Mass Effect 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(12)
|
129:- | |
Mass Effect 2 (PC)
(PC-spel)
|
2
|
(16)
|
119:- | |
Mass Effect 2 - Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
297:- | |
Mass Effect 2 - Collector's Edition (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Recension: Mass Effect 2 (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 31 January 2010 - 23:49
Postad 01 February 2010 - 00:16
Att jag inte lär mig. EA's system med koder suger hästpåse för övrigt...
Postad 01 February 2010 - 00:25
Förlåt, vissa saker kan jag bara inte hålla inne med.
Postad 01 February 2010 - 00:38
Rätt ska vara rätt. Korkat av mig, vet förstås hur det ligger tillInte för att jag vill vara negativ eller så men jag stör mig som fan på ert användande av "biljarder" när de använder billions i spelet, engelska "billions" är samma som svenskans "miljarder".
Postad 01 February 2010 - 01:16
Har klarat första rundan nu. Tog 34 timmar för mig, då gjorde jag alla sidouppdrag jag kunde hitta och säkert närmare 10 timmar planetscanning(
Råkade ut för en sak på ett av de allra sista uppdragen:
Redigerat av bananplanta, 01 February 2010 - 01:24.
Postad 01 February 2010 - 02:02
Nu är jag inte alls med. Menar du
Spoiler?
Vad coolt.Råkade ut för en sak på ett av de allra sista uppdragen:
Hade du "sex" med någon då?
Postad 01 February 2010 - 02:14
Postad 01 February 2010 - 02:42
tycker därimot att det inte är en spoiler att visa shepard på bild, men men...
Postad 01 February 2010 - 02:46
Damn. Alltså. När man gjort en runda, finns det mervärde då? Allergisk mot rpger som är tråkigt när man väl klarat det fast man har en miljard levels kvar.
Jag tycker nog att det är mer mervärde i ettan efter som att jag varvade den 3 ggr, på tvåan får vi se, ska precis börja spela om den, man har ju kvar alla saker från förra rundan samt att man kan "gå en annan väg", testa andra setups och va lite mer elak;) Så jag tycket fortfarande det ska bli kul å spela om den, direkt efter att jag varvat den...
Postad 01 February 2010 - 07:32
Postad 01 February 2010 - 07:57
Tja, det finns ju vissa tillfällen där man tappar lojalitet av en ally om man inte har tillräckligt hög paragon/renegade för att svara blått eller rött.Nån som fattat om det är nån idé att min-maxa Paragon/Renegade. I ettan var man ju tvungen att antingen vara 100% ond eller god, men det känns inte lika utpräglat i tvåan. Känns som när man får valen så är både det blå och det röda alternativet tillgängligt...
Angående allies i slutet:
Postad 01 February 2010 - 08:52
Vad coolt.
Spoiler
Spoiler
Nope.
Spoiler
Tja, det finns ju vissa tillfällen där man tappar lojalitet av en ally om man inte har tillräckligt hög paragon/renegade för att svara blått eller rött.
Jäpp, tappade
Angående allies i slutet:
Spoiler
Oj, blev mycket svarta fält
Redigerat av bananplanta, 01 February 2010 - 08:54.
Postad 01 February 2010 - 09:26
Också bara angående slutet, så MASSIVA SPOILERS för de som inte klarat spelet!OBS! I stort sett allt i detta inlägg har med slutet av spelet att göra, så de som inte kommit så pass långt bör ej läsa.
Jäpp, tappadeSpoilerpga det.SpoilerSenare såSpoilerSpoiler
Oj, blev mycket svarta fält
Postad 01 February 2010 - 09:38
Spoiler
Måste säga att det absolut häftigaste vapnet jag någonsin sett i ett spel är
Redigerat av bananplanta, 01 February 2010 - 09:42.
Postad 01 February 2010 - 09:41
Postad 01 February 2010 - 09:46
Verkligen! Hur kan de kalla det ett RPG när man inte får leka med konfiguration utav utrustningar/vapen? Även på karaktärerna saknar jag det. I want more...
