Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Aino *

491 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson Aino (Mobiltelefoner) 5 6.136362 (65) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 07 February 2010 - 19:19

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ni som har lämnat in den på service vad har ni lämnat in då? Förpackning med allt som ingick vid leverans eller bara telefonen?

Räcker nog med bara telefonen.

Postad 08 February 2010 - 07:44

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Ni som har lämnat in den på service vad har ni lämnat in då? Förpackning med allt som ingick vid leverans eller bara telefonen?

Som Sonic sa: Det räcker med telefonen. Glöm inte att ta ut både Simkort och minneskort.
Fick en ny telefon för ett tag sen då det inte fanns reservdelar till att laga den gamla. Nu börjar symptomen
på en havererande touchskärm komma igen. Fick starta om den igår och idag pga skärmen hängt sig.
Följer det samma mönster så kommer skärmen dö helt inom två veckor.

Stämmer det att de har tre försök på sig att laga/ersätta telefonen innan jag kan häva köpet?

Postad 08 February 2010 - 14:15

mcarls
  • mcarls
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Då har jag slagit till på en vit AINO. Hoppas man inte får ett problem ex... (min W950 har börjat ge upp så det var dax) Leverans om en vecka från Telia (3630, 12mån abon.)

/Mikael

Postad 11 February 2010 - 07:19

mcarls
  • mcarls
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Med tanke på aktiviteten här på senare tid så verkar alla problem med AINOn löst sig, eller?

/Mikael

Postad 11 February 2010 - 12:35

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Med tanke på aktiviteten här på senare tid så verkar alla problem med AINOn löst sig, eller?

/Mikael

Inte "remote play" PS3 via 3G

Postad 12 February 2010 - 14:10

bladefinor
  • bladefinor
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Stämmer det att de har tre försök på sig att laga/ersätta telefonen innan jag kan häva köpet?

Jag antar det. Jag har fått hört något om det också.

Efter att ha uppdaterat Aino'n så vart jag rätt så nöjd med att den aldrig hängde sig. Jag hade fel. Den strular minst lika mycket nu som förr. Ugh... Får väl lämna in den. Det är nästan så att jag hoppas att få lämna in den 3 gånger, för jag känner mig inte motiverad att ha den här mobilen.

Postad 12 February 2010 - 20:00

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Jag lämnade in min igår pga att touchen inte funkade så nog finns problemen kvar ;)

Postad 13 February 2010 - 22:40

mcarls
  • mcarls
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har haft den i två dagar nu, än fungerar det ... :unsure:

Blev lite överraskad att den tar WAV filer, en av dom saker jag saknade när jag slog till.
Media Go verkar fungera fint ihop med mitt WAV bibliotek, kanske kunde man lagt lite mer jobb på uppdelningen i album men uppdateringsfunktionen via internet löser ju upp många av dom ihop blandade albumen, men inte alla. (Windows Media Player lyckades inte få med all info från min CD-samling när jag rippade och den infon som fanns i form av filstruktur struntade Media GO i.)
Räckvidden och ljudet på BT-headsetet är bra. (men mina nuvarande lurar är dock lättdrivna)

Får se hur länge jag får vara nöjd...

/Mikael

Postad 15 February 2010 - 15:52

mcarls
  • mcarls
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jäkla jobb att få till alla titlar o album med Media Go i mitt Wav-bibliotek. Överförde ca 10st uppdaterade album i Wav format och det sparades korrekt i filhanteraren på telefon. Dock fungerar inte den snygga visningen på touch skärmen. Får bara upp ett album utan bild med alla låtar i. Antar att det beror på att Wav formater inte kan bära med sig information on låten/albumet. Någon som vet? Fungerar det bättre med MP3 (vill ju gärna ha den där snygga blädderfunktionen med bilder på varje album.)

Vilket format skall man välja för bästa kvalitet om man vill få med låtinfon? AAC/AAC+ eller MP3, eller finns det kanske fler format som stödjs med som sony-ericsson inte nämner (som flac etc)?

