Jo har läst det också, men:Detta tvivlar jag starkt på.
Edit: Från manualen:
Kinect is powered from your console...remember it works with ANY Xbox 360 we have sold.
Vad det nu innebär...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 21 October 2010 - 19:32 Jo har läst det också, men:
Vad det nu innebär... Postad 21 October 2010 - 20:36
Haha, jadu ibland blir det fel:) Postad 21 October 2010 - 20:48
Jo det är ett skumt uttalande. Skulle tro att det är helt enkelt ett felaktigt uttalande; men om man nu VILL tolka det som om det vore rätt kan man ju argumentera att Kinect är 'powered from the console' pga att Kinect inte har nån egen processor utan låter 360n hantera beräkningarna. Jag menar; vart skulle du ens koppla in det externa strömaggregatet för Kinect i 360n? Postad 21 October 2010 - 21:02
Den kommer kräva extern ström på gamla Xbox 360. USB standarden ger inte den ström som behövs. På Slim är där en ny port som skjuter extra mycket ström och där behövs ingen extern. Postad 21 October 2010 - 21:19 Vad står det mellan punkterna egentligen, får ström från din konsol... om du har en slim... men den kommer ändå att Fungera på vilken 360 som helst. Redigerat av derpious, 21 October 2010 - 21:19. Postad 21 October 2010 - 21:19
Ett hastigt uttalande som ger missförstånd, inte sista gången det händer.
Postad 22 October 2010 - 01:15 Något som dyker upp i den Officiella Trailern #2 Postad 22 October 2010 - 01:28
Nedräkningen pågår
Pressrelease REDMOND, Wash. – Oct. 21, 2010 – This holiday season also will be the season of Kinect, as the Xbox team prepares for one of the biggest entertainment launches in Xbox history. “The Nov. 4 debut of Kinect is more than just a product launch, it’s a re-launch of the Xbox brand,” says Robert Matthews, general manager of global marketing communications for Xbox. “We are expanding the relevancy of Xbox to new audiences such as families, kids and those who have never picked up a video game controller. “With Kinect, there is something for everyone. It transforms ordinary entertainment into an extraordinary experience,” Matthews adds. “Kinect lets you control games, movies, music and more with the wave of your hand or the sound of your voice. With Kinect, you are the controller.” Not unlike a blockbuster movie, Kinect will be popping up everywhere this holiday season – in digital and social media, on primetime television, in consumer and business press, at major retailers and even in the cereal aisle at grocery stores. The ad campaign launches today, Oct. 21. “We’re not the only ones excited about Kinect,” Matthews says. “An unprecedented collection of partners have joined us for the launch .” Xbox is partnering with well-known consumer brands in countries around the world. In the United States, Kinect will be prominently featured on Kellogg’s cereal boxes and on hundreds of millions of Pepsi bottles and 12-packs. Kinect also will be featured in promotions with Foot Locker, Macy’s, Bose, and even Burger King – where the cats of Kinectimals will be featured in kids’ meals. Disney, Nickelodeon and other major media networks have developed custom promotions for Kinect, and television ads will run in places where people don’t normally see Xbox advertising – during shows such as “Glee,” “Extreme Makeover: Home Edition,” “The X-Factor,” and “Dancing with the Stars.” Matthews says it’s the same for print ads, with Kinect showing up in magazines such as People, Real Simple, Health, and InStyle. And Kinect’s public relations presence will also be strongly present, he says. “As you can see, this is not business as usual for us,” Matthews says. “This is about reaching new audiences and creating a spin wheel that will keep momentum going long after launch. It’s about igniting consumer passion, empowering advocacy and amplifying that passion through our marketing.” He says retailers around the world are gearing up for the