Skanningen är heller inte bättre... till och med på COOP är det roligare. Jag hoppas innerligt att där finns många många fler uppgraderingar för att slippa denna plåga! Resurserna = uppgraderingar så att låta blir är inte en option för mig
Sedan tycker jag det är synd att man kan hacka sig in överallt oavsett klass. Nu betyder squad-uppsättningen inte så mycket längre. Får hoppas att det ändras längre fram i storyn.
Överträffar det ME1 hittills? Nej, men det är fortfarande ett fantastiskt spel.
Att få välja vilken utrustning du eller dina medhjälpare använder har ingenting med RPG att göra, lika lite har "levla up" något med RPG att göra. Däremot är dessa två ofta med i RPG, vilket är bra för det är kul att fippla/planera. Så jag håller med, tycker det är synd att Bioware tog bort hela utrustningsdelen i ME2.
Angående något helt annat...lirar som Infiltratör (hardcore) och AI hacking är helt meningslös, då man först måste ta bort både shields och armor för att kunna hacka. När detta är klart så är i princip allt annat redan dött. Har iofs bara 1 poäng i Hacking så om man sätter i fler poäng så slipper man detta?
Samma problem finns det när man kör med Jack (har inte inte kommit längre än så...), hon är helt värdelös för pull och shockwave kan inte göras på shield eller armor. Så om man sätter i fler poäng i pull/shockwave så kan hon kasta folk med armor/shield?
Postad 01 February 2010 - 09:52
Att få välja vilken utrustning du eller dina medhjälpare använder har ingenting med RPG att göra, lika lite har "levla up" något med RPG att göra. Däremot är dessa två ofta med i RPG, vilket är bra för det är kul att fippla/planera. Så jag håller med, tycker det är synd att Bioware tog bort hela utrustningsdelen i ME2.
Angående något helt annat...lirar som Infiltratör (hardcore) och AI hacking är helt meningslös, då man först måste ta bort både shields och armor för att kunna hacka. När detta är klart så är i princip allt annat redan dött. Har iofs bara 1 poäng i Hacking så om man sätter i fler poäng så slipper man detta?
Samma problem finns det när man kör med Jack (har inte inte kommit längre än så...), hon är helt värdelös för pull och shockwave kan inte göras på shield eller armor. Så om man sätter i fler poäng i pull/shockwave så kan hon kasta folk med armor/shield?
Klart det har. Levla up är inte allt eller inget i rpg, det är bara en del av flera. Frihet i storyn är det viktigaste, att få smycka ut sin karaktär är också viktigt.
Själv tycker jag vapen- o rustningsssystemet är bättre i tvåan. i ettan var det ingen poäng att ha pengar då de vapen du hittade på uppdragen, o man hittade många, skalades efter vilken level du var så du fick det fetaste hela tiden.
Nu känns vapen mer unika och det man uppgraderar dem med.
Sen förstår jag inte, går man upp till kaptens rummet så kan du modifiera din dräkt efter eget behov o ändra vad han ska ha på sig.
Postad 01 February 2010 - 09:57
Det har man ju atmVill så gärna läsa. Men vill inte spoila... Varför har man inte semester en vecka?
Postad 01 February 2010 - 09:58
Det är väldigt sant! Men jag kommer nog ta den av bara farten, har en känsla av att jag kommer spela genom detta fler gånger än ettan! (ingen spoilerruta då det inte avslöjar någonting om man inte läser vad jag svarar på!)Spoiler
Måste säga att det absolut häftigaste vapnet jag någonsin sett i ett spel ärSpoiler. Fan vad grymt det är
Postad 01 February 2010 - 10:02
Jag håller med dig helt på den första punkten här!Att få välja vilken utrustning du eller dina medhjälpare använder har ingenting med RPG att göra, lika lite har "levla up" något med RPG att göra. Däremot är dessa två ofta med i RPG, vilket är bra för det är kul att fippla/planera. Så jag håller med, tycker det är synd att Bioware tog bort hela utrustningsdelen i ME2.
Nej, alla abilities som påverkar fienden (pull, throw etc.) utom de som skadar direkt kan bara användas på fiender som bara har health kvar. Lite korkad begränsning men det blir ju inte lite svårare på grund av det.