/Mikael

Postad 15 February 2010 - 21:46

mcarls
  • mcarls
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har provat med ACC och MP3 nu men Media GO fuckar upp all info som jag handskrivit till låtarna. Mycket märkligt, dessutom lyckas den aldrig med låt nr. 1, dom hamnat i någon Okänt Album mapp (första låten från alla album...)

Någon med lite tips?

/Mikael

Postad 16 February 2010 - 09:16

viol
  • viol
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en Aino, men när jag läser på forumet tvekarjag först.
Men sen tänker jag efter, innan jag köpte min C902:a läste jag också här.
Det såg precis likadant ut om den, bara tråkigheter och problem.
Jag inhandlade ändå en 902:a och har haft den 18månader utan problem.(har nu tappat den, därför tittar jag på ny)
Är det bara jag som tror att detta forum bara samlar problemen?
Kanske är de problem som beskrivs här verkliga, men frekvensen är mycket låg med hänsyn till antal tillverkade telfoner.

Postad 16 February 2010 - 09:21

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en Aino, men när jag läser på forumet tvekarjag först.
Men sen tänker jag efter, innan jag köpte min C902:a läste jag också här.
Det såg precis likadant ut om den, bara tråkigheter och problem.
Jag inhandlade ändå en 902:a och har haft den 18månader utan problem.(har nu tappat den, därför tittar jag på ny)
Är det bara jag som tror att detta forum bara samlar problemen?
Kanske är de problem som beskrivs här verkliga, men frekvensen är mycket låg med hänsyn till antal tillverkade telfoner.

Sök på valfri modell, valfritt märke, valfri produkt (bil, båt, hemelektronik, vitvaror etc), kommer alltid finnas trådar på forum där folk ventilerar sina problem de har med dem, men i stort sett aldrig nån som skriver "jag är nöjd med den".
Just hemelektronik hör juh till oss "nordar" lite, då vi gillar grejerna och dessutom gärna diskuterar dem.
Då blir det lätt att det beskrivs mycket problem / försöker få problemlösning.

BNTF är en bra grej att tänka på, "Bad News Travels Fast".
Det är lättare att klaga på sitt missnöje än att tala om att man är nöjd / proukten var vad jag förväntade mig!

Personligen skulle jag dock inte rekomendera Ainon trots detta. Det är ett "halvkoncept" som även om alla grejer funkat till 100% inte är genomtänkt! Tyvärr!

/Jocce

Postad 16 February 2010 - 11:51

viol
  • viol
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Sök på valfri modell, valfritt märke, valfri produkt (bil, båt, hemelektronik, vitvaror etc), kommer alltid finnas trådar på forum där folk ventilerar sina problem de har med dem, men i stort sett aldrig nån som skriver "jag är nöjd med den".
Just hemelektronik hör juh till oss "nordar" lite, då vi gillar grejerna och dessutom gärna diskuterar dem.
Då blir det lätt att det beskrivs mycket problem / försöker få problemlösning.

BNTF är en bra grej att tänka på, "Bad News Travels Fast".
Det är lättare att klaga på sitt missnöje än att tala om att man är nöjd / proukten var vad jag förväntade mig!

Personligen skulle jag dock inte rekomendera Ainon trots detta. Det är ett "halvkoncept" som även om alla grejer funkat till 100% inte är genomtänkt! Tyvärr!

/Jocce

Visst är som du säger att bara de negativa sakerna kommer fram.
Halvkoncept i relation till vad?
Jag söker en:
* liten telfon
* stor skärm
* vettig kamera
* gps
* Media spelare
* prisbild ~4500SEK

Har du kanske något bra tipps?

//Micke

Postad 16 February 2010 - 11:55

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Jag söker en:
* liten telfon
* stor skärm
* vettig kamera
* gps
* Media spelare
* prisbild ~4500SEK

//Micke

Halvfärdigt koncept kanske är fel ord, men känns inte 100% genomtänkt.

Liten telefon+stor skärm säger juh emot varandra lite grann ;)

Ainon's gränssnitt, framförallt för touchen, men generellt är alldeles för segt för att kunna fungera som mediaspelare, kör man t.ex. musik blir ALLT i telefonen hopplöst segt, sjukt drygt!

