vet om det finns något sätt att lite mer detaljerat se hur mkt batteri man har kvar?

Postad 20 August 2009 - 11:54

gurkan
  • gurkan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tjena...fick prova på TV-mixpaket via Tele2. Pixlig/dålig bild får jag. Kör via den inbyggda webbläsaren- Fler som noterat detta eller har input på problemet?

Postad 20 August 2009 - 12:35

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Efter att ha lyckats uppdatera telefonen till V10d så har framförallt gpsen vaknat till liv, dock så återstår flera buggar som; hänger sig helt ibland, ingen youtube genom wifi å sen verkar det som att den egna ordlistan i raderas helt om man startar om mobilen, mkt irriterande.. finns det möjlighet att nå den filen å göra en backup på något sätt?

Tänkte höra om någon vet om det finns något sätt att lite mer detaljerat se hur mkt batteri man har kvar?

Jag har också uppdaterat telefonen till 10d och tycker även att GPS:en fungerar mkt bättre...
Däremot så fungerar youtube via Wifi hur bra som helst... Inte hemma hos mig dock, min trådlösa router (en Dlink DI-524) blockerar UDP-trafiken till Arenan, och därför fungerar det inte.. Däremot när jag var hos mina föräldrar (som har en trådlös router från ett annat märke) så fungerade det hur bra som helst...

Problemed med ord försvinner från T9-listan är ganska välkänt, nästan de flesta firmware som finns till arenan har detta problem, så vitt jag vet så är det väldig få firmware som har lyckats tagit kol på den buggen... Förhoppningsvis fixas det i en nästkommande firmware (OM det dyker upp så att säga...)

Annars kan jag säga att jag först iomed version 10d är väldigt nöjd med denna telefon.

Postad 20 August 2009 - 22:45

niCl@z
  • niCl@z
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag har också uppdaterat telefonen till 10d och tycker även att GPS:en fungerar mkt bättre...
Däremot så fungerar youtube via Wifi hur bra som helst... Inte hemma hos mig dock, min trådlösa router (en Dlink DI-524) blockerar UDP-trafiken till Arenan, och därför fungerar det inte.. Däremot när jag var hos mina föräldrar (som har en trådlös router från ett annat märke) så fungerade det hur bra som helst...

Problemed med ord försvinner från T9-listan är ganska välkänt, nästan de flesta firmware som finns till arenan har detta problem, så vitt jag vet så är det väldig få firmware som har lyckats tagit kol på den buggen... Förhoppningsvis fixas det i en nästkommande firmware (OM det dyker upp så att säga...)

Annars kan jag säga att jag först iomed version 10d är väldigt nöjd med denna telefon.

Okej, jo kanske är någon inställning på routern som måste konfigureras, har en Linksys och har inte haft några problem med wifi annars. Problemet med ordlistan är dock mkt irriterade... Riktigt kasst att lansera en ny modell på det här viset av LG, håller med att telefonen bortsett från dessa buggar är helt okej och visserligen kanske man kan vänta sig lite buggar i början men d har ju snart gått ett halvår sen mobilen kom ut vilket gör att d känns som att LG skiter i.. svenska LG verkar ju blunda för alla tydliga problem oxå...

Någon som skaffat något bra slimmat case till denna telefon, lr någon som testat invisible shield full body/screen, något att rekomendera?

Redigerat av niCl@z, 20 August 2009 - 22:45.

Postad 23 August 2009 - 11:30

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Hejsan

Efter ca: 3 veckor är min Arena klar på verkstaden Anovo ... ja har haft problem med att den aldrig hittar gps position samt kan inte se när det ringer skärmen är svart .. även svårt att avsluta samtal .. och när jag tar kort så säger den minnet fullt efter ett tag fast ja knappt använt nåt minne .. efter en omstart så funkar det igen --

det som har gjort är en uppdatering av mjukvara för det tog det 3 veckor .. ja hade 10h innan kommer detta att lösa dem här problemen tror ni

Mikael

Redigerat av gneter, 23 August 2009 - 11:35.

Postad 26 August 2009 - 14:25

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Hejsan

Efter ca: 3 veckor är min Arena klar på verkstaden Anovo ... ja har haft problem med att den aldrig hittar gps position samt kan inte se när det ringer skärmen är svart .. även svårt att avsluta samtal .. och när jag tar kort så säger den minnet fullt efter ett tag fast ja knappt använt nåt minne .. efter en omstart så funkar det igen --

det som har gjort är en uppdatering av mjukvara för det tog det 3 veckor .. ja hade 10h innan kommer detta att lösa dem här problemen tror ni

Mikael

Jag hade 10h när jag skickade in den första gången, då skrev Anovo att dom hade uppdaterad firmware, fastän det lik förbaskat var 10h när den kom tillbaka. Däremot så tror jag en factory reset kan göra susen.