launch, with thousands planning to open their doors at midnight on Nov. 3 to give shoppers first crack at buying Kinect at 12:01 a.m. on Nov. 4. “In terms of scope and scale, Kinect is one of the most comprehensive marketing campaigns in Xbox history, as measured by the breadth of partnerships, digital and social marketing integration, and broad consumer outreach,” Matthews says. Kinect has been on tour since the summer (and will continue through launch) at fairs, festivals, malls, and other events in countries around the world so people can experience it in person. The result is pure magic, he says, explaining how people are amazed to see that when they jump, their avatar jumps. When they move an arm, the game reacts. And when they say, “Xbox play,” movies obey their command. “These are things that previously only existed in our imagination, and now it’s really possible thanks to Kinect,” Matthews says. He says the Kinect advertising campaign is about getting people to play the game so they can see what it’s like for themselves. “We wanted our campaign to be authentic and genuine,” Matthews said. “The joy on people’s faces is real. There is something special that happens when you step in front of Kinect. And that is what we will share with the world starting on November 4th.” Postad 22 October 2010 - 05:58
Man vet ju aldrig med Amerikaner, tänkte väll att MS bara varit på "säkra sidan" och påpekat att "hopp genom fönster i höghus pga Kinect" inte skulel ge någon rätt till att stämma dem Kanske man borde ta och vakna lite innan man läser, det med djur och glasögon visste jag ju egentligen men man vet ju aldrig om MS dragit ner budgeten ytterligare ^^ Postad 22 October 2010 - 12:02 Ptja, svårt. "Du får den här hatten med pengar om du verkar superintresserad av denna produkt så gör vi en video av det." Nog inte den enda vi kommer få se av den svenska kändiseliten... Postad 22 October 2010 - 12:38 Men de hade ju bara 500 miljoner i marknadsföringsbudget - hur hade de råd med Markoolio? Postad 22 October 2010 - 12:56
Kolla in det här då, MS har skickat mejl till nån kedja att upphöra ta emot förhandsbeställningar!
Damn, det låter inte bra, jag vill ha mitt ex som utlovats
Postad 22 October 2010 - 13:31
Märkligt att fullt vuxna människor går på världens äldsta PR trick. Du tror absolut inte att det här mailet faktiskt ÖKAR förhandsbokningarna hos dom resterande kedjorna? Att det absolut INTE är en sådan baktanke bakom läckaget av mailet??
Postad 22 October 2010 - 14:14
Nu är väl inte "tekniknördar" som läser forum och bloggar den faktiska målgruppen för Kinect. Givetvis kan det vara ett knep för att få "hardcore gamers" mer intresseade. Men det är nog fortfarande hos "fotbollsmorsor" som MS räknar med att sälja mest enheter. Postad 22 October 2010 - 15:26
Jag har heller inte påstått något annat. Inte någonstans. Jag tror iofs att MS skiter fullständigt i vilken subkategori som köper deras produkt. Jag har dock jävligt svårt att se att en kampanj på drygt 500 miljoner riktar sig primärt till fotbollsmorsor? Faktum kvarstår att målgruppen som spenderar mest vid större lanseringar är just hardcore, dvs exakt samma grupp som står först i kön vid konsollanseringen. Det är även just den gruppen som bränner pengar. Mest. NOT the soccer wifeys....men det är endast MIN åsikt om det hela. Postad 22 October 2010 - 15:44
Och detta vet du hur? Köpte Wii när det släpptes. En pappa gav mig sen 5000kr för den 1 vecka senare då han hade lovat familjen en till jul. Nog för att vi skulle köa men det betyder inte att vanliga även vill ha denna typen vid släpp. Skillnaden är väl mest att de inte köar utan de går till butiken när den öppnar eller efter jobbet. Föräldrar kan nog bränna lika mycket pengar, de saknar dessutom prisuppfattning. Postad 22 October 2010 - 15:48
Kollade igår en facebook sida eller sidor, där var sveriges grupp större än amerikas kinect