Det ska vara "samma" kamera i denna som i C905, m upplevde dei 905:an som mycket bättre! (plus bättre handhavande av den dessutom!)

Tyvärr inget tips på rak arm, sitter på min Aino och är nog lite för snål för att sälja iväg den så tidigt...

Personligen vill jag ha en telefon med vettig/bra kamera (eller läs kamera med telefon!), men som inte har BARA touch (skriver mkt SMS medans man gör annat = touch funkar inge bra eftersom man inte kan känna sig fram på samma sätt) men verkar tyvärr inte finnas så mkt som passar in på det jag vill ha!

/Jocce

Postad 16 February 2010 - 12:19

viol
  • viol
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Halvfärdigt koncept kanske är fel ord, men känns inte 100% genomtänkt.

Liten telefon+stor skärm säger juh emot varandra lite grann ;)

Ainon's gränssnitt, framförallt för touchen, men generellt är alldeles för segt för att kunna fungera som mediaspelare, kör man t.ex. musik blir ALLT i telefonen hopplöst segt, sjukt drygt!

Det ska vara "samma" kamera i denna som i C905, m upplevde dei 905:an som mycket bättre! (plus bättre handhavande av den dessutom!)

Tyvärr inget tips på rak arm, sitter på min Aino och är nog lite för snål för att sälja iväg den så tidigt...

Personligen vill jag ha en telefon med vettig/bra kamera (eller läs kamera med telefon!), men som inte har BARA touch (skriver mkt SMS medans man gör annat = touch funkar inge bra eftersom man inte kan känna sig fram på samma sätt) men verkar tyvärr inte finnas så mkt som passar in på det jag vill ha!

/Jocce

Vet att litenhet inte går ihop med stor skärm, men i relation till varandra.(du förstod vad jag menade)

Jag som kanske inte "multitaskar" direkt ofta kan leva med segheten.

Vill ha en mobil med "mediamix" altså hyffsad mediasspelare, vettig kamera m.m.

Jag accepterar att dessa funktioner inte är de bästa med hänsyn till priset.
Vill man ha ännu bättre funktioner får man ju lägga till minst 2000SEK och dessutom blir mobilen större.

Så jag har heller inte hittat något bättre alternativ till Aino'n.
Och att vänta på något bättre kan man inte göra, för det kommer alltid komma något bättre framöver.

//Micke

Postad 16 February 2010 - 12:54

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Vet att litenhet inte går ihop med stor skärm, men i relation till varandra.(du förstod vad jag menade)

Jag som kanske inte "multitaskar" direkt ofta kan leva med segheten.

Vill ha en mobil med "mediamix" altså hyffsad mediasspelare, vettig kamera m.m.

Jag accepterar att dessa funktioner inte är de bästa med hänsyn till priset.
Vill man ha ännu bättre funktioner får man ju lägga till minst 2000SEK och dessutom blir mobilen större.

Så jag har heller inte hittat något bättre alternativ till Aino'n.
Och att vänta på något bättre kan man inte göra, för det kommer alltid komma något bättre framöver.

//Micke

Angående multitaskingen så snackar vi om att det t.om. är segt att hoppa runt i menyer, segt att skriva in ett telnummer ifall du vill ringa osv...bara så du förstår vad jag menar.

/Jocce

Postad 16 February 2010 - 13:03

mcarls
  • mcarls
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag söker en:
* liten telfon
* stor skärm
* vettig kamera
* gps
* Media spelare
* prisbild ~4500SEK

//Micke

Tycker det verkar vara Ainon du beskriver. Jag slog till mest för att den är smidig i fickan och rätt snygg. Om den nu håller så känner jag mig nöjd eftersom jag inte kräver mer än det du beskriver ovan. Gillar dessutom uppdelningen mellan vanligt SE-telefon och touch-skärmens Iphone inspirerade meny, fungerar för mig.

(Men endast AAC formatet ger mig bilder och rätt albuminformation. MP3 o WAV vill sig inte riktigt. Dessutom är det lite struligt med info uppdateringen via internet med Media Go)

/Mikael

Postad 16 February 2010 - 13:03

viol
  • viol
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Angående multitaskingen så snackar vi om att det t.om. är segt att hoppa runt i menyer, segt att skriva in ett telnummer ifall du vill ringa osv...bara så du förstår vad jag menar.

/Jocce

Okej, ska känna på telfonen i fler affärer, för den jag provade svarade på tryckningarna på för mig ett normal sätt.
Kan ju vara möjligt att de skiljer sig med tanke på alla som upplever segheten.
Tack för tippsen, ska ikväll känna på några telefoner i flera butiker.

//micke

Postad 16 February 2010 - 14:23

viol
  • viol
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tycker det verkar vara Ainon du beskriver. Jag slog till mest för att den är smidig i fickan och rätt snygg. Om den nu håller så känner jag mig nöjd eftersom jag inte kräver mer än det du beskriver ovan. Gillar dessutom uppdelningen mellan vanligt SE-telefon och touch-skärmens Iphone inspirerade meny, fungerar för mig.

(Men endast AAC formatet ger mig bilder och rätt albuminformation. MP3 o WAV vill sig inte riktigt. Dessutom är det lite struligt med info uppdateringen via internet med Media Go)

/Mikael

Ja.. precis som du skriver smidig i fickan, men ändå relativt stor skärm.
Dessutom finns ordinarie siffertangenter kvar.
jag bryr mig inte om bilder och albuminfo, bara den spelar div. media

//Micke

Postad 16 February 2010 - 22:44

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0
Ja då har min börjat strula igen. Överlag fungerar touchen fortfarande MEN en gång när det ringt har jag inte kunnat svara med touchen och 2-3 gånger har jag inte kunnat stänga av väckarklockan med touchen.

Postad 16 February 2010 - 23:01

Unregistered9e616a14
  • Unregistered9e616a14
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
En märklig sak med remote play:

Det fungerar bättre, med mindre lagg i bilden, när jag har Ainon i sitt laddningsställ. Utan stället, i handen, laggar bilden å det grövsta. I stället flyter bilden perfekt.

Undrar vad det kan bero på...

Postad 17 February 2010 - 10:23

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Mn fru fick sin Aino igår. Satt o lekte lite med den och jag tycker den verkar kanon så länge den nu inte börjar strula. Den hade den senaste uppdateringen vid leverans så vi får väl hoppas att de har fixat till eventuella brister.

Min fråga: På alla andra SE-lurar med detta gränssnittet så kunde man välja om man ville ha Nya händelser (SMS, MMS m.m.) i form av PopUp eller i en lista, detta har jag inte hittat på denna. Har de tagit bort den funktionen eller har jag inte letat tillräckligt??

Postad 19 February 2010 - 12:58

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Fick en Software Update FOTA idag till min Aino U10i, ny version:

1223-3004
R7AA077
091217

Undrar vad som finns i den, ingen info på SE hemsida, ej heller genom Update Service.

sambon försökte uppdatera sin igår, olåst, köpt i november. Det fanns ingen nya sa SE update

Postad 19 February 2010 - 13:29

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Fick en Software Update FOTA idag till min Aino U10i, ny version:

1223-3004
R7AA077
091217

Undrar vad som finns i den, ingen info på SE hemsida, ej heller genom Update Service.

kan inte hämta den direkt via telefonen :D

Vill helst ej köra via update service då telefonen nollas helt då :D

/Jocce

Postad 19 February 2010 - 16:07

wolf08
  • wolf08
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej

Jag skulle vilja ha lite mer program/spel till touchskärmen

Någon som vet en bra sida/program?

Postad 20 February 2010 - 01:24

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0
Och där dog min touch helt. 3gången = hävt köp.
Problemen är alltså inte lösta (varit tyst om problem ett tag nu), ni som funderar på att köpa: Spara pengarna (och energin) till något annat.
Och över en månad till Desire släpps... Strålande. Gooooodbye SE.

Postad 26 February 2010 - 00:13

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
suck, vilken jäkla skittelefon. Min display har hängt från dag 1 med påföljd att man konstant får "boota" om den, sedan i dag lyser även displayen konstant.
Inget hjälper trots att man uppgraderat till sensate mjukvaran, blir väl till att lämna in på service :/

Redigerat av ryst, 26 February 2010 - 00:13.

Postad 05 March 2010 - 22:13

blodapelsin
  • blodapelsin
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
min aino strular också med touchskärmen, verkar vara ett vanligt problem. surt

Postad 08 March 2010 - 14:42

mcarls
  • mcarls
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som provat något 32GB minneskort? Läste någonstans att Ainon skall klara 32GB men Sandisk har bara upp till 16GB markerat som kompatibelt för Ainon.
Spelar överföringhastighet någon roll? (ska man köra standard SDHC eller satsa på ultra eller extreme?)

Inga problem än med varken skärm eller batteritid. 8GB kortet är fullt och dessutom har jag installerat opera mini samt snaptu. Inget laggar eller verkar behöva någon laddtid.

MEN, jag håller med om att volymkontrollen på bluetooth-pinnen är helt värdelös. Okänslig och långsam, någon som kan hålla kurs i hur man skall göra för att den skall fungera tillfredställande?

/Mikael

Postad 14 March 2010 - 17:42

bobby_84
  • bobby_84
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Har en liten fråga om kameran!

Vilken bildstorlek är bäst?

8Mp i 4:3 eller Full HD 16:9

Jag får suddiga bilder när jag tar bilder med 8mp men inte fullhd?

Hur många Mp ligger fullHd bilderna på?

Filstorlekarna skiljer sig ju med att 8mp bilderna blir större än fullhd?

Ha d!

Postad 15 March 2010 - 15:51

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Ha d!

beror på vad du ska ha bilden till såklart.

Men blanda inte ihop begreppen. 16*9 är INTE fullHD. 16*9 är en aspect ratio, ett format. Kallas i folkmun för widescreen

Postad 15 March 2010 - 16:35

D-UST
  • D-UST
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon på detta forum som sitter på information när nästa uppdatering till Aino kommer, börjar bli lite smått less på alla dessa buggar. Även min skärm lägger av och behöver restart i tid och otid. Tror ni att det kommer en uppdatering innom kort?

Postad 15 March 2010 - 18:39

peterhjalmarsson
  • peterhjalmarsson
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ha d!

Full HF är ju 1920x108 eller c:a 2 MPixel. Om 8MPix blir suddig men inte Full HD så beror det nog på att den högre upplösningen avslöjar hur kass optiken är, medan den lägre inte gör det. Har du hört hur man säger att på en mobil spelar det ingen roll om det är mer än 2 MPix för det blir ändå inte bättre...

Om du minskar ned 8MPix bilden till lika måmga pixlar som full HD bilden så lär de bli lika suddiga också.
Jag skulle vara otroligt överraskad om inte "Full HD" bara var en beskuren version av 4:3 bilden. Suddigheten i bilderna kan jag däremot inte förklara.

Postad 20 March 2010 - 13:08

hink-fan
  • hink-fan
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hej, tänkte sprida lite positivt om min telefon.

Jag har haft den sedan december, jag uppdaterade programvaran innan jag började använda den. Första 2 veckorna så låste sig skärmen nån enstaka gång. Men nu är det som om den gått till sig, skärmen har inte hängt sig en enda gång sedan december, allt fungerar klockrent. (Den har startat om sig 1gång på 3-4 månader)

Enda jag kan anmärka på är att jag tycker den är lite seg i vissa lägen. iövrigt fyller den mina behov utmärk med bra kamrea, riktigt bra ljud i headsetet och gps

//Alexander

Postad 20 March 2010 - 14:48

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Hej, tänkte sprida lite positivt om min telefon.

Jag har haft den sedan december, jag uppdaterade programvaran innan jag började använda den. Första 2 veckorna så låste sig skärmen nån enstaka gång. Men nu är det som om den gått till sig, skärmen har inte hängt sig en enda gång sedan december, allt fungerar klockrent. (Den har startat om sig 1gång på 3-4 månader)

Enda jag kan anmärka på är att jag tycker den är lite seg i vissa lägen. iövrigt fyller den mina behov utmärk med bra kamrea, riktigt bra ljud i headsetet och gps

//Alexander

Bra ljudkvalitet, men för dålig kraft. Maxvolymen är som "medel-volym" på min Nokia Xpress 5310.

