Svårt att sia om, förstås, men utifrån egen erfarenhet (har haft en androidtelefon i åtta månader snart) så kan jag utan tvivel säga att Android för var version som har släppts har blivit bättre. Funktionerna blir fler, ROM-filen krymper och OS:et rullar snabbare. Detta gäller för de fyra större versionerna jag har hunnit med; 1.0, 1.1, 1.1H och 1.5. Jag tvivlar inte på att de kommer fortsätta optimera i takt med att de utökar featurelistan.- Hur ni (som kan och har erfarenhet) tror att mjukvaran kan/kommer att förbättras så det flyter lite bättre med den hårdvaran som finns nu, med uppdaterad mjukvara i framtiden? Många recensioner säger att det kommer att bli bättre men det känns inte direkt betryggande.
* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 02 August 2009 - 15:34
Postad 02 August 2009 - 15:43
Är det lönt att roota den ? var är för delarna och nackdelarna och går itne garantin bort då ?
Vet inte om det är lönt, fördelen är att man får viss tillgång till vissa funktioner (Market, hårdvarulås?) som man inte annars hade, av det jag läst, nackdelen är att man kan mer eller mindre helt förstöra enheten.
Utan att ha kollat med alla återförsäljare(tror jag läste igenom katshings garanti - som sa att om man petat på mjukvaran så innefattas det inte av drulleförsäkringen) jag ganska övertygad om att du förlorar all garanti hos de flesta återförsäljare/försäkringsbolag om man börjar trixa i /root.
Tvivlar på att ARN skulle bry sig* om man vill hävda sin reklamationsrätt vid /root "trix", men osäker.*edit*
Svårt att sia om, förstås, men utifrån egen erfarenhet (har haft en androidtelefon i åtta månader snart) så kan jag utan tvivel säga att Android för var version som har släppts har blivit bättre. Funktionerna blir fler, ROM-filen krymper och OS:et rullar snabbare. Detta gäller för de fyra större versionerna jag har hunnit med; 1.0, 1.1, 1.1H och 1.5. Jag tvivlar inte på att de kommer fortsätta optimera i takt med att de utökar featurelistan.
Tackar för det svaret, låter som öppenkällkod det
Redigerat av PatBenson, 02 August 2009 - 15:48.
Postad 02 August 2009 - 17:37
HTC Widgets är ju det vettigaste att ha på home-skärmarna. Men kan man få in egna applikationer på homeskärmarna som fungerar som exempelvis Twitter applikationen.
HTC kommer ju exempelvis aldrig släppa någon HTC Widget för någon svensk funktion endast. Men kan andra utveckla egna widgets som fungerar med Sense?
Eller är man låst till de som skeppas med telefonen och sedan är det de man endast kan plocka in på skärmarna?
Postad 02 August 2009 - 18:08
Har läst och tittat på de flesta artiklar och filmer om Hero senaste månaderna. Nu är jag riktigt nära att beställa en (ångrar att jag inte passade på när Telenor satte ut sitt extrapris!
).. Men har som många flera saker som jag saknar svar på..
#1 Webbrowsern, att kunna surfa runt snabbt och smidigt när man har trist. Några har visat filmer på detta men ofast endast sin egen sajt. Finns det någon video eller skulle någon kunna skapa en video på hur svenska sajter fungerar att surfa på och hur snabbt det går att rendrera. Helst med film då man själv kan dra slutsatser.
#2 Kalendern, har sett ett visningsläge för månaden, men tycker man inte får en överblick då man bara ser flikar där det finns aktiviteter. Har man mycket på gång så finns snart en flik på var dag. Går det att sätta visningsläge för de nästkommande X-dagarna som exempel. Så man kan få en bra överblick på de närmsta 5 dagarnas aktiviteter som exempel?
Vide på detta vore super, men stillbild eller text fungar det med.
Det är mina 2 sista funderingar före det är dags att beställa. Föresten, ingen som har koll på om Telenor-webbutiken är på G med Heron samt deras pris utan abb?