Fast chockwave funkar ju fortfarande mot fiender med armor/shield fast det skadar mindre. Likaså med warp som skadar mindre mot sköld än mot armor som är det den finns till att förstöra.
Postad 01 February 2010 - 11:14
Hur menar du att man var "tvungen att antingen vara 100% ond eller god" i ettan? Det beror väl på hur man fördelade sina poäng när man levlade, eller missförstår jag dig? Sista gången jag klarade spelet hade jag fyllt båda staplarna till cirka 60-70%. Gillar dock upplägget i tvåan bättre, så man slipper lägga skill points på det.Nån som fattat om det är nån idé att min-maxa Paragon/Renegade. I ettan var man ju tvungen att antingen vara 100% ond eller god, men det känns inte lika utpräglat i tvåan. Känns som när man får valen så är både det blå och det röda alternativet tillgängligt...
Postad 01 February 2010 - 11:20
Hur menar du att man var "tvungen att antingen vara 100% ond eller god" i ettan? Det beror väl på hur man fördelade sina poäng när man levlade, eller missförstår jag dig?
Skulle man ha en chans med de 'stora' rollsen (ME1 spoilers)
Postad 01 February 2010 - 12:10
i ettan var det ingen poäng att ha pengar då de vapen du hittade på uppdragen, o man hittade många, skalades efter vilken level du var så du fick det fetaste hela tiden.
Det stämmer inte. Jag fick väldigt ofta sämre vapen än de jag redan hade.
Det jag tyckte var bättre med ettans system var att man kunde sälja de överflödiga grejer man hade och på så sätt få mer credits. Känns iofs inte som credits har nån större betydelse i tvåan. HAde varit trevligt om man kunde köpa fler casualoutfits till sin Shepard.
Spoiler
Man kan ju
Kom på att jag
Vill så gärna läsa. Men vill inte spoila... Varför har man inte semester en vecka?
Du kan få byta en vecka av ditt jobb mot en vecka av min arbetslöshet.
Redigerat av bananplanta, 01 February 2010 - 12:22.
Postad 01 February 2010 - 13:04
Skulle man ha en chans med de 'stora' rollsen (ME1 spoilers)
Spoilerså krävs det ju att man inte gjort något annat än att samla på sig renegade/paragon poäng. Visst, man kanske kan klara det på andra rundan om man kör New Game+, men det ska man ju inte behöva.
Hade iaf tillräckligt med renegade/paragon poäng i slutet för att välja alla options på
Postad 01 February 2010 - 14:13
Så här ser min Shepard ut
DSC00584.JPG 36.71K
1 Antal nerladdningar
Postad 01 February 2010 - 14:30
När du maxar shockwawe är den grym mot vanliga fiender. Rikta den mot en gröt så flyger alla iväg och dör mer eller mindre. Maxad pull är också riktigt bra mot hopar av fiender.Samma problem finns det när man kör med Jack (har inte inte kommit längre än så...), hon är helt värdelös för pull och shockwave kan inte göras på shield eller armor. Så om man sätter i fler poäng i pull/shockwave så kan hon kasta folk med armor/shield?
Jag har screen på en avfyrad sånMåste säga att det absolut häftigaste vapnet jag någonsin sett
Spoiler
Spoiler
Jag struntade förresten i
Nää, beror på hur "svårt" det är att övertala. För det mesta hade jag bara renegade-alternativen tillgängliga. En gång mot slutet, kommer inte ihåg vad, så kunde jag inte göra varken eller.Känns som när man får valen så är både det blå och det röda alternativet tillgängligt...
Postad 01 February 2010 - 15:11
Mycke trevligt. Äntligen får man njuta av denna underbara värld igen.
Postad 01 February 2010 - 18:01
Vi ser ju lite annorlunda ut om man säger så Fredrik
En aning
Postad 01 February 2010 - 21:00
Spoiler
Nu förstår jag vad du menar med Terminator!Äh, jag postar väl min också. Vi ser ju lite annorlunda ut om man säger så Fredrik
Postad 02 February 2010 - 05:47
Håller inte med helt där. Man måste ju ha något sätt för att skaffa resurser ändå. Det kan ju knappast vara gratis.Ah... då har man knåpat ihop en recension till
Mass Effect 2
Postad 02 February 2010 - 08:37
Ah... då har man knåpat ihop en recension till
Mass Effect 2
Mycket bra skrivet och jag håller med. Dock kan jag tycka att man faktiskt kan modifiera sin rustning genom att köpa/hitta upgrades och sedan i klädskåpet välja dessa som en del av rustningen. Inte bara ändra färg och mönster.
Hissåkandet håller jag också med om, det är nödvändigt för trovärdigheten men ändå ett lite störande moment. Låt besättningen, liksom invånare på olika planeter, ha sitt dagliga liv och knalla runt.
Hur hittar man då Garrus på skeppet om han hela tiden rör sig? Enkelt, i trean borde finnas en teleport som du kan använda inom skeppet för att ta dig till olika delar av det eller till den besättningsmedlem man vill träffa. Eftersom det finns toaletter på skeppet så får väl teleporten sätta ner en utanför dörren.....
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 02 February 2010 - 08:38.
Postad 02 February 2010 - 10:46
OMG spoil! Herregud va sugen jag blir på att spela...Äh, jag postar väl min också. Vi ser ju lite annorlunda ut om man säger så Fredrik
Postad 02 February 2010 - 10:52
Håller inte med helt där. Man måste ju ha något sätt för att skaffa resurser ändå. Det kan ju knappast vara gratis.
Kunde inte Cereberus med alla sina pengar hyra nån som sitter och scannar planeter till en? Så man själv kan koncentera sig på viktigare saker, såsom kicka ass...
För övrigt, spelet blev svårt för första gången igår. Mötte Collectors för första gången. Fick pisk som fasen i sista sekvensen. Speciellt med tanke på att man var tvungen att lämna cover och hämta mer ammo hela tiden. Shotguns mot Husk fungerade bra dock.
Men j-vlar vad de där 'superhusken', vad nu de hette, sabbade ens team. Gjorde av all min medigel för att liva upp de stackarna.
Postad 02 February 2010 - 11:02
För övrigt, spelet blev svårt för första gången igår. Mötte Collectors för första gången. Fick pisk som fasen i sista sekvensen. Speciellt med tanke på att man var tvungen att lämna cover och hämta mer ammo hela tiden. Shotguns mot Husk fungerade bra dock.
Men j-vlar vad de där 'superhusken', vad nu de hette, sabbade ens team. Gjorde av all min medigel för att liva upp de stackarna.
Snacka om det... satt uppe med slutet av den banan tills klockan blev för mycket helt enkelt. En klar utmaning!
Postad 02 February 2010 - 11:39
Precis här är jag nu o har typ helt slut på ammoKunde inte Cereberus med alla sina pengar hyra nån som sitter och scannar planeter till en? Så man själv kan koncentera sig på viktigare saker, såsom kicka ass...
Va tvungen o ta en paus för att käka
Postad 02 February 2010 - 11:49
Antar att du menar antingenMen j-vlar vad de där 'superhusken', vad nu de hette, sabbade ens team. Gjorde av all min medigel för att liva upp de stackarna.
Postad 02 February 2010 - 11:52
Dock kan jag tycka att man faktiskt kan modifiera sin rustning genom att köpa/hitta upgrades och sedan i klädskåpet välja dessa som en del av rustningen. Inte bara ändra färg och mönster.
Det är väl det han har skrivit också
Det går inte att köpa vapen och rustning, bara förbättra dem genom att köpa eller hitta uppgraderingar. Din besättning utrustas i stort sett automatiskt med nya vapen, och rustning kan man inte välja alls.
Skulle gärna se att de släpper en YMIR Mech-replika(eller ännu hellre en fungerande) i typ skala 1:10. Tycker de ser riktigt coola ut
Här fanns en del info om man vill läsa på lite
Redigerat av bananplanta, 02 February 2010 - 11:56.
Postad 02 February 2010 - 11:58
Planetscanningen blev snabbt ett ofog, speciellt som jag inte upptäckte förrän efter planet nr 15 att man kunde använda höger styrspak också...
I övrigt ett riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt suveränt spel.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Recension: Mass Effect 2
10 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?