Postad 20 March 2010 - 15:00

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0
Kan också passa på att sprida mina bästa erfarenheter av min Aino.
Har fått köpet "hävt" (omleverans [skulle fått välja någon med liknande kapacitet] egentligen men ville vänta på Desire så fick presentkort på summan istället) efter min 3e service. Ja, det är nog det bästa jag fick ut av hela köpet :)

Den fungerade faktiskt en månad efter service 2 men sedan slutade touchen fungera igen. Hjälpte inte att starta om första gången heller. Synd att telefonen ska falla på det här. Hade den inte haft touchproblemen och varit så fruktansvärt långsam hade det varit en mycket bra telefon. Nu kan jag inte säga något annat än att jag ångrar mitt köp.

Synd att inte SE verkar få ordning på det heller. En del verkar fungera hyfsat medan andra som har köpt det här skräpet får ordentliga problem. Förstår att inte alla orkar lämna in på service hela tiden men är enligt mig det bästa att göra. Då får man "snart" möjlighet att byta till något stabilare.

Postad 20 March 2010 - 16:24

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
Kan bara instämma i det Freddusen skriver. Jag orkade bara med en inlämning på service. Sålde den idag medan den fortfarande fungerar. Har beställt en Htc Legend istället. Kommer nog att dröja innan man vågar köpa SE igen.

Postad 24 March 2010 - 10:54

Downey
  • Downey
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon som har problem med MMS inställningar i Aino, har Tele2 men får inte MMS att fungera. Har haft kontakt med Tele2 ett flertal tillfällen. Jag kan gå ut på internet med telefonen med skicka MMS så säger den bara att jag ska kontrollera internetprofilen.

Postad 13 April 2010 - 13:51

ekotempl1
  • ekotempl1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hög tid tid för SE att ta fram en ny Aino, dvs en som fungerar!

Jag kan tänka mig en kamera/musikmobil med "Aino-design" och utskjutbart siffertangentbord men med Android 2.x gränssnitt, multitouch högupplöst tryckkänslig skärm, intern fm-radio, stereohögtalare, 3,5mm plug och mini-USB mm.

Efter att ha läst detta forum under några månaders tid och pratat med branschmänniskor förstår jag att marknaden vill ha en ergonomisk telefon i detta format och storlek, dvs en telefon som man i första hand ska ringa med men ändå inkluderad med funktionerna ovan uppräknade + t ex bra och lättanvänd kamera, hyfsad batteritid, uppdateringsbar.
Alltså: en snygg, genomtänkt och stabil telefon som inte figurerar i div. forum med alla upptänkliga problem.

Kanske en X10 Mini i Ainoformat med aktivt utskjutbart siffertangentbord

Ni som också gillar "Aino-formatet" fyll gärna på önskelistan så kanske SE-folket reagerar med en ny Aino som man törs köpa.

Redigerat av ekotempl1, 13 April 2010 - 13:54.

Postad 14 April 2010 - 00:42

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Är det någon som har lyckats med att få igång remote play till sin PS3:a via 3G?

Inte jag i.a.f. Funkar fint med Wifi, men som sagt inte via 3G. Hmm..

Postad 06 July 2010 - 21:34

renato
  • renato
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Så.. nu har det gått en tid.. Och det har kommit en ny uppdatering nu i sommar. Har SE fått ordning på telefonen?

Frågan ställs pga att den säljs för 3000 på expert...

Postad 18 August 2010 - 09:56

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Så.. nu har det gått en tid.. Och det har kommit en ny uppdatering nu i sommar. Har SE fått ordning på telefonen?

Frågan ställs pga att den säljs för 3000 på expert...

3000:- tycker jag den är värd. Frugan har en hemma som aldrig direkt krånglat mer än att touchscreenen har lagt av några gånger men det har bara varit att starta om den så har allt fungerat igen. Hon har dock inte uppdaterat sin ännu så det kanske är fixat i den senaste updaten!

Redigerat av Ricke77, 18 August 2010 - 09:58.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.