* Officiell tråd - LG BD370 *
673 svar till detta ämne
Postad 26 December 2009 - 16:51
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Förlåt om jag missat nåt men är det så att denna spelare alltid stänger ner sig själv efter några minuter med t ex Home-menyn på?? Lite irriterande och dessutom fortsätter jag att ha problem med att den inte alltid känner av spelaren när jag slår på tv:n så jag får starta om någon gång och starta om tv:n. Ingen signal står det vid dessa tillfällen och jag har provat 2 olika HDMI-kablar med liknande resultat...
Hade samma problem. Bytte bara uttaget mellan digitakboxen och bd 370 bakom tv:n. Förutsatt att du har minst 2 hdmi-uttag. Funkar nu klockrent och problemen som var på lg bd 370 finns inte på digitalboxen.
Postad 26 December 2009 - 17:26
suffix
-
suffix
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Vill nu veta: KAN LG BD370 skicka ut OKOMPRIMERAD PCM till förstärkaren (detta är ju bra då man har en förstärkare som inte stöder de senaste formaten). Jag har läste någonstans att någon skrivit att den klarar pumpa ut Dolby TrueHD i PCM men DTS-HD Master Audio blir det bara en HD Core på, stämmer detta?
Postad 26 December 2009 - 18:02
Binks
-
Binks
-
Forumräv
-
-
739 inlägg
Jag äger denna spelare och har en eller flera frågor.
Går de att koppla in en extern hdd till den via usb?
Och går de då att köra dvd filmer direkt från ISO?
Postad 28 December 2009 - 13:10
blacknblue
-
blacknblue
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Det går att använda extern hårddisk om den är i FAT32, hade en gammal 250G stående som hade detta, splittade upp en Bluray i 3 delar på ca 3G i mkvmerg GUI och lade det i en fil och flyttade över till hårddisken.
BD370 splelade upp med kanonbild och DTS.
Hoppas det kommer ny firmware så man slipper hålla på att splitta, men detta fungerar
Min förstärkare har DTS men dock ej DTS HD, kopplat med endast HDMI och det fungerar perfekt.
Postad 29 December 2009 - 11:04
abel48
-
abel48
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Är det någon som vet om de är något max på usb hårdisc? klarar den 1,5 TB ?
Och till blacknblue, stänger hårddisken av sig och startar själv när man slår av o på BD spelaren?
/Abel
Postad 29 December 2009 - 11:47
USiT2009
-
USiT2009
-
Veteran
-
-
1923 inlägg
Någon som använder denna ihop med en Harmony 1000 eller Harmony 1100?
Funderar nämligen på att köpa någon av dessa multifjärr och vill bara veta om det fungerar utan problem eller om det är någon knapp som "ramlar" bort
Redigerat av USiT2009, 29 December 2009 - 11:50.
Postad 29 December 2009 - 15:58
Unregisterede3479091
-
Unregisterede3479091
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Ny ägare till LG BD 370:) Dock har jag ett problem. Får den inte att hitta internet. Jag har Telia Fiberlan och har kopplat direkt till spelaren.. Inga routrar eller nåt emellan.
Är det nån inställning jag måste göra?
Är det fel på spelaren?
Har någon annan haft det här problemet?
Snäällla hjälp!!!!
Postad 29 December 2009 - 20:44
Binks
-
Binks
-
Forumräv
-
-
739 inlägg
Ny ägare till LG BD 370:) Dock har jag ett problem. Får den inte att hitta internet. Jag har Telia Fiberlan och har kopplat direkt till spelaren.. Inga routrar eller nåt emellan.
Är det nån inställning jag måste göra? Är det fel på spelaren? Har någon annan haft det här problemet?
Snäällla hjälp!!!!
Själv har jag Bahnhof och måste registrera alla maskiners MAC adress hos dom. Man kan inte göra de själv heller utan man lär ringa eller maila (ibland) och berätta. Men LG va smarta att inte ha något sätt att se spelarens MAC utan man för köra genom en router som då kan visa allas MAC. Kan Telia ha samma tro?
Redigerat av Binks, 29 December 2009 - 20:45.
Postad 29 December 2009 - 23:43
Unregisterede3479091
-
Unregisterede3479091
-
Amatör
-
-
56 inlägg
ok. tack för ett snabbt svar.
Jag har en inteno XG6745 router, bör jag byta till en annan?