Postad 26 August 2009 - 14:35

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Efter att ha skickat iväg telefonen på service tre gånger för samma fel så rann bägaren över när jag skulle hämta den efter tredje gången. Eftersom det inte har funnits möjlighet att uppgradera firmware eftersom LG har sjuka brister när det gäller att uppdatera respektive operatörs firmware så har dom inte kunnat göra så mycket.

När jag hämtar ut telefonen så kollar killen på kvittot från Anovo och säger, de har bytt din telefon, så du har fått en utbytestelefon istället. Precis som det skulle hjälpa tänkte ja. Tar upp och kollar på telefonen och upptäcker att framsidan är alldeles full med feta fingeravtryck och dessutom fullt med repor på baksidan, någon som min inte var eftersom jag haft den hemma sammanlagt två veckor eller nått. Jag frågar om han är på riktigt med tanke på hur den ser ut. Han frågar sin chef vad som egentligen menas med utbytestelefon och chefen säger att vissa tillverkare bla LG skickar inte ut nya telefoner utan man får ett exemplar som varit ute tidigare (fet chans att den skulle funka bättre än en ny). Jag säger att jag tänker inte acceptera den här telefonen, varav chefen säger att det enda de kan göra att skicka tillbaka den till Anovo igen.

För ****, åter igen frågar jag om det är på riktigt, och ber honom att hiva telefonen, jag vill varken se denna telefonen eller en LG det närmaste överhuvudtaget. Inga problem, de klippte min bindningstid i butiken och sedan ska jag ringa kundtjänst och få kompensation för tiden telefonen har varit på service.

Kan bara säga stort tack för personalen på Tre, som varit kanon. Stor känga åt Anovo och LG däremot.

Postad 26 August 2009 - 20:14

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
okidoki där ser man .. då vet man då vad man kan förvänta sig .. fick igen min mobil å de är samma fel .. har nu gjort en ny beställning på en ny reparation .. sist tog det 3 veckor att få tillbaka den

ja tjafsade lite med Tre och det är efter 3 försök man kan begära ny mobil eller ev.. hävning av köp ... så här står det på Konsumetverkets sida : Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök

verkar som tre har egna regler ...eller LG

givetvis hoppas ja att den funkar nästa gång ja får tillbaka den .. köpte inte en mobil som skulle bo på verkstaden .. då kunde ja ha köpt ett kontantkort å en mobil för 200 kr ..

Mikael

Edit: de här med gps:en känns mer som mobilen är felbyggd .. å då är frågan om de lönar sig att uppgradera mjukvaran ..
de är säkert ja som är trög .. men ja tror inte på det iallafall

Redigerat av gneter, 26 August 2009 - 20:15.

Postad 26 August 2009 - 20:31

AS_14
  • AS_14
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag har en fråga jag VERKLIGEN behover häjlp med.

Skit konstig fråga men hur fan varar man i denna lur?

Har haft min i ca 2 månader? och lyckas bara svara med Headsetet..

När det inkommer ett samtal utan att jag hunnit trycka på någon knapp så går "tangentlåset" på och det går inte att trycka på någon knapp på hela telefonen ser inte ens vem som ringer för skärmen blir helt svart.

Enda sättet att svara är att svara på HS knappen.

Någon som har någon lösning på problemet?

Postad 27 August 2009 - 21:40

Killbom
  • Killbom
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
En fråga på lut här, om man köper telefonen från Pixmania så får man den inte med svenskt språk, går det att byta firmware så att man får det?

Postad 30 August 2009 - 15:56

Unregistered856d2077
  • Unregistered856d2077
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag har en fråga jag VERKLIGEN behover häjlp med.

Skit konstig fråga men hur fan varar man i denna lur?

Har haft min i ca 2 månader? och lyckas bara svara med Headsetet..

När det inkommer ett samtal utan att jag hunnit trycka på någon knapp så går "tangentlåset" på och det går inte att trycka på någon knapp på hela telefonen ser inte ens vem som ringer för skärmen blir helt svart.

Enda sättet att svara är att svara på HS knappen.

Någon som har någon lösning på problemet?

prova med att uppdatera din telefon, då kan problemet försvinna ;)

Postad 01 September 2009 - 19:26

myrstack
  • myrstack
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Nu har jag kommit på ett problem som jag undrar om jag är ensam om.
Jag kan tydligen inte ta emot långa sms (d.v.s. längre än 1). Har provat detta genom att skicka från en annan mobil till 2 telefoner. Min LG fick aldrig meddelandet, men det fick den andra mobilen. Någon annan som upplevt detta?
Är det någon inställning jag bör fixa?
Jag har för övrigt Tre-abonnemang.