1: Webläsaren är kanonbra. Inga negativa synpunkter, snabb, sidorna ser bra ut.
2: Kalendern är inte lika bra: visar månadsvy men måste klicka på dagar med händelser. Bra överblick över dagar men ej användbar för att planera dagar efter. Har inte letat efter alternativ.
Telefonboken har en STOR miss iomed det inte går att lista kontakter efter efternamn.
Annars är mobilen makalös
Postad 02 August 2009 - 18:24
Jag har köpt ett Sandisk 4 gb class 2 http://www.katshing....d.asp?aid=19267
för 179 kronor med frakt.
men funderar på att skicka tillbaka det och köpa ett SanDisk Mobile Ultra 8 gb class 4 för 390 kronor på NetonNet? Är det värt att göra det?
Jag ska ha det i min HTC Hero, kommer jag märka någon skillnad i telefonen? Att de tar lite längre tid att för över filer till datorn spelar inte så stor roll.
Undrar just om telefonen blir märkbart segare av de sämre kortet? Inte om det tar 10 eller 20 sekunder att föra över låtar.
Tack för hjälpen!
Postad 02 August 2009 - 18:37
Fattar inte vad det spelar för roll ?
Man vet väl ändå vad ens kompisar heter :-)
Men vist har man 2000 telefonnummer i jobbet så kanske det är värre..
Tycker ju att det borde gå att fixa ...Du har inte hittat nå annat program som fixar det och kalendern ?
Edit
hur tycker du telefonen känns nu då du haft den ett tag...Laggar det mycket ?
Redigerat av moparman, 02 August 2009 - 18:39.
Postad 02 August 2009 - 18:40
Nu har jag en fråga som jag banne mig vill ha klarhet i! Det snackas en himla massa, men får aldrig ett tydligt svar tycker jag, vilket gör mig galen! Haha
Jag har köpt ett Sandisk 4 gb class 2 http://www.katshing....d.asp?aid=19267
för 179 kronor med frakt.
men funderar på att skicka tillbaka det och köpa ett SanDisk Mobile Ultra 8 gb class 4 för 390 kronor på NetonNet? Är det värt att göra det?
Jag ska ha det i min HTC Hero, kommer jag märka någon skillnad i telefonen? Att de tar lite längre tid att för över filer till datorn spelar inte så stor roll.
Undrar just om telefonen blir märkbart segare av de sämre kortet? Inte om det tar 10 eller 20 sekunder att föra över låtar.
Tack för hjälpen!
Kortet använts till lagra dina filer på och vissa program använder det med, tex Photos för att lagra thumbnails.
Jag har 800 bilder vilka ger 10MB thumbnails. Även webläsaren lagrar thumbs av bookmarks: 16st ger 200KB thumbdata. Musikspelaren lagrar även den thumbs: 30 album ca 700KB.
Så om du ska öppna 800 bilders thumbs på 10MB ger ett snabbare kort nån sekunds tot besparing på inläsning av thumbs. Du kommer aldrig att se skillnad.
Postad 02 August 2009 - 18:45
Du måtte skämtaNisseGurra
Fattar inte vad det spelar för roll ?
Man vet väl ändå vad ens kompisar heter :-)
Men vist har man 2000 telefonnummer i jobbet så kanske det är värre..
Tycker ju att det borde gå att fixa ...Du har inte hittat nå annat program som fixar det och kalendern ?
Edit
hur tycker du telefonen känns nu då du haft den ett tag...Laggar det mycket ?
Skrev i en post längre upp m kalendern.. sådär nytta av den.
Annars är mobilen bra, riktigt rapp är jag stängt av sense-skräpet
Snart dags att roota så allt roligt kan användas.
Postad 02 August 2009 - 18:50
Kortet använts till lagra dina filer på och vissa program använder det med, tex Photos för att lagra thumbnails.
Jag har 800 bilder vilka ger 10MB thumbnails. Även webläsaren lagrar thumbs av bookmarks: 16st ger 200KB thumbdata. Musikspelaren lagrar även den thumbs: 30 album ca 700KB.