Skilnaden vara att sveriges hade kinect i samma sida om xbox, över 3500 pers där. Samtidigt hade amerikas xbox sida något fler antal som krossar sverige med över 3.3 miljoner Idag har deras (amerikas) kinect sida dubblerats sedan igår Värst vad det går fort ibland... Postad 22 October 2010 - 16:25
Men herregud, människa du kan fan inte exponentiellt förstora EN händelse bara för att DU har varit med om det? Anecdotal evidence for the win eller wtf?? Trodde att du , som ekonom, förstod detta??? KAN bränna...men bränner vanligtvis INTE. Helt seriös,t det där var det sämsta exemplet på bra länge! Bättre kan du! Postad 22 October 2010 - 17:33 Hur vet du att de vanligtvis inte bränner? Och varför skrev du att din åsikt är fakta förut =/? Faktum kvarstår att målgruppen som spenderar mest vid större lanseringar är just hardcore, dvs exakt samma grupp som står först i kön vid konsollanseringen. Det är även just den gruppen som bränner pengar. Mest. NOT the soccer wifeys....men det är endast MIN åsikt om det hela. Jag tror inte på hardcore (vilka som nu ingår där) när det gäller sådana här släpp i juletider. Föräldrar vill ha grejer till barnen, de struntar i priset typ. Postad 22 October 2010 - 17:52
Ja ok. Om du nu önskar att tolka min åsikt som fakta så är den biten helt upp till dig. Faktum ÄR att storspenderarna VID konsol launch!! ÄR! Hardcore basen. Det var just den biten jag ville poängtera! Men annars utmärkt försök att disikera utlåtandet och få det ur context. Bravo dear sir! Jag står fast vid mina antaganden och ni vid era. Vad är problemet?
Varken du eller Palminio kan motbevisa min tes precis som jag ej kan motbevisa eran. Om man nu inte skall basera något på hans fenomenala wii försäljning. Hur vet ni att dom vanligtivs bränner? Vilka bevis har ni som talar för det? Ni bägge ANTAR!! Precis som jag. Vad exakt gör mina antaganden mer fel än era? Postad 22 October 2010 - 18:02 Heh, inget jag vill slösa tid på iaf. Du har säkert rätt Rätt angående ditt faktum alltså. Redigerat av Zoiler, 22 October 2010 - 18:02. Postad 22 October 2010 - 18:08
JAG anser att man ser den här som en Investering till nånting riktigt speciellt
Hoppas bara att den lever upp till vad man kan se på reklam filmerna för det kanske ligger en hund begraven där eller att det är en annan gris i säcken än vad man kan tro i förväg Postad 22 October 2010 - 18:15
burger_reality.jpg 10.24K
0 Antal nerladdningar
Postad 22 October 2010 - 18:19 Jo har sett filmen, scenen i Hamburger grillen är verkligen dagens sanning!
Postad 22 October 2010 - 18:30
Haha:) en väldigt svag ripost:) jag är inte ute efter vem som har rätt eller fel för den delen. Men biten gällande early adopters är väl välkänt? Eller? Det är endast den biten jag önskade poängtera som fakta. Om samma tes går att applicera vid en add-on vet jag inte. Därav, min åsikt! Get it? +1 @Morlock @Ac3 Det hoppas jag verkligen! Men för den sanna revolutionen, tror JAG, att vi får vänta med tills nästa generation. Fatta en minority report liknande interface! Hur coolt skulle inte det vara? Postad 22 October 2010 - 18:51 Jag tycker inte riktigt det märks att du inte är ute efter rätt eller fel så som du behandlar hela diskussionen som en stor argumentation med de uttryck som hör till... Jag menar bara att jag inte är så intresserad av en diskussion med folk som är så att säga agiterade då det sällan brukar leda till något konstruktivt. Exempelvis svaret på Palminios svar verkar onödigt uppretat, så även på mitt. Så den biten du poängterar som välkänd fakta är just den biten som jag vill ha en åsikt om. Förstår du nu vad jag menar med att du framställer din åsikt i detta som fakta? Det går att diskutera om man kan sätta likamedtecken mellan early adopters och hardcore och vad hardcore innebär liksom. Postad 22 October 2010 - 19:31
Istället för att ha en åsikt och påstå att den är fakta så kanske du kan presentera en undersökning som visar att du har rätt?