Tacksam för all hjälp, särskilt om ni vet själva om det funkar.

Postad 10 September 2009 - 09:15

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Någon som har en nyare firmware än (KM900AT_V10h_ENG) börjar bli less på att det inte kommer någon info om ny firmware.

Postad 10 September 2009 - 18:12

niCl@z
  • niCl@z
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Verkar inte som att LG planerar att utveckla firmwaren på denna lur.....

Sitter med v10d och har fått upp ett meddelande med ett utroppstecken mitt, på statusfältet. Betyder väl egentligen att meddelandet inte skickats lr något, har inget kvar utkast lr utkorgen och har inga problem med att ta emot sms, någon som har samma problem lr vet vad den egentligen betyder?

Postad 14 September 2009 - 11:59

LeBalk
  • LeBalk
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Då har man varit i kontakt med 3 igen, efter att min andra LG Arena inte fungerar som den ska. Fick beskedet att jag får klippa abonnemanget och förlänga det med en ny telefon. Sjukt skönt att bli av med denna telefon.... Höll ut i ca 3månader i hopp med om bättre programvara, men LG har gjort mig riktigt besviken. Tack o hej LG.

Redigerat av LeBalk, 14 September 2009 - 11:59.

Postad 22 September 2009 - 15:52

Unregistered856d2077
  • Unregistered856d2077
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
är det någon som vet om man kan uppdatera telefonen via wifi och inte genom pc Suit ?

Postad 22 September 2009 - 20:09

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

är det någon som vet om man kan uppdatera telefonen via wifi och inte genom pc Suit ?

Tyvärr går det inte att uppdatera via WiFi eller "over the air".

Redigerat av TomasL, 22 September 2009 - 20:09.

Postad 22 September 2009 - 20:30

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Tyvärr går det inte att uppdatera via WiFi eller "over the air".

Med tanke på hur ofta de släpper uppdateringar så kanske man kan säga att det knappt går att uppdatera alls :)

Postad 23 September 2009 - 11:42

AS_14
  • AS_14
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hejsan!

Det är så att mitt headset som möljer med telefonen har gått sönder.

och jag skulle behöva köpa ett nytt. Vet någon vart man kan köpa LG Headset?

Har varit och letat runt överallt. och INGEN säljer dom.

Om man tar ett headset från en annan tillverkare fast med 3,5mm uttag som tex Iphone headset skulle det funka till min Arena då?

Postad 23 September 2009 - 15:47

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Har för mig att Mytrendyphone har det. Dock bara i svart tror jag.

Postad 23 September 2009 - 20:54

Bananafroggyboy
  • Bananafroggyboy
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej!
Har en liten fråga ang LG Arena som jag lurar på att köpa... Ni som har den, det står att den har en diktafon (inspelningsmöjlighet) och jag undrar bara om det går att spela in telefonsamtalen direkt med den? Någon som vet?

Postad 24 September 2009 - 19:49

Bananafroggyboy
  • Bananafroggyboy
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hej!
Har en liten fråga ang LG Arena som jag lurar på att köpa... Ni som har den, det står att den har en diktafon (inspelningsmöjlighet) och jag undrar bara om det går att spela in telefonsamtalen direkt med den? Någon som vet?

Ingen som vet detta alltså, det hänger bara på detta om jag ska köpa eller ej?

Och en fråga till: är det fortfarande så med LG att man måste ha telefonen på för att alarmet ska funka?

Postad 25 September 2009 - 10:37

trekis
  • trekis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Ingen som vet detta alltså, det hänger bara på detta om jag ska köpa eller ej?

Och en fråga till: är det fortfarande så med LG att man måste ha telefonen på för att alarmet ska funka?

Det funderar att spela in samtal. Och larmet fungera också när den är avstängd.

Postad 07 October 2009 - 14:59

laddish
  • laddish
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena n uhar jag fått en ny LG arena och den har inte hängt sig än eller nånting men det är en sak som ja undrar om de ska vara så när jag lyssnar på musik och är inne i själva musik programet där man kan byta låt och såånt så tar det runt 5-6 sek innan den byter till nästa öåt men om jag har musiken igång och är i vilo läget så byter den hyffsat snabbt så va det på min förra som jag byte in också men vet ej kanske ska vara så men det tycker jag är lite dåligt i sånnafall. . tacksam för svar

mvh

Postad 07 October 2009 - 21:46

Xergio
  • Xergio
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
jag har köpt min mobil på pixmania och kunde uppdatera till V10p firmware... e det nån som vet vad den senaste heter?