Så om du ska öppna 800 bilders thumbs på 10MB ger ett snabbare kort nån sekunds tot besparing på inläsning av thumbs. Du kommer aldrig att se skillnad.
Jag har hört att Sense sparar grejer på minneskortet? Det borde ju betyda att snabbare minneskort ger snabbare respons när sense vill komma åt dessa grejer, vilket i sin tur tar bort lite "lagg" Nu menar jag t.ex väderappen, twitter osv osv.. Sånt man ser när man vandrar runt på homescreen?
Redigerat av tedin, 02 August 2009 - 18:53.
Postad 02 August 2009 - 18:52
Vet man efternamn vet man väl förnamn ?
Tycker inte de borde va jobbigare att söka på förnamn än efternamn...
Men nu har ja ju som sagt inte fler än 20 pers i min lista men heeh
Postad 02 August 2009 - 18:53
Det som sparas är det jag skrev om...Jag har hört att Sense sparar grejer på minneskortet? Det borde ju betyda att snabbare minneskort ger snabbare respons när sense vill komma åt dessa grejer, vilket i sin tur tar bort lite "lagg" Nu menar jag t.ex väderappen, twitter osv osv.. Sånt man ser när man vandrar runt på homescreen?
Postad 02 August 2009 - 19:01
Hmm..Joo men..
Vet man efternamn vet man väl förnamn ?
Tycker inte de borde va jobbigare att söka på förnamn än efternamn...
Men nu har ja ju som sagt inte fler än 20 pers i min lista men heeh
Måste faktiskt hålla med, kan man efternamn borde man väl rimligen kunna förnamnet också.
Men å andra sidan är det dåligt att man inte kan visa kontakter efter efternamn. Så förstår er båda. Dock sorterar jag mina på förnamn så jag är inte drabbad. Kanske kommer i en framtida uppdatering, om många stör sig på det.
Det som sparas är det jag skrev om...
Så du menar att de inte finns en chans i **** att jag kommer märka skillnad på huruvida min telefon beter sig beroende på minneskort? Hade ju varit bra ifall de var så.
Folk på andra forum säger annat. Man blir ju hysterisk! Hahah,
Postad 02 August 2009 - 19:05
Måste faktiskt hålla med, kan man efternamn borde man väl rimligen kunna förnamnet också.
Men å andra sidan är det dåligt att man inte kan visa kontakter efter efternamn. Så förstår er båda. Dock sorterar jag mina på förnamn så jag är inte drabbad. Kanske kommer i en framtida uppdatering, om många stör sig på det.
Så du menar att de inte finns en chans i **** att jag kommer märka skillnad på huruvida min telefon beter sig beroende på minneskort? Hade ju varit bra ifall de var så.
Folk på andra forum säger annat. Man blir ju hysterisk! Hahah,
Kan du länka till stället folk märkt nån skillnad?
Postad 02 August 2009 - 19:27
I first used my Hero with a Class 4 card and it did have a bit of sluggish feel to it when closing out applications and then quickly opening another. (The 2GB MicroSD card that comes with the Hero was only a Class4)
But then I switched to a Class 6 card and the sluggishness seemed to just vanish!
Everything worked just great and as expected!
Detta läser jag i ett av inläggen på www.swedriod.se, http://www.swedroid....hp?t=874&page=2
Lika bra att vara på säkra sidan..
Postad 02 August 2009 - 20:10
Får min bruna ifrån dustin på måndag. Den skickades i fredags,Jag kan läsa här i formumet att flera personer i Sverige redan har fått sina telefoner. Har någon fått sin telefon från dustinhome.se ännu? Dustinhome.se skriver att de (den vita iaf) kommer börja levereras först 2009-08-07. Får Dustin sina telefoner efter många andra företag eller?
Postad 02 August 2009 - 20:12
Du måtte skämta
Vissa känner mer än 6 pers... Jag har mobilen i jobbet och har säkert en 600-700 kontakter. Som det är nu så är mobilens telefonbok usel. Försöker att få outlook att skriva efternamn förnamn i ett enda fält på csv-filen.. Får se om jag lyckas.
Skrev i en post längre upp m kalendern.. sådär nytta av den.
Annars är mobilen bra, riktigt rapp är jag stängt av sense-skräpet
Snart dags att roota så allt roligt kan användas.
Löste adressbokseländet.
Om nån mer har samma bekymmer så är en lösning att mappa om fälten i adressboken vid export från outlook: förnamn till efternamn o vice versa.
Postad 02 August 2009 - 20:22
Får min bruna ifrån dustin på måndag. Den skickades i fredags,
Det låter ju nice!
Postad 02 August 2009 - 20:26
Postad 02 August 2009 - 20:37
Företesn varför kan man inte köpa program ? man kan bara leta efter program som är gratis i marketplace...
De har inte med Hero att göra utan att google av någon anledning inte öppnat den funktionen för lilla Sverige än. De sker väl förr eller senare. Gärna förr, helst igår.
Postad 02 August 2009 - 20:39
En lösning är att roota luren, dvs ta över rättighterna till systemet. Och köra "market enabler".De har inte med Hero att göra utan att google av någon anledning inte öppnat den funktionen för lilla Sverige än. De sker väl förr eller senare. Gärna förr, helst igår.
Kräver en del kunskap och ev ryker grantin.
Postad 02 August 2009 - 20:48
Riktigt nice, leveransdatum för den bruna stod det 10/8 och för den vita 7/8. Jag mailade även till dem och frågade vilken plats jag hade i kön och de kunde de inte svara på, men de skulle få in 60st av varje färg. Sen mailade jag till dem och frågade gällande datumen då det levererats till mig men datum ej ändrade på hemsidan och på det har jag inte fått svar.Det låter ju nice!
. Kommer du ihåg vilket leveransdatum som stod på deras site den dagen som du beställde? Min telefon kanske kommer från en senare batch?
Postad 02 August 2009 - 21:19
Abonnemangs avgiften för mig i månad är 29, annars är det inga större skillnader på de övriga avgifterna.
Tack på förhand!
Postad 02 August 2009 - 21:41
Självklart ska du köpa det snabbaste minnes kortet som finns........ allt annat snack är inte att tänka på !
själv ska jag snart inhandla denna skönhet.... ska bara vänta till stormen lagt sig och kolla vad alla tycker...!
just nu undrar jag vad alla säger om just adressboken....!!!??
finns det inte en " adressbok " eller? så man kan kolla och söka i osv?
fattar inte snacket om den!!
vad är det dom har missat ?
Postad 02 August 2009 - 21:42
Tjoo!
Självklart ska du köpa det snabbaste minnes kortet som finns........ allt annat snack är inte att tänka på !
själv ska jag snart inhandla denna skönhet.... ska bara vänta till stormen lagt sig och kolla vad alla tycker...!
just nu undrar jag vad alla säger om just adressboken....!!!??
finns det inte en " adressbok " eller? så man kan kolla och söka i osv?
fattar inte snacket om den!!
vad är det dom har missat ?
Jo det finns, det gick tydligen inte att sortera efter kontakters efternamn bara.
HTC Hero UI sample video
Runt 1:40 så visar klippet lite hur addressbook ser ut.
Redigerat av J3PP3, 02 August 2009 - 21:52.
Postad 02 August 2009 - 21:45
altså samma som det var med min Iphone 2g.... tog en stund tills jag hitta så det skulle sortera efter förnamn... det blev aldrig bra iaf.... den la in namnen lite där den ville iaf !
jeppe har du själv en hero eller?
Postad 02 August 2009 - 21:54
ahhh.... okej... men dåså.... då var det inte så illa som jag befara
altså samma som det var med min Iphone 2g.... tog en stund tills jag hitta så det skulle sortera efter förnamn... det blev aldrig bra iaf.... den la in namnen lite där den ville iaf !
jeppe har du själv en hero eller?
Nä, som mitt första inlägget här lyder, så har inte jag skaffat det än, men är på väg. Bara lite tveksamt om mitt abonnemang kommer ändras när jag förlänger det hos katching. För de har inte exakt det jag har. Söker fortfarande svar efter detta.
Postad 02 August 2009 - 22:11
Hoppas det duger!
Postad 02 August 2009 - 22:17
Riktigt nice, leveransdatum för den bruna stod det 10/8 och för den vita 7/8. Jag mailade även till dem och frågade vilken plats jag hade i kön och de kunde de inte svara på, men de skulle få in 60st av varje färg. Sen mailade jag till dem och frågade gällande datumen då det levererats till mig men datum ej ändrade på hemsidan och på det har jag inte fått svar.
Ahh, jag kanske ska maila och fråga dem om min också kommer komma innan websidans utlovade 2009-08-07. Jag håller tummarna.
Postad 02 August 2009 - 22:34
Bah.. det krävs att någon gör ett seriöst testa på dom olika som finns att välja på..
Redigerat av daweee, 02 August 2009 - 22:46.
Postad 02 August 2009 - 23:00
samma här, jag har alltid haft tele2/comviq..... använder telefon flitigt ligger runt 400-500kr i månaden... är inte bunden nu.. men när tele2 får in den i lager ska jag ringa och prata med dom.... ska ha ett riktigt bra erbjudande.... det är jag värd altså annars byter jag .....
go hero go
Postad 02 August 2009 - 23:04
Postad 02 August 2009 - 23:14
Blir som sagt ett SanDisk Mobile Ultra 8 gb, ska vara snabbt som bara den. Kanske inte det snabbaste som finns. Men snabbare än transcend, standard SanDisk och andra No-name kort.
Hoppas det duger!
Jag beställde ett på radars.se idag
Postad 02 August 2009 - 23:43
Postad 03 August 2009 - 00:14
En lösning är att roota luren, dvs ta över rättighterna till systemet. Och köra "market enabler".
Kräver en del kunskap och ev ryker grantin.
Man kan inte återställa telefonen till stock rom om man rootat den ? ifall man ska lämna in den
Postad 03 August 2009 - 00:37
inte lönt att fixa och tricksa med den så mycket här i början kanske...... vänta en liten stund så blir det lite säkrare osv...
eller?
Postad 03 August 2009 - 00:42
1: När man läser mycket om HTC Hero, så står det mycket om Facebook, flickr och twitter. Hur mycket av de ser man i telefonen? för det känns nästan som att det är de telefonen bygger på, och kan jag som inte har något av de, ta bort funktionerna från mobilen så jag slipper ha de som alternativ?
2: Funkar det att hämta hem alla "free apps" från "Android market"?
3: Hur snabb är mobilen när de gäller att starta, stänga, program, mobilen och att använda "slide" funktionerna meny bläddringen? Är det mycket lagg/bugg?
4: Fungerar Flash Webbläsaren bra?
5: Borde man ha ett "data fritt paket" så man inte betalar per MB, syftade på att de lär ju dra gigantiskt mycket MB på de sidor som har flash. Räcker det med tex: Comviqs 1GB abonnemang per månad?
6: Kan man skriva på fullt SVENSKT tangentbord i horisontellt läge?
7: Är ljudet bra när man pratar med människor, och hör de än bra?
8: sist men inte minst, hur är den att ha i handen OCH i fickan? Tänker på den lite annorlunda designen. Jag som kör mycket stuprörsjeans (tajta byxor), kommer den kunna ligga i fickan på ett bra sätt?
Postad 03 August 2009 - 00:52
Jag ska också köpa heron snart. och siktar på 1 gig från comviq/tele2 .... det ska räcka långt tror jag om du inte lyssnar dygnet runt på Streamad musik osv....
tele2.se skriver så här om mobil internet
Hur mycket är 200 MB?
Exempel på dataförbrukning för 200 MB:
Aftonbladet wap: 2500 ggr
Sökning på Google: 13 000 st
Radio (mobil.sr.se): 600 min
Mail: 30 000 st
You Tube-klipp: 70 st
(exemplen är uppskattade och kan variera något).
så en gig lär räcka långt tror jag....
Man ska kunna ta bort Twitter och facebook och allt "skit " om man vill det.... det är det som dom Marknadsför telefonen på www.htchero.se att du ska kunna göra den precis som du vill ha den !!!
nu har jag inte telefonen själv men den ska flyta på bra om du inte har så mycket igång samtidigt... som typ twitter facebook mm mm mm.....har kollat på det mycket själv.... vill inte att det ska lagga.... hade iphone förut och den lagga aldrig...
och dom andra frågorna kan jag inte ytra mig om
Tror iaf den är Grym !!!!
blir ett köp när tele2 får in den !
Postad 03 August 2009 - 01:19
Tjoo Kebaben!
Jag ska också köpa heron snart. och siktar på 1 gig från comviq/tele2 .... det ska räcka långt tror jag om du inte lyssnar dygnet runt på Streamad musik osv....
tele2.se skriver så här om mobil internet
Hur mycket är 200 MB?
Exempel på dataförbrukning för 200 MB:
Aftonbladet wap: 2500 ggr
Sökning på Google: 13 000 st
Radio (mobil.sr.se): 600 min
Mail: 30 000 st
You Tube-klipp: 70 st
(exemplen är uppskattade och kan variera något).
så en gig lär räcka långt tror jag....
Man ska kunna ta bort Twitter och facebook och allt "skit " om man vill det.... det är det som dom Marknadsför telefonen på www.htchero.se att du ska kunna göra den precis som du vill ha den !!!
nu har jag inte telefonen själv men den ska flyta på bra om du inte har så mycket igång samtidigt... som typ twitter facebook mm mm mm.....har kollat på det mycket själv.... vill inte att det ska lagga.... hade iphone förut och den lagga aldrig...
och dom andra frågorna kan jag inte ytra mig om
Tror iaf den är Grym !!!!
blir ett köp när tele2 får in den !
Tack som fan för de svaren
Redigerat av Chickenkebab, 03 August 2009 - 01:25.
Postad 03 August 2009 - 01:27
snart kommer mobil.se att lägga ut en recention av telefonen också... början av den här veckan...
ska bli intressant och se vad dom tycker... första svenska recentionen
Postad 03 August 2009 - 01:38
kanske är gammalt men länkar iaf !!!
http://www.swedroid....dare/#more-3941
Postad 03 August 2009 - 07:03
Postad 03 August 2009 - 08:09
Men behöver minneskort. Duger det med ett vanligt SanDisk MicroSDHC eller ska man välja ett Ultra?
Hur stor är skillnaden igentligen?
De 16 GB för 699 på Netonnet.se verkar vettigt
Postad 03 August 2009 - 10:09
vad hade du för mobil innan då?
snart kommer mobil.se att lägga ut en recention av telefonen också... början av den här veckan...
ska bli intressant och se vad dom tycker... första svenska recentionen
Jag har en Sony ericsson P1i nu
Postad 03 August 2009 - 10:57
En snubbe i sverige som har haft telefonen i 2 dagar och skriver vad han tycker om den !!!
kanske är gammalt men länkar iaf !!!
http://www.swedroid....dare/#more-3941
Snubben, det är ju jag
Ni andra får gärna kolla min recension på http://www.swedroid....dare/#more-3941
Så kanske det löser några frågor.
Jag har en Sony ericsson P1i nu
men den har börjat sjunga på sista versen, så dags att byta innan den dör helt. sj då?
Din stackare, vilken värdelös telefon det var
Redigerat av RobertSandberg, 03 August 2009 - 11:00.
Postad 03 August 2009 - 11:05
Snubben, det är ju jag
Ni andra får gärna kolla min recension på http://www.swedroid....dare/#more-3941
Så kanske det löser några frågor.
Din stackare, vilken värdelös telefon det varKöp en Hero du ångrar dig inte.
Haha, jaa, haft den i snart 2 år. Den duger inte till någonting. Efter sista uppdateringen vart den ganska "användbar" men den uppdateringen kom för några månader sen... ska bli skönt med en mobil som inte laggar och buggar, och varje gång jag får en "Mobilen startades om för bättre prestanda" dör jag en bit innifrån...
Postad 03 August 2009 - 11:09
Haha, jaa, haft den i snart 2 år. Den duger inte till någonting. Efter sista uppdateringen vart den ganska "användbar" men den uppdateringen kom för några månader sen... ska bli skönt med en mobil som inte laggar och buggar, och varje gång jag får en "Mobilen startades om för bättre prestanda" dör jag en bit innifrån...
Hahaha känner igen det där! Älskar när "Mobilen startades om för bättre prestanda" kommer fram och sedan är telefonen skitslö istället. Precisionen i skärmen är också ett riktigt stolpskott, klicka på klockan så kommer aktivitetshanteraren upp vars ikon är 3 cm där ifrån. Enda som var bra med den var att det gick ini**** fort att plita ner sms.
Postad 03 August 2009 - 11:15
Hahaha känner igen det där! Älskar när "Mobilen startades om för bättre prestanda" kommer fram och sedan är telefonen skitslö istället. Precisionen i skärmen är också ett riktigt stolpskott, klicka på klockan så kommer aktivitetshanteraren upp vars ikon är 3 cm där ifrån. Enda som var bra med den var att det gick ini**** fort att plita ner sms.
Haha, jaa, jag har kallibrerat om skärmen 8 eller 9 gånger tror jag. Ja, de kommer jag nog sakna skit mycket med mobilen, för sms.andet och chatandet och skrivandet går riiiktigt fort. när jag gick gymnasiet använde jag den mycket att skriva i Word med på lektioner och så, gick riktigt fort. Hur är Heron när de kommer till skrivande, om du jämför med P1i:an och utan T9? Hur mycket snabbare, eller segare är P1i:an?
Postad 03 August 2009 - 11:24
Haha, jaa, jag har kallibrerat om skärmen 8 eller 9 gånger tror jag. Ja, de kommer jag nog sakna skit mycket med mobilen, för sms.andet och chatandet och skrivandet går riiiktigt fort. när jag gick gymnasiet använde jag den mycket att skriva i Word med på lektioner och så, gick riktigt fort. Hur är Heron när de kommer till skrivande, om du jämför med P1i:an och utan T9? Hur mycket snabbare, eller segare är P1i:an?
Ja att p1an klår Hero/Iphone är inget snack om saken. Dock är frågan hur mycket det är värt att offra i sitt liv bara för att just sms-skrivandet går fort. Var i österrike och åkte skidor ett par månader i vintras, då fick p1an hoppa in som skidtelefon och skittelefon (vilket den är alldeles utmärkt som, det senare alltså) och ibland tänkte jag helt ärligt "det går fan fortare att åka till personen i fråga än att ringa den" När man tänker så då är en telefon riktigt irriterande.
Postad 03 August 2009 - 11:26
Verkar inte finnas någon röd tråd om vilket kort som är bäst, läser på några sidor att sandisk korten är bäst, på nästa sida säger folk att dom är värdelösa, en del säger att transcend klass6 korten är jättesnabba och andra menar att dom är värdelösa..
Bah.. det krävs att någon gör ett seriöst testa på dom olika som finns att välja på..
Precis! Ge mig ett test där man ser vilket som är snabbast!
De jag har hört är att transcend är class 6, vilket gör att dem ska var snabbare. Men SanDisk har snabbare andra siffror som gör att det går mycket snabbare, fast det bara är att class 4. Man blir ju så trött.
Ingen som har sett något test mellan Micro SD kort?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
5 bilder
94 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?