Palminio kom ett exempel; alltså leder han i argumentering med typ oändligt antal procent. Kolla detta tex. Av de som som tänkte köpa en Wii ägde bara 21% Halo: CE och endast 15% hade spelat GTA:San Andreas. Knappast en målgrupp som jag hade kallat för proper hardcore. Därmed kan man lätt hitta fakta som understödjer att förra generationens konsoller (PS2, gamecube, xbox) hade 'hardcore' som early adopters; men det hade nog mest att göra att just då så var inte spelande något som 'vanliga' människor sysslade med. Detta har trappats ner när de har utsatts för spel på ett eller annat sätt. När Wii sen kom och lovade en enklare, familjevänlig plattform så klart att de ställde sig i kö att köpa den. Kolla dessutom hur Nintendo sålde Balance Boarden. Sålde de den genom att riktiga in sig mot hardcore genom att saluföra den med nått skateboard / snowboard spel, eller sålde de den till hemmafruar i form av Wii Fit? Förhoppningsvis är det en retorisk fråga. Fast som det ser ut nu så är det hardcore som kommer att få Kinect; 'vanligt folk' förbeställer inte, står inte i kö på releasedagen, osv, osv. De åker till Elgiganten efter jobbet den dagen de har tid; fast då lär den vara slutsåld... Postad 22 October 2010 - 19:37
Vanligt folk som äger en xbox kommer att köpa det här, frågan är hur månag procent av dem?
Sedan har jag ingen aning om hur det blir med folket som aldrig ägt en konsol och bl.a tror det är en grupp som MS försöker locka till ett köp. Postad 22 October 2010 - 20:06
Wow, det var lite coolt, hur nu det lär funka ...
Potential = You can watch live events while the kids are playing their games...football and Dance Central at the same time..that is awesome. Postad 22 October 2010 - 20:22
Fair enough. Jag är inte så bekant med kommunikation via skrift på forum. Kan vara därför tonen kan uppfattas som malplacerad. Befann mig dock ej i ett agiterat tillstånd när jag författade svaren. Sorry om det kom fram som agiterad/irriterad/konfliktsökande. Var definitivt inte meningen!
Point taken. Postad 22 October 2010 - 20:40
Ok. Jag köpte min 360 vid launch för totalt 7000. Där. Är det nu jämt rent procentuellt? 1-1 eller 100%-100% eller hur leder man rent procentuellt? O sen när räknas det som ett godtagbart exempel? Jaja....kan vara min oförmåga att kommunicera fram det jag önskar via skrift. Angående procentuell dividering höger och vänster. Låt oss nu anta att "hardcore" basen för 360, i dagsläget ligger på runt 25% ? Menar då den fraktionen som har haft konsolen sedan start, sedan kan man givetvis diskutera vad man ansser vara hardcore, håller hlet med om det! Det är högst repektabel siffra. Runt 10 miljoner ägare. Säg nu att bara 20% köper Kinect, (japp siffran tagen direkt ur rumpan!) Du har direkt 2 miljoner sålda enheter. Lätt! Jag TROR stenhårt på att det inte är en helt omöjlig siffra. Man räknar med vad, drygt 3 milj till jul. Blir helt sjukt långdraget via skrift. Men förstår du vad jag vill ha fram? Postad 22 October 2010 - 21:20
Skulle påstå att +20 miljoner eller hur många det nu var senast, är hardcore oberoende av när man skaffade xbox.
De är nämnligen Xbox Gold... Sedan kan man ju dividera upp de här +20 mille på vilka som spelar specifika spel osv... Peace Postad 23 October 2010 - 00:47
Från gamespot:
We talk to Kudo Tsunoda about some of the attention Kinect has been getting recently, what's in store for Core Gamers at launch, and which games he excited for post launch. Kudo Tsunoda on Kinect Postad 25 October 2010 - 19:19
Tillåt mig att skratta!