Postad 08 October 2009 - 02:05

Limelight
  • Limelight
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kan man ställa in så att grupperna har olika smssignaler? Har hittat hur man ställer in olika ringsignaler till olika grupper, men jag hittar inte hur man ställer in smssignalerna?
Vill någon vänlig själv hjälpa mig med detta så blir jag oerhört tacksam :(

Postad 08 October 2009 - 11:38

laddish
  • laddish
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Någon som har så som jag skrev tidigare om musik spelaren?? skulle vara snällt av nån om nån kunde testa på sin lur bara att lyssna på några låtar med headset.. för om jag hinner få reda på att den inte funkar som den ska innan det har gått 7 dagar så får man en ny utan att behöva lämna in den flera gånger o så för den är DOA ..

Postad 27 October 2009 - 21:46

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hoppas någon kan hjälpa mig.

Min telefon har fungerat bra förut men nu helt plötsligt så ringer det inte eller spelar upp en melodi när jag får sms, när jag försöker välja en ringsignal att lyssna på så står det tyst läge aktiverat.

Så min fråga är hur stänger man av tyst läge på denna mobil?

Postad 30 October 2009 - 19:44

Fc_Barcelona
  • Fc_Barcelona
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har länge kollat runt på mobiler jag kan tänka mig köpa, alltid så har jag kollat närmare på LG mobilerna(cocki,Vwty,Renoir coh arena).. Jag tycker att Lg har de lilla extra som jag söker hos en mobil multimedia och desssutom är dem prisvänliga. Min Favvo lur är Iphone men den är alldels för dyr. Jag har fastnat för LG Arena den tillhör min prisklass(fattig student) .

Det Lg arena har som jag vill ha är det grymma utbudet utav multimedia, video, musik,spel och grymma gränsnittet.

Det jag söker hos en mobil är just de jag nämnt, Gps, google maps till visst del internet har jag inen nytta av. Internet kanske skulle behövas i nödfall.

Jag ska köpa mobilen hos Onoff om 2 veckor, det jag undrar är vilket Fm kommer mobilen ha med sig och bryts garantin ifall dem blir förstörd av en firmwere uppdatering?

Vilket är det senaste fm uppdateringen? Har LG förändrat ngt på sina mobiler som säljs just nu tillskillnad från när de släpptes ut?

Tack på förhand!;)

Postad 22 November 2009 - 12:25

Mattis-Pers
  • Mattis-Pers
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man vidarebefodrar SMS MMS med Arenan.

Postad 23 December 2009 - 12:37

henkek
  • henkek
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag har nu köpt en arena och har några frågor. jag hade version v10b. finns det nån nyare o bättre firmware? finns det nåt gps program o lägga in? om inte hur kan man bara använda gps o inte genom 3g nät? o sist men inte minst de mest jobbiga, jag hittar inte va man stänger av knapp ljudet? det enda jag hittat är var man stänger av ljudsignalen helt o hållet.

Tacksam på förhand!

Postad 28 December 2009 - 11:27

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Det här är ett gratisprogram, som jag inte vet hur det funkar. Det passar till Arena och om man kollar på lite videos med programmet ser det ut att fungera bra. Ska nog testa det själv snart.
Här kan du ladda ner AmAze GPS

Postad 28 December 2009 - 11:58

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Jag ska låsa upp min telefon och trodde då att det skulle kosta pengar. Jag har sedan hittat dessa instruktioner på 3:s hemsida. Är det så att man kan låsa upp den gratis?
Låsa upp från 3

Postad 28 December 2009 - 13:31

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Jag ska låsa upp min telefon och trodde då att det skulle kosta pengar. Jag har sedan hittat dessa instruktioner på 3:s hemsida. Är det så att man kan låsa upp den gratis?
Låsa upp från 3

Står ju att du behöver en kod du får via sms.

Postad 28 December 2009 - 18:41

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Att jag aldrig lär mig att kolla bättre. Åhh! :lol:

Postad 04 January 2010 - 17:34

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Programmet AmAze GPS, som jag tipsade om verkar inte vara det jag trodde. Till det finns inga kartor att ladda ner utan man måste använda datatrafik för att kunna se var man är och navigera.
Nu har jag hittat ett program som är gratis, där du kan ladda ner kartorna i förväg till datorn.
WeTravel

Postad 20 January 2010 - 06:48

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan utöka storleken på inkorgen för sms.
Jag får upp ett meddelande som säger att jag har förbrukat 95% av utrymmet i inkorgen men jag har inte alls många sms i min inkorg.

Postad 20 January 2010 - 20:13

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om man kan utöka storleken på inkorgen för sms.
Jag får upp ett meddelande som säger att jag har förbrukat 95% av utrymmet i inkorgen men jag har inte alls många sms i min inkorg.

Jag har samma problem efter senaste uppdateringen, skummt :&... Verkar funka bättre om jag tar bort 3g nätet....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.