Eller går det att ladda in fw på annat sett t ex ett usb minne?
Postad 30 December 2009 - 07:43
modulated
-
modulated
-
Rookie
-
6 inlägg
Är det min maskin det är fel på eller är den så kass att ett lagerbyte på dvd tar ungefär två sekunder?
Postad 30 December 2009 - 08:16
USiT2009
-
USiT2009
-
Veteran
-
-
1923 inlägg
Själv har jag Bahnhof och måste registrera alla maskiners MAC adress hos dom. Man kan inte göra de själv heller utan man lär ringa eller maila (ibland) och berätta. Men LG va smarta att inte ha något sätt att se spelarens MAC utan man för köra genom en router som då kan visa allas MAC.
Kan Telia ha samma tro?
Jag har också Bahnhof hemma och stötte inte på detta problem. Kopplade in den via routern och var ute direkt behövde inte göra något speciellt.
Postad 30 December 2009 - 08:24
Unregisterede3479091
-
Unregisterede3479091
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Men kan det vara min router som spökar?
Postad 30 December 2009 - 10:46
Binks
-
Binks
-
Forumräv
-
-
739 inlägg
Jag har också Bahnhof hemma och stötte inte på detta problem. Kopplade in den via routern och var ute direkt behövde inte göra något speciellt.
Ja för med en router så har du 1 enda ip ut. Och den har du antagligen redan registrerat.
Postad 30 December 2009 - 19:41
abel48
-
abel48
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Får inte texten att visas i mkv filer, vad kan de vara för fel? har gjort en test med handbreak programmet.
Och de verkar inte som om spelaren stöder chapters i mkv filer....lite surt och behöva spola.
/Abel
Postad 30 December 2009 - 21:18
Binks
-
Binks
-
Forumräv
-
-
739 inlägg
Jag har nu efter lång tid fått tummen ur... och äntligen gjort min 370 regionsfri på DVD. Ligger lite efter jag vet, men för dom som inte gjort de så va de otroligt lätt. Bränna en mapp, stoppa den i spelaren, ändra till 0 och "PAUS".. KLART! Anledningen till att de tagit tid var för jag hört att man inte fick ha en uppdaterad spelare för då skulle spelaren säga ifrån, men de gick galant fast den var uppdaterad. Gör en uppdatering av mitt befintliga inlägg.Någon som är kunnig inom området och kan säga om genom en uppdatering i framtiden, att de kommer kunna gå att köra mkv filer över 4gb? Alltså att spelaren klarar andra diskformat än fat32, eller om de krävs mer än bara en lätt uppdatering från nätet?
Redigerat av Binks, 01 January 2010 - 13:41.
Postad 01 January 2010 - 15:42
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Jag har nu efter lång tid fått tummen ur... och äntligen gjort min 370 regionsfri på DVD. Ligger lite efter jag vet, men för dom som inte gjort de så va de otroligt lätt. Bränna en mapp, stoppa den i spelaren, ändra till 0 och "PAUS".. KLART!
Anledningen till att de tagit tid var för jag hört att man inte fick ha en uppdaterad spelare för då skulle spelaren säga ifrån, men de gick galant fast den var uppdaterad.
Gör en uppdatering av mitt befintliga inlägg.
Någon som är kunnig inom området och kan säga om genom en uppdatering i framtiden, att de kommer kunna gå att köra mkv filer över 4gb? Alltså att spelaren klarar andra diskformat än fat32, eller om de krävs mer än bara en lätt uppdatering från nätet?
Menar du att det inte går att streama .mkv från en NAS som är inkopplad mot routern? Eller från datorn? Eller talar vi om USB-uttaget nu?
Postad 01 January 2010 - 15:50
Binks
-
Binks
-
Forumräv
-
-
739 inlägg
Menar du att det inte går att streama .mkv från en NAS som är inkopplad mot routern? Eller från datorn?
Eller talar vi om USB-uttaget nu?
Ja de skulle jag kanske skrivit också. Jag menade genom USB med antingen ett minne eller med en USB-disk. Eftersom jag kanske i framtiden tänkt köpa mig en USB-disk så vore de då intressant att veta om de finns möjlighet att dom kan fixa en uppdatering så de funkar med NTSF.
Postad 01 January 2010 - 16:31
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Ja de skulle jag kanske skrivit också. Jag menade genom USB med antingen ett minne eller med en USB-disk. Eftersom jag kanske i framtiden tänkt köpa mig en USB-disk så vore de då intressant att veta om de finns möjlighet att dom kan fixa en uppdatering så de funkar med NTSF.
men går det att streama .mkv från en nas eller från datorn via router??? M3 skriver nämligen: "Det mest intressanta med spelaren är dock att den kan spela upp film och musik från usb-enheter och att filstödet är riktigt bra. Eller vad sägs om stöd för mkv-filer kodade i 1080p-format och stöd för divx/xvid med undertexter? Du kan dessutom spola fram och tillbaka smidigt i filmerna, något som tyvärr inte är en självklarhet i mediaspelarsammanhang när vi snackar nya filformat. Lite synd bara att spelaren inte kan hämta filer från nätverket."
Postad 02 January 2010 - 18:10
Patrik__u
-
Patrik__u
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
en liten kort fråga som kankse redan svarats på?
Finns det möjlighet att skicka in tv-signaler i Spelaren, och sen låta den skala upp "vanlig" tv-signal till -förhoppningsvis - bättre kvalité?
Har com hems digitalbox hemma och en samsung UE6050
Postad 02 January 2010 - 18:18
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
men går det att streama .mkv från en nas eller från datorn via router??? M3 skriver nämligen:
Nej man kan inte streama via nätverk med BD370. en liten kort fråga som kankse redan svarats på? Finns det möjlighet att skicka in tv-signaler i Spelaren, och sen låta den skala upp "vanlig" tv-signal till -förhoppningsvis - bättre kvalité? Har com hems digitalbox hemma och en samsung UE6050
Nej finns inga video ingångar på spelaren. Men även om det hade gått så är det väl svårt att få ut bättre kvalité än vad man trycker in?
Postad 03 January 2010 - 21:59
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Nej man kan inte streama via nätverk med BD370.
tack
Postad 04 January 2010 - 09:47
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Nej man kan inte streama via nätverk med BD370.
Hej igen, Måste bara fråga. Vad är syftet med att kunna koppla den till nätverket? Om man inte kan streama? Är det för youtube? Och uppdateringar?
Postad 04 January 2010 - 12:08
Lord_Tito
-
Lord_Tito
-
Användare
-
-
152 inlägg
Är det för youtube? Och uppdateringar?
Precis. Även om nu Youtube grejen är mer en gimmick enligt mig.
USiT2009
-
USiT2009
-
Veteran
-
-
1923 inlägg
Hej igen,
Måste bara fråga. Vad är syftet med att kunna koppla den till nätverket? Om man inte kan streama?
Japps Sen har ju andra länder tillgång till andra tjänster som att hyra film och så
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Hej igen,
Måste bara fråga. Vad är syftet med att kunna koppla den till nätverket? Om man inte kan streama?
Jupp, uppdateringar främst då man slipper att tanka ner och bränna en cd etc. Och uppdateringar kommer relativt frekvent, men förhoppningsvis mindre och mindre  Edit: Hela MHB har tydligen lunch
Redigerat av Luzer, 04 January 2010 - 12:09.
Postad 04 January 2010 - 13:16
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
hehe ok tack för svaren.
Då hoppar jag vidare till BD390-tråden :-)
Postad 04 January 2010 - 20:48
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
det fringe är kodat med en nästan fem månader gammal revision av x264 (r1184), därför det funkar. dexter är gjort med en över 150 versioner nyare rev. (r1352).
uppspelningsproblemen beror på weighted prediction av P-frames, som infördes ganska nyligen (mindre än en månad sen IIRC). de som gör TV-serier verkar inte ha lika hårda regler som filmfolket om att hålla sig uppdaterade vad gäller kodare, men det lär bli allt ovanligare med encodes som funkar, så ligg på LG:s support - eller börja betala för er* (Ajchoons downloads t.ex. har inte de här problemen - bapples h264-encoder är alldeles för simpel för det)
* jag har som referens över 30 TV-serier på BD, ingen av dessa har de här problemen.
Går det att se på en MKW header vilken x264 som använts? Jag har använt mkvinfo (del av mkvmerge), men förstår inte riktigt om den informationen finns med.
Postad 05 January 2010 - 11:05
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Inget nytt om mkv. problemen och en lösning från LG? innan jul jobbade dom ju på problemet enligt supporten.
Postad 05 January 2010 - 11:17
Black Ice
-
Black Ice
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Fick hem min bd-370 igår, jättenöjd med den men har en fråga.
Min pioneer-förstärkare har hdmi men stödjer ej hd-ljudformaten. Är det då möjligt för mig att dra nytta av de nya ljudformaten eller är det omöjligt utan hd-förstärkare? Jag tänker på om spelaren själv kan sköta avkodningen men sedan låta förstärkaren skicka ut ljudet till högtalarna?
Tacksam för svar.
Postad 05 January 2010 - 13:09
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Fick hem min bd-370 igår, jättenöjd med den men har en fråga.
Min pioneer-förstärkare har hdmi men stödjer ej hd-ljudformaten. Är det då möjligt för mig att dra nytta av de nya ljudformaten eller är det omöjligt utan hd-förstärkare? Jag tänker på om spelaren själv kan sköta avkodningen men sedan låta förstärkaren skicka ut ljudet till högtalarna?
Tacksam för svar.
Du måste ha en förstärkare som fixar hd-formaten ja  Om du vill låta spelaren avkoda så krävs att du har 5.1 analogt ut från spelaren vilken inte 370 har, storebrorn 390 däremot har det.
Postad 05 January 2010 - 17:26
Black Ice
-
Black Ice
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Postad 05 January 2010 - 19:18
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Du måste ha en förstärkare som fixar hd-formaten ja Om du vill låta spelaren avkoda så krävs att du har 5.1 analogt ut från spelaren vilken inte 370 har, storebrorn 390 däremot har det.
Nej det har inget med analog ut att göra. Alla HDMI förstärkare stödjer LPCM multichannel och enligt manuallen så klarar BD370 att omvandla från HD formaten till LPCM (vilket alltid är att föredra då kommentatorspår och menyljud alltid får högsta möjliga kvalite) Så BD370 klarar alltså både bitstream (låt förstärkaren göra avkodningen) eller multi-Ch LPCM för alla ljudformat.
Redigerat av e3henri, 05 January 2010 - 19:30.
Postad 05 January 2010 - 19:33
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Nej det har inget med analog ut att göra. Alla HDMI förstärkare stödjer LPCM multichannel och enligt manuallen så klarar BD370 att omvandla från HD formaten till LPCM (vilket alltid är att föredra då kommentatorspår och menyljud alltid får högsta möjliga kvalite
Men de nya hd-ljud-formaten kan väl endast skickas digitalt via hdmi, eller avkodas i spelaren och skickas ut analogt. Och har man inte en förstärkare som kan ta emot hd-ljud-formaten via hdmi så KAN man väl inte lyssna på dessa, om man har Bd370 (som bara har stereo ut analogt)?! Vad har jag missat?
Postad 05 January 2010 - 21:16
housedad
-
housedad
-
Rookie
-
3 inlägg
Har scannat tråden efter uppgifter om firmware versioner, laddade hem det senaste jag hittade via nätet från LG det var V4 nånting, satte den på en sticka för att kika på prompten i burken -->
Model name : BD370-P
Drive version : H51000
SW version: V7.127.00.26
Dvs min spelare verkar ligga långt före det jag hittade på nätet, kan ngn ge besked på vad aktuell version är och hur man plcokar fram den via webben så vore jag tacksam. Förhoppningen blir ju att spelaren kan sköta det själv sen.
Har min spelare uppkopplad till nätet men det verkar inte funka, den vill inte uppdatera och klagar på network congestion när man försöker med youtube, den har dynamisk IP via routern och syns i routern som en uppkopplad "device" men kopplar ned nästan omedelbart. Har även testat med fast IP, har IP kontakt medn det funkar fortfarande inte med uppdatering eller youtube.
Har ngn nåt bättre tips än den nyaste FW så är jag tacksam.
/ Housedad
Postad 06 January 2010 - 22:03
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Men de nya hd-ljud-formaten kan väl endast skickas digitalt via hdmi, eller avkodas i spelaren och skickas ut analogt. Och har man inte en förstärkare som kan ta emot hd-ljud-formaten via hdmi så KAN man väl inte lyssna på dessa, om man har Bd370 (som bara har stereo ut analogt)?! Vad har jag missat?
Du har missat att man kan skicka digital via HDMI antingen via bitstream eller LPCM. LPCM är det uppackade ljudet. Det är alltså helt vanligt okomprimerat ljud som din förstärkare inte behöver de nya ljudformaten för att sköta. För att få ljud från en skiva görs följande. 1. Ljudspåret på skivan (bitstream - t.ex. DTS-HDMA eller DOlby Digital eller i vissa fall PCM) avkodas till multi-ch LPCM (okomprimerat ljud digitalt ljud) 2. Detta omvandlas sedan till analogt ljud i en DA-omvandlare 3. Och till sist så förstärks det i en effektförstärkare och skickas till högtalarna. NÅja det kanske är mer avancerat än så, men i stora drag. HDMI klarar som sagt både bitstream och LPCM. Om du har en förstärkare som stödjer alla de nya formaten så kan steg 1-3 göras i förstärkaren. OM den inte klarar det utan bara LPCM (ska alla klara) så gör du steg 1 i blu-ray och 2-3 i förstärkaren. Detta stöds inte av alla spelare, men BD370 ska klara det. Om du har en förstärkare som inte tar HDMI alls så kan du ha 1-2 i blu-ray spelaren och bara 3 i förstärkaren, men det är ganska ovanligt med spelare som har analog ut och förstärkare med multikanal analog in. Dessutom förstörsljudet på vägen då det överförs analogt. Detta finns bara på 390 Hoppas det klarnade lite
Postad 06 January 2010 - 22:55
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Du har missat att man kan skicka digital via HDMI antingen via bitstream eller LPCM. LPCM är det uppackade ljudet. Det är alltså helt vanligt okomprimerat ljud som din förstärkare inte behöver de nya ljudformaten för att sköta.
För att få ljud från en skiva görs följande. 1. Ljudspåret på skivan (bitstream - t.ex. DTS-HDMA eller DOlby Digital eller i vissa fall PCM) avkodas till multi-ch LPCM (okomprimerat ljud digitalt ljud) 2. Detta omvandlas sedan till analogt ljud i en DA-omvandlare 3. Och till sist så förstärks det i en effektförstärkare och skickas till högtalarna.
NÅja det kanske är mer avancerat än så, men i stora drag.
HDMI klarar som sagt både bitstream och LPCM. Om du har en förstärkare som stödjer alla de nya formaten så kan steg 1-3 göras i förstärkaren. OM den inte klarar det utan bara LPCM (ska alla klara) så gör du steg 1 i blu-ray och 2-3 i förstärkaren. Detta stöds inte av alla spelare, men BD370 ska klara det. Om du har en förstärkare som inte tar HDMI alls så kan du ha 1-2 i blu-ray spelaren och bara 3 i förstärkaren, men det är ganska ovanligt med spelare som har analog ut och förstärkare med multikanal analog in. Dessutom förstörsljudet på vägen då det överförs analogt. Detta finns bara på 390
Hoppas det klarnade lite
Tackar ja nu klarnade det  Jag har en gammal förstärkare ( https://www.prisjakt...ukt.php?e=92111) med hdmi växel men endast för bild, så jag befinner mig för närvarande tyvärr i det sistnämna facket  Får troligtvis bli en ny förstärkare vid nästa uppdatering av prylar här.
Postad 07 January 2010 - 10:52
omnodeth
-
omnodeth
-
Rookie
-
4 inlägg
Så kom då den efterlängtade uppdateringen från LG. Men tror ni den rättade till problemen med mkv filerna???? ICKE!
Postad 07 January 2010 - 11:52
housedad
-
housedad
-
Rookie
-
3 inlägg
Vad har den efterlängtade uppdateringen för SW version, vore tacksam för den infon
/ Housedad
Postad 07 January 2010 - 12:03
Robocrap
-
Robocrap
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Så kom då den efterlängtade uppdateringen från LG. Men tror ni den rättade till problemen med mkv filerna???? ICKE!
Märkte samma sak när jag uppdaterade... Ångrar bittert att jag köpte denna spelare.. skulle ha lagt till lite mer och fått en bättre..
Postad 07 January 2010 - 13:39
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Finns det något dokument på vad det är som fixats till i de olika uppdateringarna? Hade varit intressant. Hittar inget på LGs hemsida.
Postad 07 January 2010 - 16:50
Swedeman
-
Swedeman
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Model name : BD370-P Drive version : H51000 SW version: V7.127.00.26
Nja, efter uppdatering har jag: Model name : BD370-P Drive version : H51000 SW version: V7. 159.00.26
Postad 08 January 2010 - 09:25
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Står i tankarna att köpa en BD370 istället för en BD390 då den är så billig nu (runt 1700 kr).
Men då är frågan om det 1500 kr lägre priset är värt det.
En mycket mycket viktig sak är att subtitles fungerar tillsammans med mkv filer, hur ligger det till med på den fronten?
Om mkv filer fungerar bra i övrigt är väl den största frågan man får ställa sig om det är värt 1500 kr mindre om man måste sitta och splitta filer dagarna i ända?
PS. Jag vet att det är problem med mkv filer just nu men om vi bortser från det
Vad tycker ni?
Redigerat av Unregistered10f106ca, 08 January 2010 - 09:29.
Postad 08 January 2010 - 17:10
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Står i tankarna att köpa en BD370 istället för en BD390 då den är så billig nu (runt 1700 kr).
Men då är frågan om det 1500 kr lägre priset är värt det.
En mycket mycket viktig sak är att subtitles fungerar tillsammans med mkv filer, hur ligger det till med på den fronten?
Om mkv filer fungerar bra i övrigt är väl den största frågan man får ställa sig om det är värt 1500 kr mindre om man måste sitta och splitta filer dagarna i ända? 
PS. Jag vet att det är problem med mkv filer just nu men om vi bortser från det 
Vad tycker ni?
Jag har bara testat några få mkv filer från dvd, både single layer och dual layer och båda har funkat bra, även med undertext. Men det finns ju ungefär lika många olika encoder inställningar som filmer och vill man kunna spela precis allt är det nog bara htpc som gäller. De nyaste inställningarna funkar ju inte alls som du skriver gällande mkv
Postad 08 January 2010 - 19:58
housedad
-
housedad
-
Rookie
-
3 inlägg
Nja, efter uppdatering har jag:
Model name : BD370-P Drive version : H51000 SW version: V7.159.00.26
Tack Swedman, nu kan man kanske komma i rätt fas  / Housedad
Postad 08 January 2010 - 20:22
Cusram
-
Cusram
-
Rookie
-
1 inlägg
Har ett problem! När jag sätter i min externa hårddisk så kommer USB tecknet upp i höger hörnet, sen händer inget mer. Hela spelaren låser sig och jag kan inte göra någonting med spelaren, drar jag sedan ur USB kontakten så fungerar den som vanligt igen. Hårddisken är fat32.
Hjälp någon jag blir tokig.
Redigerat av Cusram, 08 January 2010 - 21:04.
Postad 09 January 2010 - 10:45
Binks
-
Binks
-
Forumräv
-
-
739 inlägg
Frågan jag ställt tidigare har fortfarande ingen svarat på.
Om de finns möjlighet i spelaren redan att bara genom en uppdatering så ska spelaren funka med NTFS formatet, eller om de är kört på den fronten?
Postad 09 January 2010 - 19:18
Swedeman
-
Swedeman
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Om de finns möjlighet i spelaren redan att bara genom en uppdatering så ska spelaren funka med NTFS formatet, eller om de är kört på den fronten?
Varför inte skicka ett mejl till LG och fråga?
Redigerat av Swedeman, 09 January 2010 - 19:19.
Postad 09 January 2010 - 19:34
Binks
-
Binks
-
Forumräv
-
-
739 inlägg
Varför inte skicka ett mejl till LG och fråga?
Har du nångång provat skicka ett mail till ett stort företag? Man får verkligen ALDRIG ett vettigt svar utan nån svarsmall dom går efter. Därför frågar jag nån som är lite kunnig inom området om de finns en möjlighet att de bara funkar med en uppdatering eller om de krävs mer än så.
Postad 09 January 2010 - 20:22
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1470 inlägg
det kan nog bara LG svara på, då det med all sannolikhet handlar mer om ekonomi än teknik.
det finns ingen teknisk begränsning, men LG skulle bli tvungna att betala licensavgifter för alla enheter de sålt. företag brukar inte vara så förtjusta i att ge bort pengar de redan räknat in som klara inkomster.
därför tror jag bara lg kan svara, och det enda som skulle kunna få dem att ändra sig vore om tillräckligt många besvikna kunder hör av sig.
Postad 09 January 2010 - 21:55
grisnylle
-
grisnylle
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag är mer besviken på att inte spelaren klarar av nya mkv filer
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|