Edit: WELCOME TO THE FUTURE!!!!! Redigerat av Unregistered710b3906, 25 October 2010 - 19:27. Postad 25 October 2010 - 20:03
hahhaa... det va kul att titta på... roligt när han skulle kliva in i spelet igen men gubben hans kom aldrig med Postad 25 October 2010 - 21:56
Fy... jag mår illa nu... Då tyckte jag den här verkar roligare Kintect GTA Redigerat av Unregistered50fe2819, 25 October 2010 - 22:03. Postad 25 October 2010 - 22:03 Men så konstigt är det väl inte att någon tolkar dina åsikter som fakta när du börjar din åsikt med "Faktum är..."? Postad 26 October 2010 - 11:55
Den allra första prototypen kostade 30.000 dollar, klart dyrare än de 150 dollar man får betala nu.
Utveckilingen kostade något mer...ett par hundra miljoner dollar. MS har skickat ut bild på kartong förpackningen: här. Postad 26 October 2010 - 15:50
Nån har kollat lite smyg fakta på baksidan av ett par spel fodral
Kinect sensor required Players 1-4 Co-op 2 Online multiplayer 2-4 1MB to save game In-game avatar User generated content Activity level: active Kinect sensor required Players 1-4 Co-op 2 Online multiplayer 2-8 200KB to save game In-game avatar Gamecontent download Activity level: standing-active Object scanning Postad 27 October 2010 - 00:35
IGN Unboxing
"Kändisar" i L.A. + även David Becham dök upp där lite Redigerat av Audio Code 3, 27 October 2010 - 00:42. Postad 27 October 2010 - 05:31
Jag förutspår "spikmatta" effekten på denna produkt.
Microsofts marknadsföring + allt hype i media kommer driva denna produkt långt och sen fortsätta med vanligt buzz. Det var lika så när "spikmattan" kom, folk gick på det och tyckte 599kr för en matta med plast på var ett rimligt pris. Lika så tror jag en del kommer sen 1500kr som överkomligt, vi kanske ser det som i överkant sett till att vi är mer aktiva på marknaden men för en vanlig person så är själva summan inte blodig. Postad 27 October 2010 - 06:23
These arent the droids your looking for....move along. Postad 27 October 2010 - 06:27
Jaha:) Så mao kommer folk att komma hem med en gravt overpriced produkt som dom efter drygt en vecka kommer på att det är det absolut sista dom behöver? (skämt-inte allvar-osv...bara för att vara övertydlig!) Postad 27 October 2010 - 06:40
MS försöker iaf göra ngt nytt istället för att kopiera Nintendo som Sony gör.
Kinect är troligtvis inget jag kommer köpa. Postad 27 October 2010 - 08:15
Radiozo: Smutskastning likt denna är bara löjlig. Wii>Sony>Microsoft kan vara ett svar på ditt svar då Microsoft använder en kamera och det gjorde började Sony med för 8år sedan.
Men om man kollar in i tekniken så ser man skillnader så som att Wii inte har en kamera och kan därför inte mäta djup. utan endast vertikalt och horisontellt. Microsofts kamera skiljer sig också från Sonys kamera då kameran är mer intelligent på det vis att den bland annat kan, fokusera och följa en person och mäta djup i bilden. Sedan kopiera hit och dit är bara ett löjligt argument. Alla de stora jättarna har hållit på med motionsensing och 3D. Att nintendo kom ut med sin produkt kan likaväl vara en slump då det tog en risk medans de andra inte trodde att det skulle slå igenom. Men när dessa såg i vilken magnitud rörelsekontroller sålde så avnacerade de upp utvecklingen på sina egna produkter. Tack för mig Postad 27 October 2010 - 14:11
En undersökning bland kidsen i UK önskar dessa i julklapp 2010
1. iPhone 4 (14%) 2. iPod touch (13%) 3. iPad (12%) 4. Kinect for Xbox (6%) 5. Zhu Zhu Pet Hamsters / Kung Zhu Hamsters (5%) 6. Flip Video Camera (4%) 7. Toy Story 3 Jet Pack Buzz Lightyear (4%) 8. PlayStation Move (4%) 9. LEGO Harry Potter Years 1-4 Video Game (3%) 10. Barbie Video Girl (3%) 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |